Туризмнің экономикалық сала ретінде
Қазақстан Республикасы
Қазақ Экономикалық, Қаржы және Халықарлық сауда университеті.
“Экономика Бизнес” факультеті.
“Экономика кафедрасы”
Тақырыбы: “Туризмнің экономикалық сала ретінде”
Жетекші: Аға оқытушы
Оразаева З.А.
Орындаған: Жолымбетова Ш.
ЭБ 103 топ Туризм
Астана 2008ж.
ЖОСПАР
КІРІСПЕ..................................................................................................................3
І-Тарау. Туризмнің Тарихы және Экономикалық мәні
1.1. Туризм саласының шығу тегі және дамуы....................................................5
1.2 Туризмнің экономикалық сала ретіндегі мәні..............................................10
1.3 Қазақстандағы туризмнің дамуындағы негізгі мәселелері........................16
ІІ-Тарау. Туризмнің дамуының әсер етуші факторлары
2.1. Туризмнің дамуына әсер етуші факторлар..........................................18
2.2. Туризмнің ұлттық экономиканың дамуына әсері..............................20
ІІІ- Тарау.Қазіргі кездегі Қазақстаның Республикасындағы туризмнің дамуынындағы
3.1 Қазақстандағы қазіргі замандағы туризм мәселелері..........................24
3.2 Қазаіргі кездегі туризм – қаржының негізгі көзі
ҚОРЫТЫНДЫ....................................................................................................30
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР..............................................................31
КІРІСПЕ
Зерттеу тақырыбының өзектілігі. Қазақстан тәуелсіздік алғалы ҚР заңдарын
Қазақстанда туризмді дамыту үшін нормативтік – құқықтық база
Бүгінгі таңда Қазақстанда туризмнің бет алысы көңіл көншітерлік
Осы атап өтілген заңға сәйкес Қазақстандағы туристік қызметті
туризмді экономикалық сала ретінде қарастыру;
туристік қызметке жәрдемдесу және оның дамуы үшін қолайды
туристік қызметтің басым бағыттарын анықтау және қолдау;
Қазақстан Республикасындағы туралы туризм үшін қолайлы ел ретінде
Туризмнің және Қазақстан Республикасының туристтік ұйымдары мен олардың
Туристтік қызметтің мемлекеттік және құқықтық жағдайларының
туристтік қызмет саласында азаматтардың думалуға, еркіне қозғалуға құқықтарын
қоршаған ортаны қорғау;
туризмді тәрбиелеуге, білімін арттыруға және сауықтыруға бағытталған қызмет
саясаттау кезінде азаматтардың қажеттіліктерін қамтамасыз ететін туристік индустрияны
жаңа жұмыс орындарын құру, туристтік индустрия есебінен мемлекет
халықаралық туристтік қатынастарды дамыту.
Курстық жұмыс кіріспеден, 3 бөлімнен, қорытындыдан және пайдаланылған
І-Тарау. Туризмнің Тарихы және Экономикалық мәні
1.1. Туризм саласының шығу тегі және дамуы
Қазақстан аумағында туризмнің барлық түрін дамытуға мүмкіншіліктер бар.
Туризм тарихы ертеден басталады. Ол XIX ғасырдың аяғында
Туризм үш ең ірі экспорттық салалардың құрамына автомобиль
Егеменді Қазақстан да туризмнің дамуына мемлекет экономикасы мен
Осы таңда Қазақстан Республикасында туризм индустриясын өркендету жөніндегі
Экотуризмнің дамуы республикадағы барлық табиғи-шаруашылық кешенінің дамуына, сонымен
Қазақстан аумағында атақты "Байқоңыр" космодромы болғандықтан шетелдің ғарыштық
Қазақстан тәуелсіздік алғанға дейін, туризм басқа да экономикалық
Қазақстанда туризм индустриясының дұрыс дамымауының бір себебі, онымен
Қазақстан тәуелсіздік алғалы ҚР заңдарын жетекшілікке алып, туристік
Қазақстанның туристік нарығы әлемдік және халықаралық стандарттар бойынша
Нақ осы сәтте Қазақстан Республикасында 713 туристік фирмалар
Бұл әлеуметтік-экономикалық деңгейдің көтерілуімен және саяси жағдайдың бір
Қазақстанның туризмі әлемнің көптеген елдерінде туристік өкілдіктер мен
Қазақстанда шетелге шыққысы келетіндердің саны жыл сайын арта
Нақ осы сәтте Қазақстанның туризм саласы алға жылжу
1.2 Туризмнің экономикалық сала ретіндегі мәні
Қазақстанның дербес елдер қатарына қосылып, көк байрағымызды желбіреткеніне
Қазақстанда туризм индустриясының өркендеуі шетел валютасының ағылуына, бюджеттің
Еліміздегі туризмнің қазіргі халі мәз емес. Ескірген материалдық-техникалық
Тәуелсіз Қазақстанда көптеген туристік фирмалардың жұмысы кең етек
Жалпы туристік ағынның 69,2%-і шығу туризмі де, 11%-і
Сатылған жолдамалар құны шығатын туристерге шаққанда 95% болса,
Азаматтарға сапар шегу әрі қолайлы, әрі арзанға түседі.
Ал Қазақстан экономикасында туризм әлі сауда балансының теріс
Дүниежүзілік туристік ұйымның (ДТҰ) анықтауынша, елдер ең алдымен
Ал туристер мен экскурсанттарға 1998 жылғы қызмет көрсету
Қазақстанның 5 экономикалық ауданындағы туристерге қызмет көрсету мөлшерін
Қазақстанның табиғат ерекшеліктері кез келген туристі бейжай қалдырмайтынына
- республикадағы бүкіл туризм инфрақұрылымын жүйеге келтіріп, болашаққа
- туризм объектілеріне көлік пөн коммуникация байланысының қолайлылығын
- қонақ үйлер, кемпингтер, мотельдерді салу кезінде маусымдық
- туризмдегі жарнама мен үгіт-насихат жұмысын озық технологиялық
- шетелдік және отандық инвестицияларды туризм саласына тартудың
Қазақстанда дербес және тиімді телекоммуникациялар жүйесін құру қажеттігі
Туризмде көлік байланысының рөлі орасан зор. Теміржол, автомобиль
Қазақстан Республикасының көлік жүйесінде темір жол ең арзан
Қазақстанда дербес және тиімді телекоммуникациялар жүйесін кұру қажеттігі
Қазақстанның туристерді жеткізіп беруші еддерден қашық орналасуы әуе
Туристік байланыс жүргізу барысында автомобиль магистральдары дүниежүзілік деңгейге
Сыртқы экономикалық байланыстарымыздың өсуі нәтижесінде туризмнің қапыптасу кезінде
Аталған көлік жүйесімен қатар, туристік инфрақұрылымның ішіне орналастыру
Тамақтану базасы салыстырмалы түрде жақсы дамыған. Бірақ жалпы
Қазіргі кездө "Туризм индустриясын дамытудың ұлттық бағдарламасы" ,
- туризмді экономиканың басқа салалары деңгейіне теңдестіріп, оның
- туристік инфрақұрылымды қайта жабдықтау және жаңа талаптағы
- шет елдің алдыңғы дамыған туристік компанияларымен, корпорацияларымен
- туризмдегі көлік пен коммуникациялар жүйесін әлемдік стандарттарға
- халықаралық туризм үшін кадрлар даярлап, олардың кәсіптік
- ғылым мен техникадағы жетістіктерді туризмді басқару мен
- туризмге жанама қатынасты кешендердің барлығын аталмыш саланы
Біздің ойымызша, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1998-2000 жылдарға арналған
Бұл бағдарлама Қазақстанда туризм индустриясын құрып, дамытуға септігін
Қазақстандағы туризмнің дамуындағы негізгі мәселелері
Соңғы 20 жыл ішінде шетел туристерінің көші-қоны өсуінің
Мамандардың есептеуі бойынша бір туристің келуінен түсетін табыс
Мысалы, Қырғызстанда туризм үлкен қарқынмен дамып келе жатыр.
Өзбекстанда қызметтің сапасы мен номенклатурасына, туристік-экскурсиялық қызмет көрсетудің
Туризмнің материалдық-техникалық базасын құру және дамытуға көңіл бөлінуде.
1.Қазір іс-әрекет жасап тұрған материалдық-техникалық база негізінде туристік-экскурсиялық
2. Материалдық-техникалық базаны одан әрі қарай дамыту, туристік
Қазақстанды аталған мемлекеттермен салыстыра отырып, туризмнің дамуы бәсеңдеу
2002 жылы Қазақстан туризмнен 1690289,3 мың теңге мен
2002 жылы келу туризмі бүкіл теңгедегі табыстың 11,8%-тін
2000-2002 жылдар аралығында Қазақстанға әлемнің жүзден астам елдің
ІІ. ТУРИЗМНІҢ ДАМУЫНА ӘСЕР ЕТУШІ ФАКТОРЛАР ҰҒЫМЫ
2.1. Туризмнің дамуына әсер етуші факторлар
Туризмнің қарқындап дамуына әсіресе ХХ ғасырдағы факторлардың әсері
Бұл факторлар өз бойына маңызды элементтерді жинаған, сондықтан
Табиғи – географиялық (теңіз, тау, орман, флора, фауна,
Экономикалық факторлардың туризмге әсері, ең бастысы туризм және
Мемлекеттің экономикалық жағдайынан тек қана халықтың табысы ғана
Сонымен қатар экономикалық факторлар қатарына инфляция, пайыздық
Туризмнің дамуы тек қана ұлттық қана емес,
Әлеуметтік факторлар ішінен бірінші кезекте
Бос уақыттың артуы қазіргі заманғы ғылыми
Халықтың бос уақытының ұзақтығы артуына байланысты туризмде
Туризмнің ұлттық экономиканың дамуына әсері
Осы заманғы туризм индустриалды формасы бар, ұлттық экономиканың
Қазақстан аумағында туризмнің барлық түрін дамытуға мүмкіншіліктер бар.
Қазақстан аумағында атақты "Байқоңыр" космодромы болғандықтан шетелдің ғарыштық
Қазақстан тәуелсіздік алғанға дейін, туризм басқа да экономикалық
Қазақстанда туризм индустриясының дұрыс дамымауының бір себебі, онымен
Қазақстан тәуелсіздік алғалы ҚР заңдарын жетекшілікке алып, туристік
Қазақстанның туристік нарығы әлемдік және халықаралық стандарттар бойынша
Нақ осы сәтте Қазақстан Республикасында 713 туристік фирмалар
Бұл әлеуметтік-экономикалық деңгейдің көтерілуімен және саяси жағдайдың бір
Қазақстанның туризмі әлемнің көптеген елдерінде туристік өкілдіктер мен
Қазақстанда шетелге шыққысы келетіндердің саны жыл сайын арта
Нақ осы сәтте Қазақстанның туризм саласы алға жылжу
ІІІ. ҚАЗІРГІ КЕЗДЕГІ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ТУРИЗМНІҢ
3.1 Қазақстандағы қазіргі замандағы туризм мәселелері
Қазақстан Республикасындағы туризм жүйесінің дамуы қарастырылып, еліміздің халық
Туризм тарихы ертеден басталады. Ол XIX ғасырдың аяғында
Туризм үш ең ірі экспорттық салалардың құрамына автомобиль
ХХ ғасырдан бастау алған Қазақстан аумағында туризмнің барлық
Қазақстан ХХ ғасырда тәуелсіздік алғанға дейін, туризм басқа
Туризмді кешенді болжауға, ұзақ уақытты жобалауға,
Қазақстандықтар көп баратын шет мемлекеттері: Қытай – 30
Нақ осы сәтте ХХ ғасырмен салыстырғанда туризм
Қазақстан туризмінің дамуы және оның жеке
Сонымен, мемлекеттің сауатты саясаты, туризм
3.2 Қазаіргі кездегі туризм – қаржының негізгі көзі
2003 жылы туристерге көрсетілген қызметтің жалпы көлемі —16599,9
Меишік нысандары бойыпша алып қарағанда, туризм саласында 2003
Туризм саласы үшін мамандар даярлаумен Қазақстанда 2003 жылы
Қазақстандағы туристік фирмалар мен агенттіктердің жалпы саны 2003
2003 жылы Қазақстан Республикасында туристік фирмалар және агенттіктер
2003 жылы Қазакстан Республикасы бойынша — 229,0 мың
Көрсетілген туристік қызметтер көлемін алып қарасақ 2003 жылы
Туристік фирмалар мен агенттіктер табысы, туристердің саны басқа
Туристік қызметтен түскен табыс көлемі республика бойынша 2003
Қазақстанда туристерді орналастыруға арналған объектілер саны 2003 жылы
Осы туристік сапарды екіге бөліп келу туризмі және
Сөйтіп, келушілердің көбі негізінен Казақстанға екі түрлі мақсатпен
Туристердік емдік санаторийлерде, пансионаттарда, санаторий-профилакторийлерде орналасу жағдайына келсек,
ҚОРЫТЫНДЫ
Егеменді Қазақстан да туризмнің дамуына мемлекет экономикасы мен
Осы таңда Қазақстан Республикасында туризм индустриясын өркендету жөніндегі
Осы таңда Қазақстан Республикасында туризм индустриясын өркендету жөніндегі
Қоғам бұл мәселені айтып, жоғары деңгейге дейін сұрақ
Осы заманғы туризм индустриалды формасы бар, ұлттық экономиканың
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
Авторлар ұжымы «Турист серігі», Москва, 1998
Балабанов И.Т.,Балабанов А.И. «Экономика туризма», 1999
Биржаков М.Б. «Введение в туризм», Москва, «Издательский дом
Герда», 2005
Вавилов П.А. «Пять континентов», Москва, 1992
Воронкова Л.П. Москва, «Гранд», 2004
Грицкевич А.Б. «История туризма в древности»,2003
Дурович А.П. «Организация туризма», 2004
Ердавлетов С.Р. «География туризма» ,2000
Здоров А.Б. «Финансы и статистика», Москва, 2005
Кабушкин Н.И. Минск, «Новое знание», 2004
Кулдашина Н.М. «Экономика и финансы туризма», Москва, 2000
Окладникова Е.А. «Международный туризм», Москва, 2002
Ромодан Б.Б. «Искусство путешествий», 1995
14. Егемен Қазақстан газеті, 2 қараша № 42
2
Туризмнің экономикалық сала ретінде
Туризмнің даму тарихы
Туризмді жеке экономикалық сала ретінде зерттеу
Қазақстан туризмінің қазіргі жағдайы
Туризм мәні
Халықаралық туризмнің тарихи даму эволюциясын қарастыру
Қазақстан Республикасының туризмді дамытудың экономикалық көрсеткіштерін талдау
Қазақстан Республикасы оңтүстік аймағында мәдени туризмнің даму ерекшеліктері
ҚР туризм түрлерінің бағдарламалық түрде ұйымдасуы мен жүргізілуін теориялық және тәжірибелік тұрғыда қарастыру
Zhan Travel турфирмасы негізінде тұрақты туризмді дамыту жолдарын талдау