Тауарларды әзірлеу



Мазмұны
Кіріспе
1. Тауар тауарды топтастыру.
1.1 Ойланылған тауар, реальды тауар, дайындалған тауар, нығайтылған
1.2 Тауарды топтастырудың негізгі түрлері: көпшілік пайдаланатын тауарларды
2. Тауарлық маркалық саясат. Тауар белгісі және брендинг.
Тауарлық белгілер иелерінің қазақстандық қауымдастығы.
2.1 Тауарлық маркалық саясат.
2.2 Тауар белгісі және брендинг.
2.3 Тауарлық белгілер иелерінің Қазақстандық қауымдастығы.
3. Тауарлар әзірлеу: жаңа тауарлар әзірлеуге және өмірлік
3.1 Тауарды әзірлеу процесс ретінде.
3.2 Тауардың өмірлік циклінің кезеңдері.
Қорытынды
Пайдаланған әдебиеттер
Кіріспе
Маркетинг кешені 4 құрылымдық компоненттен тұрады:
Тауар.
Баға.
Тарату әдістері.
Ынталандыру әдістері.
Тауар түсініктемесінің саны жеткілікті.
Теннис ракеткасы, “Видаль сэссон” модалы шаш алдыру үшін,
Тауар дегеніміз–бұл мұқтаждықты немесе талап–тілекті қанағаттандыратын және нарыққа
Сонымен қатар біздер тауар бірлігінің анықтамасын да беруіміз
Тауарлық бірлік–шаманың, бағаның, сыртқы пішінінің көрсеткіштерімен және басқа
Тауарларды ойлап шығарушылар дайындайды және оны әзірленген уақытта
Ойдағы тауар, бұл деңгейде мына сұрақтарға жауап беріледі:
Нақтылы түрінде орындалған тауар, ол бес негізгі сипатымен:
Нығайтылған тауар – тауарға қолдау ретінде қосымша көрсетілетін
Тауарлар әлемі ауқымды және сан алуан, сондықтан онда
1. Тауарды топтастыру.
1.1 Ойланылған тауар, реальды тауар, дайындалған тауар, нығайтылған
Тауарды жасарда оны дайындаушы үш деңгейлі идеяны қабылдауы
Дайындаушы ойланылған тауарды орындалған тауарға айналдыруға тиіс. Ерін
Cоңында, дайындаушы тауарды нығайтушы қосымша қызметтер мен пайдаларды
Оның бәсекелестері өз тауарларының қасиеттерін сатумен айналысып жатқанда,
Тауарды нығайту идеясы нарық қайраткерлерінің клиенттің тұтас тұтынушылық
Бәсекелестің жаңа түрі–фирмалардың зауыттары мен фабрикаларында өндірілген заттардың
Фирма өзінің тауар ұсыныстарын нығайтудың тиімді жолдарын ұдайы
1.2 Тауардың топтастырудың негізгі түрлері: көпшілік пайдаланылатын тауарларды
Жеке тауарлар маркетингілік стратегиясын таңдау үшін нарық қайраткерлері
Тауарды пайдалану дәрежесі немесе материалдық қажеттілігі бойынша топтастыру:
Ұзақ мерзім пайданалылатын тауарлар–көп мәрте пайдаланылатын материалдық бұйымдар
Қысқа мерзім пайдаланылатын тауарлар–пайдаланудың бір немесе бірнеше циклі
Көрсетілетін қызметтер–белгілі бір тарап іс-әрекет, басқасына пайда немесе
Көпшілік пайдаланылатын тауарларды топтастыру.
Cатып алушылар неше алуан көптеген тауар түрлерін сатып
Бұл нышан бойынша күнделікті сұранымдағы тауарлар, алдын ала
Күнделікті сұранымдағы тауарлар- тұтынушы, әдетте, ойланбай және оларды
Күнделікті сұранымдағы тауарларды тұрақты сұранымдағы негізгі тауарлдар, импульсті
Төтенше жағдайға керекті тауарларды оларға деген өте мұқтаждық
Алдын ала таңданылатын тауарлар–таңдау барысында сатып алынатын тауарлар.
Алдын ала таңданылатын тауарларды ұқсас, ұқсас емес деп
Ерекше сұранымдағы тауарлар–оларды сатып алу үшін көпшілік сатып
Мысалға, “Мерседес” автомобилі арнайы сұранымдағы тауарға жататын себебі,
Пассивті сұранымдағы тауарлар–тұтынушы білмейтін не білсе де, әдетте,
Мұндай тауарлар өзінің табиғатына байланысты, оларды өткізу үшін
Өндірісте пайдалануға арналған тауарларды топтастыру.
Кәсіпорындар және мекемелер тауарлар мен қызметтерді орасан зор
Материалдар және бөлшектер-өндірушінің бұйымдарында толық пайдаланылатын тауарлар. Олар
Шикізат құрамына ауылшаруашылық өнімдері (бидай, мақта, жемістер, көкөністер
Табиғи өнімдерді ұсыну өте шектеулі. Әдетте, олар көлемді,
Жартылай фабрикаттар және бөлшектер–материалдық компоненттер (темір, жүн, цемент,
Күрделі мүлік–дайын бұйымдар құрамына жарым–жартылай қатысты тауарлар. Оны
Тұрақты құрылыстар (зауыттар, әкімшілік ғимараттар т.б) және тұрақты
Көмекші құрылғылар құрамына қозғалмалы зауыт құралдары (қол инструменті,
Көмекші материалдар және қызметтер–дайын бұйым құүрамына тіпті қатынасы
Көмекші материалдар–екі түрде болады: жұмыс материалдары (майлайтын майлар,
Іскерлік қызметтер–техникалық қызмет жасау, жөндеу (терезені жуу, жазу
2. Тауарлық маркалық саясат. Тауар белгісі және брендинг.
2.1 Тауарлық маркалық саясат.
Нақтылы тауарлардың маркетингілік стратегиясын дайындағанда, сатушы оларды маркалы
Тауар саясатының маңызды элементтерінің жиынтығы болып оның таңбасы,
Бірақ біздер әуелі бұл өріс әрекеттеріндегі терминолгиялармен танысуымыз
Марка–ол тауардың атауы, белгілі бір әріппен жазылған рәмізі,
Маркалық атау–ол марканың бір бөлігі, оны айтуға болады
Маркалық белгі–ол өзге тауардан айыру үшін белгіленген сөзбен,
Тауарлық белгі (®, ™) – құқықтық қорғаумен қамтамасыз
Авторлық құқық (©)-әдебиеттік, музыкалық немесе көлемді шығармалардычң құрамы
Тауарлық номенклатура–нақтылы сатушы мен сатып алушыларға ұсынылатын тауарлардың
Тауарлық ассортимент - өз араларында қызмет жасауының ұқсастығы
А) Марканың иесі жөніндегі шешім:
- тауар өндіруші маркасының атауымен;
- өзінің маркасын иеленуге аламын деген делдалға тауардың
- тауардың бір бөлігі өндірушінің маркасымен, келесі бір
Өз тауарын маркалы топтарға ауыстырам деп шешім қабылдаған
Барлық жағынан қарағанда, америка нарықтарында өндірушілер маркалары басымырақ.
Б) Марканы белгілеу туралы шешімдер.
Қабылдауға қажетті бірінші шешім фирма өз тауарына маркалы
Маркалық атаулар беру тәжірибесінің кең тарағаны сонша, бүгінгі
Мэриленд штатындағы Солсбери қаласындағы “Пэрдью фармс” фирмасының әкімі
Соңғы кездері бірқатар негізгі тұтыну тауарларына және дәрі–
В) Маркалық тауардың сапасы жөніндегі шешім.
Маркалық тауарды әзірленген уақытта оның сапа деңгейін және
Өндіруші маркалы тауарды дайындағанда, марканың мақсатты нарықтағы позициясын
Бұл сипаттамалардың бірқатарын объективті түрде өлшеуге болады. Дегенмен,
Бүгінгі күнде сапа проблемасына тұтынушылар да және фирмалар
Г) Туыстық маркалар жөніндегі шешім.
Маркалық атаулар берілуінің мәселесіне 4 көзқарас айқындалған:
- жеке маркалық атаулар;
- барлық тауарларына бір маркалық атау беру;
- туыстық тауарлар үшін ұжымдық маркалық атау беру;
- жеке атаулармен үйлестірілген фирманың сауда атауы;
Д) Маркалардың сыбайластығы туралы шешім қабылдау.
Өз бұйымын маркалы тауар түрінде шығарушы тағы да
Маркалық атаудың жеке түрі. Бұл стратегияны “Проктер энд
Барлық маркалы тауарларға біркелкі атаулар беру. Мұндай саясатты
Тауар жанұялары үшін ұжымдық маркалық атаулар. Мұндай саясатты
Тауардың жеке маркасымен үйлестірілген фирманың сауда атауы. Бұл
Тауарларға жеке маркалық ат берудің қандай артықшылығы бар?
Барлық тауарларға біркелкі маркалық атау берудің де бірқатар
“Дженерал фудз” фирмасы нарыққа жаңа тауарларды ұсынарда “Джелло”
Егер фирма көп айырмашылықтары әртүрлі тауарлар шығаратын болса,
Кейбір өндірушілер әрбір жеке тауардың жеке маркалық атауымен
Марка атауы кездейсоқ болмауы керек. Ол тауар туралы
Көптеген фир малар соңынан барлық тауар категорияларын ассоциялайтын
Е) Марканы пайдалану аясын кеңейту жөніндегі шешім. Табысты
Марка шекарасын кеңейту стратегиясы–тауардың модификациясын не жаңа тауарды
“Кэпн кранч” қауызы табысты болғаннан кейін, “Квакер Оутс”
Марканың шекарасын кеңейту өндірушіге жаңа маркаларды насихаттауға керекті
Ж) Көп маркалық көзқарас жөніндегі шешім.
Көп маркалық көзқарас – ол сатушының бір тауарлық
Маркалы тауар–бұл жоғары сапалы тауар, сол себептен ол
Мұндай маркетингілік әдісті бірінші рет “Проктер энд Гэмбл”
Көп маркалы тәсіл стратегиясын пайдаланудың бірнеше себептері бар.
Тауар маркалары санаткерлік меншіктің объектісі болып табылады және
Орау.
Тауар маркетингінде орау елеулі құрал ретінде орын алады.
Маркетингтің құралы ретінде орауды пайдалану шеңберінің кеңеюіне келесі
- саудада өзін - өзі қамтамасыз ету;
- тұтынушылар әл – ауқатының өсуі;
- фирма мен марканың бейнелері;
- жаңалықтарға мүмкіншіліктері.
А) Орау жөніндегі шешімдер.
Нарыққа ұсынылған тауарлардың көпшілігі міндетті түрде оруышталған
болуы керек. Орауыш арзан темір–терсек бұйымдары үшін елеусіз
Орауыш – тауардың не сыртқы қабатын жасау
Тауар саясатында ораудың ролі тауардың запасы мен санын
Ыдысты орын не сырт қабық – үщ қабаттан
Соңғы уақыттарда орауыш маркетингтің өтімді құралының біріне айналып
Саудада - өзіне өзі қызмет жасау. Универсамдарда және
Тұтынушылар тұрмысының жақсаруы. Тұрмысы жақсара бастаған тұтынушы өзіне
Фирма бейнесі және марка бейнесі. Фирмалар жақсы жобаланған
Жаңашылдық мүмкіншіліктері. Орауыш жасаудағы жаңашылдық өндірушіге көп пайда
Жаңа тауарға тиімді орауыш дайындау көптеген шешімдер қабылдауды
“Дженерал фудз” корпорациясы иттерге ет фаршынан брикет түрінде
Одан кейін орауыш конструкциясының басқа құрамдары туралы: оның
Орауыштың конструкциясы даярланғаннан кейін, оны сериялы сынақтардан өткізу
Осындай сақтанушылықтың бәріне қарамастан, уақыт өткен сайын орауыш
“Хьюблин” фирмасы ұсынған “Сиззи - Спрей” сусыны нарықта
Жаңа тауарға тиімді орауышты дайындау фирмаға бірнеше жүз
Б) Таңбалау жөнінде шешімдер.
Cатушылар, осылардың бәрінен басқа, өз тауарларына этикетка және
- тауардың белгісі мен үлгісін танытады;
- тауардың сортын, өлшемін, салмағын көрсетеді;
- тауар туралы баяндайды (кім, қай жерде және
- тауарды насихаттайды.
Этикетка бірнеше функция атқарады және олардың қайсысын орындайтыны
Жақсы белгілі маркалардың этикеткалары уақыт өткен сайын көне
Көптен бері әтикеткаға байланысты бірқатар құқ сипаты пайда
Сервис.
Тауар саясатының маңызды элементтерінің бірі клиенттерге қызмет көрсету
Дегенмен, қандай нақты қызметті көрсету керектігі туралы шешім
“Монсанто компани” фирмасы қызмет көрсету кешенін жетілдіру тәсілдерін
Тұтынушылар кейбір қызметтерді қажет етуімен қатар олардың көлемі
Фирма өз қызметтері және бәсекелестер қызметтері деңгейінің заказчиктер
Нарық қайраткері әртүрлі қызметтердің қандай формада ұсынылатынын да
Сатып алғаннан бастап телевизорларды жыл бойына ақысыз жөндеу.
Қызмет жасау контрактысын басқа фирмаға сату.
Жөндеу жөнінде ешқандай қызмет ұсынбай, оны мамандардың өз
Оған қоса “Зенит” фирмасы жөндеу қызметін үш түрлі
Өз жөндеушілерін жалдап және үйретіп, оларды бүкіл ел
Жөндеу қызметі дистрибьюторларымен және дилерлермен орындалатыны туралы шарт
Жөндеу қамын тәуелсіз мекемелердің еркіне қалдыру.
Қызмет көрсету жайында шешім қабылдамай тұрып нарық мамандары
Әртүрлі қызметті әртүрлі жағдайға ұсынуға болады. Бұл туралы
Сервистік қызмет көрсету бәсекелестіктегі тиімді қараудың бірі екендігін
Фирманың бүкіл сервис қызметі тұтынушылардың талап–тілектерін қанағаттандырып, олардың
Тауарлық ассортимент және тауарлық номенклатура.
Біздер тауар саясаты өрісіне қатынасты маркалық атау беру,
Тауарлық ассортимент - өз араларында қызмет көрсетуінің ұқсастығы
“Дженерал моторс”–корпорациясы автомобильдер ассортиментін шығаратын болса, “Ревлон” корпорациясы–косметика
Әр тауар ассортименті жеке маркетингілік стратегияны талап етеді.
Тауар ассортиментін басқарушы осы ассортименттің кеңдігі туралы шешім
Тауар ассортиментінің кеңдігі бір жағынан фирманың алдына қойған
Өз бизнесінің ең алдымен өте табысты болғанын қалайтын
Әдетте, уақыт өткен сайын тауар ассортименті кеңіп отырады.
ТАУАР АССОРТИМЕНТІН ӨСІРУ ТУРАЛЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ. Кез келген
Төмен қарау өсу. Көптеген фирмалар әуелгі кезде нарықтың
Бірқатар американдық фирмаларының ең үлкен қателерінің бірі, олдардың
Жоғары қарай өсу. Нарықтың төменгі эшелонында әрекетін жасаушы
Жоғары қарай өсу туралы шешім қабылдау қауіпті де
Екі жаққа өсуі. Нарықтың орта эшелонында жұмыс атқаратын
ТАУАР АССОРТИМЕНТІН ҚАНЫҚТЫРУ ТУРАЛЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ. Тауар ассортиментін
Ассортиментті аса қанықтыру табыстың азаюына әкеліп соқтырады. Себебі
А) Тауарлық ассортимент шеңберінде қабылданатын шешімдер:
тауарлық ассортиментті көбейту жөніндегі шешім (төмен, жоғары, екі
жаңа бұйымдарды іске қосу арқылы тауарлық асоортиментті толықтыру
Егер мекеменің бірнеше ассортименті тауар топтары болса онда
Тауарлық номенклатура–нақты сатушы мен сатып алушыларға ұсынылатын тауарлар
“Эйвон” фирмасының номенклатура құрамына негізгі үш ассортименттік тауар
Фирманың тауар номенкдатурасын, оның кеңдігін, қаныққандығын тереңдігі және
“Проктер энд Гэмбл” корпорациясының номенклатурасының кеңдігі деп фирма
“Проктер энд Гэмбл” корпорациясының тауар номенклатурасының қаныққандығы деп
Корпорация тауар номенклатурасының тереңдігі деп әр ассортименттік топ
Тауар номеклатурасының гармониялылығы (жарасымдылығы) деп әртүрлі ассортимент топтарындағы,
Тауарды сипаттайтын осы төрт параметр фирмаға өз тауар
Б) Тауарлық номенклатура жөніндегі шешім:
-тауарлық номенклатураның ауқымдылығы. Ауқымдылығы–фирма шығаратын ассортименттік тауарлар тобының
- тауарлық номенклатураның толықтырылуы. Толықтырылуы–ол тауарлар мен
- тауарлық номенклатураның тереңдігі. Тереңдігі–ол ассортименттік топтар шеңберінде
- тауарлық номенклатураның үйлесуі. Үйлесім–ол түрлі ассортименттік топтардың
Сөйтіп, тауар саясаты–кәсіпорынның маркетингтік қызметінің тауарлар ассортименті мен
2.2 Тауар белгісі және брендинг.
Тауар таңбасы және тауар белгісі тауар саясатының бірліктері
Тауар белгісі үлкен экономикалық мәнге ие бола отырып,
Тауар белгісі дегеніміз–заңдық тұрғыдан қорғалған және марка тауарлардан
Әлемде 30 млн.–ға жуық тауар белгісі болса, оның
Тауар таңбасын белгілеудің 4 түрі бар:
Фирмалық атау. Ол – сөз, әріп немесе сөздер
Фирмалық белгі – символ, сурет, ерекшеленетін түрі немесе
Сауда бейнесі–дербестендірілген тауар таңбасы;
Сауда белгісі – фирмалық атау, фирмалық белгі, тауар
Тіркелген тауар белгісін пайдалану R әрпімен белгіленеді.
Алғашқы келтірілген 1–3–белгілер заңды түрде қорғалынбағандықтан маркетингтік белгілеулер
Таңбалы тауар мәселелері бойынша мамандырылған Interbrand консалтингтік компаниясының
“Тауар белгісі” термині “тауар таңбасы” және “брендинг”
“Бренд” терминінің қазақ тілінде нақты баламасы жоқ, ағылшын
Қазақстанда брендтің даму деңгейі батыс елдерімен салыстырғанда төмен.
Отандық тауарлардың ішіндегі атақты брендтері атау әзірше қиынға
Кез келген тауар белгісі бренд бола бермейді, ол
Қазіргі заманда нарықта сатып алушылардың санасын қаулап алу
Фирма таңбалық белгілеудің 3 әдісін қолдануы мүмкін.
Өндірушінің маркасы немесе жалпы ұлттық марканы қолдану.
Фирма тауарын өз таңбасын қоятын делдал–дистрибьютор немесе диллерге
Өндіруші өнімінің жартысын өзінің таңбасымен, ал қалғанын делдал
Дамыған елдердегі нарықта өндірушілер таңбасы басым болып келеді.
Тауар белгісі интеллектуалды меншік объектісіне жатады және заң
Тауар белгісін тіркеу туралы өтініш патенттік ведомствоға беріледі.
Қазақстанда төменде көрсетілген белгілеуден тұратын тауар белгілеріне рұқсат
Мемлекеттік елтаңба, эмблема, жалау, халықаралық және үкіметаралық ұйымдардың
Қоғам көзқарасына қайшы келетін, тауар туралы адамдарға жалған
Бұрын тіркелген тауар белгісіне ұқсас белгілер;
ҚР қорғалатын өнеркәсіптік үлгілер;
Атақты әдеби туындылардың, өнер және т.б. атауы.
Қазақстанда тауар белгісіне берілген куәлік 10 жылға дейін
Тауар таңбасының атын іздеу – күрделі міндет, ол
2.3 Тауарлық белгілер иелерінің қазақстандық қауымдастығы.
Қазақстанда отандық және бірлескен кәсіпорындар топтарының бастамашылығымен тауарлық
Қазақстан Республикасы Экономика және бюджеттік жоспарлау министрлігінің Экономикалық
Негізінен мынадай тауар түрлері жасанды болады: балалардың аяқ
Есептелген тауардың заңсыз айналымы нәтижесінде мемлекет алынбаған салықтар
Қауымдастық өкілдері атап өткендей, нарықта қалыптасқан жағдайға байланысты
Тіпті жоғары дәрежеде дамыған елдердің өзінде жасанды тауарлар
Сондықтан нарық мамандарының көпшілігі Қазақстан экономикасының одан әрі
3. Тауарлар әзірлеу: жаңа тауарлар әзірлеуге және өмірлік
3.1 Тауарды әзірлеу процесс ретінде.
Талғам, технология және бәсеке жағдайы тез өзгеріп отыруына
- сырттан алу (фирма, патент, лицензия арқылы).
- өзінің күшімен.
Жаңа тауар немесе “жаңалық” деп сонғы бұйымдар, жақсартылған
Тауарларды әзірлеу негізінде мынаны ескеру керек:
- жаңа тауарларды іске қосу және ескілерін жою;
- патенттік құқықтарды қорғау;
- тауарлардың сапасы мен қауіпсіздігі;
- бұйымдардың сапасына кепілдік беру;
Жаңалықпен айналасу өте күрделі және тәуекелді; өйткені тауарларды
Себептері:
- маркетингтік зерттеулер нәтижелеріне қарсы басшысының өз идеясын
- нарық көлемін ескермеу;
- нақтылы орындауында тауар дұрыс жасалмаған;
- жарналық сәтсіздік;
- тым жоғары баға;
Жаңа тауарлар әзірлеудің негізгі кезеңдері (6-шы сурет қара).
6-шы сурет
Идеяларды қалыптастыру.
Жаңа тауар әзірлеу жаңа идеялар іздеуден басталады. Фирма
Жаңа тауарлар шығарудың көпшілік идеяларын берушілер– тұтынушылар. Идеяның
Идеяларды іріктеу.
Идеялар қалыптастыру кезеңінің мақсаты олардың неғұрлым көп мөлшерін
Ой жүзіндегі әзірлеу және оны тексеру.
Ең маңыздысы–идея, ойлау және тауар бейнесі арасындағы нақты
Тауардың идеясы–бұл фирма нарыққа ұсынуға жарайтын ықтимал тауар
Тауарды ойлау–нақты қолда бар немесе ықтимал тауар жөнінде
Тауардың кемшілігі–тұтынушының нақты қолда бар немесе болашақ тауар
Маркетинг стратегиясын әзірлеу.
Маркетинг стратегиясының кезеңі үш бөліктен тұрады. Бірінші бөлігінде
Екінші бөлігінде тауардың мөлшерлі бағасының бөлуіне жалпы көзқарас
Маркетинг стратегиясының үшінші бөлігінде тауар өткізудің және пайданың
Тауар өндіру және өткізу мүмкіндіктерін талдау.
Тауарды ойлап табу және маркетинг стратегиясы жөнінде шешім
Тауарды әзірлеу.
Бұл кезеңде мына сұрақтарға жауап беріледі: тауар идеясы
Нарық жағдайында сынау.
Жаңа тауарды маркетинг стратегиясын нақты пайдалану жағдайында оны
Маркетингтік көзқарас тұрғысынан алғанда жаңа тауарларды былай жіктеуге
Нарықта мүлдем жоқ соны жаңалықтар мен зерттеулер нәтижесінде
Нарықта бар ұқсас тауарлармен салыстырғанда сапа жағынан алғанда
Нарықта бұдан бұрын болған, кейіннен жақсартылған, бірақ ерекшеліктері
Нарықта жаңартылған, яғни осы нарыққа ғана арналған жаңа
Сәтсіздіктен ешкім сақтандырмаған, бірақ жаңа қолдану саласын тапқан
Егер жаңа тауарды өндіруге және нарыққа шығаруға жұмсалған
Салыстырмалы сәтсіздік өндіруші жоспарланған мөлшерден аз пайда табады
3.2 Тауардың өмірлік циклының кезеңдері.
Тауарлар адамдар сияқты дүниеге келеді және кетеді. Тауардың
Тауардың өмірлік циклы (ТӨЦ)–сатуды дамыту және пайда алу
- Тауарды нарыққа шығару.
- Өсу кезеңі.
- Толысу кезеңі.
- Құлдырау кезеңі.
Тауардың өмірлік циклын 7-ші суреттен қара.
өткізу пайда
Тауардың өмірлік циклының әрбір кезеңінің маркетинг стратегиясы әртүрлі
1 – кезең – зерттеу және әзірлеу кезеңі.
Тауардың ғұмыры өнім ретінде дүниеге келмей тұрып–ақ идеядан,
Кәсіпорын үшін тауар шығарудың бұл кезеңі–бұл тек шығындар
2 – кезең – енгізу.
Өткізу көлемі баяу өседі. Өндірушілер аз, сондықтан олар
Ықтимал тұтынушы жаңа тауарға бейқам қарайды, сондықтан тауардың
3 – кезең - өсу.
Жаңа тауарды тез қабылдау кезеңі. Бұл уақытта жарнаманың
Тауарды өткізу көлемі мен жалпы пайда тез өсе
4 – кезең – толысу.
Тауар ірі – ірі партиялармен, жақсы жолға қойылған
Бәсеке нарықтың бір бөлігін сақтап қалу үшін жүргізіледі.
5 – кезең – құлдырау.
Тауарды өткізу көлемі күрт төменеп, пайда азаятын кезеңде
жедел жарнаманы қолдану, тауардың орауын, бағаны және өткізу
осы тауарды жақтайтын тұтынушыға жақындап қалған тауарды сату
тауар шығаруды тоқтатып, оны сатудан бас тарту, бірақ
маркетинг тауар ғұмырының барлық кезеңінде өндірушіге барынша көп
Егер кәсіпорын өзі шығарған тауарлардың өмір циклында оларды
Қорытынды
Тауар – маркетингтің бірінші және ең маңызды элементі.
Нақтылы тауарлардың маркетингілік стратегиясын дайындағанда, сатушы оларды маркалы
Материалды тауарлар, оларды қорғауды, қаржыны үнемдеуді, тауарды ыңғайлы
Фирма тұтынушылардың қажет ететін және бәсекелестермен күресте тиімді
Фирмалардың көпшілігі қайсыбір жалғыз тауарды шығармайды, а белгілі
Тауар номенклатурасына тауар ассортимент топтарының және нақтылы сатушының
Тауар саясатының маңызды элементтерінің жиынтығы болып оның таңбасы,
Пайдаланған әдебиеттер
1. Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник
2. Багиев Г.Л. и др. Маркетинг: Учебник для
3. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология
4. Голубков Е. П. Основы маркетинга. - М.:
5. Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу
6. Есімжанова С.Р. “Маркетинг” Оқу құралы. Алматы
7. Котлер Ф. “Маркетинг негіздері”.
8. Қойлыбай Хожаназаров “Маркетинг негіздері” Алматы, «Экономика», 1996
9. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива /
10. Маркетинг: Учебник / Под ред. Э.А. Уткина.
11. Маркетинг: Учебное пособие /Под ред. Н.К. Мамырова.
12. Мейірбеков А.К., Әлімбетов Қ.Ә. Кәсіпорын экономикасы Алматы,
13. Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.:
14. Рақымжанова М. “Маркетингті стандарттау – сертификаттау негіздері”
15.Сатыбалдыұлы С. Маркетинг – нарықтану Алматы, «Білім», 1999.
16. Тойкин С. “Маркетинг негіздері” Астана 2009 ж.
17. Тоқабаев Ж. “Маркетинг негіздері” Астана 2008 ж.
18. Фатхудинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. - М.:
3
Негізгі табыс не қызмет
Жабдықтау және несиелеу
Монтаж
Орауыш
Қасиет
Маркалы ат
Сапа
Сырттай көрнектеу
Сатқаннан кейін қызмет жасау
Кепілдік
Ойланылған тауар
Реальды орындалған тауар
Нығайтылған тауар
КҮНДЕЛІКТІ СҰРАНЫМДАҒЫ ТАУАРЛАР
Тұрақты сұранымдағы негізгі тауарлар
Импульсті түрде сатып алынатын тауарлар
Төтенше жағдайға керекті тауарлар
1-ші сурет. Тауардың үш деңгейі
АЛДЫН АЛА ТАҢДАНЫЛАТЫН ТАУАРЛАР
Ұқсас тауарлар
Ұксас емес тауарлар
АРНАЙЫ СҰРАНЫМДАҒЫ ТАУАРЛАР
ПАССИВТІ СҰРАНЫМДАҒЫ ТАУАРЛАР
2-ші сурет. Көпшілік тұтынатын тауарлар классификациясы
МАТЕРИАЛДАР ЖӘНЕ БӨЛШЕКТЕР
Шикізаттар
Жартылай фабрикаттар
және бөлшектер
КҮРДЕЛІ МҮЛІК
Тұрақты құрылыстар
Көмекші құрылғылар
КӨМЕКШІ МАТЕРИАЛДАР ЖӘНЕ ҚЫЗМЕТТЕР
Көмекші материалдар
Іскерлік қызметтер
3- ші сурет. Өндірісте пайдаланылатын тауарларды топтастыру
Жоғары
Паккард”
Төмен “Боумар”
Төмен
Баға
“Техсас инструментс”
4 – ші сурет. Қалта калькуляторлары нарқында ассортиментті
Идеяларды
қалыптастыру
Тауар номеклатурасының кеңдігі”
ЖУУ
ҚҰРАЛДАРЫ ПАСТАСЫ
ЖАЯЛЫҚТАР
“Айвори сноу”-1930 ж. “Глим”-1952 ж. “Айвори”-1879 ж. “Секрет”-1956
“Дрефт”-1933 ж. “Крест”-1955 ж. “Камей”-1927 ж. “Шуэр”-1972 ж.
“Тайд”-1946 ж.
“Лава”-1927 ж.
“Джой”-1949 ж.
“Киркс”-1930 ж.
“Чир”-1950 ж.
“Зест”-1952 ж.
“Оксидол”-1952 ж.
“Сейфгард”-1963 ж.
“Дэш”-1954 ж.
“Коуст”-1974 ж.
“Каскад”-1955 ж.
“Даз”-1956 ж.
“Айвори ликвид”-1957 ж.
“Гейн”-1966 ж.
“Дон”-1972 ж.
“Эра”-1972 ж.
“Болд-З” -1976 ж.
5-ші сурет. “Проктер энд Гэмбл” корпорациясының тауар номенклатурасының
Идеяларды
іріктеу
Тауар ассортиментін қанықтандыру
Ой жүзіндегіні әзірлеу және оны тексеру
Маркетинг стратегиясын әзірлеу
Өндіру және өткізу мүмкіндіктерін талдау
Тауарларды әзірлеу
Нарық жағдайында сынау
Коммерциялық өндірісті өрістету
Өткізу және пайда
Зерттеу және әзірлеу кезеңі
енгізу кезеңі
өсу кезеңі
толығу кезеңі
құлдырау кезеңі
7-шi сурет







Ұқсас жұмыстар

Сатып алынғаннан кейінгі сервистің сапасы
Орау жөніндегі шешімдер
Корпоративтік сайттың құрылымы
Жаңа тауарларды өндіру және әзірлеу
Қазақстан Республикасында кеден баждарын төлеуді кедендік бақылаудың теориялық, құқықтық және ұйымдастырушылық негіздері
Сатуға бағдарланған маркетинг және әлеуметтік жауапкершілікті маркетинг
Фармацевтикалық қойма ақпараттық жүйесін жобалау
Тауар тауарды топтастыру
Тауар бойынша есеп
Маркетинг қызметінің саласы