Инновациялық оқыту технологияларды пайдалану
Мазмұны
КІРІСПЕ............................................................................................................................3
1. ЖАҢА ПЕДАГОГИКАЛЫҚ (Инновациялық) технологияның теориялық және
Жаңа педагогикалық ( инновациялық) технология - өзара
1.2 Инновациялық технологиялардың негізгі қағидалары...........................................7
1.3 Инновациялық оқыту әдістемесі..............................................................................8
2. ХИМИЯЛЫҚ БІЛІМ ЖҮЙЕСІН
2.1 Химиялық білім жүйесін қалыптастыру..................................................................17
2.2 Химиялық білім берудің элементтері………….……………....................................19
2.3 Орта мектепте химия пәнінен модульдік жүйемен оқытуда
3. Педагогикалық іс – тәжірибе нәтижесі және оны
3.1 Химияны активті түрлерімен оқыту әдістемесі.....................................................26
ҚОРЫТЫНДЫ................................................................................................................31
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ ..................................................................32
КІРІСПЕ
Жұмыстың өзектілігі. Президент Нұрсүлтан Назарбаев Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия
Курстық жұмыстың мақсаты: Бейорганикалық химия сабағында инновациялық
Курстық жұмыстың міндеттері:
1.Қазіргі кезде оқушылардың санасына қоғам байлығы хал-ахуалдың
2. Бейорганикалық химия сабақтарында білім мен тәрбие
3.Жекелеген тақырыптарға арналған ғылыми инновациялық мазмұндағы бейорганикалық химия
1 ЖАҢА ПЕДАГОГИКАЛЫҚ (Инновациялық) технологияның теориялық және
1.1 Жаңа педагогикалық (инновациялық) технология - өзара әрекеттесу,
Бүгінгі күннің басты ерекшеліктерінің бірі «Қазақстан Республикасының ақпараттық
Бұл талап білім саласында инновациялық өзгерістерге әкеліп, оқудың/оқытудың
- ақпараттың ішінен өзіне қажеттісін таңдап, оны пайдалану;
- проблемаларды шешу және шешім қабылдау;
- өзіндік пікір, идеялар, тұжырым, түсінік келтіру, оларды
- социумда ауызша және жазбаша түрде қарым-қатынас құра
-өмірге деген көзқарасын, ұстанатын сенімдерін, қажеттіліктерін, құндылықтарын жалпы
- өздігімен үйрене білу, өз білімін әрқашан да
Егерде дәстүрлі «білім беру» өз мақсаты мен мағынасын
Инновациялық оқыту - әрекетпен және әрекет арқылы оқыту,
Инновациялық технологиялар арқылы білім алушылар келесідей білім, білік,
- терең ойлану, жеке рефлексиялық қабілеттерді дамыту;
- өз идеялары мен әрекеттерін талдау және оларға
- ақпаратты өздігінен түсініп, оны таразылап, екшеп, оның
- ақпаратты жан-жақты талдау;
- өздігінен жаңа түсінік пен білім құрастыру;
-оқу барысында жеке басының құндылықтары мен сенімдерін қалыптастырып,
- пікірталастарға қатысып, өз ойы мен пікірін дәлелдеу;
- басқа да балама пікірлерді ескеру;
- шешім қабылдау және қиын мәселелерді шешу;
- ортақ жұмысқа жұмыла білу;
- басқалармен тиімді қарым-қатынас құру, өзара әрекеттесу
Дәстүрлі оқытуда басты мақсат «нәтиже» болып, ұстаз өзінің
Ал инновациялық оқыту басты назарды «процеске», яғни үйрену
Сол себепті де инновациялық оқытуда үйренушілер келесідей әрекеттерді
- бірлескен жұмыс;
- танымдық, коммуникативтік, әлеуметтік тұрғыдан белсенділік таныту;
- бастамашылдық;
- кері байланыс жасау;
- проблема шешу, шешім қабылдау.
Инновациялық оқыту барысында үйренушілер әрқашанда белсенді болып, өзіндік
Кесте 1. Инновациялық оқытудың негізгі қағидалары мен мақсаттары
Қағидалар
Мақсаттар
Орта
қалыптастыру - Білім алушы оқып/үйренуде өз әрекеттерінің жемісті
- Үйренушілер арасында ашық, еркін, шығармашылық қарым-қатынас орнату;
- Үйренушілерге білімді дайын күйде бермей, оны ізденуге
Әрекет арқылы
үйрету/үйрену - Үйренушілерге білімнің өзіндік әрекеттер арқылы ғана
- Үйренушілерді белсенді әрекеттерге баулып, олардың білім игеру
Өмірмен
байланыстыру - Үйрету/үйренуді рактикалық әрекеттерге негіздеу, пән мен
Өзіндік пен
дербестікке баулу - Үйренушілердің дайын жауаптарын қанағат тұтпай,
- Үйренушілерде сыни және аналитикалық ойлау дағдыларын қалыптастыру
Инновациялық оқу/оқыту орындарда келесі жұмыс түрлері мен
- бірлескен жұмыстар (жұптық, топтық, бүкіл аудиторияның),
- жеке және бірлескен зерттеу жұмыстары,
- рөлдік және іскерлік ойындар,
- пікірталастар,
- ақпараттың әртүрлі көздерімен жұмыс жасау (кітап, лекция,
- шығармашылық,
- кейс-стади,
- презентациялар,
- компьютерлік оқыту бағдарламасы,
- тренингтер,
- интервью,
- саулнама, т.б.
Инновациялық оқу/оқыту бірлесе үйрену идеяларын ұстанғандықтан, бұл жерде
Кесте 2. Оқытудың кейбір тәсілдерін қолданғанда мәліметтің 24
Тәсілдер Есте сақталу мөлшері
Дәріс 5 %
Оқу (мәтін, кітәпты оқу) 10 %
Аудио- және видео құралдарды қолдану 15 %
Көрсету (жобалар, кестелер, басқа да көрнекіліктер) 30 %
Пікірталас 50 %
Практикалық іс-әрекеттер 75 %
Үйренген білімді дереу қолдану, басқаларды үйрету 90 %
Бірлесе үйрену әрбір үйренуші танымның (оқу, үйренудің) ортақ
Мұндай қарым-қатынастағы бірлескен әрекеттер бірін-бірі жақтыру, өзара сыйласымдық
1.2 Жаңа педагогикалық (инновациялық) технологиялардың негізгі қағидалары
Нидерландтық ғалым Карл ван Парререн келтірілген төмендегі қағидалар
1-қағида. Білім алушылардың үйренуге деген тұрақты қозғаушы күш
Мотивацияны білім алушылардың жеке тәжірибесіне негіздеу керек.
2-қағида. Диалог арқылы уйрету/үйрену.
Оқытушы білім алушылармен «жоғарыдан төмен» қарай қарым-қатынас орнатпай,
3-қағида. Қадағалау арқылы уйрету/үйрену.
Оқу әрекеттерін үнемі бақылау, яғни мониторинг және диагностика
4-қағида. Білім беру мазмұнын қажетті оқу бірліктеріне және
Бұл ұстаным білім алушылардың әртүрлі таным және білім
5-қағида. Оқу мазмұнын уйрену/үйретуге, пән мен тұлғаға бағытталған
Таным процесінің негізін белсенді әрекеттер құрайды, адам тек
6-қағида. Үйренуде қажетті қарқын және соған сәйкес тәсілдер
Таным процесі оңайдан күрделіге қарай ойысып, қарым-қатынас пен
7-қағида. Үйрету мен білім игеруде көмектесу білім алушылардың
Білім мазмұны оқытушы тұрғысынан субъективтік тұрғыдан анықталмай, үйренушінің
8-қағида. Үйренушілердің ой-толғанысы (рефлексия) мен өздерінің даму жетістіктерін
Баға қоюды (мәселен, бес балдық немесе жүз балдық
9-қағида. Үйренушілердің өзіндік тұрғыдан жасалатын жұмыстарына қажетті тапсырмаларды
Осы әрекет арқылы үйренушілердің әрекеттерін, сөздерін, ойларын үйренішті
10-қағида. Үйренушілердің бастамашылдығы мен шығармашылығын ынталандыру.
Бұл арқылы үйренушілердің танымдық қабілеттерін едәуір көтеріп, олардың
11-қағида. Субъективтікті қалыптастыруға ықпал жасау.
Бұл ұстаным үйренушілердің оқу материалын жағымды тұрғыдан қабылдап,
12-қағида. Білім алушылар аудиториясында әлеуметтік қасиеттері басым және
«Оқудың басты мақсаты – тұлға қалыптастыру» деген қағиданы
1.3 Инновациялық ОҚЫТУДЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Инновациялық оқу дәстүрлі оқытудың негізгі идеялары мен үстанымдары
Іскерлік пен ынтымақтастыққа, үйренушілердің мүдделері мен қызығушылығын ескеріп,
- жағымды психологиялық орта орнату,
- үйренушілерде білім игеруге деген қызығушылықты (мотивация, ынта,
- білім игеруде үйренушілерді сәттілікке бағыттау,
- білім игеру процесін коммуникативтік процесс деп түсініп,
Бүгінде білім игеру процесінде ортаның маңызы дау тудырмайтын
Интербелсенді тақтаны қолдану барысында үйренушілер қомақты нәтижелерге өзара
Ғұлама ғалым Альберт Эйнштейн кезінде «Мен өз шәкірттерімді
С.Мирсейітова егер «сыныптағы ортада оқушылар арасында еркін қарым-қатынас,
Бұл секілді ортада бірінші кезекте жағымды психологиялык климат
Жағымды психологиялық климат топ (аудитория, сынып) құрамына кіретін
Оқушылар тек осындай жағдайда ғана оқу процесінде тиімді
Мотивация - әр үйренушінің білімге деген қажеттілігі мен
Мұнда басты мәселе әр үйренушінің жеке «Мен»-імен байланысты,
Мотивацияның түрлері:
1. Танымдық мүдделер
1) Кең ауқымды мотивтер
білім алу;
кәсіп алу, маман болу.
2) Оқу-танымдық мотивтер
- білім игеру тэсілдерін меңгеру,
- белгілі бір тақырыпты (ақпарат, мәлімет, ұғым, пән,
2. Әлеуметтік мүдделер
1) Кең ауқымды
- қоғам (адамзат, Отан, жанұя, үжым, т.б.) алдындағы
- білім алудың әлеуметтік маңызын түсіну жауапкершілігі.
2) Қоғамдагы өзінің орнын табу (Абай айтқандай:
кірпіш... Дүниеге кетігін тап та, бар - қалан!»)
белгілі бір мақсатқа жету,
басқа адамдардың ішінен белгілі бір позицияны иемдену,
- қоғамда беделге, материалдық құндылықтарға, атақ, лауазым, абырой,
3) Әлеуметтік қарым-қатынас
қоғамдагы басқа адамдармен қарым-қатынас құру,
карым-қатынастың тиімді тәсілдерін меңгеру.
Әрбір үйренушінің оқу мен үйренуге (алдағы сабаққа, қарастырылатын
Оқушылар әр сабақ пен тақырыптың өз өміріне, оның
Қызығушылықты ояту дегеніміз оқуға деген «тәбетті» шақыру іспеттес,
Қызыгушылықты ояту арқылы үйренушілерді келесідей әрекеттерге баулуға болады:
- Үйренушілер өздерінің бұрынғы жеке білімін айқындайды.
Бұл үшін үйренушілер қарастырылатын тақырыпты жеке тәжірибесі түрғысынан
Жаңа тақырып оқушыларға таныс болмаса да, оның бұрында
- Үйренушілер талқыланатын тақырыпты кең ауқымды контексте қарастырады.
Білім игеру процесінің басты максаты - бірінші кезекте
Білім игеру процесі - белсенді процесс. Ол тек
Әдетте сабақта оқушы көбіне-көп екі жұмыс атқарады, олар
- Оқушылар ізденіс, зерттеу және талдауға негізделген шы-
гармашылық жұмыстарға жұмылады.
Әрбір адамда жаңа нәрсеге деген құлшыныс болады: біз
Адамның осы қасиетін оқушы сыныпта ұтымды қолданған абзал.
Оқушыларға ұсынылған жұмыстар ізденіс пен зерттеуге, талдау мен
-Оқушылар алдағы тақырып бойынша қажеттіліктерін ай-
қындайды.
Өз мүдделері мен қажеттіліктерін айқындауы («Не білгім келеді?»)
-Үйренушілер прагматикалық тұрғыдан ой толғауға және
талқылауға жұмылады.
Әр сабақтың қандай да болмасын маңызы (жалпы дамытушылық,
Оқушылар әр сабақ пен тақырыптың өз өміріне, оның
Қызығушылықты ояту дегеніміз оқуға деген тәбетті шақыру іспеттес,
Қызығушылықты ояту арқылы үйренушілерді келесідей әрекеттерге баулуға болады:
-Үйренушілер өздерінің бұрынғы жеке білімін айқындайды. Бұл үшін
Жаңа тақырып оқушыларға таныс болмаса да, оның бұрында
- Оқушылар талқыланатын тақырыпты кең ауқымды контексте қарастырады.
- Оқушылар белсенді болады. Білім игеру процесі -
Әдетте сабақта оқушы көбіне-көп екі жұмыс атқарады, олар-тыңдау
-Үйренушілер ізденіс, зерттеу және талдауға негізделген шығармашылық жұмыстарға
Адамның осы қасиетін оқушы аудиториясында ұтымды қолданған абзал.
-Үйренушілер алдағы тақырып бойынша қажеттіліктері мен мүдделерін
- Үйренушілер прагматикалық тұрғыдан ой толғауға және талқылауға
Әрбір сабақта топтық жұмыс арқылы бірлесе әрекеттенген тиімді.
Шағын топтық жұмыстар үйренушілерде бірлік, бірегейлік (корпоративтік) сезімдер
Бірлескен жұмыс барысында шағын топ мүшелерінің (ең тиімдісі
Әдетте дәстүрлі сабақта бірнеше үйренуші ғана әрекет жасайды:
Ал мезетте қалған оқушылар белсенді әрекеттер атқармайды. Бұған
қатысады, өйткені берілген тапсырма бірлескен жұмыс арқылы ғана
Дәстүрлі сабақта үйренушілерді жұмысқа жұмылдыру ұстаз тарапынан
Топтық жұмыс үйренушілерде ұжымдық сезім қалыптастырып, бірлескен
Оқушылардың басым көпшілігі бірлесе оқудың оқу материалын түсінуге
Дэвид Джонсон және Роджер Джонсон құрастырған бірлесе оқудың
1. Өзара позитивтік тәуелділік.
Оқушылар қандай да болмасын жұмыс пен тапсырманы орындау
оқушыларға ортақ мақсаттар қою;
оқушылар арасында еңбекті бөлу;
оқушылар арасында материалдарды, ресурстар немесе ақпараттарды топ мүшесі
оқушылардың шағын топтарын марапаттау.
2. Бетпе-бет тұрғыдан өзара әрекеттесу.
Аудиторияда оқушылардың бір-бірімен әрекеттесуі үшін тиімді жағдайлар жасау
3. Жеке жауапкершілік.
Топтың әрбір мүшесінің мақсаттары мен жауапкершілігін айқындау қажет.
4. Тұлға аралық жұмыс дағдылары.
Үйренушілерде әлеуметтік дағдылар қалыптаспаса, олар тиімді түрде
басқара білу,
шешім қабылдау,
сенімге негізделген қарым-қатынас құру,
жанжалдардың алдын-алу, оларға жол бермеу.
Топтардың өз мақсаттарына қалай жететіндігін және өзара тиімді
Берілген тапсырманы орындауда топ мүшелерінің ұтымды үш әрекетін
Келесі сабақта топ жұмысының тиімділігін арттыруы мүмкін бір
- Аудиторияны жұмысқа дайындау.
Тиімді жұмыс жасау үшін аудиторияда (сынып бөлмесінде, кабинетте)
Аудитория үйренушілердің еркін түрде жұмыс жасауына қолайлы болуы
Парталарды қоюдың да көптеген тәсілдері бар. Ең бастысы
- Топқа бөлу.
Әр сабақта әсіресе семинар және практикалық сабақтарда шағын
- Мақсаттарды және күтілетін нәтижелерді айқынду.
- Жұмыс ережелерін қабылдау.
Ережелер сан-алуан болуы мүмкін, мәселен, жұмыс регламенті, реті
- Сенім және жұмыс атмосферасын қалыптастыру.
- Барлық үйренушілер жұмысқа қатысады.
Инновациялық әдіс аумағында өтетін сабақ мақсаттарының бірі бірлесе
- Тыңдай білу: барлық пікірлер тыңдалады.
- Жазбаша жұмыстар.
Үйренудің басты мақсаты - тұлғаның дамуы, оның ішінде
- Кері байланыс.
Кері байланыс дегеніміз сабақтың мазмұны немесе әдіс-тәсілдері,
Кері байланыс ұстаз бен студенттердің арасында сенімді негізделген
2. ХИМИЯЛЫҚ БІЛІМ ЖҮЙЕСІН ҮЗДІКСІЗ ЖЕТІЛДІРУ
2.1 Химиялық білім жүйесін қалыптастыру
Химиялық білім – химиялық тәрбие –
Сабақта химиялық білім және тәрбие берудің
- химияның білім жүйесін үздіксіз
оқушылардың ойлай білу жүйесін
іздену мен ғылыми зерттеу жұмыстарының
Ол үшін:
дәстүрлі емес сабақ формалары арқылы әртүрлі
жекелеген сабақтарға арналған ғылыми мазмұныдағы химиялық
химиялық мазмұныдағы қабырғалық материялдар
химиялық мамандармен кездесулер өткізу;
өндіріс орындарына экскурсия жасау және оны
сабақтарда химиялық білім мен тәрбие беру
Мектептерде химиялық мәселелерді танып–білудегі тиімді әдіс
Еліміздің жекелеген аймақтардағы экологиялық мәселелер
Химиялық білім берудің құрамдас бөлігі, ол
Қазіргі мектептердегі басты міндеттердің бірі
Оқушылар адамдардың айналадағы табиғи ортаға ілтипатпен
Осындай инновациялық технологиялар түрлерін химия сабағында пайдаланудың да
Химия сабақтарында инновациялық оқыту технологиясын пайдалану әр тиімді,
1-сурет Инновациялық технологиялардың педагогикалық негіздері.
Химиялық білім берудегі инновациялық оқыту технологияларды пайдаланудың педагогикалық
Сурет 1. Химиялық білім берудегі инновациялық оқыту
2.2 Химиялық білім берудің элементтері
Химиялық білім негізі жоғары білімді білікті маман болып
Бұл мәселеде білім мен тәрбие беру денгейі халықтың
Инновациялық оқыту технологиясы арқылы химиялық білім беру
Оны кешенді тұрғыдан қалыптастыру қажет. Біріншіден, адамның, қоғамның
Жалпы орта білім беретін мектептерде оқушыларға химиялық білім
Біріншісі – көп пәнді үлгі. Бұл жағдайда дәстүрлі
Екіншісі – бір пәнді үлгі. Орта мектептердің
Үшіншісі – аралас сабақтар үлгісі. Мұнда жоғарғы сынып
Инновациялық технологияның түрлерін пайдалана отырып, химиялық білім беру
Сурет 2. Инновациялық технологиялардың түрлері
2.3 Орта мектепте химия пәнінен модульдік жүйемен оқытуда
Модульдік жүйе арқылы оқытуда деңгейлік тапсырмаларды дайындау-бұл оқу
Мұғалім мен оқушы арасындағы өзара байланыс әр пән
Әрбір пән бойынша дайындықтың стандарт деңгейіне жету әр
Қойылатын талаптар базалық мазмұнның химияның жеке салалары бойынша,
қоғамды жалпы орта химиялық білім беру деңгейімен және
химиядан оқушылар даярлығының минималды деңгейі қойылатын басты
оқушылардың стандарт талаптарын толығымен және оның дұрыс тексеріле
Өлшемдер негізінен, оқушылардың интелектуалды және практикалық біліктілігін нақтылайды.
Сонымен, деңгейлік тапсырмалар оқушылардың әр түрлі білім
Сайып келгенде, оқу пәндерінің ғылыми- теориялық деңгейін көтеру,
Оқушылардың қабілеті, ақыл-ой күштері, мінез-құлқы бірдей емес.
Іс-әрекеттерді игеріп, оларды практикада қолдануды үйренеді. Репродуктивті іс-әрекет
Оқушылардың продуктивті іс-әрекет процесінде бұрын менгерілгендермен салыстырғанда қандай
Өзара байланысты іс-әрекет репродуктивті іс-әрекет және өнімді іс-әрекет
Әрбір пән бойынша дайындықтың стандарт деңгейіне жету әр
Оқушының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар оқу материалының мазмұнынан
Мысалы: «Азот топшасы» модуліндегі деңгейлік тапсырмалар білім беру
элементтердің атом құрлыстарының сұлбасын, элементтердің тотығу дәрежесі бойынша
азоттың және фосфордың периодтық жүйеде орны мен атом
азоттың және фосфордың сутекті және оттегі қосылыстарын, тұздарын
химиялық реакциялардың негізгі белгілерін көрсету, анықтау;
азоттың және фосфордың қосылыстарының сандық және сапалық құрамын,
элементтердің қосылыстарындағы массалық үлесін, берілген зат мөлшері бойынша
техника қауіпсіздігі ережелерін сақтай отырып, тәжірибелер жасауға, жылыту
Деңгейлік тапсырмалар сынып оқушыларының психологиялық жас ерекшеліктері мен
Сабақта қолданылатын түрлі көрнекліктер оқушыларды әр түрлі
Сабақта оқушыға деңгейлік тапсырма беру оның мүмкіндігін
жалпы орта химиялық білім беру деңгейімен және минимальді
химиядан оқушылар даярлығының минимальді деңгейіне қойылатын
оқушылардың стандарт талаптарын толығымен және оның дұрыс
оқытудың міндеті деңгейін әрбір оқушы меңгерді;
келесі деңгейлерге жылжу жүйелікпен жүргізіледі;
деңгей көлемі бақылау мен бағалау мазмұның сәйкестігі;
деңгейлеп оқытудың тиімділігі атап көрселілген.
Сынаптағы оқушылар өзінің шамасы жетерліктей
Тапсырманы да ауыр, жеңіл деп бөлуге
Барлық оқушыларға I, II, III, деңгей тапсырмалы
Модульдік жүйе арқылы оқытуда деңгейлік тапсырмаларды
Оқушыларға деңгейлік тапсырмаларды беру оның мүмкіндігін
Бірінші деңгей – стандартқа сай– репродуктивті іс–әрекеттің
Екінші деңгей– алгоритмдік – репродуктивті іс– әрекеттің
Үшінші деңгей – эврикалық– продуктивті іс– әрекеттің
Деңгейлік тапсырмаларды қолданып, модульдік жүйе арқылы оқытуда сыныптағы
Модульдік жүйе арқылы деңгейлеп оқытуды орта мектепте химия
Химияны модульдік жүйе арқылы оқытуда деңгейлік тапсырмаларды қолдану
Қазақстан Республикасынң жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға
Оқыту үрдісінде қолданылатын әдіс-тәсілдерді саралай келе оқыту жүйесіндегі
Химия пәнін модульдік жүйемен оқытуда деңгейлік тапсырмалар оқушылардың
Сатылы педагогикалық эксперимент барысында оқушылардың химия пәні бойынша
Модульдік жүйе арқылы деңгейлеп оқыту химия пәнін сапалы
3. Педагогикалық іс – тәжірибе нәтижесі және оны
3.1 Ұйымдастыру бөлімі
Педагогикалық-іс тәжиірибе Алматы облысы Алакөл ауданы №2 Қабанбай
Сабаққа қойылатын өмір талабы мұғаліммен зор шеберлікті қажет
« Судың кермектігі және оны жою жолдары»
Тақырыбы: Судың кермектігі және оны жою жолдары
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Оқушыларды судың кермектігі ұғымымен таныстыру, кермектің
Дамытушылық: Оқушылардың металдар туралы түсініктерін химиялық реакция тәжірибе
Тәрбиелік: Қоршаған ортаны қорғауға, табиғат байлығын үнемді пайдалануға
Құрал жабдықтар: компютер, интербелсенді тақта.
Сабақтың типі: Аралас сабақ
Сабақтың түрі: Кіріктірілген сабақ
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі.
II. Үй тапсырмасын пысықтау
Сілтілік металдарға қандай металдар жатады?
Олардың ішіндегі маңыздысы қайсы?
Са маңызды қосылыстары (әктас, мрамор, практикалық маңызы, тыңайтқыш)
Құрамында Са бар табиғи қосылыстар (жұмыртқа қабығы маржандар,
Деңгейлік тапсырмалар:
А.
В .
С .
III. Дайындық кезеңі
Са тұздарын табиғатта еріген күйінде кездестіруге болама?
Ой жинақтау сұрағы: Табиғатта барлық су адамзаттың пайдалануына
IV. Жаңа сабақ
I.
Ащы
теңіз, мұхит жаңбыр, қар өзен
1. Судың физикалық қасиеті: иіссіз, түссіз, сұйық зат
2. Қандай құбылыс?
Мұз су
Химиялық қасиеті:
4P + 5O2 ——2P2 O5
P2 O5 + 3 H2O ——— 2H3PO4
Na + H2O ——— NaOH +H2
II. Эксперименттік тәжірибе
өзен суы
Сұраққа оқушылар
жауап береді.
сабын
тез ериді ерімейтін қосылыс түзеді Тәжірибеге
қорытынды
жұмсақ су кермек су
жасайды.
тұзы аз тұзы көп
IV. Су кермектігі дегеніміз:Са2+,Мg2+ иондарының суға беретін қасиеттерінің
V. Судың кермектігі және оны кетіру әдістері:
Кермектікті жою жолдарын тәжірибе арқылы көрсетеміз:
Уақытша кермектігі бар суды қыздыру. (Реакцияның иондық теңдеуін
Тұрақты кермектілігі бар суға сода ерітіндісін құю.
V. Қорытындылау.
Мұғалім:
а) тұрмыста (шаш, киімнің өңі);
ә) ыдыста қақ тұру ( отын шығыны)
б) құбырлардың таттануы (тез істен шығуы)
в) жылу қазандықтарында т.б.
VI. Бекіту сұрақтары:
Су кермектігінң түрлері
Жою әдістері
Өзен суыеа кальций, магний тұздары қайдан келеді?
Шәйнектегі қақты қалай кетіруге болады?
Кермек суды неге машина двигателіне құюға болмайды?
Медицинада қандай су пайдаланылады?
Мұхит суын ауыл шаруашылығында қолдануға болама?
VII. Бағалау.
VIII. Үйге тапсырма: оқулықтан § 39
Сабынмен судың кермектігін анықтауға тәжірибе жаса, қорытындыла.
Кермектік Ca (NO3)2 қатысуынан болса қалай жоюға болады?Реакция
150 г суда 15 г NaCI
Жас ұрпаққа жан-жакты білім, тәлімді тәрбие беру-әр мұғалімнің
Қорытынды.
Қазақстан Республикасы «Білім туралы» заңында мектеп шәкіртін оқу
Бүгінгі педагогиканың дидактикалық ұсыныстарына жүгінсек, оқытудың басты міндеті
Химия пәнінен білім беру стандартты талабына сай оқытудың
Химия пәнін жаңа педагогикасы (инновациялық) жүйе арқылы оқытуда
Химия пәнін мемлекеттік білім беру стандартты талаптарына сай
Оқушыға химиялық білімді терең меңгеруде деңгейлік тапсырмаларды пайдалану
Химия пәнін білім беру стандарты талаптарына сай инновациялық
Деңгейлік тапсырмаларды қолдану, өзара көмек есебінен оқушыларды белсендіру,
пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Н.Назарбаев. Инновациялар мен оқу-білімді жетілдіру арқылы білім экономикасы.
2005-2010 жылдарға арналған Қазақстан Республикасында білім
Нұғыманұлы И., Шоқыбаев Ж.Ә., Өнербаева З.О. «Химияны оқыту
Шоқыбаев Ж.Ә. «Бейорганикалық және аналитикалық химия». Алматы, Білім,
Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы обучения в системе
Организация, формы и методы проведения учебных занятий и
Косгров Ю., Шил Дж., Софрониу С., Шорт Ф.
Стилл Дж., Мередит К., Темпл Ч., Вальтер С.
Жанпейсова М.М. «Технология модульного обучения». Алматы, 1998 г.
Нұғыманов И., Жұмаділова Р., Кембебаева Ж. «Химия
Нұрахметов Н., Сарманова К., Жексембина К., Темірболатова Ә.,
Досанова Б., Нұрахметов Н,. «Химияны модульдік оқыту әдістемесінің
Шардарбеков Д.Ш., Қалиақпанова А. «Химия сабағында модульдік оқыту
3
Жаналықтың сатылары
Инновациялық технологияларды меңгеру
Инновациялық ізденіс қажеттілігі
Инновациялық технологиялар-дың тиімді жолдарын қарастыру
Инновациялық технологиялар-дың нәтижелі болуы
Инновациялық технологиялар жайлы білім
Инновациялық оқыту технологияларды пайдалану
Инновациялық оқыту технологиялары бойынша білім беруді ұйымдастыру
Табиғи су
Ағылшын тілін инновациялық технологиялар жүйесімен оқыту әдістемесі
Ағылшын тілін инновациялық технологиялар жүйесімен оқыту әдісте - месі
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ПӘНДЕРДІ ОҚЫТУДА ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ
Химия сабақтарында ақпараттық технологияларды қолдану
Биология сабағында ақпараттық технологияларды пайдалану
Инновациялық технологиялардың көмегімен бастауыш сынып оқушыларының танымдық қызығушылығын қалыптастырудағы эксперименттің нәтижесі
Жаңартылған білім жүйесінде ағылшын тілін оқытуда заманауи педагогикалық технологияларды пайдалану
Математиканы оқытуда инновациялық технологияларды пайдалану
Бастауыш мектеп оқушыларының инновациялық білім беру ортасына өзбеттілігінің қалыптасуының теориялық қағидалары
Оқытуда жаңа инновациялық әдістер мен технологияны қолдана отырып оқушының құзыреттілігін қалыптастыру