Топқа бөлу

Облыс
Қала (аудан) Атырау
Мектебі №36 орта мектеп
Аты-жөні Бастауыш сынып мұғалімі
Мугалимова Айкерим Аманжановна
Сабақтың тақырыбы
1.Қ.Жұмағалиев туған өлкем (4сынып)
2. А.Байтұрсынов Аққу, шортан һәм шаян (4 сынып)
3. М.Мақатаев Сүйемін, өскен Отаным (4 сынып)

\Кембридж әдісі бойынша өтілген сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Сабақтың тақырыбы
Қ. Жұмағалиев Туған өлкем.
Сабақтың жалпы мақсаты
Туған өлкем өлеңі арқылы оқушыларға туған жеріміздің құндылығы мен қасиеті, мәні мен маңызы туралы түсінік беру. Өлеңдегі негізгі ойды, идеяны ұғындыру.
Әдіс-тәсілдер
Ашық-жабық сұрақтар, Миға шабуыл, Кезектескен интервью , Жүреміз, ойланамыз” әдісі, топтық жұмыс, жеке жұмыс, Ой толғау, Хокку әдісі
Күтілетін нәтижесі
Өз беттерімен кез-келген тапсырмаларды орындай білуге машықтанады.
Бір-біріне көмектеседі. Оқушылар өздерін еркін ұстай отырып, ойларын тиянақты жеткізеді, тапқырлық қасиеттерін шыңдайды.


Уа-қыт
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Дерек көздер
1
2 мин
Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
Жылы жүрек- ізгілік тілегі
жүрекшелер
2
2 мин
Топқа бөлу
Атамекен өлеңінің жолдарын құрастыру арқылы 3 топқа бөлінеді.
Ана тілі – көңіліңе гүл егер,
Ана тілін - ғұмырым деп біле бер
Өзге тілде сөйлей білу – бір өнер,
Өз тіліңде сөйлей білу – шын өнер,- деп ақындарымыз жырлағандай, ана тілі сабағын бастайық
Атамекен өлеңінің бір шумағын орындайды.
Қима қағаздар

3
1 мин
Сабақтың бағалау критерийлерімен таныстыру
Аты-жөні
Үй тапсырмасы
Қызығушылықты ояту
Мағынаны тану
Ой толғаныс
Сабақты бекіту
Ұпай
Баға

4
5 мин
Үй тапсырмасын сұрау
1. Қазақстан өлеңін жатқа сұрау
2. Автор туралы сұрақтар қою
3. Кезектескен интервью
Өткенді пысықтау
Қазақстан туралы карта бойынша түсінік беру.

Жеке жұмыс
Оқушылар сұрақтарға жауап береді.
Бір-бірінің үй тапсырмасын қалай орындағанын тексереді.
слайд
5
3 мин
Қызығушылықты ояту
- Туған өлке деген сөзді қалай түсінесіңдер?
(өз ойларын сұрау).
- Туған жеріміз Атырау туралы бейнероликтен тамашалау.

- Қайрат Жұмағалиевтің өмірі мен шығармашылығын таныстыру.
Батыс Қазақстан Орда ауданы Басқұдық ауылы
көрнекті қазақ ақыны
Сарыарқа журналының редакторы
Қазақстан жазушылар Одағының мүшесі
Тұңғышөлеңдері (1964ж) Жанар өлеңдері (1966ж)

Оқушылар өз ойларын айтады.

Атырау туралы қосымша мәлімет беріледі.
Оқушы үйден дайындап келген автор туралы мәліметімен таныстырады.

Слайд

Бейнеролик
6
10 мин
Мағынаны тану
Оқулықпен жұмыс
- Өлеңді аудиотаспадан тыңдау;
- Оқушының мәнерлеп оқуы;
- Сөздік жұмысын жүргізу

Слайд
Аудиотаспа
7
5 мин
ІІІ. Жүреміз, ойланамыз әдісі
Туған жер туралы мақал-мәтел жаз
Туған өлкемізді көркейтуге қандай үлес қосасың?
Біздің туған жеріміз Атырау қаласы Республикамызға несімен танымал?

Әр топ басшылары келіп сұрақтарды таңдайды. Берілген 3 сұрақ бойынша 3 топ әр түсті маркерлермен плакатқа жауап жазады. Белгілі бір уақыт ішінде топ мүшелері орындарын ауыстырады.Орындарын ауыстыра отырып, әр топтың жазған жауаптарын тексереді және өз пікірлерін қосады. Кейін әр топтан бір оқушы шығып қорғайды
Плакат
Түсті маркерлер
8
2 мин
Сергіту сәті

Қамажай биі
бейнеролик
9
5 мин
Ой толғаныс
Топтық жұмыс
І топ. Хокку әдісімен туған жер туралы өлең құрастырады
ІІ топ. Туған өлке жайлы эссе жазады
ІІІ топ. Өлеңге сүйеніп көркем, бейнелі сөздерді сәйкестендіреді
Шығармашылықпен жұмыс жасайды.

Слайд
Постер

10
5 мин
Сабақты бекіту
Алтын балыққа арналған аквариум әдісі

Оқушыларға жасырын суреттер таратылады, кімге балық түссе, сол алтын балық болады, оқушы алтын балықтың маскасын киіп, ортаға шығады. Басқа оқушылар оған сұрақтар қояды. Егер жауап бере алмаса топ мүшелері көмектесуіне болады.
Слайд
Балықтар суреті
Алтын балық маскасы
11
2 мин
Бағалау
Формативті тәтті тарату, бағдаршам, басбармақ, бірін-бірі ауызша
Критериалды
Әр топ лидерлері өздерінің топ мүшелерін бағалайды. Қорытынды бағаны айтады.

Бағалау критерийлері жазылған парақшалар
12
2 мин
Рефлексия

Оқушылар Қазақстанға деген тілектерін жапырақтарға жазып, мәуе ағашына жапсырады.
Плакат
стикер
13
1 мин
Үйге тапсырма

Өлеңді мәнерлеп оқу.

Мұғалімнің аты- жөні
Пәні
Ана тілі
Тақырыбы
А.Байтұрсынов
Аққу, шортан һәм шаян
Сыныбы

4
Күні
Сілтеме
Оқу бағдарламасы, Ана тілі оқулығы 4-сынып, әдістемелік құрал, сабақ жоспары,

Жалпы мақсаттар
Өлеңдегі негізі ойды оқушының өзіне таптырып, ойларын өз сөзімен жеткізе білуге үйрету. Оқушыларды бірлік, ынтымақтастық секілді жақсы әдеттерді үйреніп, осы мысал мазмұны арқылы жаманнан жирендіруге тәрбиелеу.
Оқыту нәтижелері
Жаңа ақпарат алады. Топпен жұмыстанады. Шығармашылықпен жұмыс жасап, жеке қабілеттері ашылады.
Негізгі идеялар
Мысалдағы негізгі ойды ұғындыру.
Тапсырма
Үй тапсырмасын сұрау, диалогтік әдіс, ой қозғау, мағынаны тану кезеңдері, дәптермен жұмыс, тренинг, жазу стратегиясы, рефлексия, бағалау.
Дереккөздер
1, 2, 3, 4, 5, модульдер

Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары

Уақыты

2 минут

5 минут

3 минут

5 минут

5 минут

3 минут

2 минут

7 минут

5 минут

3 минут

1 минут

1 минут

3 минут

Мұғалімнің іс- әрекеті

Сыныппен сәлемдесу

Тренинг өткізіп, сыныпты сурет қималары арқылы топқа бөлу.

Үй тапсырмасы
Қауын мен қарбыз әңгімесі
Диалогтік әдіс
-Ертегі қалай басталады?
-Дән –қауынның жүрегі дегенді қалай түсінесің?
-Қарбыздың жағдайын оқығанда қандай сезімде болдың?
-Бұл ертегіден нені түсіндің?

Ой қозғау әдісі
1.І топ: А. Байтұрсынұлының өмірі.
ІІ топ: А. Байтұрсынұлының мысалдары.
ІІІ топ: А. Байтұрсынұлының өлеңдері.

2. Аққу, шортан һәм шаян мысалын үнтаспадан тыңдату.
Ассоциация құру.

Мағынаны тану кезеңі
Өзіммен - өзім
Түртіп алу

Әңгіме кестесі
Мысалдың аты

Авторы

Мысал не жайлы?

Кейіпкерлері

Оқиға орны

Оқиға қалай аяқталды?

Не үйрендің?

Блумның сұрақ қою кестесі
Балалар, олар қайда өмір сүреді?
Олар не істемек болды?
Олардың жүктері неге қозғалмады?
Ақын бұл кейіпкерлер арқылы қандай адамдарды бейнелеп отыр?
Негізгі ой деген не?

Дәптермен жұмыс
Мысалдағы негізгі ой ашылатын жолды тауып жазу.

Тренинг Ритм

Жазу стратегиясы 3 кезеңнен тұрады.
І.Сурет бойынша өлең құрастырады.
ІІ. Берілген өлең бойынша сурет салады.
ІІІ.Салған суретті бастапқы суретпен салыстырады.

Қорытындылау
Негізгі ойға қатысты ынтымақ, бірлік туралы білетін мақал жазу. Мысалы:
1. Бірлік болмай, тірлік болмас.
2. Ынтымақ болмай – іс оңбас.
3. Ырыс алды – ынтымақ.
4. Алтау ала болса, ауыздағы кетер,
Төртеу түгел болса, төбедегі келер.
5. Жұмыла көтерген жүк жеңіл.

Мысалды сахналау.
Бір күні Аққу, Шаян, Шортан үшеуі кездесіп қалады. Олар үстіне жүк тиелген үлкен арба тауып алып, қатты қуанады.
Аққу айтады: – Достар, келіңдер, мына арбаны әуеге тартып шығарайық, - дейді.
Шортан айтады:
– Мұны көлге апарайық, - дейді.
Шаян айтады:
– Жоқ, одан да мұны құмға апарайық.
Автор:
– Сөйтіп үшеуі үш жаққа тартып, арбаны орнынан қозғалта алмайды.

Рефлексия

Үйге тапсырма

Бағалау (формативті, суммативті)

Оқушының іс – әрекеті
Мұғаліммен сәлемдесу
Топ ережесін құрады

Алдымен топта өз ойларын айтып, талқылап алады. Сосын топтан 2-3 оқушы жауап береді, Басқа оқушылар да өз ойларын айтуға мүмкіндік алады.

Алдын ала әр топқа әртүлі үй тапсырмалары берілген, олар өз сұрақтары төңірегінде жан-жақты ізденіс жүргізіп, оны тірек-үлгілер арқылы, яғни сызбалар салып, соған жазып түсіндіру қажет.

І топ Аққу
ІІ топ Шортан
ІІІ топ Шаян

Мысалды іштей оқып шығады.
Түсінбеген сөздерін түртіп отырады, кезекпен бір-біріне түсіндіреді.

Постер қорғайды.

Үш топ бір – біріне сұрақ қояды.

Балаларды бірлікке, ынтымаққа шақыру.

Әрбір топ жазған мақалының мағынасын түсіндіреді.

Осылайша балалардың әрқайсысы өз сөзін айтып,мысалды әртүрлі етіп импровизация жасайды.

Сабақ бойынша пікірлерін жазады.

Мысалды жаттау, кейіпкерлер жөнінде мағлұматтар жинау.

Оқушылар қасында отырған жұптарын бағалайды.

6 -апта
4 -күн
2 -сабақ
9-10 жас
Пәні: Ана тілі
Сыныбы: 4
Тақырыбы: М.Мақатаев Сүйемін, өскен Отаным

Сілтеме

Оқу бағдарламасы
Ана тілі 4 сынып
Авторы С.Рахметова, Т.Әбдікәрімова, Р.Базарбекова
Слайдтар
Сабақ жоспары
Жалпы мақсаттар

Оқушыны Мұқағали Мақатаевтың Сүйемін, өскен Отаным атты өлеңін мәнерлеп, түсініп оқуға үйрету; өлеңнің өзекті түйінін, ойын ашуға жағдай жасау, Отанға деген патриоттық сезімдерін ояту;
Оқыту нәтижелері

Өз бетінше шығармашылықпен жұмыс істейді, байланыстырып сөйлеу, шығармашылық ойлауы дамиды.
Негізгі идеялар

1) М. Мақатаев туралы ақпарат.
2) Білімді бірлесіп алу.
3) Мұғалім мен оқушы, оқушы мен оқушы байланысының жүзеге асуы.
Тапсырмалар

(сабақтың жүрісі)
Үй тапсырмасы, Ой шақыру, оқулықпен жұмыс, дәптермен жұмыс, ресурспен жұмыс, сергіту сәті, постер қорғау, ой толғаныс, рефлексия, үйге тапсырма, бағалау
Дереккөздер және жабдықтар

Оқулық, әдістемелік құрал, Power Point, дәптер, топ ережесі, стикер, постер, маркер

Кейінгі тапсырмалар

Оқушылардың сабағыма берген бағасымен танысу;
Сабақ түсірілген бейнетаспаны қарап, сабағымды талдау; Өзгерістерді бағалау;
Сабақ бойынша жазбалар

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Оқушыларға буынға бөлінген қима қағаздар беремін.
Оқушылар, бүгінгі күнге сәттілік тілеп, Алтын ережені еске түсіреміз.
Әрбір оқушы буын арқылы өз жартысын тауып, шыққан сөз бойынша тиісті орнына отырады.
Оқушылар ережені өздері айтады.
- тәртіп сақтау;
- белсенділік таныту;
- ұйымшылдық;
- жауапкершілік;

1.Ұйымдастыру
І.Жүректен жүрекке.
(Сәттілік тілеу)
2. Үй тапсырмасы
Қ.Аманжоловтың Туған жер өлеңін жатқа сұрау
Жабық сұрақтар қою
- Ақынның көңіл күйі, туған жерге деген ризашылық сезімі өлеңнің қай жолдарында берілген?
- Өлеңнің соңғы жолдарынан автордың қандай ой-пікірін аңғаруға болады?
- Лирика дегеніміз не?
- Өзіңнің туған жерге деген ықыласың қандай?
Жаңа сабаққа даярлық.
Менің елім, Отаным дегенде сенің көңіл күйің қандай? Сен не сезінесің? Қандай Отан, туған жер туралы өлеңдер білесіңдер? Есіңе түсір. ( Отан туралы М.Мақатаев, Туған өлкем Ө. Тұрманжанов, Үш бақытым М.Мақатаев, С. Мәуленов, Отан Ж.Смақов, ...)
3. Қызығушылықты ояту
- суреттер көрсету (видео)
Оқушылардан не көргенін, не байқағанын сұрау. Сол арқылы жаңа сабақтың тақырыбын анықтау. Мұқағали Мақатаев – қазақ поэзиясында (өлеңінде) шоқтығы биік аса дарынды ақын. Оның өлеңдерінде сөздің сұлулығы мен ойдың асқақтығы астасып, үйлесіп тұрады. Сондай өлеңдердің бірі – Сүйемін, өскен Отаным.
Ой шақыру стратегиясы. (интерактивті тақтада орындату)

Оқушылар айтқан сөздерін тақтаға жазып отырады.
4. Мағынаны тану сатысы
Топқа оқу стратегиясы.
-өлеңді мәнерлеп оқу;
-түртіп алу әдісі;
-талдау жасау.
Ресурстармен жұмыс
І топ өлең мазмұны бойынша үлгі ағашқа ақынның нені сүйетінін жазады
ІІ топ ақынның өздері білетін өлеңдерін жазады
Сергіту сәті Нөсер
5.Ой толғаныс сатысы
Постер қорғау
Бірінші өз топтарыңа берілген тапсырмамен танысып, ойланып, жұппен ақылдасып, топта талқылайсыздар және постер жасайсыздар.
- Оқушылар топта жұмыс жасау барысында тәтті тарату. Жұмыс жасамай отырған оқушы жұмысқа белсене кіріседі.
І топ Мұқағалиға Бес жол өлең құрайды
ІІ топ Отанға Бес жол өлең құрайды
Шығармашылық тапсырма
І топ Авторға хат жазады
ІІ топ Ақынның өзі білетін өлеңдерін жатқа айтады
Рефлексия.
-Сабақ ұнады ма?
-Қандай тапсырма орындаған ұнады?
-қандай тапсырма орындағанда қиындық келтірді?
Бағалау.
Мұғалім: Бүгінгі сабақ ұнады ма?
Мұғалім: Олай болса, бүгінгі сабақта кім өте жақсы жауап бергенін бағалайық.
Әр топтан бағалаушы оқушылар бағалау парағын тапсырады.
Формативті бағалау. Әр топ жауап берген соң қолмен шапалақтап отырады.
критериалды, жиынтық бағалау
тапсырмалар
5
4
3
2

Жауабын шебер түсіндіріп, сабақтан тыс ақпарат пайдаланып мысал келтірсе.
Жауабын түсіндіріп, мәтіннен мысал келтірсе.
Шала жауап берсе .

Мүлдем жауап бермеу.
Үйге тапсырма: Сүйемін, өскен Отаным өлеңін мәнерлеп оқимыз. Осы тақырыптар бойынша білімдеріміз де тағы да жетілдіреміз. Интернеттен, басқа әдебиеттерден қосымша материалдар іздестіреміз.(дарынды оқушылар үшін)
Мұғалім: Бүгінгі сабаққа белсене қатысқандарыңызға рахмет!



Ұқсас жұмыстар

Топқа бөліну тәсілдері
Зерттеулердің сандық әдісін жүргізу процедурасы
Статистикалық жіктеу, топтау және кестелер
Статистикалық мәліметтерді топтау
Мәтіндік тапсырмалар арқылы оқушылардың оқылым, жазылым, тыңдалым әрекеттерін дамыту
Криминалистикалық идентификацияның ғылыми негіздері
Диалект сөздер
Топ жұмыстары арқылы оқушы білімін тұрақтандыру
Қағанаттар атауы техникасымен топқа бөлу
Әкім Таразидің Қорқау жұлдыз романы
Ақшаның мәнi мен пайда болу тарихы
Мемлекеттің пайда болуы туралы
Бюджет тапшылығының проблемалары және бюджет тапшылығының болу себептері , оны төмендетудің әдістері .
Бюрократияның пайда болу формалары
Християн дінінің пайда болуы
Баніктің пайда болу тарихы
Готикалық мәдениеті және архитектурасының пайда болуы
Мемлекет пен құқықтың пайда болуы мен дамуы.
ҚҰҚЫҚТЫҢ ПАЙДА БОЛУ НЕГІЗДЕРІМЕН ТАРИХЫ
Қазақстанда орыс-қазақ мектептері жүйесінің пайда болуы мен дамуы.