Басқару психологиясы
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
РЕФЕРАТ
ТАҚЫРЫБЫ: Басқару психологиясы
ЖОСПАР:
КІРІСПЕ
Басқару психологиясының даму тарихы.
Басқару теориясының қазіргі жағдайы.
Басқаруды жалпы теория тұрғысынан қарау жолдары.
Басқару жүйесі.
Басқару стильдері.
ҚОРТЫНДЫ
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.
1.БАСҚАРУ ПСИХОЛОГИЯСЫНЫҢ ТАРИХЫ.
Басқару психологиясы әлеуметтік психологияның қазіргі кездегі
Басқару мәселесін құрумен ғылымның әртүрлі салалары
Адам іс-әрекетінің практикасында басқару ғылыми зерттеу
Ертедегі Египетте біздің эрамызға дейін мың
Басқару теориясы жеке ғылыми пән ретінде
Басқарудың әлеуметтік психологиялық теориясының объектісі болып
Басқару туралы ілім іштейгі қарама-қайшылықтармен қоса
Басқару ғылымының негізгі мектептері. Басқару теориясында
Басқарудың негізгі мектептер көзқарасы тұрғысынан.
процестік (үрдістік)
жүйелік
ситуациялық
Осылардың алғашқысы (административтік, ғылыми басқару мектебі)
1885-1920 ж. басқарудың ғылыми мектебі негізін
1920-1950 ж. Басқарудағы административтік классикалық мектеп.
-- ұйымды басқарудың рационалды жүйесі.
-- жұмысшыларды басқарумен ұйымның құрылымын
Адамдар арасындағы қарым-қатынас мектеп 1930-1950; мінез
Басқарудағы сандық әдістер мектебі (1950 –
Жалпы 4 мектептің басқару формасы қосқан
Ғылыми басқару мектебі – 1.міндеттерді орындауда
Б.к мектебі – басқару принциптерін ж/е
А.қ. мектебі – еңбек өнімділігі мне
Б.с.т. мектебі – дайын модельдер ұсынған.
2.БАСҚАРУ ТЕОРИЯСЫНЫҢ ҚАЗІРГІ ЖАЙЫ.
Қазіргі дүниежүзілік менеджмент дамуын 3 подход
Басқару теориясының қазіргі даму сатысында төмендегідей
Ұйымдастырудың материалдық технолгиялық базасын көп мән
Басқарудың әрі қарайғы демократизациясы. Ұйымдастыруды басқару
Менеджмент пен бизнес интернационализациясы басқарудың жаңа
Басқару теориясының негізгі бейнесі жоғарыда келтірілген
Басқарушылық рационализмнен бас тарту. Басқару иілімді,
Басқаруды жүйе теориясын қолдану.
Басқаруда ситуациялық тұрғыдан келу. Оның негізгі
Менеджменттің әлеуметтік жауапкершілігін бүкіл қоғам алдында
3.БАСҚАРУДЫ ЖАЛПЫ ТЕОРИЯ ТҰРҒЫСЫНАН ҚАРАУ
Басқару теориясында 4 негізгі жолы бар.
Басқарудың негізгі мектептері көзқарасы тұрғысынан.
процестік
жүйелік
4.ситуацялық.
Осылардың алғашқы адамдар арасындағы қатынас,
Басқару теориясын жалпы тұрғыдан қарау.
Үрдістік тұрғыдан қарау.
Бұл жол административтік мектептің негізгі идеясын
Жүйелік жол.
Басқару теориясына «жалпы жүйе теориясы» үлкен
Ситуациялық жол.
Оның негізгі тезисі мекеме-ашық жүйе, ол
басшының басқарушылық компонентін қалыптастыру.
ситуацияға қатысты қандай да бір әдістердің
ситуацияның адекваттың трактовкасы оның негізгі факторын
оң эффектіге жету жолындағы басқару
4.БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІ.
Басқару жүйесі екіге бөлінеді: басқарушы және
Әлеуметтік басқару жүйесі екі индивидуальды субъектінің
Басқарушы мен орындаушы субъект бола тұрып
ақпаратты жинау және бағалау (афференттік синтез).
Мақсат қою, әрекет бағдарламасын құру. Бұл
Нақты міндетті шешудегі, мақсатқа жетудегі практикалық
Нәтиже бағасы және істі орындауды бақылау.
Егер алынған нәтиже мақсатпен сай келсе
Кез келген әлеуметтік жүйенің жүйе түзуші
Әлеуметтік басқару психологисының негізгі тірегі адамдар,
Қазіргі біздің еліміздегі мемлекеттік құрылымның дамуынды
Менеджер – экономикалық, өндірістік құрылымдардағы басқару
басқару ісінің мақсаты мен міндетін анықтау.
міндеттерді белгілі түрлер мен этаптарға бөлу.
нақты шараларды құру олардың шешімін анықтау.
мекеме ішіндегі әртүрлі бөлімдердің байланысы мен
мекеменің формальды емес иерархиялық құрырылымдарын жетілдіру.
формальды емес құрылымдарды анализдеу, есепке алу.
шешім қабылдау мен коммуникация процестерін (үрдістерін)
әлеуметтік жауапкершілік пен басқарудың эффектілі стилін
Менеджердің жеке басының дара сапаларына қойылатын
Әлеуметтік басқару жүйесі екі индвидуалды субъектінің
Басқаруш мен орындаушы субъект бола тұрып
Ақпаратты жинау ж/е бағалау( афференттік синтез).
Мақсат қою, Әрекет бағдарламасын құру. Бұл
Нақты міндетті шешудегі мақсатқа жетудегі
Нәтиже бағасы ж/е істі орындауды бақылау.
Егер алынған нәтиже мақсатпен сай келсе
Кез келген әлеуметтік жүйенің жүйе түзуші
Бұл қатынас горизанталь бағытта да вертикаль
Әлеуметтік басқару психологиясының негізгі тірегі адамдар,
Қазіргі біздің еліміздегі мемлекеттік құрылымның дамуыны
Менеджмент басқарудың жалпы принциптерін қарастыруды мақсат
.
5.БАСҚАРУ СТИЛЬДЕРІ.
Стиль- басқарушы орган басшы қызметкер жұмысының
1.демократиялық
2.авториторлы
3.либералды
Демократиялық стиль- негізгі сұрақтарды шешу кезінде
Авториторлы стиль- барлық сұрақтарды басшының өзі
Либералды стиль- қызметкерлердің жұмысына кіріспейтін басқарушы
Қазіргі кездегі басқарушылық стильдерінің спектрі:
Авториторлы- соңғы сөз әрқашан басшы қолында
Коллегиалды- бұл басқарушыға тән қасиет.Ең соңғы
Жоспарлық- бұл жоспар, бағдарлама. Нақты және
Авралды- асығушы, өз мақсатына қайткен күнде
Либералды- қызметшілері пайда болған проблемеларды көбінесе
Регламенттеуші- оны бақылаушы деп те атауға
Өзгертуші- бұл стиль басшысында әр-түрлі идеялар
Консервативті- дәстүрлерді негіз ететін арнайы орнатылған
Дипломатиялық- ол жағдайға бөлінген өз нұсқауларын
Документальды- уақыттын көбін әр-түрлі документтерді жөндеумен
Лидердік- басшының коллективті проблеманы шешуге ынталандырумен
Административті- жоғарыдан келетін барлық тапсырмаларды қатаң
Интелектуалды- жекелік қасиеттер жалпылай түсіне, айыра
Эмоционалды-еріктік – қоршаған ортаға позитивті қарау,контактілік
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:
Агеев В.С. Межгрупповое взаймодействие. – М.,
Андреева Г.М. Социальная психология. – М.,
Бандурка А.М., Бочарова С.П., Землянская Е.В.
Беседин А.Н., Карпенко А.С. Некоторые психологические
Роберт М.А. Психология индивида и группы.
Бандурка О.М. Коллектив и социально-психологические проблемы
Басқару психологиясы
Басқару психологиясының пәні мен объектісі
Басқару психологиясы ғылым ретінде
Басқару мақсаты, міндеттері, мазмұны, психологиялық спецификасы жайында
Әлеуметтік психологияның зерттеу объектісі
Менеджмент психологиясы жайлы лекциялар
Басқару психологиясының өзекті мәселелері туралы
Басқару психологиясының өзекті мәселелері
Психология ғылымының салалары
Басқару психологиясының пәні. Менеджменттегі психологиялық білімдердің мәні. Болашақ психолог-менеджер