Банк жағдайын талдау
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ................................................................................................3
СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАУ ТЕОРИЯСЫНЫҢ НЕГІЗГІ АСПЕКТІЛЕРІ..............................................................................6
1.1. Стратегиялық жоспарлау мазмұны мен мәні……………………...…6
1.2 Стратегиялық жоспарлау құрылымы мен жүйесі………………......10
1.3 Банктің кәсіпкерлік ортасын талдау………………………….…....12
2. БАНК СЕКТОРЫНДАҒЫ КӘСІПОРЫННЫҢ СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАУ ЖҮЙЕСІ……................…..22
2.1 Каспий Банкі қызметін талдау .......................................................22
2.2 Банктің қызмет ету саласын талдау…………...............………..…..32
3. БАНК СЕКТОРЫНДАҒЫ СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОПАРЛАУ ЖҮЙЕСІ.............................................................................................41
3.1 Бенчмаркинг пен SWOT-талдау..................................................41
3.2 Стратегия құру және оны тұжырымдау.........................................48
ҚОРЫТЫНДЫ...................................................................................51
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...................................52
Кіріспе
Дамыған рыноктік экономикасы бар мемлекеттерде стратегиялық жоспарлау кәсіпкерлікті
Банктер салымшылар мен қарыз алушылардың арасындағы делдал. Шаруашылық
Стратегиялық жоспарлау — кәсіпорынның мақсат таңдау прцессі мен
Жоспарлау түсінігіне мақсаттарды бегілеу және анықтау кіреді. Батыста
Стратегиялық жоспарлау спецефикалық стратегияларды құрастыруға қажетті мәселелерді шешу,
Қорлар, басқару таланты, технологиялық тәжірибелер секілді көбінесе шекті
Сыртқы ортаға бейімделу (Яғни компанияның қоршаған ортамен қарым-қатынасын
Ішкі координация (Бұл координацияның стратегиялық қызметі ұйымның мықты
Ұйымдық стратегияларды тану (ұйыммың бұрын жіберген стратегиялық қателіктерін
Берілген бітіру жұмысы мақсаты, мына тақырыпқа арналады: «Банк
Қойылған мақсатқа сай осы жұмыста мына мәселелер шешілуі
Біріншіден — «Стратегиялық жоспарлаудың маңызы және мақсаты». Мұнда
Екіншіден — «Стратегиялық жоспарлаудың банктік жүйесі» кәсіпорынның мақссатын
Үшіншіден — «Каспи Банк деңгейіндегі қабылданған стратегиялық жоспарды
Сонымен қатар, әр бір жұмыс соңында белгіленген мақсаттарға
Бұл жұмыстың тәжірибелік қажеттілігі стратегиялық жоспарлаудың тиімді басқару
Зерттеу оъектісі — банк деңгейіндегі стратегиялық жоспарлау.
Тақырып актуалдылығы оның нарықтық экономика жағдайына барынша жақындатылған
1. СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАУ ТЕОРИЯСЫНЫҢ НЕГІЗГІ АСПЕКТІЛЕРІ.
1.1. Стратегиялық жоспарлау мазмұны мен мәні
Стратегиялық жоспарлау зерттеу пәні тәжірибеде стратегиялық болжамын, бағдарламалар
Бүгін Қазақстан Республикасының коммерциялық банктерінде жоспарлау жүйесі көп
Жоспарлаудың объектілері ретінде коммерциялық банктің барлық салалары көрінеді
Осылайша, стратегиялық жоспарлау ылғи өзгеріп тұратын нарықтық жағдай
Стратегиялық жоспарлаудың мәні келесі моменттерді жүзеге асыруда көрінеді:
a) Банктің даму болжамын құру:
1) банктік қызметтің жеке бағыттарын дамыту;
2) ҚР Ұлттық Банк талаптарына банктік операциялардың
3) банктік қызметтің бағыттары мен көлемінің банктің ресурстық
4) ресурстық қамтамасыз етудің дамуы, ресурстарды бөлу мен
5) банктің ұстанымдарын, жоспарларын жүзеге асыру;
6) тұрақты бәсекелестік басымдықты және банктік қызмет бағыттарының
7) бүкіл банк масштабында инновацияны енгізу жағдайларын қамтамасыз
б) Жеке бизнес акцияларынан, яғни стратегиялық бизнес-бірліктерінен тұратын
в) Нарықтың өсу қарқыны мен банк жағдайының есебімен
г) Әрбір бөлек бөлімшенің стратегиялық қызметін жоспарлау.
ҚР банктарында стратегиялық жоспарлау процесін үш иерархиялық деңгейде
1) Бүтіндей банк деңгейі. Банк деңгейінде стратегиялық болжам
2) Бөлімшелер деңгейі. Бұл деңгейде көп уақыт сақталуға
- мақсатты группалар мен олардың қажеттіліктерін;
- осы группалардың қажеттіліктерін қанағаттандыратын операцияларды, өнім мен
- географиялық қамтуды;
- табыстың маңызды факторларын;
- бизнес мақсаттарын;
- мақсаттарға жетуді өзгерту құралдары.
3) Функционалды – оперативті деңгей. Бұл деңгейде банктің
Айқын жасалған стратегия – сән емес, бұл нақты
«Стратегия» сөзі гректің strategos, «генерал ...» деген мағынаны
Стратегия банк миссиясы мен оның мақсаттарына жетудің детальді
Стратегиялық жоспарлау объектісі — шаруашылық субъектінің болашақтағы қысқы
Стратегиялық жоспарлау теориясында үш негізгі аспектіге бөліп қарастыруға
Екіншіден — стратегиялық жоспарлау әдістемесі. Ол әлеуметтік экономикалық
Үшінші аспектісі — ұйымдастыру. Ұйымдастыру органдар жүйесі шешетін
Стратегиялық жоспарлау ғылымы басқару ғылымымен және жалпы менеджментпен
Стратегия детальді жанжақты жобалар жиынтығын құрайды. Ол жай
Стратегиялық жопарлар жетістікке жетуде кепілдік бермейді. Сондықтан стратегия
1.2 Стратегиялық жоспарлау құрылымы мен жүйесі
Стратегияны жоспарлау жоғарғы басшылық орындайтын нақты, жүйеленген түрде
А) Банк миссиясы
Б) Мақсаттары
В) Нарықтың бастапқы жағдайы
Г) Банк стратегиясына әсер етуші факторларды бағалау.
Д) Банк мүмкіндіктері мен қауіп қатерлері
Е) Шаруашылық портфельді дамыту стратегиясы.
Ж) Реттелуші факторлардағы стратегиялық өзгерістер.
Ұлттық экономиканың дамуы, оның бөлек ішкі жүйелері мен
Банктің стратегиялық жоспары ақпарат түрі тарапынан анықтау өте
А) Банк миссиясы. Ең алдымен стратегиялық жоспарлауда ұйым
Миссия құрылымы келесі мағлұматтарды қамтуы керек:
Банктің жұмыс істеу саласы;
Негізгі рыноктар мен технологиялар жөнінен көрсететін қызметтері мен
Ұйым қағидасын көрсететін әсер етуші сыртқы ортасы;
Ұйым мәдениеті
Миссия құрылған соң мақсаттар құру қажет. Мақсаттар ұйымның
Б) Мақсаттары. Жақсы өңделген мақсаттар келесі мәліметтерді қамтуы
1. Мақсаттарға жету мүмкін болуы тиіс.
2. Мақсаттар ауыстыру мен өңдеуге келетін болуы тиіс.
3. Мақсаттарды өлшеуге мүмкіндік болуы керек- оларды құрғанда
4. Мақсаттар нақты болуы тиіс – белгілі уақыты
5. Мақсаттар үйлесімді болуы тиіс – ұзақ мерзімді
6. Мақсаттар бір-біріне қарсы келмеуі керек.
Күрделі бірақ жетуге болатын мақсат болуы керек, бұл
Мақсаттарды бегілеген соң күтілген нәтижеге байланысты менеджерлер стратегия
В) Нарықтың бастапқы жағдайы
Нарықтың бастапқы жағдайын талдауда нарықтық өндірістік мінездемедегі әрбір
Г) Банк стратегиясына әсер етуші факторларды бағалау.
Бұл стратегиялық жоспарлаудың өте маңызды компоненті болып табылады,
Д) Банк мүмкіндіктері мен қауіп қатерлері
Стратегиялық жоспар нарықтық қауіп-қатерлерді, сонымен қатар банк қызмет
Е) Шаруашылық портфельді дамыту стратегиясы.
әрбір нарық саласы үшін бөлек құрылады, өйткені әрбір
Ж) Реттелуші факторлардағы стратегиялық өзгерістер.
Рынок жағдайы жиі және күтілмеген сәттерде өзгереді, сондықтан
Бүгін Қазақстан Республикасының коммерциялық банктерінде жоспарлау жүйесі көп
1.3 Банктің кәсіпкерлік ортасын талдау.
Менеджментте кәсіпкерлік орта түсінігі ұйымның жұмыс істеуіне әсер
Ішкі ортада ғылыми-техникалық оптимизация мен өндіріс пен өткізу
Сыртқы ортада, қоршаған ортада пайда болатын барлық факторлар
Ішкі ортаны талдау
Ұйымның ішкі ортасы. Менеджет өзіне қажет жағдайда ішкі
Ішкі өзгермелілер
Ұйым ішіндегі ситуациялық факторлар. Ұйым адам өз қолымен
Мақсаттар
Нақты, аяқталған түрде немесе қалаулы шешім, топ бірге
Ұйымдық құрылым
Ұйымдық құрылым басқарушылар мен олардың қызмет ету аяларының
Мәселелер
Белгіленген жұмыс, жұмыс сериясы, алдын ала белгіленген тәсілмен
Ұйымның ішкі ортасы.
Сурет 1.
Ішкі ортаны терең және тиянақты талдау басқарушылық шешімдер
Сыртқы ортаны талдау
Сыртқы орта — шаруашылық субъектісі экономикалық қоғамдық және
Сыртқы әсер ету факторлары — ұйым өзгерте алмайтын
Менеджментте қабылданған тікелей және жанамалай әсер ету классификациясына
Нарықтық қатынастардың жағдайы мен мазмұны
Шаруашылық факторлар
Кәсіпкерлік іс-әрекеттерді реттеу
Жалпы экономикалық
Жалпы саяси
Алғашқы екі категория тікелей әсер ету факторларына жатады,
Сыртқы орта микроорта мен макроортаға бөлінеді.
Микроорта — ұйымға тікелей қатынаста болады, яғни жабдықтаушылар,
Жабдықтаушылар
Жүйелік тәсіл бойынша ұйым кіру мен шығу нүктесінің
Заңдар мен мемлекеттік органдар.
Көптеген заңдар мен мемлекеттік құрылымдар да ұйымға әсер
Үкімет рынок жағдайында ұйымға үлкен тікелей және жанамалай
Тұтынушылар
Атақты басқару маманы Питер Ф. Друкер, ұйым мақсаты
Бәсекелестер
Бәсекелестер факторының ұйымға әсері сөзсіз. Басшылық тұтыну қажеттілігін
Бәсекелестіктің бес күші бизнестің пайдалылығын көрсетуінің себебі олардың
Бизнесте бәсекелестіктің бес күші.
Сурет 2.
Еңбек ресурстары.
Ұйымға әсер ету факторларының бірі персоналдың білім деңгейі,
Макроорта, ұйымға және оның микроортасына әсер етеді. Ол
Технология
Технология — аспаптар, процедуралар, операциялар жиынтығы, яғни бұлар
Экономикалық жағдайы
Экономикалық жағдайы барлық бір-бірімен байланысты ресурстар мен тұтынушылардың
Экономикалық жағдай көрсеткіштеріне: инфляция, дефляция, баға саясаты, несие-ақшалай
Әлеуметтік мәдени факторы
Әлеуметтік мәдени факторы ұйымға әсер ету өмірлік құндылықтар,
Саяси факторлар
Кейбір саяси жағдайлар аспектілері ұйым басшылығы үшін ерекше
Жоғарыда айтылып кеткендерден ұйымның қызмет салалары бір-бірімен шиеленісіп
Өндірістік процесс ерекшелігімен
Сыртқы орта мінездемесімен
Күні бүгінгі тенденция екінші фактордың маңыздылығы артып келе
Кәсіпорынның даму стратегиясын құрудың методикалық көрінісі
Сурет 3.
Басшылар SWOT анализден соң стратегияны құра бастайды. Бұл
Шектелген өсу. Бұл стратегия альтернативаны көптеген ұйымдар ұстануда.
Өсу. Стратегиялық өсу жыл сайынғы қысқа және ұзақ
Өсу ішкі және сыртқы болуы мүмкін. Ішкі өсу
Қысқару. Бұл альтернативаны басшылар ең соңғы мүмкіндік ретінде
Бәрінің қосындысы. Барлық альтернативалардың қосындысын бірнеше салаларда қызмет
Басшылар қолда бар стратегиялық альтернативаларды қарастырғаннан соң, нақты
Ұйым жағдайын белгілеудің оңтайлатылған методикасын БКГ тапқан, бұл
Бостондық Консалтинг Тобы Матрицасы
Сурет 1.
Сурет 4
Басшының стратегиялық шешім түрлеріне түрлі факторлар әсер етеді:
Тәуекелділік
Өткен стратегияны білу
Иегерлерге әсері
Уақыт факторы / 3 /
2. БАНК СЕКТОРЫНДАҒЫ КӘСІПОРЫН- НЫҢ СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАУ ЖҮЙЕСІ
2.1 Каспий Банкі қызметін талдау
Каспий Банкінің өзінің алдына қойған мақсаты қазақстан халқының
Қазіргі қаржы нарығындағы қалыптасқан шарттарға байланысты Каспий Банкі
Банктің республика өңірлерінде даму қарқынын жеделдету және филиалдар
Қызмет көрсету орталықтарын кеңейту және сапасын жоғарылату
Нақты өнімдер мен қызметтерді оптимизациялау және жаңа бәсекеге
Корпоративтік займдар тұтқасы арқылы бөлшектік бизнесті дамыту.
Банктің заңды статусы ҚР Әділет Министірлігінде және
Бағалы Қағаздар бойынша ҚР Ұлттық Комиссиясының міндетті лицензияларын
Банктің меншіктік формасы — жекеменшік.
Банктің қаржы – кәсіпкерлік жағдайы мүліктік, экономикалық және
Банктің ұйымдық – құқықтық формасы — ҚР
- жоғарғы орган – Акционерлердің Жалпы Жиналысы;
- басқару органы – Директрлер Советі;
- атқарушы орган – Басқама;
- қадағалаушы орган – Ревизор.
Органдар компетенциясыҚР заңнамасымен және Банк Уставымен белгіленеді.
Акционерлердің Жалпы Жиналысы (АЖЖ)
АЖЖ банктің іс-әрекеттеріне байланысты барлық шешімдерді шығаруға уполномочиясы
Банк жыл сайын Акционерлердің Жалпы Жиналысын уақытылы, заңнамаларға
АЖЖ шешім қабылдауы заңды деп танылады, егер АЖЖ-ға
Директрлер Советі басқарма органы болып табылады, банк қызметінің
Директрлер Советі жиналысын өткізу үшін Директрлер Советіне тағайындалған
Директрлер Советі мүшелері банк іс-әрекеттері үшін міндеткерлігі тең
Басқарма банктің атқарушы органы болып табылады, АЖЖ және
Басқармамүшелері банк жұмыскерлері мен акционерлер де бола
Басқарма Председателі басқарма мүшелері ішінен Директрлер Советі ішінен
Председательмен Басқарма мүшелері ҚР ҰБ рұқсатымен тағайындалады және
Басқарма банк іс-әрекеттеріне қатысты барлық мәселелерді шеше алады,
Ревизор банк басқамасының қаржы-кәсіптік іс-әрекеттерін бақылап отырады. Ревизорды
Ревизор, қажет жағдайында, Басқармадан уақытынан тыс АЖЖ шақыруды
Ревизор АЖЖ- да бекітілген Ревизорлық Положениеге сай іс-әрекет
“ Каспий Банкі ” басқа да Қазақстандық банктер
″Каспий Банкінің″ Акционерлік Қоғамы қазіргі таңда республикамыздың алдыңғы
1991 1 қаңтарда «Аль
1995 LukOil акция көпшілігін сатып
1997 ЗАО «Банк Каспийский мен ОАО «Каздорбанк»
2002 LukOil йемденген 70% акциясын Қазақстандық және
Moody’s және Fitch Агенттіктерінің мамандарының
Банк бөлшек саудаға бет бұруы
2003 ҚР заңына сай «Каспий
Ұйым құрылымы ұйымның өз алдына қойған мақсатына жетуді
Ұйымның альтернативті құрылымдарының ішінен бюрократиялық пен органикалық
Бюрократия Макс Вебер айтуы бойынша адамзат тарихының ең
Жоғарыдағы екі құрылымның альтернативті түрлері екі шекті нүкте
Қазіргі қаржы нарығындағы қалыптасқан шарттарға байланысты Каспий Банкі
Банк шетел қарым – қатынастарын тоқтаусыз кеңейтуде. 60
″ Каспий Банкі ″ Акционерлік Қоғамы қазіргі таңда
Активтер млн.$
Сурет 6.
АФН хабарлауынша Каспий Банкіне сәуір айында осы жылдың
Кесте 1. Капий Банкінің Екінші Деңгейлі Банктер арасында
Каспий Банкі еліміздің қалың бұқаралық тұтынушылар жүйесіне негізделіп,
Сурет 7.
Каспий Банкі ұсынатын несие сыныпталуы
2003-2004 жж Каспий Банкі бөлшек және ШОБ несиелендіре
01.04.2006 күніне корпоративті несиелер 54%, тұтынушылық несие 14%,
2005 жылдың 30 маусымында, жоғарғы 10 қарыз алушылар
Ірі көлемді және бөлшек сауда ШОБ мен корпоративті
Несие портфолиосын құрушы:
48% 1 жылдан аз мерзімді
75% ұттық валютада
86% кепілдікті
2% - NPLs
Олар негізінде несие институттары 31%,тұтынушылар депозиттері 28%,
Эмиссияланған қарыздық бағалы қағаздар ,22% міндеттемелік бағалы қағаздар
Банк сонымен қатар мемлекетімізде бұл сегменттің дамып келе
Қазақстанда ең ірі екінші орындағы сауда орындарына еи,
Стандартты (машина, ипотека, депозит) және экспресс несиелер (өнім,электронды
Кесте 2. Несие мен депозит портфолиосын қарастыру.
ШОБ несиелендірудің 01.04.2006 күніне жағдайы келесідей.
Ендігіде 40 филиалда ШОБ несиелендіру жүргізіледі, аса қомақты
Активтер $ 2.3 млн төмен
250 жұмыскерлер қызмет көрсетуде.
Жылдық айналым $ 9 млн төмен
Жалпы ШОБ несиелері $ 1 млн төмен
Экспресс ШОБ несиелендіру $ 500 ден $ 5000
Жалпы ШОБ несиелендіру пайыздық қойылымы 16% (экспресс ШОБ
Каспий Банкінің өзінің алдына қойған мақсаты қазақстан халқының
Осындай ірі жетістіктерге қол жеткізген банк аймақтық даму
Қазігі кезде банк 40 филиал, 81 РКО, және
Банктің қызмет ету саласын талдау
Нақты ЖІӨ 2005 жылғы өсімі 9,1%, 2004 жылы
ЖІӨ мен инфляция өзгерістері.
Сурет 9.
Қазақстан мемлекеттік рейтингі ( Baa3 / BBB -
Шетел валютасы резервтері 2005 жылғы мағлұматтар бойынша өзінің
Экспортқа бағытталған сауда және бюджет артықшылығы табиғи ресурстарға
Банк секторы дамушы сектор болып табылады, дүние жүзі
Қатаң реттеу мен заңды шектеулер ТМД елдері ішінде
Халықаралық Қаржылық Есеп Стандарттары
Қазақстан Республикасының жеке тұлғаларының салымдарын (депозиттерін) міндетті сақтандыру
Қазақстанның ипотекалық несиелерді сақтандыру қоры;
А, В, Р және К категориялары бойынша Қазақстан
Қазақстан қаржыгерлерінің ассоциациясы (1999 жылдың 4 қарашасынан);
Халықаралық банкаралық S.W.I.F.T. және REUTERS телекомуникация жүйесі;
Қазақстанның сауда-өндіріс палатасы;
VISA International.
Банктің қаржы нарығындағы әріптесі ( 100% КБ иелігінде):
Алматы Халықаралық Сақтандыру Тобы (АХСТ)
ЕДБ тарихи қалыптасқан алдыңғы эшелонын құрастырушылар 3 банк
Көптеген эксперттер тұжырымдауынша ТМД мен Орталық Азия елдері
Көбінесе келесі қаржыландыру көздерін қолданады:
Банктер (өзіндік көздер): ұсынылған көздер өте қымбат (орташа
Банктер (несиелік линиялар): несиелер салыстырмалы арзан (орташа жылдық
Жекеше: несиелер тек қысқа мерзімді,аз көлемде және тек
Инвестициялық Қорлар (венчурлы капитал): қарызды және капиталды қаржыландыруды
Көптеген компаниялар аванстық төлемдер мен тауарлы несиелер арқылы
Қаржы Институттары кәсіпкерлікті АҚШ долларына эквивалентпен несиелендіруді вңғайлы
Тәжірибеде барлық банктер кепілдікті қарыз беруге көп көңіл
Мемлекет иелігінде 100 % екі банкке, жаңа
Үш ірі банк Казкоммерцбанк, Халық Банк және Тұран-Әлем
Шетел несие агенттіктерінің қарыздық келісім шарттары:
ЕБРР:
Сауда лық көмек бағдарламасы
Микро-қаржыландыру бағдарламасы
Шағын және Орта Бизнесті Дамыту
Бидай Квитанциялық бағдарламасы
Nederlandse Financierings-Maatschappij Voor Ontwikkelingslanden N.V. (FMO)
Азиялық Даму Банкі
Ислам Даму Банкі:
Сауданы Қаржыландыру Линиясы
Шағын және Орта Бизнесті Қаржыландыру бағдарламасы
Kreditanstalt fur Wiederaufbau (KFW): EUR 13,8 mio ШОБ
«Hermes» Несие линиясы / 21 /
Халықаралық несие рейтингтері эмитенттің уақытылы және толық көлемде
S&P агенттігі — Тәуелсіз қаржылық ақпарат және
ТМД елдерінде рейтингтік агенттіктер халықаралық шкала бойынша және
S&P несие рейтингі классификациясы.
Рейтингтің негізгі түрі ұзақ мерзімді болып табылады. Ең
Кесте 3. Рейтинг белгіленуі бойынша (%,S&P, 1982-2002) корпоративті
1 жыл 2 жыл 3 жыл 4 жыл
AAA 0 0 0,03 0,08 0,1
AA 0,01 0,03 0,08 0,16 0,27
A 0,05 0,15 0,28 0,44 0,62
BBB 0,37 0,94 1,52 2,34 3,2
BB 1,38 4,07 7,16 9,96 12,34
B 6,2 13,27 19,07 23,45 26,59
CCC 27,87 36,02 41,79 46,26 50,46
Банк тұтынушы рыногі 2005 жылы $27 млрд асты,
Халықаралық Қаржы Институттарымен қатынастары негізінде синдакаттық займдар алуды
Тартылған соңғы синдикаттық займды Каспий Банкі импорт-экспорттық операцияларды
«Каспий Банкі» АҚ басқа жүргізуші мүшелері ING Bank
Сурет 10. Каспий Банкі презентицаясынан алынған
Банк міндеттемелері 2005 жылы 1 шілдеде 208,5 млрд.
Сурет 11
2002 жылдың басынан бері банктің жеке капиталы 13,5
Сурет 12
Банктің несие қоржыны 2002 жылдың басымен салыстырғанда 7
Сурет 13
Каспий Банкі консолидирленген бухгалтерлік балансы халықаралық стандарттарға сай
Кесте 3 Каспий мен басқа да 3 банктердің
Берілген төрт банк мақсатты тұтынушылары ШОБ мен бөлшек
3. БАНК СЕКТОРЫНДАҒЫ СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОПАРЛАУ ЖҮЙЕСІ.
3.1 Бенчмаркинг пен SWOT-талдау.
Стратегиялық талдаудың әдістемелік негізі болып осы концепцияларды іске
М.Портердің бәсекелестік талдауының моделі;
бенчмаркетинг немесе бенчмаркинг;
SWOT-талдау.
Республиканың коммерциялық банктер қызметінде бенчмаркинг қалай қолданылатынын көрейік.
Көптеген шетел компаниялары үшін бенчмаркетинг жаңа болып табалмайды,
Біздің ойымызша, егер банк коммерциялық кәсіпорын болса, онда
бәсекелестік шыңында қай банк тұр;
неге меншікті банк ең күшті емес;
ең күшті болу үшін банкте не өзгертіліп немесе
күштілердің күштісі болу үшін лайықты стратегияны қалай енгізу
Бұдан басқа, бенчмаркетингті жүзеге асыру кезінде қызметкерлер түрлі
Берілген тематика бойынша әдебиеттерді зерттеп, біз мынадай қорытындыға
Біз банктегі бенчмаркетингті маркетингтік зерттеу бағыты сияқты қарастыруды
Бенчмаркетинг пайдасы өзінің банкінде басқа банктік емес салалардың
Республиканың нақты коммерциялық банктерінде бенчмаркетингті қолдану үлгілерін қарастырайық.
Сәтті стратегиясы бар банктер.
«Банк Центр Кредит» ААҚ әмбебап банк сияқты қалыптасты,
Банктің тұрақтылығы мен сенімділігін растайтын ол Банк Центр
Банк Цетр Кредиттің таза пайдасы 2002 жылы 2,4
«Банк Центр Кредит» ААҚ-ның басшылығының негізгі міндеттері –
Бенчмаркетингті қолданудың басты мысалдарының бірі ол қазіргі кезде
«АТФ Банк» ААҚ 9 жыл ішінде әмбебап банк
Қазіргі кезде АТФБ қызметтерінің кең спектрін ұсынып отыр.
Бүгін банк банктік секторда мықты позицияға ие. Оның
Нарықтық жағдайлар жиі өзгеріп тұрады. Коммерциялық банктің стратегиялық
Көптеген коммерциялық банктер үшін «Қазақстан Халық Банкі» ААҚ-ның
Қазіргі кезде банктің топ-менеджменті облыстардың муниципалды өкіметпен ынтымақтастық
Банк қызметінде әлсіз жақтардың болуына қарамастан, республиканың коммерциялық
«Тұран Әлем Банк» ААҚ негізгі қаржылық көрсеткіштерінің мөлшері
1 қаңтар 2003 жылға БТА активтері 228,7 млрд.теңге
Біз білетініміздей «Тұран Әлем Банк» ААҚ республикада өзінің
Осы үлгілер бенчмаркетингті іске асыру үшін басқа да
Сондықтан, банктегі бенчмаркетингті стратегиялық бағытталған маркетингтік зерттеулердің маңызды
Кесте 4. Бенчмаркинг
Зерртеу процесінің мінездемесі Нарық зерттеулері Бәсекелестерді талдау Бенчмаркетинг
Жалпы мақсат Нарықтарды, нарықтық сегменттерді немесе өнімдерді мойындауды
Зерттеу пәні Клиенттердің қажеттіліктері Бәсекелестер стратегиясы Клиенттердің қажеттіліктерін
Зерттеу объектісі Өнім мен қызмет көрсету Нарық пен
Негізгі шектеулер Клиенттердің қанағаттанушылық деңгейі Нарықтағы қызмет Шектеусіз
Шешім қабылдау маңыздылығы Аса маңызды емес Кішкене Өте
Ақпараттың негізгі көздері Клиенттер Салалық эксперттер және талдаушылар
SWOT- талдау
Банктің нарықтағы орнын білу үшін көбінесе SWOT- талдау
SWOT- талдау — бұл кәсіпорынның күшті және әлсіз
Күшті жақтары (Strengths) — ұйым артықшылықтары;
Әлсіз жерлері (Weaknesses) — ұйым жіберетін кемшіліктері;
Мүмкіндіктері (Opportunities) — ұйымға артықшылық мүмкіндік тудыратын сыртқы
Қауіп - қатер (Threats) — нарықтағы ұйым жағдайын
Талдау жүргізу үшін қажетті:
Ұйымның негізгі даму бағытын (ұйым миссиясын) белгілеу
Нарық жағдайы мен кәсіпорын жағдайын бағалау нәтижесінде белгіленген
Банк алдында мақсаттар қою, оның нақты мүмкіндіктерін бағалау
SWOT кесте
«Каспий Банкі» АҚ қарастыра келе, SWOT- талдау синтезделген
Кесте 5.1 Банк ішкі ортасы
Күшті Әлсіз
1 2
Бөлшек сауда саласына алғаш кірген көшбасшы.
Ұзақ уақыт бизнес жүргізген және адами байланыстары мықты
Нақты өнімдер мен қызметтерді оптимизациялау және жаңаларын ұсыну
Каспий Банкінің даму қарқыны жалпы банк секторынан артық
Жаңа бөлшек сауда өнімдерін (пластикалық карта, т.б.) енгізу
Веб-ориентирленген іс-қағаздар уақытылы орындалуын бақылаушы «Мотив» автоматтанған
Банк бәсекелестік қабілеттігін арттыра алатын, қажет жағдайларда жаңа
Дүние жүзі алдыңғы қатарлы банк корреспондеттер мықты қатынас
Стратегияны іске асыруда қажетті қаржылық көздердің жетіспеуі
Ұзақ мерзімді жоспарлау жүйісінің әлсіздігі.
Қаржы базасы мен несиелік портфолио диверсификациясы
Корпоративті және бөлшек сауда клиенттерінің ұзақ мерзімді депозиттері
Кесте 5.2 Банктің сыртқы ортасы
Мүмкіндіктер Қауіп-қатерлер
1 2
Қазақстан нарықтық экономика мен ВТО-ға кіруі салдарынан сауда
Банктің республика өңірлерінде даму қарқынын жеделдету үшін қызмет
Корреспонденттер мен 4 шетел банктерімен альянсы негізінде халықаралық
Жылжымайтын мүлік нарығының даму қарқындылығы тұрақсыздығы мен
Жоғары валюталық тәуекелділік, асыра ликвидтіліктің орын алуы
Бәсекелестердің принципалды жаңа өнім шығаруы.
3.2 Стратегия құру және оны тұжырымдау.
Профиль
Тез дамып келе жатқан орта-көлемді бүкіл ұлттық байланыстары
Бөлшек өнімдерге алғаш кірген сөзсіз көшбасшы есебінде, экспресс
Ұзақ уақыт бизнес жүргізген және адами байланыстары мықты
Енді ұйымның негізгі даму бағытын көрсетуде алдымен стратегияның
Олай болса стратегиямыздың мақсаттары:
Корпоративті және бөлшек сауда клиенттерінің ұзақ мерзімді депозиттерін
Банктік қаржы мен капитал рыногында орта мерзімді қаржы
Банктің республика өңірлерінде даму қарқынын жеделдету үшін қызмет
Жаңа бөлшек сауда өнімдерін (пластикалық карта, т.б.) енгізу.
ШОБ сегменті бизнестің қозғаушы күші болып табылады; жаңа
Корпоративті банктік қатынастардың бөлшек сауданы дамыту құралдарының леверажы
Несие портфолиосын диверсификациялау
Жоғарыда тақылынған жұмысты қарастыра келе келесі жобаларды ұсынып
Қорытынды
ҚР банк секторының қызмет аясын талдый келе, келесідей
Еліміздің макроэкономикалық көрсеткіштері кәсіпкерлік секторға оңтайлы әсер етеді.
Банк секторының ұлттық экономикадан тез дамуы баланстың болмауын
Еліміздегі жоғары ликвидтілік көптеген көрсеткіштерідің жоспардан артық дамуына
Банк секторының дамуы үшін жоғарыда аталған шарттардың нәтижесі
Каспий Банкі мақсаттарына сай дамуы үшін келесі щарттар
Жоспарланған қаржы супермаркеттері, РКО-лар, қызмет көрсету нүктелерін ашу
ШОБ мұқтаждықтарын мұқият қарастырып, оларға тиімді қызмет көрсету
Банк акционерлерінің (ұзақ уақыт бизнес жүргізген және адами
Бизнес тәуекелділілін төмендету мақсатында қаржы базасын диверсификациялау.
Нақты өнімдер мен қызметтерді оптимизациялау және жаңаларын ұсыну.
Стратегиялық жоспарлауды талдай келе, оның бүкіл Қазақстан банк
Қолданылған әдебиеттер
Ременников В.Б. Разработка управленческого решения. М., 2000, с.113.
Уткин Э.А. / Стратегический менеджмент: способы выживания российских
Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф., Менеджмент негіздері,
Стратегическое планирование / Под ред.Э.А.Уткина, М,1998 – 34с.
Управление банком: организационные структуры, персонал и внутренние коммуникации.—2-е
5. Экономика и бизнес /под ред. В.Д.
Журнал «Экономист» №7 2000г. стр 32.
«Введение в рыночную экономику» учебник под ред. А.В.
Газета «Бизнес» (бухгалтерия, налоги, консультации) №29(340) от 19
Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Пер с
Каспий Банкі презентациясы. 2006 жылы өзгертулер енгізілген.
Ахмедов А. Государственные предприятия типы и механизм функцирнирования
Годовой отчет 2004 г, 76с — Банк
Соколинская Н.Э. Стратегия управления банковскими рисками.
Каспий Банкі ішкі интернет сайты — www.-int .
Bank-Caspian-Roadshow-pres(27.09.05)Final amn.
BankCapsian_Presentation_updated_06
Герчикова И.Н. Менеджмент - М.: Банки и биржи,
Концепция управления государственным имуществом и приватизацией: утверждено постановлением
Деловая неделя. – 2001. – 5 октября.
National Business. апрель – май 2006 / №4
Банковские услуги №12 / 2005. ежемесячный журнал.
Инструменты привлечения ресурсов с международных рынков капитала6
Investment_presentation_2006
Орлов А. И. Учебник по менеджменту. Ростов-на-Дону: Феникс,
Организация, планирование, управление деятельностью промышленных
Годовой отчет 2005, 87с — Банка Центр
Годовой отчет 2004, 106с — Банка Центр
Годовой отчет 2004, 106с — АТФ Банк
www.fitchratings.com . Ftchratings, 17 January 2005.
Годовой отчет 2004, 97с — Қазақстан Халық
Годовой отчет 2004, 175с — Тұран Әлем
Современный менеджмент: принципы и правила. Дайджест,
В. Хойер. Как делать бизнес в Европе. М.:
Справочник директора предприятия / Под ред. Лапусты М.
- 36 -
Жаңа бәсекелестер пайда болуы мүмкіндігі
Өнімді алмастырушылардың пайда болу қаупі
Жабдықтаушылардың саудаласу мүмкіндігі
Тұтынушылардың саудаласу мүмкіндігі
Саладаға бәсекелестермен қарсыластық
Банктік қызмет ету саласын және бәсекелестікті талдау
Банк жағдайын талдау
Банктің стратегиялық альтернативаларын таңдауы
Стратегияны қалыптасу
Нарық бөлігі
Жоғары
Жоғары
Төмен
Жұлдыз
Саумалы
сиыр
Өсу темпі
Бөлшек несие мен депозиттер.
Сурет 8.
Каспий Банкінің Халықаралық Қаржы Институттарымен қатынастары
Каспий Банкі
Стратегия
Банктің республика өңірлерінде даму қарқынын жеделдету
Қызмет көрсету орталықтарын кеңейту және сапалы қызмет көрсету
Корпоративтік займдар беру қабілеттілігі тұтқасының әрекеттері арқылы
Тәуекел менеджменті мен ИТ жүйелерін құруды жалғастыру
Қаржы базасын диверсификациялау
Кең көлемді тұтынушыларды несиелендіру мен ШОБ сегменттерінің маңыздылығын
Нақты өнімдер мен қызметтерді оптимизациялау және жаңаларын ұсыну
Сурет 14
Коммерциялық банктердің қаржылық жағдайының теориялық негіздері
Банк баланстарын талдау
Банк балансын құрылымдық талдау
Банктің балансын талдау жəне оқудың əдістемесі
Банктің қаржылық тұрақтылығын талдаудың теориялық аспекттері
Банктің қаржылық жағдайы көрсеткіштері
Банк табыстылығын талдау
Банктің несиелік ресурстарын қалыптастырудың теориялық негізі
Қаржылық есептілікті талдау әдістемесі
Коммерциялық банктегі қаржылық талдау пәнінің оқу-әдістемелік кешені