Мемлекеттік басқаруды жетілдіру жолдары




Мазм±ны
Қазақстан Республикасын мемлекеттік басқару жєне мемлекеттік
Мемлекеттік басқару ќызметініњ мәні және
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік билік органдарының жүйесі
¤зін-µзі басќару жєне мемлекеттік басќаруды жетілдіру
Мемлекеттік басқару мен өзін-өзі басқару
Мемлекеттік басқаруды жетілдіру жолдары
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Басқару - мемлекеттік және қоғамдық ұйымдарда,
Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуын басқарудағы дербестілік
Республикамызда терең де батыл өзгерістерді жүзеге
Аталып өткен құжаттардың Республикадағы саяси экономикалық
Қазақстан Республикасын мемлекеттік басқару жєне мемлекеттік
1. 1 Мемлекеттік басқару қызметінің
Мемлекеттік басќару - ерекше субъектілер
ќоѓамдыќ пайдалы ќызметтіњ наќтылы т‰рімен;
б±л ќызметті атќару ету µкім сипатымен;
арнайы уєкілетті субъектілердіњ ж‰зеге асыруымен;
зањѓа тєуелді сипатымен,
ќызметтіњ єрт‰рлі нысандарымен.
Мемлекеттік басқару мәні келесілерді қамтиды:
Мемлекеттің ішкі және сыртқы қауіпсіздігін қамтамасыз
Еліміздің сенімді әрі тұрақты демократиялық
ҚР азаматтарының құқығы мен еркіндігін
Халықтың әл-ауқатын көтеруге бағытталған мемлекеттік саясатты
Тиімді экологиялық жағдайды қолдау.
Нарықтық механизмдерді қолдау.
Аймақтар мен орталықтың тиімді байланыстарын орнату.
Бұл мемлекеттік басқару бағытталған жалпы мақсаттар
Мемлекеттік басқару қызметтеріне мыналар жатады:
Жоспарлау қызметі. (мұнда қандай мақсат қойылуы
Үйымдастыру қызметі. (Адамдарға өкілеттіктер мен міндеттерді
Реттеу қызметі.(Адамдардың белгілі бір ұйым шеңберінде
Қызметкерлермен жұмыс істеу қызметі. (Әлемдік тәжірибеде
Бақылау қызметі. ( барлық жоғарыда аталған
Нарықтық экономика механизмінде мемлекеттің экономикаға араласуынсыз
Онтологиялық. ( мұнда элементтердің табиғатпен байланысын,
Гносеологиялық (қағидалардың негізгі ерекшеліктерін талдау және
Методологиялық (қағидаларды теориялық және іс-тәжірибеде қолдану
Мемлекеттік басқару қағидаларына келесілер жатады:
Қоғамдық-саяси (мемлекеттік басқарудың әлеуметтік табиғатын зерттеу
Функционалды-құрылымдық (мемлекеттік басқару органдарының құрылымының заңдылығын
Ұйымдық-құрылымдық (мемлекеттік басқарудың ұйымдастыру құрылымының заңдылығы
Мемлекеттік басқару қызметі (мемлекеттік басқару органдарының
Мемлекеттік билік органдарының арасындағы өкілеттіктерді бөлу
мемлекет көлемінде мемлекеттік басқарудың демократиялығы мен
мемлекеттік басқаруды тиімді құру;
мемлекеттік басқарудың тұтастығы, рационалдығы және тиімділігі;
заңдық реттеудің біртұтастығымен құқықтық нормалады қолдану
мемлекеттік- құқықтық жадайлардың тұрақтылығы.
1.2. Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік билік органдарының
Жоғарыда аталған өлшемдер негізінде мемлекеттік билік
Қазақстан Республикасының Президенті — мемлекет басшысы,
Қазақстан Республикасынан тысқары жерде туған, 40
Президент өкілді органның депутаты болып қоса
Қазақстан Республикасының Парламенті—Қазақстан Республикасының заң шығару
Қазақстан Республикасы Парламентінің төменгі Палатасы —
Қазақстан Республикасының Үкіметі — атқарушы биліктің
Сот билігін — сотта іс жүргізудің
Судьялар сот төрелігін іске асыру кезінде
Мемлекеттік биліктің бірынғай жүйесінде Қазақстан Республикасы
Президент деген ұғым конституциялық құқылык мағынада
Президент кызметі түнғыш рет Қазақстанда 1990
Демек, Президент мемлекеттік биліктің шыңы. Қазақстан
Президентке Қазақстан Республикасы Конституциясының 44-бабында көрсетілген
Президент атқарушы билік саласында:
Парламенттің келісімімен Республика Премьер-министрін қызметке тағайындайды;
Республика Парламентінің кезекті және кезектен тыс
Парламент Сенаты үсынған заңға он бес
Парламенттің келісімімен Қазақстан Республикасы Үлттық Банкінің
Парламент Сенатыныц келісімімен Республиканың Бас Прокурорын
Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерін басқара отырьш,
Президенттің басты міндеті — ел ішінде
Президент өкілеттіктерінін келесі топтамасын оған Қазақстан
1) Заң шыгару. Қазақстан Республикасы Конституциясы
2. Заң күші бар Жарлықтар шығару.
Сонымен қоса Президент Конституция мен зандар
Қазақстан Республикасы Президентінің кандидаттығына мынадай катаң
Қазақстан Республикасының Президентін конституциялық заңға сәйкес
Президентке ешкімнін, тиісуіне болмайды, яғни оны
Республиканың Президенті өзінің міндеттерін аткару кезіндегі
Парламент — Қазақстан Республикасының заң шығару
Сенат әр облыстан, республикалык, маңызы бар
Сенаттың ерекше қарауына: Қазақстан Республикасы Президентінің
Мәжіліс— Парламенттің төменгі палатасы. Ол жетпіс
Парламент Палаталарының бөлек отырысында мәселелерді әуелі
Мәжілістің ерекше қарауына: заддардың жобаларын қарауға
Палаталардың бірлескен отырысында Парламент
1) Қазақстан Республикасы Президентінің ұсынысы
2) Республикалық бюджетті және Үкімет пен
3) Республика Президентінің қарсылығын туғызған зандар
4) Президентке оның бастамасы бойынша
5) Президенттін. Республика Премьер-Министрін, Республика Ұлттық
6) Премьер-Министрдің Үкімет бағдарламасы туралы
7) Әр Палата депутаттары жалпы
Парламент бұдан басқа да өкілеттіктерді жүзеге
Парламент Республиканың бүкіл аумағында міндетті күші
Зандар, аса маңызды қоғамдық қатынастарға реттейтш,
1) жеке және занды түлғалардың құқық
2) меншік режиміне және өзге де
3) мемлекеттік органдар мен жергілікті
4) салық салуға, алымдар мен
5) республикалык бюджетке;
6) сот қүрылысы мен сотта іс
7) білім беруге, денсаулык сақтауға
8) көсіпорындар мен олардың мүлкін жекешелендіруге;
9) айналадағы ортаны қорғауға;
10) Республиканың әкімшілік-аумақтық құрылысына;
11) мемлекет қорғанысы мен қауіпсіздігін қамтамасыз
Өзге қатынастардың барлығы заңға тәуелді актілермен
Республиканың мұндай заңдары Республика Президенті қол
Қазақстан Республикасының Президенті мынадаи жағдайларда: Парламент
Парламенттің ағымдағы қызметі тұрақты комитеттерде атқарылады,
Қаралған заң жобасы бойынша Сенаттың Президент
¤зін-µзі басќару жєне мемлекеттік басќаруды жетілдіру
Мемлекеттік басқару мен өзін-өзі басқару
Республика экономикасын басқару жүйесінің әдістемелік негіздерінің
Тұжырымдамада анықталғандай Республиканың өзін-өзі басқару қағидасына
Аталмыш тұжырымдаманы нақтылы іске асыру
Бұл құжаттар көптен күткен, әлеуметтік-экономикалық басқаруды
Бірінші заң Қазақстан Республикасының Конститутциясына сәйкес
Басқару тұрғысынан алғанда маслихаттардың құзыреттері орынды
Ұғыну барысында екі заңның айырмашылығын білу
Қазақстан Республикасы “Жергілікті өзін-өзі басқару” заңында
Бұл қағидалар Қазақстан экономикасын басқарудың қазіргі
Басқару обьектілерінде жүргізіліп жатқан терең
Бұрынғы орын алған мемлекеттік билік пен
Қоғамдық дағдарыс жағдайынан шығуы, қолда бар
Нарықтық қатынастарды ендіру мен дамытуға жағдай
Басқару органдарының әдістері мен нысандары ескіше
Салалық басқару органдарында қайта бөлу қызметі
Елеулі кемшілік болып қабылданған басқарушылық шешімдерге
Келісімсіз әрекет жасау, қызметті пайдалану, атқарушы
Экономиканы тұрақтандыру шаралары мен нарықты қалыптастыру
Қазіргі кезедегі мемлекеттік басқару органдарының жүйесі
Қазақстан Республикасы экономика министрлігі;
ҚР-ның көлік және коммуникация министрлігі;
ҚР ауыл шаруашылығы министрлігі
ҚР энергетика, индустрия және сауда министрлігі;
ҚР білім және ғылым министрлігі;
ҚР табиғи ресурстар және айналадағы ортаны
ҚР стратегия жөніндегі агенттігі;
ҚР табиғи монополияларды реттеу, бәсекелестіктіқорғау және
Үкімет құрамына кірмейтін бірқатар басқа да
Басқарудың ұйымдастырушылық құрылымын әрі қарай жетілдіру
ұйымдастырушылық құрылым басқарудың негізгі заңдылықтарына, дәл
ұйымдастырушылық құрылымның жақсаруы, шаруашылықтың экономикалық тетігінің
Бұрын өзін - өзі ақтаған басқарудың
Басқарудың ұйымдастырушылық құрылымы серпіндікпен сипатталатын және
Басқаруды орталықтандыру мен орталықсыздандырудың арақатысын оңтайландыру,
Республикалық , аймақтық және бағдарламалық деңгейде
Еңбекті ұйымдастырудың пайдалы нысандарын , шешім
Осы аталған мәселелер кешені аппаратты құруды
3. Мемлекеттік басқаруды жетілдіру жолдары
Мемлекеттік басқарудың тиімділігі оның ұйымдастырушылық құрылымы
Ынта қойып зерттейтін мәселелердің бірі –
Республикалық өзін өзі басқару тұжырымдамасына төмендегідей
Территориялық деңгейдегі мүдделер жүйесі және басымдықтар;
өзін өзі басқарудың субьектілер жиынтығы, олардың
өзін өзі басқарудың мүдделеріне жету үшін
экономикалық кешенінің тиімділігін бағалайтын көрсеткіштер;
мемлекеттік басқару мен территориялық өзін өзі
Қазақстанның әлеуметтік экономикалық дамуы, келешек өрлеуі
Осыған орай біздің экономика ғылымының шұғылданатын
тоталитарлық жүйе кезінде облыстардың жағдайларына орталықтандырылған
өз кезеңіндегі салалық басқарудың күйреуі;
республикада жалпы экономикада салалық негіздерінің әлсізденуі,
республика егемендік алғаннан кейін халық шаруашылығын
нарықтық механизмді аймақтық экономиканы басқарудың негізгі
Қорытынды
Республика экономикасын басқару жүйесінің әдістемелік негіздерінің
Тұжырымдамада анықталғандай Республиканың өзін-өзі басқару қағидасына
Қазақстан экономикасы мемлекеттік реттеудің субьектісі болып
Қазақстан Республикасы Конституциясының құрамында экономиканы басқаруды
Бұл қағидалар Қазақстан экономикасын басқарудың қазіргі
Басқару обьектілерінде жүргізіліп жатқан терең
Қолданылған әдебиеттер
ҚАЗАҚСТАН Республикас Президентінің Қазақстан халқына жолдауы-Казақстан
Қазақстан республикасының “ҚР мемлекеттік жергілікті басқару
2002-2006 ж.ж. арналған Қазақстан Республикасының аймақтық
Махмутова М.”Системы местного самоуправления в Казахстане”.
Арбатов А.”Механизм регулирования развития регионов.” Экономист,
Анимица Е.Г. ”Основы местного самоуправления”
Концепция интеграции научных учереждений и ВУЗов
Указ президента Республики Казахстан от 11.03.1996г.
Баймуратов У.Б. Эффективность технического прогресса в
Герчикова И.Н. Менеджмент – М. Банки
22





Ұқсас жұмыстар

Басқару іс-әрекетінің өнімділігін көтеру мәселелері
Мемлекеттік меншікті басқару
Жергілікті мемлекеттік басқару органдары және олардың қаржы - экономикалық негіздері
Қазақстан Республикасында ауылдық аймақтардың жергілікті басқару жүйесін жетілдіру жолдары
Мемлекеттік басқарудың түсінігі және оның бастаулары
Нарықтағы әлеуметтану
Мемлекеттiк басқарудағы ақпарттық жүйе жене оны жетiлдiру қажеттiлiгi
Жергілікті басқару құрылымының негіздері және қалыптасу заңдылықтарын анықтау
Мемлекеттік басқарудың түсінігі мен түрлері
Мемлекеттік қызметтің теориялық негізі