Қаржылық менеджмент Персоналды басқару
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ...................................................................................... 3
1 БАНКТІК МЕНЕДЖМЕНТ НЕГІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ДАМУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
1.1 Банктік менеджмент, құрылымы және оның Қазақстандағы қажеттілігі...................................................................................
1.2 Коммерциялық банктердің экономикалық іс-әрекетін басқару... 13
1.3 Коммерциялық банктердегі адам ресурстарын немесе персоналды басқару.................................................................... 20
2 ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ЕКІНШІ ДЕҢГЕЙЛІ БАНКТЕРДІҢ БАСҚАРУ ҚЫЗМЕТІНІҢ ҚАРЖЫЛЫҚ АСПЕКТІСІН
2.1 «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның экономикалық іс-әрекетіне талдау жасау............................................................................... 30
2.2 «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның персоналды басқару қызметіне талдау жасау............................................................................... 46
3 ҚАЗАҚСТАНДЫҚ КОММЕРЦИЯЛЫҚ БАНКТЕРДЕГІ БАСҚАРУ МӘСЕЛЕРІН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
3.1 Қазақстандағы коммерциялық банктердің экономикалық іс-әрекетін басқаруды жетілдіру жолдары......................................
3.2 Коммерциялық банктердегі адам ресурстарын басқарудың мотивациялық механизмін жетілдіру
ҚОРЫТЫНДЫ............................................................................. 67
ПАЙДАЛАНЫҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.................................. 69
КІРІСПЕ
Дипломдық жұмыс тақырыбының өзектілігі. Банктер - нарықтықтық құрылым жүйесінің
Ұзақ уақыт бойы банктер мемлекеттік органдар болып табылды және
Отандық банк жүйесінің коммерцияландырылуы, қаржы институттары арасында бәсекелестіктің шиеленісуі
Соңғы уақыттарда Қазақстанның банк жүйесінің қалыптасуында үлкен ілгерілеушіліктер болды.Үздік-банктер
Банк қызметтері «Қазақстан Республикасындағы банктер және банктік қызмет туралы»
Банктік менеджмент мазмұны оның мәнін ашатын құрамды бөліктеріндегі яғни,
Банктік менеджмент басқарудың ерекше саласы ретінде тек дамыған нарықтық
Нарықтық экономиканы жаңа өнім немесе тауар массасын жасауға бағытталған,
Банктік менеджмент банк ісін және банк саласындағы қызметкерлерді басқарудың
Қазір елімізде қаржы айналымын реттеуде және қамтамасыз етуде, халықтың
Бұл дипломдық жұмыста, оның тақырыбына сәйкес теориялық бөлімінде банктік
Осы теориялық бөлімдегі жеке бөлімшелерде олардың аталуына сәйкес Қазақстандағы
Дипломдық жұмыстың негізгі мақсаты Қазақстандағы банк менеджментінің қаржылық аспектісін
Дипломдық жұмыстың тақырыбын ашу үшін келесі тапсырмалар қойылды:
Банктік менеджмент негіздерін қарастыру;
Банктік менеджменттің Қазақстандағы даму ерекшеліктерін ашу;
Қазақстандық екінші деңгейлі банктерінің басқару қызметінің қаржылық аспектісін «Казкоммерцбанк
Қазақстандағы коммерциялық банктердің экономикалық іс-әрекетін басқаруды жетілдіру жолдарын қарастыру;
Адам ресурстарын басқарудың мотивациялық механизмін жетілдіру жолдарын қарастыру.
Зерттеудің пәні болып Қазақстан Республикасының банк жүйесінде банктік
Зерттеу объектісі болып Қазақстан Республикасының банк жүйесінде көрсетілтен қызметтерді
Дипломдық жұмыстың теориялық және әдістемелік негізін зерттеу
1 БАНКТІК МЕНЕДЖМЕНТ НЕГІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ДАМУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ.
1.1 Банктік менеджмент, құрылымы және оның Қазақстандағы қажеттілігі.
Банктік менеджмент банк ісін және банк саласындағы қызметкерлерді басқарудың
Банктік қызмет онымен айналысатын жұмысшылардың, яғни банктік менеджмент мазмұнын
Дамыған елдерде менеджмент өндірістің тиімділігін арттырудағы негізгі факторлары қатарына
Банктік менеджмент мазмұнын келесілер құрайды: болашақтық (перспективалы) және ағымды
Жоспарлаудың көмегімен банктер болашақтағы іс-әрекеттердің мақсатын, саласын, көлемін және
Жинақ көрсеткіштер арқылы банктің іс-әрекетінің барлық жақтары үйлестіріледі және
Банктің барлық құрылымын қамтитын, әрбір бөлімшенің және жалпы банктің
Талдау банк іс-әрекетін толықтай және бағыттар бойынша бағалау үшін
банк іс-әрекетінің келесідей көлемді көрсеткіштерінің, активтер, депозиттер, өзіндік капитал,
ресурстық базаның көлемін, құрылымын және
ресурстық базаны талдау банк ресурстарының жеке бөлімдерін жіктеу
негізінде, құрылымдық көрсеткіштердің есебі негізінде оларды динамикалары
бойынша және басқа банктердің көрсеткіштері бойынша салыстыру арқылы
жүзеге асады. Ресурстық базаны бағалау банктің депозиттік саясатын жасау
үшін қолданылады;
банк активтерінің жағдайын бағалау (көлемін, құрылымын және несие,
инвестиция сияқты құрамды бөліктерінің негізгі даму тенденцияларын). Талдау
банк активтерін жіктеу негізінде, құрылымдық көрсеткіштердің есебі негізінде
оларды динамикалары бойынша және басқа банктердің көрсеткіштері бойынша
салыстыру арқылы жүзеге асады.
инвестициялық және несиелік саясатын жасауға негіз болып табылады;
банк өтімділігін бағалау қаржылық коэффиценттер есебі негізінде және
оларды белгілі - бір
деңгейінің өзгерісіне әсер еткен факторларды анықтау арқылы жүргізіледі.
Талдау материалдары банк өтімділігін басқару бойынша
тактиканы анықтауға мүмкіндік береді;
банк табыстылығын бағалау табыстар мен шығындар
берулермен баланс мәліметтерін талдау негізінде
банктің табыстылығы және пайдалылығы сипаттамаларының, шығындар мен
табыстардың құрылымдық
тиімділік сипаттамаларының сандық
алынады. Осы талдаудың негізінде банк табыстылығын басқару механизмі
жасалады.
Осы бағыттармен қоса коммерциялық банктердің жиынтық талдау жұмыстары банктің
Банктік менеджмент жүйесіндегі реттеудің коммерциялық банктердің іс-әрекетін қадағалауды мемлекеттің
Осыған байланысты өзіндік реттеу жүйесі немесе банк ішіндегі реттеу
Банк ішіндегі реттеу жүйесіне келесідей дербес бағыттар кіреді:
банктің ұйымдастыру құрылымын жетілдіру, яғни банктің ары
банктік іс - әрекетті басқарудың сапасын жоғарылататын нұсқаулық және
нақты қалыптасқан жағдайларды
банк іс - әрекетінің жекелеген бағыттары бойынша
кадрлық саясатты, персоналды оқыту жүйесін, банк ішілік бақылауды ұйымдастыруды
Банк іс - әрекетін бақылау сыртқы және ішкі
Сыртқы бақылау Қазақстан Республикасының Ұлттық банкімен және сыртқы аудиторлармен
Сыртқы және ішкі бақылаудың байланысы Қазақстан Республикасы Ұлттық банкісінің
Банктік менеджмент мазмұны басқару саласы жұмыстарында нақты білінеді. Банктік
Қаржылық менеджмент нақты бір банктің мақсаттарымен міндеттеріне сәйкес ақшалай
Қаржылық менеджменттің ерекшілігі бір банктік жүйе шегінде банктік іс
Банктік менеджменттің екінші өрісі, персоналды басқару - банктік қызметкерлердің
Банктік менеджменттің негізгі бағыттарын келесідей үлгіде немесе схемада көрсетуге
Кесте 1 - Банктік менеджмент
№ Қаржылық менеджмент Персоналды басқару
1 Банктік саясат Еңбекті мотивациялау
2 Маркетинг Банктің ұйымдастыру құрылымы
3 Активтерді және пассивтерді басқару Кадрларды орналастыру
4 Табыстылықты басқару Кадрларды даярлау
5 Өзіндік капиталды басқару Еңбек
6 Несиелік портфелді басқару Бақылауды ұйымдастыру
7 Банктік тәуекелдерді басқару Қызмет бабында
8 Информациялық жүйені құру Коллективтегі қарым-қатынас
Ескерту: Сейткасимов Г.С. «Банковское дело» - кітабынан алынған.
Шетелдік тәжірибеде банкті басқару сапасын бағалауға өте үлкен көңіл
Дұрыс емес немесе қате менеджмент факторларын анықтауға ерекше назар
Сонымен қатар банктік менеджмент мазмұны банкті ұйымдастыру принциптерінде ашылады.
Функционалдык принцип банкті ұйымдастырудың аса маңызды принципі болып
Банктің көлемін, функциаларын және операцияларын банкті басқару жүйесінің құрастырылуыда
Банкті ұйымдастырудың келесі принципі - бұл оның жекеленген құрылымдарының
Банк Президенті (төраға немесе басқарушы) жанындағы эксперттік кеңес биліктің
Банк жұмысын ұйымдастыру тағы да бір принципке сәйкес болуы
Рационалды басқару принципі банктің дамуы немесе дамуын қамтамасыз ету,
Банкті ұйымдастыру жүйесі бақылауды қамтамасыз ету принципіне сәйкес болуы
Банк құрылымының ішкі бақылауын қамтамасыз ету принципі қызметкерлердің іс
Соңынан келе банк тұрақтылықты және сенімділікті дер кезінде қамтамасыз
Дамыған елдерде менеджмент өндірістің тиімділігін арттырудың маңызды факторларының бірі
Банктік менеджмент белғілі бір ерекшеліктерге ие. Банк қоғамдық капиталды
Коллективті және жеке мүдделердің үйлесімділігі банктік менеджмент мазмұньшан көрініс
банк жұмысының рентабелділігін ақша нарығы жағдайында шаруашылық жүргізуші субъект
банк сенімділігінің кепілі
клиент қажеттіліктерін серіктестік байланыстың
берілген коллективтің өндірістік,
- мамандардың жеке қабілеттіліктерін толықтай жүзеге асыруға мүмкіндік беретін
Аталған мақсаттар банктік менеджментті бірқатар сандық, сапалық және әлеуметтік
Банк іс - әрекетінің жалпы нәтижелерін талдау және бағалау
Сапалық көрсеткіштерді бірнеше бөлімдерге бөлуге болады. Бірінші табыстар және
Әлеуметтік көрсеткіштер коллектив мүшелерінің кәсіби дамуын, олардың еңбекке қатынсын,
Банктік менеджменттің басқа ерекшілігі банк қызметінің мемлекет тарапынан ақша
Банк іс - әрекетін басқарудың ерекшелігі болып басқару өрісінің
Қазіргі жағдайларда тек қана үздік экономикалық бөлімдерді ғана емес,
1996 жылдың соңында Қазақстанның банк жүйесінде дағдарыс байқалды. Банктердің
Кесте 2 - ҚР-ғы коммерциялық банктердің сандық
01.01.03 01.01.04 01.01.05 01.01.06
Екінші деңгейлі банктердің саны, оның ішінде 37 35 35
- шетелдің қатысуымен банктер 17 16 15 14
- жарғылық капиталда мемлекеттің 100% қатысуымен 1 2 1
Екінші деңгейлі банктердің филиалдарының саны 368 355 385 418
Екінші деңгейлі банктердің есеп-кассалық бөлімшелерінің саны 1020 1023 1106
Екінші деңгейлі банктердің шетелдегі өкілеттілігінің саны 8 10 11
Қазақстан Республикасындағы банк-резидент еместердің саны 14 20 18 18
«Казахстан за годы независимости» Информационно-аналитический сборник. ҚР статитика Агенттілігі
90-шы жылдардың басында банктердің саны 200-ден асты, олардың көбісі
1.2 Коммерциялық банктердің экономикалық іс-әрекетін басқару.
Банктің экономикалық іс - әрекеті өте ауқымды және оны
Банктік активтер және пассивтер портьфелі - бұл жоғары пайдаға
Активтерді басқару - бұл өзіндік және тартылған қаражаттарды орналастырудың
Банкпен тартылған қаражаттардың басым бөлігі талап ету бойынша немесе
Қаражаттарды орналастыруда банктің алдында әрдайым өтімділік және табыстылық арасындағы
Сурет 1- Активтерді басқарудың әдісі
Ескерту: Мақыш С.Б. «Коммерциялық банктер операциялары»-кітабынан алынған.
Бұл әдіс менеджерлерден өтімділік және табыстылық принциптерінің теңдігінің сақталуын
Банкирлер ерекше көңілді алғашқы резервтерге аударады, себебі олар несие
касса;
орталық банктегі корреспонденттік шоттағы және өзге де шоттардағы
ақшалай қаржатар;
басқа да коммерциялық
қаражаттар;
инкассациялау процесіндегі чектер және өзге де шоттардағы ақшалай қаражаттар.
Мұндай активтер банкке табыс әкелмейді, бірақ банктің өтімділігінің негізгі
Екінші реттегі резервтер - бұл банкке шамалы ғана табыс
вексельдер және өзге де қысқа мерзімді бағалы қағаздар жатады;
талап етілетін несиелер (онкольдық);
бірінші класты қарыз алушыға берілетін несиелер.
Бұл топтың активтерінің тағайындалуының басты мақсаты - алғашқы резервтерді
Қаражаттарды орналастырудағы ең соңғы кезекте бағалы қағаздар портфелінің құрылымы
Активтерді қаражаттарды
Сурет 2- Активтерді
Ескерту: Г.С.Сейтқасымов «Банковское дело» кітабынан алынған [8, б.138].
Осы әдістің көмегімен қаражат көздеріне міндетті резервтер нормасымен және
Талап ету депозиттері ең жоғарғы өтімді активтермен жабылуды қажет
Қарастырылған екі әдісте актив және пассив бөлімдерінің арасындағы байланысты
Ғылыми басқару әдісі банктің экономикалық іс - әрекетінің проблемаларын
Пассивтік операцияларды басқару. Пассивтік операцияларды басқару кең мағынада салымшылардың
Ұлттық банк нормативтерді төмендете отырып коммерциялық банктерге пассивтік шоттарында
Пассивтерге әсер етудің бір құрамына банктің ағымды өтімділігінің нормативі
Қолма-қол ақша қаражаттары және
К4=
Талап ету депозиттерінің сомасы
Ұлттық банк өтімділік коэфициентін жоғарылата отырып пассивтік шоттарда жаңа
Банк капиталын басқару. Өзіндік капитал - бұл ұйымдастыру формасына
Акционерлік капиталдың және банк қаражаттарының құрылымында оған теңестірілген бөлімдердің
1- шіден, өзіндік капитал жеткілікті көлемдегі депозиттер тартылғанға дейін
Екіншіден, капитал банкте клиентер сенімін қолдайды және кредиторларды оның
Үшіншіден, капитал ұйымдық өсуді және жаңа қызметтер, программалар және
Капиталдың төртінші қызметі - банкке ірі күтпеген шығындар немесе
Барынша жоғарғы пайдаға жету қысқа мерзімді мемлекеттік бағалы қағаздардан
Бұл саясат өзіндік капиталдарды орындау үшін пайданың бір бөлігін
Капитал жеткіліктігінің басты жалпыланған көрсеткішіне Базельдік келі-сімге сәйкес тәуекелді
Тәуекелді активтер Банк капиталы
коэфициенті =
Тәуекел деңгейлері бойынша өлшенген
Қазақстан Республикасының ¥лттық банкімен бекітілген өзіндік қаражаттар жеткіліктілігі (коэфициент
Банктің бірінші деңгейлі өзіндік кпиталының оның барлық активтерінің сомасына
К1 = К1 / А-П
Мұндағы К1 - бірінші деңгейлі өзіндік капитал;
А - барлық активтер сомасы;
П - қалыптасқан резервтер (провизиялар).
Банктің өзіндік капиталының оның тәуекел деңгейлері бойынша өлшенген активтер
К2 = Ар -Пс
Мұнда К2 - банктің өзіндік капиталы;
Ар - тәуекел деңгейі бойынша өлшенген активтер сомасы;
Пс - арнайы резервтер (шығынды және күмәнді несиелер бойынша
Өзіндік қаражаттар (банктің өзіндік капиталы - К) екі деңгейден
Өзіндік капитал (К) банктің акцияларға салынған инвестициялары және басқа
Бірінші деңгейлі капитал (К1) кұрамына келесі компоненттер кіреді:
а) тіркелген көлемнің шегіндегі төленген жарғылық кор;
ә) қосымша капитал;
б) өткен жылдардағы табыстар есебінен кұралған қорлар, резервтер, өткен
в) материалдық емес активтер;
г) өткен жылдардағы шығындар (убытки);
ғ) ағымдағы жылдың шығындарының ағымдағы жылдың табыстарынан асуы.
Екінші деңгейлі капитал (Кп) кұрамына келесі компаненттер кіреді:
а) ағымды жылдың табыстарының ағымды жылдың шығыстарынан асуы;
ә) негізгі кұралдарды және бағалы қағаздарды қайта бағалау;
б) тәуекел деңгейлері бойынша өлшенген активтер сомасының 1,25%
в) бірінші деңгейлі капитал соммасының 50% - нан аспайтын
Субординирленген қарыз - бұл депозит болып табылмайтын, банкті тарату
Екінші деңгейлі капиталға енетін субординирленген мерзімді қарыздың бастапқы өтеу
1.3 Коммерциялык банктердегі адам ресурстарын немесе персоналды
баскару.
Адам ресурстарын өте тиімді пайдаланатын банк, қызметкерлерін жақсы жұмыс
Адам ресурстарын басқару барлық жетекшілермен жүзеге асырылады, сондықтан басқарудың
Мақсаттарға жетудің тиімді шешімін таба алатын, жағдайды тез бағалай
Банктік менеджер банктің клиенті болып табылатын немесе болғысы келетін
Коллективті басқарудың негізгі міндетіне менеджердің әріптестерімен қатынасу қабілеттері және
Банктік жұмысшылар көптеген өнім, қызмет және жұмыс түрлерінің бірігуімен
Және осындай күрделі жағдайда күнделікті талаптардың күшеюі көрінеді. Тұтыну
Бұл күрделі механизмді тиімді жұмыс істету үшін, адамдар, банк
Банктің әрбір бөлімшесінін жұмыс нәтижелерін жақсарту үшін кез-келген кұрылымдық
Әрбір жұмысшы өзінің жұмыс орнындағы өз қызметінің функционалдық міндеттерін
Қызметтік нұсқаулар (инструкциялар) қызметік міндеттерді кұжаттаудын тиімді құралы болып
кызмет бабының атауы;
жұмыс нәтижелері үшін
белгіленуі;
ұйымдастыру қатынастары;
уәкілеттіктер;
жұмыс көрсеткіштерінің нормалары;
басқа жұмысшылармен іс - әрекеттердін үйлесімділігі;
колданылатын материалдармен кұрал - жабдықтар.
Қызметтік міндеттердің жазылуы қажетті талаптарды, катынастарды, дағдыларды (навыки) және
Банктік менеджментте жұмыс мәдениетінің дағдыларын калыптастыру ең бір аз
Персоналды баскару банкты толықтай басқару жұмыстарының бір бөлігін кұрайды.
Экономиканың қаржы - банктік секторын басқарудың калыптасқан тәжі-рибссін зерттеудің
Оның арасында тек шетелдік кана емес казіргі Қазақстандық тәжірибеде
Қазіргі уақытта банк үшІн ең бір қиын, бірақ сонымен
Ұзақ уақыт бойы адам ресурстарын басқарудың проблемалары «сынақ және
Жалпы менеджмент және банктік басқару бүгінгі таңда экономикалық және
Персоналды басқару саласындағы кемшіліктер боссыздықты (вакуумды) қалыптастырды және осының
Адам ресурстарын басқару - бұл менеджмент теориясы және прак-тикасының
Қазіргі уақытта «адам ресурстары» түсінігі «персонал» деп қолданылуда, бұл
Адам ресурстарын баскару - ресурсгарға негізделген баскару немесе негізінен
Персоналды басқару - бұл ұйым жұмыстарына бағытталған басқару, бұл
Банк іс -әрекетінің тиімділігі барлық қызметкерлер ұйымның гүлденуіне, дамуына
Теориялық менеджмент ғылыми пән ретінде еңбек өнімділігі деңгейінің максималды
Сонымен қатар, дәл осы теориялық менеджмент біздің ойымызша персоналды
Дамыған елдерде менеджмент өндіріс тиімділігін жоғарылатудың маңызды факторлары қатарына
Пайда табуға ұмтылу менеджменттің жалғыз мақсаты емес. Қазіргі уакыттағы
Адам ресурстарын басқарудың мәні оның қызметтерінде және принциптерінде көрініс
жоспарлау
ұйымдастыру
реттеу
мотивациялау
бақылау.
Әрбір қызметті барынша толығырақ қарастырайық.
Жоспарлау қызметі ұйымның мақсаттарын кадрлық және әлеуметтік саясаттарын қалыптастыруды,
Жоспарлаудағы, саясаттардағы, бағдарламалардағы ойластыруларды тәжірибе жүзіне асыратын ұйымдастыру фунциясы
Реттеудің мәні адам ресурстарын басқару қызметтері жұмысшыларының күнделікті іс
Мотивация - бұл жұмысшыларды материалдық және рухани мадақтаудың (поощрение),
Бақылау қызметі құрамына адам ресурстары туралы информацияларды жинау,
Банктегі адам ресурстарын басқару фунцияларьш шартты тұрде: негізгі және
Адам ресурстарын басқарудың негізгі функцияларын қажеттіліктерді анықтаудан бастап адам
адам ресурстарына деген қажеттіліктерді анықтау
ресурстарды үлғайту
ресурстардьщ дамуы
ресурстарды сақтап қалу
ресурстарды қысқарту.
Адам ресурстарына деген қажеттілікті анықтау. Адам ресурстарын жоспарлағанда сандық
Ресурстарды ұлғайту. Болашақта банктер еңбек нарығын зерттеумен айналысуды күшейтулері
Адам ресурстарының дамуы. Бұл функцияның максаты жұмысшылардың мүмкіндіктерін максималді
Информациялык катынас түрінде кадрлардың потенциалын бағалаудың, олардың горизонтальды (басқа
Ресурстардың сақталуы. Бұл процесуалды қызмет персоналдың кері қайтарылуы және
Ресурстарды қысқарту. Сыртқы қоршаудың динамикасы және жиі кайта құрылымдаулар
Адам ресурстарын басқарудың қосымша немесе жанама функцияларының сипаттаушы ерекшеліктеріне
Бақылау функциясы. Бұл функцияның мақсаты адам ресурстарын басқару саласында
Маркетингтік функция. Бұл кызметтің басты мақсаты ішкі және сыртқы
Басқаруды ұйымдастыру. Бұл функция адам ресурстарын басқару мәселелерін шешуге
Адам ресурстарын басқару функциялары ұйымды басқарудың мақсаттарына жету үшін
Басқарудың ұйымдастыру әдістері бұл болашақтағы іс - әрекеттерге жағдай
Баскарудың әкімшіліктік әдістері - еңбекке тікелей мәжбүрлеу немесе осындай
Басқарудың экономикалық әдістері - еңбек нәтижелерін жақсартуға экономикалык тұрғыдан
Әлеуметтік-психологиялық әдістер - жұмысшылардың жеке мүмкіндіктерін ояту және жағымды
Басқарудың қазіргі уакыттағы көзқарасы приоритеттер ретінде: сақтау, сапа, серіктестік,
Басқару әдістері белгілі бір принциптер немесе басқару іс -
Ғылымилык - бұл басты принциптердің бірі. Ғылыми әдістерді колданбай
Бір мақсатқа бағытталу. Адам ресурстарын басқару процесі нақты уақытта
Мамандану. Әмбебаптықпен сәйкестірілген қызметтік мамандану -басқарудың маңызды принципі. Әрбір
Тізбектілік. Басқару процесі тізбектілік принципіне негізделуі тиіс. Яғни, оны
Үздіксіздік. Еңбек процестерін жүзеге асырудың үздіксіздігі адам ресурстарының сапасын
Қазіргі жағдайларда басқарудың принциптері мен әдістеріне сүйене отырып банктің
қалыптастыру;
персоналды бағалау;
карьераны жоспарлау;
персоналды даярлау, қайта даярлау және біліктілігін арттыру;
еңбек мотивациясынын тиімді жүйесін жасау.
Ұйымның адам ресурстарын басқаруды жетістікті басқаруы үшін басшыларды оқыту,
2 ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ЕКІНШІ ДЕҢГЕЙЛІ БАНКТЕРДІҢ БАСҚАРУ ҚЫЗМЕТТЕРІН ТАЛДАУ.
2.1 «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның экономикалық іс-әрекетіне талдау жасау.
«Казкоммерцбанк» акционерлік қоғамы 1990 жылы 12 шілдеде Қазақ Кеңестік
Қазақстан тәуелсіздік алғаннан кейін, «Медеу - Банк» «Казкоммерцбанк» ААҚ-ы
Казкоммерцбанктің Қазақстанда 22 филиалы және Лондонда (Ұлыбритания) өкілдігі бар.
Казкоммерцбанк, жинақ қаржылық есеп құрамына кіретін кәсіпорындардың Банктік тобының
Кесте 3- «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның банктік тобының құрамы.
№ Аталуы Кәсіпорынның іс- әрекетін жүзеге асырып отырған ел
2006 2005
1 «Казкоммерц Секьюритиз» ААҚ Қазақстан Республикасы 100% 100% Бағалы
2 «Казкоммерц Инвест» АҚ Қазақстан Республикасы — 100% Ірі
3 «Казкоммерц полис»
4 «Процессинг-тік
Төлем және басқада карточкалар түрлері
5 «Казкоммерц Интернейшнл Б.В.» Қазақстан Республикасы 100% 100% Халықаралық
6 Казкоммерц-банк Қырғызстан» Қырғызстан
Республикасы 93,58 % 73,97 % Коммерциялық банк
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есептен алынған
Осы кестедегі көрсеткіштер талдау барысында Казкоммерцбанктің 2006 жылы «Казкоммерц
Нақты бір банкті талдағанда теориялық бөлімде атап өткендей негізгі
Кесте 4 - Қазақстан Республикасындағы ең ірі банктердің іс-әрекеттерінің
Банктің аталуы XI Х2 ХЗ Х4 Х5 Х6 Х7
«Казком-мерцбанк» ААҚ-ы 434,2 45,6 321,7 151,6 0,14 0,38 0,16
«Тұран Әлем Банкі»
АҚ-ы 373,2 30,7 232,3 139,2 0,1 0,36 0,13 0,43
«Қазақстан
Халық банкі» ААҚ 249,5 21,2 163,9 154,8 0,11 0,3
«Банк Каспиский» АҚ-ы 54,7 5,7 35,5 30 0,1 0,39
«Темір-банк» АҚ-ы 28,8 4,4 16,6 20,9 0,16 0,43 0,1
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
Мұндағы:
ХІ-жалпы активтер;
Х2-өзіндік капитал;
ХЗ-несиелер;
Х4-заңды және жеке тұлғалардың депозиттері;
Х5-капитал жеткіліктілігінің коэффициенті;
Хб-ағымды өтімділік коэфциенті;
Х7-банктің жалпы табысындағы таза табысының үлесі;
Х8-капитал иммобилизациясының коэффициенті.
Х9-таза табыс.
4-ші кестедегі көрсеткіштер 2006 жылдың 1-ші қаңтарына құрылған. Осы
4-ші кестедегі капитал жеткіліктілігі коэффициентіне келетін болсақ барлық бес
4-ші кестедегі екінші деңгейлі банктердің негізгі көлемдік таза
Сурет 3 -Ең ірі екінші деңгейлі банктердің таза табыс
«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы
«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы
«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы
«Банк Каспийский» АҚ-ы
« Темірбанк» АҚ-ы
3-ші суреттен Казкоммерцбанктің таза табыс көрсеткішінің деңгейінен еліміздегі екінші
Келесі суреттен Казкоммерцбанктің еліміздегі ең ірі екінші деңгейлі банктері
Сурет 4 - Қазақстандағы ең ірі екінші деңгейлі банктердің
«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы
«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы
«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы
«Банк Каспийский» АҚ-ы
«Темірбанк» АҚ-ы
Келесі, 4-ші кестенің негізінде жасалған гистограммадан Казкоммерцбанктің еліміздегі ең
Сурет 5 - Өзіндік капитал деңгейі бойынша ірі банктердің
«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы
«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы
«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы
«Банк Каспийский» АҚ-ы
«Темірбанк» АҚ-ы
Казкоммерцбанктің Қазақстан Республикасының несие нарығындағы үле-сін жоғарыда көрсетілген 4-ші
Сурет 6- Еліміздегі ең ірі банктердің несиелер нарығындағы үлестері.
млрд.теңге
1.«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы - 29,6%
2.«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы - 21,4%
3.«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы -15,03%
4.«Банк Каспийский» АҚ-ы -3,26%
5.«Темірбанк» АҚ-ы -1,52%
6.Баска да екінші деңгейлі банктер —27,34%.
2006 жылдың 1-ші желтоқсанына несиелер нарығындағы жалпы несиелер соммасы
Ендігі кезекте Казкоммерцбанктің еліміздегі депозиттер нарығындағы үлесін диаграмма түрінде
Сурет 7- Қазақстандағы ең ірі банктердің депозиттер нарығындағы үлестері
1.«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы -15,6%.
2.«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы - 14,3%.
3.«Қазақстан Халықбанкі» ААҚ-ы —15,9%.
4.«Банк Каспийский» АҚ-ы -3,08%.
5.«Темірбанк» АҚ-ы -2,1%.
6. Басқа да екінші деңгейлі банктер -46,7%.
2006-ші жылдың 1-ші желтоксанына депозиттер нарығындағы заңды және жеке
Кесте 4-тегі негізгі көлемдік көрсеткіштерден басқа қалған коэффициент түріндегі
Кесте 5-Ең ірі екінші деңгейлі банктердің ағымды өтімділік коэффициенттері.
Банктердің аталуы Өтімді активтер
(млрд.
теңге). Талап еткенге дейінгі міндет-темелер (млрд. теңге). Ағымды өтімділік
«Казкоммерцбанк»ААҚ 28,8 76,2 0,38
«Тұран Әлем Банкі»АҚ 17 47 0,36
«Қазақстан Халық банкі»ААҚ 18,6 63,9 0,3
«Банк Каспийский»АҚ 6,9 17,7 0,39
«Темірбанк»АҚ 3,4 8 0,43
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
Осы 5-ші кестедегі ең ірі екінші деңгейлі банктердің ағымды
Сурет 8- Алдыңғы қатарлы екінші деңгейлі банктердің ағымды өтімділік
«Казкоммерцбанк» ААҚ -ы
«Тұран Әлем Банкі» АҚ -ы
«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы
«Банк Каспийский» АҚ -ы
«Темірбанк» АҚ-ы
4-ші кестедегі Х6-көрсеткішін (ағымды өтімділік коэффициенті) өтімді активтердің талап
4-ші кестедегі Х7- көрсеткіші банктің жалпы табысындағы таза табысының
Кесте 6 - Ең ірі екінші деңгейлі банктердің жалпы
Банктің аталуы Таза табыс Жалпы табыс Көрсеткіш Х7
«Казкоммерцбанк» ААҚ о,о 55,6 0,16
«Тұран Әлем Банк»АҚ 4,6 34,8 0,13
«Қазақстан Халық банкі»ААҚ 7,5 44,8 0,17
«Банк Каспийский»АҚ 0,8 5,2 0,15
«Темірбанк»АҚ 0,3 3,4 0,1
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
Банктің осы коэффициент бойынша қай орында екендігін көру үшін
Сурет 9-Ең ірі екінші деңгейлі банктердің жалпы табыстарындағы таза
«Казкоммерцбанк» ААҚ-ы
«Тұран Әлем Банкі» АҚ-ы
«Қазақстан Халық банкі» ААҚ-ы
«Банк Каспийский» АҚ-ы
«Темірбанк» АҚ-ы
Бұл көрсеткіш екінші деңгейлі банктердің тиімділігін бағалайды. 9-шы
Көрсеткіш Х8-капитал иммобилизациясыньщ
Кесте 7-Ең ірі екінші деңгейлі банктердің капитал иммобилизациясының коэффициенті.
Банктің аталуы Айынлым құралдары
(млрд. теңге)
Өзіндік капитал
(млрд. теңге)
Көрсеткіш Х8
«Казкоммерцбанк» ААҚ 28,5 45,6 0,63
«Тұран Әлем Банк»АҚ 13,3 30,7 0,43
«Қазақстан Халық банкі»ААҚ 13,4 21,2 0,63
«Банк Каспийский»АҚ 6,2 5,7 1,09
«Темірбанк»АҚ 3,8 4,4 0,86
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
7-ші кестедегі көрсеткіштер банк капиталының қандай бөлігі қолма-қол айналымда
Банкті талдағанда оны тек басқа банктермен салыстыру аркылы ғана
Кесте 8 - «Казкоммерцбанк»ААҚ-ның соңғы үш жылдағы негізгі көлемдік
Көрсеткіштердің атауы Активтер Өзіндік капитал Несиелер Депозиттер Таза табыс
31.12.2006. 704056563 57306680 554688254 197827313 8689299
31.12.2005. 434241157 45578892 321200599 151589416 8760761
31.12.2004. 274761298 32065788 203281349 141371975 7978763
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
8-ші кестеде банктің 2006 жылғы таза табысынан басқа, барлық
Банктегі заңды және жеке тұлғалардың депозиттеріне
жылғы көрсеткіш 30,5%-ға артқан, бұдан депозиттердің тек көлемі ғана
өсу қарқыны да жоғарылағанын көреміз.
Банктің ұсынған несиелері 2005 жылы 2004 жылға
Өзіндік капитал 2005 жылы алдыңғы жылмен салыстырғанда 42,1%-ға ,
Банктің активтері 2006 жылы 2004 жылмен салыстырғанда 62,1%-ға ,
8-ші кестенің көрсеткіштерін талдай отырып банктің 2006 жылғы негізгі
Жалпы 8-ші кестені талдай келе «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның экономикалық іс-әрекеті
Ендігі кезекте банктің
Кесте 9- «Казкоммерцбанк»ААҚ-ның экономика салалары бойынша ссудалары. (мың теңге)
№ Аталуы 2006 ж. 2005 ж.
1. Сауда 97,325,798 55,661,465
2. Құрылыс 90,493,676 34,566,516
3. Жеке тұлғалар 72,820,907 31,790,749
4. Отын және энергетика өнеркәсібі 37,006,654 47,506,445
5. Ауыл шаруашылық 34,278,548 34,468,555
6. Қаржылык сектор 32,975,228 2,640,527
7. Көлік және байланыс 31,125,368 14,764,673
8. Тамақ өнеркәсібі 29,801,626 24,187,221
9. Жылжымайтын мүлік 27,596,947 5,981,736
10. Қонақ үй бизнесі 14,517,252 14,128,249
11. Шығарушы өнеркәсіп және металлургия 14,042,224 10,261,097
12. Машина жасау 9,206,278 4,940,297
13. Мәдениет және өнер 1,632,453 2,335,968
14. Басқалар 31,986,443 18,898,023
Барлығы: 524,809,402 302,131,521
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
9-шы кестеде жиынтық көрсеткіштерді есептей отырып, банктің жалпы әртүрлі
Банк іс-әрекетінің бағыттары көрсетуші ол банк активтерінің жиынтығы болып
Кесте 10- «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның жиынтық активтер құрылымы және динамикасы.
31.12.04 31.12.05 31.12.06 3 жылдық өсімі
Мың тенге Мың тенге өсу
(%) Мың тенге өсу
(%) Мың тенге өсу
(%)
1 Касса және орталык банктердегі қалдықтар 19394771 28484613 46,8
2 Бағалы металдар - 300158 - - -100 -
3 Банктерге ұсынылған ссудалар 43451143 38582824 -11,2 41833562 8,4
4 Саудалық құнды қағаздар 21279111
5 Репо
6 Өндірістік қаржылық құралдар 7000 15399 119,9 19844 28,8
7 Клиенттерге ұсынылған ссудалар 175248585 283062443 61,5 494930550 74,8
8 Бағалы қағаздарға салымдар 5556295 169926 96,95
9 Ассоциацияланған компанияларға инвистициялар 285917 146206 -48,9 217964 49
10 Негізгі құралдар 3447613 5867947 70,2 7001056 19,3 3553443
11 Материалдық емес активтер 608577 436051 -28,4 385474 -11,6
12 Басқа да активтер 3215511 3355413 4,6 9640143 186,3
13 Барлық активтер 274761298 434241157 58,04 704056563 62,1 429295265
Осы 10-шы кестені талдай отырып бнктің жалпы активтер
Кесте 11 -Казкоммерцбанк» ААҚ-ның жалпы активтеріндегі актив түрлерінің үлесі.
№ Активтердін аталуы 31.12.2004.(%) 31.12.2005(%) 31.12.2006(%)
1 Касса
орталык банктердегі қалдықтар 7,05 6,5 9,415
2 Бағалы металдар — 0,069 —
3 Банктерге ұсынылған ссудалар 15,8 8,885 5,941
4 Саудалық құнды қағаздар 7,74
5 Репо
6 Өндірістік қаржылық құралдар 0,00254 0,0035 0,0028
7 Клиенттерге ұсынылған ссудалар 63,7 65,185 70,296
8 Бағалы қағаздарға салымдар 0,002022 0,0391 0,078
9 Ассоциацияланған компанияларға инвистициялар 0,10406 0,0336 0,03
10 Негізгі құралдар 1,254 1,3513 0,994
11 Материалдық емес активтер 0,2214 0,1004
12 Басқа да активтер 1,17 0,775 1,369
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы
10-шы кестенің көрсеткіштері негізінде құрылған 11-ші кестені талдай
Банк қызметінін табыстылығына өтімділігіне әсер етуші ең негізгі көрсеткіштің
Кесте 12."Казкоммерцбанк" ААҚ -ның міндеттемелерінің құрылымы және динамикасы.
31.32.04 31.12.05 31.12.06 3-жылдык өсімі
мың теңге мың теңге өсу (%) мың теңге өсу
(%) мың теңге өсу
(%)
1 Банктерден алынған ссудалар 54662867 76 221919 39,4 170331348
481 211,6
2 Репо келісімі бойынша сатылған кұнды қағаздар
37 250675
28444 727 -23,7
3 Өндірістік
каржылық құралдар 2203 801 -63,6 31354 3814 29151 1323
4 Клиенттердің шоттары 141371975 151589416 7,2 197827313 30,5 56455338
5 Шығарылған ұзақ мерзімді бағалы қағаздар 30316786 98 233
6 Басқада тартылған қаражаттар 4651066 3525473 -24,3 4463967 26,6
7 Төлеуге жататын девидентгер 406 404 0,4 403 -0,25
8 Басқада міндеттемелер 5548558 8402672 51,4 12894287 53,4 7345729
9 Субординерлеи-ген заем 6060409 8732914 44,09 19447698 1 22,0
10 Барлық міндеттемелер 242614270 383957640 58,2 641281814 67,01 398667544
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
12-ші кесте осы кестемен байланысты және оның негізінде жасалған
Кесте 13 - «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның жалпы міндеттемелеріндегі міндеттеме түрлерінің
№ Міндеттемелердің аталуы 31.12.2004 % 31.12.2005 % 31.12.2006
1 Банктерден алынған ссудалар 22,5 19,8 26,5
2 Репо
9,7 4,43
3 Өндірістік
қаржылық құралдар 0,0009 0,0002 0,0048
4 Клиенттердің шоттары 58,2 39,4 30,8
5 Шығарылған ұзақ мерзімді
6 Басқада тартылған қаражаттар 1,91 0,91 0,69
7 Төлеуге жататын дивиденттер 0,00015
8 Басқада міндеттемелер 2,28 2,1 2,01
9 Субординерленген заим 2,4 2,27 3,03
Ескерту. Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
Осы 12-ші кесте және 13-ші кестенің көрсеткіштері негізінде Банк
Ендігі кезекте Банкте қандай табыстар немесе шығыстар
Кесте 14-«Казкоммерцбанк»ААҚ-ның табыстар және шығыстар туралы жинақ есебі, мың.теңге
31.12.2006ж. 31.12.2005ж. 31.12.2004ж.
Пайыздық табыстар 55 002 564 35 106 301 24
Пайыздық шығындар (26 247 764) (18 623 916) (11
Саудалар бойынша жоғалту-ларға резервтер қалыптасқанға дейінгі таза пайыздық табыс
Саудалар бойынша жоғалтулар резервін қалыптастыру (11 221 588) (5
Таза пайыздық табыс 17 533 212 10 594 775
Саудалық құнды қағаздармен операциялар бойынша таза пайда/(шығын) 22 153
Шетел валютасымен опера-циялар бойынша таза пайда 1 556 859
Қызмет көрсетулер және комиссиондардан алынған табыстар 10 389 992
Қызмет көрсетулер және комиссиондар бойынша төленген шығындар (1
Құнды қағаздарға инвестиция-лық салымдар бойынша таза пайда/(шығын) 19 448
Алынған дивиденттер 15 052 382 449 446 719
Басқада табыстар 1 962 836 1 239 355 433
Таза пайыздық емес табыстар 12014954 9 923 839 11
Операционды табыстар 29 548 166 20 518 614 17
Операционды шығыстар (9 511039) (8 969 071) (7 955
Операционды пайда 20 037 127 11 549 543 9
Басқада операциялар бойынша жоғалтуларға калыптасқан резервтер (721 566) (270
Ассоцияланған компанияларға қатысудан табыстар/ (шығындар) 12 545 20 249
Салық салынғанға дейінгі және аздардың үлесіне дейінгі пайда 19
Табыс салығы бойынша шығыстар (9 573 062) (2 091
Аздардың үлесін шегергенге дейінгі таза пайда 9 755 044
Аздардың үлесі (1 065 745) (406 554) (2 230)
Таза пайда 8 689 299 8 760 761 7
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
14-ші кестенің өзінде көрсетілгендей соңғы үш жылға құрылған. Оны
«Казкоммерцбанк» ААҚ-ның экономикалық іс-әрекетін талдауды қорыта келе банкті еліміздің
2.2 «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның персоналды басқару қызметіне талдау жасау.
«Казкоммерцбанк» ашық акционерлік қоғамы осы жұмыстың алдыңғы талдамалық бөлімінде
Кесте 15-«Казкоммерцбанк» ААҚ-ның қызмет түрлері немесе мамандықтар бойынша қызметкерлер
Қызмет түрлері
№
31.12.2006ж. 31.12.2005ж. 31.12.2004ж.
1. Несиелік операциялар 288 281 272
2. Инвестициялық және бағалы қағаздар
3. Тәуекелдерді және кепілдерді басқару 116 113
4. Сақтандыру 129 110 108
5. Бағалы металдармен
20
6. Қаржылык опеарациялар 172 163 154
7. Маркетинг қызметі 81 62 42
8. Талдамашылар және
9. Қаражат тартумен байланысты қызметтер 208 210 204
10. Есеп-айырысу кассалық операциялар 547 522 493
11. Ақпараттық технологиялар және телекоммуникация 261 247 248
12. Комиссионды делдалдық операциялар 283 283 274
13. Заң қызметі 86 89 79
14. Бірлескен қатынастар қалыптастыру қызметі
15. Түрлі деңгейдегі басқарушылар 94 92 89
16. Коммерциялық бөлім 85 89 83
17. Бухгалтерлік есеп және
18, Төлем және басқада карточка түрлері бойынша
19. Басқа қызметтер бойынша 195 172 185
Барлығы 3186 3044 2850
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
15-кестеден Казкоммерцбанктің қызметкерлерінің қай қызмет саласы бойынша артқандығын талдай
Казкоммерцбанктің қызметкерлермен байланысты
Кесте 16-"Казкоммерцбанк" ААҚ-ң қызметкерлермен байланысты шығындары. (мың теңге)
Шығынның аталуы 2006 ж. 2005 ж. 2004 ж.
Еңбек ақы төлемдері бойынша шығындар 3 782 316 4
Оқыту бойынша шығындар 136 381 85 055 68 093
Ескерту: Интернет желісінің http://www.ккb.кz.-электронды мекен-жайындағы жиынтық қаржылық есеп арқылы
16- шы кестені талдасақ қызметкерлерді мотивациялаудың негізгі түріне жататын
Енді қызметкерлерді оқыту бойынша шығындарға келсек, олар соңғы 3
Осы бөлімдегі екі кестені талдай отырып Банкте қызметкерлер саны
3 ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ЕКІНШІ ДЕҢГЕЙЛІ БАНКТЕРДЕГІ БАСҚАРУ МӘСЕЛЕЛЕРІН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ.
3.1. Қазақстандағы коммерциялық банктердің
Қазіргі кезде банктік жүйе-бұл кез келген дамыған мемлекеттің халық
Көптеген отандық экономистердің санауынша казіргі этаптағы Қазақстан Республикасының қаржылық-банктік
Бірақ, отандық қаржы несиелік жүйенің дамуында ғылыми негізделген шешімдерді
Қазақстан Республикасьшың «Қазақстан Республикасындағы банктер және банктік кыззмет туралы»
Оны ол ақшаның жалпы массасына оған қоса айналымдағы қолма-қол
Бұдан, бүгінгі таңда маңызды мағынаға ие болып әсіресе аймақтың
Бірінші кезекте қаржылық нәтижелерді басқару термині кең ғылыми және
Негізінен банктердің өтімділік және төлем қабілеттілік сияқты түсініктері қарастырылып
Банктің қалай ұйымдасқандығы басқарушылар және бағынушылар арасындағы қатынастың қалай
Екінші бір жағынан, банктің қаржылық нәтижелерін барынша тура бағалауға
банк табысын басқару ;
банк пайдасының қалыптасуын бақылау ;
банктің пайдалылық және табыстылық деңгейін сандық
тұрғыдан бағалау;
банктің бөлімшелерінің рентабельділігін бағалау ;
банктің пайда көздерінін немесе банктің
банк қызметінің немесе өнімінін рентабельділігін талдау.
Біздің ойымызша шығындарды да бақылап тұру өте қажет, әсіресе
Пайда және шығыс баптарын
Банктің барлық шығыс және кірістері бұнда топтастырылып,
Осы есеп беру формасының әдістемесі бойынша қалыптасқан қаржылық нәтиже
Біздің көзқарасымыз бойынша шығын мен пайда жөнінде формалық есеп
Бұл есеп берудің формасында оның іс-әрекетінің нәтижелік көрсеткішіне таза
Осылайша, казіргі таңда жалпы каржылық есеп берудің мазмұны -қаржылық
Бірақ салықтарды төлеудің тәртібінің сұрақтары бойынша Қазақстандық заңдылық базасынын
Қазіргі кезде коммерциялық банктердегі қаржылық нәтижелердің жүйесінде аралық көрсеткіштерді
Көптеген банктер бір жылдың ішінде сатып алып, сатып немесе
Құнды қағаздармен жасаған операциялардан түскен пайда негізінен (карапайым) кәдімгі
Коммерциялық банк үшін активтер мен облигациялардың араласуымен кепілдік табыс
Қаржылық нәтижелерді басқару міндетіне табыстың таза бағасын косу керек.
Атап өту керек, коммерциялық банктердің табысын есептеу үшін оны
Қазақстанның банктердің іс жүзіндегі қызметінде - бұл жұмыс уақытында
Табыстарды басқарудың өзекті тапсырмасы болып табылатыны - оның қолданылуының
Біздіңше банктің менеджері үнемі табыстың дұрыс жұмсалуын сараптап тұруы
Ол кайсысының табысты немесе шығынды екенін ажырата білуі керек,
Коммерциялық банктердің каржылық нәтижелерін басқарудың міндеті болып келесілер табылады:
банк нарығының кеңістігіндегі кезектіліктің қалыптасуы;
мерзімінде және толықтай есеп-айырысулар мен төлемдердің орындалуын
жүйелі және жақсы сарапталған ақпараттар;
банктік операцияларды қадағалау, активтер мен
банктің іс-әрекетің табысты болуын көздейтін жаңа технологиялармен қызмет көрсету
қолма-қолсыз есеп айырысуға байланысты қызмет көрсетулерді артыру;
банк қызметкерлерінің біліктілігін артыруға жағдай жасау;
банк іс-әрекетіне инновациялық процестер ендіру.
Активтерді және пассивтерді, оған қоса өтімділікті басқарудың әдістерін жетілдіруге
Біздің ойымызша активтер және пассивтерді өтелу мерзімі бойынша орналастырудың
Кесте 17 - Активтер және пассивтерді «белгіленген мерзімдегі пассивтер
Мерзімдік активтер
Мерзімдік пассивтер
Т1
Т2
Т1
Т2
Ескерту: Банки Казахстана №4, 2003ж.-мерзімді басылымынан алынған [20].
Балансты реструктуризациялау әдісін және оның банктің қаржылық жағдайын талдау
ғана емес сонымен қатар, барынша табыс әкелінетін активтік операцияларға
Онда әрбір активтер және пассивтердің ішінде тағы да бір
-балансты реструктиризациялаудын бастапқы этапында банктің бухгалтерлік балансының барлық бөлімдері
-талдау үшін баланстық талаптардың банк міндеттемелерінің (аккредетивтер, репо келісімдері,кепілдіктер)
-өзіндік қаражаттардың нақты көлемін анықтау үшін активтерді нарықтық құны
- филиалдардың баланстарын жеке реструктуризациялау қажет,ол олардың тұрақтылық жағдайларының
Осындай реструктуризацияланған
3.2 Коммерциялық банктердегі адам
Банктік менеджментің - экономикалық, ұйымдастырушылық, әлеуметтік, психологиялық, құқықтық сияқты
Банктік операциялардың табыстылығының төмендеуі және бәсекелестіктің қаталдығы жағдайында тек
Банк қызметкерлерінің еңбек іс-әрекетін мотивациялау (яғни іс-әрекетте қажетті нәтижелерге
Банк саласындағы жұмыстардың үдемелі көбеюімен байланысты, сонымен қатар жаңа
90-шы жылдардың басындағы материалдық ынталандыруға деген шектердің алынып тасталынуы
«Сыртқы» сый алушылық (вознаграждение) - бұл еңбек ақы, қызметтегі
Мотивациялық процесс бірінен кейін бірі болатын келесідей көріністе болуы
Мотивация негізінде еңбекті басқару үшін жұмысшылардың жеке және кәсіби
Ешкандай сырттан белгіленген мақсаттар адамның «ішкі» мақсаттарына одан ары
Нарықтық экономика жағдайында мотивациялаудың бірінші кезектегі ақшалай мадақтау және
Басқарушылар барлық уақытта бағынуындағы жұмысшылардың тиімді жұмыс
Казкоммерцбанктің бөлім басшыларымен болған сұрақ-жауап сұхбаты біздің басқарушыларымыздың шетелдік
Еңбек етуге деген мотивті тереңірек талдағанда ер және әйел
Басшылар (шетелдік немесе өзіміздің) нақты міндеттер белгілеу және жұмысты
Әйгілі жапон менеджері А. Марита басқарушылардың назарын жұмысшылардың еңбекке
Қызметкер белгілі іс-әрекет еркіндігімен мәселелердің шешімін табу жолдарын дербес
Әрбір банкте көптеген түрлі мадақтау (поощерение) формалары болуы тиіс.
Көпшілік ұйымдар мадақтау бағдарламасы арқылы үш мақсатқа жетуді көздейді:
жаңа жоғары білікті жұмысшылардың қажетті көлемін тарту;
қажетті жұмысшыларды сақтау немесе орнында алып қалу;
барлық жұмысшыларды мотивациялау, оларда еңбек нәтижелеріне деген, кәсіби деңгейлерін
Кейбір мекемелер одан ары жылжуда және басқа маңызды мақсаттарға
Көп уақыт бойы өздерінің мадақтау (поощрение) жүйесін өзгертпеген банктер
Мадақтау жүйесі өндірістік мәдениет үшін өте маңызды. Мадақтау жүйесі
Жаңа банктік технологиялар жаңа, қазіргі кездегі банк қызметкерлерін мотивациялаудың
Жұмысқа алу принципі келесідей болуы керек, егер қызметкер жоғарыламаса
Жоғарыда аталған себептерге байланысты, қазіргі күндегі жағдайдың шарттары мен
Басқаруды күшейту және персонал еңбегінің сапасын жоғарылату адам ресурстарымен
Коммерциялық банктердің адам ресурстары дамуының - «төрт көрсеткішті жүйе»
Бірінші бағыт - материалды ынталандыру. Оның құрамына қызметкерлермен алынатын
Еңбек ақыны төлеу мотивациялық процесс болып табылады, егер ол
Ынталандыру жүйесін үйымдастырудың негізгі принципі жұмыстың соңғы
нәтижелеріне байланысты, қызметкерлерді материалдық мадақтау жекелеу
әдісі ретінде болуы керек. Бірақ жұмысшыларды материалдық ынталандыруды
жекелеу басқарушылардың кездейсоқ шешімдері бойынша емес және осы
салада қандайда-бір тәртіптердің болмағандығынан емес, керісінше жүйелілік
негізінде, персоналды оның қызметтік міндеттерін және жұмыс нәтижелерін
ойластырылған бағалаудың негізінде жүзеге асуы тиіс.
Сондықтанда, біріншіден әрбір жұмысшы үшін оның қызметтерін нақты сипаттамасын
Екіншіден, кәсіпкер жолдамалы жұмысшыларды ынталандыруға байланысты сұрақтарға шешім қабылдауда
Сөзсіз, еңбек ақыны төлеудің мотивациялық механизміне үлкен роль беріледі,
Біздің елімізді, басқа жоғары дамыған елдермен салыстырғанда, негізінен еңбек
Мотивациялық механизмге ұсынылатын екінші бағыт - бұл материалдық емес
Ертеңгі күнге деген сенімділік қызметкерді тыныштандырады, ол ертеңгі күні
Жұмысшы ұйымның дамуын, тұрақтылығын және жетістігін көріп отыруы тиіс.
Келесі бағыт - басқаруға араластыру немесе қатыстыру. Бұл жобалар
Әрбір жұмысшының жұмысын жақсарту туралы өзіндік көзқарасы бар. Басқарушылардың
Еңбек функцияларының үлғаюы персонал жұмысына әртүрлілік ендірумен түсіндіріледі, яғни
Еңбекпен байыту адамға шығармашылығымен жауапкершілігін өсіре түсетіндей жұмыс беру
Және соңғы бағыт - бұл қолда бар адам ресурстарының
Оқытудың өзі қызметкерлерге өте жағымды әсер етеді деген көзқарас
Кадрларды оқыту, білім беру және қайта даярлау, кәсіби деңгейін
Бүгінгі таңда оқытудың түрлі формаларымен әдістері қолданылады тікелей банкте
Егер персоналға көп көңіл бөлінсе, онда персонал институтционалды актив
Нарықта оқытудың құндылығы артты. Оған қоса оқытуға деген қызығушылык
Егер материалдық және материалдық емес мотивацияны құраушылардың қатынасына келетін
Әлемдік экономикада қызмет көрсету саласындағы адамдар саны көбейді. Банктік
Банктік жұмысшы сансыз көп жағдайлармен және әр түрлі адамдармен
Индустриалды және қызмет көрсету еңбегінің арасындағы қатынастардың өзгерісі адамдарды
Негізгі қызмет орындары және негізгі қызметкерлерді анықтап алып барлық
Олардың әрқайсысы үшін өзіндік мотивациялық пакет құру қажет. Ал
Мұндай жол негізгі немесе маңызды қызметкерлерді ұстап отыруға жәрдем
жетекшілердің немесе басшылардың ролі және жауапкершілігі ұйымның барлық деңгейінде
клиенттермен тікелей қатынасқа түсетін барлық қызметкерлер мен бөлімшелерге, клиенттерге
жетекшілер тарапынан бақылаудың тиімді жүйесін жасау және іріктелген бақылау
әрбір бөлімнің, аймақтық деңгейдегі барлық операциялардың, орталық басқарудағы барлық
стратегиялық және оперативті жоспарлау, нәтижелерді бағалау және мониторинг, шешімдер
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорыта келе банктік менеджменттің дамуы тек банк қызметі саласында
Осы жұмыстың талдау бөлімінде «Казкоммерцбанк» ААҚ-ның персоналды басқару қызметіне
«Казкоммерцбанк»ААҚ-ның экономикалық ісәрекетін талдау барысында банктің еліміздегі ең ірі,
Ал персоналды басқару қызметінде, талданып отырған банктің еңбекті мотивациялаудың
Қазақстандағы екінші деңгейлі банктердің басқару мәселелерін жетілдіру жолдары ретінде
Қорыта келе банктік менеджмент банкті басқарудың және бәсекелестікке төзудің
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
1 .«Қазақстан Республикасындағы банктер
Қазақстан Республикасы Президентінің 31 тамыз 1995 жылғы Заң күші
2.«Қазақстан Республикасының
Республикасы Президентінің 30 тамыз 1995 жылғы Заң күші жарлығы.
3. Сейітқасымов Т.С. «Ақша, несие,
4. Мақыш Серік Биханұлы «Коммерциялық банктер операциялары». Алматы, Издат
5. Қонақбаев А.Г. «Мотивационный
6. «Казахстан за годы независимости» Информационно-аналитический сборник. ҚР статитика
7. Мақыш Серік Биханұлы «Ақша айналымы және
Маркет 2004жыл.
8. Сейткасимов Т.С. Банковское дело. Алматы; Каржы-Каражат, 1998 год.
9. Балабанов И.Т. Банки и банковское дело. Санкт-Петербург; 2000
10. Сатылганов К. «Народный банк: юбилей обязывает». Банки Казахстана
11. Қонақбаев А.Г. «Основные принципы формирования человеческих ресурсов коммерческих
12. Роуз Г.С. Банковский менджмент:
13. Тронин Ю. Банковский менеджмент: проблемы и решения. //
технологии. №10, 1999 год.
14. Интернет желісіндегі Казкоммерцбанк мекен жайы
15. Казкоммерцбанктің 2001- 2006 жылдар арасындағы жылдық есептері.
16. Бабачева Ю.А. Банковское дело. Москва; Финансы и статистика,
17. Лаврушин О.Г. Банковское дело. М; Финансы и статистика,
18. Усоскин В.М. Современный коммерческий банк. Москва,
19. Гомидов Г.М. Банковское дело и кредитное дело. М;
год.
20. Банки Казахстана - 2003-№4
21. Мамадиярова Д.М. Основы современного банковского дела. Алматы7
22. Брук Н. Банковское дело и финансирование инвестиций. Москва,
Институт экономического развития Всемирного банка, 1995 год.
23. Бюллетень Национального Банка Р.К. №10 2000 год.
24. Володина В. Об
продуктов. // Банковские услуги №10 1998 год.
25. Давыдова Л. «Банковское право Республики Казахстан.» Алматы; 2001
26.Колесников В.И., Кроливецкий Л.П. Банковское дело. Москва, Финансы и
статистика, 1995 год.
27. Лисак Б.И. Процентная политика коммерческого банка. // Банки
№2 1999 год.
28. Лаврушин О.И. Банковские операции. Москва, Инфарм, 1995 год.
1
Талап ету депозиттері
Жинақ салымдары
Мерзімді депозиттер
Қаражат-тардың
ортақ
қоры
Алғашқы резервтер
Екінші ретті резервтер
Акционерлік капитал мен резерв қорлары
Несиелер
Бағалы қағаздар
Ғимараттар мен жабдықтар
Талап ету депозиттері
Жинақ салымдар
Мерзімді салымдар
Алғашқы резервтер
Екінші ретті резервтер
Акционерлік капитал және резервтер
Несиелер
Бағалы қағаздар
Ғимараттар және жабдықтар
Банктік менеджменттің сипаты
Банк менеджменті
Персоналды басқару қызметінің кадрлық потенциалы
Банктік менеджмент, құрылымы және оның қазақстандағы қажеттілігі
Банктік менеджмент және оның ерекшеліктері
Нарықтық экономикадағы фирма менеджменті
Персоналды басқару жүйесінің сатылары
Менеджментгің басты ерекшелігі банк жүйесі шеңберіне банктік процедураларды ұйымдастырудың және экономикалық процестерді басқарудың бірегей технологиясын дамыту
Ұйымдағы персоналды басқарудың әдістері
Банктің басқару қызметін ұйымдастыру