Материалдарды электрондық түрде дайындау
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ...................................................................................................................4
I-ТАРАУ. Электронды оқу құралдарын жасау негіздері ..........6
1.1 Электрондық оқу басылымына қойылатын жалпы талаптары мен
1.2 Электрондық оқу құралының мазмұны мен қолданылуы туралы............
II ТАРАУ. HTML тілі бойынша электрондық
2.1 HTML гипермәтіндік белгілеу тілі ..............................................................21
2.2 HTML тілін оқытуға арналған электрондық құралдың
ҚОРЫТЫНДЫ…………………………………………………………..............37 Қолданылған әдебиеттер…………………………………………….….............39
КІРІСПЕ
Соңғы жылдары білім беру үрдісіне ақпаратты технологияларды енгізуге,
Білім берудегі оқыту үдерісін ұйымдастыру және қамтамасыз ету
Қазіргі уақытта электрондық оқулықтар мен оқу құралдарын жасау
Электрондық оқулықтың оқу процесінде алатын орны оны жасаудың
Дипломдық жұмыстың мақсаты: қазіргі кездегі әр түрлі құралдарды,
Аталған мақсатқа жету үшін дипломдық жұмысты жасау барысында
I-ТАРАУ. Электронды оқу құралдарын жасау негіздері
1.1 Электрондық оқу басылымына қойылатын жалпы талаптары мен
Электрондық оқу басылымының (ЭОБ) обьектісі ғылыми негізделген фактілер,
ЭОБ оқу мақсаттарына тікелей сәйкес келмейтін, яғни оқу
ЭОБ-да интерфейс көрнекті, түсінікті, бірмәнді болуы мен қатар,
ЭОБ-да оқылатын обьектілер, үрдістер мен құбылыстардың құрылымын және
ЭОБ жабық та, ашық та ортада қолдану
Жабық ортада жылжымалы ақпаратты тасушыларда орналасуы және жеке
ЭОБ қосымша программалық құралдарды талап етпейтін операциялық жүйенің,
ЭОБ қажетті өзгертуді енгізуді оңайлату және сынақтан кейін
ЭОБ- ның құрамын: титул, мазмұн, контент, утилиталар, көмекші
Титулда ЭОБ-ның шығу мәліметтері орналасады. Шығу мәліметтеріне қойылатын
Тақырыпнама ЭОБ–ның құрылымен барлық семантикалық оқу бірліктерінің атаулары
Контентте ЭОБ –ның мақсаттары мен есептеріне қатысты, және
Утилиттер пайдаланушыларды тіркеу, статистикалық деректерді шығару, мазмұнды қарау,
Көмекшіде ЭОБ-ның жұмысын басқару бойынша ақпарат және ЭОБ-ның
Ақпараттық қоғамның негізгі бағыттарының бірі – білім саласын
Қазіргі кезде ашық және басқа да оқыту жүйесінде
Әртүрлі оқыту пәндері бойынша автоматтандырылған оқыту жүйелері құрылады.
Адамзат жұмысының әртүрлу саласын ақпараттандырумен байланысты. Бұл бағытты
Қазіргі заманғы ЭОБ оқушыға ыңғайлы индивидуалды қарқынмен теорияны
- оқушының білім деңгейін,
электронды жаттықтырушы
математикалық және иммитациялық модельдеуге арналған программалық құралдыр.
қашықтықтан лабораторияларды оқытуға арналған программалық құралдар
ақпараттық – іздеу анықтамалық жүйелері
электронды оқулықтар
интеллектуалды оқыту жүйелері
мамандық бойынша автоматтандыру құралдары (өндірістік жұйелер немесе оларды
Ортақ қолдануға арналған сервистік программалық құралдар көп
ойлануды қажет ететін есептеулерде, эксперименттік бақылаулардың берілгендерін өңдеуде
жаттықтырушылар іскерлік пен дағдыны өңдеуге арналған. Бұндай құралдар
Математикалық модельдеуге арналған құралдар эксперименттік және теориялық зеттеулер
Ақпараттық – іздеу анықтамалық жүйелері қолданушыға әртүрлі ақпаратты
Автоматтандырылған оқыту жүйелеріне, әдетте аз көлемді, оқушыға теориялық
Электронды оқыту құралдарын лекцияларда, лабораторияларда, лабораториялық жұмыстарда, өз
оқытудың жоғарғы нәтижелілігі
әртүрлі білім мекемелері үшін икемділігі мен бейімделгіштігі.
жүйенің жеңіл өзгертілуі мен толықтырылуы (тесттерді толықтыруға, файлдарды
1.2 Электрондық оқу құралының мазмұны мен қолданылуы туралы
Электрондық оқу басылымының мазмұн құрылымына қойылатын талаптар
ЭОБ-ның контенті үш деңгейлі семантикалық оқыту бірліктеріне бөліну
Модул блоктан блокқа өскен сайын мағыналы байланыстары
Блок сабақтан сабаққа өскен сайын мағыналы байланыстары бар
Сабақ минималды синтактикалық, семантикалық және прагматикалық оқыту бірлігі
Теориялық материал таңдап алынған оқу курсы бойынша мазмұны
Мысалдар теорияның жеке маңызды аспектерiн жаттығуды орындау, есептi
Тапсырмалар оқытылатын объекттер, үрдістер мен құбылыстарының iшкi байланысын
Сұрақ-жауаптар бiлiмдi меңгеру үшiн және практикалық жұмыстарды орындау
Тестер сұрақтар мен олардың жауаптарының вариантарын қамтуы керек.
Анықтамалық оқу материалына қатысты және жаттығуларды орындау, есептердi
Графика, аудио және видео оқу курсында оқытылатын объекттер,
Тезаурус ЭОБ-ң пән аймағына байланысты терминдер және қысқартулар
Соңғы уақытта компакт-дискідегі, сонымен қатар Интернет желісіндегі әртүрлі
Электронды оқулық мына жағдайларда өте тиімді:
тез арадағы кері байланысты қамтамасыз етеді;
кәдімгі оқулықтан іздегенде қиындық келтіретін керек ақпараттарды тез
гипертексті анықтамаларға тоқталуда уақытты көп үнемдейді;
қысқа мәтінмен қатар – көрсетеді, айтады, моделдейді және
белгілі бір бөлімге сәйкес білімдерін тез арада тексеруге
Электронды оқулықтардың әдеттегі құрылысы: оқу материалдарын ұсыну, іс-тәжірбие,
Жаңа буынның электронды оқулығы мынадай жүйелерді қамтуы тиіс:
курс ядросы;
иллюстрациялы оқу-анықтамалық комплексі;
виртуалды лаборатория мен интерактивті моделдер комплексі;
тестілік комплекс;
іздеу комплексі;
көмек жүйесі;
методикалық көмек жүйесі.
Жоғарыда көрсетілген жүйе интеграциясы мына негізгі қасиеттерге сәйкес
қазіргі белсенді-іскерлі оқыту тәсілдерінен хабарар ету: әр оқушыны
оқудың негізгі факторларын аралас қолдану;
орта мектепте оқытылатын барлық тақырыптарға арналған оқу, анықтамалық
оқу ақпараттарын берудегі көрнекіліктерді көбейту;
оқушылардың өз бетілік шешім қабылдауына және оқу материалдарын
оқушылардың өз бетілік жұмысының қорытындысына бақылау жасау;
оқытушылардың есептер жинағын толтыруға, сабақтарды, бақылау жұмыстарын, жекелеген
оқушылар мен оқытушылар арасында виртуалды кеңес арқылы кері
оқытушыларға арналған методикалық материалдардың толық жиынын жасау.
Ақпараттық технологиялардың дамуы сабақты өткізудің жаңа мүмкін-дігін
Қашықтан оқытуда электронды оқулықтар қолданылатыны белгілі. Электронды оқулықтарды
Білім беру саласында "электронды оқулықтарды" пайдалану оқушылардың танымдық
Электронды оқулықтарды қолдану тәжірибесі студенттер мен оқушылардың берілген
Электрондыќ оќулыќтыњ тиімділігі олардың ќашыќтыќтан оќытудаѓы µз м‰мкіндіктерін
Электронды оқулықты пайдалану мұғалімнің де ғылыми-әдістемелік потенциалын дамытып,
Электронды оқулықтарды пайдалану оқушылардың, танымдық белсенділігін арттырып қана
Осы уақытқа дейінгі білім беру саласында тек мұғалімнің
Электронды оқулық мазмұны жағынан толық, жоғары деңгейде ақпараттанған
Дәл осындай оқулықты кез-келген оқушыға ұсынуға болады және
Қазіргі уақытта оқу пәндерінің барлық бағыттыры бойынша электронды
Электрондық оқулықтарға қойылатын талаптар
Электронды оқулықтар жасаудың педагогикалық технологиясының құрылымы оқыту процесінің
Электронды оқулықтың мотивациялық-мақсатты компоненті модульдер мен шағын модульдерді
Электронды оқулықтың мазмұндық компоненті гипертекст арқылы жүзеге асырылады.
Электронды оқулықтың операциялық компоненті интерактивті формада берілген тапсырмаларды
Электронды оқулықтың нәтижелік бақылау компоненті тест алу жолымен
Мұғалім үшін электронды оқулық бұл күнбе-күн дамытылып отыратын
Қазіргі кезде білім процесінің әртүрлі тұлғалары арасында қашықтықтан
Оқушылар үшін электронды оқулық – мектепте оқыған жылдардың
Электронды оқулық – дисплей экранында көрінетін жай ғана
Электронды оқулықтарды дайындауда мынадай дидактикалық шарттар ескерілуі тиіс:
белгілі бір пәнге байланысты дайындалған электронды оқулықтың сол
электронды оқулықтар курста оқытылатын тараулар мен тақырыптарға қатысты
электронды оқулықтың кәдімгі оқулықтардың мазмұндарын қайталамауы, яғни берілетін
белгiлi бiр тақырыпқа қатысты материал 2-3 экрандық беттен
бiр қатардағы мәтін 62-65 таңбадан аспауы тиіс;
оқулықты шектен тыс иллюстрациялық, анимациялық тұрғыдан көркемдеу пайдаланушыға
Электронды оқулық үш құрамдас бөліктен тұрады: презентациялық құрастырушы;
Материалдың мәтін, сурет,график, кескін, кесте және т.б. түрде
Материалддың кескін түрінде баяндалуы-оқулық мазмұнының графиктік-мәтіндік түрде бейнеленуі.
Өзіндік тексерудің (өзіндік бақылаудың) тестілік жүйесі. Онда
ЭО құрылымдық элементтері:
Сыртқы беті;
Титулдық экран;
Мазмұны;
Аннотация;
Оқу материалының толық баяндалуы;
Оқу материалының қысқаша мазмұны;
Қосымша әдебиеттер;
Өзіндік білімді тексеру жүйесі;
Өзіндік бақылау жүйесі;
Мәтіндік үзінділерді іздеу функциясы;
Авторлар тізімі;
Терминдік сөздер;
Оқулықтың элементтерін басқару бойынша анықтамалық жүйе;
Оқулықпен жұмысты басқару жүйесі.
ЭО құрастыру алгоритмі:
Оқу пәнінің мазмұндық көлемін бағалау
Үйренушінің білімділік, икемділік дағдыларын қалыптастыру
Оқу материалын өзіндік білім алу деңгейіне бөлу
Глоссарий дайындау
Лекциялар конспектісін дайындау
Тест материалын дайындау
Материалдарды электрондық түрде дайындау
Өзіндік және практикалық сабақтардың материалын дайындау
ЭО құрылымы:
аннотация;
пән туралы қысқаша ақпарат;
жұмыс бағдарламалары;
электрондық оқулықпен және оның бөлiктерiмен жұмыс жасау туралы
ұсынылатын бiлiм беру бағдарламалары;
теориялық материалдар (лекция конспектiлерi);
теориялық материалдарға негiзделген оқу құралы;
практикалық жұмыстарды орындауға негiзделген әдiстемелiк құрал;
практикалық жұмыс пен бақылау жұмыстарының тапсырмаларының тiзiмi;
бақылау тапсырмалары;
лабораториялық жұмыстардың әдiстемелiк нұсқалары;
бiлiмдi бағалау критерийлерiн айқындайтын тапсырмалар;
бақылау тестiлерiнiң жинағы;
телекоммуникациялық құрылғыларды қолдану арқылы консультация түрлерi мен графигi;
глоссарий;
әдебиеттер тiзiмi және Интернеттiң ақпараттық ресурстарына сiлтемелер;
озат мұғалiмдердiң жасақтаған қосымша авторлық материалдары;
үйренушiнiң жұмыс папкасы;
мұғалiмнiң жұмыс папкасы.
II ТАРАУ. HTML тілі бойынша электрондық
2.1 HTML гипермәтіндік белгілеу тілі
HTML (HyperText Markup Language) – бұл құжаттарды кодтау
HTML құжаттарды көру үшін браузерларды қолданамыз. Браузер-программалардың саны
Internet-тің пайда болуымен файлдық форматтардың сәйкес келмеуі жөніндегі
WWW-ны интернетпен жұмыс істеудің графикалық интерфейсі деп
WWW - өзара гиперсілтемелер арқылы байланысқан құжаттардың орасан
Компьютерлер "сөйлесуіне" мүмкіндік беретін тәсіл протокол деп аталады.
HTML файлы қарапайым тексттен тұрады. Сіз файлдың бастапқы
НTML-файлы екі негізгі бөліктерден тұрады: "басы"(атауы) және "денесі".
HTML тілінің меткасы(тег немесе дескриптор) құжатты дайындаудағы негізгі
Тегтердің екі түрі бар: бірі жабылу тегін жазуды
Жабылатын тег болып бірінші бұрыштық жақшадан кейін