Мектептегі шет тілі

 Шетел тілі сабағында ойын элементтерінің маңызы.

Жумагалиева Жибек Узакбаевна
Есет Батыр атындағы Ақтөбе облыстық
мамандандырылған көпсалалы лицей-интернатының
ағылшын тілі пәнінің мұғалімі

Жаңа педагогикалық технология - бұл әрбір сабақта пайдаланылатын өте қажетті және сол тақырыпты оқушыға жеткізудің, түсіндірудің мұғалім тарапынан ең тиімді тәсілі. Қазіргі кезде білім беру үрдісінде 50-ден астам жаңа педагогикалық технологиялар қолданылады екен. Шетел тілін оқытуда әр сабақ процесінде немесе сабақтан тыс жұмыстарда ойындарды пайдаланудың әдістемелік маңызы зор. Ойын балалар үшін әр уақытта ойын болғандықтан ойын элементтері бар сабақ оларды қызықтырады. Ал мұғалім үшін ойын- дидактикалық әдіс, оқыту, білім беру. Ойынның мақсаты- бағдарламада алған білімдерін қалыптастыру, тиянақтау, толықтау. Ойын арқылы оқушылар өздерін еркін ұстап, нашар оқитын оқушының өзі белсенділік көрсетеді. Ойын баланың көңілін өсіріп , ойын сергітіп қана қоймай, оның таным түсінігн де арттырады. Ойын арқылы балалар бір-бірімен тез тіл табысады, бір-бірінен ептілікті, сергектікті, тапқырлықты үйренеді.
Шет тілі сабағында оқушылардың жас ерекшелік психологиясын, ойынның дидактикалық ерекшеліктерін ескере отырып ойын элементтерін сабақта пайдаланған жөн. Сонда ғана сабақ тартымды, жеңіл әрі оқушыларды жалықтырмайды. Шетел тілі сабағында дұрыс ұйымдастырылып, пайдаланылған ойындар оқушылардың таным-түйсігіне жағымды әсер етіп, алған білімдерін жаңа жағдайларда шығармашылықпен қолдана алуына ықпал етеді. Мен өз сабағымда грамматикалық тақырыптарды түсіндіргенде төмендегі грамматикалық ойындарды жиі пайдаланамын.

Грамматикалық ойындар.
Сөйлемді толықтыр.
Мұғалім to be немесе to have етістігін жібере отырып сөйлем айтады. Мысалы: This ... a ball. We ... in the classroom және қойылатын етістіктің орнына үзіліс жасап допты ойыншылардың біреуіне лақтырады. Допты алған оқушы етістіктің дұрыс вариантын қойып, сөйлемді толық айтуы тиіс. Қате жіберген оқушы ойыннан шығады.

What have you and What has your friend?
Әр оқушының партасының үстіне әртүрлі заттар, ойыншықтар қойылады. Мұғалім кез-келген бір оқушыдан What have you on your desk? деп сұрайды. Әлгі оқушы партасының үстінде не бар бәрін тізіп былайша айтып шығады. Мысалы: I have a toy car. I have a pencil-box, a pencil and two pens және т.б. Сосын мұғалім келесі оқушыға: What has Asan on his desk? сұрағын қояды. Оқушы жауап береді. Ойын осылай жалғаса береді.

Act and Say what you are doing.
Жүргізуші тақтаға шығып қандай да бір іс-әрекетті көрсетеді. Мысалы: қолын шапалақтау, кітапты оқу, кітапты алу т.б. Қасындағы оқушыдан не істеп жатқаны туралы сұрайды.
Ол оқушы: You are clapping your hands , You are reading a book, You are taking a book,- деп жауап беруі тиіс.

Who knows The Present Continuous Tense best?
Барлық ойыншылар айнала дөңгелене тұрады. Жүргізуші бір етістікті айтады да, допты бір оқушыға лақтырады. Мысалы: to play. Әлгі оқушы play етістігінен Present Continuous Tense-де болымды, болымсыз және сұраулы сөйлем құрастырып, допты жүргізушіге лақтырады. Қате жіберген оқушы ойыннан шығады.

Guess what they do in the morning.
Жүргізуші әрбір адамның таңертең істейтін бір іс-әрекетін ойлайды да: Guess what Omar does in the morning,- деп сұрайды. Оқушылар сұрақ қояды: Does Omar get up? Does he do morning exercises? т.б. сұрақтар қою арқылы ойлаған іс-әрекетін тауып, тапқан адам жүргізуші болады.

I can see.
Оқушылар класс бөлмесінде не көріп тұр соның бәрін осы I can see құрылымын қолдана отырып атап шығады. Көп сөйлем құраған оқушы жеңеді.

Ағылшын тілі сабағында әртүрлі ойын элементтерін қолдануға болады. Кейбір қызықсыз материалды балалардың санасына ойын арқылы әсерлі етіп жеткізуге болатынын ұстаздардың көпшілігінің құптары анық. Оқушының ағылшын тілі сабағына қызығушылығын арттыру үшін, оның ойын түрінде тартымды, қызықты өткізілуіне әрбір пән мұғалімі мұқият дайындықпен келуі тиіс.

Қолданылған әдебиеттер:
1.Иностранные языки в школе. №4. 1987.
2.Шет тілін оқыту әдістемесі. №6. 2006.
3.Мектептегі шет тілі. №1. 2010.
4.Мұғалімдерге арналған әдістемелік кітап. Enjoy English-3.

Ақтөбе қаласы.



Ұқсас жұмыстар

Шетел тілі оқыту әдістемесі
Жастайынан шет тілінде сөйлеуге үйрету
Шет тілі оқыту әдістемесі
Шет тілін оқыту мазмұнының компоненттері
Үштілділік-заман талабы
Берілетін материалдар көлемі
Оқушыларды ағылшын тілінде тілдік тіректер арқылы монолог түрінде сөйлеуге үйрету
Шетелдегі халыққа білім беру жүйесі
Орта мектептегі сыныптан тыс жұмыстар арқылы оқытудағы қолданылатын әдістер
оқушылардың сөйлеу дағдыларын қалыптастыру әдістерінің бірі -талқылау
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
ПАСКАЛЬ - Программалау стилі, деректерді енгізу және шығару
Қазақ тiлiн оқытудың, ұйымдастырудың әдiстемелiк ерекшелiктерi
Несиенің ақшаларының қажеттілігі мен маңызы
Паскаль программалау тілі
Шетел мемлекеттері экономикасының мемлекеттік реттелуінің мәні мен әдістері
Шағын безнесі дамытудағы шетелдік тәжірибе
Жоғары оқу орындарының экология бөлім студенттеріне қазақ тiлiн дамыта оқытудың әдiстемесі
Шетелдік және отандық журналистикадағы ақпараттық технологиялардың қолданылу ерекшеліктер
Дүниежүзілік Сауда Ұйымына кіруі кезінде Қазақстан бәсеке қабілеттілігінің стратегиялық менеджменті