Үндістанды отарлау
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Дүниежүзі тарихы
8-сынып
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 8-сынып оқушыларына Дүниежүзі тарихы пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған.
Бөлімортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлімортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар)
МАЗМҰНЫ
І ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР 4
Жаңа заманның басталуы бөлімі бойынша жиынтық бағалау 4
XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания және Ағартушылық идеяларының таралуы
бөлімдері бойынша жиынтық бағалау 7
ІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР 11
Француз буржуазиялық революциясының көрінісі бөлімі бойынша жиынтық бағалау 11
XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы бөлімі бойынша жиынтық бағалау 15
ІІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ 19
XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері және Революциялық идеялардың XІX ғасырдағы
Еуропаға әсері бөлімдері бойынша жиынтық бағалау 19
XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы және XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл
үстемдік бөлімдері бойынша жиынтық бағалау 23
IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ 26
Америка Құрама Штаттарының күшеюі бөлімі бойынша жиынтық бағалау 26
Суретшілер мен жазушылардың көзқарасымен XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу және Ғылыми
ойдың дамуы бөлімдері бойынша жиынтық бағалау 30
3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР
Жаңа заманның басталуы бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
ХYII ғасырдың ортасындағы Ағылшын буржуазиялық
революциясы қандай маңызға ие болды?
Өнеркәсіп төңкерісі әлемді қалай өзгертті?
Оқу мақсаты
7.1.1.1
Капитал, буржуазия,
жұмысшы табы
\пролетариат\ ұғымдарын қоғамның әлеуметтік құрылымын
түсіндіру үшін қолдану
7.4.2.2
Қоғамның индустрияға дейінгі
және индустриялық
даму кезеңдерінің айырмашылығын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Қоғамның әлеуметтік құрылымын анықтауда капитал,
буржуазия, жұмысшы табы \пролетариат\
ұғымдарын қолданады
• Қоғамның индустрияға дейінгі және индустриялық даму
кезеңдерінің ерекшеліктері мен ұқсастығын анықтайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Капитал, буржуазия, жұмысшы табы \пролетариат\ ұғымдарының мағынасын ашып, мысал келтіріңіз.
Термин
Капитал
Буржуазия
Жұмысшы табы
Мағынасы
Мысал
Жаңа замандағы қоғамның әлеуметтік құрылымын түсіндіріңіз
2. Қоғамның даму кезеңдерінің ерекшеліктерін анықтап, ұқсас тұстарын көрсетіп, қорытынды жазыңыз.
Қорытынды ой жазыңыз___________________________________________________________
4
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Қоғамның әлеуметтік
1
капитал ұғымын сипаттап жазады;
1
құрылымын анықтауда
капитал ұғымына мысал келтіреді;
1
капитал,
буржуазия ұғымын сипаттап жазады;
1
буржуазия,
буржуазия ұғымына мысал келтіреді;
1
жұмысшы
табы
ұғымын
сипаттап
1
жұмысшы табы
жазады;
\пролетариат\
жұмысшы
табы
ұғымына мысал
1
ұғымдарын қолданады
келтіреді;
қоғамның
әлеуметтік
дамуын
1
түсіндіреді;
Қоғамның индустрияға
2
қоғамның индустрияға дейінгі кезеңінің
1
дейінгі және
ерекшелігін анықтайды;
индустриялық даму
кезеңдерінің
индустриялық
даму
кезеңінің
1
ерекшеліктері мен
ерекшелігін анықтайды;
ұқсастығын анықтайды
кезеңдердің
ортақ
белгілерін
1
анықтайды;
қорытынды ой жазады.
1
Жалпы балл
11
5
Жаңа заманның басталуы бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Қоғамның әлеуметтік
Капитал,
буржуазия,
Капитал,
буржуазия,
Капитал,
буржуазия,
құрылымын анықтауда
жұмысшы
табы
ұғымдарын
жұмысшы табы ұғымдарын
жұмысшы табы ұғымдарын
капитал, буржуазия,
сипаттап
жазуда,
әр
ұғымға
сипаттап
жазуда,
әр ұғымға
сипаттап
жазады,
әр ұғымға
мысал келтіруде,
қоғамның
мысал
келтіруде,
қоғамның
мысал
келтіріп,
қоғамның
жұмысшы табы \пролетариат\
әлеуметтік
құрылымын
әлеуметтік
құрылымын
әлеуметтік
құрылымын
ұғымдарын қолданады
түсіндіруде қиналады
түсіндіруде қателіктер жібереді
түсіндіреді
Қоғамның индустрияға дейінгі
Қоғамның
индустрияға
дейінгі
Қоғамның индустрияға дейінгі
Қоғамның индустрияға дейінгі
және индустриялық даму
кезеңінің
ерекшелігін
кезеңінің ерекшелігін
кезеңінің ерекшелігін
кезеңдерінің ерекшеліктері мен
индустриялық
даму кезеңінің
индустриялық даму кезеңінің
индустриялық даму кезеңінің
айырмашылығын анықтайды
ерекшелігін
кезеңдердің
ортақ
ерекшелігін кезеңдердің ортақ
ерекшелігін, кезеңдердің ортақ
белгілерін анықтауда қиналады
белгілерін анықтауда қателіктер
белгілерін анықтайды
жібереді
XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания және Ағартушылық идеяларының таралуы бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Ағылшындар саудагерлерден Үндістан билеушілеріне
қалай айналды?
Ағартушылық дәуірдің қандай идеялары еуропалық
монархтардың қызметінде көрініс тапты?
Оқу мақсаты
7.2.2.1
Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
туындыларын пайдалану
7.1.1.3
Еуропалық державалардың отаршылдық
экспансиясы кезеңіндегі Азия мемлекеттерінің əлеуметтік
құрылымындағы ерекшеліктерді анықтау (Қытай,
Үндістан, Жапония)
7.2.3.2 Ағартушылық дəуір идеяларының қоғамдық дамуға
ықпалын анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Өнер туындысын пайдаланып, тарихи оқиғаларды
интерпретациялайды
•
Қытай, Жапония, Үндістанды отарлаудағы
ағылшындардың іс-қимылдарын сипаттайды
• Ағартушылық дәуір идеяларының қоғам дамуына
әсерін сипаттайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Суретті пайдалана отырып, ағылшындардың Үндістанды жаппай отарлауына әсер еткен жағдайларды жазыңыз.
Ағылшындардың Үндістанды
1. ___________________________________________
отарлауы
2. ___________________________________________
3. ___________________________________________
4. ___________________________________________
2. Үндістанды отарлаудағы ағылшындардың іс-қимылдарын картаны қолдана отырып түсіндіріңіз.
7
Ағылшындардың Үндістанды отарлаудағы мақсаты қандай болды?
Үндістанды отарлаудың салдары қандай болды? (2 мысал келтіріңіз)
Картада Үндістанның Ағылшын колониясында болғанын аймақтарын белгілеңіз.
3. Ғалымдардың ашқан ғылыми жаңалықтарының маңызын жазыңыз.
Ғалымдар
Ашқан ғылыми жаңалықтарының маңызы
Д. Локк
А. Смит
И. Ньютон
8
Бағалау критерийі
Тапсыр
Дескриптор
Балл
ма №
Білім алушы
Өнер туындысын
1
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
1
пайдаланып, тарихи
алуына әсер еткен 1-жағдайды жазады;
оқиғаларды
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
1
интерпретациялайды
алуына әсер еткен 2-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
1
алуына әсер еткен 3-жағдайды жазады;
ағылшындардың Үндiстан жерiн отарлап
1
алуына әсер еткен 4-жағдайды жазады;
Қытай, Жапония,
2
ағылшындардың Үндістанды отарлау
1
Үндістанды
мақсатын жазады;
отарлаудағы
Үндістанды отарлаудың 1-салдарын жазады;
1
ағылшындардың іс-
Үндістанды отарлаудың 2-салдарын жазады;
1
қимылдарын
Картада Үндістандағы ағылшын
1
сипаттайды
колонияларын белгілейді;
Ағартушылық дәуір
3
Д. Локктың ғылыми жаңалықтарының
1
идеяларының қоғам
маңызын анықтайды;
дамуына әсерін
А. Смиттің ғылыми жаңалықтарының
1
сипаттайды
маңызын анықтайды;
Исаак Ньютонның ғылыми жаңалықтарының
1
маңызын анықтайды.
Жалпы балл
11
9
XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания және Ағартушылық идеяларының таралуы бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Өнер туындысын пайдаланып,
Ағылшындардың Үндiстан
Ағылшындардың Үндiстан жерiн
Ағылшындардың Үндiстан жерiн
тарихи оқиғаларды
жерiн отарлауға әсер еткен
отарлауға әсер еткен бірінші, екінші,
отарлауға әсер еткен бірінші, екінші,
интерпретациялайды
бірінші, екінші, үшінші,
үшінші, төртінші жағдайды жазуда
үшінші, төртінші жағдайды жазады
төртінші жағдайды жазуда
қателіктер жібереді
қиналады
Қытай, Жапония, Үндістанды
Үндістанды отарлау мақсатын,
Үндістанды отарлау мақсатын,
Үндістанды отарлау мақсатын,
отарлаудағы ағылшындардың
отарлаудың 12 салдарын
отарлаудың 12 салдарын жазуда,
отарлаудың салдарын жазады,
іс-қимылдарын сипаттайды
жазуда,
картада Үндістандағы ағылшын
картада Үндістандағы ағылшын
картада Үндістандағы
колонияларын белгілеуде
колонияларын белгілейді
ағылшын колонияларын
қателіктер жібереді
белгілеуде қиналады
Ағартушылық дәуір
Д. Локк, А. Смит, Исаак
Д. Локк, А. Смит, Исаак
Д. Локк, А. Смит, Исаак
идеяларының қоғам дамуына
Ньютонның ашқан ғылыми
Ньютонның ащқан ғылыми
Ньютонның ашқан ғылыми
әсерін сипаттайды
жаңалықтарының мәнiн
жаңалықтарының мәнiн анықтауда
жаңалықтарының мәнiн анықтайды
анықтауда қиналады
қателіктер жібереді
10
ІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР
Француз буржуазиялық революциясының көрінісі бөлімі бойынша жиынтық
бағалау
Тақырып
1789-1799 жылдар аралығында Францияда қандай
өзгерістер орын алды?
Неліктен Давид пен Бодридің Марат туралы көзқарастары
әртүрлі болды?
Наполеон империясы қалай құрылды және оның құлдырау
себептері неде болды?
Оқу мақсаты
7.1.2.1 Экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне
буржуазияның әсерін анықтау
7.2.2.1 Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
туындыларын пайдалану
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне
буржуазияның әсерін анықтайды
• Өнер туындыларын қолдану арқылы тарихи
оқиғаны интерпретациялайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Француз буржуазиялық революциясының себебін анықтап, Венн диаграммасына толтырыңыз. 2 айырмашылығын және 1 ұқсастығын анықтаңыз.
11
2. Өнер туындысына назар аударып, сұрақтарға жауап беріңіз.
Берілген сурет бойынша өз ойыңызды жазыңыз.
Суреттің салыну себебін анықтаңыз.
Суреттің салынған уақытын анықтаңыз.
Сурет бойынша ақпарат алуға болатын тарихи оқиғаны сипаттаңыз.
Тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін өнер туындыларының маңызын дәлелдеңіз.
1-дәлел
2-дәлел
12
Бағалау критерийі
Тапсырм
Дескриптор
Балл
а №
Білім алушы
Экономикалық және
1
революцияның әлеуметтік-экономикалық
1
саяси жүйенің
себебінің бірінші ерекшелігін анықтайды;
өзгеруіне
революцияның әлеуметтік-экономикалық
1
буржуазияның әсерін
себебінің екінші ерекшелігін анықтайды;
анықтайды
революцияның саяси себебінің бірінші
1
ерекшелігін анықтайды;
революцияның саяси себебінің екінші
1
ерекшелігін анықтайды;
революцияның саяси және әлеуметтік-
1
экономикалық жағынан ұқсастығын
анықтайды;
Өнер туындыларын
2
берілген сурет бойынша өз ойын жазады;
1
қолдану арқылы тарихи
суреттің салыну себебін анықтайды;
1
оқиғаны
суреттің салынған уақытын анықтайды;
1
интерпретациялайды
сурет бойынша ақпарат алуға болатын
1
тарихи оқиғаны сипаттайды;
тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін
1
өнер туындыларының маңыздылығына 1-
дәлел келтіреді;
тарихи оқиғалар туралы ақпарат алу үшін
1
өнер туындыларының маңыздылығына 2-
дәлел келтіреді.
Жалпы балл
11
13
Француз буржуазиялық революциясының көрінісі бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Экономикалық және
Француз буржуазиялық
Француз буржуазиялық
Француз буржуазиялық
саяси жүйенің
революциясының әлеуметтік-
революциясының әлеуметтік-
революциясының әлеуметтік-
өзгеруіне
экономикалық себебінің бірінші,
экономикалық себебінің бірінші,
экономикалық себебінің бірінші,
буржуазияның әсерін
екінші ерекшелігін, саяси
екінші ерекшелігін, саяси себебінің
екінші ерекшелігін, саяси себебінің
анықтайды
себебінің бірінші, екінші
бірінші, екінші ерекшелігін,
бірінші, екінші ерекшелігін,
ерекшелігін, ұқсастығын
ұқсастығын анықтауда қателіктер
ұқсастығын анықтайды
анықтауда қиналады
жібереді.
Өнер туындыларын
Суреттің салынған уақытын,
Суреттің салынған уақытын, салыну
Суреттің салынған уақытын, салыну
қолдану арқылы
салыну мақсатын
мақсатын көрсетуде,суреттегі
мақсатын көрсетуде,суреттегі
тарихи оқиғаны
көрсетуде,суреттегі тарихи
тарихи оқиғаны сипаттауда,
тарихи оқиғаны сипаттауда,
интерпретациялайды
оқиғаны сипаттауда, қоғамдық
қоғамдық құбылысты сипаттауда,
қоғамдық құбылысты сипаттап,
құбылысты сипаттауда, , өнер
өнер туындыларының тарихи
өнер туындыларының тарихи
туындыларының тарихи
маңызына 12 дәлел келтіруде
маңызына 12 дәлел келтіреді
маңызына 12 дәлел келтіруде
қателіктер жібереді
қиналады
14
XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Ресей мен Ұлыбритания Иранға ықпал ету үшін неге
бақталас болды? Танзимат саясаты Осман империясын
күшейтуге әсер етті ме? Қырым соғысының себептері мен
салдары қандай болды?
Оқу мақсаты
7.3.2.2 XVIII–XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық
қатынастардағы өзгерістерді сипаттау
7.4.2.1 Түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына
өту процесінің ерекшеліктерін салыстыру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• XVIII–XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық
қатынастардағы өзгерістерді көрсетеді
• Түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына
өту процесінің ерекшеліктерін анықтайды
Ойлау дағдыларының
Білу және түсіну
деңгейі
Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.
1.1. ХV ғасырдың ортасында Кіші Азиядағы және Балқандағы барлық Византия аумағын жаулап алған мемлекетті көрсетіңіз.
A. Англия
B. Араб халифаты
C. Қасиетті Рим империясы
D. Осман мемлекеті
E. Солтүстік Иран
1.2. 1684 жылы османдарға қарсы құрылған “Қасиетті Лига” коалициясына кірмеген мемлекетті атаңыз.
A. Австрия
B. Мальта
C. Польша
D. Ресей
E. Франция
2. Берілген мәліметтерді пайдаланып, кестені толтырыңыз.
Англия мен Ресейдің ХІХ ғасырдағы экономикалық дамуының ерекшеліктерін анықтаңыз. (Әр мемлекетті шойын балқыту, көмір өндіру бойынша берілген жылдармен талдау жасаңыз)
Шойын балқыту (мың тонна)
Жыл
Англия
Ресей
1860
237168
20467
1900
549630
176828
15
Көмір өндіру (млн. тонн)
Жыл
Англия
Ресей
1860
117
1
1900
225
12
жылдар
Шойын балқыту
Көмір өндіру
1860
жыл Ресей
1900
жыл Ресей
1860
жыл Англия
1900
жыл Англия
Англия мен Ресейдің осы жылдардағы өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің ерекшеліктеріне қорытынды жасаңыз
16
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
XVIII–XIX ғасырдың
1
ХV ғасырдың ортасында Кіші Азиядағы және
1
ортасындағы
Балқандағы барлық Византия аумағын
халықаралық
жаулап алған мемлекетті көрсетеді;
қатынастардағы
1684
жылы османдарға қарсы құрылған
1
өзгерістерді
Қасиетті Лига коалициясына кірмеген
көрсетеді
мемлекетті көрсетеді;
Түрлі
2
1860
жылғы Англияның шойын балқыту
1
мемлекеттердің
ерекшелігін анықтайды;
өнеркәсіптік даму
1860
жылғы Ресейдің шойын балқыту
1
сатысына өту
ерекшелігін анықтайды;
процесінің
1900
жылғы Англияның шойын балқыту
1
ерекшеліктерін
ерекшелігін анықтайды;
анықтайды
1900
жылғы Ресейдің шойын балқыту
1
ерекшелігін анықтайды;
1860
жылғы Англияның көмір өндіру
1
ерекшелігін анықтайды;
1860
жылғы Ресейдің көмір өндіру
1
ерекшелігін анықтайды;
1900
жылғы Англияның көмір өндіру
1
ерекшелігін анықтайды;
1900
жылғы Ресейдің көмір өндіру
1
ерекшелігін анықтайды;
Англия мен Ресейдің осы жылдардағы
1
өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды жасайды.
Жалпы балл
11
17
XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы бөлімі жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
XVIII–XIX ғасырдың
ХV ғасырдың ортасында Кіші
ХV ғасырдың ортасында Кіші
ХV ғасырдың ортасында Кіші
ортасындағы халықаралық
Азиядағы және Балқандағы барлық
Азиядағы және Балқандағы барлық
Азиядағы және Балқандағы
қатынастардағы
Византия аумағын жаулап алған
Византия аумағын жаулап алған
барлық Византия аумағын
өзгерістерді көрсетеді
мемлекетті,1684 жылы османдарға
мемлекетті,1684 жылы османдарға
жаулап алған мемлекетті,1684
қарсы құрылған Қасиетті Лига
қарсы құрылған Қасиетті Лига
жылы османдарға қарсы
коалициясына кірмеген мемлекетті
коалициясына кірмеген мемлекетті
құрылған Қасиетті Лига
көрсетуде қиналады
көрсетуде қателіктер жібереді
коалициясына кірмеген
мемлекетті көрсетеді
Түрлі мемлекеттердің
1860 және 1900 жылғы Англия мен
1860 және 1900 жылғы Англия мен
1860 және 1900 жылғы Англия
өнеркәсіптік даму сатысына
Ресейдің шойын, көмір
Ресейдің шойын, көмір
мен Ресейдің шойын, көмір
өту процесінің
балқытудағы ерекшелігін
балқытудағы ерекшелігін
балқытудағы ерекшелігін
ерекшеліктерін анықтайды
анықтауда, Англия мен Ресейдің
анықтауда, Англия мен Ресейдің
анықтап, Англия мен Ресейдің
осы жылдардағы өнеркәсіптік даму
осы жылдардағы өнеркәсіптік даму
осы жылдардағы өнеркәсіптік
сатысына өту процесінің
сатысына өту процесінің
даму сатысына өту процесінің
ерекшеліктеріне қорытынды
ерекшеліктеріне қорытынды
ерекшеліктеріне қорытынды
жасауда қиналады
жасауда қателіктер жібереді
жасайды
18
ІІІ ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері және Революциялық идеялардың XІX
ғасырдағы Еуропаға әсері бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Англия және Қытай үкіметтерінің хат алысуынан
империализм туралы не біле аламыз? Италия және
Германияның бірігу жолдары қаншалықты бір-біріне ұқсас
болмады?
Оқу мақсаты
7.4.1.4
Экспорт, импорт, экспансия, отарлау,
фактория ұғымдарын қолдану арқылы, тауар-ақша
қатынастарының дамуын түсіндіру
7.3.2.5
Тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін либерализм,
консерватизм, социализм, марксизм, ұлтшылдық
ұғымдарын қолдану
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Экспорт, импорт, экспансия, отарлау,
фактория ұғымдарын қолданып, тауар-ақша
қатынастарының дамуын анықтайды
•
Либерализм, консерватизм, социализм,
марксизм, ұлтшылдық ұғымдарын тарихи
оқиғаларды ажырату үшін пайдаланады
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Төменде берілген ұғымдарды қолданып, Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының дамуы туралы 5 сөйлем жазыңыз
Экспорт
Импорт
Экспансия
Отарлау
Фактория
19
Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының дамуына қорытынды жазыңыз.
2. Ұғымдардың мәнін тарихи оқиағаларды көрсете отырып, жазыңыз.
Ұғымдар
Тарихи оқиғаларға қатысы
либерализм
консерватизм
социализм
марксизм
ұлтшылдық
20
Бағалау критерийі
Тапсырм
Дескриптор
Балл
а №
Білім алушы
Экспорт, импорт,
1
экспорт ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
экспансия, отарлау,
тауар-ақша қатынастарының дамуын
фактория ұғымдарын
көрсетеді;
қолданып, тауар-ақша
импорт ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
қатынастарының
тауар-ақша қатынастарының дамуын
дамуын анықтайды
көрсетеді;
экспансия ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
отарлау ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
фактория ұғымын қолданып, Қытайдағы
1
тауар-ақша қатынастарының дамуын
көрсетеді;
Қытайдағы тауар-ақша қатынастарының
1
дамуына қорытынды жазады;
Либерализм,
2
либерализм ұғымының мәнін тарихи
1
консерватизм,
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
социализм,
консерватизм ұғымының мәнін тарихи
1
марксизм,
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
ұлтшылдық
социализм ұғымының мәнін тарихи
1
ұғымдарын тарихи
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
оқиғаларды ажырату
марксизм ұғымының мәнін тарихи
1
үшін пайдаланады
оқиғаларға қатысты ашып жазады;
ұлтшылдық ұғымының мәнін тарихи
1
оқиғаларға қатысты ашып жазады.
Жалпы балл
11
21
XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері және Революциялық идеялардың XІX ғасырдағы Еуропаға әсері бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Экспорт, импорт,
Экспорт, импорт,
Экспорт, импорт, экспансия,
Экспорт, импорт,
экспансия, отарлау,
экспансия, отарлау,
отарлау, фактория ұғымдарын
экспансия, отарлау,
фактория ұғымдарын
фактория ұғымдарын қолданып,
қолданып, Қытайдағы тауар-ақша
фактория ұғымдарын қолданып,
қолданып, тауар-ақша
Қытайдағы тауар-ақша
қатынастарының дамуын көрсетуде
Қытайдағы тауар-ақша
қатынастарының дамуын
қатынастарының дамуын
қателіктер жібереді
қатынастарының дамуын көрсетеді
анықтайды
көрсетуде қиналады
Либерализм,
Либерализм, консерватизм,
Либерализм, консерватизм,
Тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін
консерватизм,
социализм, марксизм,
социализм, марксизм,
либерализм, консерватизм,
социализм, марксизм,
ұлтшылдық ұғымдарының
ұлтшылдық ұғымдарының мәнін
социализм, марксизм,
ұлтшылдық ұғымдарын
мәнін тарихи оқиғаларға қатысты
тарихи оқиғаларға қатысты ашуда
ұлтшылдық ұғымдарының
тарихи оқиғаларды
ашуда қиналады
қателіктер жібереді
мәнін тарихи оқиғаларға қатысты
оқиғаларды ажырату үшін
ашады
пайдаланады
22
XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы және
XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл үстемдік бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Неліктен ІІ Александр патша Халық еркі ұйымының
құрбаны болды? 1857-1859 жж. Үндістандағы оқиғаларды
XIX ғасырдағы британдықтар мен қазіргі кездегі үндістер
қалай баяндайды?
Оқу мақсаты
7.2.3.1 Тарихи оқиғаны түсіндіру үшін басыбайлы құқық,
декабристер, халықшылдар, жеке террор,
пролетариат диктатурасы ұғымдарын қолдану
7.3.2.6 Еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың
дəстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Басыбайлы құқық, декабристер,
халықшылдар, жеке террор, пролетариат
диктатурасы ұғымдарын қолдана отырып,
Ресейдегі тарихи оқиғаларға сипаттама береді
• Шығыстың дәстүрлі қоғамында отаршылдық
жаулап алудың әсерін көрсетеді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
1. Төмендегі терминдерді қолданып, Ресейдегі саяси оқиғаларға сипаттама жазыңыз. Басыбайлы құқық - Декабристер - Халықшылдар -
Пролетариат диктатурасы -
2. 1857—1859 жылдардағы Үндiстандағы ұлт-азаттық көтерiлiс туралы сұрақтарға жауап беріңіз.
Көтерілістің шығу себептері
Көтерілістің нәтижесі
ХІХ ғасырдың екінші жартысында Үндістанда болған 2 өзгерісті жазыңыз
Үнді ұлттық қозғалысының жетекші күші
Свадеши, свараджа ұрандарының мәнін ашып көрсетіңіз
Тарихи маңызы
23
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Басыбайлы құқық,
1
басыбайлы құқық ұғымын қолданып,
1
декабристер,
Ресейдегі тарихи оқиғаларды сипаттайды;
халықшылдар,
декабристер ұғымын қолданып, Ресейдегі
1
жеке террор,
тарихи оқиғаларды сипаттайды;
пролетариат
халықшылдар ұғымын қолданып,
1
диктатурасы
Ресейдегі тарихи оқиғаларды сипаттайды;
ұғымдарын қолдана
пролетариат диктатурасы ұғымын
1
отырып, Ресейдегі
қолданып, Ресейдегі тарихи оқиғаларды
тарихи оқиғаларға
сипаттайды;
сипаттама береді
Шығыстың дәстүрлі
көтерілістің шығу себептерін жазады;
1
қоғамында
2
көтеріліс нәтижесін жазады;
1
отаршылдық жаулап
Үндістанда орын алған 1- өзгерісті жазады;
1
алудың әсерін
Үндістанда орын алған 2- өзгерісті жазады;
1
көрсетеді
Үнді ұлттық қозғалысының жетекші күшін
1
жазады;
свадеши, свараджа ұрандарының мәнін
1
ашып жазады;
тарихи маңызын сипаттайды.
1
Жалпы балл
11
24
XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы және XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл үстемдік бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Басыбайлы құқық,
Басыбайлы құқық,
Басыбайлы құқық,
Басыбайлы құқық,
декабристер,
декабристер, халықшылдар,
декабристер, халықшылдар,
декабристер, халықшылдар,
халықшылдар, жеке
жеке террор, пролетариат
жеке террор, пролетариат
жеке террор, пролетариат
террор, пролетариат
диктатурасы ұғымдарын
диктатурасы ұғымдарын
диктатурасы ұғымдарын
диктатурасы ұғымдарын
қолданып, Ресейдегі тарихи
қолданып, Ресейдегі тарихи
қолданып, Ресейдегі тарихи
қолдана отырып, Ресейдегі
оқиғаларды сипаттауда қиналады
оқиғаларды сипаттауда қателіктер
оқиғаларды сипаттайды
тарихи оқиғаларға сипаттама
жібереді
береді
Шығыстың дәстүрлі
Көтерілістің шығу себептерін,
Көтерілістің
шығу
себептерін,
Көтерілістің шығу
себептерін,
қоғамында отаршылдық
көтеріліс нәтижесін, Үндістанда
көтеріліс
нәтижесін,
Үндістанда
көтеріліс нәтижесін,
Үндістанда
жаулап алудың әсерін
орын алған 12 өзгерістерді, Үнді
орын алған 12 өзгерістерді, Үнді
орын алған 12 өзгерістерді,
көрсетеді
ұлттық қозғалысының жетекші
ұлттық
қозғалысының
жетекші
Үнді
ұлттық
қозғалысының
күшін, свадеши, свараджа
күшін, свадеши, свараджа
жетекші күшін,
свадеши,
ұрандарының мәнін ашып жазуда
ұрандарының
мәнін ашып жазуда
свараджа ұрандарының мәнін
және тарихи маңызын сипаттауда
және тарихи
маңызын
сипаттауда
ашып
жазуда
және тарихи
қиналады
қателіктер жібереді
маңызын сипаттайды
25
IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫ
Америка Құрама Штаттарының күшеюі бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
АҚШ-тағы құлдық қалай жойылды ?
Неліктен АҚШ өз әскери кемелерін Жапонияға жіберді?
Оқу мақсаты
7.4.2.1
Түрлі мемлекеттердің өнеркəсіптік даму сатысына өту
процесінің ерекшеліктерін анықтау
7.2.1.2 Миссионерліктің міндеттерін анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Мемлекеттердің өнеркəсіптік даму сатысының
ерекшеліктерін ажыратады
•
Миссионерлердің міндетін көрсетеді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШ-тың үлесін анықтаңыз.
1820 ж
1860ж
АҚШ-тағы азаматтық соғыс жылдарының бастапқы кезеңiнде өнеркәсi п өнiмi 4-орынға шықты. 1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел дамуын немен түсiндiресіз?
2 мысал келтіріңіз
ХIХ ғасырдың бiрiншi жартысында жол-көлiк жүйесi де жылдам дамуына мысал келтiрiңіз.
ХIХ ғасырда АҚШ-та жұмысшы қозғалысы Батыс Еуропа елдерiне қарағанда неге баяу жүрдi?
Америка жұмысшыларының таптық күрестегi қайшылықтарының 1 себебiн анықтаңыз.
2. Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі елдердің үлесі (%) диаграммасын талдаңыз.
1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің бірінші орынға шығу себептерін анықтаңыз. (2-ден кем емес).
26
3. Кестені толтырыңыз.
Миссионер
• ____
дегеніміз кімдер?
Миссионердің
• ____
басты міндеті
қандай?
Миссионерлердің
• ____
іс-әрекетіне
мысал келтіріңіз
27
Бағалау
Тапсырма
Дескриптор
Балл
критерийі
№
Білім алушы
Мемлекеттердің
1
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШ-тың
1
өнеркəсіптік
үлесін анықтайды;
даму сатысының
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел
1
ерекшеліктерін
дамуына 1-мысал келтіреді;
ажыратады
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң жедел
1
дамуына 2-мысал келтіреді;
ХIХ ғасырдың бiрiншi жартысында жол-көлiк
1
жүйесi де жылдам дамуына мысал келтіреді;
ХIХ ғасырда АҚШ-та жұмысшы қозғалысы
1
Батыс Еуропа елдерiне қарағанда неге баяу
жүргендігін анықтайды;
Американ жұмысшыларының таптық күрестегi
1
қайшылықтарының себебін анықтайды;
2
1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
1
бірінші орынға шығуының 1-себебін жазады;
1900 жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
1
бірінші орынға шығуының 2-себебін жазады.
Миссионерлердің
миссионерлердің кім екендігін түсіндіреді;
1
міндетін
3
миссионерлердің басты міндетін көрсетеді;
1
көрсетеді
миссинерлердің іс-әрекетіне мысал келтіреді.
1
Жалпы балл
11
28
Америка Құрама Штаттарының күшеюі бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Мемлекеттердің
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі АҚШ-
Әлемдік өнеркәсіп өндірісіндегі
өнеркəсіптік даму
АҚШ-тың үлесін,
тың үлесін,
АҚШ-тың үлесін,
сатысының
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп өндiрiсiнiң
1860 жылғы АҚШ өнеркәсiп
ерекшеліктерін
өндiрiсiнiң жедел дамуын,
жедел дамуын анықтап, оған 12 мысал
өндiрiсiнiң жедел дамуын,
ажыратады
ХIХ ғасырдың бiрiншi
келтіруде, ХIХ ғасырдың бiрiншi
ХIХ ғасырдың бiрiншi
жартысында жол-көлiк жүйесi
жартысында жол-көлiк жүйесi де
жартысында жол-көлiк жүйесi де
де жылдам дамуын, жұмысшы
жылдам дамуын, жұмысшы
жылдам дамуын, жұмысшы
қозғалысының неге баяу
қозғалысының неге баяу жүргендігін,
қозғалысының неге баяу
жүргендігін, Американ
Американ жұмысшыларының таптық
жүргендігін, Американ
жұмысшыларының таптық
күрестегi қайшылықтарының
жұмысшыларының таптық
күрестегi қайшылықтарының
себептерін анықтап,1900 жылдарға
күрестегi қайшылықтарының
себептерін анықтап,1900
АҚШ өнеркәсіп өнімінің бірінші
себептерін анықтап, 1900
жылдарға АҚШ өнеркәсіп
орынға шығуының 12 себептерін
жылдарға АҚШ өнеркәсіп өнімінің
өнімінің бірінші орынға
жазуда қателіктер жібереді
бірінші орынға шығуының 12
шығуының 12 себептерін
себептерін жазады
жазуда қиналады
Миссионерлердің міндетін
Миссионерлердің кім екендігін,
Миссионерлердің кім екендігін,
Миссионерлердің кім екендігін,
көрсетеді
миссионерлердің басты
миссионерлердің басты міндетін жазып,
миссионерлердің басты міндетін
міндетін жазып,
миссионерлердің іс-әрекетіне мысал
жазып, миссионерлердің іс-
миссионерлердің іс-әрекетіне
келтіруде қателіктер жібереді
әрекетіне мысал келтіреді
мысал келтіруде қиналады
29
Суретшілер мен жазушылардың көзқарасымен XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу және Ғылыми ойдың дамуы бөлімдері бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
XІX ғасырдағы өнер мен әдебиет әлеуметтік әділетсіздікті
қалай суреттейді? XIX ғасырдағы қай ғылыми жаңалықтың
адамдар өміріне ықпалы зор болды?
Оқу мақсаты
7.2.2.2 Өнердегі негізгі стильдер мен ағымдарды
(неоклассицизм, романтизм, импрессионизм, реализм)
анықтау
7.2.2.1 Тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер
туындыларын пайдалану
7.2.4.1 Өзгерістер мен сабақтастықты көрсету арқылы, адам
мен қоғам өміріндегі ғылыми жаңалықтардың маңызын
талдау
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Неоклассицизм, романтизм,
импрессионизм,
реализм
ағымдарын жіктейді
• Өнер туындыларын қолдану арқылы тарихи оқиғаны
интерпретациялайды
•
Ғылыми
жаңалықтардың
ашылуы
туралы
ақпараттарды анықтап, ғылыми жаңалықтардың адам
өміріндегі маңызына баға береді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Берілген суреттерді стиль түріне қарай сәйкестендіріңіз.
А. Романтизм
В. Реализм
С. Неоклассицизм
D. Импрессионизм
30
2. В. Г. Перовтың Қаладан оралу суретін пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.
Суретке басқаша қандай атау бере аласыз?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Неге осындай атау бересіз?
1-аргумент______________________________________________________________________
2-аргумент______________________________________________________________________
3. Ғылыми жаңалықтардың адам өміріндегі маңызын дәлелдеп жазыңыз.
Ғылыми жаңалықтардың маңызы
31
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Неоклассицизм,
1
бірінші сурет пен стилді сәйкестендіреді;
1
романтизм,
екінші сурет пен стилді сәйкестендіреді;
1
импрессионизм,
үшінші сурет пен стилді сәйкестендіреді;
1
реализм ағымдарын
төртінші сурет пен стилді сәйкестендіреді;
1
жіктейді
Өнер туындыларын
2
суретке қатысты басқаша атау ұсынады;
1
қолдану арқылы
суретке берген атауға байланысты 1-
1
тарихи оқиғаны
аргумент келтіреді;
интерпретациялайды
суретке берген атауға байланысты 2-аргумент
1
келтіреді;
Ғылыми
3
ғылыми жаңалықтардың 1-маңызын
1
жаңалықтардың адам
көрсетеді;
өміріндегі маңызына
ғылыми жаңалықтардың 2-маңызын
1
баға береді
көрсетеді;
ғылыми жаңалықтардың 3-маңызын
1
көрсетеді;
ғылыми жаңалықтардың 4-маңызын
1
көрсетеді.
Барлығы
11
32
Cуретшілер мен жазушылардың көзқарасымен XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу және Ғылыми ойдың дамуы бөлімдері бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні:_________________________
Бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
критерийі
Төмен
Орта
Жоғары
Неоклассицизм,
Неоклассицизм, романтизм,
Неоклассицизм, романтизм,
Неоклассицизм,
романтизм,
романтизм,
импрессионизм, реализм
импрессионизм, реализм ұғымдарына
импрессионизм, реализм ұғымдарына
импрессионизм, реализм
ұғымдарына қатысты суреттерді
қатысты суреттерді анықтауда
қатысты суреттерді анықтайды
ағымдарын жіктейді
анықтауда қиналады
қателіктер жібереді
Өнер туындыларын
Суреттің
стилін,
суреттегі
Суреттің стилін, суреттегі автордың
Суреттің стилін, суреттегі автордың
қолдану арқылы тарихи
автордың
қозғаған
мәселесін
қозғаған мәселесін анықтап,
қозғаған мәселесін анықтап,
оқиғаны
анықтап, суретке басқаша атау
суретке басқаша атау беріп,
суретке басқаша атау беріп,
интерпретациялайды
беріп,суретке
берген
атауға
суретке берген атауға байланысты
суретке берген атауға байланысты
байланысты
12
аргумент
12 аргумент келтіруде қателіктер
12 аргумент келтіреді
келтіруде қиналады
жібереді
Ғылыми жаңалықтардың
Ғылыми жаңалықтардың 1234-
Ғылыми жаңалықтардың 1234-
Ғылыми жаңалықтардың 1234-
адам
өміріндегі
маңызын көрсетуде қиналады
маңызын
көрсетуде
қателіктер
маңызын көрсетуде қиналады
маңызына баға береді
жібереді
33
Лаперуздың географиялық ашулары
Колумбтың төртінші экспедициясы
Махатна Ганди
Теңіз саяхатшылары
Сипайлар әскері
Үнді интеллигенциясының қалыптасуы
Колумбтың екінші экспедициясы
Христофор Колумб туралы
Үндістандағы Сипайлар көтерісі
XVІ-XVІІІ-ғасырлардағы қайта өрлеу дәуіріндегі ашулар
Патшалық Ресейдің ХХ ғасырдың басында Орта Азияның шығыс аудандарын отарлауы өте күшті қарқынмен жүргізілді
Датұлы Сырым (1712 - 1802) - Ресей патшасының отарлау саясатына қарсы күрескен Кіші жүз қазақтары көтерілісінің көрнекті басшысы, атақты батыр, әйгілі шешен