Бастауыш сыныптарда оқытуда пәнаралық байланыстың әдістемелік негіздері



Бастауыш сыныптарда оқытуда пәнаралық байланыстың әдістемелік негіздері
Жоспар
Кіріспе.
І Тарау. Бастауыш сыныптарды оқытуда пәнаралық байланысты жүзеге асырудың
Бастауыш сынып оқушыларын оқыту барысында пәнаралық байланысты іске асырудың
1.2. Бастауыш сыныптарда оқушыларды оқыту
байланысты жүзеге асыру жолдары.
ІІ Тарау. Бастауыш сыныптарда оқытуда пәнаралық байланыстың әдістемелік негіздері.
Бастауыш сыныпта оқыту барысында пәнаралық байланысты қалыптастыру ерекшеліктері.
2 сыныпта пәнаралық байланыс негізінде жаңа технология элементтерін пайдалану
Сабақ жоспарларының үлгілері.
Қорытынды.
Әдебиеттер тізімі.
Қосымша.
Кіріспе.
Бүгінгі таңдағы қолданысқа ие болып жүрген «Жалпы білім беретін
Зерттеудің мақсаты: бастауыш сыныптарды оқыту барысында пәнаралық байланыстың тиімділігін
Зерттеу міндеттері: бастауыш сыныптарды оқыту барысында пәнаралық байланыс арқылы
- Оқушының өмірге, көзқарасының қалыптасуының негізі-оның дүниетанымы жайлы түсінік
Зерттеу обьектісі: 2 сыныпты оқыту барысында пәнаралық байланысты қалыптастыру.
Зерттеу пәні: 2 сынып Ана тілі, Дүниетану,
Математика, Бейнелеу өнері.
Зерттеу әдістері: Теориялық, ғылыми-әдістемелік әдебиттермен, жаңашыл педагогтардың тәжірбиелері және
Диплом жұмыс: кіріспеден, екі бөлім, қорытынды және пайдаланған әдебиеттер
Бастауыш сыныптарды оқытуда пәнаралық байланысты жүзеге асырудың теориялық негіздері.
1.1. Бастауыш сынып оқушыларын оқыту барысында пәнаралық байланысты іске
Білім беру қазіргі ғылымның, мәдениеттің, ғылыми-техникалық прогрестің даму деңгейіне
Пәнаралық байланыстың классикалық педагогикадағы қалыптасқан идеясының өзіндік даму тарихы
ХҮІ – ғасырдан бастап батыстың ұлы педагогтері Я. А.
Прогресшіл педагогтар білім беру ісіндегі схолостикаға қарсы күресе отырып,
Сондай-ақ бертін келе ХІХ-ғасырдың 60-шы жылдарында қоғамдық – педагогикалық
Ол мәселенің психологиялық негіздерін ашып, әртүрлі байланыстардың жеті түрін
К. Д. Ушинский қандай да ғылым болмасын беретін білімдер
Ол сонымен қатар бізді қоршаған нақтылы өмір жөнінде айқын,
Халқымыздың ардақты ұлдары өз елін прогресс жолымен алға қарай
Қазақтың ұлы ағартушысы, әрі ойлы педагогі артына өшпес, өлшеусіз
Пәнаралық байланыс педагогика ғылымында философиялық, психологиялық, дидактикалық және әдіснамалық
Педагогикалық сөздікте – «жалпы ғылымдар жүйесінің негізінде дидактикалық мақсаттардан
Сонымен бірге шығыстың ұлы ойшылдары Әл – Фараби (870
Қазақ халқының ортамызға қайта оралған ірі зиялылар Ж. Аймауытов
Ұғым туралы айтылатын материалдар білім мазмұны арқылы көрсетіледі. Себебі
Ал білім берудің мазмұны өте күрделі және көп жақты
Білім берудің мазмұны деп оқушылардың ақыл-ойын, дене күш-қуатын жан-жақты
Білім берудің мазмұны ең алдымен қоғамның, мектептің алдына қоятын
Пәнаралық байланыс педагогика ғылымының басты мәселесі болуымен бірге қазіргі
Адам баласы қоғамның дамуына әртүрлі сатысында білім беру мазмұны
Формальдық білім теориясын жақтаушылар осылай рационализм бағытында бола отыра,
Классикалық білім қайта өркендеу дәуірінде ерте дүние мәдениетінде әуестенушілік
Ал ХІХ ғасырдың екінші жартысында классикалық білім Ресейдегі орыс
Білім берудегі классицизм осы кездің өзінде Батыс Европаның кейбір
Қазіргі кезде жалпы білім беретін мектептердің барлық типтерінде білім
Сонымен қатар табиғаттағы құбылыстарды ғылыми түрде түсінуге, оны өзгертудің
Қазақстан Республикасы тәуелсіздік алып, егеменді ел болуына байланысты жалпы
Сонымен жалпыға білім беретін мектептердің оқу жоспарлары жан-жақты тәрбиенің
Келешек ұрпаққа білім берудегі күрделі мәселелердің бірі – біртұтас
Классикалық педагогика жүйесінде орын алған пәнаралық байланыс идеясы тарихи
Қазіргі педагогика ғылымында дидактикалық ұстанымдар білім мазмұнының негізін құраушы
Жалпы білім беретін мектеп пән мұғалімдерінің пәнаралық білімдер мен
Пәнаралық байланыс негізінде оқушылардың икемділік пен дағылары анағұрлым күшті
Интелектік пен дағды (оқу, жазу, есептеу, кітаппен жұмыс істеу,
Еңбекке икемділік пен дағды (сызба, оқи білу, еңбек құралдарымен
Спорттық икемділік пен дағды;
Өнерге деген икемділік пен дағдылар, т.б.
Оқу үрдісінің барысында оқушылар танымдық, тәжірибелік мақсатты-бағдарлы іс-әрекеттермен шұғылданады.
А. Бейсенбаева «Пәнаралық іскерлікң ұғымын былай тұжырымдайды: «Пәнаралық іскерлік
Бастауыш мектепте бейнелеу пәнін оқытудағы пәнаралық байланыс, негізінен, бес
Бейнелеу өнері пәні, негізінен, оқушыларға эстетикалық тәрбие беруге бағытталады.
Бұдан шығатын қорытынды, бастауыш сыныптарда бейнелеу өнері сабақтарын музыка
Пәнаралық байланыстың құрылымын іске асыру барысында педагогика ғылымындағы көптеген
пәнаралық байланысты анықтау мақсаты;
өзара байланысқа түсетін оқу пәндерін саралап, іріктеп алу;
байланыс бөлігі немесе бөлігі болған оқу пәндерінің әрқайсысының ерекшелігі;
пәнаралық байланыстарды жүзеге асыру жолдары.
Сабақ беруде пәнаралық байланысқа мән бермеу оқу пәндері материалдарының
Бастауыш мектеп оқушыларына бейнелеу өнері пәнін оқытуда ана тілінің
Қазақ пеадгогы Жұмабаев Мағжан өзінің «Пеадгогикаң деген еңбегінде балаларда
Математикалық, оның ішінде геометриялық ұғымдар мен түсініктер, заңдылықтар
Кез келген бейнеленетін зат пен құбылыс элементтерінің жалпы кескіні
Қоршаған ортадағы сұлулық атаулының барлығы дүниетану пәнімен тікелей байланысты.
Әдемілікті сезіну үшін, оны түсіну үшін, ең алдымен, бейнелеу
Бастауыш сынып оқушыларының қабылдау белсенділігі мен деңгейі өте жоғары
Еңбекке баулу пәнінің элементтері бейнелеу өнерінде, әсіресе ондағы тәжірибелік
Бейнелеу іс-әрекеті ойлау, байқау, талдау, есте сақтауға негізделген көру
Бейнелеу өнері сабақтарында таным жорықтар, өнер туралы әңгімелер, жаңылтпаш,
Ендеше бастауыш сынып оқшыларына пәнаралық байланыс материалдарын кеңінен пайдалануды
1.2. Бастауыш сыныптарда оқушыларды оқыту барысында пәнаралық байланысты жүзеге
Қазіргі кезде пәнаралық байлансты педагогика ғылымының басты мәселесі болып
Біз ғалымдар пәнаралық байланыс негізінде білім-тәрбие беру проблемасын зерттегенде
Пәнаралық байланыстың педагогикалық жағы бір аса маңызды міндеті ғалымдардың
Соңғы кезде пәнаралық байланыс ұғымы ғылыми-педагогикалық әдебиеттерде жаңа мәнімен
Біз анықтағандай пәнаралық байланыс білім және тәрбие міндеттерін шешуде
Пәнаралық байланысты оқу-тәрбие процесінде мынадай жағдайлардан көруге болады: пәнаралық
Көптеген педагогтар мен психологтар пікірлеріне қарағанда, оқушылардың түрлі пәндердегі
Белгілі психолог Ю. А. Самарин өзінің «Ақыл-ой психологиясының очергтерің
Ол бұған қоса диалектикалық тұрғыдан ойлау, құбылысты оның барлық
Ю. А. Самариннің позициясы бойынша пәнаралық байланысқа диалекталық заңдылық
Кейбір ғалым –зерттеушілер пәнаралық байланысты дидактикалық шарттар, оқыту мазмұнының
Пәнаралық байланысты дидактикалық қағида деп қараудың қажеттілігі жоқ, себебі
Дегенмен түрлі зерттеушілердің И. Д. Зверев, В. Н. Максимова,
В. Н. Максимова ұсынған классификация бойынша мынадай топтар бар
П. Г. Кулагин пәнаралық байланысқа мұғаліммен оқушылар жасайтын жүйесі
Г. Ф. Федорецтің зерттеу еңбектерінде біз сөз етіп отырған
- пәнаралық байланыс дегеніміз шындық өмірдің объектілері, құбылыстары және
Н. А. Лошкараева «Пәнаралық байланысң деп аталатын ұғымға берілетін
Зерттеушілердің пәнаралық байланыс жөніндегі оның жаңа қызметінің қырларын көрсететін
Бүгінгі қоғамның тереңдеп келе жатқан процесі мектептегі ғылымдар негізінен
Осыған орай пәнаралық байланыстың философиялық, психологилық, жалпы ғылымдық және
Пәнаралық байланыстың философиялық негізінде дүниедегі барлық заттың, құбылыстардың бірімен-бірінің
Объективті дүние белгілі заңдылықпен ұйымдасқан жүйе болғандықтан, оны танып
Негізінен оқу пәндері әр ғылымның логикасына сүйенетіндіктен толар бір-бірінен
Оқушылардың дүниетанымын қалыптастыруға негіз болатын өткен жылдардағы мектептегі қоғамтану
Соңғы жылдардағы блоктық жүйемен алынған курстар оқушыларға пәнаралық байланыс
Ең бастысы қазіргі кезде өздігінен білім алудың, оқытудың өзекті
Жоғарыдағы айтылған ойларды мектеп тәжірибесінде айқындау үшін әрбір мұғалім
Пәнаралық байланыстың психологиялық негізі. Пәнаралық байланысты анықтау психологиялық физиологиялық
И. П. Павлов мидың аналитикалық-синтетикалық қызметін зерттеп, оны үздіксіз
Сондықтан ойлау нерв процестерінің күрделі динамикалық жүйесі болғандықтан, ол
Қорыта айтқанда пәнаралық байланыстың физиологиялық, психологиялық негізінің нәтижесі білімдер
Пәнаралық байланыстың негізі. Ғылыми әдебиеттерде пәнаралық байланыстың дидактикалық негізінде
Сонымен пәнаралық байланыстың маңызына мыналар жатады:
Оқу пәндер арасындағы өзара байланыстың болуы – ғылымдар негізін
Диалектикалық көзқарастың қалыптасуы білім мазмұнының барлық құрамды бөліктерінің байланысын
Пәнаралық байланыс жан-жақты тәрбие беру жүйесінің барлық салаларын комплексті
Пәнаралық байланыс педагогикалық еңбектің ғылыми негізінде тиімді ұйымдастырылуына көмектеседі.
Педагогикалық ұжымның барлық іс-әрекетінің бір-бірімен келісімді және демократиялық негізге
Пәнаралық байланысты жүзеге асырудың жолдары. Әр нақтылы міндетті оқу-тәрбие
Оқу материалының мазмұнымен, ана тілі, дүниетану, еңбек пәндерін бейнелеу
Біз оқушыларға ана тілінен білім беру дегенді кең түсінеміз.
Тіл шындықтың, ғылымның және ол жөніндегі ақыл-ойдың танылуы немесе
Мектеп тәрбиесінде ана тілі пәнінің мұғалімдері пәнаралық байланыс негізінде
Оқушыларға барлық пәннен білім беретін мұғалімдеріміз өздерінің мамандығын, оның
Сонымен қатар біздің мектептеріміздегі тәжірибелі мұғалімдеріміз қазақ тілін оқыту
Табиғат құбылыстарымен тілді оқыту жұмыстарын практика жүзінде ұштастыра жүргізіп
Табиғат құбылыстарын суреттейтін ана тілінен алынған текстерді алдымен оқушылардың
Сонымен ғалымдардың дәлелдеуінше: тіл қоғамды біліп, дамытудың құралы, ендеше
Жоғарыда келтірілген мысалдар арқылы оны
мұғалімдердің пәнаралық байланысты практикалық қызметінде пайдалануы;
сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыстардың пәнаралық байланыс бағыттылығын
мұғалімдердің оқушыларға пәнаралық байланыс негізінде білім мен тәрбие беру
Сонымен пәнаралық байланыс өзінің мәні жағынан көпмағыналы педагогикалық табиғаты
Бұдан біз пәнаралық байланыс идеясы білім мазмұнын айқындаудың негізінде
Білім мазмұнын анықтауға ғылымдардың саралануы (дифференциялану) және кіріктірілу (интеграциялануы)
Ғылымдардың ішкі табиғи байланыстарын ашу табиғат, қоғам, адам ойының
Әрбір ғылым негізінде жеке пәндер адам ақыл-ой дамуының оның
Қазіргі ғылым мазмұнындағы негізгі бағыт жалпы білімнің гуманитралық бірлікте
Мектеп тәжірибесінде біртіндеп қолданылып келе жатқан пәнаралық байланыс негізінде
Пәнаралық іскерлік. Оқушының бір пәннен меңгерген білім іскерлік дағдыларын,
Пәнаралық байланыстың ең негізгі дидактикалық міндеті – ол оқыту
Қазіргі мектептердің жалпы білім беру мазмұны, оның ішінде оқу
Білім және тәрбие берудің аса маңызды құрылымының бірі пәнаралық
Міндеттері мыналар:
оқушылардың оқыту процесіндегі пәнаралық байланысты түсінуін, саналы қабылдауын, танымдық
оқу пәндерінің оқушыларға біліммен тәрбие беру және пәнаралық
Республикада мемлекеттік құбылыс түбегейлі түрде өзгеріп, жаңа түрдегі қоғамдық
Бұл міндет саласында іргелі ғылымдарды тереңдетуді, оқытудың мазмұнын дифференциялау,
Дүниежүзілік тәжірибеде көрсеткендей ғылыми дүниетанымды берік меңгеру, әлемдік құбылысты,
Пәнаралық байланыс қазіргі дидактиканың басты қоғамдағы екені бізге мәлім.
Қорыта келгенде классикалық педагогика жүйесінде орын алған пәнаралық байланыс
Адамзат баласының алдындағы негізгі міндеттерінің бірі –қол жеткен қоғамдық,
Тұлға – бұл субъект ретіндегі нақты адам. Адам санасының
Адамның негізгі қасиеттерінің тобын кез келген педагогтің білуі шарт.
Оқушының адам қасиеттеріне сәйкес бағыттылығы мен тәжірибесін негізінен мектеп
Осыған сәйкес М. Скаткин жалпы білім беретін пәндерге қатысты
Оқыту мазмұнындағы білім мен іскерліктің адамның интеллектуалдық өрісін байытудағы,
И. Зверев пәнаралық байланыстарды толықтыру көлемде жүзеге асыру тәсілдерінің
Сондай-ақ пәнаралық байланыстар жастарды тәрбиелеу ісінде жасөспірім тұлғаны қалыптастыру
В. Скакун өз жұмысында пәнаралық байланыстарды: зерделейтін оқу материалдары
В. Скакуннің пәнаралық байланыстарының түрі бойынша мұғалім мен оқушы
зерделенетін оқу материалдары мазмұны бойынша пәнаралық байланыстар. Бұл байланыс
оқушылардың жалпы оқу іскерліктерін қалыптастыру кезіндегі пәнаралық байланыстар. Бұл
оқыту әдістері мен құүралдары бойынша пәнаралық байланыстар. Мұнда әр
оқушыларды тәрбиелеу және дамыту әдістері мен құралдары бойынша пәнаралық
М. Абдрасилов өз ғылыми зерттеуінде пәнаралық байланыстарды жүзеге асыруда
А. Бейсенбаеваның зерттеуі бойынша пәнаралық байланысты үнемі жоспарлап, сабақ
Кез келген пәнді зерделеудегі мақсат – нақтылы болмысты көрсететін
Пәнаралық байланыс мәселесін шешуде оқу-тәрбие үрдісіндегі пәнаралық байланыстарды айқындау
Еліміздегі Білім беру жүйесінің 12 жылдық оқу мерзіміне өтуде,
Пәнаралық байланыстарды жүзеге асырудың негізгі бағыттарында: пән бойынша оқулықтарды,
Бастауыш сыныптарды оқытуда пәнаралық байланыстың әдістемелік негіздері.
2.1. Бастауыш сыныпта оқыту барысында пәнаралық байланысты қалыптастыру ерекшеліктері.
Қоғамда, айналамыздағы ортада болып жатқан қарқынды өзгерістер, шығармашылық қабілеті
Мысалы:
Тақырыпты мазмұнына қарай жинақтау.
Оқушының логикалық ойлауын дамытатын пікір талас тудыру.
Ойлау, қиялдау арқылы суреттер салғызу.
Тапсырманы түрлендіру арқылы жұмыс бағыттарын ұйымдастыру.
Мәтін, әңгіме, ертегі шығармаларын пәнаралық байланыста қолдану.
Әр түрлі тақырыптарда әңгіме өткізіп, мазмұндама, шығарма жазу.
Оқушылардың шығармашылық тұлғасын қалыптастыруда сабақтан тыс уақытта мынадай жұмыс
Мұражайларға апару.
Кездесулер өткізу.
Балаларға арналған журналдарды оқытып, талдау.
Осындай жұмыстарды үнемі жүргізу арқылы да оқушының шығармашылық тұлғасын
М. Жұмабаев «...суреттеулерді жанның жоғалтпай сақтай білуі ес деп
Ал, Т. Тәжібаев есті ең күрделі психологиялық үрдіс ретінде
Пәнаралық байланысты жақсы жолға қоюдың негізі – кешенді топсаяхаттар.
Жыл мезгілдеріне байланысты топ саяхатқа шыққанда оқушылардың табиғат туралы
Ұлы педагог К. Д. Ушинский пәнаралық байланысты жете көрсетіп,
Оқудың тартымдылығы, қызықтылығы мен қажеттілігі сонда ғана қамтамасыз етіледі
Еңбек түрлерін оқушылар күнделікті өмірден байқап қана қоймай, өздері
Мысалы: өсімдікке су құю, шаңын сүрту, қураған жапырақтарды жинау,
Мұғалімнің мақсаты – проблемалық жағдай туғызып, оны шешудің жолын
Оқушылардың тиянақты да ғылыми тұрғыда түсінік алуына дүниетану пәнінің
Қазіргі оқыту әдістері білім беру мазмұнын қамтып көрсеткенде толық
Пән материалдарын оқып-үйрену, оның мазмұнын мағынасын толық түсіну –
Мазмұнды меңгеріп, ұғыну оңай жүзеге аспайды. Сондықтан да оқушы
Бұл өз оқушысының кітаппен жұмыс істеуге тиісті іскерлігімен дағдылары
кітапты сауатты, мәнерлі, ойлана оқумен бірге, ондағы оқиғаларды салыстыра
кітап материалдарын оқушы көргенімен, байқағанымен ойын байланыстырып тұжырымды айта
өзіне керек кітапты таба білу;
оқу үстінде текстке алғашқы логикалық талдау жасай білу;
мұғалімді тыңдай білу және оның әңгімесін қысқаша жазып алу;
тестті оқи отырып, мұғалімнің сол тектпен қалай жұмыс істеу
көрген білгендері туралы шығарма жаза білу.
Кітаппен тиімді жұмыс істеу үшін оқушының барлық пәндерге байланысты
Оқу процесінде мектеп оқушысы ең алдымен оқулықтармен жұмыс істейді.
Жаңа берілетін сабақты баланың білетін мағлұматтарымен ұштастыру: тиісті таныстыру
Сабаққа берілген бұл ескертпелер оқыту процесінің пәнаралық байланыс негізінің
Пәнаралық байланыс негізінде оқу-тәрбие процесінде кітаппен жұмыс жүргізудің педагогикалық
Кітап барлық пәндерін бір-бірімен байланыстыратын құрал. Бұл пәннің оқулығының
Бүгінгі таңда ғылымдардың интеграциялануы оқыту процесін пәнаралық байланыс негізінде
Оқу-әдістемелік жүйенің базисін түбегейлі жаңартудың бағыттарын, жаңа мазмұнының теориялық
Ұсынылып отырған «Жалпы білім беретін мектептің бастауыш сатыдағы білім
Оқу пәнінің мазмұны оқушыларға адам, табиғат, қоғам құбылыстарының тығыз
Бұл оқушылардың білімін білігін, танымдық қабілетін, эстетикалық талғамын дамытуға,
Оқушылардың өзге пәндерден алған білімі оқу сабағында көркем шығармаларды
Оқыту процесінде балардың білімі мен біліктерін, танымдық қабілттерін дамыту
Бастауыш сынып мұғалімдерінің пәнаралық байланысты жүзеге асыру іс-әрекетін зерттеу
Мұғалімдердің пікірі бойынша пәнаралық байланысты жүзеге асырудың ең кең
Жаңа оқу бағдарламаларына жасалынған талдау негізінде біз оқу үрдісінің
оқытуда проблемалық дәрежені күшейте отырып, пәнаралық байланыстың көлемі мен
мұғалімдердің жұмысында басқа пәндерге білімдерді және ебдейліктерді (іскерліктерді) тасымалдауда
пәнаралық байланысты жүзеге асыруда проблемалық әдісті пайдалану;
оқушылардың алдына ойының қажетті бағытын жіне басқа пәндердегі білімдерін
бастауыш сыныптардағы оқу үрдісін жүйелі болжау;
пәнаралық ұғымдарды, сондай-ақ, әрекеттің сәйкес тілдерін енгізгенде және пысықтағауға
пәнаралық қорытындылаушы ұғымдар мен ебдейліктерді кеңінен тасымалдауға және пысықтауға
кіші жастағы мектеп оқушысының мүмкіндігі мен өзіндік ерекшеліктерін есепке
оқушының танымдық іс-әрекетіне жетекшілік жасау, деректердің, құбылыстардың, білімдердің, ебдейліктердің
пәнаралық байланысты жүзеге асыру кезінде пәнаралық сипатты жүйелі сұрақтар
төменгі сынып оқушыларының өз бетімен ойлауын арттыру мақсатында эвристикалық
оқыту құралдарын (оның ішінде компьютерлік құралдарды) пайдалану;
пәнаралық байланысты ойын сабақтары;
оқу материалын кешендік қайталау;
сыныптан тыс шаралар өткізу.
Шендеу әдісі пайдаланылып статистикалық өңдеуден өткен, негіздеуші әдістеме көмегімен
2.2. 2 сыныпта пәнаралық байланыс негізінде жаңа технология элементтерін
Тәрбиенің басты мақсаты – оқушылардың тұлғалық қасиеттерін гуманистік бағытта
1 тұлға тарихи дамудың нәтижесі;
2 тұлға қоғамдық – экономикалық қатынастың нәтижесі;
3 тұлғаның даралық сипатының қалыптасуы.
Тұлға білім беру жүйесіндегі ең маңызды орында болуы тиіс.
әңгімелесу.
саяхат.
тәжірибе жасау.
техникалық құралдарды пайдалану.
танымдық есептер құрастыру, оны шешу.
сөзжұмбақтар, ребустар, метограммаларды құрастыру, шешу.
практикалық жұмыстар жүргізу.
Пәнаралық байланыс үрдісінде оқушының шығармашылық белсенділігін арттыру керек. Оқушының
тақырып мазмұнына сай мақал-мәтел айтқызу.
оны өз сөзімен, ойымен дәлелдету.
көрініске қарап мақал-мәтел айту.
табиғатқа сай мақал-мәтел құрастыру.
суреттерге қарап мақал-мәтел айту.
Осының нәтижесінде оқушының сөз саралауы, ізденімпаздығы, тапқырлығы, нақты ой
Оқу – бұл танымдық іс-әрекет, ақыл-ой немесе ой жұмысы.
Оқу-интелектуалдық іскерлік – ұғымдарды, заңдылықтарды, қорытындыларды, талдап қорытуларды қалыптастыру
Барлық іскерліктің негізін әрекеттер құрайды. Е. А. Климов еңбектің
Қозғалыс әрекеттері (алу, құю, сығымдау, орын ауыстыру, күшті азайту
Танымдық (гностикалық) әрекеттер:
а) қабылдау әрекеттері (байқау, ажырату, тану, есту, сипап сезу,
есту, дәм сезу, иіс сезу бойынша белгілер көрінісінің дәрежесін
және т.б.);
б) елестету әрекеттері (объектіні ойша түзу, осының негізінде болашақ
в) логикалық әрекеттер (талқылау, қорытынды шығару).
Жеке тұлғалық қарым-қатынас әрекеттері:
а) болжаушылық;
б) әрекет-талап ету (ым-ишарат, өтініш, мақұлдау, кеңес, бұйыру, қысым
в) жолдасыңның ақпараттық басқаруы бойынша әрекеттер;
г) келісім-кесімді үйлестіру (мақұлдау, терістеу, келіспеу, т.б.) бойынша әрекеттер.
Оқушылар үшін өзбетінше жұмысты ұйымдастырудағы қажетті іскерлік оқу-іскерлігі. Оқу-іскерлігіне,,
Оқу іскерліктерінің қалыптасуы процестің мәнін ашуды, ойлау операцияларының құрамы
Міндеттердің қойылуы, алдағы жұмыста нені білу керек, не туралы
Берілген тәсілдің мәні (мәселен, салыстыру, классификациялау) мұғалім тарапынан түсіндіріледі
Операцияның құрамы және реттілігін анықтау, әрекет жоспарын құру.
Жұмыстың жабдықталуы қалай болуы қажет.
Іскерлікті, тәсілді игеруді тексеру.
Қазіргі уақытта оқытудың сапасын арттыру мақсатында жаңа педагогикалық технологиялар
Жаңа тәсілдермен оқытуда оқушы белсенді рөл атқарушы ғана емес,
Бастауыш сынып оқушыларының шығармашылық тұлғасын пәнаралық байланыстар негізінде қалыптастыру
Жалпы пәндер ұғымдары мен ережелері – бұл әрбір пәнде
Пәнаралық іскерліктер – бұл кез келген пәнді оқуы үшін
Ғалымдар пәнаралық байланыс оқу материалдары негізінде түзілетін (немесе түзетін)
1-сыныпта оқушылардың меңгеру тиіс пәнаралық оқу іскерліктері:
сабақ тақырыбын және кітаптағы тапсырма нөмірін таңдау;
минутына 40 сөз жылдамдықпен оқу және оқығанды түсіну;
минутына 4 – 5 сөзді дәптерге сауатты көшіріп жазу;
ережелер көмегімен терминді есте сақтау;
мәтіндегі сұрақтарға жауап табу;
ауызша және жазбаша мәтінді біргелікте өзгерту және толықтыру;
дене, зат және моделді салыстыру және классификациялау;
табиғи денені және құбылысты бақылау;
шығармашылық тапсырмаларды орындау кезінде ойлауды белсендіру және алгоритмдеу әдістерін
сабақтың жоспары бойынша өзінің іс-әрекеті нәтижесін талдау.
2-сыныпта оқушылардың меңгеруі тиіс пәнаралық оқу іскерліктері:
минутына 60 – 70 сөз жылдамдықпен оқу және оқығанды
минутына 6 – 8 сөзді дәптерге сауатты көшіріп жазу;
терминдер мен мәтіндерді ережелер көмегімен есте сақтау;
мәтіндегі бастыны бөліп алу;
ауызша және жазбаша мәтінді біргелікте өзгерту және толықтыру, құрастыру;
дене, зат және моделді салыстыру және классификациялау;
табиғи денені және құбылысты бақылау;
тапсырманы орындау үшін ережені таңдау;
шығармашылық тапсырмаларды орындау кезінде ойлауды белсендіру және алгоритмдеу әдістерін
денелер, материалдар мен суреттердің компазициясын құрастыру;
критерилер бойынша өзінің іс-әрекеті нәтижесін бағалау.
3-сыныпта оқушылардың меңгеруі тиіс пәнаралық оқу іскерліктері:
минутына 70 – 80 сөз жылдамдықпен оқу және оқығанды
минутына 10 – 12 сөзді дәптерге сауатты көшіріп жазу;
терминдер мен мәтіндерді ережелер көмегімен есте сақтау;
мәтіндегі бастыны өзбетінше бөліп көрсету және оны схема, кесте,
ауызша және жазбаша мәтіндерді өзбетінше өзгерту, толықтыру және құрастыру;
құбылыстар мен оқиғалар үшін себеп-салдарлық байланыстарды анықтау;
тапсырманы орындау үшін ережені біргелікте әрекет ету;
шығармашылық тапсырмаларды орындау кезінде ойлауды белсендіру және алгоритмдеу әдістерін
зерделеуі қажет сабақ тақырыптары сұрақтарын құрастыру;
4- сыныпта оқушылардың меңгеруі тиіс пәнаралық оқу іскерліктері:
минутына 90 – 100 сөз жылдамдықпен оқу және оқығанды
минутына 13 – 15 сөзді дәптерге сауатты көшіріп жазу;
ережелер көмегімен терминді және мәтінді есте сақтау;
мәтіндегі бастыны өзбетінше бөліп көрсету және оны схема, кесте,
ауызша және жазбаша мәтіндерді өзбетінше өзгерту, толықтыру және құрастыру;
заңдылықтарды, дәлелдемелерді, жалғанға шығаруларды анықтау;
тапсырманы орындау үшін ереже алгоритмін біргелікте құрастыру;
шығармашылық тапсырмаларды орындау кезінде ойлауды белсендіру және алгоритмдеу әдістерін
өзбетінше жұмысты орындау, олардың нәтижелерін талдау және бағалау.
Жоғарыда берілген пәнаралық оқу іскерліктері қазіргі уақытта жас мұғалімдер
Оқу іскерліктері, біріншіден, оқыту мазмұнын қараушы элементтің бірі болып
Сондықтан да оқыту процесін ұйымдастыруда басшылыққа алатын құжаттардағы, бағдарламалық
Бастауыш сынып оқушыларының шығармашылық тұлғасын қалыптастыру үшін оқу материалдарының
жаңа пайдалы функцияны алу үшін жүйе элементтерінен қайта амал
бір немесе бірнеше элементтерді өзгерту;
пайдалы функцияны алу үшін жаңа элементті ендіру;
жүйе элементтерінің бірінен жаңа пайдалы функциясы бар өзінше жеке
жаңа пайдалы функция алу үшін екі немесе бірнеше жүйені
Жүйені дамытудағы аталған тәсілдеріді оқушыларды жаңа оқу материалымен таныстыру
Жалпы бастауыш сынып мұғалімдерін оқушылардың сыныптар бойынша пәнаралық оқу
меңгерілуі тиіс бағдарламалық материалдың құраушысы ретінде;
шығармашылық бастаманың негізі ретінде қарастыру тиіс.
Сондай-ақ мұғалім оқушылардың пәнаралық байланыс оқу іскерліктерінің даму деңгейін
2.3. Сабақ жоспарларының үлгілері.
Қазіргі таңда білімді интеграциялау, оның ғылыми деңгейін көтеру, оқушының
Қазіргі педагогикалық әдебиеттерде білімді кіріктіріп оқыту айтарлықтай анықтамаға ие
Жалпы дидактикалық сабақтар шарттары:
пәнаралық сабақтың ең алдымен анық қалыптасқан оқу-танымдық мақсаты және
пәнаралық сабақ сондай-ақ, шәкірттердің дүниетанымдық көкжиегін кеңейтіп, ой қорытындысын
интеграцияланған сабақ оқушылар мен мұғалімнің берік ынтымақтастығының негізінде құрылуы
Енді өзімнің «Ана тілің сабағында пәнаралық байланыс арқылы жүзеге
Сабақ жоспары.
Сабақтың тақырыбы: Абай «Желсіз түнде жарық айң.
Сабақтың мақсаты: 1. Абай туралы білгендерін жинақтау. өлеңді
2.Оқушылардың сөздік қорын молайту. Ой өрісін, қиялын дамыту.
3. Табиғат сұлулығын, өнерді түсіне білуге үйрету. Эстетикалық
Сабақтың түрі: интегративтік сабақ.
Пәнаралық байланыс: ана тілі, ән-әуез, дүниетану, сурет.
Сабақтың әдісі: түсіндіру, әңгімілеу, сұрақ-жауап.
Сабақтың көрнекілік құралдары: өлең желісі бойынша салынған пейзаж; Абайдың
Сабақтың барысы:
1. Оқушылардың Абай туралы, оның еңбектерін бұрыннан білетіндерін сұраумен
ІІ. Өлеңді мәнерлеп оқыту.
ІІІ. Сөздіктермен жұмыс жүргізу. Таныс емес сөздердің қандай
ІҮ. Өлеңді қара сөзбен әңгімелеп (суретке қарап).
Ү. Күйтабақтан өлеңді әнімен орындата отырып, бейнефильм арқылы болып
ҮІ. Әнді әуенімен қосып айтқызып үйрету.
ҮІІ. Сабақты қорыту.
ҮІІІ. Үйге тапсырма: өлеңді әнімен жаттап келу, әңгімелеп айту.
Міне, мұндай интегративтік оқуды ұйымдастыру білім мазмұнының біртұтастығын қамтамасыз
Сабақ жоспары.
Сабақтың тақырыбы: Баяндауыш.
Сабақтың білімділік мақсаты: Баяндауыш және оның бастауышпен байланысы. Сөз
Дамытушылық мақсаты: Ауызша және жазбаша тілдерін дамыту, сөздік қорын,
Тәрбиелік мақсаты: Халқымыздың салт-дәстүрілерін жалғастырып, үйреніп, құрметтеуге тәрбиелеу. Оқушыларды
Сабақтың көрнекілігі: «Қазақтың ұлттық ат спортың ойыны, сюжетті суреттер,
Сабақтың түрі: Ойын, жарыс сабақ.
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, әңгімелесу, түсіндіру, деңгейлік тапсырмалар беру.
Пәнаралық байланыс: Ана тілі, денешынықтыру пәнімен байланыстыра өткізу.
Сабақтың жүру барысы:
1. Ұйымдастыру бөлімі.
Балалар, сендер қазақтың ұлттық ойындарын білесіңдер ме? Денешынықтыру сабағында
«Бәйгең жарысы.
«Теңге ілуң ойыны.
«Аударыспақң ойыны.
«Көкпарң ойыны.
«Жорғаң жарысы.
«Қыз қууң ойыны.
Ана тілі сабағында «Өткен өмірң тарауынан көптеген батырлар туралы
1-топ. «Боз атң.
Топтың аты «Боз атң бұл,
Келдік біздер жарысқа.
Сөз табының сырларын,
Баяндаймыз сайыста.
2-топ. «Шұбар атң.
«Шұбарң атты тобымыз,
Көп нәрседен хабармыз.
Боз, Құлагер тобымен,
Сайысуға даярмыз.
3-топ. «Құлагер атң.
Топтың аты «Құлагерң,
Қазақ тілін мақтаймыз.
Ереженің барлығын,
Есімізге сақтаймыз.
(Топ жетекшілері өздерімен таныстырады).
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
1. Бәйге жарысы (ұпай). Жеке жұмыс. 158-жаттығу. Сюжетті сурет
Айгүл әжесіне көмектесті, жіп иірді. Алаша әдемі болды.
2. «Теңге ілуң ойыны. Парақшамен жұмыс (ұпай).
1-парақша. Сөйлемнің қандай түрлерін білесің?
2-парақша. Сөйлем мүшесі дегеніміз не?
3-парақша. Бастауыш туралы айт, мысал келтір.
4-парақша. Сөз таптары туралы айт.
Парақша артында «Қош келдіңіздерң.
ІІІ. Жаңа сабақты хабарлау.
3. Аударыспақ ойыны (ұпай). Аударыспақ ойынында сөзжұмбақ арқылы жаңа
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1. Жазу жазып жалықпаған,
Ертемен күнде сен
Жаза-жаза арықтаған.
(Бор).
2. Жерде жатты ақ мамық.
(Қар).
3. Аумаған қар,
Қолы жоқ, сурет салады,
Жаумаған қар,
Тісі жоқ тістеп алады.
(Аяз).
4. Күміс табақ дөңгелек.
Аспанда жүрер дөңгелеп.
(Күн).
5. Ұзын мұртты сары бар,
Қойнында наны бар.
(Бидай).
6. Қолыңа сүйкесең,
Кетіп кір-ласың,
Тап-таза боласың.
(Сабын).
7. Сәскеде жоқ
Таңертең бар.
(Қырау).
8. Шайнап-шайнап күнімен,
Тауыса алмадым мұны мен.
(Сағыз).
9. Басында екі таяғы бар,
Төрт аяғы бар.
Адам деуге болмайды,
Бірақ та тағы сақалы бар.
(Ешкі).
Бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбы «БАЯНДАУЫШң.
Үй жануарларына не жатады? Олар қалай дыбыстайды?
Түйе, қой, жылқы, сиыр, ешкі.
Үш топтан бір оқушыны шығарып, сахналық көрініс көрсетіп, сөйлем
Не істейді? Не істейді? Не істейді?
Түйе боздайды. Сиыр мөңірейді. Жылқы кісінейді.
Мысалдарды талдай отырып, кестедегі ережені шығардық. Ережені бекіту.
Бастауыштың іс-әрекетін, қимылын білдіретін сөздерді баяндауыш дейміз. Баяндауышқа не
ІҮ. Оқулықпен жұмыс. Дәптерге жазу.
Ү. «Көкпарң ойыны (ұпай). Сурет бойынша сөйлем құрап жаздыру.
160-жаттығу. Жазған сөйлемдеріндегі бастауышын астын бір, баяндауыштың астын екі
1-топ. Үйрек жүзеді. Марат шомылады.
2-топ. Апам жіп иірді. Ақгүл көмектеседі.
3-топ. Құстар ұшады. От жанады. (Сурет бойынша жазған
ҮІ. «Жорғаң жарысы (ұпай).
1. Балалар, жылдың мезгілі болады?
2. Қазір қандай мезгіл?
3. Күз айларын ата?
Табиғат календарын көрсете отырып, 159-жаттығуды орындату, өлеңді мәнерлеп
Маусымдар.
Қыс құнар береді,
Көктем дән себеді.
Жаз баптап өсірсе,
Күз жинап тереді.
Қарамен жазылған сөздердің астын сызу. Оларға сұрақ қою,
ҮІІ.Серігу сәті.
ҮІІІ. «Қыз қууң ойыны арқылы сөзжұмбақты шешу. 162-жаттығу.
Маңырайды
Мияулайды
Үреді
Жануарларды қатыстырып сөйлем қүрау. Бастауыш пен баянадауышты табу.
не? не істеді?
1-топ. Ешкі маңырайды.
2-топ. Мысық мияулайды.
3-топ. Ит үреді.
ІХ. Топпен шығармашылық жұмыс.
1-топ. Мысыққа мінездеме беру.
2-топ. Баяндауышқа байланысты мақал-мәтел айту.
3-топ. Ешкіге байланысты, бастауыш пен баяндауышқа байланысты сөйлем құрау.
«Құстар қалай сайрайды?ң ойыны. Доп қағу арқылы баяндауышты айтады.
Бұлбұл сайрайды.
Торғай шырылдайды.
Шағала шаңқылдайды.
Х. Бекіту.
ХІ. Үйге тапсырма. Қорытынды.
Қазақ тілім - өз тілім, ана тілім,
Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім.
Қастерлейді ұл-қызың мәңгі сені,
Болашағым, бақытым дара тілім.
Міне, балалар, кемеңгер ғұлама ақын жазушылардың тілі – туған
Сабақ жоспары.
Мақсаты: Оқушыларды Ыбырай Алтынсарин шығармашылығымен жақынырақ таныстыру. Балаларды әдеби
Оқушылардың сөздік қорларын, мәнерлеп айта білулерін дамыту.
Балаларды еңбексүйгіштікке, білімді, әдепті болуға тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Ы. Алтынсарин портреті, әңгіме мазмұнына байланысты оқушылардың салаған
Қолданылатын әдіс: әңгімелеу, сұрақ-жауап, көрініс, т.б. Ана тілі, дүниетану,
Барысы: І. Ұйымдастыру бөлімі.
ІІ. Мұғалімнің кіріспе сөзі.
Құрметті ұстаздар мен оқушылар, бүгінгі тәлім-тәрбие сағатымызға кездесуге мектебіміздің
ІІІ. Оқушыларға алдын-ала берілген тапсырма бойынша: бірінші оқушы өмірімен,
ІҮ, Сөз кезегі қонаққа берілді.
Оқытушы Ыбырай атамыздың балалық кезі туралы, оның әңгімелеріне шолу
Ү. Шығармаларына тоқталу.
Өлең, әңгімелеріне түсінік беріп отырдым. Оқушылар жазушының өлеңдерін жатқа
Өз шығармаларында Алтынсарин қазақ халқының көзін ашу, өнер-білімді ету,
Оқымаған жүреді,
Қараңғыны қармалап,
Оқысаңыз, балалар,
Шамнан шырақ жағылар,
Тілегенің алдыңнан,
Іздемей-ақ табылар, - деп жас ұрпақты білім алуға шақырған.
1-оқушы «Кел балалар, оқылықң.
«Жазң, «Өзенң атты өлеңдерінде ол өзінің табиғатқа көзқарасын білдіреді
Табиғат берген байлықты өзінің қажетіне жұмсай білсін, пайдасына асырсын,
2-оқушы «Өзенң.
Адам тіршілігі табиғатпен өте жақын. Адамның эстетикалық қалыптасуы, өзін
«Таза бұлақң әңгімесінен көрініс.
Осы әңгіме арқылы автор халықты жан мен тән тазалығына,
Ы. Алтынсарин – аудармашы.
Тамаша педагог, ағартушы, жазушы Ыбырай Алтынсарин –
«Қарға мен түлкің қойылымы.
Алтынсарин балаларға арнап, сөзі жатық, мағынасы қызғылықты ұсақ әңгімелер
Оның әңгімелерінің жастарға тәлім-тәрбие беруде маңызы өте зор. Ол
«Әке мен балаң көрініс.
Ы. Алтынсарин ананы қандай түрде бағалап, қалай сүюдің айқын
3-оқушы: «Бұл кімң.
4-оқушы: «Ананың сүюің.
Ыбырай атамыздың әңгімелерінің негізгі тақырыбының бірі – еңбек.
Еңбек туралы қандай әңгімелерін білесіздер! (Оқушылар жауап береді).
«Өрмекші, құмырсқа, қарлығашң көрініс.
Бұл әңгімеде, ең кішкентай жәндіктердің де өмір, тіршілік үшін
Қарлығаш, өрмекші, құмырсқа құрлы жоқпысың, сен де еңбек ет,
Бұл әңгімелер еңбекті қадірлеуге және сүюге тәрбиелейді.
Ыбырай Алтынсарин тек әңгімелер жазып қана қоймаған, сонымен қатар
ҮІ. Мақал-мәтелдер айту. (Мағынасын түсіндіру).
«Әдептілікң көрініс.
Оқудың пайдасы, оқу арқылы баланың көп нәрсеге жетілетіні жайында
«Өнер-білім бар жұрттар
Тастан сарай салғызды
Айшылық алыс-жерлерден
Көзіңді ашып-жұмғанша
Жылдам хабар алғыздың - деп радио, телефон, телеграфты
айтса,
«Мың шақырым жерлерге
Аты жоқ құр арбаны
Күн жарымда барғыздың, - деп поезд бен автомашинаны
үлгі етіп көрсетті.
5-оқушы: «Өнер-білім бар жұрттарң. Өлеңін оқу.
ҮІІ. Сөзжұмбақ шешу.
ҮІІІ. Қорытындылау.
Жазылған нақыл сөздер мен мақалдарға түсінік бере отырып, тәрбие
Сабақ жоспары.
Сабақтың тақырыбы: 6 саны.
Сабақтың мақсаттары: 6 санымен таныстырып отырып, тура және кері
Дамытушылық: Оқушылардың ой-өрісін, ойлау қабілетін, математикалық тілін дамыту, пәнге
Тәрбиелік мәні: Мақсатына жетуге ұмтылдыру, ұқыптылыққа, тапқырлыққа, ізденімпаздыққа, өздігінен
Сабақтың көрнекілік құралдары: Сандар, ертегі, жеміс суреттері.
Сабақтың әдісі: Сұрақ-жауап, әңгімелеу, ойындар.
Сабақтың жоспары: Ұйымдастыру.
Өтілген сабақты пысықтау.
Ой қозғау, сергіту сәті.
Жаңа сабақ.
Сұрақ-жауап.
Ой тастау Венн диаграммасы.
Қорытынды.
Ал, балалар, бәіміз бері қараймыз. Кәне, кім айтады, үйге
Олай болса, балалар, өтілген сабақты ертегі арқылы пысықтайық.
Ерте, ерте-ертеде, бір қарияның бес саусағымыздай бес ұлы болыпты.
Сен – бас бармақсың,
Сен – балалы үйрексің,
Сен – шылдыр шүмексің,
Сен – ортан терексің,
Сен – кішкентай бөбексің.
Мен болсам қартайдым, біреулерің үй иесі болуларың керек. кім
Бас бармақ былай дейді:
Алтын жүзік қолымда,
Байлық менің жолымда.
Мұрагерің болайын,
Түсіңдер менің соғыма.
Балалы үйрек:
Күміс белбеу белімде,
Жалт-жұлт етеді көрдің бе?
Тең келмейсің менімен,
Түсіңдер менің соңыма.
Ортан терек:
Асыл киім үстімде,
Байлық менің жолымда.
Мұрагерің болайын,
Түсіңдер менің соңыма.
Шылдыр шүмек:
Құндыз бөрік басымда,
Жүрейін әке қасында.
Кішкентай бөбек:
Алтын жүзік менде жоқ,
Асыл киім менде жоқ,
Күміс белбеу менжде жоқ,
Құндыз бөрік менде жоқ,
Екі қолым сенерім,
Аянбай еңбек етермін.
Қария кенже ұлының сөзіне риза болып, мұрагері етіп кенже
Бес ұлы.
Кім маған атайдың ұлын тура санап береді?
Кім кері санап береді?
Көрнекіліктер арқылы ауызша 5 санына байланысты есептер шығарту.
Енді, балалар, сергіту ойынын ойнайық.
Ал, балалар, тұрайық,
Алақанды соғайық.
Оңға қарай иіліп,
Солға қарай иіліп,
Бір отырып, бір тұрып,
Орнымызды табайық.
Ал енді жаңа сабағымыз 6-саны. Біз таныс 5-санымыз оң
Кәне, өздерің де жазып көріңдерші, саусақтарыңмен көрсетіңдерші?
Дұрыс, балалар, өте тамаша бәріміз біледі екенбіз. Ал, енді
Қарлығаш.
Түр-түі қандай? (ала) Нешеу? (6).
Алма қандай? (қызыл) Нешеу? (5).
Өрік қандай? (сары) Нешеу? (4).
Шие қандай? (қызыл) Нешеу? (3).
Шар қандай? (көк) Нешеу? (2).
Қайшы қандай? (ақ) Нешеу? (1).
Енді осы көрнекіліктерді санату, тура санағанымызды санның артатынын, кері
Сонымен, балалар, біз қандай санмен таныстық? (6 санымен).
Ендеше, 6 саны туралы тақпақтар жаттайық.
Бір дегенім бірлік,
Екі дегенім еңбек,
Үш дегенім уәдең,
Төрт дегенім теңге,
Бес дегенім бәйге,
Алты даегенім алма,
Алмадан тәтті бар ма?
Ал, балалар, кім осы алма туралы тақпақ, жұмбақ біледі?
Көркем:
Пісіп тұрғам алмамын,
Тамсандырар бал дәмім.
Жерге сілкіп түсірме,
Ісіп кетер маңдайың.
Күзде піседі, домалап түседі. (Алма).
Өзі қатты, өзі тәтті
Жеген жанды таңырқатты. (Алма).
Күн нұрымен піседі,
Уылжып қолға түседі. (Жеміс).
Сонымен, балалар, біз сандарды нешеге бөлінеді деп едік, өткен
Қандай? (Жұп сандар, тақ сандар).
Олай болса, тақтаға алты бала шығып, қоржыннан 6 санды
Натурал сандар.
Тақ сандар Жұп сандар
6 санын дәптерлерімізге әдемілеп жазайық.
Жазған сандарын қадағалап, сабаққа жақсы қатысқандарын ауызша бағалап, марапаттап,
Сонымен, балалар, 6 саны қандай санға жатады екен? (Жұп
Қорытынды.
Қорыта келгенде бұл ғылыми зерттеу жұмысымның бүгінгі күн талабына
Оқу тәрбие процесін пәнаралық байланыс негізінде ұйымдастырудың тиімділігін арттыру
1. Бастауыш мектептерде берілетін білімнің мақсаты мен мазмұнына қарай,
2. Оқу барысында пәнаралықты жүзеге асыруда негізге алған дидактикалық
3. Пәнаралықты жүзеге асыру барысында оқу-тәрбиенің біртұтастық заңдылығын не
Осы негізгідегі қағидаларды жүзеге асырумен пәнаралық байланыстың тиімді болуы
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. А. Бейсенбаева «Пәнаралық байланыс негізінде оқу процесін
2. «Қазақстан Республикасының бастауыш білімінің мемлекеттік стандартың
3. Ж. Б. Баянбаев «Педагогикаң Астана 1998 ж.
4. Ж. Аймауытов, А. А. Бейсенбаева Шығармалары, Алматы
5. Б. Р. Айманбетова, А. А. Бейсенбаева «Әдіснамалық негізгі
6. А. А. Бейсенбаева «Педагогика курсының лекциялары мектептегі оқу
7. А. Д. Балтаев «Пәнаралық байланыс арқылы оқушыларға экологиялық
8. «Сабақ беру тиімділігін арттыру жолдарың Құрастырған Б.
9. Д. Сабыров «Оқушылардың оқу белсенділігін арттыру жолдарың Алматы
10. Д. Сабыров «Оқыту теориясының негіздерің Педагогика коллледждер мен
11. Қазақстан Республикасының заңы , Білім беру туралы «Алматы
12. А. Көбесов, Әл Фараби Алматы «Қазақстанң 1971
13. О. Мұсабеков «Пәнаралық байланысты жұүзеге асыруң Қазақстан мектебі,
14. Б. А. Сухомлинский «Мектептің жас директорымен сырласуң Алматы
15. «Қазақстан Республикасының бастауыш білімінің мемлекеттік стандартың
16. Б. Р. Айманбетова, А. А. Бейсенбаева «Әдіснамалық
17. А, А. Бейенбаева «Педагогика курсының лекциялары, мектептегі оқу
18. «Сабақ беру тиімділігін арттыру жолдарың Құрастырған Б.
19. Т. Сабыров «Оқыту теориясының негіздерің Педагогикалық колледждері мен
20. В. А. Сухомлинский «Мектептің жас директорымен сырласуң Алматы
21. Т. Сабыров «Оқушылардың оқу белсенділігін арттыру жолдарың Алматы
Б О
Қ А
А Я
К Ү
Б И
С А
Қ Ы
С А
Е Ш
А С
И Б
Қ А
К Р
Б А
Қ О





Ұқсас жұмыстар

Бастауыш сыныптарда оқытуда пәнаралық байланыстың әдістемелік негіздері
Бастауыш сыныптарда оқушыларды оқыту барысында пәнаралық байланысты жүзеге асыру жолдары
Информатика сабақтарында пәнаралық байланыс
«Дүниетану» пәнін оқыту
Қазақ тілін оқытуда пәнаралық байланыстың орны
Еңбекке баулу пәнін оқыту барысындағы пәнаралық байланысты жүзеге асыру
Қазақ тілінен пәнаралық байланыс
Бастауыш сынып жастағы оқушыларды оқыту процесінде пәнаралық байланысты жүзеге асыру мәселелері
Бастауыштың педагогикалық үдерісін пәнаралық байланыс негізінде ұйымдастырудың әдістемелік ерекшеліктері
1-сынып оқу үдерісінде қазақ тілі мен математиканы байланыстырып оқытудың тиімділігін анықтау