Педагог іс - әрекетінің мотивациялық - қажеттіліктер саласы А. Б. Орлов бойынша оның центрациясы терминдерінде түсінік беріле алады


Педагог іс-әрекетінің мотивациялық-қажеттіліктер саласы А.Б. Орлов бойынша оның центрациясы терминдерінде түсінік беріле алады. Гуманистік психологияда центрация ерекше түрде құрылған, эмпатияға, басқа адамды бағалаусыз қабылдауға және уайымдаулар мен мінез-құлықтың сайма-сайлығына негізделген, мұғалім мен оқушының өзара әрекеттесуі ретінде түсініледі. Центрация бір мезгілде мұғалім мен оқушының тұлғалық өсулерінің нәтижесі ретінде де, олардың қарым-қатынасының, шығармашылықтарының дамуының, олардың тұтастай субъективті (тұлғалық) өсулерінің нәтижесі ретінде де түсіндіріледі [153, 142 б.]. А.Б. Орлов бойынша, мұғалімнің тұлғалық центрациясы педагог іс-әрекетінің интегралды және жүйеқұраушы сипаттамасы болып табылады. Бұл жерде  мұғалім центрациясының сипаты осы іс-әрекеттің барлық көптүрлілігін анықтайды: стиль, қатынас, әлеуметтік перцепция және т.б.

А.Б. Орлов негізгі жеті центрацияны сипаттайды, олардың әрқайсысы педагогикалық іс-әрекетте де, және жеке, нақты педагогикалық жағдайларда да үстем бола алады [153, 142-143 б.]:

—          өзімшілдік  (өз Менінің мүддесіне центрация);

—          бюрократтық (әкімшілік, бастықтардың мүдделеріне центра-ция);

—          қақтығыстық (әріптестерінің мүддесіне центрация);

—          беделдік (оқушылар ата-аналарының сұраныстарына, мүдделе-ріне центрация);

—          танымдық (оқыту мен тәрбиелеу құралдарының талаптарына центрация);

—          қамқорлық (оқушылардың қызығушылығына (қажеттеліктері-не) центрация);

—          гуманистік (мұғалімнің өз мәнінің мүдделеріне (көрінулеріне) және басқа адамдар мәнінің (басқарушының, әріптестерінің, ата-аналардың, оқушылардың) мүдделеріне центрация) [153, 143 б.].

Гуманистік психологияда гуманистік центрация неғұрлым жетілді-рілген. Ол дәстүрлі оқытудың шынайылығын бейнелейтін алғашқы алты центрацияға қарсы тұрған іспеттес. Осы центрациялардың бағыттануының өзгеруі немесе мұғалімнің децентрациясы   қазіргі күні жалпы білім берудің және жеке тұрғыдан қарастырғанда мектептегі білім берудің психокоррекциялық міндеттерінің бірі болып табылады.



Ұқсас жұмыстар

Педагогикалық қарым-қатынас кезеңдері
Педагогикалық психология: Жоғары оқу орындарына арналған оқулық
Педагогикалық психологияның міндеттері
Педагогикалық психологияның қалыптасуы мен қазіргі кездегі ахуалы
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ПСИХОЛОГИЯ пәнінен ЛЕКЦИЯЛАР ЖИНАҒЫ
Мотивация проблемасының күрделігі мен көп аспектілігі
Педагогикалық психологияның негізгі міндеттері
Педагогикалық психология бойынша сабақтар
Мотивацияны зерттеудегі негізгі тәсілдер
Педагог тұлғасын қалыптастырудағы педагогикалық шеберліктің ролі
Бу қазандықтары мен шаң дайындау жүйелері есебі
ТҰМАР
Тасымалдау шаруашылығын ұйымдастыру
Аурудың тұрақтылығы және даму себебі
ТҮМЕН ҰЛЫ МҮДЕ ҚАҒАН
Қазіргі дүниежүзінің саяси картасы
МЫҢЗЫҚҰЛЫ ЕДІЛ ҚАҒАН
Дербес компьютерлердің шығу тарихы