Зейнетақы қорлары
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ..................................................................................................................4
І ТАРАУ. ЗЕЙНЕТАҚЫМЕН ҚАМСЫЗДАНДЫРУ ХАЛЫҚТЫ
ӘЛЕУМЕТТІК ҚОРҒАУДЫҢ ЭЛЕМЕНТІ РЕТІНДЕ
1.1. Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің мәні
1.2 Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің шетелдік тәжірибелері..............9
1.3. Зейнетақымен қамсыздандырудың Чили моделі......................................18
ІІ ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ЗЕЙНЕТАҚЫМЕН
ҚАМСЫЗДАНДЫРУ ЖҮЙЕСІН ТАЛДАУ
2.1. Қазақстан Республикасындағы зейнетақы реформасы...............................22
2.2. «ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры жабық акционерлік
қоғамының үлгісімен жинақтаушы зейнетақы қорларының құрылымы
мен қызметін ұйымдастыруы......................................................................27
2.3. Жинақтаушы зейнетақы қорлары қызметінің негізгі көрсеткіштерін
және зейнетақы активтерін пайдалануды талдау.......................................35
ІІІ ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ЖИНАҚТАУШЫ
ЗЕЙНЕТАҚЫ ЖҮЙЕСІНІҢ ДАМУ БАҒЫТТАРЫ
3.1. Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің проблемалары мен оларды шешу
жолдары...........................................................................................................43
3.2. Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің перспективалары................................49
ҚОРЫТЫНДЫ....................................................................................................56
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.....................................................60
КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасы үлкен мүмкіншіліктер мен ауқымды экономикалық өзгерістер кезеңінде
Осындай маңызды реформалардың бірі – зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің реформасы.
Қазақстанда демографиялық жағдайдың өзгеруіне байланысты, яғни алпыс жастан асқан
Шетел мамандары мен алыс-жақын шет мемлекеттері Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы
Реформа басталғалы бес жыл ішінде бұл жүйе айтарлықтай жақсы
Қазақстанның әлемдік қауымдастыққа кіріп, халықаралық стандарттарға көшуіне байланысты бұл
Дипломдық жұмыстың негізгі мақсаты жалпы “Зейнетақы жүйесі” және “Зейнетақы
Дипломдық жұмыстың осы мақсаттарына сәйкес зерттеу объектісі ретінде халықаралық
І ТАРАУ. ЗЕЙНЕТАҚЫМЕН ҚАМСЫЗДАНДЫРУ
Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің мәні мен
маңыздылығы
Зейнетақы - бұл жұмысшының тапқан табысының бір бөлігін арнайы
Экономикалық - экономиканың даму деңгейі, жұмысшылар мен жұмыссыздар ара
Демографиялық - халықтың өсу карқыны, болашақ жұмысшылар мен бүгінгі
Әр бір мемлекетте халықты әлеуметтік қамсыздандыру программалары бар. Олар
Қазіргі кездегі әлемдік практикада өртүрлі мемлекеттерде олардың экономикалық жағдайына,
"Ынтымақтастық" жүйесі мынадай принципке негізделген: ең алдымен, осы жылы
"Ынтымақтастық" жүйесі еңбек стажына және бір мезгілдегі пайда мөлшерін
«Жинақтаушы зейнетақы» жүйесінде жұмысшы өзі еңбекақысынан және ерікті жарна
1) Алдын-ала төленетін жарналар жүйесі: бұл жүйедегі жеке жұмысшының
2) Алдын-ала белгіленген телем жүйесі: бұл жүйе компаниялар мен
3) Жеке жинақтаушы зейнетақы қорларының бағдарламаларына төмендегі факторлар жатады:
а) олар мемлекеттік зейнетақылық бағдарламалардың орнына зейнетақы төлеміне қажетті
б) қор жинақтаушы зейнетақылық бағдарламалар елдің жинақ деңгейін өсіреді,
в) жеке зейнетақы бағдарламалары нарық капиталының дамуына және жекеменшіклендіру
г) бұл бағдарламалар мемлекетті саяси қысымнан қорғайды, өйткені, қор
жинақтың жалпы соммасынан емес, қор қызметіне есер ететін әртүрлі
құнсызданудың салдары және бюджетке жеке зейнетақы бағдарламалырының әсері, жинақ
Зейнеткерлікке шыққаннан кейінгі зейнетақы төлемін индексикациялау жинақтаушы зейнетақы
"Ынтымақтастық" және жинақтаушы зейнетақы жүйелері бір ғана мәселені шешеді,
1.2 Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің шетелдік тәжірибелері
Зейнетақымен қамсыздандырудың қазақстандық моделі ашық және түсінікті болуы үшін,
Зейнетақымен қамсыздандырудың деңгейі мен сапасы – бұл ел халқының
Дамыған мемлекеттердің көбінде әдеуметтік және зейнетақымен қамсыздандырудың негізгі үш
Мемлекеттік зейнетақы жүйесі (әлеуметтік сақтандыру шеңберінде);
Зейнетақы қорлары;
Сақтандыру компаниялары және басқа да қаржы ұйымдары.
Мемлекеттік зейнетақымен қамсыздандыру жүйесі елдің барлық халқына немесе тек
Бір елдегі жекеменшік зейнетақы қорлары мен зейнетақыны сақтандырудың даму
Қазіргі уақытта зейнетақымен қамсыздандыру жүйелерін реформаландыру тек қана дамушы
Кесте 1
Зейнетақы төлеміне бөлінетін ЖІӨ үлесі, 2005 жыл
№ Елдер ЖІӨ үлесі, %
1 Австрия 15,0
2 Бельгия 9,7
3 Дания 8,1
4 Италия 15,8
5 Жаңа Зеландия 6,7
6 Испания 7,9
7 Үлыбритания 10,3
8 АҚШ 5,8
9 Жапония 5,0
*көзі: www: pension.almaty.kz
Дамыған елдердегі зейнетақы төлеміне бөлінетін қаржының мөлшері орта есеппен
Латын Америкасының Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесі. Қазіргі таңда жинақтаушы зейнетақы
Латын Америкасынынң ескі зейнетақы жүйелеріннің мынандай ортақ сипаттамалары болған:
Зейнетақы бағдарламалары тарату режимінде қызмет етті;
Жүйелердің принципті әмбебаптығына қарамастан, зейнетақы бағдарламалары географиялық орналасуы мен
Мемелекеттік реттеу көптеген ведомстволар мен субжүйелер арқылы жүзеге асты.
Сексенінші жылдардағы экономикалық дағдарыс нәтижесінде жұмыссыздық пен ресми емес
Активті және пассивті еңбек етушілердің қатынасының күрт азаюы (жұмыскерлер/зейнеткерлерлер),
Салық түсімдері азайып, үкіметтің әлеуметтік міндеттемелері көбейді;
Зейнетақы төмен болды;
Төленген жарналар мен зейнетақының сәкес болмауы;
Әкімшілік басқарудың әсерсіздігі мен қабілетсіздігі, бюрократизмнің өсуі, қызмет көрсетудің
Әлеуметтік жүйнесінің қаржылық перспективасының болмауы.
Осы және басқа да факторлардың нәтижесінде Латын Америкасының көп
Зейнетақы реформасы барлық елдерде бір уақытта басталған жоқ. Бұл
Кесте 2
Латын Америкасы елдеріндегі зейнетақы жүйесінің негізгі көрсеткіштері
Көрсеткіштер Чили Перу Колумбия Аргентина Боливия Мексика Сальвадор
Зейнетақы қорларының саны 9 5 8 15 2 14
Салымшылардың саны(млн. адам) 5,97 1,98 2,91 7,07 0,47 13,83
Қорлардың жалпы капиталы, млрд.USD 31,14 1,74 2,11 11,53 0,33
Қорлар рентабельділігі (%) / ЖҰӨ (%) 11,3
40 5,14
5,52 -
1,61 12,30
3,5 -
0,01 5,62
1,53 -
-
Қызмет ету мерзімі (жыл) 22 10 9 9 6
*Алибаев А. «Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы жүйесі», Алматы, 2005 ж
Зейнетақы қорларының қызметін сипаттайтын негізгі көрсеткіштердің бірі елдің
Кесте 3
Зейнетақы активтері / ЖҰӨ (%)
Ел 1997 ж 2005 ж 2015 ж
1 2 3 4
Аргентина 2,8 6,0 26,1
Боливия 39,8 43,8 32,0
Бразилия 10,0 11,5 24,4
Колумбия 1,5 3,6 26,3
Мексика 0,2 6,2 28,5
Перу 2,3 4,1 18,5
Уругвай 0,7 2,3 7,8
Чили 41,8 44,3 52,9
*Алибаев А. «Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы жүйесі», Алматы, 2005 ж
Инвестициялық саясат зейнетақы қорларының қызметінде өте маңызды мәселе болып
Қорыта айтқанда, Латын Америкасындағы зейнетақы реформасы нәтижесінде, сол елдерде
Европа елдерінің зейнетақы жүйесі. Зейнетақының абсолюттік шамасы
Австрия
ЖЗҚ түрі - міндетті зейнетақылық сақтандыру. Зейнетақыға
-жұмысшылардан - 10.25% салыққа дейін;
-жұмыс берушіден - 12.55% салыққа дейін.
Зейнетке шығу жасы – 65, минималды зейнетақы (айына)-жалғыз бастыларға
Бельгия
ЖЗҚ түрі - міндетті зейнетақылық сақтандыру. Зейнетақыға құқығы барлар
-жұмысшылардан - 7.7% салыққа дейін;
-жұмыс берушілерден - 8.86% салыққа дейін;
-мемлекеттен - 20% зейнетақы сақтандыру қоры.
Зейнетке шығу жасы – 60 – 65. Минималды зейнетақы
Германия
ЖЗҚ түрі - міндетті зейнетақылық сақтандыру. Зейнетақыға құқығы барлар
-жұмысшылардан - 9.6% салыққа дейін;
-жұмыс берушілерден - 9.6% салыққа дейін;
-зейнетақының 20 пайызын мемлекет жабады.
Зейнетке шығу - 65 жаста. Минималды зейнетақы – бекітілмеген.
Греция
ЖЗҚ түрі - міндетті зейнетақылық сақтандыру. Зейнетақыға құқығы барлар
- жұмысшы 6,67% салыққа дейін;
- жұмыскер үшін 13,13% салыққа дейін.
Зейнетке шығу әйелдерге - 60 жас, ерлерге - 65
Дания
ЖЗҚ түрі - мемлекеттік зейнетақы + қосымша зейнетақы. Зейнетақыға
Мемлекеттік зейнетақы бюджеттен, ал қосымша зейнетақы жұмысшы төлемдерінен қаржыландырылады.
- жұмысшы 17 ЕВРО айына;
- жұмыс беруші 34 ЕВРО айына.
Зейнетке шығу - 67 жаста. Минималды зейнетақы (айына) -
Тұтынушы өз салымының құнсызданбауына көзі жететіндей (құнсыздану қаупі төмен)
1. Халықтың жекеменшік зейнетақы
2. Жекеменшік зейнетақы бағдарламалары мемлекеттік зейнетақының тек бір бөлігін
3. Жекеменшік зейнетақы бағдарламасы екі фактормен ғана шектеледі: тұтынушының
4. Барлық жекеменшік зейнетақы бағдарламалары маңызды салық жеңілдіктері арқылы
Европалық экономикалық одақтың кейбір елдеріндегі 65 жастан үлкендердің 15
Кесте 4
Мемлекеттің зейнетақылық шығынының ЖІӨ-дегі үлесі
Ел 1995 ж. 2005 ж. 2030 ж.
болжам Мемлекеттің зейнетақылық шығынының ЖІӨ-дегі үлесі
Ұлыбритания 24 25,8 38,7 14,5
Германия 21,7 30,3 49,2 11,1
Испания 19,8 25,9 41,0 10,0
Италия 21,6 31,6 48,3 13,3
Франция 20,8 24,6 39,1 10,6
Орташа ЕЭО бойынша 21,7 27,5 43,3 11,9
* «Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы жүйесі», Алматы, 2005 ж
Шығыс Европа елдерінің зейнетақы жүйесі. Енді Қазақстан сияқты экономиканы
Шығыс Еуропа елдерінің ішінде Польша, Венгрия, Чехия, Словакия елдерінің
Келесі кестеде Шығыс Еуропа елдерінің зейнетақы жүйесіне сипаттама берілген.
Сөз болып отырған төрт ел зейнеткерлерді қоғам тарапынан қамтамасыздандыру
Бұл елдердің үкіметі «мемлекеттік зейнетақы» жүйесі күндердің күнінде жаңа
Кесте 5
Шығыс Еуропаның кейбір елдеріндегі зейнетақы жүйесі
Польша Венгрия Чехия Словакия
1.Ерлердің зейнеткерлікке шығу жасы 65 60 60 60
2. Әйелдердің зейнеткерлікке шығу жасы 60 55 53-57
3. Жалпы елдегі 60-жастан жоғарылардың үлесі 12,5% 19%
4. Еңбекке жарамды халықтың санына байланысты зейнеткерлер саны 49%
5. Орташа еңбекақы мөлшеріне байланысты орташа зейнетақы мөлшері
6. Жалпы еңбекақыға қатысты зейнетақы бөлімінің жалпы мөлшері
7. ЖІӨ зейнетақы үлесі 15,8% 11,5% 9% 9,4%
*«Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы жүйесі», Алматы, 2005 ж
Алайда, тек Венгрия мен Чехия ғана осы бағытта елеулі
Венгрия 1994 жылы зейнетақы реформасы үшін заң шығару саласын
Чехия Шығыс Еуропа елдерінің ішінде алғашқы болып зейнетақы жүйесінің
Чехияда жекеменшік зейнетақы қорлары 1994 мемлекеттік жүйенің бір бөлімі
Жекеменшік қорларға салынған ақшалар мемлекеттік зейнетақы жүйесі жағынан түскен
Чехтық жүйенің кемшіліктері де аз емес. Мемлекет ақпарат алу
Зейнетақымен қамсыздандырудың чехтық жүйесі шығыс Еуропа елдерінің ішінде алғашқылардың
Зейнетақы жүйесінің болашақта реформалануына кедергілер -жекеменшік зейнетақылық сақтандыруға халықтың
Азия елдеріндегі зейнетақы жүйесі. Азия елдерінде зейнетақы жүйесі
Сингапурда бір ғана қор бар, ол - Орталық сақтау
Осылайша, Азия елдеріндегі зейнетақы жүйесінің ерекшелігі сол, мемлекет уақтылы
Қазақстан ағымдағы түсімдерді қаржыландыру жүйесін ұстанған ел ретінде елеулі
Чили жүйесінде табысты қайта бөлудің екі мемлекеттік бағдарламасы бар
Зейнетақымен қамсыздандырудың басқа институты ретінде Зейнетақы қорларын басқаратын компанияларындағы
Зейнетақы қорына бөлінетін жұмысшылар жарнасы олардың еңбекақысының 10 пайызын
Жұмысшыларға зейнетақы бағдарламасын өзі таңдауға мүмкіндік берілген және бір
Зейнетақы қорын басқаратын әрбір компания түскен зейнетақылық жарналар мен
Сонымен катар, ескі жүйеден жаңа жүйеге өткен адамдарға мемлекет
Чилидегі зейнетақы қорлары қарамағындағы компаниялар меншік сипатына қарай 4
1) банк немесе сақтандыру компаниялары құрған компаниялар;
2) кәсіпкерлік топ құрған компаниялар;
3) жұмыс беруші ассоциациялары құрған компаниялар;
4) кәсіподақтар құрған компаниялар.
Чилиде реформа қолға алынған екі жылдың соңында зейнетақы қорларының
Чили зейнетақы реформасының негізгі сипаттамалары:
Алдын ала жарна төлеу принципі және минималды зейнетақы көлемін
Жекеменшік жарна немесе жекеменшік қор есебіндегі жинақтарды жекешелендіру;
Зейнетақы бағдарламасына қатысушылардың жарнаны үнемі төлемеуі және жекеменшік
Бағдарламаны реформаландыруға берілетін уақыт (1981 жылдан бастап өзінің еңбек
Ұзақ мерзімді зейнетақы институтын кұру. Зейнетақы бағдарламасы бойынша жеке
Мемлекет жаңа жүйеге өтпеген адамдарға зейнетақы беруге кепілдік береді;
Индекстік облигациялардың шығуы - зейнетақының құнсыздануынан қорғау механизмі
Барлық зейнеткерлерге минималды зейнетақы төлеуге кепілдік бірілді;
Жекеменшік қордағы жұмысшылардың мезгілсіз өлім немесе еңбекке жарамай қалуына
Чилидің зейнетақы реформасы ел экономикасының дамуына айтарлықтай игі әсер
1) Жинақтар көлемінің өсуі.
Жұмыскерлердің сенімі, қызығушылығы, зейнетақы жүйесіне қатысу құштарлығы нәтижесінде реформаның
2) Жұмыспен қамтылғандардың өсуі.
Жаңа зейнетақы жүйесі салық төлеуден қащқақтау ынтасын төмендетіп, жалпы
3) Капитал нарығының дамуы.
Зейнетақы реформасы Чилидегі капитал нарығының тиімділігін арттырды. Зейнетақылық қор
Капитал нарығының дамуы елдегі экономикалық өсімнің үлкен қарқынмен дамуына
1981 жылдан кейін Чили ресми еңбек нарығының күшеюінде, капитал
Чили тәжірибесінің қорытынды нәтижелеріне жету үшін бірнеше жылдар қажет.
ІІ ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ЗЕЙНЕТАҚЫМЕН ҚАМСЫЗДАНДЫРУ ЖҮЙЕСІН ТАЛДАУ
2.1. Қазақстан Республикасындағы зейнетақы реформасы
Қазақстанда 1998 жылға дейін жұмыс істеп келген жалғыз “ынтымақтастық”
Жүйені өзгертудің тағы да басқа маңызды себебі, Қазақстанда жыл
Көптеген зейнетақы жүйелерінің ішінде Чилидің зейнетақы моделі біздің экономикамыздағы
1997 жылы 20 маусым айында қабылданған "Казақстан Республикасындағы зейнетақымен
Қазақстан Республикасында 1998 жылдан бастап жұмыс істей бастаған жинақтаушы
Зейнетақы реформасының ерекше белгілері:
- Бүрын белгіленген зейнетақы мөлшерінің сақталуымен
- 2001 жылдың 1 шілдеден бастап зейнетке шығу жасының
- Жеке зейнетақы шоттарында заматтардың өз қаржыларын жинауды
- Зейнетақы қорының орнына - азаматтардың келесі категориялары бойынша
а) 1998 жылдың 1 қаңтарына дейін зейнетақы алатын;
б) Еңбек жылдары бойынша сәйкес мәлшерде зейнетақы жасына
Жинақтаушы зейнетақы қорларын құру реформаның ең маңызды бөлігіне жатады.
Зейнетақы қоры - үш бөліктен тұратын жүйенің негізгі буыны.
Зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйым (ЗАБҰ) – бұл жинақтаушы
Банк-кастодиан - бұл жинақтаушы зейнетақы жүйесінің үшінші буыны. Банк-кастодиан
Осы үш ұйымның әрқайсысы бір-бірінен құқықтык, тәуелсіз болады және
Егер ЗАБҰ өз қызметін қанағаттанарлықсыз орындаса және жинақтаушы қордың
Мемлекеттік емес жинақтаушы қор - жабық акционерлік қоғам түрінде
Қазақстан Республикасы резиденттері болып табылатын заңды және жеке түлғалар
Жинақтаушы зейнетақы қоры, зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйымы және
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінде мемлекеттік және мемлекеттік
Ұлттық зейнетақы агенттігіның белгілеген жарғылық капитал мөлшері ашық жинақтаушы
Қазақстан Республикасында зейнетақы жүйесін реттеуші органдар:
• Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі;
• ҚРҰБ-ның ЖЗҚ қызметің реттеуші департмент;
• ҚРҰБ-ның бағалы қағаздар жөніндегі департаменті.
«Ынтымақтастық» және жинақтаушы зейнетақы
жүйелерінің сызбасы
Салымшылардың зейнетақы жинақтарының құрылымы екі бөліктен тұрады: міндетті зейнетақы
Жинақтаушы зейнетақы қорлары нарығында мемлекеттік және мемлекеттік емес қорлардың
Қазір Қазақстан Республикасының зейнетақы нарығында 15 мемлекеттік емес және
Қазақстанда зейнетақы реформасын өткізуді қаржыландырған Әлемдік Банк болған. Бұл
Пессимистердің айтуына сүйенсек, МЖЗҚ-ды жекешелендіру зейнетақы нарығындағы бәсекенің төмендеуне
Зейнетақы нарығындағы жағдайды анықтап көрсету үшін, дипломдық жұмыста қосымша
2.2. «ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры жабық акционерлік
қоғамының үлгісімен жинақтаушы зейнетақы қорларының
құрылымы мен қызметін ұйымдастыруы
«ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры» ЖАҚ Қазақстан Республикасы заңдылықтары
Қордың пайда болу таихына тоқталсақ, «ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры»
“Ұлар” ЖЗҚ 20 наурыз 1998 жылы берілген № 00000010
“Үміт” ЖЗҚ 1997 жылдың 27 карашасынан бастап “Қазақтелеком-Үміт” корпоративті
1998 жылдың шілдесінде “Қазақтелеком-Үміт” корпоративті зейнетақы қоры “Үміт” ашық
2000 жылдың қырқүйек айында “Үміт” ЖЗҚ-на “Профсоюз Федерациясының” ЖЗҚ
2005 жылдың шілде айында “Ұлар” және “Үміт” қорларының акционерлері
Кесте 6
Бірігу кезіндегі екі қордың негізгі көршеткіштері
Негізгі көрсеткіштер «Ұлар» ЖЗҚ
01.07.2005ж. «Yмiт» ЖЗҚ 01.07.2005ж. «YларYмiт» ЖЗҚ
Салымшылар саны 307 064 адам 344 012 адам 651
Зейнетақы активтерінің сомасы 11 714 млн. теңге 12 570
Инвестициялық табыс 2 864 млн. теңге 2 964 млн.
Зейнетақы төлемдерінің сомасы 312 млн. теңге 441 млн. теңге
Зейнетақы активтері бойынша орташа жылдық табысы 15,31 %
* Интернет сайты - www: ularumit.kz
«ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры » жабық акционерлік коғамы Қазақстан
Ресурстардың біріктірілуі шетел қорларында қолданылатын жаңа технологияларды еңгізуге, ортақ
Кесте 7
“ҰларҮміт” ЖЗК-ның акционерлері, банк-кастадион және зейнетақы активтерін басқаратын
№ Аталуы Қызмет түрі
1 «Казкоммерцбанк» ААҚ Банктік қызмет
2 «Казақтелеком» ААҚ Телекоммуникациялық қызмет
3 «Алаутрансгаз» ААҚ Газбен қамтамасыз ету
4 «Шаруашылық тауарлары» ААҚ Шаруашылық тауарларын сату, орман шаруашылығы
5 «Auto Centre ВUTYA» ЖАҚ Автокөлік сату,
техникалық қызмет көрсету
6 «Семей Су» ЖАҚ Тамақ өнімдері
7 «Внешинвест» ЖШС Инвестициялық қызмет
8 «Терминал» ЖШС Сақтау, қойма қызметі
Интернет сайты - www: ularumit.kz
Зейнетақы шарттарын жасаудың тәртібі. Қор лицензия алғаннан кейін
Қор атынан Шарт жасауға өкілеттігі бар Қор агенті
Әрбір Шарт үш данада, мемлекеттік тілде және орыс тілдерінде
Шарт оған қол қойған күннен бастап күшіне енеді. Шартқа
Шартқа қол қойылғаннан кейінгі үш күн ішінде Салымшы
Салымшы / Алушы және Қордың құқықтары мен міндеттері
Салымшы / Алушының міндеттері:
-Қолданыста жүрген жүрген заңдылықтарда және осы Шартта көрсетілген тәртіппен
-Қор тарапынан міндеттердің орындалуына әсер ететін өзгерістер туралы
-Салымшы Жұмыс берушімен шарт бойынша азаматтық құқықтық мәміле
-Қорға шарт тоқтатылатын мерзімнен 15 күн бұрын
-Қазақстан Республикасы заңдылықтары мен осы Шартта көрсетілген тәртіппен
Салымшы / Алушының құқықтары:
Қор таңдау құқығы
Әр салымшы өзінің қалауы бойынша жинақтаушы зейнетақы қорын тандауға
Жаңа жүйенің басты кезеңінде, егер сіз қор тандамаған болсаңыз,
Жинақтарды аудару құқығы
Әрбір салымшының өз қалауы бойынша жылына екі рет жинақтаушы
Зейнетақы жинақтарын жаңа қорға аудару үшін алдымен жаңа қормен
Ақпарат алу құқығы
"Зейнетақымен камсыздандыру туралы" заңының 14-бабына сәйкес жинақтаушы зейнетақы қоры
Зейнетақы жарналарын мұраға қалдыру құқығы
Қазақстан Республикасы "Зейнетақымен кдмсыздандыру" заңының 28-бабына сәйкес, жинақтаушы зейнетақы
Жинақтаушы зейнетақы қорынан жинақтарды алу құқығы
Қазақстан Республикасы "Зейнетақымен кдмсыздандыру" туралы заңының 28-бабына сәйкес, алушы
Ерікті жарналар салу құқы
Әр салымшы 10% міндетгі зейнетақы жарналарынан бөлек, өз табысының
Сотқа шағымдану құқы
Сіздің жинақтаушы зейнетақы қорымен өзара карым-қатынастарыңызда жанжалды және даулы
Қордың міндеттері:
-Қазақстан республикасы заңдылықтарында және осы Шарттар көрсетілген тәртіппен міндетті
-Алушының зейнетақы жинақтарын қалыптастыруға және зейнетақы активтерін тек
-Алушының зейнетақы жинақтары мен оған жасалған төлемдердің жеке
-Алушының зейнетақы қорына инвестициялық табысты аудару арқылы зейнетақы
-Зейнетақы активтерін жинақтаушы зейнетақы қорының бухгалтерлік балансына заңды тұлға
-Салымшы мен Алушының кез-келген талабы бойынша зейнетақы жинақтары бойынша
-Алушының зейнетақы жинақтары туралы ақпараттың құпиялылығын сақтауға;
-Алушы зейнетақы жасына жеткен жағдайда Қазақстан Республикасы заңдылықтарында
-осы Шарт бұзылса немесе күшін жойса заңда көзделген
-Алушының зейнетақы жинақтарының бір бөліген мұрагерлікке қалдыру өсиетінің орындалуы
-Жылдық қаржы есептерінің мәліметтері бойынша өз қызметіне
-Қазақстан Республикасы заңдылықтарында көзделгендей Шарт бойынша міндеттемелерін орындамаған жағдайда
- Қазақстан Республикасы заңдылықтарында көзделген өзге міндеттерді де орындауға
Қордың құқықтары:
-заңда белгіленген тәртіппен зейнетақы жарнасының 1%, инвестициялық табыстардың
-Салымшының зейнетақы жарналары бойынша салық органдарына жүгінуге құқы
Зейнетақы жарналарын енгізу тәртібі мен шарттары. Зейнетақы
Зейнет жасына жеткенде, мүгедектігіне немесе Қазақстан Республикасы заңдылықтарында көзделген
Атқарушы орындардың сот шешімдері, үкімдері мен қаулылары негізінде
Қордан зейнетақы төлемдерін төлеу тәртібі. Қордан зейнетақы төлемдерін төлеу
-Алушының Қордағы жеке зейнетақы шотынан қызмет көрсететін банктегі дербес
-Қор Алушының нотариальді куәландырылған сенімхаты арқылы Алушының өзіне төлейді.
Екіншісі, Қордағы жинақтарды сақтандыру компанияларына аударып, өмірлік аннуитет сатып
Алушы қайтыс болған жағдайда Қор Алушыны жерлеуді ұйымдастырған оның
Алушы мүгедек болып қалса ерікті жинақтаушы зейнетақы қорларынан зейнетақы
Қолданыста жүрген Қазақстан Республикасы заңдылықтарына сәйкес Алушыға және оның
Салымшы / Алушының жинақталған зейнетақы қаражаты туралы хабарлау. Қор
Зейнетақы жинағы дегеніміз - Алушының зейнетақы қорындағы міндетті
Салымшы мен Алушының кез-келген талабы бойынша жинақталған зейнетақы
Қор Салымшы мен Алушыны алдағы болатын қор жұмысын тоқтату
Қордағы зейнетақы қаражатын басқа зейнетақы жинақтаушы қорларына аударудың шарттары.
Жинақталған зейнетақы қаражатын басқа жинақтаушы зейнетақы қорларына ауыстыру кезінде
Қор қайта құрылу немесе жұмысына тоқтатын кезде зейнетақы жинақтарын
Тараптардың жауапкршілігі. Қабылдаған міндеттерді орындамағаны және тиісінше орындамағаны үшін
Алушының зейнетақы қаражатының құпиялылығы сақталмаса, құпиялылық талабының сақталмауы басшының
Зейнетақы төлейтін мерзім (зейнетақы жинақтарын беру немесе аудару) өтіп
Егер алушы Қордың міндеттемелерін орындауға тікелей қатысты мәліметтерді дер
Зейнетақы шарттарын өзгерту немесе қызметін тоқтату тәртібі. Тараптардың
2.3. Жинақтаушы зейнетақы қорлары қызметінің негізгі
көрсеткіштерін және зейнетақы активтерін пайдалануды
талдау
2005 жылдың қортындысы Қазақстанда жинақтаушы зейнетақы жүйесінің жоғары және
1998 жылдан бастап осы кезге дейін зейнетақы нарығында ЖЗҚ
Егер зейнетақы нарығындағы қорлардың позициясын олардың зейнетақы активтерінің
Осы мәліметтер жұмыс істеп отырған мемлекетіміздің жинақтаушы зейнетақы жүйесіндегі
Қазақстандағы жинақтаушы зйнетақы жүйесінің 2003 жылдың 1 наурызындағы жағдай
Жинақтаушы зейнетақы корларының табысы ретінде Үкіметтің белгілеген комиссиондық төлемдері
Тіркелген қор заңда белгіленген пруденциалды нормативтерді орындауы қажет:
Сондай-ақ, мынандай халықаралық қаржы ұйымдардың құнды қағаздарына инвестицияланады:
Халықаралық қайта құру және даму банкі;
Европа қайта құру және даму банкі;
Америкааралық даму банкі;
Халықаралық есеп айырысу банкі;
Азия даму банкі;
Африка даму банкі;
Халықаралық қаржы корпорациясы;
Ислам даму банкі.
Белгіленген нормативтер салымшылардың жинақтарын қорғау және олардың берік сақталуын
Шығындардың тәуекелін төмендету мақсатында зейнетақылық активтерді орналастыру талаптары барлықтарына
Бүгінгі күні мемлекеттік емес жинақтаушы зейнетақы қорлары үшін зейнетақы
мемлекеттік бағалы қағаздарға 35% кем болмауы керек;
депозиттерге және екінші деңгейдегі банкілерінің депозиттық сертификаттарына 10%-дан
халықаралық қаражаттық ұйымдардың бағалы қағаздарына 10%-дан көп емес;
ҚР-ның жергілікті атқару органдарының бағалы қағаздарына 5%-дан көп емес;
Қазақстан қор биржаның «А» листингіне жататын кәсіпорындардың акцияларына
ипотекалық облигацияларға 10%-дан көп емес;
шетел эмитенттердің бағалы қағаздарына 20%-дан көп емес;
Қазақстан Даму Банкінің облигацияларына 10%-дан көп емес.
"А" дәрежелі акциялар мен облигациялар халықаралық бухгалтерлік үлгілерге сәйкес
Осылайша, зейнетақы қорларына өз қаржыларын шағын немесе қаржылық есептері
Осыдан келесі қорытынды шығаруға болады болады, зейнетақы активтерінің инфляциялық
Зейнетақы жүйесі қалыптасқаннан бері қол жеткен инвестициялық табыс
Үстіміздегі жылдың 1 наурыздағы мәліметтер бойынша мемлекеттік емес
- ҚР қаржы министрлігінің мемлекеттік кағаздары 48,57 %.
Алушыға жинақталған зейнетақы қаражаттарынан зейнетақы төлемдерін төлеу жыл сайын
«ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қоры » жабық акционерлік коғамының негізгі
Бірігу сәтінен бастап зейнетақы активтерінің көлемі 30 млрд.
Салымшылардың жалпы саны 824132 адам. Қор зейнетақы жинақтарын төлеу
Ұлттық Банктің бағалы қағаздар нарығын реттеу Департаментінің 01.01.2003 жылдағы
«ҰларҮміт» Қоры салымшылардың зейнетақы жинақтарын инфлияция құлдырауынан
Мемлекеттік бағалы қағаздардың 36,85 -% Евробонд құрайды, егер
Кесте 8
«ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қорының
инвестициялық портфелі
№ Инвестиция құралдары сомасы %
1 Мемлекеттік бағалы қағаздар 1734802203 37,48
2 Халықаралық қаржы ұйымдарының бағалы қағаздары 2005453 4,88
3 А листингіне енгізілген эмитент акциялары 1758518 3,77
4 А листингіне енгізілген эмитент облигациялары 15169070 25,14
5 ҚР жергілікті атқарушы орындардың бағалы қағаздары 340603 0,73
6 Екінші деңгейдегі банктердің депозиттері және депозиттік сертификаттары 2502647
7 Шетелдік эмитенттердің бағалы қағаздары 7243517 15,9
8 Қазақстанныңдаму Банкінің облигациялары 3489970 7,54
Барлығы 46286078 100,00
*2005 жылға арналған «ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның жылдық есеп беруі
Қаржы тарту көлемінің өсуі ел экономикасының өсуіне жағдай жасады.
«ҰларҮміт» ЖЗҚ ЖАҚ экономикалық жағдайы қордың әр жыл
Қазіргі уақытта әлеуметтік маңыз ала бастаған ерікті зейнетақы
Мұнан басқа әрбір адам өз қалауынша 3-ші адамның пайдасына,
Қызмет көрсетудің ашықтығы, корпаративті мәдениеттілігі кәсіби қызметіміздің және «ҰларҮміт»
Салымшының қалаған уақытында зейнетақы шартын жасап, салымшының есеп кітапшасын
Әлеуметті жеке код (ӘЖҚ) құжаттарын ресімдеуге
Салымшының өтініші бойынша зейнетақы қаражаттарын басқа зейнетақы қорынан аударуды
Кез-келген уақытта зейнетақы жарналарын аударатын кәсіпорындардың бухгалтерияларымен жан-жақты салыстыру
Күн сайын салымшының жеке қаражатына инвестициялық табысты есептейді.
Міндетті зейнетақы жарналарын аудару бойынша Қор мамандары әзірлеген арнайы
Кәсіпорындар мен ұйымдарға техникалық қолдау көрсетеді.
Салымшыға жеке зейнетақы есебінің жағдайы туралы толық ақпаратты ұсынады.
Жинақтаушы зейнетақымен қамтамасыз ету саласында үлкен тәжірибеге ие
Қордың ең маңызды стратегияларының бірі сенімді шет
«ҰларҮміт» зейнетақы қорының стратегиялық даму бағдарламасында қазіргі заманғы қажеттіліктерге
«ҰларҮміт» қорының салымшылар қатарында мемлекеттік құрылымдар, сондай-ақ, Қазақстан нарығындағы
Қаржы министрлігінің қазынашылдығы, Мемлекеттік кіріс минисирлігі, Энергетика, индустрия және
«ҰларҮміт» жинақтаушы зейнетақы қорының бүкіл Қазақстан бойынша 15 филиалы,
«ҰларҮміт»ЖЗҚ» ЖАҚ-ның филиалдары: Алматы, Ақтөбе, Астана, Көкшетау, Атырау,
ІІІ ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ ЖИНАҚТАУШЫ ЗЕЙНЕТАҚЫ ЖҮЙЕСІНІҢ ДАМУ БАҒЫТТАРЫ
3.1. Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің проблемалары мен
оларды шешу жолдары
Зейнетақы реформасының жұмыс істеген бес жарым жыл ішінде зейнетақы
Қазақстандағы зейнетақы жүйесінің ондан өркениетті түрде жылдам дамуына кедергі
Бұл проблеманы шешу үшін қандай ақпарат конфиденциалды, ал кайсысы
Осы дипломдық жұмыстың өзі ақпарат көзі болғандықтан, халықты мазаландыратын
Салымшы зейнетақымен қамсыздандыруды дұрыс шешкендігіне сенімді болу үшін ол
Әлеуметтік жеке код алуы керек;
Жинақтаушы зейнетақы қорын таңдап, онымен келісім-шарт
жасасуы керек;
Табысының барлық түрінен міндетті зейнетақы жарнасын үзбей аударып отыру
Жеке зейнетақы есеп-шотының жағдайы туралы есепті негізге ала отырып,
Міне, осы төрт қадамды жасаған соң, салымшы өзін зейнетақымен
Бірінші қадамға тоқталсақ, әлеуметтік жеке код - сіздің ерекше
Әлеуметтік жеке код кұрылымының схемасы
Әлеуметтік жеке код зейнетақы жарналарыңызды аударғаныңызда және зейнетақы алған
Сіз кәсіпорында жұмыс істесеңіз, сізге ӘЖ Кодты өзіңіздің кәсіпорыныңыздың
Жұмыс орны өзгертсе жаңа жұмыс орнында жаңа ӘЖК алудың
Егер салымшыда екі әлеуметтік код бар болса, онда оларда
Әлеуметтік жеке код алғаннан кейін өзіңіз жинақтаушы зейнетақы қорын
Қордың тұрақтылығы мен оның қызметкерлерінің біліктілігі:
Зейнетақы қорының қүрылтайшысы кім? Зейнетақы қорының жұмыс тәжірибесі қандай?
Қор жұмысы:
Зейнетақы қорындағы қазіргі бар қаржылар инвестицияға қалай түсірілді? Салымшылардың
Қордың басты критерилерінің бірі – оның акционерлері. Олар таралу
Саяси тазалығы (аффилирділіг) маңызды роль атқарады. Зейнетақы қорларының
Әртүрлі қорлар инвестициялауды әрқалай жүргізеді, сондықтан да олардың салымшыларының
Одан басқа, жинақтаушы зейнетақы қорының қандай компьютерлік бағдарламаларды пайдаланатынына
Осы сұрақтардың бірқатарына жауапты сіз ең алдымен қордың міндетті
Одан бөлек, сізге қордың өкілімен, немесе, агентімен сөйлесу қажет
Қордың репутациясы, оның нарықтағы жұмысының тарихи картинасының келбеті
Сонымен, сіз өзіңіздің жинақтарыңызды салғыңыз келетін қор таңдадыңыз. Қор
Келісім-шартқа өзгертулер (мекенжай, жұмыс орыны, жеке куәлік және т.б.)
Салымшының зейнетақы төлемдері жеке зейнетақы есеп-шотына түсе бастағаннан кейін,
Қазақстандағы зейнетақы жүйесінің тағы бір жетіспеушілігі – бұл
"Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" заңына сәйкес әрбір салымшы
Салымшының міндетті зейнетақы жарналары әр түрлі жинақтаушы зейнетақы қорларына
Осы проблеманы шешу үшін Зейнетақы төлеу жөніндегі мемлекеттік орталықтың
Зейнетақы активтерін инестициялаудағы негізгі проблемаларының бірі - Қазақстанның қор
Қазақстандағы жинақтаушы зйнетақы жүйесінің 2005 жылдың 1 наурызындағы жағдай
Зейнетақы активтерінің табысты критериі өте маңызды , бірақ ол
Бұл проблеманың алдын алудың бірнеше жолдары бар. Біріншіден, зейнетақы
Келесі проблема жұмыс берушілердің міндетті зейнетақы жарналарын уақытында немесе
Заңға сәйкес жасалған келісім-шарт бойынша жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті
Көптеген кәсіпорындар міндетті зейнетақы жарналарын төлеуге қажетті қаржыларды өздері
Қалыптасқан жағдайды өзгерту үшін міндетті зейнетақы жарналарын кеш төлегені
Бұдан басқа да, әлі шешуді қажет ететін бірқатар проблемалар
Зейнетақы төлемдерінне салық салу.
ЖЗҚ мен зейнетақы активтерін басқарушы ұйымдардың бірігуі.
Өз ісімен айналысатын халықты қамту механизмдерін жасау.
Зейнетақы төлеу механизмін жасау.
Мемлекеттік жинақтаушы зейнетақы қорының жекешелендірілуі.
Ұлттық компанияларды жекешелендіруде ЖЗҚ-ның қатысуы.
Кадрлерді дайындау және мамндығын жоғарлату.
Сақтандыру компанияларын тарту және өмірлік рента механизмін жасау және
3.2. Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің перспективалары
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің дұрыс қызмет еткен кезінде қандай игі
Біріншіден, зейнетақымен қамсыздандыру жүйесін жекешелендіру қызмет көрсетудің сапасы мен
Екіншіден, зейнетақы жүйесінің реформасы мемлекеттің табыстарды қайта бөлу қызметін
Үшіншіден, толығымен қаржыландырылатын жекеменшік зейнетақымен қамсыздандыру жүйесі өзінің инвестициялық
Төртіншіден, тұрақты жарналар мен жеке есеп шотын ашуға негізделген
Міндетті зейнетақы жарналарынан басқа, сіздің ерікті зейнетақы жарналарын аударуға
Ерікті жарна аударуды неғұрлым ерте бастаса, үлкен инвестициялық табыс
Міндетті зейнетақы жарналарына қарағанда ерікті зейнетақы жарналарын бірнеше жинақтаушы
1999 жылдың 15 наурызына дейін жұмыс берушілер жинақтаушы зейнетақы
Міндетті зейнетақы жарналарын еңбекақы қорынан аудару жағдайында "Зейнетақымен қамсыздандыру
Қазіргі уақытта бұл сәйкессіздік жойылды, енді зейнетақы жарналары қызметкердің
1999 жылдың 5 сәуірінде "Зейнетақымен қамсыздандыру туралы" Қазақстан Республикасы
Сөйтіп 1999 жылдың 1 шілдесінен 2000 жылдың І шілдесіне
Ескі жүйе бойынша, қызметкерлердің бірқатар категорияларына зейнетақымен толық қамсыздандыруға
Мамандардың жүргізген есептеулерінің нәтижесінде, егер бір салымшының жалақысы 10
Жинақтаушы зейнетақы жүйесіне салымшылардың жинақтарын қорғайтын, жүйенің сенімділігіне кепілдік
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің қорғау тетігінің бірінші сатысы болып, мемлекеттің
Жинақтаушы зейнетақы қорларының жұмысын реттеуші комитеті - рұқсатхаттар (лицензия)
Бағалы қағаздар жөніндегі ұлттық комиссия зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы
2002 жылдан бастап бұл екі ұйымның құзіреті ҚР Ұлттық
Зейнетақы төлеу жөніндегі мемлекеттік орталық (ЗТМО) жарналардың жиналуына және
Рұқсатхат алу шарттары айтарлықтай қатал. Атап өте кететін жайт,
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің қорғау тетігінің екінші сатысы зейнетақы қорының,
"Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" заңына сәйкес, зейнетақы қоры
Жинақтаушы зейнетақы қоры басқа жинақтаушы зейнетақы қорына қосылу жолымен
Жинақтаушы зейнетақы қоры жойылатын болса, онда да әрбір салымшыға
Жинақтаушы зейнетақы жүйесін қорғау тетігінің үшінші сатысы, Мемлекеттің зейнетақы
"Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы" заңының 6-бабында зейнетақы жинақтарының
Жинақтаушы зейнетақы қорларының қызметін лицензиялау;
Зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйымдарының қызметін лицензиялау;
Зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйымдарының қызметі үшін пруденциальды нормативтерді
Жинақтаушы зейнетақы қорлары мен зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйымдарының
Қорлардың ақша құралдары мен бағалы қазағдарын жинақтаушы зейнетақы қоры
Бір-бірімен және банк-кастодионмен аффилиирленбеген банкттердің депозиттеріне зейнетақы активтерін бөлу;
Қорлардың зейнетақы активтерін және жеке активтерінің бөлек есебін жүргізу
Зейнетақы активтерін орналастыруда қатердің азайту мен диверсификациялау туралы талаптар;
Зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйым мен қорларға төленетін комиссиондық
Жинақтаушы зейнетақы қорлардың жылдық қаржы есеп беруі, міндетті
Заңдағы ережеге сәйкес мемлекеттік органға зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы
Салымшыға өз зейнетақы жинақтарын жылына екі реттен көп
Салымшының тандауы бойынша зейнетақы жинақтарын толығымен немесе бір бөлігін
Зейнетақы активтерін сақтандыру жүйесін құру.
Өз зейнетақыңызды жай банкте емес, зейнетақы қорында жинаған неліктен
Қаржы құралдарына орналастыруға;
Заңдарға сәйкес, зейнетақы жасына жеткенде сізге зейнетақы төлеуді жүзеге
Зейнетақы жинақтарын өз қалауыңыз бойынша басқа жинақтаушы зейнетақы қорына
Қате есептелінген зейнетақы жарналарын және басқа да қате салынған
Бұл сіздің зейнетақы қорыңыздағы жинақтарыңызды мезгілінен бұрын жаратпауыңызға және
Қазір зейнетақы жүйесін ары қарай дамыту жөнінде біршама қозғалыстар
“ҰларҮміт” ЖЗҚ-ның 2004-2005 жылдарға арналған бағдарламасы. Қор алдағы жылдары
Зейнетақы қорлары арасындағы қатал бәсекелестік жағдайында жаңа салымшыларды тарту,
Кесте 9
Қордың негізгі көрсеткіштерінің 2004-2005 жылдарға жобалары
2004 жыл
I кв. II кв. III кв. IV кв.
Таза зейнетақы жарналарының динамикасы 3 379,84 3 445,76 3
Зейнетақы жинақтарының динамикасы 48 558 52 017 55 537
Салымшылар динамикасы 818 977 838 993 859 009 879
2005 жыл
I кв. II кв. III кв. IV кв.
Таза зейнетақы жарналарының динамикасы 3 604,77 3 651,14 3
Зейнетақы жинақтарының динамикасы 62 735 66 407 70 125
Салымшылар динамикасы 899 041 919 057 939 073 959
*2005 жылға арналған «ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның жылдық есеп беруі
Диаграммада зейнетақы активтерінің 2005 жылға жоспарланған өсу динамикасы көрсетілген.
*2005 жылға арналған «ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның жылдық есеп беруі
Қорды аймақтық тұрғыдан дамыту үшін ең перспективті деген аудандарда
Интернет технологияларын пайдалану аясында, кәсіпорын бугхалтерлеріне төленген міндетті зейнетақы
2005 жылының 1 қаңтарынан бастап күшіне енген "Қазақстан Республикасында
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі таңда зейнетақымен қамтамасыз ету бүткіл әлемде өте өзекті
Қалыптасқан жағдайлар Қазақстанда да орын алғандықтан 1997 жылдың маусым
Бүгінде біз “Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамтамасыздандыру” туралы заңда белгіленген
Жаңа жинақтаушы зейнеақы жүйесін ары қарай дамыту үшін бірнеше
Халық арасында да, басқару құрылымдарының арасында да қызу талқыға
Бірінші мәселе, халық мемлекеттік емес жинақтаушы зейнетақы қорларына сенбейді
Екінші мәселе, жоғары жұмыссыздық жағдайында қалайша халықты зейнетақы жинақтарын
Дегенмен, зейнетақымен қамтамасыздандырудың қазіргі жағдайының ешқандай кемшілігі жоқ деп
Жаңа зейнетақы жүйесін тек сенім негізінде құруға болады. Қазіргі
Қорыта айтқанда, өз азаматтарының ақшаларын өз елінің мүддесіне жұмыс
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
«Қазақстан Республикасындағы Зейнетақымен қамсыздандыру туралы»
«Қазақстан Республикасындағы Зейнетақымен қамсыздандыру туралы» заңына өзгертулер мен толықтырулар
«Міндетті зейнетақы жарналарын ұстау және ЖЗҚ-ға төлеу ережелері»
«ЖЗҚ-дан зейнетақы төлеу ережелері» ҚР-ның Укіметінің жарғысы, 21.09.1999ж. №
«Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» ҚР-ның заңы // Казахстанская правда
Абенова Ж. «Под соусом Чили: Пенсионные фонды идут по
Алибаев А. «Қазақстанның жинақтаушы зейнетақы жүйесі», Алматы, 2000 ж.;
Алибаев А. «О некоторых моментах первого года пенсионной реформы»
Аманжолов С. «Чилийская модель» пустила корни на казахстанской
Аскаров Т. «Для будущих вкладчиков выгоден экономический спад» //
ЖЗҚ мен ЗАБҰ-ның 2002 жылдың IV тоқсанына есеп беруі
Зайцев С. «Вправе ли государство отказывать гражданам в гарантировании
Карибджанова А.С. «Социальная защита населения», А.: Экономика, 1999 ж.;
ҚР-ның еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің 01.01.2001 ж.
Латыпова Е., Алибаев А. Ассоциация пенсионных фондов
Марченко Г. - председатель НБРК «Пенсионная реформа: итоги первой
Накопительная система пенсионного обеспечения Республики Казахстан по состоянию на
О налогообложении пенсионных выплат из НПФ. // Бюллетень бухгалтера
Обзор результатов деятельности КУПА в 2001 г. // Рынок
Раушан Н. «Глава Нацбанка Казахстана считает укрепление тенге нормальным»
Светлана Г. «Хочешь жить - умей копить» // Новое
Тулеген А. «Диалектика пенсионной истории» // Assandi-Times (Алматы), №8(19),
Четыркин Е. М. «Пенсионные фонды: зарубежный
«ИРБИС» ақпарат агенттігінің мәліметтері;
2002 жылға арналған «ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның жылдық есеп беруі;
«ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның ережелері мен нұсқаулары;
Интернет сайты - www: ularumit.kz;
Интернет сайты - www: pension.almaty.kz.
4
ЖЗ? мен ЗАБ?-ны? 2002 жылды? IV то?санына есеп беруі
Латыпова Е., Алибаев А. Ассоциация пенсионных фондов
Зейнетақы жүйесін ұйымдастыру
Қазақстанның Ұлттық Банкі
Жинақтаушы зейнетақы қоры
Банк-кастодиан
Зейнетақы активтерін инвестициялық басқарушы ұйым
Кастодиандық келісім-шарт
Реттеуші орган
*2005 жылға арналған «ҰларҮміт» ЖЗҚ-ның жылдық есеп беруі
*
< 20%
< 50%
< 10%
< 10%
< 5%
< 10%
< 10%
> 35%
> 35%
Бақытқанұлы
Айдын
11.03.1981
Дәлетбақ
ӘЖК
JUZRRNNZP4M7F006
*
Зейнетақы қорлары
Қр-да жинақтаушы зейнетақы қорының қаржылық ресурстарын басқару
ЖИНАҚТЫҚ ЗЕЙНЕТАҚЫ ҚОРЫНЫҢ ҚАЗІРГІ КЕЗЕҢДЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТИІМДІЛІГІН АРТТЫРУ ЖОЛДАРЫ
Жинақтаушы зейнетақы қорларында қаржылық басқару мәселелері
Зейнетақы қорының нарығы
Қазақстан Републикасының зейнетақы нарығына экономикалық талдау
Зейнетақы жүйесі туралы
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің теориялық негіздері
Мемлекеттің ұлттық экономикасын модернизациялау барысында зейнетақы жүйесін қалыптасу деңгейін бағалау және зейнетақы активтерін экономикалық нақты секторларына инвестициялау механизмдерін жетілдіру
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің түсінігі және оның кызмет ету механизімі