Жаңа экономикалық саясаттының қалыпатсуыкелешектегі бағыт бағдары
Жоспар
Кіріспе......................................................................................................3
Жаңа экономикалық саясаттының қалыпатсуы
келешектегі бағыт бағдары...........................................................5
Макроэкономикалық тұрақтандыру...........................................8
Табысты орнықтыру және экономикалық өсу
жағдайларын жасау.....................................................................17
Ескі экономикадан — жаңа экономикаға: жолды анықтау.......23
Қорытынды..............................................................................................41
Пайдаланылған әдебиеттер...................................................................43
Кіріспе
Біз мемлекеттік тәуелсіздіктің 13 жылын өткердік. Бұл тарихтың
Ал бүгін өткен жылдарды еске түсіріп және біздің
Әлбетте, біз мінсіз экономикалық модель жасап, өте оңды
Біздің стратегиялық мақсатымыз ел Конституциясымен бекітілген: "Қазақстан Республикасы
Менің курстық жұмысымның
Өткен жүзжылдықтың аяғы адамзат тарихындағы ең бір ауқымды
Қазақстан жауапты таңдау жасады жөне бәсекелестікке, меншіктің әрқилы
Алайда мақсатты жариялау және елді сапалық тұрғыда басқа
Өткен өзгерістердің басты қорытындыларын бағалай отырып, мынаны сөзсіз
Жаңа экономикалық саясаттының қалыпатсуы
Елеулі экономикалық табыс таңдаған экономикалық даму моделінің дұрыстығын
КСРО экономикасы әр республикаға, нақты қажеттіліктерді ескерместен, өз
Біздің еліміз әлемдік темір рудасы қорының шамамен 8
Қазақстан көмір өндіретін ел ретінде әлдеқашан танылған. Республикадағы
Біздің республиканың міндетіне үлкен бөлігі тасып әкетілетін табиғи
Біздің өнеркәсіп жоғары қосымша құны бар өнімдерді жеткілікті
Ауыл шаруашылығына экстенсивтік жөне шығындық сипат тән еді.
Қазакстанның ауылдарына тыңайтқыштар, гербицидтер, ауылшаруашылық мәшинелерін сатып алу,
Қазақстан экономикасының дербестігі туралы сөз бола алмайтын. Барлық
90-шы жылдардың басында "саясат экономиканың алдында жүретін", бірақ
Экономика бойынша Нобель сыйлығының лауреаты Дж.Стиглиц атап көрсеткеніндей,
Экономикалық, көп ретті жасанды байланыстардың үзілуі алғашқы жылдары
Ауыл шаруашылығы тірек еткен дотациялар мен субсидияларды төлеу
1991 жылға қарай Қазақстандағы әлеуметтік-экономикалық ахуал әлдеқайда қиындады.
Сол жағдайда бізге бір мезетте аса маңызды міндетті
Ол кезде ырғалып-жырғалуға уақыт берілмейтін. Әлемдік экономикалық жүйені
Макроэкономикалық тұрақтандыру
Нарық экономикасына көшу мынадай компоненттердің: сұраныс пен ұсыныстың;
Мемлекеттік экономикалық саясат ақша-кредит, салық-бюджет, баға және антимонополиялык,
Бірінші кезеңде өзекті міндет басқарудың әміршіл-әкімшіл әдістерін алмастыру
Тұтыну тауарларын өндіру барынша азайды. Қаңыраған сөрелер сұраныс
Тауар тапшылығы, өсіп бара жатқан гиперинфляция жағдайына тап
Кеңестік экономикада бағалар сұраныс пен ұсынысты ескеріп емес,
Алайда рынокты тұтыну тауарларымен толтыру айтарлықтай тез жүрді,
Бірақ та өндіріс тоқтап, байланыстар үзілген ретт біздің
Біз өз жолымызды таңдадық, ол ұлттык. валюта енгізуді
Тікелей тәуелсіздік алғаннан кейін бірінші кезекке дербес бюджет,
Ескі жүйені қирату алғашқы жылдары мемлекеттік бюджеттің өте
Теориялық тұрғыда бюджет тапшылығын төмендетуге кәсіпорындардан алынатын салықтарды
Қазақстан ТМД елдерінің ішінде бірінші болып салық реформасын
Енді экономикалық тұрақтану кезеңі басталғаннан кейін салық жүйесінде
Қазақстанда принципті тұрғыдағы жаңа және осы заманғы екі
Бюджет жүйесін реформалау 1996 жылы "Бюджет жүйесі туралы"
Мемлекет иелігінен алуға, жекешелендіруге, сондай-ақ инвестициялык, саясатқа байланысты
Қарапайым қисын мемлекеттік меншікті жекешелендірусіз нарыққа нақты көшудің
Сондықтан да біз ауқымды жекешелендіруге кірістік. Бүгінде оны
Біз шағын жекешелендіруден бастадық. Алғашқы кезеңнің барысында 1991-1992
Екінші кезең "Қазақстан Республикасында мемлекет иелігінен алу мен
Бұл кезеңнің аса маңызды қадамы мемлекеттік меншікті басқару
Көтерме-бөлшек сауда, сауда-саттық және автокөлік бірлестіктері шағын жекешелендіруді
Біз нарықтық экономиканың негізгі субъектісі маркетинг пен менеджменттің
Үшінші кезең 1995 жылғы желтоқсанда заң күші бар
Шетелдік компаниялар өзімен бірге сондайлык қажетті инвестициялар, басқарудың
1999 жылдан кейін бірінші кезекке мемлекеттік мүлікті басқаруды
Республикалық мемлекеттік және коммуналдық мемлекеттік кәсіпорындарды оңтайландыру басталды.
Қазір біз бұл салаларды да реформалауға жеттік. Темір
Өзінің бүкіл кемшіліктеріне қарамастан іс жүзінде аяқталған жекешелендіру
Экономикалық реформалар ІЖӨ құрылымында жақсы байкалады. Мәселен, 1991-ден
Экономикалық жүйенің қалыптасу кезеңінде инвестициялық саясат басым сипатқа
1997 жылы-ақ инвестициялар тартатын басым секторлар тізімі бекітілген
Қорытындысында қазіргі сәтте жан басына шаққандағы
Инвестициялық тартымдылықтың осындай жоғары көрсеткіші біз шетелдіктерге минералдық
Алғашқы кезде шетелдік инвестицияларды тарту мәселесі Батыстың іскер
Инвесторлардың мұнай-газ саласына белсене келуі осыдан басталды. Бүгінде
Соңғы 30 жылда коры 10 миллиард баррель деп
Елдің мұнай қорларын игерудегі біздің стратегиямыз бір ғана
Біздің еліміздің экономикалық дамуындағы мұнай факторының рөлін бағаламау
Шынында да, мұнайдың арқасында біз экономикалык, жүйені өзгерту
Бүгінде мемлекеттік бюджеттің ширегі ғана мұнай табыстарының есебінен қалыптасады.
Тікелей инвестициялар қара және түсті металлургияның тиімділігін көтерді.
Қазхром мен Қазалюминий 537,2 млн. доллр мөлшеріндегі инвестициялардың
Нақ осы салалар бүгінде ел бюджетін негізгі толықтырушылардың
Алдағы кезде бюджет жоғары қосымша құны бар дайын
Экономикадағы реформалар өздігінен қатардағы азаматтар тарапынан меншікке деген
Табысты орнықтыру және экономикалық өсу жағдайларын жасау
Қоғам айқын мақсаттар мен оларға қол жеткізу жолдары
Осы сәттен бастап реформалар жүйелік деңгейге көшті. Реформалардың
Бұл процесс Қазақстан кезекті сынаққа — 1997-1998 жылдарғы
Бұл дағдарыс біз үшін сабақ болды. Болашақта Қазақстанның
Қазақстан ТМД елдерінің арасында бірінші болып тұрақты әлеуметтік-экономикалық
Алайда мұны сілкіністер мен дағдарыстар жағдайында ғана сақтандыру
Банк жүйесіне сенімді арттыру үшін шаралар кабылданды. Кеңестен
Елорданы Астанаға көшіру елдің дамуына елеулі серпін берді.
Геосаяси артықшылықтармен қатар елорданы көшіру ел экономикасы үшін
Он жылда нарықтық қатынастарға барлық салалар тартылды. Ауыл
Біз барлық мемлекеттік ауылшаруашылық кәсіпорындарын ұжымдық меншікке бердік,
Рынокқа берік бағдарланған фермерлер табы пайда болды. "Астық
Алайда тұтастай алғанда жер мәселесі шешілмей қалып келді.
Аграрлық сектор мен ауыл адамдарының проблемаларын кешенді шешу
Жер кодексі айтарлықгай ауыр қабылданды. Бүл кездейсоқ емес
Бірақ та нарық мұндай текетірестерге төзбейді. Аграрлық сектор
Жерге деген ұқыпты қатынас жоқ кезде жеке меншікке
Біз жердің тозуы, жер қорының азуы дегеннің не
Осыны сезініп, түсіну бізге агроөнеркәсіптік кешен үшін, сондай-ақ
Жерге деген жеке меншік және осы негізде еңбеккерлердің
Енді ауыл шаруашылығына инвестициялар, жаңа технологиялар мен тиімді
Экономикалық, өндірістік қатынастар жүйесін түбегейлі өзгерту жөніндегі реформаның
Нарыққа көшу кезінде мемлекеттің экономикаға араласуы кілт шектелді.
Нарықтық экономиканың жетекші бір факторы мемлекеттік емес сектор
Көптеген экономикалық процестердің нақты қатысушысы жеке меншік иесі
Әсіресе шағын кәсіпкерліктің дамуы атап көрсетуге тұрарлық. Нақ
Әлемдік шаруашылық байланыстарына кірігуге қабілетті жаңа нақты экономиканы
Оның бұрынғы құрылымы деформацияланған болатын, өңдеу өнеркәсібіндегі көптеген
Қазақстан экономикасы мембюджет пен ірі кәсіпорындарды қаржылай қолдау
Шетелдік инвесторлар мен біздің мемлекеттің мүдделерін ұштастыру оңай
Мақсатты шаралардың нәтижесінде шетелдік күрделі қаржыны тарту жөнінде
Негізгі капиталға инвестициялардың өсуі нәтижесінде қорлар ескіруінің келеңсіз
Шетелдік инвесторларды, соның ішінде әлемдегі аса ірі компанияларды
1. Ауқымды инвестицияларды тарту жөніндегі, олардың көлемі
2. Әлемдік деңгейдегі менеджмент қызметі құлдырау жағдайында болған
3. Әлемдік рынокка шығу жоне әлемдік шаруашылық
Мемлекеттің таяудағы он жылдыққа арналған стратегиялық міндеттерінде табиғи
Сарапшылар атап көрсеткеніндей, табиғи ресурстарды сату мемлекеттің мешеулігінің
Қазақстанда минералдық-шикізаттық кешен әлемдік рыноктың талаптарына барынша жедел
Келтірілген деректер қазақстандық экспорттың рейтингінде шикізаттар мен жартылай
Шетелдік инвестициялардың экономикалық қайта жарақтандыруға қатысуына үлкен үміт
Қазақстанның экономикалық саясаты жаһандану процесінің талаптарына бағынуға мәжбүр
Ел экономикасындағы өзгерген жағдай (экономикалық өсу, қорлану мен
Жаһандану жағдайында халықаралық бәсекелестік барлық жерге кіріккіш қана
Жаңа өсу аймақтарының пайда болуы сонымен бірге өткізу
Жаңа экономика кең тұрғыда — бұл жоғары технологиялар,
Дамығған елдерде тауар өндіруші экономикадан білім өндіру мен
АҚШ жыл сайын ғылымды көп қажет ететін өнім
Бірқатар дамушы елдердің тәжірибесі, қатал бәсекеге қарамастан, жаңа
Дамушы елдердің
Прогресшіл өзгерістерге ұмтылған Қазақстан да осынау тым тығыз
Республиканың өзара қатынастардың соны сипатына кіру шарттары айтарлықтай
Қазақстанға өзінің жаңа индустриялық-инновациялык бағдарламасын іске асыруға барынша
Ел құрылымдық өзгерістердің қатаң басымдықтарына, әсіресе барынша нақты
Қазақстанда жаңа экономика категориясына жататын салалар бар. Бұл
Республика бүкіл әлемде мойындалған бірқатар бірегей технологияларға ие
Жаңа материалдарды игеруде "Қазатомпром" кәсіпорындары көшбасшы болып отыр,
Уранды жер астында сілтісіздендіру жөніндегі жаңа технологияларды қолдану
Қазақстанда жоғары сапалы болат пен арнаулы қорытпалардың қуатты
Болат пен қорытпалар динамикасы алдағы кезде де дамитын
Республикада бериллийдің, ренийдің, цирконийдің, молибденнің, кобальттің, ванадийдің, вольфрамның,
Басқа жобалардан ерекшелігі, осы саланы дамыту жұмыс істеп
Жаһандану, әлемдік экономиканың интернационалдануы, өршіп тұрған халықаралық бәсекелестік
Солай болса-дағы, жоғары әзірлік деңгейіндегі өнім шығаруды ұйымдастыру
Республиканың жаңа экономикасы оның әлемдік шаруашылыққа қайта интеграциялану
Елдің қаржы жүйесінің мүмкіндіктері, лизингтік, факторингтік схемаларының дамуы
Жетекші шикізат елдерінің тәжірибелері жоғары бөліністерге қаржы салудың
Бұл елдің минералдық өнеркәсіпте жұмыс істейтін адамдар санын
Инновациялық процестердің айтарлықтай жеделдеуінде ақпараттық экономика немесе ақпараттық
Нақ ақпараттық құрамдастық жаңа экономикаға жаһандық барлык жерге
Соңғы 10 жылда ғылымды көп қажет ететін өнімнің
Осы процеске кіретін Қазақстанға дамыған елдердің тәжірибесін ескеріп,
Электрондық пошта көлемі шұғыл ұлғайды. Бүл мүмкіндіктер әлі
Қазақстанда "Электрондық Үкіметтің" негіздері қалануда, салық, кеден қызметтерінің
Жаңа ақпараттық экономика сәйкес кадрлық қызмет көрсетуді талап
Республикада Алатау кентінде үндістандық Бангалорға ұқсас ақпараттық технологиялар
Қазақстанда елді ақпараттандыру процесін жеделдету үшін құқықтық негіз
2003 жылдың мамырында "Ақпараттандыру туралы", "Электрондық құжат және
"Ғылым туралы", "Инновациялар туралы" қолданыстағы заңдармен қатар жаңа
Осы заманғы қазақстандык ақпараттык. саясат жаңа инновациялық-технологиялық экономиканы
Тәуелсіздіктің он үш жылында жүргізілген реформалар экономиканың жедел
Бекітілген Индустриялық-инновациялық даму стратегиясы алға өршіл міндеттер қоятын
Бекітілген Индустриялық-инновациялык даму стратегиясына сәйкес 2015 жылға қарай
Стратегия белсенді мемлекеттік ғылыми және инновациялық саясат жүргізуді
Стратегияның өзіндік қосылған құны бар өнім шығару мен
Біз ұстанған индустрияландыру бағыты бүгінде бұрынғыдан жоғары бөліністерді
Индустрияландыру процесінің барысында біздің күш-жігеріміз сондай-ақ білімдерге негізделген
Экономика дамуының сапалық жаңа деңгейіне көшу жөніндегі табанды
Дамудың жасалатын қолайлы жағдайлары отандық кәсіпкерлерге әлемдік рынокка
Индустриялық-инновациялық саясатты іске асыру, жаңа технологияларды ендіру, кадрлар
Біздің бүгінгі әлеует — бұл экспортқа бағдарланған қаржылық
Индустриялық саясатты іске асырумен бір мезгілде біз елдің
Қазір сала жаңа кезеңнің табалдырығында тұр, бұл кезең
Сондықтан жаңа нақтылықтар мен ауылшаруашылық кешені қызметінің ерекшелігін
Қазірдің өзінде біз бағдарламада белгіленген мақсаттарға қол жеткізгенімізді
Жалпы құрылым да елеулі өзгерістерге түсті. Атап айтқанда
Экспорт тұрақты өсіп келеді. Мысалы, 2002 жылы ауыл
Осының барлығы 2005 жылдың соңында еліміздің агроөнеркәсіп кешенінде
Мемлекет халық алдындағы әлеуметтік міндеттемелерін орындап келеді. Мемлекеттік
Жалпыға ортақ қолжетімділік пен қоғамға қолайлы маңызды әлеуметтік
Елімізде реформалау нәтижесінде аралас әрі ерікті жинақтаушы зейнетақы
Зейнетақыны индексациялаумен бірге 2003 жылы оны саралап өсіру
Жеке жинақ принциптеріне негізделген қамтамасыз етудің бір ғана
"Мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмек туралы" Заңды жүзеге асыру
Ұлттың күші жасының келуіне немесе денсаулығына байланысты жұмыс
Жақын жылдары біз қаржы тұрақтылығын, экономиканың тиімділігін, әлеуметтік
Егер орта мерзімді кезеңге арналған міндеттер жөнінде айтатын
Парламенттің үшінші шакырылымдағы депутаттары алдында сөйлеген сөзімде мен
Осы жылдары түрғындардың әлеуметтік жағынан қорғалуға тиісті бөлігіне
Әлеуметтік қамтамасыз етудің перспективалары туралы айтқанда, экономиканың күретамырындай
Біздің осы бағытта алдымен қолға алатынымыз — қор
Бұған қоса мен Үкіметке мемлекеттік ірі компанияларды жеке
Осының нәтижесінде рынокта биік деңгейлі эмитенттердің үлестік қағаздары
Бүгінде біздің банктеріміз өз каржыларын көршілес елдердің рыногына
Зейнетақы қорларының активтерін басқарушылар қандай да бір құнды
Сондықтан тек банктер ғана емес, зейнетақы қорлары да
Қорытынды
Сонымен қорыта айтқанда, несиелік серіктестіктер мен шағын несиелеуді
Несие қызметін дамытудың негізгі бағыттарын белгілейтін Мемлекеттік шағын
Біз еліміздің әлеуметтік секторын реформалау барысында кез келген
"Жібек жолы тарихи орталықтарын жандандыру, түркі тілдес мемлекеттердің
Іргелі ғылыми, кадрлық, ұйымдастырушылық, қаржылық және басқа да
Қазақстан өзінің ұзақ мерзімдік және орта мерзімдік міндеттерін
Пайдаланылған әдебиеттер
Егемен Қазақстан, 2005, 12 қаңтар.
Кокурин Д., Мелкумов Г.
«Участники мирового рынка нефти»
Россискии экономическии журнал 2003 №9 123-136 б.
3. С. Сатыбалдин, О. Төлемісов, С. Мұқаев
«Табиғат байлығына егеменділік және оның құны», Алматы 1998ж.
К. Дүкенбаев «Қазақстан энергетикасы» Алматы 1999ж
Каримова З, Умирбаева Э. «Минеральные ресурсы Казахстана и
Сабырова М.Е. «Көмір саласының құрылымын қайта құру тиімділігі
Нұрғалиев Қ.Р. « Қазақстан экономикасы» Алматы, Қазақ ун-ті
Сәбден О. « XXI ғасырға қандай экономикамен кіреміз»
Қазақстан цифрларда 2004ж . Статистикалық жинақ, ҚР Стастистика
44
Макроэкономикалық тұрақтандыру
Қазақстандағы ұлт саясатының болашағы
Әлеуметтік бағдарламалар түсінігі
ҚР банктік қызметті реттеу тәртібі
«Экономикалық ақпарат жүйелері артықшылық үшін қолданылатын ақпараттық технологияны пайдалану"
Қазақстандағы кәсіпкерліктің қазіргі жағдайы
Қоғамның даму заңдылықтары
Қазақстандағы мал шаруашылығының мәселелері мен даму перспективалары
Кәсіпорынның экономикалық қаржының жағдайын талдаудың ақпаратты жүйесін жобалау
Саяси психология