Экология жас ғылым



МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
І бөлім
ЭКОЛОГИЯ ҒЫЛЫМЫНЫҢ ПАЙДА БОЛУЫ МЕН ҚАЛЫПТАСУ КЕЗЕҢДЕРІ ЖӘНЕ
1.1.Экология ғылымы және оның пайда болуы, қалыптасуы, дамуы.
1.2.Экологиялық тәрбиенің негізгі мақсат, міндеттері.
1.3.Қазіргі экологиялық білім берудің креативтік технологиясы.
ІІ бөлім
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЭКОЛОГИЯЛЫҚ ТӘРБИЕСІНІҢ ӨЗЕКТІ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1.Отбасылық және мектепке дейінгі тәрбие
2.2.Жалпы білім беретін мектепте, бастауыш және орта кәсіптік
ІІІ Тәжірибелік бөлім
ҚОРЫТЫНДЫ
Кіріспе
Қазіргі кезде адамзатты қоршаған ортаның күрделі экологиялық проблемалары
Бұл арада шешілуге тиісті ең негізгі мәселе адамның
Қазақстан Республикасы тұрақты дамудың жаңа жолына түскенде экологиялық
Қоршаған орта бүлініске ұшырап ауқымды экологиялық проблемалар туындаған
Экологиялық білімнің тиімділігі жүйелілік тәсілге негізделіп үздіксіз жүзеге
Қазіргі кезеңнің ерекшелігі экологиялық білім және тәрбие беруді
Экологиялық білім көпшіліктің санасына айналадағы ортаны сақтаудағы жауапкершілік
І. ЭКОЛОГИЯ ҒЫЛЫМЫНЫҢ ПАЙДА БОЛУЫ МЕН ҚАЛЫПТАСУ КЕЗЕҢДЕРІ
1.1.Экология ғылымы және оның пайда болуы, қалыптасуы, дамуы.
Экология жас ғылым. Ол 200 жылдан аса ғана
Сонымен, экология - тірі органикалық тіршілік әрекетін
Жер бетіндегі халықтың саны үздіксіз өсіп, көбеюде мысалы,
Қазіргі кезеңдегі жастар тәрбиесінің өзекті мәселелердің бірі-бұл экологиялық
Оқушылардың білім деңгейін көтеру үшін кейбір теориялық және
Енді экологиялық тәрбие жұмыстарының бірнеше түрлерін қарастырайық:
1.Ауыл міндеттерінің оқу-тәрбие учаскесіндегі бағасы ағаштан тұқымының көшектерін
2.Мектеп оқушылары мемелекеттік орман шаруашылығына үнемі көмек көрсетіп
-Көшет материалдарын өсіру, ағаштар отырғызу, оларды күту, ұрылардан
-(Көшет) Дәрі өсімдіктерін дайындау, жидан, саңырауқұлақ т.б. жемістерді
-Пайдалы хайуанаттарды қорғау және олардың есебін алып отыру.
-Фенелогиялық бақылау жүргізу.
3.Оқушылар ауыл шаруашылық тәжірибе жұмысымен айналысады. Тәжірибе жұмысы
4.Оқушылар түрлі табиғатқа зиян келтіретін адамдармен күреседі, қорықтық
5.Экологиялық тәрбиеге байланысты мектепке жаппай шаралар ұйымдастырылады. Олар:
Егер экологиялық құлың еңбек іс-әрекеттерін ұштастырып, тікелей табиғи
Егер экологиялық құлық еңбек іс-әрекеттерін ұштастырып, тікелей табиғи
Экологиялық тәрбиенің басты міндеттері:
Өмірде және нақты еңбек іс-әрекетінде экологиялық білімді қолдана
Табиғатты қорғау және өзгертуге байланысты оқушыларда жаппай қоғамдық
Әрбір мектепке экологиялық білім және тәрбие қоғамын
Қоғам мүшелері мектептегі жастар ұйымымен ынтымақтасып, тұрғылықты жерде
1.2.Экологиялық тәрбиенің негізгі мақсат,міндеттері.
Экологиялық нормалардың ережелердің қажеттілігін жастардың мінез-құлқында тәрбиелеу.
Қоршаған ортаға жауапсыздықпен қараушыларға жол бермеу.
Жастардың бойында экологиялық мәдениетін қалыптастыру
а) Әрбір тұлғанын мінез-құлқында
ә) Қоғамдық пайдалы еңбек және еңбек тәрбиесі
б) Экологиялық білімді насихаттауда.
в) Ең алғашқы кәсіби еңбекте.
Экологиялық тәрбие еңбек тәрбиесімен байланысты өйткені өндірістік іс-әрекеттің
Жалпы білім беретін мектептерде экологиялық білім мен тәрбиенің
Бастауыш сынып оқушылары табиғат байлығын ауыл шаруашылығында пайдалану
Орта біліммен қаруландыру қажет. Қазіргі жағдайда өндіріс табиғатқа
Оқушылар табиғи ортаны күтуде, қорғауда орман-тоғай шаруашылығын,
Оқушылар ауыл шаруашылық өндірісінің әр алуан жұмыстарына
1.3.Қазіргі экологиялық білім берудің креативтік технологиясы
Қазіргі кезеңде әр түрлі елдер арасында ақыл-ой ресурстарының
Психологиялық - педагогикалық зерттеулер креативтілік ұғымын шығармашылықтың тууы
Креативті экологиялық білім беру үрдісіне қойылатын маңызды педагогикалық
Крекативті экологиялық білім беру үрдісі әр оқушыға әр
Біздіңше, дамыта және проблемалық оқыту (проблемалық, ішінара зерттеушілік,
Проблемалық оқыту дегеніміз – оқытушы мен студент немесе
Проблемалық оқытудың мақсаты педагогика ғылымы мен практикасының нақты
Проблемалық оқытудың маңызды элементі проблемалық жағдай тудыру болғандықтан,
Экологиялық интеррециялық идеялардың ықпалымен бүгінде білім жүйелерінің, формулалық
Экологиялық білім берудің түпкі мақсаты экологиялық мәдениет, ол
Практикалық жұмысты ұйымдастыру түрлері: үздіксіз экологиялық білім беру
Практикалық экологиялық қызмет, оқушылардың практикалық білімін дамытудың үлкен
Практикалық экологиялық қызметтің негізгі бағыттары және іс-шаралардың неғұрлым
Оқу мекемелеріндегі экологиялық білім беру оқушылар мен басқа
Бағыт және кинтингент Іс-шараның мазмұны
Экологиялық зерттеу және мониторинг (жоғары сынып оқушылапымен) Қоршаған
Экологиялық-өлкетану жұмысы (бастауыш және орта мектеп) Табиғи және
Экологиялық-натуралистік (бүкіл-мектеп) Жануарлар мен өсімдіктер әлемін бақылау арқылы
Экологиялық-ағарту жұмысы (экологиялық-үгітнасихат). Экологиялық-ағарту сипатындағы ақпаратты жинақтау, өңдеу,
Табиғат қорғау жұмысы. Қоқыстарды жинау, айналаны тазарту, зиянды
Экологиялық туризм. Әртүрлі аудандарға экология бағытындағы мақсат міндеттерге
Көркем-тақырыптық –эстетикалық жұмыс. Плакаттардың, суреттердің, күзгі гүлдестелердің, мүсіндердің
Эргономикалық еңбек жұмыстары. Еңбек құралдарын қоса алғандағы жұмыс
Эргономика – адамның жұмысқа қабілетін, күшін, денсаулығын сақтауға
Практикалық экологиялық қызметтің ұйымдастыру түрінде келсек, ол, ең
Сыныптық, сыныптан тас, танымжорық, семинарлар, байқаулар, ата-аналармен жұмыс,
2 . ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЭКОЛОГИЯЛЫҚ ТӘРБИЕСІНІҢ ӨЗЕКТІ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1. Отбасылық және мектепке дейінгі тәрбие
Қоршаған ортамен танысу, адам мен табиғаттың бірлігін үғыну,
Қоршаған ортада сезімдік, жағымды қарым-қатынастардың қалыптасуы, табиғаттың әсемділігін
табиғат және адамның әрекетімен өзгертілген табиғат туралы бастауыш
тіршіліктің тума бейнесінің алғашқы негіздерін байқау, өзінің меншікті
адамның күнделікті жүріс-тұрысы және қоршаған ортаның арасындағы байланысы,
табиғатты сүюге тәрбиелеу, оның дағдысын түсіну;
адам тәртібінің экологиялық қауіпсіздігі мен денсаулығының қоршаған ортаның
адамның биоәлеуметтік тірі организм екендігі және оның өмір
табиғат объектілеріне және әлемнің жасанды заттарына саналы түрде
балаларды қоғамдық-пайдалы еңбекке, отбасының жасы үлкен мүшелеріне көмектесуге,
өзінің қимыл әрекетін қоршаған ортаға байланысты қалыптастыру, оны
Іске асырудың амалдары мен жолдары
Жас ерекшеліктеріне сәйкес балабақшада тиімді технология мен тәрбие
жергілікті жерлерде, білім беру мекемелерінде, жасөспірімдердің туристік клубтарында
мектепке дейінгі және отбасылық экологиялық тәрбиелеуге арналған материалдар.
2.2.Жалпы білім беретін мектепте, бастауыш және орта кәсіптік
Жер планета үстіндегі өмірдің, көп түрлі себеп-салдары байланыстары
алғашқы экологиялық білімдерді игеру, қоршаған ортаны қорғау саласындағы
экологиялық таза қажеттіліктерді, себептерді, тәртіптің талаптары мен дағдыларын
қоршаған ортаға, өзінің денсаулығына және қоғамда қабылданған құқық
жергілікті жердегі қоршаған ортаны зерттеу және оның экологиялық
қоршаған ортаның экологиялық жағдайын, сезімдік эстетикалық және гигиеналық
Жүзеге асыру жолдары мен амалдары
Мектептің негізгі оқу жоспарының барлық компоненттерінің мүмкіндігін пайдалану
Жоғарғы кластарда экологиялық пәндер циклы үшін оқу кестесіне
оқушыларды әр түрлі экологиялық шараларға қатыстыру (конкурстарға, семинарларға,
практикалық бағыттағы әр түрлі жұмыстарды дамыту (далалық орталықтарды,
ауылды жерлерде оқу шаруашылықтар құрылымдарын қоса, экологиялық практика
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен біздің ата – бабаларымыз - Майқы
Кезінде қазақ даласын жаяу аралап оның байлығын әлемге
Біздің жеріміз әлі де бай әлі де шұрайлы.
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:
«Экологиялық білім беру концепциялары»
«Экологиялық білім беру бағдарламасы»
Момесеев «Экологическое образование»
Н.Н.Моисеев экология и образования М: «Юнисам» 1996г.
Қазақстан мектебі 2004ж. №7 «Экологиялық білім қалыптасуының негіздері
Кучер экологический образования
Бейсенова Э., Самақова А. Экология және табиғатты тиімді
Бейсенова Э.С. Шілдебаев Ж.Б. Экология негіздері. – Алматы,
Владимиров А.М. Охрана окржающей среды. / А.М. Владимиров,
Ақбасов А.Ж., Сайнова Г.Ә. Экология. – Алматы: «Бастау»
Атмосфералық ауаны қорғау туралы ҚР заңы. Астана, 2002.
Антонова К.Л. Влияние общей вибрации на машинистов производственной
Атмосфералық ауаны ластаушы заттардың кодтары мен тізімдері. Санкт-Петербург,



Ұқсас жұмыстар

Жастардың бойында экологиялық мәдениетті қалыптастыру
Экология пәнінен кейс
Оқушылардың экологиялық білімі мен тәрбиесін теориялық тұрғыда негіздеу
Экологиялық кешті ұйымдастыру мен өткізу
Ауыл мектебі оқушыларының экологиялық тәрбиесін қалыптастырудың теориялық негіздері
Экология сабағында жергілікті материалдарды пайдаланудың әдістемелік жүйесі
Экология ғылымының қоғамдағы ролі
Оқушылардың экологиялық білімін жетілдіру жұмыстары
Экология тәрбие мен білім беру әдісі
Экологиялық тәрбие беру