Мемлекеттің қаржысын жоспарлау
ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Курстық жұмыс
Тақырыбы: Нарықтық экономикадағы қаржылық жоспарлаудың
ерекшеліктері
Орындаған:_____________________
_____________________
Тексерген: _____________________
Жоспар
Кіріспе.................................................................................................................
I. Қаржылық жоспарлаудың теориялық аспектілері
1.1. Қаржылық жоспарлаудың мәні, әдістері мен қағидаттары
1.2. Қаржылық жоспарлаудың жүйесі
1.3. Жоспарлауда қолданылатын қаржылық көрсеткіштер
ІІ. Мемлекеттің қаржысын жоспарлаудың тәжірибесін талдау
2.1. Мемлекеттің қаржысын жоспарлау
2.2. Мемлекеттің бюджеттік түсімдерін болжамдау
2.3. Қаржыны жоспарлаудың шетелдік тәжірибесі
ІІІ. Нарықтық экономикадағы қаржыны жоспарлаудың жетілдіру жолдары
Қорытынды
Кіріспе
І. Қаржылық жоспарлаудың мәні, әдістері,жүйесі
1.1. Қаржылық жоспарлаудың мәні, әдістері мен
Қаржылық жоспарлау мен болжау бұл қаржы механизмінің қосалқы
Қаржының табысты іс-әрекет етуі және қоғамдық процестерге белсенді
Қаржылық көрсеткіштерді, белгіленетін қаржы операцияларын негіздеп дәлелдеуге, көптеген
Қаржылық жоспарлаудың көмегімен белгіленетін болжамдар нақтыланады, нақтылы жолдар,
Қаржылық жоспарлау бұл қаржы жоспарларын (тапсырмаларын) әзірлеу, қаралған
Қаржылық жоспарлаудың объектісі шаруашылық жүргізуші субъектілері мен мемлекеттің
- 5 -
және кредит жүйелерінің буындары мен байланыстары анықталады. Қаржылық
Жоспарлау.
экстенсивтілігімен (әлеуметтік саяси және экономикалық құбылыстардың кең шеңберін
қарқындылығымен (кәміл техника мен әдістерді қолдануды түсінеді);
тиімділігімен (қорытындысында қаржыны басқару қойған міндеттерге жетудің қажеттілігін
Қаржылық жоспарлаудың мына тәсілдемелер пайдаланылады:
а) автоматтық (өткен жылдың деректері келесі жылға көшіріледі).
ә) статистикалық (өткен жылдардың шығыстарын қосып, өткен жылдардың
б) нөлдік база тәсілдемесі (барлық айқындамалар қайта есептелуі
Нарықтық экономика жағдайында жоспарлау басқарудың функциясы ретінде экономикалық
Демек, нарықтық экономикада тауарлар мен қызметтерді өндіру мен
Қаржылық жоспарлаудың мазмұны ақшалай табыстар мен қорланымдарды жасау,
- 6 -
Қаржылық жоспарлау экономиканы және оның буындарын басқарудың аса
Шаруашылықты жүргізудің нарықтық жағдайында қаржылық жоспарлау шаруашылық жүргізудің
Қаржылық болжау мемлекеттің мүмкін болатын қаржы жағдайын алдын
Қаржылық болжау әр түрлі әдістерді қолдануды қажет етеді:
- экономикалық процестерді анықтайтын факторларға қарай қаржы жоспарлары
- корреляциялық регрессиялық талдау;
- тікелей сараптамалық бағалау әдісі.
Шаруашылық жүргізудің нарықтық жүйесінде сонымен бірге индикативтік, яғни
Қазақстанда индикативтік жоспарлау 1993 жылдан бері қолданылады. Оны
Индикативтік жоспарлаудың қазіргі кезеңдегі басты ерекшелігі зерттемелік қасиеті.
- 7 -
Индикативтік жоспардың ажырағысыз бөлігі индикативтік қаржылық жоспарлау болып
Индикативтік қаржы жоспарларының мемлекеттік секторда ғана міндетті сипаты,
Әлеуметтік экономикалық болжау жүйесінде қаржылық жоспарлау белсенді рөл
Қаржылық жоспарлаудың әдістемелігі аса маңызды мына қағидаттарға негізделеді:
Орталықтандарылған және орталықтандырылмаған тәсілдемелердің үйлесуі. Бұл қаржы жоспарларының
Биліктің жергілікті органдары бюджеттерінің олардың аумағында орналасқан шаруашылық
- 8 -
маңызға ие болып келеді. сонымен бір мезгілде жалпымемлекеттік
Бірлік қағидаты қаржылық жоспарлаудың экономикалық және әлеуметтік жоспарлаумен
Жоспарлаудың үздіксіздік қағидаты перспективалық және жылдық қаржы жоспарларының
- жоспарлау өзіне мақсаттар мен міндеттерді қалыптастыруды және
- бағдарламалау деп мақсаттарға жету үшін пацдаланылатын
- бюджет жасау жалпы көпжылдық бағдарламаларды қаржы жылдары
Қаржыны жоспарлау (болжау) белгілі әдістердің көмегімен жүзеге асырылады,
Экстрополяция (немесе коэффициенттер) әдісі. Оның мағынасы қаржылық көрсеткіштерді
- 9 -
- мүмкін болатын ішкі шаруашылық резервтер анықтауды есепке
- материалдық және ақша ресурстарын пайдалануға
Нормативтік әдіске сәйкес жоспарлы қаржылық көрсеткіштер белгіленген нормалар
Матеметикалық үзгалеу әдісі: процестің құру және оны қаржы
Баланстық әдіс шығындардың оларды жабу көздерімен үйлесушілігін, қаржы
Сараптық бағалаулар әдісі жоспарлау объектісінің жай-күйінің параметрлерін анықтау
Объективті талаптарға жауап беретін қаржылық жоспарлауды ұйымдастыру оның
Қаржылық жоспарлауда тарихи мына ұйымдық қағидаттар қалыптасты: ведомстволық,
Нарықтық қатынастар жағдайында аумақтық және предметтік мақсатты қағидаттар
- 10 -
Қаржылық жоспарлаудағы предметтік мақсатты қағидат белгілі бір экономикалық,
Қаржы жоспарларын жасау негізінен үш кезеңнен тұрады:
Екінші кезеңде әлеуметтік және экономикалық даму жоспарлары мен
Үшінші кезеңде сметедағы тапсырмалар және кірістердің баптары үйлестіріліп,
- 11 -
1.2.Қаржылық жоспарлаудың жүйесі.
Қаржылық жоспарлаудың негізгі құжаты болып келетін қаржы жоспары
Басқарудың барлық деңгейлеріндегі жасалынатын саны көп қаржы жоспарларын
Жиынтық қаржы жоспарлары жалпымемлекеттік қаржы ресурстарының қозғалысын негіздейді,
Нысаны бойынша олар әрқашан жиынтық жоспарлар болып табылады,
Қазіргі кезде жиынтық қаржы жоспарлары жалпымемлекеттік, салалық, аумақтық
Жиынтық қаржы балансы деп орта мерзімді (бесжылдық) кезеңге
Баланстың кіріс бөлігі мыналарды кіріктіреді: таза табыс, тұтынуға
Шығыстар бөлігінің аса маңызды көрсеткіштері: экономиканы дамытуға жұмсалатын
- 12 -
қаражаттарының өсіміне жұмсалатын шығындар, мемлекеттік субвенциялар); сыртқы экономикалық
Жиынтық қаржы балансы сөйтіп ұлттық шаруашылықтын қаржы ресурстарын
Дүние жүзінің барлық елдерінде оперативтік қаржы жоспары мемлекеттік
Мемлекеттік бюджет қаржы жоспарлары мен болжамдары мен жүйесінде
Бюджет баланс нысанында жасалады, онда ағымдағы кезеңде арналған
Аса маңызды оперативтік қаржы жоспары болып табылатын мемлекеттік
- 13 -
тәптіштелініп (нақтыланып) көрсетіледі. Бюджетте оған түсетін төлемдерінің нақты
Шаруашылық жүргізудің социалистік жүйесі мен қаржы жүйесі барлық
Кей жылдары бүкіл ұлттық шаруашылықтың, жеке республикалардың жиынтық
Дамыған нарықтық экономикасы бар елдерде бюджеттен басқа жалпы
Жиынтық қаржы жоспарлары тек қаржы жүйесінің буындары бойынша
Салалық (ведомтволық) қаржы жоспарларының жүйесі материалдық өндіріс салалары
Аумақтық қаржы жоспарларына мыналар жатады: аймақтардың жиынтық қаржы
- 14 -
Қаржы жоспарларының барлық түрлері өзара байланысты: мәселен, салалық
Мезгіліне қарай қаржылық жоспарлау жылдық, ортамерзімді (үшжылдық, бесжылдық)
Шаруашылық баланстар мен экономика теңдестігінің бұзылуына, дағдарыстан туған
Бастапқы қаржы жоспарларының саны жиынтық қаржы жоспарларына қарағанда
Бастапқы қаржы жоспарларын топтастырудың негізіне кірістердің, шығыстардың құрамы
Бұл топтардың әрқайсысының кәсіпорындарының бірқатар ортақтығымен қатар жеке
- 15 -
Қаржы жүйесінің барлық сфераларын, буындарының қаржы жоспарлары болады
Бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттік мекемелердің қаржы жоспарлары смета деп
Қаражаттарының айналымы үлкен емес шаруашылық – жүргізуші субъектілер
Кәсіпорынның кірістер мен шығыстары балансының ерекшелігі сол, онда
Есептеулер мен ақша қаражаттарының айналымдарын тіркеу арнаулы қаржы
Бизнес-жоспар – бұл кәсіпкерлік қызметтің техникалық экономикалық негізіне
- 16 -
кәсіпорындар қатынастарының барлық жақтарын анағұрлым толық қамтиды. Бизнес-жоспар
Нарықтық ортада қаржылық жоспарлау анағұрлым жоғары сапалық деңгейде
- 17 -
1.3. Жоспарлауда қолданылатын қаржылық көрсеткіштер
Басқаруда және шаруашылық қаржылық қызметті жоспарлауда қаржылық көрсеткіштер
Шаруашылық жүргізуші төменгі буындарында, мысалы, мынадай аса маңызды
өнімді өткізуден түсетін табыс;
өткізілген өнімнің өзіндік құны;
жалпы табыс;
кезең шығысы;
негізгі қызметтен түсетін табыс;
табыс салығының сомасы;
таза табыс.
Айрықшалықты көрсеткіштер банк, сақтық қызметтерінде, зейнетақы және
Салық салу кезінде жиынтық жылдық табыс, жиынтық жылдық
Ұлттық шаруашылық деңгейдегі қаржылық көрсетікштер мемлекеттің қаржы ресурстарының
Қаржылық көрсеткіштерді есептеу кезінде нормалар мен нормативтер пайдаланылады,
Нормалар мен нормативтер салыстырмалы немесе абсолюттік шамаларда (пайыздарда,
Қаржылық жоспарлауда қаржы ресурстарын жасаудың, бөлудің және пайдаланудың
- 18 -
орташа нормалар мен нормативтер, нақтылы шаруашылық органдарының қаржылық
нормативтер пайдаланылады.
Қаржылық нормалар мен нормативтері сондай-ақ бекітілетін және есеп
Көптеген қаржылық көрсеткіштер бір мезгілде нормалар, нормативтер немесе
- 19 -
ІІ. Мемлекеттің қаржысын жоспарлаудың тәжірибесін талдау.
2.1. Мемлекеттік бюджетті жоспарлау
Бюджеттік құралдардың қалыптасуы, бөлісуі және пайдалану процесінбасқару бюджетті
Бюджеттік жоспарлаудың экономикалық мағынасы барлық қаржылық жүйенің әр
Мемлекеттің жалпы қаржылық жоспарлаудың және оның маңызды құрамалы
Бюджеттік жоспарлау қаржылық жоспарлаумен, бюджеттік арнаулардың мақсаттық сипаттарымен,
- 20 -
Мемлекеттік бюджетті жоспарлау процесінде келесі негізгі мақсаттар шешіледі:
Орталықтандырылған және орталықтандырылмаған қаржылық жоспар арасындағы қажетті арақатынас
Бюджеттік процесінің әрбір қатысушыларының елдің дамуын қаржылық қамтамасыз
Қаржы ресурстарының жалпы көлемін тағайындау мен оларды мемлекеттік
Салалар, іс-әркет салалары мен экономика секторларының қаржы жоспарлары
Бюджеттің жалпы және шығын түрлері бойынша шығындар
Бюджетті жоспарлау процесінде осы мақсаттарды шешу бөлек бюджеттер
Мемлекеттік бюджетті болжамдау маңында бюджеттің кірістік және шығыстық
Бюджеттік болжамдаудың негізгі мақсаты – ол экономикада қазіргі
Мемлекеттің бюджетін жоспарлау мен болжаудың үш маңызды бағыттарда
Кірістер мен шығындардың барлық түрлері бойынша континенттердің болжамдық
әрекеттегі заңнамаларға сәйкес бюджет жүйесінің деңгейлері бойынша реттеуші
қаржылық жәрдем,бюджеттік қамсыздандырулықты теңестіру себебін жоғары,төмен тұрған бюджеттер
- 21 -
Бюджеттік жоспарлау іс-әрекетінің негізгі шарты – ол жалпымемлекеттік
Бюджеттік жоспарлау бірлестік, жалғастырушылық, басымдылық, теңгерушілік және дәйектемелік
Бюджеттік жоспарлаудың бірлестік принципі құрамына республикалық және жергілікті
Жоспарлаудың жалғастырушылық принципі орта мерзімді фискалдық саясаттың бағыттары
Басымдылық принцип елдің орта мерзімді әлеуметтік-экономикалық даму жоспарының
Бюджеттің кірістері мен шығындарының теңгерушілік принципі бюджетті қалыптастыруда
Дәйектемелік прицип бюджет жобасына осы немесе басқа түсімдер
Бюджетті жоспарлағанда аймақтар арасындағы табиғатты климаттық және әлеуметтік-экономикалық
Жергілікті бюджеттерде қолданатын кірістерді бөлісу нормативтер – ол
- 22 -
Мемлекеттің алдағы жылғы бюджетке кірістердің түсуін болжамдау Салық,
Бюджет кодексі мемлекеттің экономикалық саясатына сәйкес орта мерзімді
Республикалық бюджеттің атқарылуын Қазақстан Республикасының Үкімет қамтамасыз
Шикізат секторы ұйымдарынан республикалық бюджетке түскен түсімдердің олардың
Қазақстан Республикасының Үкіметі республикалық бюджет тапшылығын қаржыландыру көздерін
- 23 -
іс шараларды жүзеге асыруға байланысты бағдарламаларды іске асыратын
Бюджетті атқарылуы жөніндегі уәкілетті орган белгілеген тәртіппен: тиісті
Республикалық бюджеттің атқарылуы бойынша жүргізілген операциялардың, жеке және
Бюджеттік түсетін ақша түсімдерінің күтіліп отырған көлемі алдағы
- 24 -
Бюджеттік бағдарламаларды қаржыландыру жоспары республикалық бюджетті қаржыландырудың жиынтық
Республикалық бюджеттік бағдарламалардың әкімшісі белгіленген тәртіппен: бюджеттік бағдарламаларды
Республикалық бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттік мекеме белгіленген тәртіппен:
бюджеттік бағдарламаларды қаржыландыру жоспарын жасайды және республикалық бюджеттік
республикалық бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің рұқсаттары шегінде бюджеттік бағдарламаның
бюджеттік бағдарламаның паспортына сәйкес қабылданған міндеттемелер шегінде шығыстарды
республикалық бюджеттің атқарылуы бойынша жасалған операциялардың есебін жүргізеді;
бюджеттің атқарылу жөніндегі уәкілетті органға және Республикалық бюджеттің
Қаржы жылының басындағы бюджет қаражаттарының қалдықтары, бюджет қаражаттарының
Жергілікті атқарушы органдар тиісті әкімшілік аумақтық бөліністер бюджеттің
- 25 -
жоспарын жасаумен бекітеді. Жергілікті уәкілетті органдардың, жергілікті бюджеттік
Жергілікті уәкілетті орган белгіленген тәртіппен мәслихаттың ағымдағы қаржы
Бюджеттік бағдарламалардың паспорттарына, бюджетке түсетін ақша түсімдерінің күтіліп
2008 жылдан бастап экономиканың шикізаттық емес секторында шағын
Мемлекеттік әлеуметтік-экономикалық саясаттың негізгі бағыттарын тиімді шешуге арналған
- стратегиялық, орта мерзімді және бюджеттік
- бюджетті жоспарлау және атқару процесін бюджеттік
- бюджетті қалыптастыру мен атқару процесінің ашықтығын қамтамасыз
- бюджеттік бағдарламалардың әкімшілеріне бюджеттік тәртіпті сақтау
- бюджет ақшасын (қолма-қол
- 26 -
2.2. Бюджет түсімдерін болжамдау
Бюджеттік кірістері ол мемлекеттік функциялардың орындауға қажетті елдің
Бюджет түсімдерінің негізін салықтар мен алымдар түрлерінде жұмылдыратын
Бюджет түсімдерін болжау. Салық түсімдері контингентінің есеп әдісінің
Бірінші вариант бойынша корпорация табыс салығының сомасы келесі
Тб = Де*Ia /100%* Iб/100%* Сор., мұнда
Тб – корпорациялық табыс салығының болжамы;
Де – есепті жылға салық салынған табыс көлемі;
Іа-ағымдағы жылғы тұтынушылық бағалар индексі;
Іб-жоспарлаушы жылға тұтынушылық бағалар индексі;
Сор.-Есепті жылғы салықтың орташа мөлшерлемесі.
Екінші вариант бойынша әрбір аймақтағы ірі салық төлеушілер
- 27 -
салықтың күтілетін сомасы жоспарлап отырған тұтынушылық бағалардың индексіне
Тб = Со*Iб/100%*Ik/100%*Cop.
Дивиденттерден, сый берулерден, резидент еместердің қызмет көрсету бойынша
Оа = Сж / To * 100%,
Оа – салық алудың орташа пайызы;
Сж – есепті жылдағы төлем көзінен салынатын
То – есепті жылдағы салық салынатын табыстың есептелген
Осы пайыз бен табыс сомасының негізінде ағымдағы жылдағы
Сж = Тк*I / 100% * Oa /
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстар бойынша жеке
Біржолғы талон бойынша қызмет атқаратын жеке тұлғалардың жеке
Заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлерге салынатын мүлік салығын
См = (Қнқ*К/100%)*Сс/100%
28 –
Жеке тұлғалардың мүлік салығының болжамы жеке тұлғаның меншік
См = Қнқ* Сс/100%
Көлік құралдарының салығының болжамы көлік құралдарының двигатель көлемі,
Ск = Кс* АЕК* Сс* К/ 100%
Әлеуметтік салық мөлшерін болжамдау үшін ағымдағы жылдың осы
Со = Ән / Тн * 100%
Салық заңнамада қарастырылған жеңілдіктерді есептей отырып, жер салығының
Жж =Аж * Со * К
Жж – жер салығының болжамдық сомасы;
Аж – жер учаскесінің алқабы;
Со - әрбір жер категориясы бойынша орташа базалық
К - заңнамаға сәйкес жеке төлеушілер
Жер салығын жоспарлау келесі категория бойынша іске асырылады
Бірыңғай жер салығын болжамдау үшін де декларациялар мәліметтері
Су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақының болжамдық сомасы су
Тс = Сп * С
- 29 -
Салық түсілдерін контингентінің есеп әдісі келесі кезеңдермен сипатталады:
бюджетті атқару жөніндегі орталық уәкілетті орган ағымдағы салық
бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган елдің орташа
бюджеттік жоспарлау және бюджетті атқару жөніндегі жергілікті уәкілетті
Бюджет кірістерінің шектелімдерін болжамдау процесінде әрекеттегі заңнамалық және
Тауарлар, жұмыстар және қызметтер бойынша ішкі салықтар түсімдерін
Қосылған құн салығы түсімдерін екі вариантпен болжамдау мүмкін.
Қазақстан Республикасында өндірілген тауарлар бойынша акциздерді болжамдау үшін
Аж = Өк * Са ,
Халықаралық сауда және сыртқы операциялар бойынша салық түсімдерін
30 –
атқарылуы, өнімдердің экспорты мен импортталынған тауарлардың салық салынатын
Шетке шығаратын тауарлар бойынша кеден баждарының түсімдерін болжамдау
Қол қойылатын бонус бойынша түсімдерді болжамдау жер қойнауын
Өнімді бөлу бойынша Қазақстан Республикасының үлесінің болжамдық түсімдерін
Бюджет кірістері салық түсімдерімен қатар салық емес түсімдер
Бюджетке мемлекеттік баж түсімдерінің сомасын болжамдауы олардың
Кәсіпкерлік және кәсіптік қызметтер атқару үшін түсетінкірістердің болжамдық
- 31 -
Капиталмен жасалған операциядан түсетін түсімдерді болжау. Капиталмен жасалған
Мүлік сатудан түсетін түсімдерді болжамдау олардың бірнеше жылғы
Капиталмен жасалған операциядан түсетін түсімдерді болжамдаумен қатар бюджет
Республикалық бюджеттен бөлінетін ресми трансферттерінің болжамдық көлемі мен
Аудан бюджеттерінің түсімдер көлемінде облыс бюджетінен бөлінген ресми
- 32 -
2.3.Қаржылық жоспарлаудың шетелдік тәжірибесі.
Франция әлемдегі жоғары дамыған бес мемлекет қатарына кіреді.
Экономикада маңызды орынды ғылыми зерттеулер және ақпараттық қызмет
Бюджет сипаты: кірістер – 210 млрд доллар,
Дамыған мемлекеттер ішінде Францияны айрықша ерекшелейтіні ЖІӨ-гі салықтық
Францияның қаржы жүйесі өзінің көп салалығымен ерекшеленіп: жалпы
Мемлекеттік бюджетке жалпы ел қаржыларының 47%, жергілікті бюджетке
Мемлекеттік бюджет – бұл мемлекеттің экономикалық және әлеуметтік
Біріккен бюджет құрамында: ағымдағы іс қызметтерге байланысты табыстар
Франциядағы мемлекеттік қаржылардың дамуы басқа елдердегідей бюджет
- 33 -
мемлекеттік шығындар үлесі жылдан жылға өсуде. Бүгінгі таңда
Францияның 2001 – 2015 жылдар аралығында көзделген мақсаттары
Францияның қаржы минстрлігінің мәліметтеріне сәйкес, 2005 жылғы елдегі
- 34 -
III. Қазақстан Республикасындағы коммерциялық банктердің қызметтерін жетілдіру
Азаматтардың тұрғын үй проблемаларын шешу және Астана мен
Екінші деңгейдегі банктер мен тұрғын үйді әділ бағасы
Жылжымайтын мүлік рыногындағы ахуалды тұрақтандыру жөніндегі бағдарламаның
“Самұрық – Қазына” қоры екінші деңгейдегі банктерде жеңілдікті
Қаражаттың бір бөлігі жаңа қарыз алушылар үшін түпкілікті
Екінші деңгейдегі банктер бұған дейінгі кезеңдерде алаңы 120
Өз кезегінде мемлекет ұлттық компаниялардың және мемлекет қатысатын
- 31 -
қалаларының рыногынан әділ бағамен жаға тұрғын үйлер сатып
болады.
Үкімет, сондай ақ тұрғын үйге қолжетімділікті қамтамассыз
Әкімдіктерге жеке құрылыс салушылардан пәтерлерді құрылыс аяқталған және
Азаматтарды тұрғын үймен қамтамасыз етуді ұлғайту мақсатында арендалық
Мемлекеттік бағдарлама шеңберінде салынған барлық обектілер тұрғын үй
Үлескерлердің құқықтарын қорғауды арттыру мақсатында Үкімет үлестік құрылыс
Экономиканы отандық қаржы институттары тарапынан қаржыландырудың қысқаруы жағдайында
Біріншіден, осы мақсаттарға “Самұрық - Қазына ” қоры
Екінші деңгейдегі банктер шағын және орта бизнеске кредит
Үкімет “Самұрық-Қазына” қорымен бірлесіп шағын және орта бизнес
“Даму” кәсіпкерлікті дамыту қоры шағын және орта бизнеске
Екіншіден,”Самұрық-Қазына”қоры ауылдық жерде шағын кредит берудің, оның ішінде
- 32 -
Үшіншіден, шағын және орта бизнес субъектілерін тұрақты тапсырыстармен
Жер қойнауын пайдаланумен және сервистік компаниялармен қазақстандық қатысуды
Төртіншіден, Үкімет кәсіпкерлікті дамыту үшін әкімшілік кедергілерді төмендету
Агроөнеркәсіптік кешенді дамуға ерекше назар аударылатын болды.Агроөнеркәсіп секторын
Агроөнеркәсіптік кешен жұмыспен халықтың жалпы санының ын
Ауыл шаруашылығы өнімдеріне сұраныс жағымсыз экономикалық үрдістің әсеріне
Агроөнеркәсіптік кешен елдің азық түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Республикалық бюджеттен агроөнеркәсіп кешенін дамытуға бөлінетін шығыстар 2009-2011
Инвестициялар, ең алдымен, астық секторы, ет және сүт
3.2. Қаржы секторын тұрақтандыру
Отандық банк жүйесін қолдау қажеттілігі оның елдің экономикалық
Отандық банктерге қолдау жасай отырып, мемлекет олардың ішкі
Мемлекеттің мақсаты - жалпы жүйе тұрақтылығын қолдау және
Мемлекет банктің борыштары бойынша ешқандай міндеттемелер алмайтыны сияқты
Қаржы секторын тұрақтандыру үшін мынадай шаралар қабылданатын болады:
Біріншіден, ол қарапайым және ерекше артықшылығы бар акцияларды
Қазіргі таңда банктер берген қарыздардың 35.6%-ы құны айтарлықтай
Банктерді қосымша капиталдандырудың жалпы сомасы кемінде 4 млрд.
1 млрд. АҚШ доллары (120млрд. теңге) төрт жүйе
3 млрд. АҚШ доллары (385 млрд. теңге) реттелген
Берілген қаражатты банктер резервтердің барабар деңгейін қалыптастыруға және
Мемлекет банктер капиталындағы бақылау пакетін сатып алмайды. Құны
Мемлекет капиталданған банктердің ұзақ мерзімді қатысушысы болып қалмайды.
Екіншіден, Стресті активтер қоры құрылды. Оның қызметі қазақстандық
Банктерден мұндай қарыздарды сатып алу банктердің балансын өтімділігі
2008 жылы республикалық бюджеттен Стресті активтер қорын капиталдандыруға
Үшіншіден, банктердің міндеттемелеріне уақтылы қызмет көрсетуді қамтамасыз ету
Ресурстық базаны тұрақтандыру мақсатында ұлттық компаниялардың, акционерлік
Төртіншіден, қаржы секторында мемлекеттік реттеу жетілдірелетін болады. Қаржы
Таңдаулы халықаралық практика негізінде банктердің капиталдандыру есебінің
Тәуекелді басқару жүйесіне және банктердегі ішкі бақылауға
Көрсетілген шаралар банктерге жекеше де, шоғырландырылған негізде де,
Бесіншіден, жинақтаушы зейнетақы жүйесінің жаңа жағдайлардағы жұмыс істеу
Халықтың зейнетақы қорларына барлық салымдарын мемлекет зейнетақы жинақтарын
Жинақтаушы зейнетақы қорларының инвестициялық портфельдерін әртараптандыру үшін Үкімет
Қаржылық қадағалау агенттігі жинақтаушы зейнетақы қорларының инвестициялық саясатын
Инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыру. Экономикалық
Инфрақұрылымға, әсіресе электр энергетикасы секторына инвестициялар ұзақ мерзімді
Үздік әлемдік тәжірибе инфрақұрылымды дамыту экономикалық белсенділікті қолдау
Инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруға «
Электр энергетикасы саласының инвестициялық тартымдылығын арттыру үшін Үкімет
Электрожелілік активтерді дамыту үшін тарифтерге инвестициялық үлесті енгізу
Үкімет энергияны үнемдеу және энергияның қайта жаңғыртылатын көздерін
Үкімет халықтын нақты табыстарының сақталуы жөніндегі барлық шараларды
Атап айтқанда, 2009 және 2010 жылдары зейнетақының, жалақы
Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылардың және арнайы мемлекеттік жәрдемақылардың мөлшері
2010 жылдан бастап, сондай – ақ 4 –
Кәсіпорындарда өндіріс көлемі төмендегі жағдайда Үкімет ірі компаниялармен
Қажет болған кезде Үкімет облыстардың, Астана және Алматы
Ішкі рынокта тауарлардың тапшлығына және бағалардың өсуіне жол
Қаржы менеджменті қаржылармен басқару механизмі мен жүйесі ретінде
Мемлекеттің қаржысын басқару түсінігі
Шаруашылық жүргізуші субъектісінің қаржысын басқару
Кәсіпорынды ақша ресурстарымен басқарудағы қаржы менеджментінің рөлі
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысы
Кәсіпорынның қаржылық жұмысын ұйымдастыру
Кәсіпорындағы қаржылық шаруашылық жұмысының негіздері
Қаржыны басқару және қаржы менеджменті
Мемлекеттік қаржыны басқарудың жетілдіру жолдары
Кәсіпорын қаржысын ұйымдастыру мен басқару