Кәсіпорынның маркетингтік мақсаттарының жүйесі


МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ............................3
1 МАРКЕТИНГ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ЖОҒАРЛАТУ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ
1.1 Маркетингтің әлеуметік – экономикалық мәні...................5
1.2 Өнімнің бәсекеге қабілетілігін бағалау....................8
1.3 Кәсіпорындағы маркетингтік зерттеулер...............12
2 МАРКЕТИНГТІ КӘСІПОРЫНҒА ЕНГІЗУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1 ”АБДИ Компани” А.Қ.-ның қызметі ………………………………….....17
2.2 ”АБДИ Компани” А.Қ. қаржылық – эканомикалық талдау…..…….......21
2.3 Фирмадағы маркетингтік жоспарлау.....................25
3 КӘСІПОРЫНДА МАРКЕТИНГТІ ЖЕТІЛДІРУ
3.1 Кәсіпорында маркетинг қызметін жетілдіру.................28
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.................33
КІРІСПЕ
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының экономикасы түбегейлі жүйелік өзгерістер кезеңнін
Бүгінгі таңда қалыптасқан экономикалық жағдайларда кәсіпорындар алдында тұрған жаңа
Қазақстан Республикасында өндірілетін тауарлар мен қызметтердің көпшілігі бойынша тұтынушылар
Бүгінгі күнгі маркетингтің әр сипаттағы барлық анықтамалары толықтай тауар
Бұл тақырыптың өзектілігі нарықтық экономикада маркетингтің рөлі, яғни кәсіпорындағы
Ал мақсаты Қазақстан Республикасында маркетинг қызметінің мәнін ашу, атқаратын
1 МАРКЕТИНГ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ЖОҒАРЛАТУ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ
1.1 МАРКЕТИНГТІҢ ӘЛЕУМЕТТІК- ЭКОНОМИКАЛЫҚ МӘНІ.
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде маркетинг кәсіпорынның нарықтық және өндірістік
Маркетингтің негізі болып табылатыны – бұл бірін – бірі
Елімізде болып жатқан нарықтық қатынастардың ықпалымен үнемі қозғалыста болатын
Маркетинг – бұл шын мәнінде, кәсіпорынның кез келген шаруашылық
Маркетинг – бұл нарықты талдау, кәсіпорындар қызметіның әр қилы
Маркетингтің негізгі қызметі – сатып алу, сату процесінде ең
Маркетинг қызметінің жүйесінде, сол сияқты кәсіпорынның басқа жеке
Нарық, тауарлар, тұтынушылар және бәсекелестер жөнінде сенімді, дер кезінде
Кәсіпорынның тауар өндірудегі мүмкіншілігі.
Тұтынушыларға ықпал ететін сұраныс, нарық, бәсекелестер.
Маркетингтің экономиколық мәні мына төмендегі нәтижелікті тұжырымдайды:
Тауардың бәсеке жарамдылығын жасау.
Тауарларды жылжытуды жеделдету.
Сатып алушылардың қажеттіліктерін қанағатандыру.
Өндірістің тиімділігі және тауарлар сату.
Маркетинг қызметі жағдайында нарық екі түрге ажыратылады:
Сатушы нарығы (рыногы)
Сатып алушы нарығы (рыногы)
Сатушы нарығы – бұл шын мәнінде, тапшылық нарығы, онда
Нарықты зерделеу екі жайғасымда жүзеге асырылады: оның ерекшелік сипаты,
Ондай және басқадай жайғасымның артықшылығы өнімге бағдарланған маркетинг немесе
Өнімге бағдарланған маркетинг, мынандай жағдайда қолданылады, егер де кәсіпорынның
Егер де кәсіпорынның қызметі тікелей нарықтың өзінен шығатын мұқтаждықты
Маркетингтің негізгі принциптері - жалпыға бірдей нысалығы, яғни тұтынушылардың
Маркетингтің принциптік әдіснамалына сәйкес кел келген процестерге тән басқару
.
Сурет 1
Маркетингтің негізгі бейнелері
Түрлері
Талдамалық Маркетингтік ортаны талдау, тұтынушылар, тауар құрылымы, жабдықтау көздері,
Өндірістік Талдаманы ұйымдастыру және жаңа тауарлар өндіру, әлуеті сатып
Өткізушілік Тауар қозғалысы жүйесін ұйымдастыру, өткізу арналарын таңдау, жинақтау,
Басқару және бақылау
Маркетинг жоспарын әзірлеу (бағдарламалар), оларды қаржыландыру, маркетингті ақпаратпен қамтамасыз
1-ші суреттің жалғасы
Талдамалық арнаны екі қосалқы бейнеге бөлуге болады: нарықты кешенді
Маркетингтің талдамалы бейненің нәтижесі оның өндірістік бейнесін және қосалқы
Шығарылған тауарлар, өндірілген өнімдер нарыққа келіп түседі. Мұндағы маркетингтің
Өткізім тұжырымының тәсілі және маркетинг мына төмендегі бейнемен көрінеді:
Өткізу тұжырымдамасы
Тауарлар
ынталандыру
пайда
Маркетинг тұжырымдамасы
Қажетсіну
маркетинг
нен алынған пайда
Маркетингтің негізгі принциптері мыналардан тұрады:
Тұтынушы мұқтажын, нарықтық жағдайда, кәсіпорынның нақты мүмкіндіктерін делме –
Тұтынушы мұқтажын мейілінше толық қанағаттандыру, нақтылы мәселелерді шешу үшін
Нақтылы бір нарық жоспарланған мөлшерде және белгілі мерзімде өнімді
Ғылыми – техникалық ойды және нарық жаңалықтарын пайдаланып, тауарларды
Сұранысты қалыптастыру мен оған жағдай жасау бір мерзім ішінде
Маркетингтегі бастысы - мақсаты бағдарлану және кешенділік, яғни кәсіпкерлік,
Маркетингтің құрал - жабдықтарына:
1.Есептеу – мәлімет тіркеу жүйесі. Басқару процесін тиімді ұйымдастыру
2.Сұранысты жоспарлау – ғылыми жүргізу формасы, перспективті зерттеудегі шешем.
3.Нарық коньюктарасын анализдеу – белгілі бір кезеңде және нақты
4.Жарнама – соңғы мақсатқа жетудегі бағыталған, яғни тауар мен
Мичиган университетінің професоры Е.Макарти «маркетинк-микс»дамыта отырып, 1960-шы жылы төрт
1.2 ӨНІМНІҢ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН БАҒАЛАУ.
Өнімнің бәкеге қабілетілігін бағалау.
Берілетін әдістемелік амалдарды жүзеге асырудың 3 кезеңі бар.
1-ші кезеңде өнімнің нарық сегментінің құрамын анықтау және осы
2-ші кезеңде максималды пайда әкелетін кәсіпорынның тауарын анықтау. Өндіріс
3-ші кезеңде өткізу қызметінің тиімділігі анализделінеді және уақыт үнемдеу
Нарық жағдайының позициясын бағалау әдісі нарықты динамикада фирманың қалыптастыру
Нарықта өнімді жылжыту.
Мақсатты тұтынушылары бар нарықтық нышаны анықтағаннан кейін, нарықта өнім
А варианты. Егер де өнімнің мақсатты аудиториясы ретінде мүмкін
Б варианты. Егер де әр түрлі белгілер бойынша тұтынушылар
В варианты. Тұтынушыларды Б варианты бойынша сегменттегеннен кейін, басқа
Сурет 2
Нарықта өнім жылжыту әдісі:
А
Б
А-«Міндетті әдістемесі (соңғы тұтынушыға сұраныстың әсері)».
Б-«Итеру әдістемесі (агрессивті түрде өнімді мәжбүрлеу) ».
«Міндетің әдістемесі кезінде нарықта жылжытатын тауарды сауда ұйымдарын сатып
Кәсіпорынның іскерлік белсенділікті кеңейту бағыты аз мөлшерде болсада, кәсіпорынның
Кесте 1
Мінез - құлықтың стратегиялық бағыты.
1-ші кестеде өндірістік нарықтың матрицасын талдау:
Терең ену маркетингтік стратегиясы (ескі өнім – ескі нарық)
Маркетинг жүйесі кәсіпорынның нарыққа бейімделу мен тұрақтадыруды жоғарлату факторы
Кәсіпорынның шаруашылық қызметінің табысы келесі ережелер негізінде дұрыс қабылданған
Кәсіпорынның экономикалық потенциалы таңдаған шаруашылық сферасында нақты мүмкіндіктермен бағаланады.
Әрбір кәсіпорынның мүмкіндігі өндірісте қолданылмаған ресурстар мен қорларға байланысты.
Кәсіпорынның экономикалық потенциалы тек қана мүмкіндіктер мен ресурстар бар
Кәсіпорынның экономикалық потенциалын келесі түрде қарастыруға болады:
Кәсіпорынының
экономикалық =
потенциалы
Бұлардың қосындысы кәсіпорынның жалпы шаруашылық қызметтерді құрайды. Ол басқа
Жалпы түрде шаруашылықтың маркетингтік стратегияның эффективтілігін келесі формула арқылы
Эфективтілік=Ресурс көлемі+өнім өндіру+ өнімді өткізу
1.3 КӘСІПОРЫНДАҒЫ МАРКЕТИНГТІК ЗЕРТТЕУЛЕР.
Маркетингтік зерттеулер – шаруашылық басқарудың элементі. Олар кәсіпорында өндірісте
Нарыққа тауарды шығару алдында, кәсіпорын мыналарда сенімді болу керек:
Ұсынылған өнім өз сатып алушыларын табады.
Сатушы ұсынған баға өнім өндіруге кеткен шығыннан аз болмайды.
Өнімді дайындау үшін кәсіпорын нарықта материал, шикізат және т.б.
Кәсіпорын потенциалын бағалау.
Кәсіпорын күшті жақтарына потенциалды ресурстардың жеткілікті мөлшерде бар болуы
Кәсіпорынның әлсіз жақтарына қызметтің стратегиялық бағыттың толық жетілдірмеуі, нарық
Тиімді мүмкіндіктеріне кәсіпорынды алдын – алу және қадағалау,
Қауіп – қатер ықтималдықтың пайда болуына кәсіпорынның маркетингтік жүйесі
Кәсіпорынның күшті және әлсіз жақтардың құрамы мен оның мүмкіндіктері
Бөліктердің қиылысқан жерінде төрт бөлік: А бөлігі
2-ші кесте.Кәсіпорынның күшті және әлсіз жақтарын ескере отырып мүмкіндіктері
Анализдің қорытындысы бойынша А бөлігінде кәсіпорынынң күшті жақтарын ескере
Стратегияны жасау барысында мүмкіндіктер мен қауып – қатерлер өзінің
Кәсіпорынның (фирманың) маркетингі.
Қазіргі кәсіпорынның маркетингі көп мақсатты мінез – құлқтан тұрады.
Мақсаттардың белгілері бойынша жіктелуі.
Маркетингтік мақсаттардың жіктелуі мақсаттарды жобалуды нақтылау және сәйкесінше әдістер
Сурет 3
Кәсіпорынның маркетингтік мақсаттарының жүйесі.
ациялық
Маркетингті қайта құру.
Маркетингті қайта құру біріншіден, ескі маркетингтік тәсілдерден жаңа тәсілдерге
Фирмаға жаңа маркетингтік және ұйымдастырушылық әдістерді енгізу
Қайта құрудың әдесі мақсатталған бағдарламаның жасалуы.
Осы бағдарламаны басқару үшін құрылымды құру.
Қайта құруды түзету үшін басқарудың әдістерін мен формаларын қалыптастыру.
Жаңалықты енгізудегі кәсіпорынның қаржылық, материалдық және еңбектік ресурстардың
Ұйымдастырушылық жоспарда мынандай кедергілер болуы мүмкін:
Бөлемшелер арасында кофликт.
Бөлемшелер арасында коммуникацияның жақсы дамымағандығы.
Ұйымдастырушылық жұмыстарға жаңа талаптар мен қалыптасқан ынталандыру жүйесі арасында
Не болсада қалыптасқан қарым – қатынасты сақтап қалу.
Барлық барьерлардің ішінен мамандар жоғарығы басқарушылық кәсіпорындардағы маркетингтің жаңа
Нарық сегментін таңдау.
Маркетинг тұрғысынан қарағанда нарықтар бір – біріне ұқсамайтын әрбір
Сонымен нарықты сегменттеу дегеніміз – нарықтағы тұтынушыларды әртүрлі топтарға
Тұтынушылардың әртүрлі тауарға деген қажеттілігін қанағатандыру деңгейі максималды дәрежеге
Фирманың тауарды өңдеуге, өндіруге, өткізуге кеткен шығындарды ұтымды және
Әлеуетті тұтынушылардың іс - әрекетін айқындап, талдау негізінде қолайлы
Тауардың, фирманың бәсеке қабілетін жоғарлатуды қамтамасыз етеді.
Бұрын басқа фирмалар ескермеген жаңа рынок сегментіне шығу арқылы
Нарық нышанын анықтау.
Кәсіпорының коммерциялық табысы өзінің нарығын табуымен ғана емес,
EP = Х * П * У , немесе
Мұнда:
ЕР – і-ші тұтынушылық сегменттің нарық сиымдылығы j-ші тауарлық
Х - і-ші тұтынушылық сегментте мүмкін болатын тұтынушылардың саны;
П - і-ші тұтынушылық сегментке орташа сатып алушылық қаржылық
У - j-ші тауарлық сектордың өнімін сатып алуға мүмкін
Н - j-ші тауарлық сектор бойынша і-ші сегменттің
Егер j-ші тауарлық сектор бойынша барлық тұтынушылық сегменттердің көлемін
ЕР = ∑ Х * П * У
Барлық тауарлы сектор брйынша нарықтық сиымдылықтарын қоссақ, онда жалпы
ЕР= ∑ ЕР.
Жалпы нарық сиымдылықта (dn ) әрбір нишаның бөлігі
Dn = ЕР / ЕР.
Нишаны вертикалды және горизонтальды болуы мүмкін (немесе олардың қосылуы).
2 МАРКЕТИНГТІ КӘСІПОРЫНҒА ЕНГІЗУДІҢ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1 ”АБДИ КОМПАНИ” А.Қ.-НЫҢ ҚЫЗМЕТІ.
Компанияның құру тарихы.
Қазақстан Республикасында канцелярлық нарығында белгілі өндірушілер болмағанда, біраз уақыт
келгенде және Қазақстан барлық жабдықтаушылармен байланыс жоғалтқан кезде, яғни
«АБДИ Компаниң А.Қ. – ның стратегиялық бизнесі».
Өзіне қатысты қызметтің максималды түрде дамуы Компанияның сапалы және
Сауда жүйесі, филиалдар.
Қазақстанның үлкен қалаларында кең сервистік жүйелері бар: Алматы, Астана,
Қызметтер.
АБДИ Компани өзінің тұтынушылары үшін әртүрлі қызметтерді ұсынады:
Компанияның сайтында интернет – дүкен. Оның саитын мына адрес
Жеңілдіктер мен әртүрлі төлеу формалары.Мысалға: көп тауар алғаны үшін
Тауарды мемлекеттің әрбір аймақтық өкілдігіне жеткізу: алыс және оқшау
14 қала бойынша тауарды офиске дейін жеткізу.
АБДИ дүкенінде сатып алынған әрбір тауарына кепілдік.
Логоны тауарға енгізу;
Катриджті толықтыру;
Оперативті полигафия және т.б.
Компания тұтынушыға өз уақытында жоғары сапалы тауарды жеткізуге, тауар
Серіктестіктер қатары:
Әлемнің 35 елінде 180 өндіріс – фабрикалармен қарым –
Компанияның тұтынушылары.
АБДИ Компаниясының ең үлкен жетістігі болып тұтынушылардың жастық
Компанияның корпаративті тұтынушылары:
Мемлекеттік комитеттер мен органдар – Қаржы, Қорғаныс, Әділеттік, Байланыс
Банктер – Қ.Р. Ұлтық банкі; Қазақстан Халық Банкі; Тұран
Транспорттар – “Қазақстан Темір Жолы”; Эйр Астана; Алматы және
Байланыс, телерадиолық және телекоммуникациялық – “Қазпочта” ААҚ; “Қазақтелеком” ААҚ;
Зейнетақы фонды – Қазақстан Ұлтық Банктің ЗЖҚ; ҰларҮміт; Сенім;
Мұнай газ компаниялары мен кәсіпорындары – ҚазМұнайГаз; ҚазТрансОйл; Тенгиз
Энергетикалық компаниялар – Алматы Пауер Консолидейтед; “KEGOC” ААҚ; Астана
Аудиторлық компаниялар – «Қазақстанаудитң; Қ.Р. Аудиторлық Палатасы және т.б.
Өндірістер – Қазақстан Аллюминий; Қазцинк; Теміртау Меттал Стил; Фудмастар
Оқу орындары - Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ; ҚазМӘУ; Рысқұлов атындағы
Корпаративтік тұтынушылардың саны – 15000 және жылдан жылға өсуде.
Тауарлар.
Канцелярлық тауарлар адаммен бірге жыл бойы қосақталып жүреді.
Тауар ассортименті 15000-нан астам құрайды:
Ақ қағазды өнім;
Офиске арналған канцелярлық тауар;
Мектеп ассортименті;
Профиссианалды суретшілерге арналған көркем материалдар;
Компьютерлік аксессуарлар мен шығындар материалдары;
Имидж сувенерлік өнім; тастан, қымбат бағалы металдан және кожадан
Қосалқы тауарлар;
Мектепке арналған оқулықтар, қазақ тіліндегі әдістемелік оқулықтар;
2.2 АБДИ.АҚ. ҚАРЖЫЛЫҚ-ЭКАНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУ.
Кесте 3
АБДИ.А.Қ.-ның техникалық-эканомикалық көрсеткіштері.
№ Көрсеткіштер Өлшем 2008 2009 Ауытқу
бірлігі
(+:-) %
1 Өнімді өткізуден түскен табыс мың.тг 802456789 750123654 -52333135
2 Өткізілген өнімнің өзіндік құны мың.тг 467217646,5 558816893 91599246,53
3 Жалпы табыс мың.тг 335239142,5 191306761 -143932381,5 57,1
4 Кезең шығындары мың.тг 126600974,9 86291669,28 -40309305,63 68,2
5 Негізгі қызметтен түскен табыс мың.тг 208638167,6 105015091,7 -103623075,9
6 Негізгі емес қызметтен түскен табыс мың.тг -27007145,75 147388254,4
7 Салық салынғанға дейінгі жиынтық табыс мың.тг 181631021,9 252403346,1
8 Таза табыс мың.тг 127143707 176681488,5 49537781,48 139,0
9 Өткізілген өнімнің 1 теңгесіне кеткен шығындар тг 0,740000745
10 Өнім рентабелділігі % 44,65545538 18,79239748 -25,8630579
11 Сату рентабелділігі % 15,84430573 23,55364846 7,70934273
12 Өндіріс рентабелділігі % 1,242283606 0,708918568 -0,533365038
13 Жұмыскерлер саны адам 630 560 -70 88,9
14 Соның ішінде жұмысшылар адам 504 440 -64 87,3
15 Бір жұмыскердің еңбек өнімділігі адам 1273740,935 1339506,525 65765,59008
16 Бір жұмысшының еңбек өнімділігі мың.тг 1592176,169 1704826,486 112650,3177
17 Жұмыскерлердің жылдық еңбек ақы қоры мың.тг 148942,5 154096
18 Соның ішінде жұмысшылардың жылдық еңбек ақы қоры мың.тг
19 Бір жұмыскердің орташа айлық еңбек ақысы тг 106145077,9
20 Бір жұмыскердің орташа еңбек ақысы тг 132681347,4 142068873,9
21 Негізгі құралдардың орташа жылдық құны мың.тг 166713527 165014421
22 Амортизация мөлшері % 18,1 17,9 -0,2
23 Айналым құралдарының орташа жылдық құны мың.тг 103143647 103126522
24 Бір айналым ұзақтығы күн 46,91521297 50,17996744 3,264754465 107,0
25 Айналым коэффиценті 7,779992393 7,273818989 -0,506173403 93,5
26 Қор қайтарымдылығы тг 2,802517917 3,351958914 0,549440997 119,6
27 Қор сиымдылығы тг 0,356821983 0,298333012 -0,05848897 83,6
28 Қормен қарулану мың.тг 264624,646 294668,6089 30043,9629 111,4
29 Амортизация сомасы мың.тг 30175,053 29537,506 -637,547 97,9
3-інші кестенің жалғасы.
Бұл кестеде көріп отырғанымыз АБДИ Акционерлік Қоғамына қаржылық –эканомикалық
Кестенің негізгі элементтеріне 1-ші номер берілген. Бұл номерлар көрсеткіштердің
Бұл кестеде 1-ші тұрған көрсеткіш өнімді өткізуден түскен табыс
2-ші тұрған көрсеткіш өткізілген өнімнің өзіндік құны. Бұл жердеАБДИ
3-ші көрсеткіш жалпы табыс. Бұл әлі бөлінбеген, міндетті төлемдер
4-ші көрсеткіштің, яғни кезең шығындары осы кездегі шығындарының жиынтығы.
Негізгі қызметтен түскен табысты анықтау үшін , жалпы табыстан
6-шы көрсеткіш негізгі емес қызметтен түскен табыс.Бұл,АБДИ компаниясының қосымша
1)Көмекші, қосалқы, өндірістерінің өнімін, қызметін өткізуден түскен табыс, алып-сатудан
2)Негізгі құралдарды, материялдық емес активтерді сатудан түскен табыс.
3)Бірлескен кәсіпорынға қатысу, , құнды қағаздарды сатып-алу, олардан түскен
4)Ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді қаржы салымдарынан түскен және
5)Мүлікті жалға беруден, сауда нүктелерін ашудан түскен табыстардан құралады.
2008- ші жылы -27007145,75теңге, 2009-шы жылы 147388254,4 теңге
7-ші көрсеткіш салық салынғанға дейінгі жиынтық табыс. Салық салынғанға
8-інші көрсеткіш таза табыс. Өнімді өткізуден түскен табыстытан аламыз
9-ыншы көрсеткіш өткізілген өнімнің бір теңгесіне кеткен шығындар. Бұл
Кәсіпорынның қызыметінің тиімділігі мен қаржы нәтежиелерінің салыстырмалы сипаттамасын рентабелділік
10-ыншы көрсеткіш өнім рентабелдігі. Рентабелділік 2008-ші жылы 44,65545538 ді,
11-інші көрсеткіш сату рентабеділігі. Бұл көрсеткіш жалпы табыстың (таза
Өндіріс рентабелділігі таза табысты бөлеміз негізгі өндіріс қорларына қосамыз
АБДИ компаниясынң 2008-ші және 2009-шы жылы персоналдар саны төмендегенін
Келесі көрсеткіш орташа жылдық құны .Негізгі құралдардың орташа жылдық
2.3 ФИРМАДАҒЫ МАРКЕТИНГТІК ЖОСПАРЛАУ.
Көптеген фирмалар көп жылдарға арналған жоспарсыз жұмыс істейді. Жаңа
1) Келешекке арналған жоспарлау фирма басшыларын іс келешегін алыстан
2) Алдағы бақылауға алынған іс-әрекет көрсеткіштерін анықтауға мүмкіндік береді.
3) Фирма әрекеттерін ұтымды үйлестіруге көмектеседі;
4) Фирма өзінің міндетін және саяси мақсатын
5) Фирманың күтпеген кездейсоқ өзгерістерге күні бұрын дайын болуына
6) Фирманың барлық бөлімшелерінің өзара дұрыс байланысын,
Маркетингтік қызметтердің ең маңыздылары болып нарықты зерттеу және тауар
Ұзақ мерзімді жоспарлау жүйесінде кәсіпорынның болашақ жағдайын анықтауда негізгі
Маркетинг жоспарларын құру әдістеріне қарай келесі түрлері бар: жоғарыдан
1.Ситуациялық талдау (SWOT – талдау, strengths – күшті
2. Маркетинг мақсатарын белгілеу;
3. Маркетинг стратегияларын анықтау;
4. Бағдарламаның тәжірбиелік жүзеге асуын жетілдіру;
5. Маркетинг бюджетін құру;
6. Бақылау.
Маркетинг жоспарлаудағы қазіргі кең тараған ұғымы инвестициялық жоба немесе
Әлемдік тәдірбие көрсеткендей, бизнеске алғашқы қадам – бұл жоғары
Бизнес – жоспар өз ісінің болашақ дамуын анықтауда кәсіпорынға
Бизнес – жоспар келесі мәселелерді шешу үшін қажет:
- Кәсіпорының мақсатарын қалыптастыру, нақты сандық көрсеткіштерді жүзеге асыру
- Қойылған мақсаттарға жетуді қамтамасыз ететін өзара
- Қаржыландырудың қажетті көлемін анықтау және оның көздерін іздестіру;
- Жобаны жүзеге асыру кезінде кездесетін қиыншылықтар мен мәселелерді
- Жобаны жүзеге асыру үрдісін бақылау жүйесін ұйымдастыру;
-Инвесторларды жобаны қаржыландыруға тартатын түбегейлі негіздеуді дайындау.
Маркетинтік жоспарлау үрдісі келесі қалыптасқан әдістемемен кәсіпорындағы стратегиялық маркетинг
3 КӘСІПОРЫНДА МАРКЕТИНГТІ ЖЕТІЛДІРУ
3.1 КӘСІПОРЫНДАҒЫ МАРКЕТИНГ ҚЫЗМЕТІН ЖЕТІЛДІРУ
Маркетингті басқару бұл табыс табу, күтпеген
Маркетингті басқару жүйесінің құрылымы функционалдық немесе жағрапиялық принципке, шығарылатын
Фирманың өзі микроорта күштерінің бірі болып есептеленеді. Фирманың құрамында
АБДИ А.Қ. алдына болашақта жұмыс барысы дамыту үшін келесідей
Бірінші стратегия ,белсенді маркетинг стратегиясы – баға жоғары және
Екінші стратегиялық бағыт , таңдап ену стратегиясы – жоғары
Үшінші стратегиялық бағыт , кең көлемді ену стратегиясы –
Төртінші - бәсекелестерін ығыстыру болып табылады. Бұл бәсекелестерін ығыстыру
АБДИ фирманың мақсатына жетуі көбіне 3 факторға тәуелді:
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін құру үшін өндіріс пен басқаруды жаңартып
Бірінші кәсіпорынның әрекет ететін немесе жұмыс жасайтын саланыың құрлымын,
Бірінші , жаңа бәсекелестердің пайда болу қауіпі. Яғни, жаңадан
Екінші өнімдерді алмастыратын дасқа өнімдердің пайда болуы. Бұл көрсеткіш
Үшінші жеткізушілердің немесе жабдықтаушылардың қабілеттілігі немесе ұстанымдары. Менің ойымша
Төртінші көрсеткіш Тұтынушылардың және кәсіпорынның өнімдерді және шикізаттарды сатып
Бесіншісі, ол саланың өзіндегі бәсеке қабілеттілікті арттыру. Мысалы мектептегі
АБДИ компаниясы бәсеке қабілеттлік стратегиясын әзірлеуде мынандай негізгі екі
Бірінші, ресурсты тиімді пайдалану және бөлу. Мұнда шектеулі ресурстарды
Екінші cыртқы орта әсеріне бейімделу, мұндағы факторлардың өзгерісіне бейімделу
Нарыққа ену стратегиясы қазіргі кездегі өндірілген өнімді және өткізу
АБДИ фирмасы үшін нарықтық даму стратегиясы келесі жағдайларда тиімді
1 АБДИ компаниясы жаңа географиялық нарыққа ену есебінен, өзінің
2 Демографиялық фактор мен өмір стилдерінің нәтежиесінде нарықта жаңа
3 Жоғары сапалы және жақсы танымал өнімдер үшін қолданудың
Тауарлар әзірлеу стратегиясында АБДИ фирмасының бір қатар танымал сауда
Диверсификация стратегиясында АБДИ фирмасы бір ғана асортименттік топтарға шектен
Маркетинг басқаруды функционалды ұйымдастырудың мағынасы мынадай: маркетингтің жеке элементерін
Сурет 4
Маркетингті басқарудың функционалды түрі.
Басқарудың осылай ұйымдастырудың артықшылығы кұрлымның оңайлығында және әрбір буынның
Егер АБДИ - тауар өндіруші өте аумақты жерге кызмет
Фирма өзінің маркетинг қызметінің құрамын барлық маркетингілік жұмыстарды толық
Функцианалды ұйымдастыру. Маркетингілік қызметті функцианалды ұйымдастыру ең көп тараған
Функцианалды ұйымдастырудың артықшылығы оның қарапайымдылығында. Екінші жағынан, тауар ассортименттерінің
Географиялық ұстаным бойынша ұйымдастыру. Елдің барлық территорияларында сауда жасайтын
Тауар өндірсі бойынша ұйымдастыру. Тауар номенклатурасы кең немесе
Өндіріс бойынша ұйымдастыру фирманың шығаратын бұйымдары бір – бірінен
Тауар өндірісі бойынша ұйымдастырудың бір қатар артықшылықтары бар. Біріншіден,
Нарық бойынша ұйымдастыру. Көптеген фирмалар өз тауар ассортименттерін түрлі
Нарық бойынша ұйымдастыру тауар өндірісі бойынша ұйымдастырумен ұқсас. Нарық
Егерде АБДИ компаниясының қаржылық жағдайы нашарлаған кезде персоналдар санын
ҚОРЫТЫНДЫ
Кәсіпорында маркетингтік қызметінің дамымағандығы осы қызметтердің жарым – жартылай
Сыртқы маркетингтік ақпараттан басқа, кәсіпорынның жағдайы туралы мәлімет болу
Шын мәнінде, шаруашылық практикада кәсіпорын нарықта позицияны перспективтілігін мен
Маркетингтің негізі болып табылатын – бұл бірін – бірі
Маркетинг – бұл шын мәнінде, кәсіпорынның кез келген шаруашылық
Маркетинг – бұл нарықты талдау, кәсіпорындар қызметіның әр қилы
Курстық жұмыстың барысында «АБДИ Компаниң А.Қ-ның сауда жүйесін,
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
А.К. Мейірбеков, К.Ә.Әлімбетов. «Кәсіпорынның экономикасы».Оқу құралы – Алматы: Экономика,
2. С.Н. Нысанбаев, Г.А. Садыханова
3. Д.Қ. Ілиясов. «Маркетинг: теориясы мен практикасы». — Оқу
Алматы. Қазақ Университеті, 2002.
4. Филип Котлер. «Маркетинг негіздері». — Алматы:
5. w.w.w. АБДИ Компани.kz
6. К.Б. Бердалиев. «Қазақстан эканомикасын басқару негіздері». Оқулық-
7. Елшібаев. Р. Лекциялар жинағы .
8. Есімжанова.С.Р. «Маркетинг». Оқу құралы. Алматы -
9. Әмірбекұлы. Е. Лексиялар жинағы.
10. Дүйсенбаев.К.Ш. Төлегенов.Э.Т. Жұмағалиева.Ж.Т. «Кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдау». Оқу
Өндіріс
Ескі Жаңа
Ескі Терең ену маркетингтік стратегия Позицияны кеңейту маркетингтік
Жаңа Өнім өңдеу маркетингтік стратегиясы Диверсификация
Кәсіпорын жағдайының ерекшеліктері.
Мүмкіндіктері Қауіп-қатер
1. 2. 3. … 1.
Күшті жақтары
1
2
3

А
С
Әлсіз жақтары
1
2
3

В
Д
Өндіруші
Көтерме сауда
Бөлшек сауда
Соңғы тұтынушы
Өндіруші
Көтерме сауда
Бөлшек сауда
Соңғы тұтынушы
Маркетинг басшысы
Рыртнокты зерттеу
Өнім ассортиментін жоспарлау
Өткізу
Жарнама және тауар өнімін ынталандыру
Сервис қызметін көрсету
Құрамы
экономикалық
ұйымдастырушылық
ғылыми
техникалық
әлеуметтік
Орта
Ішкі
Сыртқы
Орнату мерзімі
Стратегиялық
Тактиклық
Оперативті
Приоритеттік
Ерекше приоритетті
Приоритеттері
Тағы басқалар
Иерархия
Барлық ұйым
Бөлемшелер
Қайталана берушілік
Тұрақты
Қайталана беретін
Бір жолғы
Шаруашылық-өндірістік циклінің кезеңі
Жобалу, құру, енгізу
Өсу кезеңі
Кемелдену кезеңі
Өмірлік циклінің аяқталуы
Қызмет түрі
Маркетингілік
Өндірістік
Инновациялық
Қаржылық
Административті
34






Ұқсас жұмыстар

«Nur-ali trade» ЖШС-н басқарудың ұйымдастырушылық жүйесі
Маркетингтік орта жайлы
Маркетингтің мәні мен мағынасы және негізгі концепциялары
Нарықтағы өндірістік және басқару жүйелері
Маркетингтің негізгі мақсаттары
Нарықтық экономика жағдайындағы өнім сапасын арттыру және маркетинг
Фирманың басқару жүйесіндегі маркетинг
Бизнес-жоспардың теориялық және практикалық аспектілері
Концепциялардың алғашқысы - өндірістік концепция
Маркетингтік мазмұны қағидалары