Оқушылардың білімін бағалау әдістері
Аннотация
Жалпы «Оқыту процесінде оқушылардың білімін тексеру және
Кіріспе бөлімінде оқушылардың оқыту процесінде білімін анықтау, тексеру,
«Оқыту процесінде білім сапасын қамтамасыз ету жолдары»
білім беретін оқу орындарының әлеуметтік институт ретіндегі міндеттері
ІІ тарауда оқыту процесінде оқушылардың білімін анықтаудағы педагогикалық
ІІІ тарауда тестілеу арқылы оқушылардың білімін тексеру және
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі 30.
Оқыту процесінде оқушылардың білімін тексеру және бағалау
Мазмұны
Кіріспе..................................................................................................................3
І Тарау. Оқыту процесінде білім сапасын қамтамасыз ету
1.1. Жалпы білімді сапалық деңгейге көтеру мүмкіндіктері...............................4
1.2.Оқушылардың шығармашылық белсенділігін анықтау ерекшеліктері.......8
1.3. Білімді есепке алу және бағалау....................................................................11
ІІ Тарау. Оқушылардың білімін, дағдысын бағалаудың ПЕДАГОГИкАЛЫҚ
2.1.Оқыту процесінде оқушылардың білімін анықтаудағы педагогикалық бағалау түрлері.......................................................................................................16
2.2. Оқушылардың білімін тексеру мен бағалаудың маңызы..........................21
ІІІ Тарау.Оқушылардың білімін тексеру мен бағалаудың маңызы
3.1. Тестілеу арқылы оқушылардың білімін тексеру.........................................23
3.2. Оқушылардың білімін бағалау әдістері........................................................27
Қорытынды...................................................................................................34
Пайдаланылған әдебиеттер............................................................36
КІРІСПЕ
Курстық жұмыстың өзектілігі: Қазақстан Республикасы Президенті Н.Назарбаевтың қазақстандықтарға
Қазақстанның орта білім жүйесінің алдына бүкіл адамзаттық құндылықтар,
Әрбір оқушының еркін дамып, оның ішкі даралық және
Білім беру жүйесінде мектептің оқыту мен тәрбиелеу тұжырымдамаларын
- оқушыларды бүкіладамзаттық даму үрдісінің, білім мен
- нарықтық экономиканың жағдайында интеллектуалдық, экономикалық және әлеуметтік
Қазіргі кезеңде көптеген рухани құндылықтар теріске шығарылып, оқушылардың
Курстық жұмыстың мақсаты: Оқушылардың оқыту процесінде білімін анықтау,
Курстық жұмыстың зерттеу объектісі: Оқушылардың білімін бағалау және
Курстық жұмыстың құрылымы: курстық жұмыс кіріспеден, үш бөлімнен,
І Тарау. Оқыту процесінде білім сапасын қамтамасыз ету
1.1. Жалпы білімді сапалық деңгейге көтеру мүмкіндіктері
Әрбір тарихи кезеңде қоғамда туындаған талаптарға сай жасөспірім
Өткен XX ғасырда білім беруді ұйымдастыру "ғылым —
құндылық
жүйе
үрдіс
нәтиже
білім сапасы
Осы төрт қырын біртұтас қарастырғанда ғана бүгінгі тарихи
Білім – өркендеу факторы
Білімге деген жаңа көзқарас тұрғысынан оның сапасы да
— білім беретін оқу орындарының әлеуметтік институт ретіндегі
— білім беру саласын қаржыландыру жүйесін жетілдіру (оқу
— жалпы білім беру жүйесінің қалыптасып қалған дәстүрлі
— әр түрлі оқу орындарын (меншігіне, ұйымдастыру ерешелігіне,
Алайда, бұл істер бүгінгі таңдағы білімге қойылып отырған
Қарастырып отырған кемшіліктер астарындағы үлкенді-кішілі мәселелерге тереңірек үңілсек,
Аталған кемшіліктердің келесі кезеңдегі істерге түрткі болуының арқасында
- білім жүйесінің құрылымын оның жеке буындарындағы (деңгейлеріндегі)
- білім сапасын арттыру мақсатында оқу нәтижелерін қадағалау
- білім саласын ашық жүйе ретінде дамыту.
Сонымен еліміздегі жалпы білім беруде жаңа бетбұрыстың болу
Елімізде бүгінгі жалпы білім беруді бастауы кеңес дәуірінің
Әлемдік білім беру кеңістігінде өркениетті елдерде білім беруді
1.2.Оқушылардың шығармашылық белсенділігін анықтау ерекшеліктері.
Педагогика ғылыми мектеп пен жоғары оқу орындарының алдына
Оқыту, білім беру деген сөзден «нені қалай оқыту
Халқымыздың ұлы ойшылы, ақын Абай «он бесінші қара
Сонымен қатар қызығу мәселенің өнер-білімді жаңғыртуда жетекші мәнге
Ж. Баширова өз еңбегінде мектеп пен арнайы оқу
- мотивациялық құндылықтары;
- оқу объектісіне бағыттау;
- технологиялық;
- шығармашылық.
Соның ішіндегі шығармашылық - шығармашылық ептілікті, шығармашылық белсенділікті,
Оқушылардың танымдық қызығушылығын қалыптастыруда шығармашылық жұмыстарды ұйымдастырудың маңызы
Шығармашылық өлшемдеріне шығармашылық ептілікті, шығармашылық белсенділікті, болашақ маманның
Оқушыларда жаңа педагогикалық технологияларды қолдануға даярлықты қалыптастыру мына
Оқушылардың шығармашылық белсенділігін, іздемпаздығын қалыптастыруда сыныптан тыс, жеке,
Сонымен қатар, оқушылардың шығармашылық белсенділігін және ізденімпаздығын қалыптастыруда
Мұғалім оқушыларға шығармашылық іс-әрекетін ұйымдастыру мақсатында түрлі танымдық
- шығармашылық тапсырмалар дайындауда оқылатын пәннің жеке сипатын,
- шығармашылық тапсырмалар түрлі деңгейде болуы:
- кезекті тапсырма бұрын берілген тапсырмамен байланыста және
- білімі мен біліктерін жетілдіретіндей болуы;
- тапсырмалардың қарапайымнан күрделіге өзгеруі;
-оқушының жеке қабілеттерін ашатындай болуы және шығармашылық белсенділігін
Сонымен, оқушылардың дербес, шығармашылықпен жұмыс істей алу әрекеті
Шығармашылық - оқушының танымдық қабілеттеріне мотивациялық тұрғыда басшылық
Шығармашылық белсенділік әртүрлі сапада көрінуі мүмкін. Оның күрделі
- қоғамда болып жатқан өзгерістерді танып білуге, ғылым
- оқу-танымдық міндеттер мен мақсаттарын орындауға талпыну;
- білім алуға, шығармашылық жұмыстарға тұрақты қызығушылық:
- оқушының танымдық ойлау белсенділігінің дамуы;
- жеке тұлғалық сапалық көрсеткіші ретінде көрінетін қабілеті
- тұрақты ізденімпаздық шығармашылық іс-әрекетінің нәтижелі дамуына әсер
Мектеп пен университет көлемінде әдеби-шығармашылық, тарихи-тағлымдық кездесу кештері
Еліміздің мектептерінде барлық оқушыларды жоғары оқу орындарына түсуі
1.3. Білімді есепке алу және бағалау.
Оқушылар білімін тексеруге және оны есепке алуға
Оқушылардың білімін тексерудің қазіргі кездегі дәстүрлі
Қазіргі оқыту тәсілдері бойынша
Оқушылардың білімін есепке алу және бағалаудың қалыптасқан түрлері
Бұл – жекелеген мұғалімдердің өз мамандығы бойынша теориялық
Оқушы білімін есепке алу мен бағалаудың бір жүйеге
Бағалаудың бұлжымас төрт ұстанымы бар:
Біріншіден, бағалау және баға - оқу үрдісінің құрамдас
Екіншіден, бағалау және баға оқушыларды өмірге
Үшіншіден, бағалау мен баға барлық оқушылардың дамуына
Төртіншіден, бағалау әрқашан әділетті сипатта болуы керек,
Оқушыларға 1-ден 7-ге дейінгі цифрлар жазылған, карточкалар таратылады.
Оқушы білімін тексеру мен бағалаудың бір тиімді әдісі
Оқушы білімін тақырыптық есепке алудың мынадай қолайлы жақтары
1. Мұғалім жыл бойы өтілген материал
2. Өзіндегі есепке алу дәптеріне қарап
3. Оқу жылы бойы сұралмаған тақырып қалмайды.
4. Сұралмаған не білмеген тақырыпты мұғалімнің түбінде сұрамай
5. Уақытша оқытқан не жаңадан келген мұғалім есеп
6. Ең негізгісі өткен материалды қайталау арқылы оқушы
Ежелден ақ ұлы ойшылдарымыз Жүсіп Баласағұн, Әл-Фараби, ұлы
Шығармашылық – бүкіл тіршілік көзі. Мектепте білім беру
Қазақстан республикасының «Білім туралы» заңының білім беру жүйесінің
Қазақстан республикасының білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
Шығармашылық белсенділікті біз адамның жете түсінудегі талпынысынан туындайтын
Оқушыларды оқу ордасында білім алуға белсендіру жолдарының әрі
Активті және интерактивті әдістерге ойын түрінде
Интерактивті әдістердің тағы бір түрі – дәрістік, зертханалық,
Қазіргі кезде тәжірибе көрсетіп отырғандай, жоғары оқу орындарында
Оқытудың дамытушылық мақсаты оқушының шығармашылық жеке тұлғасын қалыптастыруға
Бүгінгі таңда оқушылардың үздіксіз білім алу міндеттерін жетілдіруіне
Оқушылардың таным белсенділігі дегеніміз – оқуға қажетті білім
Оқыту үрдісінде оқушылардың белсенділігі, негізінен, екі түрлі сипатта
Оқушы белсенділігі қандай болғанда да ой дербестігіне сүйенеді.
Шығармашылық белсенділік оқушының жоғары саналығы мен дербестігін керек
Оқушылардың шығармашылық белсенділіктеріне өз бетінше орындалатын баяндама,
Професор Р.Лембергтің пікірінше, оқушылардың өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру мына
оқушының істейтін жұмысының мақсатын айқын түсінуі;
жұмыстың жемісті аяқталуына, оның алдағы нәтижесіне қызығуы;
жұмысты оқушылардың өз еркімен, қалауымен орындауы.
Өзіндік жұмысты ұйымдастыруға қойылатын талаптар мыналар:
оқушылардың жұмысын оқу жұмысының басқа түрлері мен дұрыс
оқушылардың дербестігін арттырып, өзіндік білім алу қабілетін жүйелі
өзіндік жұмыстың мазмұнына күнделікті өмірден алынған материалдарды, хабарларды
оқушылардың өзіндік жұмысына шығармашылық тұрғыдан қарауға әр уақытта
ІІ Тарау. Оқушылардың білімін, дағдысын бағалаудың теориялық
2.1.Оқыту процесінде оқушылардың білімін анықтаудағы педагогикалық бағалау түрлері
Қазақстан Республикасының үздіксіз білім беру жүйесі саясатының басты
«Білім туралы» Заңда (8-бап) білім беру жүйесінің басты
- әлеуметтік-гуманитарлық ғылым саласында негізгі оқу мазмұнын білу,
- адамның адамға, қоршаған ортаға қарым-қатынасын реттейтін этикалық
- өзініә алдына кәсіптік міндеттерін жүзеге асыруға байланысты
- өз еңбегін ғылыми негізде ұйымдастыра білу,
- өзінің кәсіптік қызметінің түрі мен сипатының
Бұл талаптар - маман даярлығына қойылатын жалпы талаптар.
Мұгалімнің негізгі әлеуметтік қызметі-жас ұрпаққа қоғам міндеттеп отырған
Қазіргі нарықтық экономика жағдайында тәрбие процесінің тиімділігін одан
Жеке тұлғаның жан-жақты дамуына қалыптастыру:
- отанына берілгендікті, оның бостандығы мен тәуелсіздігін
- ғылым, мәдениет, техника сласындағы білімдер жүйесін
- адамгершілік қасиетттерді барынша құрметтеушілік, адамдарға деген
- еңбекте адал қарым-қатынасын, қоғам игілігі үшін
- әсемдікті барынша сезіне білуді, шын көріктілікті жасандықтан
- денсаулығы мықты және дене құрылысы жақсы дамыған,
- табиғатты қорғау, оның байлығын көздің қарашығындай сақтау,
Әрбір мектеп мұғалімінің алдында, міне осындай оқушы тұлғасын
Тұлғаны барлық жағынан дамытып тәрбиелеу, жас ұрпақты қоғам
Мұғалім еңбегі басқа қызметтермен салыстырғанда, өзіндік ерекшелігі мол
Мұғалім еңбегінің ғылымға негізделе отырып, белгілі жүйелілікпен жүзеге
Ұстаз бүгінге ғана емес, ертеңге, болашаққа қызмет істейді.
Мұғалім өз мамандығына байланысты ғылыми-теориялық мәселелерді, жоғары оқу
Педагогикалық ғылым жетістіктері мен озат педагогикалық тәжірибені заман
Қазіргі кезеңде ғылымның соңғы табыстарына негізделіп мектеп өңірінде
Қазіргі кезеңде білімнің беделі төмендеп, мәдениеттің, рухани байлықтың
Осыған орай педагог маманның моделін ұсынамыз:
- педагог-ол шын мәніндегі қоғамдық-әлеуметтік даму процесінің санасындағы
- педагогикалық процеске ие бола алатын әрекетті және
- педагог қазіргі заманның өркениетті, прогресшіл бағытына
- мектептегі педагог қызметті ұйымдастырудың негізгі формаларын;
- ұлттық бағдарламаның мазмұнын, оның идеялық-теориялық негізі дидактикалық
- оқушылардың жас ерекшеліктерін білуге;
- оқыту-тәрбиелеу процесін ұйымдастырудың формалары мен әдістерін сынып
Бұл үшін мұғалім:
- ғылыми теорияның методологиялық және психологиялық-педагогикалық негіздерін білуге;
-білім мен дағдының дидактикалық принциптерінің қалыптасып қадағалауға;
- танымдық процестердің мүмкіншіліктерін және ақыл-ой қызметін бірте-бірте
- пәнаралық байланысты қолдана отырып жүйелі білім беруге;
- өткен материал мен өтілетін материалды байланыстыра отырып
- оқушы бойында білім алуға өз еркімен ұмтылып
Эмоционалдық бағыт- мұғалімнің білімге деген көзқарасын асырып, оның
Ізденушілік бағыт-мұғалімнің оқу процесін жетілдіруі арқылы және профессионалдық
Бұл мұғалімнің психологиялық-педагогикалық қызметін талдаумен және озат педагогтар
Мұғалім ғылыми зерттеулердің теориялық негізін және зерттеу жұмысын
- оқу процесін бақылауға және талдауға;
- педагогикалық фактілерді бір жүйеге келтіруге;
- кез келген педагогикалық ситуацияға педагогикалық шеберлігін қолдана
- пән сабағының құрылымына жаңа формалар, әдістер қолдану
- сабақтың тақырыбын ашу мақсатына сәйкес қосымша материалдар
- өз еңбегінің жемісін болжай білуге;
- оқушылардың шығармашылық белсенділігін дамытуға;
- үнемі білімін жетілдіруге, орындаушылық тәжірибесін, оқушылармен сөздік
2.2. Оқушылардың білімін тексеру мен бағалаудың маңызы.
Елімізде бүгінгі жалпы білім беруді бастауы кеңес дәуірінің
Әлемдік білім беру кешенінде өркениетті елдерде білім беруді
Жалпы білім берудің мазмұндық және процессуалдық негізін
реттеу жолдарының өзіндік ерекшеліктері
«Кіруді»реттеу «Шығуды» реттеу
1. Мектепте берілетін білімнің мақсаты мен міндеттерін жалпылама
2. Мектептің әр сатысының мақсат пен міндеттерін нақтылау.
3. Әрбір оқытылатын пәннің орнын оқу жоспарда анықтау.
4. Әр пәннің мақсат мен міндетін екі деңгейде
- тұжырымдама;
- стандарт.
5. Оқу бағдарлама арқылы әр пәннің мазмұнын әр
6. Әр пән бойынша оқулық және оқу –
2. Білім аяларының мақсатын күтілетін нәтижелер арқылы нақтылау.
3. Оқу жетістіктерінің деңгейлерін анықтау.
4. Оқу жетістіктерін өлшейтін өлшеуіштер жүйесін дайындау.
5. Балама бағдарламалар, оқулықтар жасау арқылы нақтыланған мақсатқа
6. Білімге қатысушылардың жауапкершілікті өзара бөлісу жүйесінің қалыптасуы.
Бірыңғайлық білім беру жүйесі;
Оқу жүктеменің жылжымалы бөлігінің мазмұны Білімнің мазмұндық процессуалдық
ІІІ Тарау. Оқушылардың білімін тексеру мен бағалаудың
3.1. Тестілеу арқылы оқушылардың білімін тексеру.
Тест - оқытудың белгілі бір бөлігін меңгеру дәрежесін
Бақылауда рейтинг-тестік жүйесін қолдану ерекшелігі, оқу материалдары логикалық
Рейтинг-тестік бақылау түрлеріне:
а) күнделікті немесе ағымдық (текущий),
о) аралық (рубежный),
б) қорытынды (итоговый) бақылау жатады.
Күндслікті немесе ағымдағы бақылау әрбір модулдер бойынша жүргізіледі.
Аралық бақылау әрбір модульдср аяқталған кезеңдерде жүргізіледі. Осы
тест бағалау нәтижесін нақты көрсетеді;
уақытты үнсмді пайдалануға мүмкіндік туғызады;
бақылау бір мезгілде барлық оқушыларды қамтуға қол жеткізеді;
тест жұмысын атқару барысында барлық оқутылар бірдей тең
Қорытынды бақылау: зачет, емтихан.
Зачет (сынақ) жұмыстары бақылаудың дәстүрлі тәсілдері арқылы жүргізіледі.
Емтихан тестік форма негізінде жүргізіледі.
Тестік тапсырманың түрлері бақылау нысанасы мен тапсырманың, сипатына
Қорытынды бақылауға тек күңделікті және аралық бақылау қорытындысының
Оқыту - шәкірт пен ұстаздың өзара бірлесіп, ынтымақтасып
Қысқаша айтсақ, оқу-еңбек әрекетін орындауға қажетті
Сөйтіп, оқу мен оқыту, бір медалдің екі жағындай
Оқыту процесінің әртүрлі қырларын педагогиканың дидактика, сондай-ақ жекелеген
Оқу материалдары адам психологиясына зор талап қоятыны
Орыс психологы П. Я, Гальперии (1902-1988) өзінің "Ақыл-ой
ажырату, шамасын білу, т.б.) пайдаланады да, кейіннен оның
әрекетінің қалыптасуының әр кезеңінде екі бөлім: бағдарлау мен
Шәкірт ақыл-ойын жүиелілікпен дамыту үшін -оқытуды тым жеңілдетудің
Білім жүйелерінің меңгеру - күрделі ой жұмысының нәтижесі.
Осылайша ойлау тәсілдерін тиімді пайдаланудан шәкірттер өздері ұғынуға
Еліміздің озат, жаңашыл ұстаздары өз тәжірибелсрінде методика, педагогика,
Атап айтқанда, бұл біріншіден — үстаздың сабақты терең
Оқыту - динамикалық процесс. Оның сапасын үнемі жетілдіріп
Күні бүгінге дейін оқыту саласында қолданылып жүрген білім,
Рейтинг - ағылшын тілінде ( - "бағалау" немесе
Рейтинг жүйесінің мақсаты:
оқу-таным әрекетінің сапасын, нәтижесін арттыру;
оқу-таным әрекетінің сапасын тексеру, бағалаудың тиімділігін жетілдіру және
оқу-таным әрекетіндегі білім, білік, дағды сапасын, дәрежесін бақылауда
оқу-таным өрекетіндегі студенттердің жауапкершілігін, белсенділігін арттыру;
тексеруде уақытты үнемдеу.
Бұл жүйснің ерекшелігі оқытушының педагогикалық әрекеті мен студенттердің
3.2. Оқушылардың білімін бағалау әдістері.
Оқытудың мақсаттары бірқатар жағдайларға байланысты тиісті бір құрамдас
Білім берудің дәстүрлі жалпы мектептің мазмұны бұрынғы кеңес
Дәстүрлі технология ең алдымен авторитарлық педагогиканың талаптарына оқушының
Білімді меңгеру әдістері дайын білімдерді хабарлауға негізделеді, оқыту
Дәстүрлі оқыту технологияларының әдістерін екі келесі топтарға жатқызуға
Оқыту құралдары оқу мәліметтерін тасымалдаушы бола отырып, сонымен
Мұғалімнің білімді тікелей жеткізу қызметі азаяды, яғни біршама
Оқу құралдары дәстүрлі түрде тек оқытушы мен оқушының
Дербес компьютелердің шығуына байланысты оқу құралдары да сапалы
Компьютердің мониторындағы мәліметтерді бүкіл аудиторияға көрсету қажеттілігіне
Дербес компьютерлердің дамуы ақпарат тасымалдаудың жаңа түрлерін қажет
Қазіргі заманғы дербес компьютерлер магниттік және лазерлік дискі
Техниканың құрылғылыардың ингерациясының, машина және адамның бірігіуінің салдарынан,
Дербес компьютер бір жүйелі телекоммуникациялық желіге қосылғанда олардың
Қазіргі кез келген заманға сай оқу жүйесінің құрамында
CD-ROM диковод-лазерлі дискілермен жұмыс істеу үшін, программа
Егер локальды желіде жұмыс істеу немесе интернетке шығу
Технологиялар зертханасындағы мультимедиа информациясымен жұмыс істемейтін дербес компьютерде
Егер, мысалы, интернеттен алынған ақпаратты экранға шығару керек
Цифрлы видеокамералар қазіргі кезде үлкен таралымға ие.
Қазіргі заманның оқыту құралдарының ерекшелігі олардың
Жаңа технологиялар оны басты басқару құралына айналдырады. Екі
Компьютер мониторындағы бейнелердісаусақпен, көрсеткішпен немесе арнайы маркермен график
Жаңа білім беру практикасында қашықтан оқыту енгізудің негізгі
Қазіргі кезде мектептердің басым көпшілігінің интернетке кіруге мүмкіндігі
Дистанциондық оқытудың маңызды бөлігі болып оның экономикалық тиімділігі
Бүкіл әлемдік үлгеру жүйесінің тәжірибесі мен талдауы мынаны
Оқытудың төменгі өзіндік құны білім мазмұнының унификациясы арқылы,
Күндізгі оқытуға қарағанда дистанционды оқытудың қосымша мүмкіндіктері бар:
- білім беру және ғылыми мағлуматтар көлемінің тез
- қатысушылардың педагог профессионалдармен байланысу мүмкіндігі
- Аналогтық мүмкіндіктерді педагогтарда ала алады, олар өздерінің
- Оқушылардың педагог кәсіпқойлармен араласуында мүмкіндік алу аймақтық
Базалы түрде интеграцияланбаған медиабілімнің мазмұны қазіргі кезде 4
1. БАҚ каналдарынан берілетін мәліметтерді қабылдауға, оларды өңдеуге
2. Сындарлы ойлаудың дамуы, мәліметтердің жасырылған мәнін ашуды
3. Мектептен тыс мәліметтерді де ортақ контексте, базалы
4, Әртүрлі техникалық құрылғғыларды қолдана отырып, (компьютерлер, модемдер,
Медиабілімге деген көзқарастары мен мақсаттарын талдауы оқушылардың ашық
Сонымен, медиабілім мұғалімі арқылы әртүрлі байланыс жүйелерімен берілетін
Топтап оқыту.
Дарвиннің эволюциялық ғылыми теориясын жергілікті жер жануарларын мысалға
«Тәрбиесіз алған білім, адам баласының қас жауы» деп
Ұлт тағдыры болашақ жас ұрпактың еншісінде екендігін ескере
тәрбиелеуіміз қажет.
Эволюцияның қозғаушы күштерін оқытуда, оқушылар тірексіз-балалармен сөйлей отырып,
ашады.
1. Сабақта оқушы табиғатта бір даралар жойылып, екіншілері
отыратынын, яғни табиғаттың өзі сұрыптау жүргізетінін, адамның қолдан
2. Көшпелі салт-дәстүрге сай өзіндік өнер түрлері қалыптасқан
қазақтың сал-дәстүрге, аңшылық, саятшылық өнерімен қайта қауышады.
3. Барлық күш-жігері жүйріктігі саналатын «Қазақстанның ғажайыбы» атанған
Сабақ топтап оқыту әдісімен жүргізілді. Сабақтың бұл әдісінін
«Тіршілік үшін күрес».
«Тұқым қуалайтын өзгергіштік».
«Табиғи сұрыпталу» екендігін айта отырып, оқушыға ой тастап,
мысалды өмірмен байланыстыра келтіру. Сызба-кестелер үш топқа
таратылады. Әр сызба-кестеге тақырып қойылады.
Мысалы: 1-топқа «Тіршілік үшін күрес».
Шегіртке санының артуы мысал етіп алынды. Оқушы сызба-кестеге
Аналық шегіртке құрсағының ұшындағы жұмыртқа салғышпен қоймақалта жасап
Жауынның аздығы. Қоректің молдығы. Қолайлы жағдай. 1999 жылы
1. Тазыны қандай мақсатта пайдаланады.
2. Неліктен тазы ит аңшылыққа тандап алынды.
III топ оқушыларына «Табиғи сұрыпталу» тақырыбы берілді. Сызба-кестеге
Әр топтың оқушыларын сөйлетіп болып, мұғалім қорытынды жасайды.
Киік әлі даламыздың көркі, табиғатымыздың байлығы, Еуразия материгінің
Эволюцияның қозғаушы күштеріне талдау осылайша жасалынып болған соң,
Бұл сабақта оқушы өзіне таныс жануарларын мысалға ала
Қорытынды
Еліміздің әлеуметтік-экономикалық өміріндегі болып жатқан түбегейлі өзгерістер мен
Тұлғаны барлық жағынан дамытып тәрбиелеу, жас ұрпақты қоғам
Мұғалім еңбегі басқа қызметтермен салыстырғанда, өзіндік ерекшелігі мол
Қазіргі заман мұғалімнің жана проблемаларды жүйелі түрде оқуын
Сонымен, мұғалімнің қандай болса да педагогикалық еңбекке жарамдылық
Қазіргі кезеңде білімнің беделі төмендеп, мәдениеттің, рухани байлықтың
Оқушылардың білімін тексерудің қазіргі кездегі дәстүрлі
Қазіргі оқыту тәсілдері бойынша
Оқушылардың білімін есепке алу және бағалаудың қалыптасқан түрлері
Оқыту, білім беру деген сөзден «нені қалай оқыту
Халқымыздың ұлы ойшылы, ақын Абай «он бесінші қара
Сонымен қатар қызығу мәселенің өнер-білімді жаңғыртуда жетекші мәнге
Қазақстан республикасында орта білімді дамыту тұжырымдамасы білім беру
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
ҚР Президенті Н.Ә.Назарбаевтың халыққа жолдаған «Қазақстан -2030» үндеуі,1997.
ҚР этномәдениеттік білім беру концепциясы, 1996.
ҚР 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасы,
Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика. Алматы, 2000.
Педагогика. Дәріс курсы./ Құраст. Хмель Н.Д., Жампеисова Қ.К
Қалиұлы С. Қазақ этнопедагогикасының теориялық негіздері мен тарихы.
Табылдиев Ә. Қазақ этнопедагогикасы. Алматы, Санат,2001.
Мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі./ред.басқар. С.Қалиев, т.б.
Методика воспитателной работы. / Под ред. Л.И. Рувинского.
С. Әбенбаев. Тәрбие теориясы мен әдістемесі. Алматы, Дарын,
Ә. Құтпанбаев, Е. Райымжанов. Еңбекке баулу және ұлттық
Қожахметова К. Сынып жетекшісі. – Алматы,Әлем,2000.
Рожков М.И., Байбородова Л.В. Теория и методика воспитания.
Қалиев С. Үлгілі үйдің ұл-қызы. Алматы, Атамұра, 2001.
Қалиев С., Майғарапова Ш. Оқушылардың тұлғалық қасиетерін дамытудың
Қожахметова К. Мектептің ұлттық тәрбие жүйесі: теория және
Ильясова А. Класс жетекшісінің жүргізетін тәрбие жұмысының жүйесі.
Ұзақбаева С.А. Тамыры терең тәрбие. Алматы, Білім, 1995.
19. Құлмағамбетова, Исанова А, Исингарина М, Көккөзова М,
20. Кәтенбаева Б. Етістікті оқытуға байланысты грамматикалық таблица.
21. Жаниязов Ә. Лексиканы оқытуға арналған таблица. А,
22. Қазақ тілі мен әдебиеті. 2. 2004 жыл.
23. Айдосова. Грамматикалық ойындар арқылы оқушылардың
белсенділігін арттыру.
23. Қанжанова Г. Ізденімпаздықтың жемісі. Қазақ тілі мен
24. Оралова А. Қазақ тілі сабақтарында тіл ұстарту.
25. Әбдразаков Е. Адамгершілік имандылық тәрбиесі.-Шымкент, 1994 жыл.
26. Әбиев Ж. Жаңа адамды қалыптастыру.-Алматы,
27. Әтемова Қ. Ата-аналар жиналысының мәні. Қаз. Мем.
28. Безкаравайный С. Жұмабаев А. Мектепте өткізетін тарихи-
әдеби кештер .- Алматы, Мектеп, 1968 жыл.
29. Бержанов Қ. Оқу- ағартудағы халықтар достығы.- Алматы,
1976 жыл.
30. Бабанский Ю. Педагогика.- Москва .1988 жыл.
2
БІЛІМ
БІЛІМ
адами капитал
ақпараттық капитал
адамзаттың өркендеуі
жеке тұлға тағдырындағы мәні
жеке мемлекет қауіпсіздігі
Тіршілік үшін күрес
Жүйрік күшті
Табиғи сұрыпталу
Суаттың алыстығы
Қолайсыз жағдай
Әлсіз, ауру
Оқушылардың білімін бағалау әдістері
Бағалаудың тарихы
Информатикадан оқушылардың іс-әрекетін бақылау мен бағалау негіздері
Информатика пәнінен қазіргі таңдағы бақылау, тексеру, бағалауды ұйымдастыру жолдарын қарастыру
Жобалап оқыту жағдайында оқушылардың білімін бақылау мәселелеріне талдау жасау
Электрондық кестенің көмегімен мектеп информатика курсы бойынша көпнұсқалы тестер жасау әдісі
Білімді бағалаудың критерийі
Білім мен дағдыны бақылау мен бағалаудың маңызы мен міндеттері
Ғылыми педагогикалық зерттеу әдістері туралы ақпарат
Оқушылардың білімін тексеру мен бағалау