Християн дінінің пайда болуы


Християн-дүниежүзілік діндердің буддизммен және исламмен бір. 1ғ. Басында Рим империясының шығыс провенцияларында Шығыс Жерорта теңізіндегі бірқатар мессианистік секталар идеяларының қосылып, өзара бірігуі нәтижесінде пайда болды. Християн өзіне грек – рим және Шығыс діндерінің өңделген түрдегі кейбір элементтері, сондай – ақ ертедегі идеялистік философияның бірқатар идеяларын қосып алды. Хрис о дүниедегі ауыр азаптан құтқарады деп үміт артқан құлдар мен жарлы – жақыбайлардың діні ретінде пайда болып, кейіннен үстем таптардың мүддесін қорғауға бейімделді және 4 ғ. басында Рим империясының мемлекеттік дінніне айналды. Қ. Маркс Христың таптық мәніне мынадай сипаттама берді: «Христандықтың әлеуметтік принциптерді көне құл иеленушілікті атқарады, орта ғасырлық крепастнойлық қоғамды дәріптеді, сондай – ақ қажет болған жағдайд, аяанышты қылымсу түрінде болса да, пролетариатты қанауды қорғай да біледі. Христиандықтың әлеуметтік принциптері таптардың – үстем және қаналушы таптардың өмір сүруінің қажеттілігін уағыздайды және қаналушы тапты есіркеп отвру үшін соңғысы тек тақуалық жағдайда ғана болады» (4 – том, 204 – бет ). Христың – тың нақ осынысы оны қаналушы қоғамның барлық формаларында құл иеленушілік, феодалдық және капиталистік қоғамдарға қолайлы етті. Хрис өмір талаптарына бейімделіп, қоғамдық даиу процестерінің ықпалымен де өзгеріп отырды. Християн негізіне құдайдың ұлы Иисус Христың адамдардың хасаған күнәсі үшін азап тартуға жіберген дегенге сенеді. Оны Иудей билеушісі Понтий Пилат керіп өлтірген , бұдан кейін ол қайтп тіріліп, көкке көтеріліп кеткен. Христандар Христ болашақта екінші рет қайта келед, ол тірілер мен өлілерді «қиямет – қайымның азабына»
тартады, құдай жолын ұстағандарға «мәңгілік өмір» сыйлайды, күнәкәрларды дозақ азабын тартуға кеседі. «О дүниедегі» жақсылыққа үміттендіру еңбекшілерді құлдықтан, қатыгез қанаудан, әлеуметтік теңсіздіктен құтқару туралы мәселені беймағлүм болашақтың ісіне айналдырды, шын мәнінде, әділетсіз қоғамдық тәртіпті мәңгілік етіп көрсетті. Христян өзінің даму процесінде негізгі үш тармаққа: католицизмге, протестантизмге және православиеге бөлінді, бұлар да бірқатар бағыттар мен секталарды ұйымдастырды. Барлық бағыттардың бір – бірінен көп айырмашылықтары болуына қарамастан, бұл діннің негізін адамдарды «о бастағы жасаған кінәсынан » арылту үшін жерге келіп, талай күйзеліс – ауыртпашылықтарды бастан кешкен, азапты өлімге мойын ұсынған «құдайдың ұлы» Исус Христың уағыз - өсиеттері салды деп мойындайды. Христы жақтаушылар өздерін Христың өсиеттерін орындауға, өмірдің ауыртпашылықтарына Христостың өзі жасағандай қарсылықсыз төзуге тиістіміз, ал бұл үшін жақсылықты болашақта, о дүниеде көреміз деп сендіреді. Ауыр азап кешуді, бой ұсынып, құлшылық етуді уағыздап үстем таптарға тиімді, олар Христы жан – жақты қолдап отыруға мәжбүр болады, оны өз үстемдіктерінің тірегі санады. Қазіргі кезде атеизмге қарсы біртұтас майдан құру үшін Христың жекелешген бағыттарының жақындасу тенденцияся бар. Барлық діни идеология сияқты, Христа да өтпелілік сипаты бар және қанаудың жойылуы, дүниедегі ғылыми көзқарастың дамуы оны толық жеңу үшін алғы шарттар жасайды. Христиандықтың сенім және ғибадат негіздері. Христос Исуста басқа пайғамбарлар сияқты алланың бір болу негізіне сүйенген дінді уағыздап, адамдарды аллаға ғана құлшылық етуге шақырады. өзін алланың құлы мен елшісі деп қабылдауды сұрайды. Өйткені ол тәуһид діннің пайғамбары еді. Исус Христос уағыздаған дінді тек қана бір аллаға иман ету негізі болған. Ал бұзылған христиан дінінде осы сенім үшін әке ұл қасиетті рух сенімге ойналған. Яғни християндардың көзқарасы бойынша тәңір үш негізден тұрады.
1) Әке тәңірі. Барлық нәрсені жаратушы да жоюшы да сол.
2) Ұл тәңірі. Алланың ұлы Каб Иса
3) Қасиетті рух рухул-худус таңдалған болмыстарды басқаратын тәңір демі болып Хз. Мариямды символ етіп алады. Христиандар күреске үлкен мән береді.

Христос Иисус - Христос Иисус (грекше christos – маңдайына бақ ыт қонған, құдай өкілі ) - Жаңа өсиет бойынша христиан дінінің негізін салушы. Інжіл аңызы бойынша ол Галилееде (Вифлиемде) денесі бұзылмай «қасиетті рухтиан көтерген» Мария қыздан туды, оны Иоанн Креститель шоқындырды,Палестинада уағызшылық етті, кереметтер жасады, прокуратор Понтий Пилат басқарған жылдарда өзін құдайдың ұлымын деп жариялағаны үшін кіреске керіліп шегеленді, бірақ көп ұзамай Христос қайта тіріліп, көкке көтеріліп кетті. Христиандар болашақта Христос жерге екінші рет оралды, тірілер мен өлілер үшін қиямет -қайым болады, сопылар үшін (хилиазм) мыңжылдық патшалық орнайды дегенге сенеді. Інжілді ғылыми тұрғыдан зерттеудің барлық бағыттары Христос жасады дейтін керемет, сондай-ақ оның тууына, қайта тірілуіне, көкке көтеріліп кетуіне тағыда басқа орайлас келген керемет жағдайлар да, Жаңа өсиеттің көптеген авторлары мен редакторларының ойдан шығарылған діни ертегілері деп тұжырымдайды. Алайда ғалымдар арасында Христың тарихта болғандығы жөніндегі мәселеде алауыздықтар бар. Біреулері (тарихи мектеп) Христос туралы аңыздың түп негізінде әлде бір шындыққа жанасымды жері бар – кейбір фактілер өзін құдай өкілі деп жариялаған кезде дін уағыздаушыларының бірінің өмірінен елынған деп санайды. Кейіннен оны өзінің ізбасарлары құдай деп атап кетуі мүмкін. Ертедегі інжілшілдер (мифалогиялық мектеп) Христос бейнесі құдайларға адамдық сипап беру жолымен қалыптасты және аңыздық творчествоның жемісі болды деп есептеді. Марксизм үшін Христостың тарихта болған-болмағандығы жөніндегі мәселе дүниеге көзқарас емес, керісінше, жалпы дінге және атап айтқанда христиандыққа деген көз қарасқа ешқандайда ықпал етпейтін нақтылы- тарихи мәселе.


Ұқсас жұмыстар
Оқытудың жаңа технологиясын пайдалану
Ақшаның мәнi мен пайда болу тарихы
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдейтін кәсіпорынның пайдалылығын арттыру жолдары
Бас тоғанның негізделуі, Арыс-Түркістан каналын суғару мақсатында пайдалану және су әкету
Модулдық технологияны сабақта пайдалану
Пайда, оның экономикалық мазмұны, түрлері және анықтау әдістері «Қостанай минералдары»
Мемлекеттің пайда болуы туралы
Көркем шығарманы детальдап талдауда модульдік оқыту технологиясын пайдалану
Ресей Федерациясындағы жерге меншік және жер пайдалану құқығы
ПАЙДА ТЕОРИЯСЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ ЭВОЛЮЦИЯСЫ


Көмек