Салық саясаты
Жоспар
Кіріспе
I-бөлім. ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУ
Экономиканы мемлекеттік реттеудің қажеттігі
II-бөлім. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҮШІН ЭКОНОМИКАНЫ РЕТТЕУДІҢ БАСЫМ БАҒЫТТАРЫ
Экономиканы салықтық-фискалдық реттеу және оның Қазақстан экономикасы үшін
2.2 Нарықтық экономикадағы ақша-несие саясаты және оның Қазақстан
2.3 Қазақстан Республикасының индустриялы-инновациялы саясаты
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
КІРІСПЕ
Экономика қоғам дамуының негізі, ал мемлекет сол қоғмның
Экономиканы мемлкеттік реттеуде мемлекеттің рөлі оның экономикалық процестерді
Қазақстан Рсепубликасының өз егемендігін алып, жаңадан анрықтық қатынастарға
Ал бүгінгі еліміздің аяғынан нық тұра бастаған кезеңде
Сондықтан мен курстық жұмысымның тақырыбын «Экономиканы мемлекеттік ретету:
Тақырыпты орындаудағы мақсат пен міндеттеріме келесілер жатады:
I-бөлім. ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУ
1.1 Экономиканы мемлекеттік реттеудің қажеттігі.
Мемлекеттің пайда болуымен қатар оның экономикалық қызмет ететін
Тарихи жағынан дамыған елдерде экономиканы реттеу жөніндегі екі
Кейнстік мектеп – шаруашылық механизмін мемлекеттік реттеу концепциясы
Ал Кейнс және посткейнстік өкілдер нарық параметрлерінің жағдайына
А.Смит мемлекеттің үш негізгі міндетін атап көрсетеді:
1. Әскери қауіпсіздікті сақтау;
2. Құқықтық қызметтер;
3. Қоғамдық қатынастарды реттеу;
Ал мемлекеттік экономикалық реттеу туралы Орешин былай деді:
Қазақстандық экономистер Ихданов пен Мамыров экономиканы мемлекеттік реттеуді
Мемлекеттік реттеу экономикалық өсудің тұрақтылығын сақтауға және дамытуға
Мемлекеттік реттеудің келесідей түрлері бар:
Шаруашылықты басқарудағы толық мемлекеттік монополизм;
Нарықтық және басқа да экономикалық жүйелердің ұштасуының әр
Экономиканы мемлекеттік реттеудің басты үлгілері:
Адаптациялық үлгі – мысалы, АҚШ экономикасын реттеу үлгісі;
Белсенділік үлгі, яғни Жапония мысалында.
Экономиканы мемлекеттік реттеудің негізгі әдістеріне тоқталатын болсақ:
Құқықтық реттеу – мемлекеттің тарапынан;
Өндіруші фирмалар және тұтынушылар үшін экономикалық қызмет тәртібінің
Әкімшілік реттеу – лицензиялау, квота белгілеу шаралары жатады.
Экономикалық әдістер нарықтық қатынастардың сипатынажәне ұлттық экономиканың шеңберінде
Ал экономиканы мемлекеттік реттеудің келесі бағыттардағы қызметтері кең
Ұлттық қорғаныс;
Фундаменталды ғылым;
Космостық зерттеулер;
Денсаулық сақтау;
Қала құрылысы, заводтар салу;
Мемлекеттік несиелендірудің пайыз қойылымын, тауарлардың сапасын реттеу;
Ресурстарды тиімді бөлу мен ұтымды пайдалану;
Монополияға қарсы тұру, бәсекені қолдау шаралары;
Жұмыссыздықтықтың орын алуын, инфляция, сұраныс пен ұсыныстың тепе-теңдігінің
Әлеуметтік мәселелер мен қоршаған ортаның ластануын реттеу.
Экономиканы мемлекеттік реттеудің мақсаттары келесідей:
Жалпы экономикалық тұрақтылықты қамтамасыз ету;
Шаруашылық қызметтің кординациясын дамыту;
Бәсекелік ортаны барынша қолдау.
Осыдан барып келесі төрт көрсеткіш шығады:
Экономикалық өсім;
Жұмысбастылықтық жағдайы мен деңгейі;
Бағаның тұрақтылығы;
Сыртықы экономикалық тепе-теңдік.
Экономиканы мемлекеттік рететуде негізгі субъект мемлекеттің өзі болып
Экономиканы мемлекеттік реттеуде нарықты реттеудің әдістерін келесідей жіктеуге
Сурет- 1 – Экономиканы мемлекеттік реттеудің әдістері
1-ші суреттен көріп отырғанымыздай тікелей реттеу шаралары неғұрлым
II-бөлім. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҮШІН ЭКОНОМИКАНЫ РЕТТЕУДІҢ БАСЫМ БАҒЫТТАРЫ
2.1 Экономиканы салықтық-фискалдық реттеу және оның Қазақстан экономикасы
Мемлекет тарапынан экономикалық процестерді реттеу кез келген қоғамдық
Нарықтық қатынастардың құрылымында да, мемлекет тарапынан оларды реттеу
Экономиканы мемлекеттік қаржылық реттеу – бұл макроэкономикалық тепе-теңдіке
Қаржылық реттеудің түрлері салықтық, бюджеттік, мемлекеттік-кредиттік, кедендік-тарифтік, валюталық-қаржылық
Нарықтық экономика кезінде экономикалық, соның ішінде қаржылық нысандар
Салықтардың экономикалық мәні олардың өзінің функциялары мен
Салықтардың мәнiн толық түсiну үшiн олардың экономикалық маңызын
Сонымен, салықтардың жалпы экономика дамуында атқаратын келесiдей үш
Фискалдық;
Рететушiлiк;
Бақылаушылық.
Салықтардың экономиканы реттеудегі басты қызметi – фискалдық немесе
Қаржылық реттеудің басты мазмұны фискалдық саясатты – бюджет
Мультипликатордың іс-әрекеттерінің жоғары баяндалған мүмкіндіктері ескеріле отырып экономикалық
Аталған ынталандырушы бюджеттік-салық саясаты мыналарды қарастырады:
мемлекет шығыстарының көбеюі;
салықтардың төмендеуі;
мемлекеттің шығыстарының артуының үлкен нәтижесін ескере отырып фискалдық
Тежеушілік фискалдық саясат бюджет артығына жетуге бағдарлануы тиіс.
мемлекет шығыстарының азаюы;
салықтардың көбеюі;
бұл бағыттардың өзара үйлесуі.
Мемлекеттің орталықтандырылған ақша қорын қалыптастырумен және пайдаланумен байланысты
Сонымен қатар экономиканы мемлекеттік рететулердің негізгі құралдарының бірі
Қазiргi кезде Қазақстан Республикасының мемлекеттiк бюджетiндегi салықтық төлемдердiң
Кестеден көрсетiлген мәлiметтердi қарастыра келе, қазiргi кезде елiмiздiң
Кесте 1
Қазақстан Республикасы мемлекеттiк бюджетiнiң жалпы кiрiсiндегi салықтық түсiмдердiң
1998 1999 2000 2001 2002 2003
Мемлекеттiк бюджет кiрiсi (млрд. теңге)
Оның iшiнде салықтық түсiмдер 242,7
178,1 279,4
204,1 304,1
215,6 393,0
330,3 587,0
524,1 746,9
670,0
Салық түсiмердiң мемлекеттiң бюджетiндегi үлесi 73,4 73,0 70,9
Осыған орай қазіргі кездегі салық салу жүйесіндегі заңнамаларға
Салықтарды салу объектісі бойынша олар тура және жанама
Жанама салықтар – баға немесе тарифке үстеме түрінде
Салық Кодексіндегі 9 салық түрінің екеуі, яғни қосылған
Жаңа Салық Кодексi 2002 жылдың 1-шi қаңтарынан Қазақстанда
корпорациялық табыс салығы;
жеке табыс салығы;
қосылған құн салығы;
акциздер;
жер қойнауын пайдаланушылардың салықтар мен арнайы төлемдерi;
әлеуметтiк салық;
жер салығы;
көлiк құралдары салығы;
мүлiк салығы.
Мұндағы қосылған құнға салық пен акциздер жанама салықтарға
Корпорациялық табыс салығы. Бұл салықты Ұлттық банк
Корпорациялық табыс салығын салу механизмi заңды тұлғалар салықты
Жалпы табыс салығының мөлшерлемесi 30% болып белгiленген. Негiзгi
Төлем көзiнен салық салынатын табыстар – дивидендтер, депозитер
Жанама салықтардың iшiндегi ең маңыздысы 1992 жылы енгiзiлген
Демек, бұл салықтың ерекшелiгi – оның салық салынатын
Акциздер – бағаға қосылатын және сатып алушы төлейтiн
Акциз ставкаларын Үкiмет бекiтедi және тауар құнына пайызбен
Нарықтық механизмге көшу жағдайында мемлекеттік бюджеттің қаражаттары ең
Шығыстар мен салықтар арқылы бюджет экономика мен инвестицияларды
Алдағы үш жылдық кезеңге арналған орта мерзiмдi фискалдық
1. Орта мерзiмдi фискалдық саясат алдағы үш жылдық
мемлекеттiк, республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң болжамдық көрсеткiштерiн;
бюджеттiк бағдарламалардың өткен кезеңнiң iшiнде iске асырылу тиiмдiлiгiн
бюджет қаражатын жұмсаудың басым бағыттарын;
республиканың немесе аймақтың әлеуметтiк-экономикалық дамуының негiзгi бағыттарын iске
бюджетаралық қатынастардың даму бағыттарын;
мемлекеттiк және мемлекет кепiлдiк берген қарыз алу мен
ықтимал фискалдық тәуекелдердi айқындайтын құжат болып табылады.
2. Орта мерзiмдi фискалдық саясат республиканың немесе аймақтың
Тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңның
Нарықтық жағдайларға көшу жағдайында республикалық бюджет шығыстарының құрылымы
Алайда нарықтық механизмдердің іс-әрекеті жағдайында да жеке салалар
Экономиканы одан әрі тұрақты дамыту, жүргізіліп жатқан реформаларды
Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын іске асыру, сондай-ақ инвестициялар көлемін
шағын кәсіпкерлік субъектілері үшін арнаулы салық режимін қолдану
Салықтық әкімшілендірк процесін одан әрі жетілдіру;
Салық салу және оның механизмін акпараттандыру және компьютрлендіру;
Қазақстандық экономиканың бәсеке қабілеттілігін күшейту мақсатында 2008 жылдан
Мемлекеттік бюджет кірістері салық заңнамасы, Әлеуметтік-экономикалық дамудың орта
Келесі 2-ші кестеден мемлекеттік бюджет кірістерінің 2006-2008 жылдарға
Кесте 2
Мемлекетік бюджет кірістерінің 2006-2008 жылдарға арналған болжамы
Атауы 2006 2007 2008
Кірістер 22,3 22,7 23,2
Салықтық түсімдер 21,3 21,5 22
Салықтық емес түсімдер 0,6 0,5 0,5
Негізгі капиталды сатудан түсетін түсімдер 0,4 0,7 0,7
2006-2008 жылдары бюджет саясаты жедел әлеуметтік-экономикалық даму мақсаттары
Денсаулық сақтауды реформалауға және дамытуға;
Білім беруді дамытуға;
Әлеуметтік реформаларды одан әрі тереңдетуге;
Идустриялық-инновациялық дамуды қолдауға;
Аграрлық секторды дамытуға; Жаңа тұрғын үй саясатын іске
Шағын және орта кәсіпкерлікті дамытуға;
Мемлекеттік қызметтердіңтиімділігін арттыруға бағытталып отыр. /12/
Орта мерзімді кеезңде фискалдық саясаттың негізгі мақсаты әлеуметтік-экономикалық
Орта мерзімді кезеңде бұл мақсатқа қол жеткізу үшін
Бюджеттік заңнаманы және жоспарлауды жетілдіру;
Мемлекеттік шығыстардың тиімділігі мен нәтижелігін арттыру;
Жүргізіліп жатқан әлеуметтік реформаларды қаржылық қамтамасыз ету;
Перспективалы бюджеттік жоспарлаудың рөлін жоғарлату;
Көлеңкелі экономиканың үлесін азайту;
ҚР Ұлттық қорын қалыптастыру және пайдалану тетігін жетілдіру;
Кез келген мемлекеттің нарықтық экономикасының қалыптасуы мен дамуы
Салық саясаты арқылы шаруашылық жүргізуші субъектілердің қызметін ынталандыруға
2.2 Нарықтық экономикадағы ақша-несие саясаты және оның Қазақстан
Еліміздің нарықтық экономикаға өтуіне байланысты экономиканың тиімді және
Қазақстан Ұлттық банкі мемлекеттік ақша-несие саясатын анықтайтын және
Ақша-несие саясаты – бұл айналыстағы ақша жиынын, несие
Шаруашылық жағдаятына байланысты ақша-несие саясатының екi түрi бар:
рекстрикциялық ақша-несие саясаты;
экспанциялық ақша-несие саясаты.
Рекстрикциялық ақша-несие саясаты - коммерциялық банктердiң
Экспанциялық ақша-несие саясаты – несие беру көлемiн кеңейтумен,
Ақша саясатының құралдарын төмендегiдей топтастыруға болады:
Ақырғы мақсат:
а) экономиканың өсуi;
ә) толық жұмысбастылық;
б) бағаны тұрақтандыру;
в) төлем балансын тұрақтандыру.
Аралық мақсат:
а) ақша жиыны;
ә) пайыз мөлшерлемесi;
б) айырбас курсы.
Құралдары:
а) несие берудiң лимитi, пайыз мөлшерлемесiн тiкелей реттеу;
ә) мiндеттi резервтер нормасының өзгеруi;
б) есептеу мөлшерлемесiнiң өзгеруi;
в) ашық нарықтағы операциялар.
Тiкелей (а) және жанама (ә,б,в) құралдарының арасында айырмашылықтар
Қазақстан Ұлттық банкi операциялар бойынша ресми қайта қаржыландыру
Жоғарыда атап өткеніміздей соңғы жылдардағы ақша-несие саясатының басты
Қайта қаржыландыру мөлшерлемесi: ресми мүдделендiру мөлшерлемесi деңгейiн белгiлеу;
Қазақстан Ұлттық банкi жинақталатын ең төменгi мiндеттi резервтер
Мемлекеттiң бағалы қағаздарын сатып алу және сату
Банктерге және үкiметке, экономикалық құрылым салаларына несиелер
Валюталық нарықтағы басқыншылық, яғни Ұлттық банктің шетел валюталарын
Кейбiр жағдайларды несиелiк операциялардың жекелеген түрлерiнiң деңгейi мен
Ресми есепке алу (дисконттық) мөлшерлемесi.
Соңғы мақсаттар жалпы экономикалық саясаттың, сонымен қатар қазыналық,
Аралық мақсаттар нарықтық жағдайда тiкелей Орталық банктiң жанама
Қазақстан Ұлттық банкi пайыз саясатының басты мақсаты –
Қазақстандағы инфляциямен күресудің тағы да бір маңызды факторы
Қайта қаржыландыру мөлшерлемесiнiң шамасы ақшалай қаражаттарға деген сұранысқа
Ұлттық банктiң ресми пайыздары, оның тiкелей бақылауына жатпайтын
Ақша нарығындағы тепе-теңдiктi қамтамасыз етуде, банктерге берiлетiн несие
Ұлттық банк екiншi деңгейдегi банктер үшiн, олардың нормативтердi
мiндеттi резервтеу;
резервтеудiң баламалы тәртiбi.
Орталық банк неғұрлым мiндеттi резервтердiң нормасын жоғары тағайындаған
Ақша-несие саясаты арқылы реттеудiң бiрi есеп мөлшерлемесiн өзгерту.
Қазақстан экономикасындағы ақшаның құнсыздану қарқынының өсуі негізінен ұлттық
Осыған байланысты еліміздегі ақша-несие саясатының 2003-2006 жылдарға
Экономиканың тиімді дамуы үшін инфляцияның төменгі деңгейін ұстап
Бағалы қағаздардың алғашқы және қайталама рыноктарының дамуына ықпал
Ұлттық банктің бағалы қағаздар портфелін кеңейту;
Қаржы нарығының реттеуші құралы болып қайта қаржыландыру пайыз
Ұлттық ақша бірлігінің тұрақты деңгейін қамтамасыз ету арқылы
Қазақстанның экономикалық дамуында жағымды тенденцияның сақталуы еліміздің Ұлттық
Елімізде 2004 жылдан бастап Ұлттық банк ақша-несие саясатын
Сонымен Ұлттық банктің ақша-несие саясатының биылғы және алдағы
Енді еліміздегі ақша-несие саясатында таргеттеудің іске асқан жылдары
Кесте-1
2001-2005 жылдардағы ақша-несие саясатының жүргізілу барысы
2001 2002 2003 2004 2005 (6 ай)
Ақша базасы, млрд. теңге 175 208.3 316.9 577.8
Өткен жылмен салыстырғанда ақша базасының өзгерісі, %
29.5
19
52.2
82.4
-4.7
Айналыстағы қолма-қол ақшалар, млрд. теңге 131.2 161.7 238.7
Қолма-қол ақшалардың өзгерістері, % 23.3 23.2 47.6 58.9
Ақша массасы, млрд. теңге 576 765 971.7 1650.1
Ақша массасының өзгерісі, % 45.1 32.8 26.8 69.9
Жылдық инфляция деңгейі, % 6.4 6.6 6.8 6.7
1-ші кестеден көретініміздей соңғы жылдардағы ақша агрегаттарының, ақша
Өйткені елімізде бұрыннан бері жүргізіліп келе жатқан
Ұлттық банк бұл инфляцияның межелеген мөлшерден асып кетуіне
2.3 Қазақстан Республикасының индустриялы-инновациялы саясаты
Рыноктық қатынаста бәсекенiң дамуымен экономикада мемлекеттiң ролi төмендейдi.
Көптеген дамушы елдер табиғи ресурстарға бай бола тұра,
Қазіргі таңда ел экномикасы дамуының шешуші факторлары -
Жапондықтар жаңа өнімді ойлап табу және оны жасап
Ал Қытайда жаңа техника мен жоғары технологияны өндіріске
Ал Корея Республикасының /Оңтүстік Корея/ ғылым мен техниканы
Финляндия 1991 жылға дейін экспортының жартысын КСРО-ға жіберетін.
1990 ж. бүкіл КСРО елдерінің экономикасында жағымсыз жағдай
Нарыққа көшу процесі аяқталғаннан кейінгі жылдарда экономиканың жанданып
Әрбір ел дүниежүзілік рынокта өз орнын тауып, үлесінен
Іс жүзінде ғылыми зерттеулер мен инновациялық процестерді мемлекеттік
1. Ғылыми зерттеулерге мемлекеттің тікелей қатысуы;
Мемлекеттік бюджеттен қаржыландырылатын ірі лабораториялар қалыптастыру, нәтижесін ақысыз
2. Қайтарымсыз негізде субсидиялар бөлу;
Мемлекеттік емес лабораторияларда іске асырылатын ғылыи зерттеу жұмыстарына
3. Ғылыми-техникалық зерттеулер мен тәжірибе жүргізуге инвестиция бөлінген
Мемлекеттiк қаржылық қолдау және инновациялық құрылымдарды құру үшiн
Бұл мәселенің шет елдерде қалай шешілетініне назар аударып
Жапонияда инновацияларға II дүниежүзілік соғыстан кейін көп көңіл
Инновациялар саласындағы мемлекеттің 2 қызметін атауға болады
Мемлекет
Құқықтық- нормативтік жағынан
қамтамасыз етеді
Ал мемелекет инновациялық саясатты солар арқылы жүргізеді. Шағын
Мемлекеттік деңгейде кәсіпорындарына мынандай қолдау көрсетеді:
1. Мамандандырылған мемлекеттік мекемелер (шағын инновациялық кәсірорындарға кеңес
2. Қаржылық кепіл беру мен. қаржылық көмек көрсету;
Оны 59 филиалы бар мемлекеттік қаржылық корпорация, 102
Шағын және орта бизнесті қолдаудың жапондық жүйесінің негізгі
Жапонияда орталық банктер кредиттердің 47% -н, ал жергілікті
Шет елдер тәжірибесінен инновацияны дамытудағы мемлекеттің рөлінің өте
Экономикалық ғылымдар және экономикалық даму тәжiрибесi көрсеткендей инновациялық
Ал 1996 жылы ЖIӨ-нiң 0,5%-ға өсуiмен экономикалық дағдарыс
Елiмiзде стратегия жүзеге аспағандағы және асқандағы ЖIӨ-нiң құрылымының
Елiмiздегi инновациялық саланы мемлекеттiк қолдауды ҚР-ның “Инновациялық
Инновацияның басым бағыттарын анықтап, инновациялық бағдарламарды жасау.
Мемлекеттің инновациялық саясатын жүзеге асыратын қажетті инвестицияны жұмылдыруды
Инновациялық инфрақұрылымды құру.
Мемлекеттік бюджеттен инновациялық бағдарламалар мен жобаларды мақсатты қаржыландыру
Бәсекеге жарамды өндірісті құруға мемлекеттің араласуы.
Мемлекеттік тапсырыспен орындалатын инновацияларды міндетті түрде рынокпен қаматамасыз
Отандық инновацияларды шетелге шығару. /10/
Сурет-2 - Инновациялық қызметке бөлiнетiн ЖIӨ көлемiнiң
Елiмiзде ғылыми-техникалық инновациялық бағдарламаларды дамыту үшін арнайы даму
Алдынғы уақыттарда экономикалық өсу факторы ретiнде посткеңестiк елдерде
ҚР-ның бүгінгі таңдағы ұлттық инновациялық жүйесі негізінен үш
ҒЗТКЖ ұйымдары, яғни бұған ғылыми зерттеу институттары, инкубаторлар,
Мемлекеттік реттеудің тікелей және жанама құралдары: заңдар,
Қаржылық институттар: банктер, инвестициялық, сақтандыру және зейнетақы
Қазақстан экономикасының нарықтық қатынастарға өтпелi кезеңiнде экономикада кәсiпкерлiк
Әйтсе де бұл инновациялық жобаларға көптеген қаржы қажеттiлiгi
Ал Ұлттық инновациялық қор геостационарлық спутникті құру және
Индустриялық саясат дегенiмiз мемлекеттiң бәсекеге түсуге қабiлеттi және
Яғни елiмiз осы мәселелердi шешiп жоғары бәсекеқабiлеттi алдынғы
Стратегияның негiзгi мақсаты – бәсекелестiкке шыдайтын, импорт алмастырушы
Индустриялық-инновациялық даму бағдарламасына сәйкес бiз экономиканың шикiзаттық бағытынан
Ендi осы тұрақты экономикалық өсудiң бүгiнгi таңдағы ең
Стратегияның басты мақсаты шикiзат бағытынан қол үзуге
Өңдеушi өнеркiсiпте және қызмет көрсету саласында бәсекеге түсуге
Дүниежүзiлiк экономиканың ғаламдануы аясында Қазақстанның қазiргi таңдағы экономикасының
экономиканың бiр жақты шикiзат бағыттылығы;
әлемдiк экономикаға ықпалдасудың әлсiздiгi;
ел iшiндегi салааралық және өңiраралық экономикалық ықпалдасудың босаңдығы;
iшкi рынокта тауарлар мен қызметтерге тұтыну сұранысының мардымсыздығы
өндiрiстiк және әлеуметтiк инфрақұрылымның жеткiлiктi дәрежеде дамымауы;
кластерлiк желiлердiң дамымауы, яғни кәсiпорындардың бiр орталыққа шоғырланбауы;
мұнай-газ және кен-металургиялық кешенге жатпайтын экономика саларында негiзгi
кәсiпорындардың жалпы техникалық және технологиялық артта қалушылығы;
ғылыми зерттеу және тәжiрибелiк-констукторлық жұмыстарға (ҒЗТКЖ) қаржының аз
ғылым мен өндiрiс арасында ұтымды байланыстыболмауы;
мамандарды және жұмысшы кадрларды даярлау мен қайта даярлаудың
экономиканың өңдеушi секторларына инвестициялар салуға отандық қаржы институттары
ЖIӨ-нiң 1 долларына электр энергиясының жұмсалу деңгейi бойынша,
Қазақстан кәсiпорындарының негiзгi қорлары құлдырау алдында, 2001 жылдың
Осы мәселелердi шешу қызметi барысында стратегияның келесi мiндеттерiн
Стратегияның мiндеттерi:
өңдеушi өнеркәсiпте орташа жылдық өсу қарқынын 8-8,4% мөлшерiнде
өңдеушi өнеркәсiптiң негiзгi қорларының өнiмдiлiгiн арттыру;
кәсiпкерлiк құрылымды қалыптастыру; бәсекелестiк артықшылықты жетiлдiретiн қоғамдық институттарды
ғылымды көп қажет ететiн және жоғары технологиялық экспортқа
сапаның әлемдiк стандартына көшу;
дүниежүзiлiк ғылыми – техникалық және инновациялық процестерге қосыла
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, экономиканың қандай даму формасы болмасын мемлекеттік
Жұмыс барысында экономиканы мемлекеттік реттеудің екі негізгі әдістемелік
Экономиканы мемлекеттік реттеулердің негізгі құралдарының бірі болып табылатын
Сонымен, Ұлттық банк жүзеге асыратын ақша-несие саясаты ұлттық
Барлық әлеуеттi бәсекеге қабiлеттi, оның iшiнде экономиканың шикiзаттық
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
Государственные регулирование рыночной экономики / Под. ред. Петрова
С.Б. Мақыш, Оқу құралы “Ақша айналысы және
Iлиясов Қ.Қ., Құлпыбаев С. Қаржы. Оқулық. –
Ивашковский С.Н. – Экономика: микро- и макроанализ.
Мэнкью Н.Г. Принципы экономикс. – Спб: Питер
Ермекбаева Б.Ж. Салықтар және салық салу:
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі (2004 ж. 24 сәуірдегі
А.Исаева «Мемлекеттің дамуына әсер ету тұрғысындағы Қазақстанның қазіргі
Қазақстан Республикасы үкіметінің 2006-2008 жылдарға арналған орта мерзімді
Купешова Сауле Телеухановна / “Теория
Инновационный менеджмент / К.Нарибаев, С.Джуманбаев, А.Нусупова. – Алматы:
Сайденов А.Г. «О перспективах развития денежно-кредитной политики
Стратегия «Қазақстан Республикасының Индустриялы-инновациялы дамуының 2003-2015 жылдарға
Досниязова А.К. «Инфляционное таргетирование: SWOT-анализ» // Банки
Н. Ә. Назарбаев. «Қазақстан әлемдегі бәсекеге барынша
3
Тікелей реттеу
Жанама реттеу
Мемлекеттік сатып алу немесе тапсырыстар жасау
Лимиттерді бекіту
Орталықтандырылған күрделі қаржы жұмсау
Баға мен табысты реттеу
Салық саясаты
Ақша -несие саясаты
Амортизациялық саясат
Ресурстарды пайдалану шарттары мен ақысын реттеу шаралары
Экономиканы индустриалды-инновациялы реттеу
Салық саясаты
Салық саясатының экономикалық мазмұны
Қазақстан Республикасының фискалдық саясаты
Экономиканы салықтық реттеу
Кәсіпорынның есеп және салық саясаты
СУБЪЕКТІНІҢ ЕСЕП САЯСАТЫ
Фискалдық саясаттың қабылданатын шараларының уақыттылығы
Қазіргі кезеңдегі Қазақстан Республикасының салық саясаты
Бюджет - салық саясаты туралы
Фискалдық саясат және ондағы салықтық реттеу