Ақпараттық технологиялар кезеңі


Мазмұны
Кіріспе 3
1 Ақпараттық технологиялар 5
1.1 Ақпараттық технология ұғымы, қалыптасу тарихы 5
1.2 Ақпараттық технология – бүгінгі өмір талабының алғышарты
1.3 ЭЕМ-ның дамуының кезеңдері 10
2 Ақпараттық технологиялар кезеңі 16
2.1 Ақпараттық технологиялар кезеңі 16
2.2 Ақпараттық технологиялардың қоғам үшін маңызы 19
Қорытынды 23
Пайдаланған әдебиеттер тізімі 24
Кіріспе
Зерттеу тақырыбының өзектілігі. Ақпараттық технология – қазіргі қоғамдағы
Ақпараттық технологияларды пайдалану нәтижесінде мұғалімдердің өздерінің шығармашылық деңгейлерін
Ақпараттандырудың түрлі аспектілері мен кезеңдік даму тенденциялары Гершунский
Зерттеудің мақсаты: Ақпараттық технологиялар, оның дамуы мен ерекшеліктерін,
Зерттеудің міндеттері:
1) ақпараттық жаңа технологияларды пайдаланудың ерекшеліктерін қарастыру;
2) ақпараттық технологияларды пайдалану кезеңдерінің ерекшеліктері мен
3) ақпараттық технологиялар кезеңдерін нақтылау;
4) ақпараттық технологияларды әр кезеңдегі пайдалану тиімділігін арттырудың
Зерттеу нысаны: ақпараттық технология кезеңдері.
Зерттеудің дереккөздері: ақпараттық технологиялары және оларды қолданудың мүмкіндіктері
Зерттеу әдістері: жүйелеу, талдау, ғылыми-зерттеу, салыстырмалы талдау,
Зерттеудің құрылымы: Жұмыс кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан, пайдаланылған
Ақпараттық технологиялар
1.1 Ақпараттық технология ұғымы, қалыптасу тарихы
Ақпараттандыру қоғам өмірінің барлық саларына түбегейлі өзгеріс
Ақпараттандыру кең көлемде қолданылады, ол адамзат әрекетіндегі
Қоғам мен білім беруді ақпараттандыру-жауапкершілік сезімі мол, терең
Барлық типтегі оқу орындарын, соның ішінде, жоғары оқу
Ақпараттық мәдениет – бұл адамның өзінің күнделікті іс-әрекетінде
Қоғамның бүгінігі басты бағыттарының бірі – білім беру
Білімді ақпараттандыру, әсіресе оның алғашқы баспалдағы мектепте енгізу
Оқытуды модельдеудің практикасы мен теориясы (Овакимян Ю. ),
Компьютерлік диагностика білімі мен дағдылары көмегімен оқыту әдістемесін
Соңғы жылдары ақпараттық технологияның дамуы мен қоғамның барлық
Ақпараттың үлкен ағымы, жарнамалар, телеарналарда ақпараттық технологияның қолданылуы,
«Ақпарат» термині латынның Informatio «түсіндіру» «мазмұндама» деген
Ақпарат белгілі бір мәселелрді шешуге қажетті, ұғынықты және
Ақпарат сөзіне Қазақстан Ұлттық энциклопедиясында мынандай түсінік беріледі:
1) істің жағдайы, қандай да болмасын оқиға
2) ХХ ғасырдың ортасынан бастап адам мен адам,
3) кибернетиканың негізгі ұғымдарының бірі. Ақпарат
Қазіргі кезде қоршаған орта жөніндегі қандай да бір
Күнделікті оқылатын оқулықтар, газеттер мен журналдар, түрлі радио
Ақпарат мәтін, сурет, схема, график, сан, әуен, дыбыс,
«Ақпараттық технология» терминін академик Глушков В. М. енгізген.
Білім беру процесін ақпараттандыру оқушыға білім берумен байланысты
Матрос Д. «жаңа ақпараттық технология» ұғымын қарастыра отырып,
Әбдірәсілова Р. болса, «Ақпараттық технологияны» оқыту құралдары жүйесінің
Апатова Н. «Ақпараттық технология» ұғымына екі анықтама береді.
- «Ақпараттық технология» - қажетті техникалық және бағдарламалық
- «Ақпараттық технология» - бұл ақпаратты өңдеу көмегімен
Грищенко В. мен Паньшин Б. «Ақпараттық технологияны» әлеуметтік
Роберттің И. айтуынша, «Ақпараттық технология» - есептеуіш техника
Извозчиковтың В.анықтауынша, білім берудегі «Ақпараттық технология» - оқытудың
Жалдак М. бұл терминнің неғұрлым кеңірек анықтамасын береді.
Сондықтан біз «Ақпараттық технологияны» білім беруді ақпараттандыру құрладарын
1.2 Ақпараттық технология – бүгінгі өмір талабының алғышарты
Келесі кезең жазудың пайда болуы б.э.б. 5-6 мың
Есептеудің вавилондық жүйесі миллионға дейін және одан көп
- жетілген алгебралық символ -XIV-XVII ғасырларда;
- қосу, алу, көбейту әріптің пайда болуы -XV
- тең, шексіздік, алым, түбір, логарифмдер 1718 жылы;
- синус, косинус, тангенс 1748-1753 жылдары пайда болды.
Техникалық графиктердің пайда болуы ерте жазудың нәтижесінде қалыптасты.
Техникалық графиктердің жетілуі қайта өрлеу дәуірінде күрделі кинематикалық
Ақпараттық және коммуникациялық технологияның пайда болуы ақпараттық
Папирустың б.э.д 3 мың жылдықта ақпарат тасыушының ауқымы
Ақпараттық және коммуникациялық технология сапалы жаңа сипаттамасы ежелгі
Кәсіби білімді ақпараттық және коммуникациялық технологиямен қамтамасыз етуді
Ақпараттық және коммуникациялық технологиялар арқылы студенттер мәтінмен жұмыс
Қазіргі уақытқа тән құбылыс өндірісте жаңа технологияның және
Ғылыми-техникалық прогрестің өзгеруінің барысында өндірісте жаңа машиналар мен
Ақпараттық және коммуникациялық технология электрондық есептеуіш техникасымен жұмыс
Ақпараттық әдістемелік материалдар коммуникациялық байланыс құралдарын пайдалану арқылы
1.3 ЭЕМ-ң дамуының кезеңдері
Ақпараттану (Информатика) – ЭЕМ арқылы ақпаратты жинау, сақтау,
Қазiргi кезде жаңа ЭЕМ-дер күнде пайда болып отырғандықтан,
Ақпараттанудың негiзгi объектiсi, яғни шикiзаты менберетiн өнiмi ақпарат
Бiз барлығымыз бала кезiмiзден бастап ақпарат алмасу процесiне
Ақпарат – адамнан да ерте туған құбылыс. Табиғат
Философиялық түсiнiк бойынша ақпарат дегенiмiз нақты әлемдi (өмiрдi,
Ақпаратты жазу мүмкiндiгi пайда болғаннан бастап, ақпарат алмасу
XV ғасырда мәлiметтi қағазға басып шығару станогының пайда
XIX-XX ғасырлардағы телеграфтың, телефонның, радионың шығуы ақпаратты кез
Мәлiметтердi iздеу мен өңдеудiң бұрын болмаған жаңа мүмкiндiктерiн
Кейiннен олардағы мәлiметтердi магниттiк таспаларға жазып, қағазға басып,
Информация латынның «information» деген сөзiнен шыққан. Ол түсiндiру,
Ақпарат – таңбалар мен сигналдар түрiнде берiлген әлемнiң,
Ақпарат – белгiлi бiр нәрсе (адам, жануар, зат,
ХХ ғасырдың соңы адамзаттың индустриялық эрадан ақпараттық эраға
Жаңа бағдарламалардың дамуы көптеген адамдарға кәсiптiк ақпараттық технологияларды
ЭЕМ ақпаратты өңдеудiң ең негiзгi құралы болып саналады.
ЭЕМ-дер өндiрiстiң автоматтандырылған тхнологиясын жасауға мүмкiндiктер бердi. Сол
Бүгiннiң өзiнде-ақ көптеген қызмет салаларында ЭЕМ-дердi пайдалану адамдарға
ЭЕМ-дер мектептерге келе бастады, олар физика мен математика,
Компьютерлiк сауаттылық деп ЭЕМ-дi пайдалана отырып оқу, жазу,
Ақпараттану (Информатика) – ЭЕМ арқылы ақпаратты жинау, сақтау,
Қазiргi кезде жаңа ЭЕМ-дер күнде пайда болып отырғандықтан,
Ақпараттанудың негiзгi объектiсi, яғни шикiзаты менберетiн өнiмi ақпарат
Бiз барлығымыз бала кезiмiзден бастап ақпарат алмасу процесiне
Ақпарат – адамнан да ерте туған құбылыс. Табиғат
Философиялық түсiнiк бойынша ақпарат дегенiмiз нақты әлемдi (өмiрдi,
Ақпаратты жазу мүмкiндiгi пайда болғаннан бастап, ақпарат алмасу
XV ғасырда мәлiметтi қағазға басып шығару станогының пайда
XIX-XX ғасырлардағы телеграфтың, телефонның, радионың шығуы ақпаратты кез
Мәлiметтердi iздеу мен өңдеудiң бұрын болмаған жаңа мүмкiндiктерiн
Кейiннен олардағы мәлiметтердi магниттiк таспаларға жазып, қағазға басып,
Информация латынның information деген сөзiнен шыққан. Ол түсiндiру,
Ақпарат – таңбалар мен сигналдар түрiнде берiлген әлемнiң,
Ақпарат – белгiлi бiр нәрсе (адам, жануар, зат,
Адамзат дамудың барлық тарихи кезеңдерiнде есептеу жұмыстарын жүргiзiп
ХХ ғасырдың ортасында ақпаратты өңдеу автоматтандыру iсiнiң қажеттiлiгi
Электроника табыстары нәтижесiнде жасалынған техникалық аспап «электрондық есептеуiш
Алғашқы ЭЕМ 1946 жылы пайда болды. Олар электрондық
Электрондық шамдар шағын электрондық аспап – транзисторлармен алмастырған
70 жылдары интегралдық схемалардан немесе чиптерден жаслынған кiшкентай
Алғашқы есептеу жұмыстарын автоматтандыруға арналған ЭЕМ-дер күнде артып
Алғашқы кездерде ЭЕМ-дерде тек арнайы үйретiлген адамдар ғана
70 жылдары «тұрмыстық компьютер» деп аталатын микрокомпьютер шыға
Микрокомпьютерлердiң дамуындағы ең елеулi оқиға 1981 жылы IBM
ЭЕМ немесе дербес компьютер бiр-бiрiне ұқсас принципте жұмыс
орталық процессор;
енгiзу құрылғысы;
есте сақтау құрылғысы;
шығару құрылғысы.
Орталық процессор барлық есептеу мен ақпарат өңдеу iстерiн
Бiр интегралдық схемадан тұратын процессор микропроцессорлар деп аталады.
Енгiзу құрылғысы ақпаратты компьютерге енгiзу қызметiн атқарады.
Есте сақтау құрылғысы бағдарламаларды, мәлiметтердi және жұмыс нәтижелерiн
Шығару құрылғысы компьютердiң жұмыс нәтижесiн адамдарға жеткiзу үшiн
ДЭЕМ-нiң элементтiк базасы болатын электрондық компоненттерi ақпарат өңдеудiң
Жартылай өткiзгiштi кристалл көбiнесе таза кремнийден жасалған.
Күрделi технология нәтижесiнде кристалда электр схемасына бiрiктiрiлген «электрондық
Интегралдық схемаларды жасау, тексеру, олардық сапаларын бақылау –
Бұл схеманың интегралдық деп аталу себебi – олардық
ДЭЕМ бiрыңғай аппараттық жүйеге бiрiктiрiлген техникалық электрондық құрылғылар
Жүйелiк блок мынадан тұрады:
микропроцессор;
уақытша есте сақтау құрылғысы;
тұрақты есте сақтау құрылғысы;
қоректену блогы мен мәлiмет енгiзу-шығару порттары;
сыртқы құрылғылар;
ақпаратты енгiзу құрылғылары;
ақпаратты шығару құрылғылары;
ақпарат жинақтауыштар.
Микропроцессор бiр кристалда дайындалған интегралдық схемалар –БИС, олар
Микропроцессорға жедел және тұрақты жадысын, енгiзу-шығару құрылғыларын қосуға
ЭЕМ-нiң жедел және тұрақты есте сақтау жадылары компьютердiң
ЭЕМ сөндiрiлген кезде немесе электрсымында ақау болып, ток
2 Ақпараттық технологиялар кезеңі
2.1 Ақпараттық технологиялар кезеңі
Ақпараттық технологиялардың дамуының маңызды тарихи кезеңдері – жазба
ХХІ ғасыр – ақпараттық технология ғасыры. Қоғамды ізгілендіру
Ақпараттық технологиялар қоғамның ақпараттық ресурстарын пайдаланудың үдерісінің маңызды
Ақпараттық технологиялардың дамуы барысында әр қилы көзқарастар бар,
Ақпараттарды өңдеудің үдерістерінің түрі мен міндеттеріне қарай:
Бірінші кезең: 60-шы және 70-ші жылдар – ұжымдық
Екінші кезең: - 80-ші жылдардан бастау алады –
Қолданылатын техникалық қамтамасыз ету әрекеттері бойынша мынадай кезеңдерге
бірінші кезең – 60-шы жылдардың соңына дейін –
екінші кезең – 70-ші жылдардың соңына дейін –
үшінші кезең – 80-ші жылдардың басынан бастау алады,
төртінші кезең – 90-шы жылдардың басынан – АЖ
Компьютерлік технология әкелетін ерекшеліктеріне қарай бөлінетін кезеңдер:
Бірінші кезең – 60-шы жылдардың басынан – есептеу
Екінші кезең – 70-ші жылдардың ортасынан бастау алады
Үшінші кезең (90-шы жылдардың басынан) – бизнестегі стратегиялық
Ақпараттық технологиялардың құралдары пайдалану ыңғайына қарай мынадай кезеңдерге
Бірінші кезең (ХІХ ғасырдың екінші жартысына дейін) –
Екінші кезең (ХІХ ғасырдың аяғынан) – «механикалық» технология,
Үшінші кезең (ХХ ғасырдың 40-шы және 60-шы жылдары)
Төртінші кезең (70-ші жылдардың басынан бастау алады) –
Бесінші кезең – (80-ші жылдардың ортасынан бастап) –
Ақпараттық технологияны пайдалану әдістемесі бойынша кезеңдер:
Бірінші кезең: (80-ші жылдардың соңына дейін) – есептеу
Бұндай ЭЕМ-рын пайдалану ену ақпараттарының кең көлемін өңдеуге
Екінші кезең – (90-шы жылдардың соңына дейін) –
Үшінші кезең – ақпараттарды ұтымды өңдеу. Орталықтандырылған және
Қазіргі уақытта Ақпараттық технологиялар саласында басты назар электронды
Мультимедиа мен интернеттің қалыптасуы мен дамуы қарым-қатынас, тәрбиелеу,
2.2 Ақпараттық технологиялардың қазіргі кезеңіндегі жаңалықтары
Ақпараттық технологиялар жаңа танымдық құралдар қолдану мен ұйымдастыру
Кесте 1 – Ақпараттық технологиялар
Сызба 1 Ақпараттық технологиялар түрлері.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, жоғары оқу орындарында жаңа
Ақпараттық технологияларды меңгеруде қолданылатын жаңа ақпараттық.
Оқытудың интерактивті әдістері. Елде болып жатқан саяси, әлеуметтiк,
Бiздiң ел дамудың демократиялық жолын таңдауына байланысты, бүгiнгi
Интерактивті оқыту әдістері дәстүрлі оқыту әдістерінен оқу үрдісінде
Білім беру жүйесін ақпараттандыруда электрондық оқыту кешенін пайдалану
Осы уақытқа дейінгі білім беру саласында тек мұғалімнің
Қазіргі уақытта электрондық WEB оқулықтың қандай екендігі туралы
Мазмұны қиындау бір үлкен тақырыптың бөліктерін өткенде қосымша
Мысалы: құстардың дауыстарына қарай қандай құс екенін ажырата
Бір жағынан, электрондық оқулықтың келеңсіз жақтары да бар.
Электрондық оқулық ешқандай қосымша қағаз құралдардың көмегінсіз, яғни
Оқу үрдісін заман талабына сай жүргізу үшін электронды
Қазіргі кездегі қоғамның ақпараттану жағдайында ақпараттық технологиялардың
Кесте 2 – Электрондық оқыту түрлері мен жабдықтары
Оқыту мақсаттары Электрондық оқыту түрлері мен жабдықтары
Білім беру Мәтіндік және мультимедиялық оқу материалдарының жинағы
Біліктілік пен дағдыны қалыптастыру Компьютерлік демонстрациялау бағдарламасы.
Жаттықтырушы бағдарламасы.
Автоматтандырылған жаттықтырушы.
Тәжірибе алмасу Электрондық кеңес.
Интернет/ Интернет-Форум.
Интернет/ Интернет-конференция.
On-line-семинар
Алынған білім, біліктілік пен дағдыны тексеру On-line-сабақтар
Тестілеу.
Тексеру тапсырмалары.
Оқыту мазмұнының құрамына әрдайым теория, білімді тәжірибелік бекіту
Оқыту процесін қашықтық режимінде ұйымдастыру барысында барлық ақпараттық
- электрондық пошта, телеконференция;
- мәліметтерді жіберу (FTP-сервер);
- гипермәтіндік орта (WWW-сервер);
- интернет жедісінің әлемдік ресурстарын (WWW кеңістігі, деректер
Оқыту ортасын дамыту құралдары жаңа ақпараттық технология құралдары
- компьютерлік үйрету бағдарламалары;
- электрондық оқу құралдары;
- компьютерлік тестілеу жүйесі мен білімді бақылау;
- электрондық анықтамалар мен энциклопедиялар;
- аудио және видеоматериалдар;
- интернет желісіндегі ақпараттық материалдар.
Қорытынды
Ақпараттандыру қоғам өмірінің барлық саларына түбегейлі өзгеріс
Ақпараттандыру кең көлемде қолданылады, ол адамзат әрекетіндегі
Қоғамды ақпараттандыру – экономиканың, ғылымның, мәдениеттің дамуының негізгі
Курстық жұмыста ақпараттық технологиялар кезеңі қарастырылды.
Курстық жұмыстың мақсаты: ақпараттық технологиялар, оның дамуы мен
Курстық жұмыста тақырыпты ашу мақсатында қосымша дереккөздер мен
Пайдаланған әдебиеттер тізімі
1 Садуов Ш. Р.Ақпараттық технология. Алматы, 2009. –
2 Пошаев Д. Қ. Мамандыққа кіріспе: Оқу құралы.
3 Колеченко А. К. Энциклопедия педагогических технологий: Пособие
4 Досалы Ш. К. Жаңа ақпараттық технологиялар. Монография.
5 Кемалова Н. Г. Электронды оқулықтар. Астана: Фолиант,
6 Бейсенова Г. И. Ақпараттық технологиялар – студенттердің
7 Образование и ХХІ век: информационные и коммуникационные
8 Қазақстан өз дамуының жаңа серпіліс жасау қарсаңында.
9 Совет-Хан Ғаббасов. Ұрпақ тәрбиесінің жаңа методологиясы
10 Садыбекова Ж. Оқу-тәрбие үрдісінде ақпараттықө-коммуникациялық технологияны қолдану
11 Хеннер Е. К., Шестаков А. П.. Информационно-коммуникационная
12. Матрос Д. Ш., Полев Д. М., Мельникова
13 Лебедева М. В, Шилова О. Н.. Что
14 Каймин В. А.. Курс информатики: состояние, методика
15 Роберт И. В. Современные информационные технологии в
16 Пазылова Р. Г. Ақпараттық технологияларды қолдануда студенттердің
17 Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании.
18 Советов Б. Я. Информационная технология. – Москва:
19 Михеева Е. В. И.формационные технологий в профессиональной
20 Бөрібаев Б., Балапанов Е.Н. Жаңа ақпараттық технологиялар.
21 Бұзаубекова К. Ж. Жаңа педагогикалық технология. –
22 Әуелбекова Қ. «Ақпарат кеңістігінің қауіпсіздігі». –
Қосымша 1 Ақпараттық технология түрі – электронды оқулық
24
24
Оқу процесіндегі
белсенділік пен
түсінік, т.б.
Назар салу,
қабылдау, ойлау
қабілеті, түсінігі,
есте сақтау және
т.б.
ерекшеліктеріне
сәйкес болуы
Соңғы үлгідегі
ақпараттық-
коммуникациялық
мүмкіндіктерді
пайдалануы
Оқушының
денсаулығына кері
әсерін тигізбеуі
Мультимедиялық
ақпараттрмен
толықтырылуы
Білімділік,
тәрбиелік,
дамытушылық
және т.б.
функциялардың
бірлігі
Оқушының
денсаулығына кері
әсерін тигізбеуі
Жаңа комьютерлік
программалар
негізінде жасалынуы
Оқулықтағы
материалдардың
ғылымилығы
Жаңа ақпараттық технологиялар ретінде
Дидактикалық құрал ретінде
Психологиялық жағынан
Электронды оқулыққа қойылатын талаптар
Ақпараттық технологиялар
Ақпаратты көрсетудің гитпермәтіндік және гипермедиалық жұмыс жүйелері
Мәліметтерді басқару жүйесі
Редакциялау құралдары
Телекоммуникациялы құралдар
Мәліметтер қоймасы
Электрондық кестелер
Мәтіндік редакторлар
Графикалық редакторлар
Электрондық поште
Телекон-ференция






Ұқсас жұмыстар

Ақпараттық технологиялар кезеңі
Геоақпараттық жүйелер
Арифметикалық ұғымдарды оқыту арқылы оқушылардың құзыреттілігін дамыту
ИНФОРМАТИКАНЫ ОҚЫТУ САПАСЫН БАҚЫЛАУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
ТІЛ ҮЙРЕТУДЕ АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ ТИІМДІЛІГІ
Инновациялық технологиялар негізінде қашықтықтан оқыту жүйесінің қалыптасуы мен дамуы
Мектептегі математика сабағында жобалау технологиясын қолдану
Жаңа педагогикалық технологиялар
Жоспарлап оқыту технологиясы
Элементтердің қасиеттері мен құрылымы