Денсаулық саласын талдау




МАЗМҰНЫ
Қысқартулар мен шартты белгілер.......................................................................3
Нормативтік сілтемелер..........................................................................................4
Анықтамалар.............................................................................................................5
КІРІСПЕ......................................................................................................................6
1 АДАМ КАПИТАЛЫНЫҢ МӘНІ МЕН ҚАЛЫПТАСУ
1.1 Адам капиталының мәні....................................................................................10
1.2 Адам капиталының қалыптасуының теориялық негіздері............................14
2 ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫНДАҒЫ АДАМ КАПИТАЛЫН ПАЙДАЛАНУДЫ ТАЛДАУ
2.1 Білім саласын талдау.........................................................................................23
2.2 Денсаулық саласын талдау...............................................................................33
2.3 Еңбек ресурстарын пайдалануды талдау........................................................40
3 ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫНДАҒЫ АДАМ КАПИТАЛЫН ДАМЫТУДЫҢ
3.1 Білім саласын дамытудың негізгі бағыттары.................................................57
3.2 Денсаулық саласын дамытудың негізгі бағыттары........................................65
3.3 Еңбек ресурстарын дамытудың негізгі бағыттары........................................85
ҚОРЫТЫНДЫ........................................................................................................93
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ..........................................................96
ҚОСЫМШАЛАР
Қысқартулар мен шартты белгілер
ҚР – Қазақстан Республикасы
ОҚО – Оңтүстік Қазақстан обылысы.
ЖОО – Жоғарғы оқу орын.
ДСМ – Денсаулық сақтау мәселесі
АҚТҚ – Адамдарда әртүрлі инпекциядан қорғайтын имундық жүйесін әсерінен
ЖҚТБ – Жұқтырған қорғаныс тапшылығының белгісі
ДДҰ – Дүние жүзілік денсаулық сақтау ұйымы
БҰҰ – Біріккен ұлттар ұйымы
Нормативтік сілтемелер
1 Қазақстан Республикасының Президенті туралы Қазақстан Республикасының 1995
2 Қазақстан Республикасындағы білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға
3 «Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы туралы» Қазақстан Республикасының 2002
4 Қазақстан Республикасының Парламенті және оның депутаттарының мәртебесі
5 Қазақстан Республикасының Үкіметі туралы: Қазақстан Республикасының 1995 жылғы
6 Қазақстан Республикасының Конституциясы. -Алматы :
7 Мемлекеттік қызмет туралы : Қазақстан Республикасының 1999
8 Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы: Қазақстан
9 «Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау iсiн реформалау мен дамытудың
10 Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі
11 Халықты жұмыспен қамту туралы : Қазақстан
12 Қазақстан Республикасының мемлекеттік басқару жүйесін жаңғырту шаралары
13 Жаңа онжылдық – жаңа экономикалық өрлеу –
Анықтамалар
Бұл магистрлік диссертацияда келесі терминдерге сәйкес анықтамалармен пайдаланған.
Адам капиталы- Адам капиталы дегенде ең басты мәселе –
Капитал- деген ұғым бізше қаржы, байлық, ақша, құн мағынасында
Демографиялық- Елдегі халықтың саны мен сапасы.
Әлеуметтік- Қоғамдағы халықтың денсаулығы, білімі және оның мәдени құндылықтары
Инновациялық- Қоғамдағы жаңа ғылыми техникалық прогрестің даму жүйесі болып
Интеллектуалды- Адам санасының ақыл-ой ұшқырлығы.
Білім- Адамның бай рухани қазынасы болып табылады.
Педагог- Баланы өмір тәрбиесіне дайындайтын және қадағалаушы жеке тұлға,
Интернет- Жедел ақпараттық байланыс құралы болып табылады.
Денсаулық- Адам жанының дене мүшесінің дұрыс қалыптауы мен қатар
Салауатты өмір салты - Қоғамда адамдардың дұрыс өмір сүру
Еңбек- Тауарлар мен қызметтерді шығаруда қолданылатын адамның дене және
Еңбек ресурстары- бұл жұмыс істейтін немесе жұмыс іздейтін еңбекке
Еңбекақы- Кәсіпорындарда немес басқада ұйымдарда жасалынған еңбегі үшін төленетін
КІРІСПЕ
Жалпы сипат. Зерттеу жұмысында Еліміз Қазақстанда Адам капиталын дамытудың
Адам капиталын дамытудың негізінде ғылым мен білімді өндіріспен ұштастыру
Зерттеу тақырыбының өзектілігі. Қазіргі кезеңде Қазақстан әлемнің бәсекеге барынша
Ел экономикасының бәсекелестік жағдайда дамуын қамтамасыз етуге әсерін тигізетін
Алғаш америкалық экономист Теодор Шульц XX ғасырдың 60-шы жылдарының
Тақырыптың зерттелу деңгейі. Халықаралық тәжірибе ерте балалық шақтан
Оқытудың ерте кезеңіндегі инвестицияның үлкен қайтарымы болатынын көрсететін байланыс
Зерттеудің мақсаты. «Адам капиталын дамытудың аймақтық проблемалары» жөнінде ОҚО
Зерттеудің міндеттері. Диссертациялық зерттеу жұмысының алдына қойған мақсатына сәйкес
ОҚО білім саласын реформалау жаңа инновациялық технологияны пайдаланудың алатын
білім жүйесін саясатты дамытудағы жаңа құрылымдық өзгерістердің мәнін
әлемдік білімнің даму тенденцияларына сәйкес, ОҚО әлеуметтік саланы саяси
ОҚО денсаулық саланы реформалау, саяси-әлеуметтік сипатын ашып көрсету;
денсаулық саласындағы кадрларды қайта даярлау жөінде біліктілікті арттыру мәселелерді
Денсаулық сақтау нысандарының құрылысын бастау мерзімдерінің ауысуы. Ауруханалардың күрделі
ОҚО еңбек ресурсын қайта жүйелеу мәні мен мазмұнына, оның
салыстырмалы еңбек нарығын саяси және экономикалық тәсілдерді қолдана отырып,
ОҚО жұмыссыздық мәселесін жою жөнінде жол картасы атты бағдарламасының
Диссертациялық зерттеудің пәні Қазақстан Республикасының Адам
Зерттеудің нысаны ОҚО әлеуметтік құрылымдар жүйесіндегі білім, денсаулық сақтау
Зерттеудің ғылыми жаңалығы Зерттеу еңбегінде төмендегідей нақты ғылыми нәтижелерге
- инновациялық даму сатысындағы Қазақстан үшін әлеуметтік саясатты
- ОҚО аймақтық білімді ғылыммен ұштастыру күрделі саяси
- білім саясатының ғылыми-техникалық түсінігі және оның саяси
- аймақтық денсаулық жүйесін ғылыми-техникалық бағдарламамен мазмұны анықталынып,
- Облыстың денсалық сақтау жүйесінің кадрлық әлеуетін арттыру тұстары
- аймақтық еңбек нарығын дүниежүзілік нарықтық жүйе арқылы дамыту
- жұмыссыздықты жою саясаттын дамытудың әлемдік саяси тәжірибесіне талдау
Зерттеудің теориялық-әдістемелік негіздері. Диссертациялық зерттеу барысында Қазақстан Республикасы
Диссертациялық жұмыстың тәжірибелік маңызы. Зерттеу нәтижесінде алынған теориялық қорытындылар
1 АДАМ КАПИТАЛЫНЫҢ МӘНІ МЕН ҚАЛЫПТАСУЫНЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Адам капиталының мәні
Адам капиталының мәні жалпы қоғамда адам капиталы ұғымы,
Ал америкалық экономист Теодор Шульц XX ғасырдың 60-шы жылдарының
Біз бір мәселеге мән берейік. Капитал деген ұғым бізше
– Адам капиталының негізгі өлшемдері қандай болу керек:
– Адам капиталының бірнеше өлшемдері болады.
1.Демографиялық,
2.әлеуметтік,
3.құқықтық,
4.отбасылық.
Мәселен, демографиялық өлшемді алайық. Елдегі халықтың саны мен сапасы.
Ал енді бұрынғы Кеңес Одағы республикалары елдерін алатын болсақ,
Қоғамда заң үстемдік етпесе, бойыңдағы ешқандай қасиеттеріңді іске асыра
Адам капиталы тұрғысына алғанда, қазір біздің еліміз үшін не
–Үш мәселе аса маңызды. Білім, екінші денсаулық, үшінші әлеуметтік
– Әрине. Қоғамның қазынасы – адам. Адамның қоғамдағы орны
Ал адам капиталы дамыған елде қандай мамандық иелерінің мәртебесі
– Үш мамандық алға шығады. Бірінші – педагогтік біліктілік.
Елімізде біз білім саласына ішкі жалпы өнімнің 3,6 пайызын
Қазақстандағы ата-аналардың балаларына құйып отырған қаржысы – 10 млрд.
– Енді бүгінгі күнгі ең құнды инвестиция, қай мемлекетте
«Елбасы «Назарбаев Университеті» студенттеріне оқыған дәрісінде «Сарапшылардың есептеуі бойынша,
«XXI-ғасырда аса дамыған индустриалдық елдер білікті мамандарды дайындау мен
1.1 Адамкапиталының қалыптасуының теориялық негіздері
Экономикалық дамудың қазіргі кезеңінде Қазақстан үшін стратегиялық маңызы бар
Адам капиталы - инвестициялар нəтижесінде қалыптасқан жəне адамның жинақтаған
Адам капиталы теориясының пайда болуы жəне дамуы қоғамдағы ғылыми-техникалық
Адам капиталы деп əдетте адамның еңбек өнімділігінің өсуіне жəне
Адам факторы, адам дамуы – Қазақстан үшін стратегиялық міндет.
Нарықтық экономика жағдайында ең бір ауыр және жауапты шаралардың
Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялардың әлеуметтік проблемаларды шешуге пайдаланатын қаржы ресурстарының тиімділігін
ХХ ғасырдың 70-ші жылдары АҚШ-та ақпараттық қоғам, ашық қоғам
Адам капиталының бір критерийі де – денсаулық. Ел Конституциясында
Бүгінде мәселен, Еуропа Америкадан ХХ ғасырдың 90-жылдарының басында көп
Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назарбаевтың 2010 жылғы Жолдауында белгіленген жаңа
Бүгінгі күні мемлекеттің экономикалық жетістігі ең алдымен адами фактормен,
Елдердің артықшылығы табиғат қорларының байлықтарымен немесе арзан жұмыс күшімен
Адам және еңбек әлеуеттерін іске асыруда қажетті жағдайлар мен
Адам капиталы, мысалы: қаржы капиталы, қорлар және тағы басқаларға
Замануи инновациялық экономиканың негізгі ерекшеліктерін талдай отырып, пайдалану негізінде
Қазіргі заман, ғылым мен білім экономикалық пайда өндірген дәрежеде
Жоғары оқу орындары жаңаша мамандықтардың:жүйе талдаушы, ген инженериясы саласының,
Рынокта білікті жұмысшы кадр тапшылығына әкеп соғатын жоғары оқу
Қазақстан Республикасының Парламенті инновациялық экономиканың, адам капиталы мен оның
ТМД-елдерінде 2010 жыл ғылым мен инновация жылы болып жарияланды.
Қазір Мәжілісте «Ғылым туралы» жаңа заң жобасы қарастырылып жатыр.
Президенттің Халыққа жасаған жолдауында, кәсіптік және техникалық білім кәсіптік
«Назарбаев Университеті» - тұжырымдамасы жоғары мектептің әлемдік озық тәжірибесін
Интеллектуалды мектептерге келсек, олар оқу озаттарын, қазақша,орысша және ағылшын
Сонымен, барлық жүйелі үштағаның «адам-қоғам-мемлекет» әлеуметтік - экономикалық дамуының
2 ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫНДАҒЫ АДАМ КАПИТАЛЫН ПАЙДАЛАНУДЫ
2.1 Білім саласын талдау
Қазіргі ақуалды талдау Мектепке дейінгі білім беру. 1995 -
Қазіргі таңда балабақшалар жұмсақ және қатты керек-жарақтармен, ойыншықтармен, спорт
Осы заманғы әлемде ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды иемдену оқу
Ақпараттандыру оқушылардың компьютерлік сауаттылығын болжап қана қоймай, сонымен бірге
Биылғы жылы республикалық, жергілікті бюджеттер қаражаттары есебінен 22 мектеп
Мақсаттар мен міндеттер
Мақсат. Облыста балалардың мектепке дейінгі тәрбие, орта білім алуына
1-кесте- Оңтүстік Қазақстан облысының 2008-2010 жылдарға арналған білім беруді
Индикатор 2006ж.
есеп
2007ж.
баға Болжам
2008ж. 2009ж. 2010ж.
Мектепке дейінгі оқытумен қамтылған балалардың саны, адам 59744
62720 38550 39620 40680
1 2
Тұрғындардың жалпы санына шаққанда 6 жасқа дейінгі балаларды мектепке
15,1 16,3 17,8 18,6
Мектепке дейінгі балалар ұйымдарының саны, бірл. 141
167 180 195 201
Мектепке дейінгі ұйымдармен қамтудың деңгейі, саны бірл. 1000 балаға
0,82 0,85 0,93 1,07
Жалпы орта білім беретін ұйымдардағы оқушылардың саны, адам
520829 562598 559428 556970
Білім беру жүйесіндегі оқушылардың жалпы санына шаққан жалпы орта
76,0 77,4 77,4 77,2
Жалпы орта білім беретін ұйымдардың саны, бірл. 1031
1031 1033 1040 1041
Мектептерді компьютерлендіру деңгейі, 100 оқушыға шаққан компьютер саны
3,1 3,5 3,8 4,2
Жалпы оқушы санына шаққандағы ҰБТ-ға қатысқан оқушы үлесі, %
75 75 76 77
1-кестенің жалғасы
1
Орта білім беру жүйесіндегі оқушылар жалпы санына шаққандағы бастауыш
2,18 2,14 2,18 2,36
Орта білім беру жүйесінде оқушылар жалпы санына шаққан орта
9,23 8,46 8,41 8,43
Бастауыш кәсіптік білім беретін оқу орындарының саны, бірл.
25 26 27 27
Орта кәсіптік білім беретін оқу орындарының саны, бірл.
64 60 58 53
Бастауыш кәсіптік білім беретін ұйымдардың бітірушілерінің саны, адам
4440 4620 4680 4800
Орта кәсіптік білім беретін ұйымдардың бітірушілері саны, адам
12300 12800 14200 14800
Жұртшылықты бастауыш кәсіптік білім берумен қамту, %
0,56 0,58 0,58 0,61
Бір оқушыға шаққан орта білім беруге кететін мемлекет шығын
72,02 82,82 95,25 109,53
Білім беру саласындағы жұмыспен қамту саны, адам
98820 101951 103421 105632
Білім беру жүйесіндегі жұмыскедің орташа еңбек ақылары, өткен жылдағы
130 105,6 105,6 105,6
2-кесте - Оңтүстік аймақ бойынша жалпы білім мекемелердің саны.
2003/04 2004/05 2005/06 2006/07 2007/08 2008/09 2009/10
Жоғарғы оқу орындар саны
19
18
19
17
11
12
12
Колледждер
саны
31
37
50
59
61
62
63
Кәсіптік мектептер (лицейлер) саны
24
28
28
28
28
25
26
Күндізгі жалпы білім беретін мектептер саны
1022
1025
1026
1031
1031
792
776
1-сурет
2-сурет
Жоғары бiлiм беру
Әлемнiң алдыңғы қатарлы елдерiнде жоғары және жоғары оқу орнынан
(2-кесте)
Қазақстан Республикасының жоғары бiлiм беру
Жоғарғы оқу орындарымен 2009/2010 оқу жылдарында 20,3 мыңнан аса
ОҚО білім беруді талдау жүйесі мектепке дейінгі мекемелер
Мектепке
дейінгі
мекемелердің
саны
Балалар саны,
адам
2001
102
13 818
2005
107
17 406
2007
154
22 424
2008
164
23 020
2009
183
25 600
2008 жылмен салыстырғанда мектепке дейінгі мекемелердің саны 11,6%, оқушылардың
Мектепке дейінгі мекемелерде жалпы орын саны 2009 жылы 22,4
Күндізгі жалпы білім беретін мектептер
Оқу жылының басына
Күндізгі жалпы білім беретін мектептердің саны
Оқушылар саны,
адам
2001/2002
1 006
524 388
2005/2006
1 027
534 402
2007/2008
1 032
520 557
2008/2009
1 032
516 169
2009/2010
1 031
519 770
2009/2010 оқу жылының басында 1031 күндізгі жалпы білім беретін
Техникалық және кәсіптік оқу
мың адам
оқу жылының басына
Оқу жылы
Кәсіптік
лицейлер
Колледждер
сан,
бірлік
оқушылар,
адам
саны, бірлік
оқушылар,
адам
2001/202
23
9 369
28
17 173
2005/206
28
11 807
57
42 805
2007/208
28
12 287
68
63 348
2008/209
28
12 689
69
65 881
2009/200
26
12 893
70
64 554
мың адам
2009/2010 оқу жылында дербес орта кәсіби білімді мамандар даярлаумен
Жоғарғы оқу орындар
Оқу жылының басына
Жоғарғы оқу орындарының
саны
Студенттер саны
2001/2002
32
58 604
2005/2006
28
100 984
2007/2008
13
89 930
2008/2009
14
77 741
2009/2010
13
73 911
2009/2010 оқу жылының басына жоғарғы оқу орындарының саны 2008/09
4-сурет
2.2 Денсаулық саласын талдау
Оңтүстік Қазақстан облысы республиканың ірі өңірлерінің бірі болып табылады.
«Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау ісін реформалау мен дамытудың 2005-2010
Денсаулық сақтау басқармасының жұмысына әсерін тигізетін факторлар
Қаржылық дағдарыс
Әртүрлі салаларда жұмыс орындарының қысқаруы,денсаулық сақтау саласына медицина кадрларының
Денсаулық сақтау нысандарының құрылысын бастау мерзімдерінің ауысуы. Ауруханалардың күрделі
Денсаулық сақтаудың апаттық жағдайдағы объектілерінің үлес салмағын азайту.
1-кесте- ОҚО денсаулық сақтау саласын талдау
Денсаулық сақтауды басқару тиімділігінің жеткіліксіздігі
Жыл сайын бөлінетін қаржының ұлғаюына қарамастан Оңтүстік Қазақстан облысында
Облыс бойынша медицина ұйымдарының қазіргі заманғы зертханалық құрал-жабдықпен қамтамасыз
Облыс бойынша гемодиализдік төсек-орынның жетіспеушілігі орын алған. Сондай-ақ денсаулық
Халықты және медициналық ұйымдарды дәрілік қамтамасыз етуді фармацевтикалық қызметке
Облыстыңда денсаулық сақтау саласының кадр ресурстарының
жетілмеуі.
Әлемдік тәжірибе медициналық қызметтер сапасын жоғарылату үшін
Ауылдық аймақтарда кадрлардың жетіспеушілігі өткір проблема күйінде қалып отыр.
2-кесте- Облыстың денсалық сақтау жүйесінің кадрлық әлеуетін арттыру
1
1.Саланы қоғамның қажеттілігіне сай келетін білікті кадрлармен қамтамасыз
Білім жетілдіру және мамандану курстарынан өткен дәрігерлердің үлес салмағы
Облыстың біліктілік санаты бар дәрігерлерінің үлес салмағы (%) (2008
2 .Орта медициналық білімнен кейінгі мамандарды даярлау тиімділігін
Ведомствоаралық өзара іс-қимыл
Ана мен бала денсаулығын қорғау ДСМ іске асыратын іс-шаралар
Салааралық үйлестіруді талап ететін іс-шаралар Ішкі саясат басқармасы ОҚО
Білім басқармасы, Ішкі саясат басқармасы, ОҚО мәдениет басқармасы –
Көмекті босану және балалар ұйымдарын медициналық құрал-жабдықпен жарақтандыруға жергілікті
Әлеуметтік елеулі аурулардың ауыртпалығын азайту-ДСМ іске асыратын іс-шаралар Ана
Салааралық үйлестіруді талап ететін іс-шаралар Ішкі саясат басқармасы ОҚО
Білім басқармасы, Ішкі саясат басқармасы, ОҚО мәдениет басқармасы –
ОҚО білім басқармасы – білім беру үдерісінде санитарлық-гигиеналық талаптардың
Көмекті босану және балалар ұйымдарын медициналық құрал-жабдықпен жарақтандыруға жергілікті
3-кесте- Жарақаттық ауыртпалығын азайту
ДСМ іске асыратын іс-шаралар Салааралық үйлестіруді талап ететін іс-шаралар
1 2
Санитарлық авиацияны дамыту.
Реанимобильдер сатып алу.
Дәлелді медицина қағидаттарына негізделген жарақаттанудың және уланудың диагностикасы мен
Жарақат кезінде мамандандырылған медициналық көмек көрсетуді жетілдіру.
ТЖМ басқармасы – төтенше жағдайлар кезінде дер кезінде медициналық
Еңбек, халықты әлеуметтік қорғу министрлігінің департаменті
- өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету; мүгедектерді медициналық –
4-кесте Санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылықты қамтамасыз ету
ДСМ іске асыратын іс-шаралар Салааралық үйлестіруді талап ететін іс-шаралар
1 2
Оба бойынша қолайсыз (энзоотиялық) аумақты тексерумен қамтуды ұлғайту.
Аса қауіпті жұқпалардың табиғи ошақтарында алдын алу іс-шараларын жүргізу.
Санитарлық-эпидемиологиялық сараптамалар кезінде зертханалық зерттеулеу жүргізу.
Жергілікті атқару органдары – балаларда декретпен белгіленген жаста профилактикалық
5-кесте- Салауатты өмір салтын қалыптастыру және ұтымды тамақтану
ДСМ іске асыратын іс-шаралар Салааралық үйлестіруді талап ететін іс-шаралар
1 2
«Салауатты өмір салты» салалық бағдарламасын ісске асыру мониторингі.
Ұтымды тамақтану және тамақ өнімдерінің қауіпсіздігі саласындағы стратегияны ендіру.
Білім басқармасы – оқушылардың салауатты өмір салтының дағдылары туралы
Туризм және спорт басқармасы – дене шынықтыру - спорттық
Жергілікті атқару органдары – СӨС насихаттау жөніндегі іс-шараларды іске
2.3 Еңбек ресурсынтарын пайдалануды талдау
Ағымдағы жағдайды талдау Қазақстанда еңбек ресурсурсының қалыптасуы еңбек
Оңтүстік Қазақстан облысының халқын жұмыспен қамту және әлеуметтік қолдау
Кәсіби даярлауға, қайта даярлауға 1,7 мың адам, оның ішінде
2008 жылдың маусым айынан бастап шетел жұмыс күшін тартуға
Қабылданған шаралардың нәтижесінде экономикалық тұрақтылықтың әсерінен жұмыспен қамтылған халық
Бұл бағытта қабылданып жатқан шаралар аз қамтамасыз етілген отбасыларды
Қазақстан Республикасының «Балалы отбасыларға берілетін мемлекеттік жәрдемақылар туралы» және
2009 жылдың 1 қаңтарына 18 жасқа дейінгі балаларға арналған
2009 жылдың 1 қаңтарына 9531 отбасындағы 47405
Сонымен бірге, құрамында бірде-бір жұмыс істеушісі жоқ отбасылар саны
Қаржы дағдарысынның күнкөріс деңгейінен төмен өмір сүретін отбасылар санын
Облыста 41,3 мың соғыс ардагерлері мен оларға теңестірілгендер, оның
Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы» Заңы
Әлеуметтік қызметтерді аудандар мен қалалар деңгейлерінде мемлекеттік мекемелер көрсетеді.
Кесте- 2- 2006-2008 жж. аралығында ОҚО бойынша еңбек
№ Көрсеткіштер 2006 ж 2007 ж 2008 ж 2008ж.
1 Жұмыссыздардың жалпы саны (адам) 75800 75000 74018
Оның ішінде:
2 -ерлер 32500 25700 30202 -7,07
3 -әйелдер 43300 49300 43816 +1,19
4 Жұмыссыздық деңгейін төмендету үшін әр түрлі бағдарламалар бойынша
5 Ақылы қоғамдық жұмысқа жіберілгендердің саны (адам) 9821
6 Кәсіптік оқытуға жіберілгендердің саны (адам) 1664 1654 1672
Мемлекеттік жұмыспен қамту органдарында тіркелген жұмыссыздар саны (адам) 8166
7 Жұмысшы күшіне вакансия (қажеттілік), бірлік 17474 17082
8 Талданатын еңбек нарығының шиеленісушілігі 0,46 0,45 0,48
Ескерту – Кесте ОҚО ЖҚҮӘББ-нің есептік мәліметтері негізінде автор
Жұмыссыздардың жалпы санында 40,8% (30,2 мың адам) ерлер, 59,2%
Қазақстан Республикасының Перзиденті Н.Назарбаевтың халыққа ұсынған биылғы Жолдауында
2008 жылғы еңбек рыногы және еңбекақы төлеуді талдау
1. Жалданып жұмыспен
Жалдамалы қызметкерлердің тізімдік саны, мың адам
барлығы*
оның ішінде ірі және орта кәсіпорындарда
2001 жыл
231,2
201,7
2005 жыл
264,2
217,8
2006 жыл
275,1
236,2
2007 жыл
284,7
247,8
2008 жыл
292,2
254,2
*) Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын
кәсіпорындарды есептемегенде
2008 жылы облыстың кәсіпорындарында (кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды
Кәсіпорындарда жалдамалы жұмыс істейтін қызметкерлердің тізімдік саны 2007 жылмен
2008 жыл
қабыл-данған
шыққан
Барлығы
66,7
58,4
Ауыл шаруашылығы, аң аулау және орман шаруашылығы
0,8
1,4
Балық аулау, балық шаруашылығы
0,01
0,01
Өнеркәсіп
16,7
19,1
кен өндіру өнеркәсібі
1,9
1,1
өңдеу өнеркәсібі
11,7
14,9
электр қуатын, газ бен суды өндіру тарату
3,1
3,1
Құрылыс
8,0
5,7
Сауда; автомобильдерді, бұйымдарды және жеке пайдаланатын заттарды
6,3
4,3
Мейманханалар мен мейрамханалар
0,1
0,02
Көлік және байланыс
2,4
2,1
Қаржы қызметі
1,6
1,3
Жылжымайтын мүлікпен операциялар, жалға беру және тұтынушыларға қызмет
4,7
3,3
Мемлекеттік басқару
4,4
3,9
Білім беру
11,1
8,6
Денсаулық сақтау және әлеуметтік қызмет көрсету
6,1
4,5
Коммуналдық, әлеуметтік және дербес қызмет көрсету
4,5
4,0
мың
адам
Облыс кәсіпорындарындағы жалдамалы жұмыс істейтін қызметкерлердің қозғалысы
Жұмыссыздық және жұмыспен қамту
(ОСД және ОҚО ЖҚҮӘББ деректері бойынша)
Жұмыс-сыздық деңгейі, %-бен
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық санында тіркелген жұмыссыздар үлесі, %-бен
2001 жыл
11,5
1,7
2005 жыл
7,5
0,9
2006 жыл
7,2
0,8
2007 жыл
6,9
0,7
2008 жыл
6,6
0,8
1-сурет
Жұмыссыздыр саны, ХЕҰ әдісна-масы бойынша, 2008 жылы бағалаумен 74,0
Сонымен қатар, еңбек рыногында жасырын жұмыссыздық тіркеледі – толық
2008 жыл
мың адам
2007 жылға
%-бен
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық
1 118,6
103,4
Жұмыспен қамтылған халық
1 044,6
103,8
жалдамалы қызметкерлер
558,0
109,9
өз бетінше жұмыспен қамтылғандар
486,6
97,5
Жұмыссыздар
74,0
98,7
Экономикалық тұрғыдан енжар халық
448,3
99,5
2008 жыл
адам
2007 жылға
%-бен
Еңбек делдалдылығына өтінішпен келгендер саны
27 474
128,2
Жұмысқа орналастырылған азаматтар саны
23 119
133,3
Жыл соңында жұмыссыздар ретінде тіркелгендер саны
8 818
113,9
Кәсіби даярлауға немесе қайта даярлауға, біліктілігін арттыруға жіберілгендер
1 736
105,0
Қоғамдық жұмыстарға қатысқандар
9 773
100,7
2008 жыл
Толық емес жұмыс күні немесе толық емес жұмыс аптасында
1 921
одан өндіріс (жұмыс, қызмет) көлемінің қысқаруына байланысты толық емес
97
Өндірістің бос тұрып қалуына байланысты уақытша жұмыс істемейтін қызметкерлердің
2 378
одан жалақы сақтауынсыз демалыс берілген қызметкерлердің саны
1 959
Өндірістің бос тұрып қалуына байланысты толық емес жұмыс істейтін
64
Еңбек ақы төлеу
өткен жылға %-бен
Атаулы жалақы индексі*
Нақты жалақы индексі*
2001 жыл
125,3
117,0
2005 жыл
117,9
110,5
2006 жыл
120,7
110,9
2007 жыл
133,1
117,9
2008 жыл
113,5
94,9
*) Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды есептемегенде
2008 жылы бір қызметкердің орташа айлық атаулы жалақысы (кәсіпкерлік
Бір қызметкердің орташа айлық атаулы жалақысы (кәсіпкерлік қызметпен айналысатын
Жалдамалы жұмыспен қамтылған қыз-меткерлер еңбекақысының артуы экономикалық қызметтің барлық
Орташа айлық атаулы жалақы, теңге
Өткен жылға
%-бен
атаулы жалақы индексі
нақты жалақы индексі
Барлығы
41 679
113,5
94,9
Қаржы қызметі
77 405
115,2
96,3
Көлік және байланыс
67 766
115,8
96,8
Жылжымайтын мүлікпен жасалатын операциялар, жалға беру және тұтыну-шыларға қызмет
64 284
121,6
101,6
Мейманханалар мен мейрамханалар
58 472
109,2
91,2
Өнеркәсіп
57 868
122,7
102,5
Құрылыс
50 821
122,8
102,6
Мемлекеттік басқару
42 519
101,4
84,7
Денсаулық сақтау және әлеуметтік қызмет көрсету
33 030
110,0
91,9
Білім беру
32 269
109,4
91,4
2008 жылғы орташа айлық жалақы
теңге
2-сурет
Халықтың жұмысбастылығы проблемасын талдаудың арқасында 2004-2009 жылдардағы мәліметтерге қарағанда
Жалпы тіркелген жұмыссыздардың саны аймақ бойынша 9560 шамасында,
2009 жылғы еңбек рыногы және еңбекақы төлеуді талдау
Жалданып жұмыспен қамтылу
Жалдамалы қызметкерлердің
барлығы*
оның ішінде ірі
2001
231,2
201,7
2005
264,2
217,8
2007
284,7
247,8
2008
292,2
254,2
2009
294,4
257,1
2009 жылы облыстың кәсіпорындарында (кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды
Кәсіпорындарда жалдамалы жұмыс істейтін қызметкерлердің тізімдік саны 2008 жылмен
2009 жылы облыстың кәсіпорындарына 73,8 мың жалдамалы қызметкерлер жұмысқа
2009 жыл
қабыл-данған
шыққан
Барлығы*
73,8
60,4
Ауыл, орман және балық шаруашылығы
0,6
0,7
Өнеркәсіп
12,2
12,9
Құрылыс
10,4
7,9
Көтерме және бөлшек сауда; автомобильдерді және мотоциклдерді жөндеу
5,2
3,8
Көлік және қоймалау
1,5
1,6
Тұру және тамақтану бойынша қызметтер
0,02
0,2
Ақпарат және байланыс
0,4
0,4
Қаржы және сақтандыру қызметі
1,0
1,2
Жылжымайтын мүлікпен жасалатын операциялар
0,2
0,2
Кәсіби, ғылыми және техникалық қызмет
2,1
1,6
Әкімшілік және қосалқы қызмет көрсету саласындағы қызмет
2,2
1,5
Мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті әлеуметтік қамтамасыз
4,3
2,7
Білім беру
9,3
6,6
Денсаулық сақтау және әлеуметтік қызметтер
22,8
18,1
Өнер, ойын-сауық және демалыс
1,2
0,7
Өзге де қызметтер түрлерін ұсыну
0,5
0,2
Облыс кәсіпорындарындағы жалдамалы қызметкерлердің қозғалысы
*) Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды есептемегенде.
Жұмыссыздық және жұмыспен қамту
Оңтүстік Қазақстан облысының Статистика департаменті және Оңтүстік Қазақстан облысының
Жұмыс-сыздық деңгейі, %-бен
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық санында тіркелген жұмыссыздар үлесі, %-бен
2001
11,5
1,7
2005
7,5
0,9
2007
6,9
0,7
2008
6,6
0,8
2009
6,6
0,8
3-сурет
Жұмыссыздыр саны, Халықаралық Еңбек Ұйымдарының (ХЕҰ) әдіснамасы бойынша, 2009
Сонымен қатар, еңбек рыногында негізгі жасырын жұмыссыздық тіркеледі –
2009 жыл
мың адам
2008 жылға
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық
1 132,7
101,3
Жұмыспен қамтылған халық
1 057,6
101,2
жалдамалы қызметкерлер
545,2
97,7
өз бетінше жұмыспен қамтылғандар
512,4
105,3
Жұмыссыздар
75,0
101,4
Экономикалық тұрғыдан енжар халық
463,7
103,4
2009 жыл
адам
2008 жылға %-бен
Еңбек делдалдылығына өтінішпен келгендер саны
36 200
131,8
Жұмысқа орналастырылған азаматтар саны
30 288
131,0
Жыл соңында жұмыссыздар ретінде тіркелгендер саны
9 560
108,4
Кәсіби даярлауға немесе қайта даярлауға, біліктілігін арттыруға жіберілгендер
1 773
102,1
Қоғамдық жұмыстарға қатысқандар
9 771
100,0
2009 жыл
Өндірістің бос тұрып қалуына байланысты толық емес жұмыс істейтін
24
Толық емес жұмыс күні немесе толық емес жұмыс аптасында
1 364
одан өндіріс (жұмыс, қызмет) көлемінің қысқаруына байланысты толық емес
1 332
Өндірістің бос тұрып қалуына байланысты уақытша жұмыс істемейтін қызметкерлердің
1 818
одан жалақы сақтауынсыз демалыс берілген қызметкерлердің саны
1 818
Еңбек ақы төлеуді талдау
өткен жылға %-бен
Атауы жалаы индексі*
Нақты жалақы индексі*
2001
125,3
117,0
2005
117,9
110,5
2007
133,1
117,9
2008
113,5
94,9
2009
116,6
108,2
2009 жылы бір қызметкердің орташа айлық атаулы жалақысы (кәсіпкерлік
Бір қызметкердің орташа айлық атаулы жалақысы (кәсіпкерлік және қызметпен
Жалдамалы жұмыспен қамтылған және қызметкерлер еңбекақысының көлемі артуы
Орташа айлық атаулы жалақы, теңге*
Өткен жылға
атаулы жалақы индексі
нақты жалақы индексі
Барлығы
48 610
116,6
108,2
Ауыл, орман және балық шаруашылығы
26 353
108,4
100,6
Өнеркәсіп
65 867
115,2
106,9
Құрылыс
57 814
113,9
105,6
Көтерме және бөлшек сауда; автомобильдерді және мотоциклдерді жөндеу
42 054
103,1
95,6
Көлік және қоймалау
71 650
107,8
100,0
Тұру және тамақтану бойынша қызметтер
39 742
68,9
63,9
Ақпарат және байланыс
73 346
107,3
99,5
Қаржы және сақтандыру қызметі
81 488
103,4
95,9
Жылжымайтын мүлікпен жасалатын операциялар
54 832
119,3
110,7
Кәсіби, ғылыми және техникалық қызмет
83 885
108,7
100,9
Әкімшілік және қосалқы қызмет көрсету саласындағы қызмет
42 024
107,6
99,8
Мемлекеттік басқару және қорғаныс; міндетті әлеуметтік қамтамасыз ету
52 951
124,4
115,4
Білім беру
39 200
121,7
112,9
Денсаулық сақтау және әлеуметтік қызметтер
41 374
125,0
116,0
Өнер, ойын-сауық және демалыс
35 150
125,8
116,7
Өзге де қызметтер түрлерін ұсыну
36 938
100,2
93,0
2009 жылғы орташа айлық жалақы
теңге
4-сурет
Кәсіпкерлік қызметпен айналысатын шағын кәсіпорындарды есептемегенде.
Облыстағы халықтың өсуі бір қалыпта болуда. 2000 жылда
Кесте- 2- Халықтың аудандар, қалалар бойынша
Қалалар мен ауылдар Жылдар 2009 ж %,
% 2000ж
2000 2005 2006 2007 2008 2009
1.Шымкент
2. Арыс
3.Кентау
4.Түркістан
5.Бәйдібек ауданы
6.Қазығұрт ауданы
7.Мақтарал
8.Ордабасы
9.Отрар
10. Сайрам
11. Сарыағаш
12. Созақ
13. Төлеби
14. Түлкібас
15.Шардара
Облыс бойынша 482,9
60,5
80,0
174,1
50,6
81,2
241,3
81,2
54,3
218,4
214,0
47,4
105,2
86,6
65,6
2051,4 526,1
63,8
83,7
188,5
53,9
98,8
263,5
89,2
56,0
243,2
236,7
51,2
110,6
93,3
73,1
2233,5 535,1
64,8
84,6
193,5
54,7
100,8
268,7
97,8
56,4
248,9
246,7
52,1
112,8
95,4
74,6
2282,5 554,5
65,0
85,8
197,7
85,1
102,5
272,4
96,6
56,6
249,1
254,1
53,2
114,9
97,5
76,2
2331,5 566,7
65,9
87,2
202,2
55,5
104,7
276,4
96,8
57,3
256,5
261,1
54,5
117,2
99,6
77,3
2381,3 581,4
67,1
89,4
208,1
56,8
105,5
278,6
97,7
58,9
258,1
263,3
55,9
118,6
101,2
79,5
2429,6 122,7
116,5
111,8
118,3
112,3
118,3
115,5
114,2
108,5
118,2
179,0
117,2
112,7
119,9
121,2
118,4
Ескерту - Автордың статистикалық агенттің мәліметтеріне негізделген өңдеуі.
Кестенің көрсеткіштері әрбір мемлекеттің өзінің экономикалық өсу дәуіріне қарай
Еңбек ресурстарын қайта өңдеу мен бөлудің негізгі қайнары болып
Жастар санының тұрақты өсуі салыстырмалы жаңа салаларда байқалады: ақпараттық-есептеу
3 ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫНДАҒЫ АДАМ КАПИТАЛЫН ДАМЫТУДЫҢ
3.1 Білім саласын дамытудың негізгі
Оңтүстік Қазақстан облысының білім беруді
Бағдарлама 3 жыл ішінде: 2008 - 2010 жылдары іске
Бағдарламаның паспорты. Бағдарламаның атауы- Оңтүстік Қазақстан облысының
Әзірлеу үшін негіздеме-Қазақстан Республикасы Президентінің 2007 жылғы 28 ақпандағы
Мақсаты-Облыста балалардың мектепке дейінгі тәрбие, орта білім алуына бастапқы
Білім берудің барлық деңгейіндегі оқуға ақпараттық-коммуникациялық
Міндеттері- Білім беру жүйесінің жеке адамның, қоғам мен мемлекеттің
Бағдарламаны әзірлеуші-«Оңтүстік Қазақстан облысының білім департаменті» мемлекеттік мекемесі
Іске асыру мерзімі-2008 - 2010 жылдары
Қажетті ресурстар және қаржыландыру көздері-Бағдарламаны іске асыру үшін қажетті
Күтілетін нәтижелер- Білім беруді басқарудың тиімді және оңтайлы жүйесі;
Бағдарламаны іске асырудың негізгі бағыттары мен тетігі
Алға қойылған міндеттерді іске асыру үшін:білім беру ұйымдарының материалдық-техникалық
Мектепке дейін тәрбие беру және оқыту саласында Мектепке дейін
Орта білімді ұстау базалық құзыреттерді қалыптастыру бойынша қоғамның серпінді
Бастауыш және орта кәсіптік білім беру саласындаБастауыш және орта
1-кесте- Қажетті ресурстар және оларды қаржыландыру көздері
Қаржыландыру көздері 2008 жыл 2009 жыл 2010 жыл
Республикалық бюджет 3417,8 6342,3 3399,6
Жергілікті бюджет 5608,2 7547,1 8159,6
Мемлекеттік-жекеменшік әріптестік
21774,7
Жергілікті бюджет қаражаттары есебінен:білім саласы нысандарының құрылысына 2008 жылы
Бағдарламаны іске асырудан күтілетін нәтижелер
Бағдарламаны іске асырудың нәтижесінде облыстың білім беру жүйесі мыналарды:
Мектепке дейін тәрбие беру және оқыту жүйесінде71 мектепке дейінгі
Білім берудi ақпараттандыру
Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасына
Сонымен қатар, ақпараттық және коммуникациялық технологияларды (бұдан әрi -
Қазiргi таңда Интернет желiсiне қосылуға Қазақстан мектептерiнiң 44%-ы ғана
Кәсiптік мектептер (лицейлер) мен колледждерде бiр компьютерге тиiсiнше 31
2-кесте- Білім берудi қаржыландыру көздер (млн. теңге)
2000ж 2001ж 2002ж 2003ж 2004ж
Мектепке дейiнгi тәрбиемен оқыту 2975 3322 3880 4553 5742
Жалпы орта бiлiм беру 60007 67224 81744 98906
Кәсiптiк бастауыш бiлiм беру 2693 3018 3910 5299 6540
Кәсiптiк орта бiлiм беру 2662 2528 2989 3495
Жоғары және жоғары оқу
орнынан кейiнгi бiлiм беру 8120 9344 11783 12763 15506
Басқа да бағдарламалар
Жиынтығы 81416 103076 118977 149521 191315
IЖӨ-ге % 3,1 3,1 3,2 3,4 3,8
Білім беру сапасын бағалау
Оқу жетiстіктерiн тәуелсiз сыртқы бағалау жүйесi: ұлттық бiрыңғай тестiлеу
Бiлiм және ғылым министрлiгiнiң қолданыстағы статистика жүйесi қазiргi заман
Бiлiм беру жүйесiнде қалыптасқан ахуалдың негізгi себептерi: бiлiм беру
Жаңа жүзжылдықтың басында елдегі экономикалық ахуалдың жақсаруы, сондай-ақ "Бiлiм"
3.2 Денсаулық саласын дамытудың негізгі бағыттары
Денсаулық - басты байлық Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың еліміздің
ҚР бойынша аймақтардың ішінде халқы саны жағынан ең ірі
Бағдарламаның мақсаты мен міндеттері
Бағдарламаның мақсаты халыққа медициналық көмек көрсетудің тиімді, басқарылатын, қол
Облыстың денсаулық сақтау жүйесінің ұйымдастыру құрылымын жетілдіру
Медициналық ұйымдар жүйесін кезең-кезеңмен медициналық ұйымдар жүйесінің мемлекеттік нормативтеріне
Денсаулық сақтау жүйесінде БМСК ролін арттыру
БМСК-тің қолжетімділігі мен сапасы ұйымдастыру және емдеу алдын алу
БМСК көрсететін ұйымдар санын көбейту.
Облыстың денсаулық сақтау жүйесінің жоспарланып отырған ұйымдастыру құрылымына сәйкес,
Емдеу-алдын алу іс-шаралары төмендегілерді қарастырады: БМСК базасында алдын алу
Мамандандырылған және жоғары технологиялық медициналық көмекті ұйымдастыру және көрсету
БМСК құрылымында жоспарлы түрде реформа жүргізу нәтижесінде стационарлық медициналық
Орталық аудандық және қалалық ауруханалардың қызметі облыстың нақты ауданы
Облыстық және қалалық медициналық ұйымдарында басымды тәртіпте хирургиялық бөлімшелерді
Түркістан және Жетісай қан орталықтарының ғимаратын жаңарту және реконструкциялауды
Облыстың фтизиатриялық қызметі ұйымдарының жүйесін жетілдіру төмендегілерді қарастырады: БК+
Оңтүстік Қазақстан облысында ЖҚТБ алдын алу және онымен күресу
Шымкент қаласында жұқпалы аурулардың алдын алу және емдеу жөніндегі
профилактикалық жобаларды әзірлеу және іске асыру, оның ішінде;
есірткіні пайдалану зияндылығын төмендету стратегиясы;
АҚТҚ-ның жыныс жолдарымен берілуінің алдын алу стратегиясы;
психоәлеуметтік кеңес беру және АҚТҚ-ға тестілеу жөніндегі қызмет түрлерін
қатынастан кейінгі профилактика;
АҚТҚ-ның анадан балаға берілуінің алдын алу;
АҚТҚ инфекциясын жұқтырған адамдардың ілеспелі ауруларға шалдығуының алдын алу;
АҚТҚ-ның гемотрансфузия жолымен берілуінің алдын алу;
АҚТҚ-ның ауруханаішілік берілуінің алдын алу.
Психиатриялық қызметтің практикасына:психикалық ауруларды ерте анықтаудың заманға сай технологиясын
Ана мен бала денсаулығын қорғауды қамтамасыз ету
Ана мен бала денсаулығын қорғау қызметінің қазіргі жай-күйі, сондай-ақ
Бұл жағдайда БМСК деңгейінде:бір жасқа дейінгі және бір жастан
Аурулардың алдын-алу және салауатты өмір салтын қалыптастыру
Интеграцияланған медициналық қызмет көрсетуді ендіру адам денсаулығына байланысты, кешенді
Санитарлық - эпидемиологиялық салауаттылықтықамтамасыз ету
Санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылықты, оның ішінде жұқпалы аурулармен науқастанушылықтың алдын алу
Денсаулық сақтауды басқару жүйесін жетілдіру
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексіне сәйкес 2005 жылдан бастап денсаулық
медициналық көмек көрсетудің аз шығынды түрлерін дамыту; ақылы қызметтер
Дәрілік заттардың айналымы саласында мемлекеттік реттеудің тиімділігін арттыру
Халыққа дәрілік көмек көрсетудің тиімділігін арттыру мақсатында: тұжырым қалыптастырылады
Медициналық қызметтер сапасын бағалау жүйесін жетілдіру
Медициналық қызмет көрсету саласында бақылау комитетінің ОҚО бойынша басқармасымен
Медициналық қызметті лицензиялау жүйесін дамыту. Медициналық қызметті лицензиялау лицензиаттарды
2007 жылы жергілікті бюджет қаражаты есебінен төмендегі медициналық мекемелердің
Кадрлық саясатты жетілдіру
Кадрлық саясаттың таяу уақыттарға арналған негізгі мақсаты облыстың денсаулық
Мамандандырылған қызметтер мен БМСК ұйымдарында жұмыс істейтін медицина қызметкерлері
Саланы ақпараттандыру
Саланы толыққанды басқару денсаулық сақтау ұйымдары қызметінің негізгі бағыттары
Денсаулық сақтау жүйесінде бәсекені дамыту
Денсаулық сақтау жүйесінде дәрігерлер арасында бәсекелестік жағдайларын жасау, мемлекеттік
Денсаулық сақтау ісін дамытуды ғылыми қамтамасыз ету
Медициналық ғылым мен практикалық денсаулық сақтаудың тығыз ынтымақтастықта болуы
Халықаралық ынтымақтастық
Денсаулық сақтау саласында озық тәжірибені енгізу үшін бірлескен іс-шараларды
Оңтүстік Қазақстан облысының денсаулық сақтау басқармасының функциональдық мүмкіндіктері
Стратегиялық жоспарды іске асыруға ықпал ететін денсаулықсақтау басқармасының функцинальдық
Басқарма қызметінің ерекшілігіне сәйкес келтіру болып табылады:
Инфрақұрылым және Басқарма мен оған бағынысты бөлімшелер ішіндегі жұмыс
жетілдіру есебінен IT қамтамасыз ету, операциялық процестер, байланыс жүйесі,
Адам ресурстарын басқару кадрларды даярлау және қайта даярлау, өздігінен
Оңтүстік Қазақстан облысы денсаулық сақтау басқармасының стратегиялық бағыттары мен
Оларды іске асыруға мемлекеттік органның қызметі бағытталған
Азаматтардың денсаулығын нығайту Ана мен баланың денсаулығын сақтау
- Қазақстан азаматтарының денсаулығы, білімі мен әл-ауқаты». «Ана
- Медициналық қызмет көрсетулердің жоғары сапасын қамтамасыз ету. Денсаулық
- Ана мен бала өлімін азайту».
- Ұрпақты болу денсаулығын жақсарту.».
Әлеуметтік елеулі аурулардың ауыртпалығын азайту:
- Әлеуметтік жағынан елеулі аурулардың алдын алуды, диагностикалауды, емдеуді
- Медициналық қызметтердің жоғары сапасын қамтамасыз ету. Денсаулық сақтаудың
- кардиологиялық және кардиохирургиялық көмекті дамыту;
- халықты туберкулезден қорғау;
- қан қызметін жетілдіру;
- АҚТҚ/ЖҚТБ-мен сырқаттану қарқынын азайту;
Жарақаттанудың ауыртпалығын азайту:
- Денсаулық қорғаудың өзекті мәселелері, оның ішінде
Салауатты өмір салтын қалыптастыру:
- « Қазақстан халқының әл-ауқатын арттыру.»
- «Екінші. Ауруды емдеуден гөрі оның
- « Медициналық қызметтердің жоғары сапасын
- халықтың медициналық және санитарлық сауаттылық
Денсаулық сақтау жүйесін басқарудың тиімділігін арттыру
Басқару мен қаржыландыру жүйесін жетілдіру
- «Жиырма бірінші бағыт – Медициналық қызмет
- « Медициналық қызметтердің жоғары сапасын қамтамасыз ету.».
- «Денсаулық сақтау жүйесінде бәсекені дамыту». «…басқарушылық шешімдер
- «Қаржыландыру жүйесін жетілдірудің негізгі қағидаттары.».
- «Жиырма бірінші бағыт – Медициналық қызмет көрсету
3.3 Еңбек ресурстарын дамытудың негізгі бағыттары
Нарықтық экономика және еңбек нарығының дамуы жағдайында халыққа қызмет
Жұмыссыздықты әлеуметтік сақтандыру жүйесін құру еңбек қатынастарын реформалаудың, тиімді
Жұмыспен қамтуға бөлінген бюджеттік қаржыларды, бірінші кезекте, еңбек нарығындағы
Жалпы қоғамда еңбек ресурстарын басқарудың әкімшілік және экономикалық әдістерінің
Осылайша, ОҚО еңбек нарығын реттеудің тиімді механизмін құру оның
Еңбек ресурстарын басқару жүйесі екі деңгейден тұрады: сыртқы еңбек
Қазіргі заманда «елдің еңбек ресурстары» ұғымына жаһандану процестері түбегейлі
Еңбек әлеуеті деп адамның табиғи және жинақталған қасиеттерінің, мүмкіндіктерінің,
Сапалы аспектілердің көзқарасынан қарағанда, еңбек әлеуеті ретінде адамның табиғи
Оңтүстік Қазақстан облысында 2009 жылы «Жол картасы» шеңберінде инвестициялық
Еңбек ресурстарын өңірде басқару жүйесі
Халықтың ұдайы өсу
процесін басқару
1.Еңбек ресурстарын
құру
Еңбек ресурстарын бөлу
процесін басқару
2. Еңбек ресурстарын бөлу процесін басқару
процесін басқару
Еңбек реурсын қайта бөлу
Техникалық процесті басқару
3. Еңбек ресурстарын пайдалану
процесін басқару
Сурет 1- Еңбек ресурстарын басқару жүйесі
Еңбек ресурстары өзінің жиынтығында абсолютті шаманы құрай отырып, қоғамның
Сурет-2. Қоғамның еңбек әлеуетінің санды және сапасын анықтайтын аспектілер
Экономикада қамтылған, экономикалық белсенді халықтан басқа, елдің экономикасында қатысудың
Оңтүстік Қазақстан халқының еңбек ресурстары мен жұмыспен қамтылуын реттеу
жұмыспен қамтылу және оны жетілдіру саласында заңды-нормативті базаның құрылуы;
оңтүстік халқын жұмыспен қамтудың ұлттық саясатының басты басымдықтарын анықтау;
аймақтық еңбек ресурстарының үлгісін таңдау;
еңбек ресурстарының ұзақ мерзімді және орташа мерзімді келешекке
елдің және де өңірдің масштабында халықтың өнімді жұмыспен қамтылуын
Өңірлік жұмыспен қамту стратегиясын іске асыру аясында жұмыспен
жаңа жұмыс орындарын, оның ішінде Жол картасының инвестициялық жобалары
күтілетін бос жұмыс орындарына жұмыссыздарды орналастыру;
ақылы қоғамдық жұмыстардың түрлерін көбейту;
мамандарды қайта даярлауды ұйымдастырудың тиімділігін арттыружолымен еңбек әлеуетінің сапасын
халықтың нысаналы топтары үшін әлеуметтік жұмыс орындарын ашу;
оқу орындарын бітірушілер үшін жастар практикасын ұйымдастыру.
Әрбір ауыл мен елді мекеннің тұрғындарын қолдауға инвестициялар
Кесте-1- ОҚО функционалдық мүмкіндіктерді дамыту
Стратегиялық бағыттың атауы, мемлекеттік органның мақсаттары мен міндеттері
Стратегиялық бағытты іске асыру жөніндегі іс-шаралар және мемлекеттік органның
1-стратегиялых бағыт. Болашаққа инвестициялар
1.Еңбек ресурстары мен адам капиталының дамуы
Бала тууды көтермелеу мақсатында балалы отбасыларға жәрдемақы мөлшерінің өсімі
Өндірістік жарақат деңгейін төмендету, өндірістегі бақытсыздық жағдайларының жиілік коэффициенті
- өндірістік кәсіпорындарда қауіпсіздік пен еңбекті қорғаудың халықаралық стандарттарын
- жұмыс берушілердің және жұмысшылардың қауіпсіздік талаптарын сақтауға
- тәуекел мен оны басқаруды бағалау бойынша
- қауіпсіздік нормаларын сақтауға мемлекеттік бақылауды күшейту 2011-2015
Еңбекке қабілетті жастағы оралмандарды жұмысқа орналастыру Мемлекеттік органмен бірлесіп
2011-2015
1-кестенің жалғасы
2.Өңірлік еңбек рыногының дамуы
Ұжымдық – келісім қатынастары жүйесінің дамуы Тұжырымдамасы барлық
Жұмыс іздеп келгендердің ішіндегі жұмысқа орналасқандар үлесі. 1. Жаңа
2. Бос жұмыс орындарын анықтау.
3. Бос лауазымдар жәрмеңкелерін ұйымдастыру. 2011-2015
Қоғамдық жұмыстарға қатысқан азаматтар саны. Уақытша жұмыспен қамту жөніндегі
«Бизнестің жол картасы - 2020»шеңберінде:
-«Жастар практикасын» ұйымдастыру 1. Жұмыс берушілермен келісімшарттар түзу:
- оқу орындарын бітіргендер үшін жастар практикасын ұйымдастыруға 2011-2015
2- стратегиялық бағыт. Азаматтар үшін қызметтер
3.Еңбек рыногында жұмыс күші мен азаматтардың бәсекеге қабілеттілігін арттыру
Жұмыс іздеп келендердің құрамындағы оқытылған жұмыссыздар үлесі Оқуын аяқтағандарды
«Бизнестің жол картасы - 2020»шеңберінде:
-кәсіби даярлауға және қайта даярлауға жолданғандар саны Еңбек рыногында
1-кестенің жалғасы
Жұмыспен қамту қызметіне жұмыс іздеп келгендер қатарындағы кәсіби даярлауға
2. Білім органдары арқылы білім беру қызметін көрсету 2011-2015
Жұмыс берушілердің қаржысы есебінен кәсіби даярлауға және қайта даярлауға
Шет елдік жұмыс күшін алмастыру мақсатында даярланған жергілікті персонал
4.Зейнетақымен қамтамасыз ету
Зейнетақы жүйесінің барлық деңгейінде бірдей және әлеуметтік әділ зейнетақы
Жинақты зейнетақы мөлшерінің жыл сайынғы өсімі
2011-2015
5.Жинақтаушы зейнетақы қорларына қаржы түсуін қамтамсыз ету
Жалдамалы жұмысшылар мен өздігінше жұмыспен қамтылған халықты жинақтаушы зейнетақы
6.Әлеуметтік қорғау жүйесін жетілдіру кедейшілік ауқымының азаюы
Табысы күнкеріс денгейінен төмен халықтың үлесі Қоғамның
7.Қала халқаның өмір сапасы мен деңгейін көтеру
Атаулы әлеуметтік көмек алушылар құрамындағы жұмысқа қабілетті халықтың үлесі
2011-2015
Кесте-2- ОҚО бюджеттік бағдарламалар
Бюджеттік бағдарлама
Жұмыспен қамту.
Бюджеттік бағдарламаның мазмұны Жұмыссыздарды кәсіптік дайындау және қайта дайындауға,халықты
Бюджеттік бағдарламаның түрі Мазмұнына қарай байланыстылық Мемлекеттік функцияны іске
Іске асыру әдісіне қарай байланыстылық Жеке бюджеттік бағдарлама
ағымдағы/даму Ағымдағы бюджеттік бағдарлама
Бюджеттік бағдарлама көрсеткіштерінің атауы Өлшем бірлігі Есепті кезең Жоспарлы
2014 жыл
2015 жыл
2009 жыл (есеп) 2010 жыл (ағымдағы жыл жоспары) 2011
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Көрсеткіштер саны Халықты қоғамдық жұмыстармен қамтамас ету Мың теңге
Сапалық көрсеткіштері Бекітілген бюджет төлемінің пайыз көлемі % 100
Тиімділік көрсеткіштері Бюджетте жоспарланған қаржының толық төленуін қамтамасыз ету
Қорытынды
көрсеткіштері Бюджеттен қарастырылған қаржыны қоғамдық жұмыс төлеу %
Бағдарламаны іске асыруға кететін шығыстар Мың теңге 715738 456453
ҚОРЫТЫНДЫ
Халықаралық тәжірибе ерте балалық шақтан ересек жасқа дейінгі адам
Адам капиталына инвестиция бөлу тез өзгеретін әлемге бейімделе алатын
Білім беру мен экономикалық дамуды байланыстырушы көптеген дәлелдер бар:
- макро және микроэкономикадағы халықаралық зерттеулер білім беру, табыс
- зерттеулер білімді экономика тұрақтырақ болатынын, білім беруді дамытуға
Оңтүстік Қазақстан облысының білім беру жүйесін дамытудың 2008 -
Халық денсаулығының жай-күйi қоғамның әлеуметтiк бағдарлылығының, мемлекеттiң өз азаматтарының
Казіргі жағдайда халықтың жұмысбастылығы, жұмыссыздық, халықтың және еңбек ресурстарының
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1 Социально – экономическое развитие Южно- Казахстанской области
2 Сыздыков И.С Социальние факторы стобилизации экономики в
3 Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан – 2030: барлық Қазақстандықтардың өсіп-өркендеуі,
4 Шокаманов Ю.К. Человеческое развитие в Казахстане: методология измерения
5 Калинина Т. В. Функционально – типологический
6 Қазақстан Республикасының Конституциясы «Адамның қадір-қасиеті туралы»
7 Колин К.К. Интеллектуальные ресурсы человека в информационном
8 Қазақстан Републикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы.
9 Сәбден О. Бәсекелестік экономика. -Алматы, 2007,
10 І. Бибатырова А. Кекілов Б.К. Ұлттық экономиканы
11 Жакенова Б.Қ. Менеджмент негіздері. -Астана – 2007,
12 Әлеуметтік мәселелерді шешудегі шағын кәсіпкерліктің рөлі
13 Қазақстан Републикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы.
14 «Қазақстанның 2030 жылға дейінгі Даму стратегиясын одан әрі
15 Қазақстан Республикасының білім туралы заңнама. Алматы, 2007, -27-41б.
16 «Оңтүстік Қазақстан облысындағы білім беруді дамытудың өңірлік
17 Білім-Образование, ғылыми-педагогикалық журнал №6 (54) Алматы, 2010,
18 «Оңтүстік Қазақстан облысындағы білім беруді дамытудың өңірлік бағдарламасы»
19 Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау ісін реформалау мен дамытудың
20 Оңтүстік Қазақстан облысының денсаулық сақтау ісін реформалау
21 «Оңтүстік Қазақстан облысындағы халықтың жұмыспен қамтылуы және
22 Оңтүстік Қазақстан облысы жұмыспен қамтуды үйлестіру және әлеуметтік
23 Сәлімбаева Б.Қ. Досқожаев Д.Т. Еңбекті мөлшерлеу, Алматы экономика
24 Әлейбеков М.И. Жиенбаев Ғ.А. Нарықтық экономика. -Алматы,
25 Супрун В.А Интеллектуальный капитал: главный фактор конкуренто способности
26 Отчет о человеческом развитии. Новые технологии для развития
27 Послание Президента РК Н.А. Назарбаева народу Казахстана «
28 Шокаманов Ю.К. Человеческое развитие вьКазахстане: методология измерения ианализ.
29 Социально – экономическое развитие Южно- Казахстанской области
30 Проект Среднесрочного плана социально-экономического равития города Шымкента на
31 Краткий статистический ежегодник Южно-Казахстанской области. -Шымкент, 2007.
32 Натальля Говорова. Современная концепция развития человеческого потенциала. Обшественно-политический
33 Қалимурзина Б. Ішкі Аурулар. 2-том. -Алматы, 2007,
34 Денсаулық ІSSN №0868-4782. -Алматы, 2009, -78-110
35 Денсаулық ІSSN №0870-4888. -Алматы, 2010, 80-150
36 Сухарев О.С. Теоретические основы инвестиций в человека и
37 Момыков Е.Ә, Тойшиева Г.Т. Мейірбике ісінің негіздері. -Шымкент,
38 Оңтүстік Қазақстан облысының денсаулық сақтау ісін реформалау мен
39 Казахстанская модель социально-экономического развития: научные основы построения и
40 Денсаулық ІSSN №0868-4784. -Алматы, 2011, -70-120 б.
41 Владимир Радионов. Жизнь по стандарту. Республика от 08.06.
42 «Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау iсiн реформалау мен дамытудың
43 «Қазақстан Республикасында ЖҚТБ індетіне қарсы іс-қимыл жөніндегі 2008-2010
44 Социально – экономическое развитие Южно- Казахстанской области в
45 Денсаулық ІSSN №0871-4874. –Алматы: 2010 б 50-140.
46 Қалықұлов Қ.М. «Әлеуметтік салаларды реттеудің қаржылық тетіктері».
47 Климов С.М. Интеллектуальные ресурсы организации. Санкт-Петербруг, 2000, С
48 Святкина К.А, Белогорская Е.В. Балалар Аурулары Алматы, 2007,
49 Отбасы және денсаулық ІSSN №3 (111) -Шымкент, 2011,
50 Оңтүстік Қазақстан облысының денсаулық сақтау ісін реформалау мен
51 Козачков Л.С. Некоторые методологические вопросы теории информационно
52 Государственная поддержка научно-технических инноваций //Вестник Каз НТУ. -Алматы
53 Указ Президента Республики Казахстан Н.А. Назарбаева «О стратегии
54 «Қазақстан Тәуелсіздігі жылдарында» ҚР-ның Статистика жөніндегі Агенттігі, 2007,
55 Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі. -Алматы- Жеті жарғы,
56 Жұмыссыздықтың аймақтық мәселелері және оларды шешу жөнінде бағдарлама
57 Ходжаниязова Ж.Т. Нарықтық экономика негіздері. -Астана 2007,-12-74
58 Лилеева З.А. Менеджмент в малов бизнеса.
59 Оңтүстік Қазақстан облысы жұмыспен қамтуды үйлестіру және әлеуметтік
60 С. Х. Тойкин Маркетинг негіздері. -Астана –
8
Санды аспект – еңбек әлеуетінің экстенсивті құрылымын білдіреді
Сапалы аспект – еңбек әлеуетінің интенсивті құрылымын білдіреді
Еңбекке қабілетті халықтың саны
Орын алған өнімділік деңгейі кезінде, жұмыс істейтін халық өтейтін
Еңбекке қабілетті халықтың денсаулық жағдайы, іс-әрекетке қабілет-тілігі
Білім және кәсіби деңгейі
Еңбекке қабілетті халықтың деңгейі
Еңбек әлеуеті





Ұқсас жұмыстар

Денсаулық саласын талдау
Әлеуметтік медицина және денсаулық сақтауды басқару
Әлеуметтік гигиена және денсаулық сақтау ұйымдарының теориялық негіздері
Әлеуметтік гигиена және денсаулық сақтау ұйымдарының теориялық негіздері туралы
Денсаулық сақтау саласын жетілдіру
Денсаулық сақтау саласындағы мемлекеттік қызметтерді автоматтандыру
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ САЛАСЫНЫҢ ДАМУЫН ҚАРЖЫЛАНДЫРУ
Әлеуметтік инфрақұрылымды дамыту индикаторлары
Білім беру мен денсаулық сақтау салаларына талдау жасау
Қызылорда облысы бойынша жергілікті халық денсаулығына мониторинг жасау