Бөлшектердің материалын таңдау



 МАЗМҰНЫ
Кіріспе
1. Жалпы бөлім
1.1 Автокөліктің қысқаша сипаттамасы
1.2 Автокөліктің күрделі жөндеу әдісін таңдау және негіздеу
1.3 Жөнделетін узелдің міндеті, техникалық сипаттамасы, құрылысы және
жұмыс істеу принципі
1.4 Узелді бұзу технологиялық процессі
1.5 Узелдің негізгі түйіндесу орындарын бұзуға қойылған техникалық
талаптар мен жағдайлар
1.6 Бөлшектерді тазалау және жуу, қолданылатын жабдықтың баяндамасы
1.7 Жөнделетің узелдің бөлшектердің тексеру және сұрыптау
2. Технологиялық бөлімі
2.1 Жөнделетін бөлшекті таңдау және оның болу мүмкін ақаулардың
баяндамасы
2.2 Ақауларды қалпына келтіру технологиясы және бөлшектің жөндеу
маршрутын жобалау
2.3 Бөлшекті жөндеуге арналған құрал- жабдықтарды, айлабұйымдарды жону
кесу және өлшем аспаптарды таңдау
2.4 Бір операцияның өңдеу режимдерін таңдау және жұмыстардың
техникалық мөлшерлеу
3. Құрылымдау бөлігі
3.1 Айлабұйымды таңдау және құрылымын баяндау
3.2 Бөлшектердің материалын таңдау
3.3 Бөлшектерді беріктікке есептеу
4. Экономикалық бөлім
4.1 Айлабұйымның экономикалық тиімділігі және жұмсалған шығынның
қайталау уақыты
4.2 Жобаның экономикалық тиімділігі
5. Жобаның қауіпсіздік және экологиялық бөлімі
5.1 Қоршаған ортаны қорғау
5.2 Техникалық қауіпсіздік және еңбек қорғау
КІРІСПЕ
Тасымал көлігінің негізгі міндеттері өз уақытында ауыл шаруашылығын, халық
Жыл сайын автомобиль көлігімен халық шаруашылығында 80%-тен жүк тасылатын
Автомобиль көлігінің алдында тұрған бірден бір маңызды мәселе автомобильдің
Автомобиль көлігі едәуір бөлшектер материалдар салып жұмсайды және техникалық
Қазіргі жүк автокөліктерін жасау еңбек сыймдылығы орта және үлкен
1. ЖАЛПЫ БӨЛІМ
1.1 Автокөліктің қысқаша сипаттамасы
ГАЗ- 3102 «Волга» жеңіл автокөлігі қатты жолдарда тасымалдауға арналған.
Әр түрлі талаптарға байланысты ұсынушылар ГАЗ-3102 автокөлігінің бірнеше базалық
ГАЗ- 3102 автокөлігінің техникалық сипаттамасы:
Қозғалтқышы
Максималды жылдамдығы
Отын жағу мөлшері (жазда, 5000 км
жүрістен кейін 2 адам таза салмағымен), л/100 км
Жылдамдығы 90 км/сағ
Жылдамдығы 120 км/сағ
Орын саны
Автокөліктің толық салмағы, кг
Автокөліктің габаритті өлшемдері, мм
Ұзындығы
Ені
Биіктігі
Дөңгелек базасы, мм
Дөңгелек колеясы, мм
Алдыңғы
Артқы
Автокөліктің 50 км/сағ жыл-
дамдықтағы жүрісі м, кем емес
Багажниктегі жүктің салмағы (5 адам салмағымен тең), кг
Төбедегі багажниктегі жүктің салмағы
1.2 Жөндеу техникалық процесін орындау қажеттілігін дәлелдеу.
Автомобильді пайдалану кезенде оның сенімділігімен басқа да қасиеттері төмендейді
Күрделі жөндеу құны жаңа агрегаттар немесе автомобильдін құнына қарағанда
Автокөлікті жөндеу түрлері және әдістеріне жатады:
а. Ағымды жөндеу-пайдалану кезенде автокөліктін жұмыс қабілетін қамтамасыз ету
б. Орта жөндеу - өте ауыр жол
в Күрделі жөндеу - автокөліктін қай бөлшегі болмасын және
Агрегаттарда орнықты бөлшектерге жатады: қозғалтқышта - цилиндр бірлестігі, беріліс
Жөнделетін бұйымды құрайтын бөлшектерді жөндеу кезінде сақтауына қарай керек
а. Айырмай жөндеу.
б. Айырып жөндеу.
Айырмай жөндеу әдісінде автокөліктің жөнделген бөлшектері өз орнына қайта
Айырып жөндеуде автокөліктерде немесе агрегаттардан
Автокөліктерді немесе агрегаттарды күрделі жөндеуге жіберу -олардың орнықты
Жеңіл автокөліктерді және автобустарды күрделі жөндеуге жіберу олардың шанағының
Агрегат күрделі жөндеуге жіберіледі, егер:
оның орнықты және негізгі бөлшектері агрегаттары толық бұзып керек
егер агрегаттардың жұмыс қабілеті ағымды жөндеу арқылы қалпына келтіруге
Автокөліктерді немесе агрегаттарды күрделі жөндеуге жіберу олардың орнықты бөлшектерін
Жеңіл автокөліктерді және автобустарды күрделі жөндеуге жіберу олардың шанағының
Күрделі жөндеу арнайы мекемелерде жүргізімді өндірістік шамасына, міндетіне және
а) өндірістің шамасына қарай:
- жөндеу зауыттары;
- жөндеу шеберханасы;
б) міндетіне қарай:
- автокөлікті толық жөндейді;
- жүк автокөліктің және автобустың двигателін жөндейтін (ілініс- берілісімен
- жүк автокөліктердің және автобустардың басқа негізгі агрегаттарын
- жеңіл автокөліктердің двигательдерін және басқа агрегаттарын жөндейді;
- кейбір бөлшектерді немесе приборларды жөндейді;
Мысалы: шиналар, қардан біліктер, қоректену приборлары, ренор тағы басқа.
в) өндірістік түріне қарай:
- жеке өндіріс;
- сериялы өндіріс;
- жаппай өндіріс.
Күрделі жөндеу – сапалы негізінде оған келіп түскен жөндеу
Автокөліктерді және агрегаттарды жөндеуге қабылдайды егер оның келесі құжаттары
автокөліктің жүрісі туралы анықтама;
автокөліктің техникалық жағдайы туралы акт;
автокөліктін тех паспорты;
баллонның паспорты (газ баллон автокөліктері үшін);
техникалық жағдайы туралы анықтама және паспорты.
1.3 Жөнделетін үзелдін міндеті, техникалық сипаттамасы, құрылысы және жұмыс
ГАЗ – 3102 автокөлігінің алдынғы көпірі киілген басқарылымды және
Техникалық сипаттамасы
Шкворень осьі
Дөңгелек шалқайуы
Дөңгелектің жоғарғы орталық түйісуі
Шинаның өлшемі бойынша
Тоғын өлшемінде
Аспап стентінде
ГАЗ-3102 автокөлігінің алдыңғы аспа 1 суретінде көрсетілген
1 сурет - ГАЗ-3102 автокөлігінің алдыңғы алкасы
Алдынғы көпірдің құрылысы
гайка
реттелетін төсеніш
жоғарғы иінтіректің гайка осьі
жоғарғы иінтіректің бекіту сомының осьі
алқаны лонжеронға бекіту болты
резиналық төлкелер
стопорлы пластина
төменгі иінтіректің саусақ осьі
10 – бұранды шарнирінің саусақ гайкасы
11 – бұрылу жұдырықшасының цафпа гайкасы
Сол дөңгелектің солға, оң дөңгелектің онға бұрылуы, бұрылу бұрышының
Жұмыс істеу принціпі
ГАЗ – 3102 автокөлігінің алдынғы алқалы тәуелсіз, шквореньді
Жолдың дірілін азайту үшін алқа иінтіректі көлденең рамаға резина
Иінтіректің сырқы төменгі жағы тіреу бастиегіне бұранда шарнирі арқылы
Күпшекті – дөңгелекті түйінге тежеу дискасымен желдеткіш дискасы кіреді.
Алдыңғы дөнгелектің күпшегі бұрылу жұдырықшасының цапфа кронштейіне орналасқан екі
Амортизатор алқа серіптесінің ішінде орналасқан. Амортизатордың төменгі ұшы резинаның
1.4. Алдыңғы алқаны бұзу технологиялық процессі.
Автомобильдің алдыңғы алқасын шешу үшін: автомобильді тегіс немесе
Руль трапециясының тартқыштарын және бұрылу тартқыштарын шешу.
Алқаны ланжерон болтын ағытып шешу. Алдыңғы дөңгелекті екі гайкада
Күпшекті алқамен бірге шешу.
алқаның бөлшектерін тазалау.
Күпшек катогын шешу.
Жұдырықты бұрылу цапфасының гайкасын ағыту.
Қапсырма тұрқысын өзіне өзіне тартып тежеу қапсырмасының тетігін батыру.
Қатырманы шешіп кронштейн қапсырмасының креплениясын екі бұрандадан ағыту.
Цапфадан күпшекті тежеу дискісімен шешу және күпшектің ішкі майыптірек
Күпшектен тежеу дискіні шешу.
Күпшектің сыртқы тірегінің шайбасын және сақинасын ашу.
Күпшектің тірек шайбасын мысты және алюминді ішкі мойын тіректің
Күпшектегі майларды тазалап керосинмен және этилденбеген бензинмен жуу қажет.
1.5 Узелдін негізгі түйіндесу орындарының жинауға және бұзуға қойылған
Бастиегі домалақ және квадрат болып келетін болтты жоғарғы иінтірек
Серіппенің жоғарғы шетіне резиналық тіреше сақинаны кигізіп, серіппені тіреше
7823-6708 айға бұйышынды жоғарғы көлденен кронштейін амиор тизатор
Шток амортизаторын кронштейніне гайкамен және контргайка бұрап бекітеміз. Төменгі
Бұрылу жұдырықшасына тежегіш шетін, кронштейнді, бұрылу иін тіректерін болтпен
Күпшекке тежеу дискасын М12х1,25х30 технологиялық болттарымен бекітіп орнатамыз.
Күпшек катогын шешіп оның подшипнигін майлап, шайбасын салып гайкасын
Күпшек подшипнигін 6999-7967 айла-бұйымымен реттейміз.
Скоба корпусын өзіне тартып поршенін батырып;
б. Реттеу гайкасын басатын күпшекны екі жаққа да
в. Күпшекны тексереміз. Егер ауыр айналса қайта тексереміз.
с. реттеу гайкасын шешіп қайтадан 0,6-0,7 Н*м магнитіне дейін
д. реттеу гайкасын шешкенде 200-250 ағытып шеттік күші 10
1.6 Бөлшектерді тазалау және жуу, қолданылатын жабдықтың баяндамасы
Автокөліктерді пайдалану кезінде әр түрлі жол жағдайындағы қозғалысы кезінде
Ластанудың химиялық құрамына байланысты жөндеу орындары органиалық, органикалық емес
МС-6 түрлі түсті ұнтағы. Құрамында: ДС 10-6% синтанол, 25%
Жуу жұмысына байланысты ұнтақты қолдану реті. Автокөліктің сыртын
МЛ-51, МЛ-52 – көгілдір түсті ұнтағы. Қара және түсті
МЛ-51 ұнтағынынң құрамы: натрий корбонаты 44%, натрий триполифосфат 34,5%,
Темп -100 – ақ көгілдір түсті ұнтағы. Құрамында метанол
Термос-1 аралас сұйық құрамында Уайт Стрит 40%, ОП- 10%,
Имульсин сұйығы. Құрамында ОС-20%, ОП-710%, 10-12% су, қалғаны керосин.
Лабомит-311 аралас сұйық. Құрамында 60% трихлорэтан, 30% трикрезала, 10%
Осы жуғыш химиялық синтетикалық заттарды жұмысшылар қолдану кезінде пайдалану
Осы синтетикалық жуғыш заттардың құрамында тұз сілтісі болғандықтан адамдардың
1.7 Жөнделетін узелдің бөлшектерін тексеру және сұрыптау
Ақау деген- ол нормалық құжатпен қойылған талаптарына өнімнің сәйкестік
Ақауларды сұраптаудың негізгі мақсаттары:
бөлшектерді бақылау және олардың техникалық жағдайын анықтау;
бөлшектерді үш топқа сұрыптау;
жиі кезесетін ақаулар туралы мәлімет жинау және технологиялық процестерді
қалпына келтіру маршруттар бойынша бөлшектерді сұрыптау.
Құрастырылудың дұрыс болмауы, мекемедегі технологиялық процестерін бұзылуы, автокөліктерге техникалық
Бөлшектің ақауын орналасуына қарай бөлуге болады. Локальдік (жарықтар, зақымдар,
Түзету мүмкіндігіне қарай ақаулар жойылатын ақауды техникалық және экономикалық
Ақаулар нормативтік құжат бойынша жасырын және анық болып бөлінеді.
Ақаулардың пайда болуына байланысты конструктивтік, тасмалдаулық, өндірістік.
Конструктивтік ақау – ол техникалық талаптарға және құралған ережелерге
Өндірістік ақаулар – дайындауда, жөндеуде өнімдердің нормалы құжаттарға сәйкес
Тасымалдау ақауы – бөлшектердің секіруі, шаршауы, желідеуі және дұрыс
Ақаулау технологиялық машина шығару өндірісінде бөлшектердің техникалық жағдайын бағалау
Бөлшекті бақылаудың алдында үш топқа бөледі: жарамды бөлшек –
Бөлшекті ақаулау техникалық талапқа сай картада көрсетіледі. Онда әр
Бөлшек туралы жалпы мәлімет, ақаулау түрлері, бөлшектін жөндеусіз қабылдау
Бөлшекті ақаулау техникалық талаптарында автокөлікті шығару заводында және ғылыми
Бөлшектің керекті ақауын автокөлікті жөндеу, тасымалдау және арнайы ғылыми
Төмендегі кестеде алдыңғы алқаның негізгі ақау түрлері көрсетілген:
1 кесте - Ақау карта
Бөлшек:Алдыңғы дөңгелектің күпшегі
Бөлшек: № 3102-3103015
Материал: МЕСТ 1215-85
Шойын КЧ 35-10 Қаттылығы:
НВ 163 жоғары
№ Ақаудың аты Ақауды қалпына келтіру жабдықтары Өлшемдері мм
Қорытынды
Номи-
налды Жөн-з
мүм-і Жөн-ге
мүм-і
1 Сынықтар мен жарықтар Пісіру
-
-
- Істен шығару
2 Ішкі подшип-н сыртқы сақинасының тесігінің тозуы Жөндеу (72
Жоғары Жөндеу діріл доғалық пісіру төлкені отырғызу
3 Сыртқы подшип-н сыртқы сақинасының тесігінің тозуы Бөлкелерді
жоғары Жөндеу діріл доғалық пісіру төлкені отырғызу
4 Бұранда М8 Бұранда жасау
М8 2 орам бұзылуы 2 орам-нан артық Жөндеу, үлкейтілген
2-кесте Ақау карта
Бөлшек: Бұрылу жұдырықшасы
Бөлшек: N=3102-310312
Материал: МЕСТ4543-61
Болат 35х с=0,31-0,36% Қаттылығы:
НВ 269-321
Эскиз
дер бой-ша Ақаудың атауы Өлшеу аспап Өлшемдер мм Қорытынды
Номиналды Жөндеусіз
мүмкіндігі Жөндеуге
мүмкіндігі
1 Сынықтар мен жарықтар Қарау дефектас-колы - - -
2 Аралық астындағы алдынғы осьтің құлақтарының тозуы 99,25 мм
3 Төлкелердегі тесіктің тозуы Пробка 30,05 мм индикаторлы ішкі
4 Цапфаның гайка астындағы бұранданың тозуы Қарау. Бұрандалық калибр
5 Күтшік мойын-тірегінің астындағы сыртқы мойынының желінуі Микрометр 25-50
6 Күпшектің мойынтірегінің астынғы ішкі мойынының желінуі Микрометр 25-50
7 Төлкелердің сальниктердің сыртқы беттерінің тозуы Қарау. штангенциркуль
2 ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ БӨЛІМ
2.1. Жөнделетін бөлшекті таңдау және оның болу мүмкін ақаулардың
Алдыңғы алқаны келесі эксплуатацияға шығар алдында автокөліктен алмай тексереді.
Дөңгелек радиусының 295мм шалқаюы автокөлік серіппесіне жүк түскен кезде,
Аспа шарпиріндегі люфтіні көтеріліп тұрған кезде тексереді. Текғсеру кезінде
Аспа шарниріндегі люфтіні дөңгелекті шайқау арқылы тексереді.Кейбір жүргізушілер және
Жаңа автомобильдерде бұранда төлкелерінде 0,3мм дейін саңылау болу керек,
Күпшек мойынтірегінің нақты зазорын 6999-7967 приборы арқылы тексереді.
Шкворен люфтісін дөңгелекті шайқау арқылы тексереді. Тірек бобычкасымен бұрылу
Алдыңғы алқаның жөнделетін бөлшегін таңдағанда, оның жауапты бөлшектерін таңдаймыз.
ГАЗ-3102 «Волга» автокөлігінің күпшегі КЧ35-10 мойынна жасалған қаттылығы НВ-163
күпшектің сыртқы подшипник отыратын мойынының тозуы;
күпшектің ішкі подшипник отыратын мойынының тозуы;
бұранда салынған беттің бұзылуы.
Жоғарыда көрсетілген ақауларды балқыту әдісімен қалпына келтіріп жұмыс сызбасына
2.2.Ақауларды қалпына келтіру технологиясы және
Күпшекті жөндеу үшін қосымша жөндеу бөлшекті кондыру тәсілді қолданамыз.
Жөндеу өлшемінен кейінгі өңдеу тәсілдерінің артықшылықтары.
-бірнеше жөндеу өлшемін алуға болады.
- бөлшектің өзара ауыстырымдығы сақталады.
-экономикалық әсерлігі жоғары .
-қарапайым және ыңғайлы тәсіл.
-еңбексыйымдылығы өте аз.
Кемшілігі.
-қосымша бөлшектің саны өседі және осы бөлшектері сақтау бөлшектерді
Қосымша жөндеу бөлшекті қондыру тәсілі –осы әдісі домалау подикштниктін
Қосымша жөндеу бөлшек материалы жөнделетің бөлшектіңматериалына сәйкес болуы керек
Автомобильді жөндеу өндірісінде бөлшектерді қалпына келтіру үшін ұтымды маршруттық
Жөндеу маршрутты – ақаудың түрлерімен жою әдістерінің өзара
бөлшектің барлық ақаулары бойынша біркелкі операцияларды жинақтау және бәріне
операцияларды технологиялық кезекпен тарату және орнату беттерін қалпына келтіру
ең алдымен қыздыру, процесімен байланысты операцияларды жүргізу керек (пісіру,
бөлшектерді майыстырып түзету қыздыру әсерімен операциялардан кейін жүргізілу керек,
операциялардың ретін құрау кезіндедәлдігі және кедір – бұдырлығы классы
әрбір келесі операция өткен нәтижесінде алынған бөлшектердің жұмыс беттерінің
Операцияның жоспарын орындаудан кейін маршрут карталар толтырылады.
Маршруттық карта – бұйымның жөндеу нешеге дайындау технологиялық процесінің
Маршруттық карта қолданылатын жабдық құралы – саймандар материалы және
Операциялардың мазмұны әрекетсіз өңдеу режимінсіз жазылады. Операциялар мазмұны қысқаша
2.3 Бөлшекті жөндеуге арналған құрал- жабдықтарды, айла- бұйымдарды жону,
005 Жону
Жону 16К20 токарлы- бұрандалық станогында жүргізіледі.
Станоктың техникалық сипаттамасы
Жону бөлігінің үлкен диаметрі, мм
Над станиной
Над суппортам
Штенгельдің айналым саны
Айналу жиілігінің мөлшері, айн/мин
Соққы берілу мөлшері, айн/мин
Ұзыннан
Көлденең
Электрқозғалтқыштың қуаты, кВт
Электрқозғалтқыштың білігінің айналу
жиілігі, айн/мин
Қысым үшжұдырықты патрон
Кескіш Т15К6, МЕСТ 2675-80
Ішкі өлшегіш НИ 100- 160- 0,01 мм, МЕСТ 868-82
Жұмысты IV- разрядты токарь машина жүргізеді
010 Пресстеу
Тіреме (стандартсыз) және гидравликалық пресс
2135-1М модельді МЕСТ 1885-79
Пресстің техникалық сипаттамасы
Пресс түрі
Максималды күш түсіру
Жүрісті максималды үлкендігі
Цилиндр штогы
Дамкрат винті
Жұмыс кезіндегі штоктың берілу уақыты
Гидравликалық жүйедегі максималды
қысым
Пресстің габаритті өлшемдері
Салмағы
015 Жону
16К20 токарлы- бұрандалық станогында жүргізіледі
Станоктың техникалық сипаттамасы
Жону бөлігінің үлкен диаметрі, мм
Над станиной
Над суппортам
Штенгельдің айналым саны
Айналу жиілігінің мөлшері, айн/мин
Соққы берілу мөлшері, айн/мин
Ұзыннан
Көлденең
Электрқозғалтқыштың қуаты, кВт
Электрқозғалтқыштың білігінің айналу
жиілігі, айн/мин
Қысым үшжұдырықты патрон
Кескіш Т15К6, МЕСТ 2675-80
Ішкі өлшегіш НИ 100- 160- 0,01 мм, МЕСТ 868-82
Жұмысты IV- разрядты токарь машина жүргізіледі
020 Бақылау
Слеварлық үстелде ВД-100
Габаритті өлшемдері
Салмағы
Ішкі өлшегіш НИ 50×75-0,001 мм, МЕСТ 868-82
Өлшеу- бақылау аспаптарымен IV- разрядты темір шебері жүргізеді
2.4 Бір операциялының өңдеу режимдерін таңдау және жұмыстардың техникалық
010 Тоқарлық бұрандалық
Операция құрамы:
А Күпшекті станоғының үш жудырықты патронына бекіту
1 Ø73,2 мм ден Ø 77,2 мм дейін жону,
НВ 163
Т15К6 кескіш
Кесу терендігін t, мм анықтау
Балқытылған қабат екі өтумен аламыз әрі өтуден алынатын қабат
бірінші өту t=1 мм (қара өңдеу)
екінші өту t=1 мм (таза өңдеу)
Берілісті анықтау (кесте 4,3 және кесте 4,4)
S= 0,8... 1,2 мм/айн
S= 0,825.. 0,60мм/айн
Станок паспорты бойынша қабылдаймыз
S= 1 мм/айн
S= 0,25 мм/айн
Кесу жылдамдығын анықтау (кесте 4,5 және
Қара өндеу үшін Vт=131 мм/мин
Таза өндеу үшін Vт=180 мм/мин
Кесу жалдамдығын кесу жағдайына қарай түзету келесі формула
V=Vт*Км*Кх*Кмр*Кох (мм/мин)
Км-өндеу материалына қарай түзету Км=0,6 (кесте 4,7)
Кх- өнделетін беттін күйіпе қарай және дайын түріне қарай
Кмр - кескіш материалына қарай түзету коэффициентін қабылдаймыз Кмр=1,15
Кох-суытуды қолдануыта қарай түзету коэффициентін қабылдаймыз Кох=1,25 (кесте 4,11)
Қара өндеу үшін V=131*0.6*0.75*1.15*1.25=80м/мин
Таза өндеу үшін V=180-0.6*0.75*1.15*1.25=125м/мин
Шпиндель айналу жиілігін анықтау
Қара өндеу үшін
Таза өндеу үшін
Станок паспорты бойынша қабылдаймыз
Қара өндеу үшін n=315 айы/мин
Таза өндеу үшін n=500 айы/мин
Негізі уақытын анықтау
Қара өндеу үшін
Таза өндеу үшін
+
Көмекші уақыт, (мин)
Ткөмек = 0,5
Оперативтік уақыт, (мин)
Топ = Ттолық + Т қосымша
Ттолық – толық уақыт, (мин)
Тқысым –қосымша уақыт, (мин)
Топ = 0,27+0,5 = 0,135 мин
Қосымша уақыт (мин)
Тқосым = 0,09×Топ
Топ – опертивтік уақыт, (мин)
Тқосым = 0,09 + 0,135 = 0,012
Даярлауға бекітуге ьерілген уақыт
Тn-3 =9 мин уақыт мөлшері (мин)
Тн =
n – бөлшектің саны (шт)
(мин)
3. ҚҰРЫЛЫМДАУ БӨЛІМІ
3.1 Айла бұйымдар таңдау және құрылымын бөлендеу
Мен диплом жобалау барысында таңдаған тақырыбым «ГАЗ-3102 автокөлігінің
Автокөлік құрылысында өте көп пайдаланылатын гидравликалық жетектің басқару жетектері.
Бұл гидравликалық жетектерді пневматикалық жетектермен салыстырғанжа жұмыс сұйықтықтың қысымын
Өте жоғары қысу күшті алуға болғандықтан бірнеше жерге қысымды
Менің осы ұсынып отырған гидравликалық қысқыш төменгі суретте көрсетілген.
Техникалық сипаттамасы
Қысқыш түрі
Толық қысу күші кг/с
Жүйедегі максималды қысым, МПа
Цилиндр диаметрі, мм
Габаритті өлшемдері, мм
Құрылысы:
Негізгі орнықтиы бөлшек 1- тұрқы, ол 2- плитада орналасқан.
Жұмыс істеу принципі:
1- тұрқыдағы ойық және 2- плитадағы кертік қысқышты үш
Гидрожетекті қысқышты пайдалану кезінде негізгі талаптар қойылады. Құрудың алдында
Жұмыс қысымы 2-2,5 МПа май қысымымен жұмыс қабілетін тексеріп
3.2 Бөлшектердің материалын таңдау
- Тұрқы – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Плита - Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Қысқыш – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Поршень – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Қақпақ – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Цилиндр – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Серіппе- Болат 65 Г МЕСТ 14959-79
- Гайка – Болат 15 МЕСТ 1050-74
- Серіппе – Болат 65 Г МЕСТ 14959-79
- Шток – Болат Ст5 МЕСТ 380-71
- Пластина – Болат Ст5 МЕСТ 380-71
- Болт М14 – Болат Ст5 МЕСТ 380-71
- Қақпақ – Болат 15 МЕСТ 1050-74
3.3 Бөлшектерді беріктікке есептеу
Бөлшекті қысу үшін керекті қысу күш Р = 1200
Мұндағы:
10 – тұрақты шама
Рн- жүйедегі қысым
η = көлемдік ПӘК η = 0,9.......0,95
S – цилиндр ауданы
Қабылдаймыз:
h = 0,95
- жүйедегі қысымы 5 Мпа
- қысуға керекті қысу уақыты 4 сек
- піспектің жүріс ұзындығы 20 мм = 2 см
Жоғары формуладан піспек ауданын анықтаймыз:
№1 кесте бойынша ең жақын табылған S шамаға S=
м/мин
Керекті май шығыны:
Q
Q л/мин
Сұйықтың құбыр жолдағы қозғалу жылдамдығы ω м/с жетектің қысымына
Егер:
РН = 2.......6,3 МПа → ω = 4
РН =6,3….10 МПА → ω = 5 м/с
РН =10......20 МПА → ω = 6 м/с
РН = 20.....30 МПа → ω = 12
Бізге берілген жағдай үшін РН = 5 МПа,
№2 кесте бойынша
Анықталған ω және Q шамаларына қарап құбыр жолдың диаметрін
Q = 18,7 л/мин
dқ = 10 мм
м/м
с
Шток қуысының көлемі
л
4. ЭКОНОМИКАЛЫҚ БӨЛІМ
4.1 Айлабұйымның экономикалық тиімділігі және жұмсаған шығынның қайталау уақыты
Алдыңғы алқаның күпшегі.
Бөлшектің қалпына келтіруге кеткен өзіндік құны соған байланысты жөндеу
Св = 3П + Смат + Со + Нр
Калькуляциялық карта
Нөмірленуі Жұмыс атауы Жұмыс разряды Сағаттық тарифтік ставкасы. С.ч.теңге
3Пт= ; тг
005 Токарлық IV 84,35 9,147 12,86
015 Слесарлық
токарлық IV
IV 78,23
84,35 9,762
9,147 12,72
12,86
Қорытынды
38,43
Тарифтік еңбекақы 30% сыйақы
Пр = 0,3*38,43 = 11,52 тг;
Негізгі жұмысақы:
3Посн = Кр *(3Пт + Пр); теңге
Мұндағы: Кр – районды коэффициент Кр
3Посн = 1,2*(38,34+11,52) = 60кг
Қосымша еңбекақы:
3Пgon = 0,45*3Посн
3Пgon = 0,45*60 = 27 тг;
Негізгі және қосымша еңбекақыдан, еңбекақы қорын табамыз:
ФЗП = 3Посн +3Пgon
ФЗП= 60+27 = 87 тг;
ФЗП – дан аудару:
ОЗП = 0,2*(ФЗП -0,1* ФЗП)
ОЗП = 0,2*(87-0,1*87) = 15,6 тг;
ФЗП аударымымен:
ФЗП = ФЗП + ОЗП
ФЗП = 87+15,6 = 102,6 тг;
Материалдық шығындары
Смат = Мм * Цм
Мұндағы: Мм – материал массасы
Цм – материал бағасы, Цм = 150 тг/кг және
Материал масасы:
; грамм
Мұндағы: ρ – материалдың тығыздығы; ρ = 7,84 см3
Д - өңдеуден кейінгі диаметр; см
d - өңдеуге дейінгі диметр; см
l – мойын ұзындығы; см
кг
Килограммға айналдырғанда 2051,2 гр/1000 = 2,0512 кг
Материал бағасы:
тг
Бөлшектің қалған бағасы:
Со = G*Цм; тг
Мұндағы: G – бөлшек салмағы; G = 12кг
Цм – материал бағасы Цм = 21 тг 1
Со = 12*21=252 тг
Тарифтік еңбекақыдан 180-200% шығысты құрайды
Нр = 1,9*3Пт; тг
Нр = 1,9*38,34 = 73 тг
Жөндеудің өзіндік құны:
Св = 3П + Смат + Со + Нр;
Св = 87+307,6+252+73 = 720 тг
Алдыңғы алқаның күпшегін жөндеу экономикалық жағынан тиімді болып
келеді. Өйткені күпшекті жаңадан алып салу үшін оған өндірушілерге
5.1 Жобаның қауіпсіздік және экологиялық бөлімі
Қоршаған ортаны қорғау қоғам өміріндегі ең ірі маңызды мәселелердің
Жыл сайын бүкіл әлемде шаруашылық атмосфераға 350 млн.т көмірқышқылын,
Атом станцияларындағы аварияға байланысты, атомдық қаруларды пайдалнуына байланысты биосфераның
Қоршаған ортаның ластануының бір бөлігін автокөлік мекемелері қамтиды. Негізгі
Автокөлікке техникалық қызмет көрсеткенде және ағымды жөндеу кезінде қоршаған
Біздің елімізде табиғатты және оның ресурстарын қорғау сұрақтары жиі
Қоршаған ортадағы зиянды заттардың азаюына автокөлік жөндеу мекемелерін жобалағанда,
5.2 Техникалық қауіпсіздік және еңбек қорғау
Автокөліктерге техникалық қызмет көрсету және жөндеу жұмыстары арнайы жөндеуге
Еден үстіндегі техникалық күтім және жөндеу постарына автокөлікті қойған
Бензинді қозғалтқыштары бар, автокөліктің тұтандыру жүйесін өшіру қажет, ал
Автокөоліктің жоғарғы жағында орнатылған агрегаттарды жөндеу кезінде қауіпсіз жұмысты
Мекемеде слесарлы жұмыстар мен жұмыс жүргізгенде, құрал- жабдықтарды пайдалану
Асфальбетонды еден столында жұмыс істегенде суық тимес үшін ағаш
Балға және кувалда негізінен басының бір жағы домалақ, бір
Бұрандалы кілттер, гайкалар және болттар өлшемдеріне сәйкес таңдалу қажет.
Үшкір тістеуік және жалпақ тістеуік сабы жарық, сынық жаман
Слесардың жұмысы қауіпсіз болу үшін еңбекті қорғау техникалық қауіпсіздігін
Сонымен қатар осы слесар жұмыстарында діріл, шуыл көп болады.
Шуыл еңбек өндірістігін төмендетіп адамды жарақат алуға әкеліп соғады.
Техникалық процестерді ыңғайлау дыбыс сөндіруді қолдану механизмнің айналатын бөлшектерін
Дірілді төмендету үшін арнайы дыбыс сөндіретін құралдарды қолдану қажет.
МЕСТ-1200284 ЕҚСЖ бойынша еңбекті қорғау – бұл заңды актілерінің
2.2 Бөлшекті қалпына келтіру техникалық процессі (операция жоспары)
Технологиялық процессінің жобалау мақсаттары:
- бөлшекті толық және бөлек беттерін өңдеу үшін оптималдық
- өңдеу және бақылау үшін керекті құрал-жабдықпен аспапты
-жұмыстарды орындау оптималдық өңдеу режімдерін анықтау.
Бөлшектің қалпына келтіру технологиялық порцессін жобалау үшін негізгі алғашқы
- жөнделетін узелді құрастырған сызбасы (бөлщектің жұмыс жағдайын және
- бөлшектің жұмыс сызбасы (өлшемнің мүмкіндік шектеулі беттін кедір-бұдырлығы,
- бөлшектін жөндеу сызбасы.
- бөлшектің ақау картасы: ( тозатын беттер туралы, ақау
Жобалау келесі кезеңдерден құралады:
ақау карта бойынша бөлшектердін ақауларын талдау.
бөлшектін қалпына келтіру жоспарын орындау.
ақауды қалпына келтіру жоспарын орындау.
Қалпына келтіру маршрутын құру.
әр операцияға жабдықпен кесу орнату, бекіту өлшеу және көмекші
операцияны техникалық мөлшерлеу(өңдеу режімдерін таңдау, негізгі қосымша даярлау уақытын
технологиялық процестерін құжаттарын толтыру.
Жоғарыдағы ақаулардың ішінде ең жиі кездесетін келесі екі ақау
2 кесте – Жөндеу жоспарлар
Сыртқы подшипниктің сыртқы сақинасының тозуы Бұранданың М8 бұзылуы
Жону
Престеу
Жону
бақылау Жону
Бұранды орнату
Бақылау
005 Термиялық өңдеу ( нормальдау)
010 Токарлық – бұрандылық (мойынтірек отыратын беттерді өңдеу, және
015 Слеарлық (өңделген беттерді мойынсыздандыру және балқытуға, жатпайтын
020 Термиялық өңдеу(балқытудан кейін нормальдау)
030 Токарлық бұрандалық( балқытылған беттерді өңдеу)
035 Термиялық өңдеу ( жоғары жиілік тоқтарымен подлипник отыру
040 Домалақ ажарлау ( подлипник отыру беттерін ажарлау)
045 Қорытынды бақылау
2.6. Бір қалпына келтіру операцияның операциялық картаны құру.
Операциялық карталар әр операцияға орындалады және маршруттық картаны толықтыру
Операциялық карталар жасау қажеттілігі технологиялық операцияның толық баяндау талаптарына
Операцияны баяндау кезінде әрекеттер өңдеу режимдері және есептеу нормалары
Операциялық карталар жұмысшылар құжаты болып есептеледі.
Операциялық карталарды хаттау ережелері:
Әрекеттердің мазмұнын етістіктің бұйрық райында жазылады.
Әрекеттерді араб сандарымен нөмірлейді.
Орнату жұмыстары үлкен орыс алфавит әріптерімен белгіленеді.
Қолданылатын жабдықты атауымен және моделімен белгілейді.
Аспап үшін қысқаша сипаттамасы беріледі
Төменгі кестеде токарлық бұрандалық операциясының картасы көрсетілген





Ұқсас жұмыстар

Сарымсақтың химиялық құрамы
Өңделетін материалдардың қасиеттерімен таныстыру
Қорап бөлшегінің негізгі бөлшектері
Статистикалық физика.Физикалық кинетика негіздері оқулығы бойынша электрондық оқулық құру тақырыбын
Аяқ киім бөлшектерінің құрылымы
Білім беру бағдарламасы мазмұны мен құрылымы
Белсенді оқыту әдістеріне сипаттама
Көз жарығының сахнада орналасуы
Оқыту процесінде әдістер туралы түсінік
Автокөліктің күрделі жөндеу әдісін таңдау және негіздеу