АҚПАРАТТЫҚ ҚҰЗЫРЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ 4
І-ТАРАУ. 8
1.1. БIЛIМ БЕРУ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIНIҢ АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ САЛАСЫ БОЙЫНША БIЛIКТIЛIГIН КӨТЕРУДІ ДАМЫТУДЫҢ НЕГIЗГI ЖОЛДАРЫ 8
І.ІІ. АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ САЛАСЫ БОЙЫНША ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫҢ БІЛІКТІЛІГІН АРТТЫРУ КЕЗЕҢДЕРІ 14
І.ІІІ.ИНФОРМАТИКА МҰҒАЛIМДЕРIНIҢ БIЛIКТIЛIГIН КӨТЕРУДІҢ ДИДАКТИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ 22
ІІ тарау 30
ІІ.І АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДА ПӘН МҰҒАЛIМДЕРIН ДАЙЫНДАУ 30
ІІ.ІІ. ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫҢ БІЛІКТІЛІГІН АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІН ҚОЛДАНУДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ 38
ІІ.ІІІ ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫ ДАЯРЛАУДА 58
АҚПАРАТТЫҚ ҚҰЗЫРЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ 58
ІІ.ІҮПедагогикалық мамандарды даярлауда АКҚ қалыптастыру кезеңдері 62
ҚОРЫТЫНДЫ 74
Пайдаланылған әдебиеттер: 76
КІРІСПЕ
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында педагог мамандардың біліктілігін көтеру –
Психологиялық-педагогикалық ғылымда өңделген қызмет принципіне сәйкес болашақ педагогтарының жеке
Қоғамда ақпараттандыру, есептеу техникасы құралдары кеңінен таралуымен байланысты, оқу
Орта мектепте информатиканың жеке пән болып оқытылуы, көптеген педагогикалык
Қазіргі заманғы оқыту интелектуалдык ерекшеліктеріне сүйене отырып білім беруді
Жаңа технологиялар - педагогтың мүмкіндігін күшейтетін құрал, бірақ ол
Компьютерді мұғалім косымша материалдар, әртүрлі анықтамалык мәліметтерден акпараттар беру
Жаңа акпараттық технология кұралдарын информатика пәнінің кіріктірілген сабақтарында пайдалану,
- өз әрекетін саналы түрде жоспарлайды;
- құбылыстарға модельдер кұра біледі.
Программалауды оқыту оқушылардың логикалық қабілетін дамытады, бақылау мен өзін-өзі
Мақсаты:
- ақпараттық-коммуникациялық технологияны оқу процесіне енгізу
- мазмұндық, процессуальдық және бағалау компоненттері негізінде
- білім беруді ақпараттандыру жағдайына педагог мамандардың
Бұл қойылған мақсаттарды шешу үшін келесі міндеттерді қарастырамыз:
- білім беруді ақпараттандыруды дамыту тенденцияларын зерттеу және оған
- педагог мамандардың ақпараттық-коммуникациялық пайдалана алу дайындығын
- педагог мамандарды ақпараттық-коммуникациялық технологияны өз қызметтеріне
-
І-ТАРАУ.
1.1. БIЛIМ БЕРУ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIНIҢ АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ САЛАСЫ БОЙЫНША
Бiлiм берудi ақпараттандыру процесi пән мұғалiмдерiне, әдiскерлерге, бiлiм мекемелерiн
Қазақстан Республикасы бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың Мемлекеттiк бағдарламаларының негiзгi
Тәжiрибе жүзiнде дәлелденгенiндей, кез келген мұғалiм мен әкiмшiлiктiң өз
–
–
–
–
Мамандардың бiлiктiлiгiн көтеру мiндеттерiн шешуде оқу процесiнде ақпараттық және
–
–
–
–
–
–
–
–
Бiлiм беру мекемелерiнiң қызметкерлерiнiң жаңа ақпараттық технологияны меңгерту саласы
Педагог мамандарды ақпараттық-коммуникациялық технология негiзiнде дайындауда келесi қағидалар негiзге
–
–
–
–
–
–
–
Бiлiм беру қызметкерлерiн қайта даярлау практикалық және жобалық сипатты
Жаңа ақпараттық технологиясына дайындау мынадай екi негiзгi модуль бойынша
Ақпараттық мәдениеттi дамыту қазiргi педагогтың ақпараттық құзырлығына қойылатын талаптарына
1.
2.
3.
І.ІІ. АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ САЛАСЫ БОЙЫНША ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫҢ БІЛІКТІЛІГІН
Мазмұндық құрылым информатика мұғалімдері үшін келесі деңгейлер бойынша
1. Іргелі. Бұл ақпараттық технологияның
2. Базалық. Оның мазмұны мұғалiмнiң
3. Арнайы. Бұл “Информатика және
Білім беру мекемелерінің басшылары мен пән мұғалімдері үшін мазмұндық
1. Педагог мамандардың қызметіне ақпараттық-коммуникациялық технологияны қолдану бағытындағы
2.Қызметтік-ізденістік деңгей. Мұнда педагог мамандар ақпараттық технологиямен жұмыс
- білім беруді ақпараттандырудың теориялық негіздері;
- білім беру жүйесіне ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізудің
- педагог мамандардың біліктілігін көтеру жүйесіне ақпараттық
- ақпараттық технология негіздерін оқытуда жобалау және
- басқарудың ақпараттық жүйесін автоматтандыру моделі және
3. Жүйелік-шығармашылық деңгей. Мұнда келесі мәселелер қарастырылады: электрондық оқу-әдістемелік
Сонымен бірге педагог мамандардың біліктілігін және курстың сапалық өлшемін
Оқу процесінде пайдаланылатын мулътимедиялық үйретуші программалардың, тексеру программаларының, электрондық
Қоғамды ақпараттар жағдайында үздіксіз білім беру жүйесі мыналарға
Ø
Ø
Бағыт беруді ақпараттандырудың негізгі бағыттары:
методологиясын жетілдірумен стратегиялық мазмұнын таңдау;
әдістерімен формаларын ұйымдастыру;
қоғамды ақпараттандырудың қазіргі жағдайында тұлғаны тәрбиелеу мен дамыту;
оқытудың әдістемелік жүйесін жасау;
педагог мамандардың инттелектуалдық потенциялын дамытуға бағыттау;
өз бетімен білім алу біліктілігін қалыптастыру;
информациялық-оқу, эксперименттік-зерттеу қызметінің өз бетімен түрлі іс-әрекеттерін жүзеге асыру;
тестілік, диагностикалық бақылау әдістерімен білім деңгейін бағалау.
Болашақта Қазақстанда білім беру жүйесін ақпараттандыру телекоммуникациялық желілерді
v
v
v
v
Қоғамды ақпараттандыру жағдайында білім беру қызметкерлерінің біліктілігін ақпараттық-коммуникациялық технологияны
Қоғамды ақпараттандырудың негізгі бөлігі – білім беруді ақпараттандыру. Олай
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында компьютер оқыту мен дидактикалық құралға
Аталған мәселені дамыту үшін білім беру қызметкерлері үшін түрлі
Оку кызметінде компьютерден рефлексивтік деңгейін жүзеге асыруды елестетсек, оның
Оқу процесіне жана информациялык технологияларды енгізу ісі математикамен де
Мысалы, аксиома, теорема, оларды дәлелдеулер жолымен оқушылардың абстрактылык ойлау
Тестілеу жұмыстарын жүргізуде компьютерді пайдалану негізгі орын алып келеді,
І.ІІІ.ИНФОРМАТИКА МҰҒАЛIМДЕРIНIҢ БIЛIКТIЛIГIН КӨТЕРУДІҢ ДИДАКТИКАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Қазiргi кезеңде бiлiм берудегi ақпараттық және коммуникациялық технологиялар информатика
Компьютерлік техниканың дидактикалык, мұмкіндіктерін педагогикалық мақсаттарға пайдалану, білім мазмұнын
Информатика мұғалiмдерiнiң бiлiктiлiгiн көтеру жүйесi бiлiм беру мекемелерi қызметкерлерiнiң
1. Пәндiк -
2. Аналитикалық бақылау -
3. Ұйымдастырушылық – оқушылардың өзiндiк
4. Коммуникативтiк - «Мұғалiм-Оқушы», «Оқушы-Оқушы»,
5. Бейiмделген - қазiргi
6. Ынталық/психологиялық – психологиялық, жекетұлғалық,
7. Жобалық – мектептi, мұғалiмдi
8. Ғылыми-iзденiстiк – мектептiң, мұғалiмнiң
Бiлiктiлiктi көтеру курстарындағы (88 сағаттық) оқыту мазмұны тыңдаушылардың құзырлығын
Мұғалiм – ақпараттанушы емес, оқушының жекетұлғалық және интеллектуальды
Мұғалiмнiң бiлiмi бiлiктiлiктi көтеру курстарымен шектелiп қалмауы керек. Олар
Курс мазмұнын құрастырудағы модульдiк принцип түрлi бiлiм беру бағдарламаларын
Курстың моделiн жасақтау барысында бiз келесi мақсаттарды негiзге алдық:
- бiлiктiлiктi көтерудi түрлi деңгейлермен қамсыздандыру;
- тыңдаушылардың мамандық
- тыңдаушылардың өзiн-өзi
Тыңдаушылардың бiлiм жетiлдiру мазмұны бiр-бiрiмен байланысқан үш блоктан тұрады:
Бiрiншi блок-модуль (инварианттық) — «ҚР бiлiм саласындағы негiзгi мемлекеттiк
-
-
-
Екiншi блок-модуль (инварианттық)– «Бiлiм беру процесiн әлеуметтiк-психологиялық жағынан
-
-
Үшiншi блок-модуль – «Пәннiң мазмұны мен әдiстерiн жетiлдiруге
- бiлiм берудегi
- тыңдаушының кәсiби
- қазiргi мұғалiмнiң
- бiлiм беру
Оқыту бағдарламаларын таңдау тыңдаушыларға жүргiзiлген тест пен сауалнама қорытындысы
Курстық дайындықты жобалау барысында тұлғалық-бағдарлық бөлiктер ескерiлдi. Ол педагогикалық
Бiлiм мазмұнының аралығындағы аралық топ пен оны ұйымдастыру келген
Шет елдiк және отандық тәжiрибелерге талдау жасау барысында педагог
Оқытуды ұйымдастыру формалары: жеке, топтық, фронтальды, ұжымдық жұмыс жасау
Қолданылған технологиялар: жобалау әдiсi, модульдеп және деңгейлеп саралап
Қорытынды диагностика: тестiлеу, рефлексия, жобаны қорғау.
Жоғарыда атап көрсеткендей, педагог мамандардың бiлiктiлiгiн үздiксiз көтеру барысында
Сондықтан мамандардың бiлiктiлiгiн көтеру жүйесiнде бiлiктiлiктi көтеру курстарынан басқа
Проблемалық курстардың тақырыптары облыс мұғалiмдерiнiң сұраныстары мен қажеттiлiктерiн талдау
-
-
-
-
-
Проблемалық курстарды өткiзу барысында тыңдаушылардың дайындықтарын қамтамасыз ету үшiн
- Оқу құралы:
- Оқу құралы:
- Оқу құралы
- Оқу құралы
- Мұғалiмдерге арналған
- Электрондық оқу
- Электрондық оқу
- Әдiстемелiк құрал
- Әдiстемелiк құрал
Аталған құралдардан басқа курстың барлық тыңдаушылары өздерiне қажеттi нормативтiк,
ІІ тарау
ІІ.І АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДА ПӘН МҰҒАЛIМДЕРIН ДАЙЫНДАУ
Ақпараттандырудың негiзгi мiндеттерiнiң бiрi – мектепте компьютердi оқыту құралы
Ендi мұғалiмдердi оқушылардың үйрететiн мезгiлi келдi. Соңғы кезде уақыт
Мектеп мұғалiмдерiн ақпараттық технологиямен алғаш танысу институт базасында өткiзiлетiн
Негiзгi мақсаты: бiлiм мекемелерi қызметкерлерiнiң ақпараттық мәдениетiн қалыптастыруға жағдай
Егер мұғалiм компьютермен таныс болмаса, онда оған психологиялық тұрғыдан
Еліміздің саяси, әлеуметтік-экономикалык өзгерістерге сай білім беруді жетілдіру бағыттарының
Осы бағыттағы жұмыстар 1997 жылы қабылданған Орта білім беру
Қазіргі таңда республика мектептерін жаңа компьютерлік технологиямен қамтамасыз ету
Бүгінгі таңда мектеп пәндерін компьютер көмегімен оқыту нәтижелілігін зерттеудегі
Зерттеу нәтижелері көрсетіп отырғандай, мектеп пәндерін оқыту процесінде компьютерді
Демек, оқыту процесінде компьютерді қолдану білім мен біліктілікке қоятын
Оқушылардың жалпы оқу біліктілігіне жататын оқу-компьютерлік біліктіліктерін «клавиатурамен жұмыс,
Адамдарды әр түрлі әлеуметтік ортада өмір сүруге дайындау үшін
Қашықтықтан оқыту болашақ 12 жылдық мектеп үшін елеулі білімдік
Жедел (кеңістіктегі және уақыт ішіндегі кедергілерді жеңу, өзекті тың
Ақпараттық (арнайы салалардағы білім ауқымының кол жетімділдігі артады, тұтынушыға
Коммуникациялау (бір-бірімен электр желілерінің көмегімен жедел байланысатын оқуға қатысушылардың
Педагогикальқ (қашықтықтан жүргізілетін телекоммуникацилардың өзіндік ерекшеліктеріне қарай оқыту бұрынғыдан
Психологиялық (оқушынын өзін танытуы үшін дәстүрлі эмоциялық-психояогиялық жағдайлармен салыстырғанда
Экономикалық (көлік шығыстарын, үй жайын жалға алуға кететін шығындарды
Қашықтықтан оқыту - адам білім алуға және ақпарат алуға
Қазақстанда қашықтықтан білім берудің рөлін өзекті ететін әлеуметтік саяси
Білім беруге жаңа талаптар коятын экономикалык реформаларды дамыту. Халықаралық
Білім беру қызметін көрсетулердің әлемдік рыногында бәсекелестіктің артуы кезінде
Ақпараттық технологиялардың өзекті мәселелері
Ісіндегі халықаралық ықпалдастықты күшейту.
Білім беру процесіне қатысушылардың арасында ақпарат алмасудың сапалық тұрғыдан
Халықтың білім берудің мазмұны мен технологияларына қатысты жаңа сұраныстарын
- халыктық әлеуметтік және кәсіби жұмылуын оның кәсіпкерлік әлеуметтік
- елдің сапалы даярланған білікті мамандарға деген сұраныстарын қанағаттандыру;
- отандық жоғары мектепте жинақталған білімді кадрлық және материалдық
- қоғамның білімділік деңгейін және білім сапасын арттыру
- халықтың әр түрлі білім беру қызметтеріне деген, өсіп
Икемділік. Білім алушылар лекциялар, семинарлар түріндегі күнделікті сабақтарға қатыспайды.
Модульдік. ҚО бағдарламасының негізіне модульдік принципі алынған. Оқушылар меңгерген
Қосарлылық. Оқыту негізі кәсіптік қызметпен, тіпті оқумен ұштастырыла, яғни
Қашыктықтағы әрекет. Білім алушының тұратын жерінен білім беру мекемесіне
Оңтайлылығы. Оқу процесінде білім беруші мен білім алушы қашықтықтан
Қамту немесе «бұқаралық». Білім алушылардың саны сыни тұрғыдағы өлшем
Рентабельдік. Бұл - ҚО-ның жоғары экономикалық тиімділігі. Шетелдік және
Оқытушы. Әңгіме оқытушының жаңа рөлі және өзіндік функциялары туралы
Білім алушылар. Нақтырақ айтсақ, білім алушының жаңа рөлі және
Жаңа ақпараттык, технологиялар. Ақпараттық технологиялардың барлық түрлері, бірақ та
Әлеуметтілігі. ҚО тұрғыдан жеріне, жағдайына және белгілі бір дәрежеде
Интернационалдығы. ҚО білім беру қызметін экспорттауға және импорттауға қолайлы
Қашықтықтан оқитын оқушы жасаған білім нәтижелері, оның ішкі жеке
ІІ.ІІ. ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫҢ БІЛІКТІЛІГІН АҚПАРАТТЫҚ-КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІН ҚОЛДАНУДЫҢ ҚЫСҚАША
Негiзгi ұғымдар
1. Мемлекеттiк ақпараттық саясат –
2. Бiлiм берудi ақпараттандыру -
3. Ақпараттық кеңiстiк -
4. Ақпараттық ресурстар – ақпараттық
5. Ақпараттық жүйе
6. Ақпараттық процестер – ақпаратты
7. Ақпараттық орта – ақпараттық
8. Ақпараттық процестер субъектiсi –
9. Ақпараттық процестер объектiсi –
10. WWW (World Wide Web) – гипермәтiн құрылғысы
11.
БIЛIМ БЕРУ ЖҮЙЕСIН АҚПАРАТТАНДЫРУДЫ ДАМЫТУДАҒЫ ТҰЖЫРЫМДАМАЛЫҚ КӨЗҚАРАСТАР
Бiлiм берудi ақпараттандырудың негiзгi мақсаты Қазақстан Республикасында бiртұтас бiлiмдiк
Бiлiм берудi ақпараттандырудың негiзгi мiндеттерi:
- ақпараттық және телекоммуникациялық техникалық құралдармен қамтамасыз
- бiлiм берудi ақпараттандыру бойынша практикалық шараларды
- оқу-тәрбие процесiне жаңа ақпараттық технологияны енгiзудi
- мектеп
- бiлiм беру мекемелерiнiң қызметкерлерi үшiн программалық-техникалық құралдарды
- педагог кадрларды
Бiлiм берудi ақпараттандырудың қағидалары:
- қоғамның әрбiр мүшесi үшiн алынатын
- жеке тұлғаның интеллектуальдық және шығармашылық
- бiлiм мен тәрбиенiң бiрiздiлiгi;
- жалпы компьютерлiк сауаттылық;
- оқыту мен тәрбиелеудiң жылдамдығы (интенсификация).
Нәтижелер:
-
-
-
-
-
-
-
-
Бiлiм берудi ақпараттандыруды дамыту индикаторлары:
I. нормативтiк-құқықтық қамтамасыз ету;
1. Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасы (ҚР
2. Қазақстан Республикасы бастауыш және орта кәсiптiк оқу мекемелерiн
3. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2001 жылғы 6 тамыздағы
№ 1037 қаулысымен қабылданған “Қазақстан Республикасының бiлiм беру жүйесiн
II. Оқу жоспары және бағдарламасы;
1998 жылы “Информатика 7-11”, “Информатика 8-11”, “Информатика 10-11” оқу
2001, 2003 жылдар “Информатика -7” оқу бағдарламасы
III. Аппараттық және техникалық жағынан қамтамасыз ету;
Жаңа типтi компьютерлермен қамтамасыз етiлдi (1998-2001жж)
IҮ. Программалық жағынан қамтамасыз ету;
Қолданбалы программалық құралдар (үйрету программалары, жаттықтырушы, ойын, бақылау (тест)
Ү. Мамандармен қамтамасыз ету;
Кезеңдер бойынша мамандардың ақпараттық мәдениетiн қалыптастыру: I-кезең “Ақпараттық технология
II-кезең “Электрондық оқулықтармен жұмыс жасау технологиясы” – 36 сағат
III-кезең “Интернет-технология. Web-сайтты құру технологиясы” – 36 сағат
IҮ-кезең “Жаңа қолданбалы программалық құралдардың мүмкiндiгiн шығармашылық бағытқа пайдалану
ҮI. Глобальды коммуникациялық құралдар.
Интернетке қосылу арқылы әлемдiк бiлiмдiк кеңiстiкке шығу. Қашықтықтан оқыту
Электрондық оқулық және оның құрылымы
Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасының негiзгi бағыттарының
Электрондық оқулықтың мазмұны оқушының интеллектiлiк ойлау қабiлетiн дамытуға бағытталуы
Электрондық оқулықтар ара қашықтықтан оқыту формасына негiзделiп жасақталады және
Осы уақытқа дейiн бақылаушы, жаттықтырушы, модельдеушi, дидактикалық ойындар сияқты
Электрондық оқулықты құрастырған кезде оның мәтiндiк ақпараттан гөрi графиктiк
Электрондық оқулықтың құрылымы
Бiз оқулықтың сыртқы құрылымын қарастыратын боламыз. Оқулықтың сапалылығы тақырыптық
1.
2.
3.
Материалдың мұндай түрде бейнеленуi оқушының есте сақтау қабiлетiнiң дамуына
Ал ендi электрондық оқулықтың құрылымдық элементтерiне жан-жақты тоқталайық:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Әрбiр құрылымдық элементке жеке-жеке тоқталып, сипаттама берейiк:
Сыртқы бетi түрлi-түстi бояулармен боялып, эстетикалық тұрғыдан әдемi безендiрiлуi
Титульдық экран. Онда оқулықтың атауы, жоғарғы бiлiм мекемелерi (мысалы,
Мазмұны. Ол оқулықтың негiзгi құрылымдық элементтерiнiң қатарына енедi. Оқулық
Электрондық оқулықты жасақтаушылар алдына мынадай мәселелер қойылады: неден бастау
Электрондық оқулыққа қойылатын талаптар:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Электрондық оқулықтың құрамы:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Аталған құрам арқылы электрондық оқулықтың құрылымы тұрғызылады.
Электрондық оқу курсының құрылымы
Электрондық оқулықты құрастыру мына алгоритм бойынша жүзеге асырылады:
1. Оқу пәнiнiң мазмұндық
2. Оқу элементтерiн үйренушiнiң
3. Оқу материалын өзiндiк
4. Оқу материалының мазмұнының
5. электрондық сөздiк-анықтаманы (глоссарий)
6. Әрбiр тақырыптар бойынша
7. Тест материалдарын дайындау
8. Көрнекi материалдарды электрондық
9. Өзiндiк және практикалық
10. Электрондық
Жаңа ақпараттық технология құралдарын пайдалану
Қашықтықтан оқыту компьютерлiк техника мен телекоммуникациялық желiлердi қолдану
Оқыту процесiн қашықтық режимiнде ұйымдастыру барысында барлық ақпараттық қызмет
Электрондық пошта телеконференция:
·
·
·
·
Аталған типтердiң көмегiмен тыңдаушы мен мұғалiм арасында оқыту мен
Электрондық пошта көмегiмен мұғалiм мен тыңдаушы арасында оқу материалдарын
Телеконференция оқу тақырыптары бойынша үйренушiлер арасында жалпы пiкiрталасты ұйымдастыруға
FTP-серверлерiнiң қызметi өте үлкен көлемдегi файлдарды (ақпараттарды) жiберуге мүмкiндiк
WWW-желiсiнiң әлемдiк ресурсында гипермәтiн түрiнде көрнекi және анықтамалық материалдар
Оқыту ортасын дамыту құралдары
Жаңа ақпараттық технология құралдары оқыту құралы қызметiн атқарады. Дәстүрлi
· компьютерлiк
· электрондық
· компьютерлiк
· электрондық
· аудио
· Интернет
Аталған құралдар оқу материалдарын жеделдетiп меңгеруге және оқытудың сапасын
Қашықтықтан оқытудың техникалық базасы
Қашықтықтан оқытудың техникалық базасы (телефондық және телекоммуникациялық арналар, телевидение
Интернеттiк ақпараттық ресурстар: E-Mail, WWW.
ІІ.ІІІ ПЕДАГОГ МАМАНДАРДЫ ДАЯРЛАУДА
АҚПАРАТТЫҚ ҚҰЗЫРЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
Білім беруді ақпараттандыру – бұл ақпараттық-коммуникациялық технологияның құралдарын білім
-
-
-
-
Білім беруді ақпараттандыру процесі жағдайында жеке тұлғаның интеллектуальдық,
Енді біз ақпараттық-коммуникациялық құзырлық дегеніміз не? Деген сауалға жан-жақты
Әдебиеттерде «ақпараттық құзырлық», «компьютерлік құзырлық» терминдері жиі кездеседі. Ақпараттық-коммуникациялық
Ақпараттық қоғам жағдайында педагог мамандардың ақпараттық-коммуникациялық құзырлығын қалыптастыру көрсеткіштері
-
-
-
-
-
-
-
-
Қазіргі жағдайда мұғалімнің ақпараттық-коммуникациялық құзырлылығы кәсіби мамандықтың құрамды бөліктері
Ақпараттық-коммуникациялық құзырлылықты қалыптастырудың кезеңдері қандай?
Ақпараттық-коммуникациялық құзырлылықты қалыптастырудың мазмұны мен құрылымы қандай?
Қандай деңгейде ақпараттық-коммуникациялық құзырлылық қалыптасуы мүмкін?
Педагогикалық жоғарғы оқу орындарында ақпараттық-коммуникациялық құзырлылықты қалыптастыруды 3 кезеңге
ІІ.ІҮПедагогикалық мамандарды даярлауда АКҚ қалыптастыру кезеңдері
№
Кезеңнің атауы
АКҚ-ты қалыптастыруды үйрету пәндері мен қалыптастыру кезеңі
Берілген кезеңдерде АКҚ-ты қалыптастыру бөліктері
Кезеңнің сипаттамалық ерекшеліктері
1
Базалық – базалық АКҚ-ты қалыптастыру
Орта мектеп. «Информатика» және/немесе «Ақпараттық технология»
Компьютер құрылғысы туралы жалпы түсінік.
Операциялық жүйемен жұмыс жасау негіздері.
Word-та қарапайым құжаттарды құру.
Excel-де қарапайым есептеулерді жүргізу.
Қарапайым презентацияларды құру.
Мектеп оқушыларының оқу қызметін ұйымдастыруда
АТ-ны қолдану. Қарапайым тұрмыстық есептерді шешу.
2
Жалпы – жалпы АКҚ-ты қалыптастыру
Педагогикалық жоғарғы оқу орындарында 1-2 курстары.
«Информатика» немесе «Информатика» және Математика
Интернет ресурстарын қолдану арқылы ақпараттарды табу.
Word-та қарапайым (суретсіз, кестесіз) және күрделі (кестемен, суреттермен, кескіндермен)
Excel-де формулаларды, математикалық, логикалық және статистикалық функцияларды жүргізу. Диаграммаларды
Деректер қорын (біркестелік және көпкестелік) және сұраныстарды, формалар мен
Семинарға, практикалық сабақтарға дайындалуда, баяндамалар жазуда, дипломдық және курстық
3
Кәсібилік – кәсібилік АКҚ-ты қалыптастыру
Педагогикалық жоғарғы оқу орындарында 3-4 курстары.
«Оқытудың техникалық және аудиовизуальдық құралдары», «Дәріс беруді ақпараттық
«Оқытудың ақпараттық технологиясы» және т.б.
Ақпараттарды іздеуде Интернет ресурстарын қолдану.
Оқу-программалық құжаттарды безендіру мен оқу процесіндегі материалдарды жасақтауға
Бағалаудың рейтингілік жүйелері мен компьютерлік тестіні жасақтауда кестелік процессорды
Мектеп оқушыларының оқу қызметінің нәтижелерін есепке алу үшін деректер
Компьютерлік тестіні құруға негізделген арнайы инструментальды құралдар жүйесін қолдану.
Өзіндік интернет-ресурстарды құру үшін қолданбалы программалы құралдары қолдану.
Ақпараттық-коммуникациялық технологияны қолдану арқылы кәсіптік педагогикалық мәндеттерді шешу.
Жалпы АКҚ-ты қалыптастырудың құрамына мына дағдылар енеді:
Ақпараттық бөлік:
-
-
-
-
-
Ақпараттық және коммуникациялық техника бөлігі
-
-
-
Операциялық жүйе бөлігі:
-
-
-
-
-
Қолданбалы программалар бөлігі:
- Word мәтіндік редакторында қарапайым мәтіндерді құру мен оны
- құжаттарды жіберуді ұйымдастыру;
- құжаттарды өңдеуді автоматтандыру;
- Ехсеl-де формулалар мен функцияларды қолдану арқылы есептеулер жүргізу:
- Ехсеl құралында қолданушының интерфейс элементін құру;
- Access деректер қорында қарапайым және күрделі кестелерді құру
- Access деректер қорында сұрауларды, форма мен есептерді
- түрлі іздеу жүйелері арқылы Интернетте ақпараттарды іздеу;
- электрондық хаттарды құру мен оны алу;
- компьютерлік презентацияларды құру мен оны қолдану.
Болашақ мұғалімдерді даярлауда кәсіптік АКҚ-ты қалыптастыру жалпыпедагогикалық және пәндік
Кәсіптік АКҚ-ты қалыптастыруды келесі бөліктерге бөлуге болады:
Ø Интернет-ресурстарды оқыту процесіне қолдану
Ø түрлі компьютерлік құралдарды қолдану
Ø өздерінің кәсіптік деңгейін көтеру
Ø ақпараттық компьютерлік үйрету программаларын
Ø стандартты қосымшалар мен арнайы
Ø стандарттық қосымшаларды қолдану арқылы
Ø стандартты қосымшалар мен арнайы
Ø өзіндік интернет-ресурстарын құру және
Ø дайын мультимедиялық жасақтамаларды оқыту
Ø стандартты қосымшалар мен арнайы
АКҚ-ты қалыптастыруды В.С. Блум мен В.П.Беспалько идеяларын негізге ала
-
-
-
АКҚ-ты қалыптастыру деңгейлері
Деңгей
Деңгейлер сипаттамасы
Жалпы АКҚ-ты қалыптастыру бөліктері
Кәсіптік АКҚ-ты қалыптастыру бөліктері
Түсіндіру
Студент негізгі түсініктерді меңгереді, себеп-салдарлық байланыстарды орнықтырады,
әрекеттерді орындау тізбегі
Арнаулы компьютер құрылымын түсіндіру.
Арнаулы компьютердің негізгі құрылғыларының мәнін түсіндіру.
Операциялық жүйесінің негізгі терминдерін қолдану.
Электрондық оқу құралдарының құрылымы мен оны құруға қойылатын талаптарды
Қашықтықтан оқытудың сипаттамалық ерекшеліктерін түсіндіру.
Үлгі бойынша қолдану
Сабақ барысында түсіндірілетін тақырыптардың тапсырмаларын студент орындайды.
Windows қолданушылық интерфейсін баптау.
файлдар мен бумаларды құру.
Файлдар мен бумаларды көшіру, өшіру және аттарын қалпына келтіру.
Қарапайым есептерді шешуде Windows операциялық жүйесінің стандартты программаларын (Калькулятор
Word мәтіндік редакторында қарапайым мәтіндерді құру мен оны редакторлеу.
Құжаттарды жіберуді ұйымдастыру.
Құжаттарды өңдеуді автоматтандыру.
Ехсеl-де формулалар мен функцияларды қолдану арқылы есептеулер жүргізу: Ехсеl
Ехсеl құралында қолданушының интерфейс элементін құру.
Access деректер қорында қарапайым және күрделі кестелерді құру мен
Access деректер қорында сұрауларды, форма мен есептерді құру.
Ақпараттық материалдарды, рейтингілік бағалау жүйесін және тестіні жасақтау.
Электрондық оқу құралдарының үзіндісін құру.
Қашықтықтан оқыту жүйесінің материалдарын жасақтау.
Мультимедиялық құралдарды сабақтың өткізу әдістемесіне қолдану.
Шығармашылық қолдану
Программамен жұмыс жасаудың стандартты емес тәсілдерін демонстрация жасайтын материалдар
Жаппай жіберу құжаттарын құру.
Word мәтіндік редакторында қарапайым мәтіндерді құру мен оны редакторлеу;
- құжаттарды жіберуді ұйымдастыру;
- құжаттарды өңдеуді автоматтандыру;
- Ехсеl-де формулалар мен функцияларды қолдану арқылы есептеулер жүргізу:
- Ехсеl құралында қолданушының интерфейс элементін құру;
- Access деректер қорында қарапайым және күрделі кестелерді құру
- Access деректер қорында сұрауларды, форма мен есептерді
- түрлі іздеу жүйелері арқылы Интернетте ақпараттарды іздеу;
- электрондық хаттарды құру мен оны алу;
- компьютерлік презентацияларды құру мен оны қолдану.
Ақпаратпен белсенді жұмыс жасауға қажетті технологияларды таңдай білу.
Электрондық оқу құралдарын жасақтау.
өзіндік білімдік Интернет-ресурстарын құру.
Сонымен, ақпараттық құзырлықты қалыптастыру келесі талаптарды қанағаттандырады:
4.
5.
6.
ҚОРЫТЫНДЫ
Мамандардың бiлiктiлiгiн арттыратын жүйе бойынша негiзгi қойылған мiндеттердi жүзеге
Ақпараттық-коммуникациялық технология саласы бойынша мамандардың дайындығын жетiлдiру үшiн келесi
– педагог мамандардың
– қашықтықтан оқыту
– бiлiктiлiктi арттыру
– информатика мұғалiмдерiнiң
– институттың Web
– мектеп басшылары
Үздiксiз педагогикалық бiлiм беру жүйесi - бұл көп
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. «Ақпараттық технология және қашықтықтан
2. Қазақстан Республикасының бiлiм беру
3. Қазақстан Республикасының білім беру
4. Бiлiм беру жүйесiн 2003-2005
5. Информатика (Мемлекеттiк жалпыға мiндеттi
6. Информатика мұғалiмiнiң мамандығына қойылатын
7. Н.Ермеков, Ж.Караев, Н.Стифутина. Информатика
8. «Әдіскер жаршысы» №5, 2006
9. «Информатика негіздері»
10. «Информатика негіздері» №2 2004 ж 2 бет
11. «Информатика негіздері» №5 2004 ж 4,6 бет
12. «Информатика негіздері» №1 2004 ж 14,16 бет
13. «Информатика негіздері» №4 2004 ж 2 бет
14. Морева Н. А. Педагогика
15. Введение в педагогическую деятельность: Учеб.
16. Захарова И. Г. Информационные технологии е образовании:
Мобильный Яндекс
Болашақ мұғалімдердің коммуникативтік құзырлығын кәсіби даярлау үдерісінде қалыптастыру
Студенттердің кәсіптік бейімделудің психологиялық ерекшеліктері
Мектеп оқушыларының кәсіби құзырлығын қалыптастыруды теориялық тұрғыдан негіздеу
Болашақ дене тәрбиесі мұғалімдерінің әлеуметтік - мәдени құзырлығын қалыптастыру әдістемесі
Болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуге байланысты құзырлықтарын қалыптастырудың педагогикалық негіздері
Болашақ педагогтардың ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуге байланысты құзырлығын қалыптастыру – педагогикалық проблема ретінде
12 жылдық оқытуға байланысты мұғалімнің құзырлығын дамытудың жаңашыл жағдайлары
Педагог мамандарды даярлауда ақпараттық құзырлығын қалыптастыру
Жобалық - мектепгі, мұғалімді және окушыны дамыту жобаларын шешу қабілеттілігі
Студенттердің кәсіптік құзырлықтарын қалыптастырудағы педагогикалық шарттар