Оза оқыту технологиясы



ЖОСПАР - www.topreferat.com
Кіріспе
І. Денсаулық сақтау педагогикасы және оны жүзеге асыру технологиялары
1.1. Денсаулық сақтау педагогикасы, денсаулық сақтау технологиялары туралы түсінік
1.2. Бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісінде қолданылатын денсаулық сақтау технологиялары
ІІ. Бастауыш мектеп жағдайында денсаулық сақтау технологияларын падалану мүмкіндіктері
2.1. Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда денсаулық сақтау технологияларын қолдану
2.2. Денсаулығын сақтау технологияларын қолдану арқылы оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудың
Қорытынды
Пайдаланған әдебиеттер
Қосымша
Кіріспе
Қазіргі уақытта әлеуметтік экономикалық даму кезеңінде денсаулық сақтаудағы жеке
Қазақстан Республикасының мемлекеттік құжаттарында: Қазақстан Республика Ата заңы, "Білім
Көптеген ғалымдар денсаулық тұлғаның барлық мүмкіндіктерінің ашылуының шарты болып
Денсаулық дегеніміз – аурулардың жоқтығы ғана емес, ол физикалық
Денсаулықты сақтау мен қайта қалпына келтіру әр адамның өзіне
Дүние жүзілік денсаулық сақтау ұйымының мәліметі бойынша адам денсаулығы
БҰҰ-ның Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының анықтамасы бойынша денсаулық дегеніміз
Денсаулықты сақтау мектептің оқу үрдісінің бір нышаны болып келеді.
Соңғы кезде денсаулықты қалыптастыру факторының ең негізгісі салауатты өмір
Денсаулық мәселелері ғылыми әдебиеттерде кең қарастырылған. Адам денсаулығына байланысты
Денсаулықтың жоқтығы адамның өмір сүру әдебіне байланысты, денсаулықтың құнын
Денсаулық ұғымының мұғалімдер мен оқушылардың денсаулығына байланысты қатынасының маңызы
Ғылыми мәліметтерге сүйенсек, қазіргі оқушылардың денсаулық жағдайына орай, білім
Оқу үрдісін денсаулық сақтау тұрғысынан ұйымдастыру оқушыда денсаулықты сақтау
Мәселенің шешу жолдары ретінде М.Б.Антропов, И.А.Аршавский, Н.Д.Гравская, С.П.Летунов, Р.Е.Мотылянская,
Әдебиеттерге жолдау нәтижесі бойынша Қазақстан Республикасының білім беру жүйесі
Сондай-ақ әдебиеттерге талдау дені сау ұрпақ тәрбиелеуде әлеуметтік орта
Зерттеу мақсаты: бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісіне денсаулық сақтау технологияларын
Зерттеу нысаны: бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісі.
Зерттеу пәні: бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісіне денсаулық сақтау технологияларын
Зерттеудің жетекші идеясы: бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастыруда денсаулық
а) оқушылардың денсаулығының жалпы жағдайын жақсаруына алып келеді;
ә) оқушылардың салауатты өмір сүруге сұранысы мен құндылықтық бағытталуын
б) мектепте және мектептен кейінде салауатты өмір сүрудің біліктері
Зерттеу мақсаты мен жетекші идеясына жету үшін мынадай міндеттер
Психо-педагогикалық әдебиеттер мен мектеп жұмысын талдай отырып, оқу мекемелерінде
Бастауыш сыныптағы әрбір оқушының дені сау болып, толыққанды білім
Бастауыш мектеп оқушыларына арналған денсаулық сақтау технологиясын ендірудің тиімді
Зерттеудің әлеуметтік негізін "денсаулық", "денсаулық сақтаушы орта", "денсаулық сақтау
Алға қойылған міндеттер мен ұсынылған болжамдарды тексеру үшін зерттеудің
Зерттеу базасы: Шымкент қаласының №38 мектеп-гимназиясы. Тәжірибелік жұмыстың әр
І. Денсаулық сақтау педагогикасы және оны жүзеге асыру технологиялары
1.1. Денсаулық сақтау педагогикасы, денсаулық сақтау технологиялары туралы түсінік
Қазақстан Республикасының бүгінгі күнгі білім беру тұжырымдамасы мен білім
Педагогика ғылымына «технология» ұғымы ХХ ғасырдың 60-жылдарында ене бастады
Технологияда мақсат негізгі компонент ретінде қаралады және оған жету
Соңғы кезде дәстүрлі сыныптық-сабақ жүйесінде оқу үрдісін ұйымдастырудың кейбір
Технология дегеніміз - білім беру үрдісіне қажетті әдіс -
Білім беру технологияларының жіктелуінде «денсаулық сақтау технологиялары» деген ұғым
Бүгінгі мектептің мақсаты - оқушыны өмірге дайындау. Оқушының мектепте
Денсаулық технологиясы деген бірегей технология жол. Ол тек білім
Денсаулық сақтау технологиялары көптеген педагогтарға белгілі психологиялық - педагогикалық
Сауықтыру педагогикасының негізгі артықшылықтары мынада:
дені сау бала - практика жүзінде жетуге болатын бала
сауықтыру дегеніміз емдеу - профилактикалық шаралардың жиынтығы емес, баланың
жеке-дара саралап оқыту дегеніміз - оқушыны сауықтыра дамыту жұмыстарының
Денсаулық сақтау технологияларының мақсаты - оқушының мектепте
жүрген кезінде денсаулығын сақтау, оның денсаулығын сақтау туралы білім,
Кез-келген білім мекемелерінің негізгі қызметі денсаулық сақтау технологиялары негізінде
Сонымен денсаулық сақтау технологияларын ендірудегі мақсат - денсаулық
Денсаулық сақтау технологиясы мұғалімнен .үлкен кәсіби біліктілікті (оның білімі,
Денсаулық сақтау технологияларын талдау жасаудың мақсаты - пәнінің мазмұнын
Денсаулық сақтау технологияларының жалпы құрылымы мен жүргізілу барысын біле
Бұл жерде мұғалім мен оқушы қарым - қатынасы тек
Қазіргі заман мұғалімі денсаулық сақтау жүйесіндегі мектепте жұмыс істеу
Демек, денсаулық сақтау технологиялары дегенде оқу - тәрбие үрдісінде
Оқу - тәрбие үрдісіне денсаулық сақтау технологияларын жасау мен
а/ оқушы ағзасын шынықтыруға негізделген оқу пәндерін тереңдетуге технологиялық
б/ оқушы қатысатын дене шынықтыру, спорттық секция мен мектептен
в/ оқытудың мазмұнын оқушы денсаулығын сақтау технологияларына бейімдеу (оқушының
г/ оқушының ортасы мен мектептің медико-биологиялық ресурстарын денсаулық сақтау
Мұғалімнің алдында жеке - тұлғалық ерекшеліктері бойынша әр түрлі
Қазіргі заманғы адамға жалпы мәдениеттік маңызы бар қасиеттер қажет.
Қазіргі заманғы білім беру жалпы мәдениеттілік деңгейге жетуді ізгілікті
Ізгілікті оқыту принципі жүзеге асу үшін оқу-тәрбие үрдісі жеке-тұлғалыққа
Денсаулық сақтау технологияларының негізгі міндеті - оқушының еңбегі мен
Жұмысқабілеттілік дегеніміз - адамның өз күшін аз шығын жасай
Оқу үрдісі барысында жұмысқабілеттілік белгілі бір заңдылыққа сүйенген толқынды
Ену фазасынан соң, тиімді тұрақты жұмысқабілеттілік фазасы келеді, бұл
Қажу үрдісі дегеніміз - жұмысты орындау барысында ағзада болатын
Қажудың биологиялық рөлінің маңызы зор. Біріншіден, ағзаны өте ұзақ
Сонымен қажу адамның жұмысқа қабілеттілігінің уақытша төмендеуі мен оның
Осыған орай денсаулық сақтау технологияларының ең негізгі міндеті -
Қажу да, зорығу да үлкендерге қарағанда балаларда тез болады,
даму жаймен және біртіндеп жүзеге асады;
эмоционалдық, ақыл - ой, ерік әрекеттері арасында қандай байланыс
даму үрдісі кезінде психологиялық әрекеттің барлық бағыты бір мезгілде
бала дамуын жасанды жылдамдатуға болмайды, әр жас кезеңіне тән
Бұл міндетті бағдарламалық - нормативтік деңгейде бастап, бір сабақты
өтуге дейін, яғни барлық деңгейде денсаулық сақтау педагогикасы қолданатын
Денсаулық сақтау технологиялары мақсаттары қоғам сұранысын ескеріп оқыту принциптерін
Денсаулық сақтау педагогикасының принциптері.
Принциптер жалпы әдістемелік пен арнаулы принциптерді жинақтай отырып, сауықтыру
Жалпы әдістемелік принциптері - денсаулық сақтау оқыту технологияларының мақсатына
Әдістемені денсаулық сақтау заңдылығына сәйкес қолданылса ғана төменгі сынып
Саналылық және белсенділік принципі оқушылардағы терең түсінушілікті, тұрақты қызығушылықты,
Көрнекілік принципі оқу үрдісін оқушының таным процесіне барлық сезім
Жүйелілік және бірізділік принципі білім, білік, дағдының бір-бірімен байланысында
Арнайы принциптер ішінде сауықтыру педагогикасының заңдылықтарына сүйенетін принцип -
Біліктілік пен дағдыны қайталау принципі ең маңыздылардың бірі. Бірнеше
Стереотипке варианттық өзгерістерді ендіру кезеңдік принципін ұстануды сұрайды.
Денсаулық сақтау технологияларында сауықтыру бағыты бойынша ерекше принцип -
Даралық принципі оқыту мен тәрбиелеудің жалпы заңдылықтары негізінде жүзеге
Оқушыға шамадан тыс талаптар мен тапсырмалар берілгенде ағзадағы жағымсыз
Үздіксіздік принципі сауықтыру педагогикасының толық жүйе екендігінің құрылым заңдылықтарын
Циклдік принцип сауықтыру педагогикасы үрдісін тәртіпке келтіруге көмектеседі. Ол
Денсаулық сақтау технологияларын қолдануда жас және жеке қабілеттерін ескеру
Тұлғаны жан - жақты және үйлесімді дамыту принципі үлкен
Сауықтыру принципі оқу үрдісі барысында бала денсаулығын нығайту міндеттерін
Кешенді дисциплина аралық оқыту принципі педагогтер мен медицина қызметкерлерінің
Белсенді оқыту принципі оқытудың белсенді формалары мен әдістеріне (жұппен
Оқушының өз денсаулығы мен айналасындағы адамдар денсаулығына жауапкершілікті қалыптастыру
Теория мен практиканың байланыс принципі практика жүзінде денсаулық сақтау
Денсаулық сақтау технологияларының мақсатына жету үшін оқытудың мынадай құралдары
1/ қозғалысқа бағытталған құралдар;
2/ табиғаттың сауықтыру күштері;
3/ гигиеналық факторлар.
Бұл құралдарды кешенді түрде пайдаланғанда ғана сауықтыру педагогикасы міндеттерін
қозғалыс;
физикалық жаттығулар;
сергіту минуттары мен үзілістегі бойжазулар;
эмоцияны басу мен «тыныштық минуттары»;
гимнастика (сауықтыру гимнастикасы, саусақтық, корригирация-лық, тыныс алу, салқын тиюдің
емдік дене шынықтыру;
қозғалысты ойындар;
массаж, психогимнастика, тренинг т.б.
Табиғаттың сауықтыру күштерін қолдану оқытудың денсаулық сақтау
технологияларының мақсатына жетуге үлкен септігін тигізеді. Таза ауада сабақ
Метеорологиялық жағдайды бақылап отыру (күн сәулесі, ауа мен су
Күн және ауа ванналарын сауықтырудың өзіндік құралдары ретінде көрсетуге
Мектепте фитобарлар, физиотерапия кабинеттерін ашу, педагогикалық оқушыны сауықтыру тренингтерін
Денсаулық сақтау технологияларының мақсатына жеткізетін гигиеналық құралдарға мыналар жатады:
СанПин белгілеген санитарлық-гигиеналық талаптардың орындалуы;
Жеке бас пен қоғамдық гигиенаның сақталуы (тәннің тазалығы, оқу
Оқу өтілетін орынды желдету және дымқыл тазарту;
Күннің жалпы режимін сақтау, қозғалыс, тамақтану мен ұйқы режимін
Оқушыларға қарапайым қол жуу дағдысын, түшкіру мен жөтелу кезінде
Салауатты өмір сүрудің қарапайым тәсілдерін оқып үйрену, дененің бір
Гигиеналық талаптарды орындамау оқытудың денсаулық сақтау технологияларының тиімділігін төмендетеді
Жоғарыда келтірілген құралдарды пайдалануға қойылатын бірден-бір талап оларды жүйелі,
Олар:
- алдын алу әдістері қолданылатын сабақ түрінде;
- функционалдық музыкаларды қолдану;
- сабақты аудио сүйемелдеу;
- жоғары мен төмен белсенділікті қажет ететін сабақтарды кезек
арқылы;
- қайта оралту іс-шаралары түрінде;
- жаппай спорттық - сауықтыру іс - шаралары арқылы;
- денсаулық мерекесі;
- табиғатқа серуендеу;
- экскурсия;
- оқушының ата - анасымен жұмыс бағыттарында салауатты өмір
салтын насихаттау мақсатында ата-аналар жиналысында денсаулық
сақтау технологиялары арқылы ұйымдастыру - теориялық, практика-
лық сабақтарды өткізу;
- педагогикалық ұжымды оқып үйрету барысында қолданылуы мүмкін.
Денсаулық сақтау технологиясы әдістеріне сауықтыру педагогикасы міндеттерін шешетін тәсілдер
Денсаулық сақтау технологияларын құрайтын әртүрлі сауықтыру іс-шараларының оқушы денсаулығына
Денсаулық технологиясы жеке дара болуы мүмкін емес. Керісінше, «денсаулық
Денсаулық сақтау технологияларын ғылым, өнер ретінде және оқушыларды келешекте
Мектеп пен мұғалімді денсаулық сақтау технологияларына жүйелі кезегімен қатыстыру
мектептің бала денсаулығына кері әсер ететін мәселелерін анықтап, оларды
оқушының денсаулық жағдайының сәтсіз болуына бүкіл педагог қауымы жауапты
қажетті денсаулық сақтау технологияларын игерулері;
игерілген дайындықты практика жүзінде бір-бірімен, медицина қызметкерлерімен, оқушылармен олардың
Бұған дейін белгілі болғандай, оқу үрдісін жүргізудің ұйымдастыру-педагогикалық жағдайы
Баланың сабақты жақсы оқуы, оның 1-сыныпқа келгендегі денсаулық
жағдайымен тығыз байланысты. Сондықтан оның денсаулығын анықтай отырып, одан
Мектептегі оқытуды қалыптастыру, оқу үрдісіне талапты күшейту
бастауыш сынып оқушыларына жаңа оқыту технологияларын қолдануды талап етеді.
Қазіргі уақытта қолданыстағы оқушы денсаулығын сақтауға әртүрлі
әдістер мен оқыту формаларын ұсталатын денсаулық сақтау технологиялар-ын бірнеше
Бірінші типке оқыту барысында денсаулық сақтау жағдайы жасалған технологиялар
Сызбадан көріп отырғандай денсаулық сақтау технологияларының жүйе түзуші принципі
Сол себепті де педагогикалық әдебиеттерде «денсаулық сақтау технологиясы» ұғымына
«Денсаулық сақтаушы» ұғымы кез - келген оқыту технологияларына
олардағы педагогикалық үрдістің қаншалықты оқушы мен мұғалім денсаулығын сақтау
«Салауатты өмір салты» ұғымы адамның қызметін өз деңгейінде жүргізуге
Сурет -1
көтереді, әрі тұлғаны дамытады, оның әртүрлі бағыттағы талабын жүзеге
Жоғарыда аталған денсаулық сақтау технологияларымен бірге медико - гигиеналық
ұйымдастыру - педагогикалық технологияларына (ҰПТ) санПин белгілеген нормада, оқушының
психологиялық - педагогикалық технологиялар (ППТ) мұғалімнің жұмысымен тығыз байланысты.
Оқу-тәрбие технологияларына (ОТТ) өз денсаулығына сауатты қамқорлық жасауды үйрететін
Мектептен тыс уақытта жүргізілетін, қазір сабақтан тыс жұмыс ретінде
айтылатын барлығынан ерекше екі топ бар:
- әлеуметтік бейімделген және тұлғалық дамытушы технологиялар (ӘБТДТ). Олар
- емдеу-сауықтыру технологиялары (ЕСТ) медициналық - педагогикалық білімдерді жинайды:
Денсаулық сақтау технологияларының оқушыларға әсері медицина -психология - педагогикалық
Қорыта келгенде, мектептің денсаулық сақтау ортасы дегеніміз - әлеуметтік-педагогикалық
1.2. Бастауыш мектептің оқу-тәрбие үрдісінде қолданылатын денсаулық сақтау технологиялары
Оқушының жоғары жұмыс қабілеттілігін сақтау, қажудың алдын алу мен
Мектеп ұжымның келісімімен бастауыш сыныптардағы сабақ ұзақтығын (әсіресе 1
Оқушының сабақ үлгерімі мен денсаулығының оң нәтижелері оқу үрдісін
Соңғы жылдары көптеген мектептерде 5 күндік оқуға көшулеріне байланысты
Бәрімізге белгілі 1- сынып балалары балабақшадан мектепке бейімделетін өтпелі
Оның үстіне балалар бақшаның дайындық топтарында 2-3 сабақты 25
Сондай-ақ, 1-сыныптар үшін төрт сабақ өте тиімсіз. Мысалы, олардың
Демек қазіргі міндет аз уақыт ішінде көлемді оқу материалын
Ал оқытудың жаңа құралдары мен әдістеріне келетін болсақ, олардың
Л.В.Занковтың дамыта оқыту жүйесінің мақсаты - тұлғалық жан-жақты үйлесімді
Практикада бір-біріне кедергі келтірмейтін, керісінше бірін-бірі толықтыратын, жетілдіретін бірнеше
Дәстүрлі оқытудың негізі ерекшелігі авторлық педагогикаға негізделген, мектепті «білім»
Ал дамыта оқыту жүйесінде мұғалім мен оқушы бірлесе отырып
Сондай-ақ, ойын технологиялары арнайы ұйымдастырылған жағдайда, белгілі ережелерге сай
Оқушының мектепке келгендегі оқуға деген қызығушылығын пайдалана отырып, оқу
Оқу әрекеті дұрыс ұйымдастырылғанда ғана (мектептің сабақ режимі қатаң
Ал ақыл-ой қабілеттілік деп баланың өнімді және ұзақ
6 жастан мектепке келгендердің 39%-да құжаттағы жастан биологиялық жасының
Оқу-тәрбие үрдісінің деңгейін көтеру үшін бастауыш сынып оқушыларының сабағын
Осыған орай сағат 1200 –ден соң жұмыс қабілеттілік
Адамның жұмысты бастауға кірісу кезі ену фазасы деп аталады.
Бір күндегі жұмысқабілеттілік динамикасына талдау жасайтын болсақ, 1-ші сабақ
Сабақ кестесін түзу кезінде оқушының күн және аптадағы жұмыс
Дегенмен көптеген зерттеулерде пәннің қиындық деңгейлері анықталған. Бастауыш мектепте
Егерде оқушының еңбегі мен демалысы ауысып отырса, қандай болса
Демалыстың 2 фазасы белгілі: а/ жоғалған жұмыс қабілеттілікті толтыру,
ІІ. Бастауыш мектеп жағдайында денсаулық сақтау технологияларын падалану мүмкіндіктері
2.1. Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда денсаулық сақтау технологияларын қолдану
Денсаулық сақтау педагогикасы барлық басқа педагогикалық жүйелер мен әдістемелерге
Сыныптан тыс жұмыстарға тән нәрсе – оқушылар өз сұранысы
Көптеген зерттеушілер төменгі сынып оқушыларының сыныптан тыс іс-шараларына оқушының
Сыныптан тыс әрекеттер үрдісінің мазмұны денсаулық мәні, салауатты өмір
когинтивті – оқушының денсаулықты сақтау мен шынықтыру бағытындағы түсініктерін
Дамытушы – оқушының денсаулық сақтау мен нығайту, салауатты өмір
Бекітуші – денсаулықты сақтау және нығайту бойынша білімдерін тереңдету
өзін-өзі ұйымдастырушы – денсаулықтың барлығымызға белгілі аспектілеріне сәйкес әрекетімізге
тәрбиелеуші – оқушының өз денсаулығы мен қоғамдық денсаулықты сақтау
Практикалық-іс-әрекеттік – денсаулықты сақтау мен нығайтудың теориялық білімдерін ғана
Төменгі сынып оқушыларының сыныптан тыс әрекетінің жоғарыда келтірілген қызметтерін
Оқушының денсаулығын сақтау мен нығайту бағытындағы жұмыстарын үш стратегияның
Дәстүрлі стратегия. Мұнда негізгі міндетті медициналық-гигиеналық технологиялар негізінде дәрігерлер
Нүктелік стратегия жұмыстың жүргізіліп жатқандығынан әсер беретін жеке әрекеттер,
Мектептің денсаулық сақтау кеңестігін қалыптастыру стратегиясы. Ол үшін мектеп
1-қадам. Бұл жобамен жұмыс істеуге шет білдірген (5-10 адам)
2-қадам. Жобаны құрау: мақсатын анықтау, міндеттері мен қолдағы қорды
3-қадам. Жобаны жүзеге асыру үшін қосымша ресурстар қарастыру және
4-қадам. Жобаның жұмыс нұсқасын жасау және жергілікті жағдайды ескере
5-қадам. Оқушы денсаулық жағдайы мен денсаулыққа зиянды әсер ететін
6-қадам. Оқушылардың денсаулық жағдайы нәтижесі мен патогенді факторлар құрылымына
Бастауыш мектепке денсаулық сақтау технологиясын ендіру жағдайын бағалаудың бірнеше
Оқушының денсаулық мониторингі мен мектептегі өзгерістердің нәтижесін жасау.
Оқушылардың мектепке келу ынтасының болуы – өте ақпараттық көрсеткіш,
Оқушының оқу жүктемесінің көлемі – сабақтар саны мен үй
Зиянды әдеттерге бейім оқушылар саны.
Мектептің гигиеналық жағдайы – оқушының денсаулығына деген қамқорлық қарапайым
Дене шынықтыру сабағының мазмұны және физикалық даму мен спортпен
Сабақ біткеннен кейінгі мектеп өмірі: мектеп 2/3 тәулікке бос
Төменгі сынып оқушыларының белсенділігі мен қызығушылығы, денсаулық тақырыбындағы іс-шараларға
Педагогикалық ұжымның психологиялық климаты. Бір ғана директор және бірнеше
Сабақтан шыққан оқушы түрі (әсіресе күннің ортасында): оқу жүктемесімен
Оқушының мұғаліммен және бір-бірімен қарым-қатынасының сипаты: бауырмалдық, бір-бірі түсіну,
Оқушылардың ата-аналарының мектепке қарым-қатынасы: олар мектепке шақыру бойынша ғана
Педагогикалық қауымдастық оқушы денсаулығына дәрігерден гөрі мұғалім үлкен ықпал
Төменгі сынып оқушылары үшін ересектер – олардың ата-аналары мен
Сондықтан да бірінші кезекте сынып жетекшісі мен ата-аналар –
Неліктен бірінші кезекке баланың физикалық және психикалық денсаулығы қойылады?
Мысалы, бала бас ауруына мазасызданады, оның барлық нәрсе жүйкесіне
Бұл бағыттағы сынып жетекшінің жұмыстары:
1. «Денсаулық» бағдарламасы бойынша балаларды ақпараттандыру.
2. Бұл жұмысқа дене шынықтыру мұғалімдерімен ата-аналарды тарту.
3. Денсаулықтың құндылығын бағалау сенімін дамытуға бағытталған сыныптық іс-
Сынып жетекшілерінің жұмысының екінші бағыты – тілдесу. Балалар тілдесу
1. Ең жоғары құндылық – адам өмірі. Оны ешкімде
2. Сенің үйің, сенің жанұяң, бауырларың және жақын адамды
3. Адамның өзін-өзі түсіну құқығы, өзінің «келісетін» және «келіспейтін»
4. Әлемнің мәдени құндылықтары, олардың адамның дамуы мен қалыптасуындағы
Жалпы адамзаттық құндылықтардың оқушы, ата-ана мен мұғалімдер мен қарым-қатынасындағы
Сынып жетекшісінің үшінші бағыттағы жұмысы – баланың танымдық іс-әрекеті.
Бұл мәселені шешу үшін: ата-анамен бірлесе отырып, оқушының оқу
Әр оқушы мен бүкіл сыныптың оқу біліктерін түзету бағдарламаларын
Сынып жетекшісінің 4 бағыттағы жұмысы: оқушы өсіп, қалыптасып, тәрбиелейтін
2.2. Денсаулығын сақтау технологияларын қолдану арқылы оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудың
Денсаулық сақтау технологияларын қолданылуын зерттеу мақсатында Шымкент қаласының N38
Мектептің оқу жоспарлары, оқу пәндерінің бағдарламалары, сабақ кестесі, жұмыс
Жоғары және төменгі деңгейдегі дәлдікпен тіркелетін қорытындылар ғана мониторинтке
Оқыту тұтас біріккен оқыту мазмұны (білік, білім, дағды), оқу-танымдық
Оқыту тәрбиелік деңгейі оның өзін қоршаған орта мен әлеммен
Мектептің оқу жүйесінің жетістігін қамтамасыз ететін оптималды жағдайларды жасау,
Баланың денсаулығын сақтауға үлкен себепші оның мектептегі психо-педагогикалық
Оқушы ағзасының функционалдық пен оның жұмыс қабілетіне сабақтың құрылымы
Зерттеу нәтижесі анықтағандай ең көп тарағаны 4 кезеңнен тұратын
Көптеген ғалымдардың зерттеуінде сабақ құрылымы иірілімді болу қажет, себебі
Сабақтағы оқушының жоғары жұмыс қабілетін сақтауға іс-әрекетінің әр түрін
Оқу күні, аптасы, тоқсаны т.б. бойы жоғары жұмыс
Қоршаған ортаның гигиеналық талаптарын дұрыс ұйымдастыру мәселелрі, мектепте оқушыларға
Ауаның физикалық қасиеттерінің ішішнен оқушылық көңіл-күйі мен жұмыс қабілетіне
Сыныптағы температура мен салыстырмалы ылғалдылық қалыпты жағдайдан жоғарлауы
Мектеп пен үйде оптималды ауа-жылу режимін ұстау, денсаулық пен
Ауаға кешенді гигиеналық баға беруде: физикалық қасиетін, ауадағы механикалық
Кабинеттің микроклиматын сақтауға бөлме өсімдіктері көмектеседі. Олар әсіресе қыста
Зерттеу нәтижесі бойынша, кабинеттің әрбір 1м3 да 1 өсімдік
Бастауыш сынып оқушылары үшін дене тәрбиесінің негізгі міндетін біле
Оқушының тәуліктік қимыл белсенділігін негізге алып, оқушының қимыл белсенділіі
Зерттеу нәтижесі бойынша, сабақ кезіндегі физкультпауза оқушылар 150-200 қозғалыс
Зерттеу нәтижесі бойынша 84% оқушының дене тәрбиесі мен спортқа
Диагностикалық әдіс нәтижесі жеке қорытынды жасау, анықталған кемшіліктерді түзетуге
Мысалы, дене тәрбиесі сабағының барысында шынықтыру жаттығуларының арнайы кешені
Бұл кешенде биологиялық белсенді нүктелерге нүктелік массаж элементтері, хатха-йога
Бұл кешенді үнемі орындау арқылы суық тиетін аурулардың алдын
Дене шынықтыру кешенінде денсаулық сағатын өткізу құрастырылған. Қалыпты қозғалыстың
Бұдан өзге бастауыш сатыда күнделікті сабақтың алғашқы 20 минутында
Таңертеңгілік жаттығуларды ата-аналары бірге орындап, бала үшін гигиеналық норма
Ата-аналар, оқушылар мен педагогтарға жүргізілген сауалнама нәтижесі жаттығуларды үнемі
Дене тәрбиесі сабағында оқушының психикалық және физикалық жұмысқабілетін көтеру
Оқу үрдісінің денсаулық сақтау жүйесін құру мектеп қарым-қатынасын: мұғалім-оқушы,
Жанұя мен мектеп қарым-қатынасы педагогикалық ертеден келе жатқан мәселесі.
Біздің жүргізген зерттеуіміз бойынша ата-аналардың 26% жоғары білімді, 49,4%-і
Салауатты өмір сүрудің негізінің бірі жағымды эмоцияның болуы. Физикалық
Денсаулық сақтаушы психологияларды оқу үрдісіне ендірудегі негізгі фактор ретінде
Қорыта келгенде, біздің эксперимент барысында жоғарыда келтірілген өзекті мәселелер
1. Оқыту жүйесін психологиялық-педагогикалық жағымды орта құруға негіздеу (баланың
2. Техника қауіпсіздігі ережелерін сақтау.
3. Әлеуметтік қорғалған тұлға дамуын қамтамасыз ететін орта құру
Сонымен, бірінші бағыт бойынша, яғни денсаулық сақтаушы жағымды психологиялық
Сонымен бірге мектептің валеолог, психолог, балалар офтальмологымен кеңесе отырып,
Қорыта келгенде, оқу-тәрбие үрдісіне қатысушы субъектердің бірлескен шығармашылық іс-әрекетін
Қорытынды
Бала денсаулығы – ең жоғары әлеуметтік құндылық. Бүгін мектеп
Қазіргі қалыптасқан әлеуметтік-экономикалық жағдайда бастауыш мектептегі оқушылар аурулары жоғарылауы
Тиімді және үйлесімді оқыту оқушының танымдық дамуының табиғи логикасын
Бастауыш мектепте баланың болашақта игеруіне болатын кез келген ғылым
Оқушының тұлға болып қалыптасуына өзінен үлкендермен (мұғалімдер), өз қатарларымен
Сонда төменгі сыныпта оқушыларда психикалық дамуында маңызды өзгерістер болады.
Еліміздің әр аймағында жүргізілген әлеуметтік саулнама нәтижесі бойынша, мектеп
Бұны жүзеге асыруда мынадай психологиялық-педагогикалық жағдайларды ұстану қажет олар:
Бүгінгі күнде бастауыш мектептің негізгі мәселелері: оқушыларда қоршаған ортаға
Қазіргі мектептің мақсаты оқушыны өмірге дайындау екендігін ескерсек, әрбір
Денсаулық сақтау технологияларының баланың мектептегі оқу кезеңінде денсаулығын сақтайтынын,
Пайдаланған әдебиеттер
1. Назарбаев Н.А. Казахстан- 2030- Алматы: Б1л1м, 1997.-96с
2. Акиева Г.С. Педагогические основы развития и совершенствования системы
3.
Алимжанова Г.Д. Концепция формирования здорового образа жизни школьников.- Алматы,
4. Ахаев А.В. Управление здоровьесберегающим процессом.- Усть-Каменогорск, 2004.-70с
5. Даленов Е.Д. Хасин В.Б. О научном обосновании и
6. Аканов А.А. Формирование здорового образа жизни в Республике
7. Смирнов Н.К. Забота о здоровье учащихся как критерий
8. Брехман И.И. Введение в валеологию – науку о
9. Лисицын Ю.П. Образ жизни и здоровье населения. –М.:
10. Колбанов В.В., Зайцев Г.К. Валеология в школе.- СПб,1992.-50с
11. Амосов Н.М. Раздумья о здоровье.- М.: ФиС, 1987.-
12. Адамбеков К.И.Педагогические основы физического воспитания учащихся.-Алматы, 1995.-312с
13. Казначеев В.П. Очерки теории и практики экологии человека.-М.:
14. Тілеуова С., Ардақ А. “Педагогика”. – Шымкент, 2006.
15. Абиев Ж., Бабаев С.Б., Құдиярова А.М. “Педагогика” оқу
16. Абылкасымова А.Е., Даниярова К.А., Тулеубаева Х.Т. Здоровьесберегающие образовательные
17. Безруких М.М. Здоровьесберегающая школа.-М.: МПСИ, 2004.-240с
18. Ахаев А.В., Колесникова Н.В. Валеологизация учебно-воспитательного процесса в
19. Романцов М.Г.,Лисовская Н.И. Здоровьесберегающее образование- стратегическая линия развития
20. Выготский И.С. “Педагогическая психология”. – М.: Педагогика. –
21. Жанпейісова М.М. Модульдік оқыту технологиясы – оқушыны дамыту
22. Ананьев Б.Р. Психологияда іштей сөйлеу теориясына қатысты сезімдік
23. Өстеміров К., Айтбаева А. Қазіргі білім беру технологиялары.
24. Игенбаева Б.Қ., Шабажанова С.Қ. Сабақтың дұрыс ұйымдастырылуы –
Қалиева С.А. Эксперименттік мектепте денсаулық сақтау педагогикасының идеяларын дамыту
25. Сыздықова Ғ.С. Бала денсаулығына әсер етуші факторлардың әсері.//Қазіргі
26. Жумадилова Г.С. Жастардың салауатты өмір салтын қалыптастыру мәселелері.//Салауатты
27. Кальческо Е.И. Гигиеническое обучение и воспитание в школе.-Чебоксары,1989-164с
28. Сердюковская Г.Н., Кляйнпетер У. Охрана здоровья детей и
29. Шарипова Д.Д. Школьник и его здоровье.-Т.: Медицина,1987-169с
30. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Н.М. “Педагогика”. – Алматы.-1998. –
31. Антропова М.В. Режим дня, работоспособность и состояние здоровья
32. Хрипкова А.Г., Колесов Д.В. Гигиена и здоровье школьников.-
33. Попов С.В. Валеология в школе и дома (О
Қосымша -1
Қосымша-2
Педагогикалық технологиялардың кейбірінің
сипаттамасы
Технологияның авторлары мен атауы
Технологиялардың негізгі ерекшеліктері
Л.В.Занков, Д.Б.Эльконин, В.В.Давыдовтың “дамыта оқыту жүйесі” Оқыту жүйесінде оқушы
- тапсырманың балаларды ойлауға, пайымдауға, жоспарлай білуге жетелейтін сипатына
- оқушылардың тапсырманы орындау кезінде кездескен қиыншылықтардан өз бетінше
- мұғалімнің оқушылардың өз бетінше ойлануын, ізденуін қажет ететін
- сабақтың жалпы мақсаты мен ұйымдастыруын оның тақырыбына, мазмұнына
Ш.А.Амонашвили мен В.Н.Ильин ізгілендіру мен жариялылық технологиясы Балаларға ізгілік
В.Ф.Шаталов технологиясы Технологияның басты принципі: кезеңдік бақылау, үздіксіз қайталау,
Технология оқушылардың толық және жаппай белсенділігін қамтамасыз ететін оқу
С.Н.Лысенкованың тірек сигналдарын пайдалана отырып, қарқынды жеделдете оқыту технологиясы
Қосымша-3
Бастауыш мектепке денсаулық сақтау технологиясын ендіру жағдайын бағалаудың индикаторлары:
Оқушының денсаулық мониторингі мен мектептегі өзгерістердің нәтижесін жасау.
Оқушылардың мектепке келу ынтасының болуы.
Оқушының оқу жүктемесінің көлемі.
Зиянды әдеттерге бейім оқушылар саны.
Мектептің гигиеналық жағдайы.
Дене шынықтыру сабағының мазмұны және физикалық даму мен спортпен
Сабақ біткеннен кейінгі мектеп өмірі: мектеп 2/3 тәулікке бос
Төменгі сынып оқушыларының белсенділігі мен қызығушылығы, денсаулық тақырыбындағы іс-шараларға
Педагогикалық ұжымның психологиялық климаты.
Сабақтан шыққан оқушы түрі (әсіресе күннің ортасында).
Оқушының мұғаліммен және бір-бірімен қарым-қатынасының сипаты: бауырмалдық, бір-бірі түсіну,
Оқушылардың ата-аналарының мектепке қарым-қатынасы.
53
4
Педагогикалық технология
- бүкіл оқыту үрдісі мен білімді техникалық және адам
Білім беруді ізгілендіру
Ынтымақтастық техноло-гиясы
Оқыту-дың қазіргі техноло-гиялары
Ойын арқылы оқыту техноло-гиясы
Проблемалық оқыту технологиясы
Тірек сигналдары арқылы оқыту техноло-гиясы
Деңгейлік саралап оқыту техноло-гиясы
Оза оқыту технологиясы
Оқыту-дың модуль-дік техноло-гиясы
Дамыта оқыту техноло-гиясы
Өздігі-нен даму технологиясы
Дидакти-калық бірліктерді ірілендіру тех-сы
Компьютерлік технология
Бағдармалап оқыту техноло-гиясы
ТРИЗ- техноло-гиясы
Шоғыр-ландыр-ып қар-қынды оқыту
- педагогикалық мақсатқа жетуге кепілдік беретін тәртіпке келтірілген іс-әрекет
- әдістемелік жүйемен сәйкесті дидактикалық үрдістер кешенінің тәжірибеде жүзеге
- дидактикалық жүйенің құрамды бөлігі (М.Чошанов)
- өнер, шеберлік, біліктілік, жағдайды өзгерту, қайта өңдеу әдістерінің
- оқытудың жоспарланған нәтижесіне жету үрдісін суреттеу (И.П.Волков)
- жүйелі ойлау тәсілі (Сакомато)
- мақсатқа жетуге кепілдік беретін іс-әрекеттердің белгілі бір жүйеге
- оқушы мен мұғалім қызметінің тұжырымды, объективті, жүйелі жазбасы
- педагогикалық мақсатқа жету үшін пайдаланатын барлық дара
- оқушы мен ұстазға бірдей қолайлы жағдай туғызатын оқу
- педагогикалық жүйенің практикада іске асырылатын жобасы немесе оқу





Ұқсас жұмыстар

Оқытудың қазіргі технологиялары
Оқытудың қорытынды нәтижесін арттыруда білім беру үдерісін технологизациялаудың рөлі
Шағын комплектілі бастауыш мектепте математиканы оқыту барысында оқушылардың іс-әрекетін басқарудың қазіргі заман педагогикалық технологиялары
Қазіргі заман оқыту технологияларының теория-әдіснамалық негіздері
Әлемдік пеагогикалық тәжірибеде
Оқытудың педагогикалық технологиялар түсінігі
Мұғалім және оның педагогикалық процесті ұйымдастырудағы рөлі - копия
Дәстүрлі оқыту технологиясының тиімсіз жақтары
Лысенкованың перспективтік түсіндіре басқарып оза оқыту технологиясы
Жоғары мектептегі педагогикалық технологиялар