Бастауыш мектеп оқушыларына білім беруде дамыта оқыту
Мазмұны
1. Бастауыш мектеп оқушыларын білім беруде дамыта оқыту
Бастауыш мектеп оқушыларына білім беруде дамыта оқыту технологиясының
Білім беруде дамыта оқыту технологиясын ұйымдастырудың педагогикалық-психологиялық мәселелері...................................................
2. Бастауыш мектеп оқушыларына білім беруде дамыта оқыту
Бастауыш мектеп оқу процесінде дамыта оқытуды жүзеге асырудың
Білім беруде дамыта оқыту технологияларын қолдану түрлері.
Қосымша.
1. Бастауыш мектеп оқушыларын білім беруде дамыта оқыту
Бастауыш мектеп оқушыларына білім беруде дамыта оқыту технологиясының
Баланың физикалық дамуы генетикалық бағдарлама бойынша қаңқасының, бұлшық
Ал оның психикасының, жекелігінің дамуы ше? Сананың дамуы
Педагогика тарихында екі түрлі қарама-қайшы пікір орын алып
Қазіргі күнгі ғылым психикалық даму қоршаған ортаның санада
Оқу-адамның психикалық дамуының формасы, элементі. Кез келген оқыту
«Даму ұғымы философиялық сөздікте»... мөлшерлік өзгерістердің белгілі бір
«Даму» ұғымының психологиялық анықтамасы – жаңару процесі, жаңаның
Биологиялық фактор.
Бұл ата-анадан ауысқан, туа бітті және өмір сүру
Әлеуметтік фактор.
Бұл бала өмір сүретін орта, ең алдымен адамдардың
Баланың өз белсенділігі.
Даму процесіне әсер ететін бұл үшінші күш болып
Баланың даму процесі, оның қоғамның белсенді де пайдалы
Оқыту мен дамыту арасында тығыз байланыс бар екенін
Бала дамуының жақын аймағы – баланың үлкендердің көмегі
Бала дамуының қол жеткен аймағы-баланың үлкендердің көмегінсіз істей
Бұл теория шеңберінде оқудың бала дамуындағы жетекші рөлі
«Педагогика бала дамуының кешегі емес, ертеңгі күніне бағытталуы
Оқыта отырып дамыту проблемасы Я.А.Коменский еңбектерінен бастау алады.
Бұл идея К.Д.Ушинский еңбектерінде тереңірек көрінеді. Ол психологиялық
А.С.Макаренко баланың мінез-құлқы 5-жасқа дейін қалыптасады деп есептейді.
С.Л.Рубинштейн, Е.Н.Кабанова – Меллер өз зерттеулерінде оқыту –
И.Я.Лернер «даму» деген ұғымды педагогикалық заңдылықтарға негіздей отырып,
Осы мәселе төңірегінде еңбектер жазған әртүрлі авторлар оқушының
Л.В.Занков ақыл-ой дамуының көрсеткіші ретінде жинақтай қорытындылай алу
Барлық авторлардың даму туралы ойлары оқыту барысында баланың
Дамыта оқыту идеясының ұзақ тарихы бар. Ерте кезден
И.Т.Песталоцци баланың ақыл-ойын, барлық қабілет-қасиеттерін дамыту идеясы мен
Дамыта оқыту ұлы неміс педагогы А.Дистервегтің әйгілі «Неміс
«Дамыта оқыту» деген термин психология ғылымының қойнауында туып,
Жүйенің басты мақсаттарының бірі – баланы оқыта отырып,
Оқыта отырып дамыту мәселесіне арналған зерттеулер дәстүрлі оқытуға
Дамыта оқыту-дәстүрлі оқытуға соңғы уақыттарға дейін балама жүйе
Дамыта оқытуда баланың ізденушілік-зерттеушілік әрекетін ұйымдастыру басты назарда
Оқу мақсаттарының қойылуы;
Оны шешудің олын бірлесе қарастыру;
Шешімнің дұрыстығын дәлелдеу;
Бұл үшеуі дамыта оқытудың Д.Б.Эльконин, В.В.Давыдов жасаған жүйесінің
Л.В.Занков жүйесіне сәйкес бастауыш мектептің негізгі мақсаты жалпы
Дамыта оқыту жүйесінің қағидаларын дұрыс түсініп, жүрегімен қабылдаған
Білім беруде дамыта оқыту технологиясын ұйымдастырудың педагогикалық-психологиялық мәселелері.
Қоғамдық өмірдің барлық салаларында, соның ішінде білім салаларында,
Бастауыш сынып оқушыларының тілін дамыту күн тәртібінен еш
Ұлтын сүйген, бойында қазақы қаны бар, «Мен қазақпын»
Бала дүниетанымының қалыптасуына адам, қоғам табиғат тірек болады.
Бастауыш мектеп бағдарламасында жас балалардың ерекшелігіне байланысты тапсырмалар
Тіл дамыту жұмыстары мынадай бағытта жүргізілсе:
Мұғалім сабақты түсіндіру барысында баламен қарым-қатынас жасағанда әсерлі
Баланың тілін дамыту үшін өзі қажет деген әдісті
Өтілетін мәтіндерді, орындалатын жаттығу жұмыстары, иллюстративтік материалдар қазақ
тіл дамытуда мақал-мәтелдер, мысалдар, өлең-жыр, қызықты әңгімелер, шешендік
Лексикалық жұмыстарды жиі жүргізу;
Сөздік жұмысын жүргізу, жаңа сөздерді үйрете отырып, оны
Фразеологизмдердің жеңіл түрімен сөйлемдер құрату және ауыз екі
Баланы әдеби тіліне ауызша сөйлетуге және жазбаша сауатты
Сауатты және түсініп оқуға үйрету;
Сонымен, қазақ тілі, ана тілі сабақтары бойынша жүргізілетін
«Адам ата – анадан туғанда есті болмайды, естіп,
Жас ұрпақты өзінің ана тілінде еркін, мүдірмей сөйлетіп
Оқушыға әдеби сөйлесу дағдыларын меңгертуде өлең мен әндер
Қазақстан Республикасы Гуманитарлық білім беру тұжырымдамасында: «білім берудің
Бала тілін дамытатын өзінің қоршаған ортасы. Атап айтсақ,
Оқушының ойын жүйелі айта білуге, бір – бірімен
Сондықтан балаларға жас кезінен бастап халқымыздың ауыз әдебиетіндегі
Балаға жаңылтпаш үйретіп, оны айтқызу сөзді дұрыс сөйлеуге
Тіл дамытудың тиімді құралдарының бірі жаңылтпаш, жұмбақ айтқызып,
Оқушылардың ауыз екі сөйлеуі мен жауаптарындағы кемшіліктерін байап,
Атадан қалған асыл мұра — біздің рухани байлығымыз.
Ана тілі сабағында тақырыпқа байланысты "Туған жер", "Білім",
Мақал — мәтелдерді пайдаланудың әдіс тәсілдері көп. Оларды
Мұғалім осы іспетті жұмыс түрлері оқушыньщ ойын көрікті
Шешендік сөздерді оқыту — тілді дамыту. Шешендік өнер
Орта ғасырларда өмір сүрген ғалым Жүсіп Баласағұн былай
"... қалар мұра — сөз кісіден кісіге,
Сөзді мұра тұтсаң, пайда ісіне,
(кісіден Мирас ата сөзі ғой,
Ата сөзі - ұқсаң құттың көзі ғой)"
Тауып айтылған сөз. Ата — бабадан құт боп
Шешендік сөз жастарды оқуға, өнерге парасаттылыққа жөне сөз
Күміс көмей, жез таңдай шешендердің билік айтып, бітістірген
Ұлттық сана мен дүниетаным, тәрбиенің тылсым күші ұлылар
Сонымен бастауыш мектептің ана тілі пәндерінің сабақ жоспарына
Өткен ғасырларда қазақтың кең сахарасының қонағы болған поляк
Бүгінгі ұстаз қауымы да тіл дамытудың әдіс —
Ана тілінің дамуы, алға басуы — оның мектебі,
Халықтың эссе саз өрнектері тілге орамды келеді. Халықтық
Тілді дамытуда сауатты және түсініп оқуға ертегшердің атқаратын
Тілді үйретіп, дамытуға қатысты Ахмет Байтұрсынұлы төменлегідей тиімді
1. Оқушыға арналған материалдар аса түсінікті
2. Мәтін, көрнекілік, иллюстративтік материалдар қазақ баласының
3. Тілді оқытуда мақал — мөтелдер, нақыл сөздер,
4. Тілді оқытуда тіл ұстартуға, көркем сөзге
Ахмет Байтұрсынұлы тілді дамытуда тиімді деген әдіс —
Өмір сүру үшін дүние-мүлік жинағанша білімді меңгерудің анағұрлым
Оқыту процесі терең, берік және дәл білім алу
Оқыту процесінде оқушылардың ақыл-ойы дамиды, танымы, белсенділігі практикалық
Ғылыми білімнің, іскерліктің жөне дағдының жүйесі
(білім беру мазмұны);
Мұғалім оның өмірге, ғылымға көзқарасы және
оқушылармен қарым - қатынасы (сабақ беру);
Оқушылар, сынып ұжымы (оқу іс - әрекеті);
Оқыту әдістері;
Оқытудың материалдық құралдары: дидактикалық және оқытудың техникалық
Оқыту нәтижелері (сауатты және түсініп оқуға үйрету).
Білім- адамзаттың жинақтаған тәжірибесі, заттар мен құбылыстарды, табиғат
Іскерлік — алған білім негізінде оқушылардың практикалық әрекеті
Дағды — бұл қайта - қайта орындалатын практикалық
Сонымен, оқу процесінде білімнің, іекерліктің және дағдының өзара
Оқыту процесінің қозғаушы күштері оқытудың барысында қойылатын танымдық
Оқыту процесінің өзіне тән функциялары бар. Олар оқытудың
Оқытудың тәрбиелік функциясы — оқытудың төрбиелік ықпалы жайындағы
И.Ф.Гербарт оқыту адамгершілік тәрбиеліксіз,, мақсатсыз құрал деп тұжырымдады.
К.Д.Ушинскиийдің педагогикалық теориясында оқыту және оқу төрбиенің құдыретті
Тәрбиелей отырып оқыту, ғылыми теориялармен ережелермен оқушылардың дүниетанымын
Оқытудың дамыту функциясы. Белгілі психологтар А.С.Выготскиймен С.А.Рубинштейн ұсынған
Оқыту дамыта және тәрбиелей отырып жеке адамның таным
2. Бастауыш мектеп оқушыларына білім беруде дамыта оқыту
. Бастауыш мектеп оқу процесінде дамыта оқытуды жүзеге
Бастауыш мектеп оқушысының жеке тұлғасын қалыптастыру, оның рухани
Өйткені, қазіргі кезеңдегі қоғамның жедел дамуы ғылым мен
Мұғалімнің әрбір өтілетін сабағы қазіргі кездегі оқыту талаптарына
Осы талаптардың орынды атқарылуында ғана оқушыда шығармашылық қабілет
Пән мұғалімдері бұл айтылған талаптарды іске асыра алуы
Бұндай кездерде өтілетін жаңа негізгі үш мақсаты (білімдік,
Ұстаз еңбегі – оқушы білімімен өлшенеді десек, ұстаз
Ол үшін ұстаз бойында мына төмендегідей қасиеттері болуы
мұғалім өз шәкіртінің басқаға ұқсамайтын қасиеттерін аша білу;
мұғалім, ой-өрісі кең, жан-жақты білімдар, өз мамандығының шебері
мұғалім үздіксіз өз білімін өз бетінше шыңдай түсуі
Ал ұстаз шәкірттерінен мына төмендегідей қасиеттерді күте білуі
оқушы ой-жүйесі өзінің біліміне берік болуы тиіс;
оқушыда сабаққа деген құлшыныс тұрақты болғаны жөн;
оқушы білімі, талғамы барлық пәнге дұрыс көзқарас болғаны
оқушы білімінің тереңдігі пәнаралық байланыста болғаны тиімді.
Қорыта айтқанда, оқушы бойында шығармашылықты дамытуда үздіксіз құлшыныс,
Кез келген бала санасына асыл қасиеттерді сіңіру
Бірлескен жұмыс түрлеріне шығармашылық, білімді демократияландыру және ізгілендіру,
Оқушы шығармашашылығы үнемі сынып ұжымы, ата-аналар тарапынан қолдау
Мұғалім оқушы үшін тек ұстаз ғана емес, сенімді
Оқушының шығармашылқпен айналысуына мектепте, сабақ үстінде, үйде қолайлы
шығармашылық міндеттерді оқушыға ұсынудың әдіс-тәсілдерін меңгерту;
көркемдік шешім табу, оқиға құру, бейне жасау үшін
шығармашылық үрдісті деректер мен мәліметтерге педагогикалық, әдістемелік тұрғыдан
Оқушы не нәрсені болса да білуге құмар,
Оқушының пәнге қызығуын арттыру мақсатында сабақта мәселелік жағдай
Ұлы неміс педагогі А.Дистервергтің «Жаман мұғалім ақиқатты өзі
Сабақта жақсы оқитын оқушылармен ғана белсенді жұмыс істеп
Әр баланың табиғаты әртүрлі, бірінің есте сақтау қабілеті
Бағдарлама жоқ, дамыта оқыту жүйесімен жазылған оқулықтар жоқ
Төменде дамыта оқыту жүйесінің негізгі дидактикалық принциптеріне тоқгала
1. Жоғары қиындықта оқыту принципі.
Бұл баланың шамасы келетін мәселелер төңірегінде айналсоқтап тұрып,
Баланың өзінің білетінінің төңірегінде ғана қалсақ, немесе ойлауға
Мысалы: күнделікті сабағымызда қарапайым нәрселерді сұрау, жауап алу
Бұл принциптің мақсатына жету үшін дәстүрлі оқулықгардағы жеңіл-желпі
2. Дамыта оқыту жүйесінің маңызды принциптерінің бірі -теориялық
Бұл принцип бала тек теорияны окуы, ғылыми терминдерді
Оқу барысындағы окушылар зерттеу, бақылау жұмыстарын жүргізеді.
1. Шоқан нағашысына неге өз жолдасының атын-жөнін айта
2. Әңгімеде "Кісі болар баланы кісесінен танимын, кісі
З. Жаяу Мұса үш тілді толық меңгерген. Өзі
4. Шоқан Мұсаның оқуына акдіаны, қаражатты өзі төледі.
Окушылар бұл сұрақгарға ойланып, жауап іздейді, өздерінше қорытыңды
З. Оқу процесін түсіну және сезіну
Бұл принцип саналы оқу принципіне қайшы келмейді. Саналы
Мысалы:
а) Шоқан неге Жаяу Мұсаға оқуы үшін ақшаны
ә) Шоқанның осындай қасиеті сендерге ұнай ма? Сендер
Оку процесін түсіну (сезіну) баланы өз-өзіне қорытынды жасауға,
4.Сабақ материалын жеделдете өту.
Бұл принципке қарсылық білдірушілер табылуы мүмкін. Өйткені, әр
5. Барлық оқушылардың дамуы үшін жұмыс істеу.
Дамыта оқыту жүйесінің тағы бір ерекшелігі сынып оқушыларын
6. Оқытушы мен оқушы арасындағы жаңаша қарым-қатынас орнату.
Осы кезге дейін ұстанып келген мұғалімнің сыныпта беделі
Қарапайым ғана мысал: Сұраққа дұрыс жауап бермеген балаға
Мұғалім әрбір пәннің ғылыми негізін дұрыс түсініп, берілетін
Кейде оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға тапсырмалар беруге болады.
Тапсырма алған оқушылар ізденуді бастайды. Бірі таблицадан тыс
Дәстүрлі сабақ беру әдісімізде сұрақ-жауап әдісі көп қолданылады.
Байқау-қоршаған ортамен байланысу деген сөз. Ал, ортаны білу,
Бағдарламадан тыс ешнәрсе айтуға болмайтын еді. Бұл баланың
Бірақ бүгінгі күні біздің алдымызда отырған баланы осыдан
Байқағыштық деген не? Затты (суретті), көріністі қарауда негізгі
Мұндай кемшілік олардың рухани дүниесінің кедейленуіне әкеп соғады,
Қоршаған ортаны тануды, жаңа ұғымдар беруде көрнекі құралдардың
Бірақ көп жағдайда көрнекілік атын кез келген сапасы
Оның орнына қажетіне қарай орынды, сабақ мақсатына сәйкес,
Дамыта оқыту жүйесі дидактикалық принциптерінің ішінде "Оқытудың тәрбиелік
Дамыта оқыту жүйесінде арнайы, жаңадан ойлап табылған әдіс-тәсіл
Дамыта оқыту жүйесіндегі қойылатын сұрақгар проблемалы, ойлауды, пайымдауды
Көрнекілік т.б. әдістер де осылайша жаңа мақсаттарға сәйкес
Дамыта оқыту сабақтарыңда жаңа материалды талдауға зор көңіл
Талдау-бірлескен ізденіс. Ізденіс барысында мұғалім әр баланың көңіл
Бұл жүйедегі баланы ойлауға үйрететін тәсілдердің бірі-салыстыру әдісі.
Айналаны тануда салыстырудың мәні зор. Бұл туралы К.Д.Ушинский
Дидактикада салыстыру негізгі тәсіл болып табылады. Заттарды салыстыра
Мұғалім салыстыру әдісімен сабақ жүргізе отырып, оку материалын
Заттарды салыстыра отырып, тек ұқсастығы мен айырмашылығын тапқызып
2.2. Білім беруде дамыта оқыту технологияларын қолдану түрлері
Еліміз егемендік алғаннан бері білім беру саласында елеулі
Дегенмен де адам психикасын дамытудағы ең қажетті құрылым
1. Оқытудың даму концепциясы Ж.Пиаже, З.Фрейд, Д.Дьюидің пікірлерінше:
2. Дамыта оқыту концепциясында бала оқу арқылы дамиды.
Физиологиялық дамуда бала бойының өсуі,бұлшық еттің дамуы, салмақтың
Ал психикасы туралы не дер едік? Оның қаншалықты
Қазіргі кездегі дамыта оқыту технологиясы балаға өз бетінше
1. Өзекті даму деңгейі – бала бойында қалыптасқан,
2. Жақын даму аймағы – бұл бала әлі
Тұлға жақын даму аймағына өтуде өзекті даму аймағындағы
1) «Теория» өзін-өзі жетілдірудің теориялық негізін ұғыну. Бұл
2) «Практика» - өзін-өзі жетілдіруді іс-жүзіне асыра білу.
3) «Әдістеме» ғылыми негізін жасауда өзін-өзі дамыта оқытудың
1. Таным қабілетінің дамуы – бұл барлық мұғалімдердің
2. Оқушыларға білім беру және объективтік шындықты тану
3. Оқытудың әдістері мен формаларын жетілдіру.
4. Мұғалімнің теориялық дайындығы, педагогикалық шеберлігі, білімдарлығы оқушылардың
Дамыта оқыту оқушыларды әртүрлі іс-әрекетке тартуды құптайды, сабақта
Қай замандарда да мектеп қоғамның әлеуметтік, экономикалық және
Дәл қазір адамның ақыл ой, шығармашылық мүмкіндіктеріне қойылатын
Л.В.Занков балалар шығармасын баланың сыныпқа, мұғалімге өз ойын,
Дәстүрлі тәсілмен шығарма жаздырту оқушылардың мүмкіндіктерінің көрінуіне толық
Л.В.Занковтың зерттеуінше, шығарманы жазуды меңгеру үшін олардың жалпы
Сөйтіп, оқушылардың шығармашлық қабілеттерінің жоғары деңгейде жазылған шығармасын
Біріншісі – оқушының толық дамуын қамтамасыз ететін дидактикалық
Екінші шарты - әдістемелік мазмұнында. Ол оқушылардың грамматикалық,
Шығарма тақырыбы оның мазмұнын анықтайды. Сондықтан да
Автор өз зерттеуінде тақырыптың еік негізгі тобын анықтайды:
Бірінші топтағы тақырыптар бала тәжірибесінен бөлек бір құбылыстың
Мысалы, «Қоян туралы мен не білемін?» тақырыбында шығарма
Ал, осы тақырыпқа ұқсас келетін «Қояндар суда өмір
Бұл жұмыста оқушы қоян туралы бар білетініне сүйене
Аталған жұмыс түрлері бастауыш мектеп оқушыларына ешқандай қиындық
Екінші топтағы, яғни шығармашылық бағыттағы шығармалар әртүрлі деңгейдегі
Мысалы, оқушы «Қояндар суда өмір сүре ала ма?»,
Сондай- ақ әртүрлі пәндер арасындағы байланысты ашуға көмектеседі.
Ал «Тіл адамдарға не үшін қажет?», «Менің айналамдағы
Шығармашылық бағыттағы шығармаларды жазуда ескеретін негізгі мәселелер:
Біріншіден, олардың мазмұнының оқушы білімі мен тәжірибесіне сай
Екіншіден, тақырып таңдауда еркіндік беру, өйткені оқушыға қай
Шығарманың тақырыптары оқушыларға өздерінің жақсы білетін жақтарын ашып
Мысалы: «Мысық пен күшік», «Аңдар орманда қалай қыстайды?»,
Автордың пікірінше, өнімсіз және шығармашылық тақырыптарды өзара байланыстыра
Бастауыш сынып оқушыларына арналған жаттығулар туралы профессор С.Рахметова
Н.Ж.Құрманова жаттығулар туралы былай деді: «Жаттығулар оқушының білім
Тақырып түсіндірілгеннен кейін жаттығу жұмыстары орындалады. Жаттығу нәтижесінде
1. Белгілі бір жаттығуларды орындау үшін оқушылардың сол
2. Жаттығу оқушының тілге қызығуын, ынтасын арттыруға тиіс.
3. Жаттығу кездейсоқ болмай, белгілі бір жүйемен келуі,
4. Шығармашылықты талп ететін жаттығулар көбірек болуы тиіс.
Жаттығу арқылы оқылып жатқан материалмен жүргізілетін оқу әрекеті
Жаттығулар бір мақсатқа бағытталған, өзара байланысты әрекеттердің тұтастығын
Дамыта оқыту жүйесіндегі қай деңгейдегі жаттығу болса да,
1) оқушы өзі танып-білуі тиіс болып отырған таным
2) оқушы өзінің танып-білуі тиіс таным объектісінің сыртқы
2) оқушы нақты қандай заңдылықты «ашу» керектігін оқу
Оқу тапсырмаларының негізінен, жазба түрде орындалуын қажет ететін
Оқушыға орындайтын грамматикалық-тілдік жаттығулардан кейбір үлгілер көрсетейік.
1-жаттығу. Сөз жұптарын салыстырып оқы, олардың әрқайсысына сұрақ
Домбыра – домбырашы, балық-балықшы, сурет-суретші, құрылыс-құрылысшы, қобыз-қобызшы, теңіз-теңізші.
2-жаттығу. 1-жаттығуда берілген сөздердің мағыналарына тағы бір назар
Домбыра, домбырашы, балық, балықшы, сурет, суретші, құрылыс, құрылысшы,
3-жаттығу. Төменде берілген түбір сөздерді қосымшалы сөзге айналдыр.
4-жаттығу. Түбірге жалғанған қосымшаларды тауып, жұрнақ пен жалғауды
Батырлық, батырға, зейнеткер, ойыншық, ауылға, балалықпен, өнерпаздар.
5-жаттығу. Берілген сызбаға сай сөзді тап.
∩, ∩ ^ , ∩
6-жаттығу. Сөзге қосымшаның қай түрі бірінші жалғанатынын айтып,
Ауылдастар, көлшікке, бүркітшілер, оқушылар, аңдар.
7-жаттығу. Көп нүктенің орнына түбір сөзді тауып жаз.
лық
....
Ға
8-жаттығу. Берілген сөздерге тиісті жұрнақтарды жалғап, түбірлес сөз
Оқу, бас, біл, су, іс.
9-жаттығу. Көп нүктенің орнына берілген сөзден ортақ жұрнақты
Грамматикалық-тілдік жаттығуларды орындау барысында оқушылар мынадай ізденімдік-зерттеу міндеттерін
сөз құрамына байланысты өзгерістерді бақылайды;
түбір сөз бен қосымшалы сөз мағынасының табиғатын тану
сөз құрамына талдау жасайды.
Сөз құрамын дамыта оқытуда оқушылар орындайтын сөйлеу түрлеріне
1-жаттығу. Кім шапшаң? Берілген дыбыстар әрбір мақалдың бас
1. Ө...ө...ж...
2. К...ж...о...
3. Е...а...е...ш...
4. Ы...а... – ы...
5. Ө...б...с...
6. Е...і... – а...б...
2-жаттығу. Берілген сөздерге мағынасы жуық сөздерді тауып, мағынасын
Перзент, ізетті, ірі, таяу.
3-жаттығу. Төмендегі сөздерге мағынасы қарама-қарсы сөздерді тауып жаз.
Шалғай, қатыгез, таяз, қою, үлкен, кең.
4-жаттығу. Сыныптағы ең тәртіпті және ең тәртіпсіз оқушыға
5-жаттығу. Мәтінді оқы. Ондағы қарамен жазылған сөздерді қосымшасыз
Марқакөл
Марқакөл қорығы Шығыс Қазақстанда. Марқакөл – үлкен, мөлдір
Қорықта алуан түрлі ағаштар, жеміс-жидектер өседі. Солардың ішінде
6-жаттығу. «Қосымша» тақырыбына қосымшаның түрлері туралы шығарма жазыңдар.
7-жаттығу. Екі бағандағы сөздердің байланысын сызықпен жалғастырып көрсет.
ақылды ал
білім іш
өнерлі оқушы
сусын тәрбиеші
сыйлық апар
8-жаттығу. Мақалды жатқа жаз, қосымшаның екі түрі қатар
Еңбек ерлікке жеткізеді,
Ерлік елдікке жеткізеді.
9-жаттығу. Өлеңді, оқы, соған қарап, әрі қарай ұйқастыр.
Қон
Қоң
Жайлауға қон
Жисын мол коң (Е.Елубаев)
Кен
Кең
...
10-жаттығу. Берілген сөздерді қатыстырып шағын әңгіме құра.
Білім, оқушы, оқулық, біл, оқу.
Рефлексиялық жаттығулар.
1-жаттығу. Берілген мәтінді оқып шығыңдар. Сөйлемдерде қай жерде
2-жаттығу. Берілген мәтінді түзеңдер: оны қысқартып, қайталаулар мен
3-жаттығу. Берілген сөздерді жалғаумен байланыстырып сөйлем құраңдар.
4-жаттығу. Берілген сөздерді өзара мағыналық байланыстыра, тұтас бір
5-жаттығу. Алдымен түбір сөздерді жазыңдар. Содан кейін оларға
Осы көрсетілген грамматикалық-тілдік, сөйлеу, рефлексиялық жаттығуларды орындату барысында
сөз құрамының сөйлем және мәтін құру қызметін тану
сөздің лексикалық мағынасы мен грамматикалық мағыналарын меңгереді;
сөз құрамын графикалық модельдеуге үйренеді;
шығармашылық қабілетін дамыту мақсатында түрлі шығармашылық жаттығулар орындайды.
Қазіргі кезде жеке тұлғаны қалыптастырып, дамыту, жан-жақты терең
Қосымша
Дүниетаным қабілеті жоғары
Дарынды,
өнертапқыш
Өз алдына мақсат қоя білетін болуы тиіс
Д.В.Эльконин,
В.В.Давыдов
«Дамыта оқыту
технологиясы»
Ж.Қараев
«Деңгейлеп оқыту»
Сабаққа қызығушылығын
арттырады
Өз бетімен жұмыс істеуге
үйренеді
Еркін ойлауға мүмкіндік
береді
Оқу мен жазу сауаттылығын
арттырады
2
саралап, даралап оқыту
ізгілендіру
Нәтижеге бағытталған бастауыш мектеп
дамыта оқыту
тірек белгілері арқылы оқыту
мәселелік оқыту
Қазіргі оқушы
Қазіргі оқушы
Дамыта оқыту технологиясы
Дамыта оқыту технологиясы
Бастауыш мектеп оқушыларын білім беруде дамыта оқыту технологиясының рөлі
Оқытудың дамыту функциясы
Оқушыларға құқықтық тәрбие берудің жалпы сипаттамасы
Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту әдістемесі
Бастауыш мектеп оқушыларына патриоттық тәрбие берудегі халықтық тәрбиенің ролі
Оқушыларға отансүйгіштік интернационалдық тәрбие беру мәселелері
Көркем шығарманы бастауыш сыныптардың оқу-тәрбие үрдісінде пайдалану арқылы оқушыларға патриоттық тәрбие берудің ғылыми-теориялық негізін жасау
Әдеби туындыны бастауыш мектептің оқу - тәрбие процесінде пайдалану арқылы оқушыларға патриоттық тәрбие берудің теориялық және әдістемелік негізін жасау
ОҚУШЫЛАРҒА ИНТЕРНАЦИОНАЛДЫҚ ТӘРБИЕ БЕРУДІҢ МӘСЕЛЕЛЕРІ
Бастауыш сынып оқушыларына отансүйгіштікті қалыптастыру