Ұғымдар бәйтерегін
Ұғым бәйтерегін құрастыру — бір ұғымның мәнін алуға көмектесетін зерттеу әдістемесі. Бұл үрдіс түрлі терминдік сөздіктерге сүйену арқылы жүзеге асырылады: философиялық, психологиялық, қисындық, т.б.
Эксперимент дәлшідемелері мен қисынында пайдаланатын ұғымдар аньфғамасындағы анықсыздық ақиқатқа жету жолын қиындатады, кейде тіпті мүмкіншілік бермейді.
Анықтамалардың анықсыздығы мен айқынсыздығы экспериментті педагогикалық зерттеулерде қолданылатын ұғымдар жөніндегі негізгі қателіктердің бірі, бұл жағдайлар олардың ғылыми және тәжірибелік бағасын бірталай төмендетеді. Дәл осы себепті ғалым-педагогтар жүргізген көптеген диссертациялық және басқа да зерттеулер тәжірибеде өз орнын таба алмайды.
Ұғымдар анықтамасының талаптары:
Кез келген ұғым ең жақын туыстық қатынасы мен түрлік айырмашылықтар арқылы анықталуы қажет.
Ұғым анықтамасына енгізілетін түрлік айырмашылық белгілер немесе белгілер топтары, тек осы ұғымға тән, басқа ұғымдарда кездеспейді.
Ұғым анықтамасы тек теріс қана болмайды, яғни өзінде ұғымдық анықтамада жоқ белгілерді енгізеді.
Ұғым анықтамасы өзінде қисындық қарама-қайшылықтарды ұстамайды, яғни бір-біріне сәйкессіз заттарды бекітпейді.
Сөздіктерді қолдана, зерттеуші ұғым анықтамасын табады; іргелі сөздерді бөліп алады; одан әрі бөлінген сөздер анықтамасын іздестіреді. Бара-бара іргелі сөздер шеңбері тарылып, зерттеуші атқарылған жұмыстар нәтижесіне сүйене отыра, зерттелетін құбылыстардың өзіндік анықтамасын жасайды.
«Педагогика» ұғымының жеке анықтамасы: Педагогика — бұл ұрпақтан-ұрпаққа берілетін мәдениет байлығымен белгіленген адамзаттың әлеуметтік тәжірибесін танып, білуге бағытталған адам қызметінің бір аймағы. Бірнеше нұсқалары болуы мүмкін. «Ұғымдар бәйтерегін» құрастыру зерттелетін ұғым мәнінде түсінік алуға ғана емес, сонымен қатар нышанын, белгілерін, қалыптасу дәрежесін анықтауға мүмкіндік береді.
Ізгілік.ұтымдылық менеджмент субъектісі қызметінің аналитикалық ұстанымдары
Қожаберген жырау
Қожаберген және Қазақ тарихы
Дауылпаз баба – Қожаберген
Жекелей поэзиялық шығармашылықтағы азаттық туын ұстаған жыраулар
ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
Тәуелсіздік жылдарындағы қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі
Қазақ жырауларының педагогикалық идеялары
Тіл мәдениеті және сөз мәдениеті
Ақберен Елгезек өлеңдеріндегі жалғыздық ұғымы
Болмыс және материя ұғымдары
ТЖ негізгі ұғымдары мен анықтамалары
Мемлекеттік және жергілікті басқарудың кәсіби бағытталған шетел тіліндегі негізгі ұғымдары
Табиги сипаттағы төтенше жағдайлардың негізгі ұғымдары
Павлодар облысы, Естіс ауданы, Голубовка ауылыМҚКК Айгөлек балабақшасының тәрбиешісі:Смагулова Назия ЗайкеновнаҚарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыруға арналған дидактикалық ойындар жинағы
Этнос, алаш пен қазақ ұғымдары, Қазақ елінің жеке халық болып, ұлттық этникалық және антропологиялық негізін қалаған тайпалар туралы түсінік беру
Мектептегі білім мен тәрбие егіз ұғымдар
Оқушыларға компьютерлік графика негізі ұғымдары қабаттармен жұмыс жасауды үйрету
Оқушылардың табиғат туған жер атамекен ұғымдарына байланысты түсініктерін кенейту
Математика - ғылым болмысынан балама ұғымдар