Жарнама мәтіні тұтынушы



Жоспар
І бөлім. Жарнама және бұқаралық ақпарат құралдары
Қазақ басылымдарындағы жарнама тарихы
1.2. Жарнама түрлері және жарнама таратушы құралдар
1.3. Жарнаманың көркемдік – бейнелеу құралдарын жүйелендіру
ІІ бөлім. Жарнама мәтінінің көркемдігі
2.1. Жарнама мәтініне қойылатын негізгі талаптар, көркемдік – бейнелеу
2.2. Жарнама мәтінін психологиялық қабылдау жолдары
2.3. Жарнамадағы ұлттық ерекшеліктің көрінісі
Кіріспе
Жарнама – мәдениет пен өнерге тән құбылыс. Ол француздың
Жұмыс барысында жарнама тарихына шолу жасай отырып, көркемдік-бейнелеуіш тәсілдерінің
Жұмыстың өзектілігі: қазіргі нарық заманында сұраныс пен ұсыныстың өзара
Жұмыстың міндеттері:
қазақ басылымдарындағы жарнама тарихы жайлы жаңа ақпараттар келтіру;
жарнаманың жаңа қырларын ашу;
жарнамадағы қаптаған қателермен күрес жолын көрсету;
жарнаманың қоғамдық санаға әсерін бақылау.
Жұмыстың мақсаты: елімізде кенжелеп жатқан бұл саланың қыр-сырын кеңінен
Жұмыстың жаңалығы: осыған дейін қозғала қоймаған қазақ баспасөзіндегі жарнаманың
Жұмыстың тұжырымы: қазіргі жарнама нарығындағы түрлі келеңсіздіктердің алдын-алу мақсатында,
І БӨЛІМ. Жарнама және бұқаралық ақпарат құралдары
Қазақ басылымдарындағы жарнама тарихы
«Қазақ мерзімді баспасөзі Қазақстанның Ресейге қосылуының нәтижесінде пайда болды»,-
XIX ғасырдың екінші жартысында қазақ тілінде кітап, газеттер шығып
Жарнаманың мазмұны XIX-XX ғасырдың өзгерістеріне байланысты болған сияқты. Мәселен,
«Дала уалаяты» газетінде 1895 жылы №24 cанында басылған Г.Н.Потаниннің
1897 жылы «Дала уалаяты» газетінің №47 санында «Басылып шыққан
«Қазақ» газетінің 1917 жылы шыққан нөмірлерінің бірінде «Сарыарқа» «Қазақ»
«Қазақ» газетін парақтап шықсақ, жарнама сарынындағы материалдар көп және
Кей тұстарда әуелі «Жарнама» айдарымен жарық көрген материалдар да
Демек, қазақ басылымдарындағы жарнаманың пайда болу тарихы алғашқыда біз
Жарнама түрлері және жарнама таратушы құралдар
Жарнама түрі оның мақсатымен тығыз байланысты, ал мақсат өз
тұтынушының аталмыш тауар, қызмет туралы белгілі бір дәрежеде білім
тұтынушы ойында нақты фирма образын қалыптастыру;
тауар, қызмет түріне деген қажеттілікті қалыптастыру;
фирмаға дұрыс көзқарас қалыптастыру;
аталмыш фирмаға тұтынушының келуін қамтамасыз ету;
дәл сол тауарды сол фирмадан алуға тұтынушыны бұру;
тауар өтімін немесе қызметті қолданысқа енгізуді ынталандыру;
тауар айналымды жеделдету;
аталмыш тұтынушыны сол тауардың тұрақты сатып алушысы, фирманың тұрақты
басқа фирмалармен сенімді серіктес ретінде байланыс орнату.
Осы мақсатта жарнамалар атамлыш жарнама бағытталған шешімге мақсаты бойынша
ИМИДЖ-ЖАРНАМА - мақсаттар 2,3,4,10
ЫНТАЛАНДЫРУШЫ ЖАРНАМА - мақсаттар 1,5,6,7,8
ТҰРАҚТЫЛЫҚ ЖАРНАМАСЫ - мақсаттар 5,9,10
Жарнама күнделікті өмірде біржақты, креативті, күлкілі болып көрінгенмен, негізгі
Жарнама дегеніміз – белгілі бір зат пен құбылысты, іс-әрекет
Жарнама – тілдік құралдар арқылы да, вербалды емес құралдар
Қазіргі қазақ жарнамалары таралу жолдарына, қамтитын тақырыптарына, түрлеріне қарай
- сыртқы жарнама (маңдайшалар, жарнамалық қалқандар, панно, плакаттар)
- теле және радио жарнама (жарнама роликтері, жарнамалық телерепортаждар,
- парақша жарнама (каталогтар, буклеттер, жапсырмалар, шағын жарнама парақтары,
- газет жарнамасы (газет-журналдарда жарияланған жарнама мәтіндері) (5.11)
Жарнамалар жайлы Қазақстан Республикасының «Жарнама туралы» заңының 7-бабында айтылған.
Қиянатшыл жарнама тұтынушыларды адастырады, себебі жарнамаланатын тауарлар (жұмыстар, қызметтер)
Дәйексіз жарнама дегеніміз ҚР «Жарнама туралы» заңының «Қиянатшыл жарнама»
Әдепсіз жарнама - жеке тұлғалардың нәсiлiне, ұлтына, тiлiне, кәсiбiне,
Сонымен қатар, жарнаманың таратылуын да, аудиторияны қамтуында маңызды рөл
Сыртқы жарнама (визуалды) – «ашық аспан астында» орналасқан арнайы
биллбордтар мен тақталардағы жарнама
Биллбордтардың мәлімділігінің өсуі, ең алдымен олардың орналасуына жеңіп алған
Өлшемі : Бүгінгі күні Қазақстанда жарнамалардың 3м*6м өлшемді сериялық
Плакаттардың салдарлы өлшемдері - 9 ш. м.-ден 36 ш.
Жарықтандыру: Жарықтандыру жарнама плакатының әсерін еш жоғалтпайды. Қоғамдық биллбордтардағы
Орналастыру: Оқшау тұрған тақталар, ереже бойынша қозғалыс көп трассалар
«призмавижен» құрылғысында орналасқан жарнама
Жедел және қайталанып ауысып отыратын тақтадағы үш бейне –
Призмаларды қолдану техникалық және жарнамалық мақсаттар үшін өте таптырмас
Өлшемі: Заманауи техникалық әлеует кез келген өлшем құрылымын жинауға
Жарықтандыру: «Prismavision» үшін галогенді жарықтандырғыштармен немесе күндізгі жарық лампалы
Орналастыру: Сыртқы жарнамада «Prismavision» құрылғысын орналастырудың төрт тәсілі қабылданған
Қабырғада тұратын «Prismavision» құрылғысы қабырғаға бекітіледі немесе қабырғаға перпендикуляр
«Prismavision» төбе құрылғысы имидждік жарнамаға арналған. Элита ауданында орналасқан
аялдамалардағы және лайтпостерлердегі жарнама
Көлікті күте отырып жолаушылар түрлі бояулы плакаттарға қарайды. Көбінесе
Өлшемі : Жарнама өрісінің стандартты өлшемі - 1,2 м
Барлық павильондар мен лайтпостерлер екі жарнамалық жақ пен ішкі
Орналастыру: Павильондардың функционалдығы мен лайтпостерлердің аздаған өлшемдері оларды қаланың
Ұстамды дизайн мен пайдалылығының арқасында павильондар жеңіл әрі тиімді
ғимарат шатырына орнатылатын жарнама құрылғылары
Бағалы, бірақ сыртқы жарнаманың өте беделді және элитарлы түріне
Өлшемі : Құрылғы габариттері нақты тапсырыстың талаптарымен анықталады. Құрылғы
Орналастыру: Жарық үй шатыры жарнамасын орнату үшін маңызды көшелер,
ғимарат қабырғаларындағы жарнамалық винилді панно
Кез келген өлшемдегі түрлі бейнелерді басып шағыруға және оларды
Өлшемі : Винилдік панно 1 ш.м-ден 250 ш.м дейін,
дисплейдегі жарнама
Көлемді электрондық дисплейлер сыртқы жарнаманың тиімді түріне айналғалы біршама
Толықтүсті газоразрядты панель негізіндегі электрондық экрандар кез келген мәтіндік,
Өлшемі : Дисплей өлшемі оның орналасқан орны мен шолу
Орналастыру: Экрандарды дайындайтын жаңа технологиялар және оларды компьютердің көмегімен
Дами отырып, сыртқы жарнама адамзат өмірінің бар жаңа саласын
Бүгінгі күні көлік құралындағы жарнама өзге жарнама тасымалдаушыларға қарағанда
Бүгінгі таңда транзиттік жарнаманың негізгі бағыттары ретінде қоғамдық көліктердегі
Телеарна - бұл жарнама таратудың ең қымбат, теоретикалық, тиімдірек
ҚР заңнамасына сәйкес теледидардағы жарнамаға қойылатын талаптар:
Жарнама тәуліктегі шығарылымның жалпы көлемінің жиырма пайызынан аспауы тиіс;
Жарнаманы эфирден беру кезінде көрсетіліп жатқан бағдарламадан оның дыбысы
Жарнаманы салым түрінде пайдалану кезінде оның өлшемі кадр көлемінің
Ресми хабарламаларды, Қазақстан Республикасы Президенттігіне және өкілетті органдар депутаттығына
Электрондық бұқаралық ақпарат құралдарында ұлттық аза тұту күнінде жарнама
Радиожарнамаға арзанқол болғандықтан болар, ілеспелі тауар ретінде қарау әлі
жалықтырмау. Теледидар жарнамасын тұтынушы көрмейді деуге болады – арнаны
икемділігі. Радиода жасалған жарнамалық тұжырымдаманы біз кез келген ақпарат
есте сақталатыны. Бұрынғы Кеңестік Одақ кеңістігіндегі біздің ділімізге ұйқасты
жылдамдық. Радио — бұл шапшаң ақпарат, жоғары дәрежедегі жедел
Қазіргі уақытта БАҚ-та өзекті мәселеге айналған, газет беттеріне жарнаманы
- газеттегі жарнама;
- журналдағы жарнама;
- қосымшадағы жарнама.
Мобильді Интернет – медиа нарық пен жарнама секторындағы ең
Click2Call (нақты нөмірге қоңырау шалуға мүмкіндік беретін баннер немесе
Click2Sms (нақты нөмірге SMS жіберуге мүмкіндік беретін баннер немесе
Click2Video (жарнамалық видеоны телефонға жүктеп алуға мүмкіндік беретін баннер
Жарнамалық кампанияның мақсатты беті (landing page)
Байқасаңыз, бүгінгі жарнама – бұл тек бұқаралық ақпарат құралдарындағы
-компанияңыздың мобильді жарнамасы;
- компания ұйымдастыратын акциялар, ұсынатын жаңа қызметтер туралы ақпаратты
- ақпараттық және жарнамалық сипаттағы SMS-таратулар;
- SMS/MMS-жарнама, жазылғандардың арасында ақпараттық контенттің таралуы. (12.42)
Яғни, жоғарыда атап кеткеніміздей, қазіргі қоғамымызда кеңінен қолданылып жүрген
1.3.Жарнаманың көркемдік – бейнелеу құралдарын жүйелендіру
Жарнаманың көркемдік – бейнелеу құралдары жарнамалық мәтінді тасымалдаушы. Іс
а) көзге түсу арқылы әсер ететін жарнама құралары (визуальді).
б) есту арқылы әсер ететін жарнама құралдары (акустикалық).
в) иіс түйсігіне әсер ететін жарнама құралы. Азық-түлік немесе
г) дәмге әсер ететін жарнама құралдары (тәбетті етіп әрленген
д) сезуге әсер ететін жарнама құралдары (зағип жандарға арналған
Адам қасиеттерінің ішінде бірінші орында көру екеніне байланысты
Адресатқа әсер ету сипатына қарай жарнама құралдары потенциалды
Жарнамалық акция немесе кампания кезінде жарнамалық құралдардың алдына қойған
Нысанына байланысты жарнаманың түрлері: тауар (қызмет) жарнамасы; кәсіпорын (сауда,
Қолдану әдісіне қарай: тікелей жарнама мақсаттарын бағындыруға қолданылатын
Қаржыландыру көзіне байланысты жарнамалық қызметтер: жарнаманы жасауға немесе таратуға
Әсер ету сферасы мен аумағына байланысты: ішкі жарнама (
Техникалық көзқарас тұрғысынан алып қарағанда жарнама құралдары: баспасөздегі жарнамадан
Бағытталушыға әсер ету уақытына байланысты: бір реттік (мысалы, витрина);
Көптеген жарнама құралдары қатарынан нақты мақсатқа жету үшін қажет
Жарнама құралдарын жарнамалық хабарламаларды тасымалдаушылардан (медиумдерден) айыра білуі маңызды.
Мазмұны (жарнама мәтіні) Форма (жарнама құралы)
Жарнама құралы жасалатын материал (жарнама мәтінін тасымалдаушы) Тарату құралы
Демек, жарнаманың көркемдік құралдары жарнамалық элементтермен қоса, жарнамалық емес
«Жарнаманың көркемдеуіш құралы» терминін жарнамалық емес элементтерді анықтауда қолданып
ІІ БӨЛІМ. Жарнама мәтінінің көркемдігі
2.1. Жарнама мәтініне қойылатын негізгі талаптар, көркемдік – бейнелеу
Жарнама мәтінінде ақпаратты жеткізу жүгін арқалаған кешендік құрамдар бар,
Жарнама хабарламаларында түсініксіз тұстар көп кездеседі. Бұл
Мәтінде нақты түсініктеме болуы шарт.
Өнім не үшін қажет?
Ол тұтынушыға қажет пе?
Тауарды қайдан сатып алуға болады?
Бағасы қанша? ( бөлшек бағасы, егер
Яғни, жарнама мәтіні өз ішінде осындай нақты сұрақтарға жауап
Тауар туралы айғайлаған ұран ғана беріп емес, нақты ақпарат
Жаңа ақпаратты сату қажет. (жаңалықтар)
Жарнама бағытталған ортаны бірден қызықтырып әкетуі қажет.
Тауар белгісін бірден атау қажет.
Тауардың қолданыстағы кезін көрсету. («тауар іс-әрекетте» әдісі)
Мәселенің шешілу жолын көрсету қажет. (дейін және кейін)
Нақты өмірден алынған көріністерді беру қажет. (өмір көріністері)
Дауысты кадр сыртынан емес, көріністегі адамнан берген дұрыс.
Сенімге ие болуға талпыну керек.
Тұтынушылардың пікірін беру қажет. (кепілдемелер)
Тауардың жақсы жағын көп айту керек.
Осы тауарды таңдаудың тиімділік себебін беру керек.
Эмоция шақыру керек. (әрине, жағымды)
Әзілді пайдаланған да жөн.
Адамның көкейінде қалатын жарнама таңертең ерте, өте кеш
Жарнама мәтіндерін зерттеу нәтижелерінде жарнаманы
ойды жүйелеу және жеңілдету. Қарапайым және тіке айту.
хабарламаны шабытты және еліктіретіндей етіп көрсету.
тұтынушыны осы тауар мен қызметтен түсетін пайдаға
нақты дәйектермен түрткі болатындай етіп айту
Адал да шыншыл болу. Тауарды өтірік
Мұнтаздай болу. Безендіру арқылы назар
Оны тыңдап, көрген көрермен мен оқырман тауар
Ойша бейне тудыратын сөйлемдер мен сөздерді
Сенімді болу, көрерменге, оқырманға әсіресе тікелей сатып алу
кезінде қалай, қайтіп тауарды сату-сатып алуға болатынын
Жарнама – тұтынушының белгілі бір тауарға назарын аударту немесе
Әрлендіруде түрлі түсті контрастарды қолдану; (бұл қызыл, қара және
Түрлі форматтағы қаріптерді қолдану;
Мәтіннің жеке бөліктерін өзге түспен жазып, ерекшелеу. (13.82)
Арнайы жас топтарына байланысты болмаса, жарнама тілі баршаға түсінікті
Кей кезде өзге тілден енген сөздерді пайдалану жарнаманың қабылдау
Обьективті ақпарат ретінде субьективті бағыты бар толықтауыш қолданылады.
Көркемдік-бейнелеу құралдарын пайдалана отырып жасалатын жарнама бейнесі әрқашан қозғалыста,
Жарнама мәтінінде жеке емес, жүйеде қолданылатын көркемдік құралдарының шартты
Көркемдік құралдардың ескіріп тез таралып, жаттанды дүниеге айналуынан, жарнама
Егер бір сөздің немесе тіркестің түрлі мағыналары қайталанса, тіл
Жарнамада троптар, көбірек айқындылыққа жету үшін сөздерді ауыспалы мағынада
Эпитет – мәнерлілік элементі ретінде психологиялық әсер ету үшін
Салыстырулар көбіне көркем суреттер үшін қолданылады. Көбіне салыстыру жасырын,
Жарнама мәтініндегі метафора оны бейнелі және күштірек етеді. Сондықтан
Гипербола – өте күрделі әдіс. Оны қолданар алдында ол
Жарнама мәтінінде қолданылатын қызық әдістің бірі – кейіптеу. Ол
Сонымен қатар, жарнама мәтініне метонимия мен перифраз тән. Перифраз
Сөйлем мүшелерінің мәндік ерекшеліктері айқындалатын поэтикалық синтаксисте үлкен көркемдік
Қайталау да жарнама мәтінің маңызды көркемдеуіш құралы. Көрермен немесе
Жүрегінді аш – жалғыз емессің.
Өзінді аш, өзінді аш. Нескафе.
Өзінді аш. Өзінді аш. Нескафе.
Нескафе. Өзінді аш.
Тележарнамаға риторикалық сұрақтар тән. Олар көрерменді жауап немесе
Жарнама мәтіндерінде аббревитауралар да көптеп кездеседі. Жарнама мәтінінде кездесетін
2.2. Жарнама мәтінін психологиялық қабылдау жолдары
Жоғарыда атап кеткеніміздей, жарнама мақсаты сұранысты арттыру. Жарнаманың негізгі
Ашық басқару әдісіне қарағанда, жасырын басқару әдісі кезінде тұтынушы
Жарнама өнімін тұтынушы жарнаманы кездейсоқ жерден естіп немесе көріп
Тұтынушы жөнінде ақпарат – жасырын түрде әсер ету мақсатында
Әсер ету нысаналары – жарнама берушінің тікелей әрекеті бағытталған
Қармақ жем – жарнама берушінің мақсатына жетуін жеңілдетеді. Қармақ
Аттракция – бұл психологиялық ұғым. Ол бір адамның екінші
Тұтынушыны әрекетке итермелеу. Алдында атап кеткен кезеңдер комбинацияның
Осы үрдістің тікелей баламасы ретінде бір жарнама агенттігінің «Жарнама
Баспасөздегі жарнаманың оқырманға әсер ету психологиясын қарастыратын арнаулы зерттеулер
2.3. Жарнамадағы ұлттық ерекшеліктің көрінісі
Соңғы жылдары еліміздің дамуы қоғамның барлық салаларындағы сапалы өзгерістермен
Жарнама зеттеушісі Бил Бернбах «Жарнама бұл ғылым емес, бұл
Телеарна арқылы насихатталған жарнамалардың нәтижесінде көлемді пайдаға кенелу тәжірибесі
Мәселен, «Тараз» («Хабар арнасы», 2000ж., 18сәуір, сағ.15.30) арағының жарнамасын
Жалпы тек «Тараз» емес, қасиетті жерлер, ұлы адамдардың атын
Қазір қисыны жоқ, тіптен ұлттық намысқа тиетін жарнамалар көптен
Сондай-ақ, қазіргі таңдағы телеарналарда жарнаманың көп тірлігінің белең алғандығы
Аталмыш агенттікте әйел затының өзіне ғана мәлім құпия сырларын
«Хабардағы» отандық өнімдер әңгіме желісіне арқау ете бастағанда-ақ, ең
«Шәй ішсек жиылып,
Дастархан басында.
Бірлік пен береке,
Әрдайым қасыңда» ( 2000ж.)
Қысқа ғана уақыт ішінде бейнелі көріністің ажарын ашар осы
Бүгінде жарнаманың жаңа түрлері мен жаңа қалыптары пайда болуда,
Строительные материалы - Құрылыс заттары
Оптом и в розницу - Көтерме және бөлшек
Бұл мысалда сөйлем тиянақсыз, аяқталмаған. Негізгі ой – құрылыс
Магазин продуктов и промышленных товаров. - Азық-түлік және өнеркәсіп
Бұл мысалда «тауарлар» деген сөзге ілік септігін, яғни «-нің»
Кейбір сөздердің, терминдердің аудармасы бола тұра, орыс тілінде қазақ
Ремонт автомобилей - Автомобильдер жөндеу.
Автомобиль – адам немесе жүк таситын машина, яғни көлік.
Активная семья - Активті отбасы;
Активный город - Активті қала;
Активный студент - Активті студент;
Активное время - Активті уақыт;
Активные слова - Активті сөздер.
Енді бұл мысалды талдап көрелік: «актив» сөзінің бірінші мағынасы
Самые привлекательные тарифы - Ең тартымды тарифтер тізімі.
Орыс тіліндеігі мәтінде «тізім» деген сөз, «тізім» туралы ой
Для всех кто ищет! - Кім іздесе, солардың бәріне!
Для всех кто выбирает! - Кім таңдаса, солардың бәріне!
«Кулинария жалға беріледі» деген сөйлемдегі «кулинария» сөзі кез-келген сөздікте
С новым кодом! - Жаңа префиксіңізбен!
«Код» деген сөзді талқылайық: «код» - шартты белгілер жүйесі,
Бұл мысалдар жұмысты дәлелді ету үшін келтірілген болатын. Көшеміздегі
Әрине, «іші – алтын, сырты – күміс» сөз жақсысын
Сочитание качества и цены! - Сапа мен баға үйлесімділігі!
Тамаша аударма. Артық жалғаулар мен жұрнақтар жоқ. Әрбір сөз
Офисный мир - кеңсе әлемі;
Звонки на все мобильные по одной цене! - Барлық
Все для отделки и ремонта! - Бәрі де өңдеу
Присоединяйся! - Бізбен бірге бол!
«Құлақтан кіріп бойды алар» дегендей қандай керемет аудармалар. Нағыз
Индустриалды дамыған елдерде жарнама қаржысының 40%-ы газет-журналдарға, екінші орында
Республикалық радио мен телеарналарда жарнама бағасын есептеуде секундтар қолданылады.
“Евразия - 1”, “КТК ”, “Рахат”, “31 канал” телеарналары
Республикадағы үздік радиоарналар – “Радио 31”, “Шахар”, “Европа плюс”,
2009 жылы «Alvin Market» зерттеу компаниясы Қазақстанның он тоғыз
Аймақтар бойынша: Баспасөздегі жарнаманың көп үлесі Алматы қаласына тиесілі.
Жас ерекшелік бойынша: Баспасөздегі жарнамаға 35 және одан жоғары
Жынысы бойынша: Баспасөз жарнамасын көбіне әйел адамдар оқиды екен.
Отбасы жағдайы бойынша: Көп жағдайда баспасөз жарнамасына балалары бар
Әлеуметтік статусы бойынша: Жұмыс істейтін адамдар. (Мектеп оқушылары мүлде
Білімі: Жоғары білімі бар. Әсіресе, гуманитарлық жоғары білімі бар
Тұтынушылық оптимизмі бойынша: Баспасөздегі жарнамаға аса зор ықылас танытатындар
Қазіргі қоғамымызға жарнама қажеттілігі шындық болса, оның сапалы және
Пайдаланылған әдебиеттер
Шындалиева М. Б. «БАҚ-тағы жарнама технологиясы» Астана 2010 ж
Сұбханбердина Ү. «Айқап» журналы. Алматы 1995 ж
Кенжебекова Н.А. «ҚазМУ хабаршысы»№9 Алматы 2002ж.
Сауранбаев Н.Т., Мұсабаев Г.Г.,Сарыбаева Ш. «Орысша-қазақша сөздік» Алматы 2005ж
Солтанбекова Ғ.Ә. «Қазақ жарнамалары: тілдік сипаты және олардың ықпал
Жақып Б. «Публицистикалық шағармашылық негіздері» Алматы «Қазақ университеті» 2007ж
Қазақстан Республикасының «Жарнама туралы» заңы 7-бабы
Бове Кортленд Л., Аренс Уильям. Современная реклама / ағылшын
Голядкин Н. «Творческая телереклама» Мәскеу 2000ж
www.repiev.ru сайты
Бове Кортлэнд Л., фон Аренс У. «Современная реклама» Мәскеу
“Қазақстан Іскері” №8
Хромов Л. Н. «Рекламная деятельность: искусство, теория, практика»
Шомова С. А. «Креативная реклама» Мәскеу 2004ж
Волкова В.В. Дизайн рекламы Мәскеу 1999ж
Котлер Ф. Основы маркетинга / Ағылшын тілінен ауд. В.Б.
Рощупкин С.Н. «Язык рекламы: Учеб. пособие.» – Мәскеу 2003ж
Огивли Д. «Огивли о рекламе» Мәскеу 2005ж
Шейнов В.П. «Скрытое управление человеком. Психология манипулирования» Мәскеу 2001ж
Шейнов В.П. «Эффективная реклама. Секреты успеха.» Мәскеу 2003
www.md-promotion.ru MD-промоушн консалтинг тобының сайты
www. mdrive.ru Маркетинг драйв жарнама агенттігінің сайты
Абова Е.// Региональная пресса: проблемы менеджмента /Құр-ред. И. Дзялошинский.–М.:
Естафьев В.А. Журналистика и реклама: основы взаимодействия (опыт теоретического
Музыкант В.Л. Реклама как социальный институт (возникновение и
Науменко Т.В. Социология массовой коммуникации: Учебное пособие. – СПб.:
Некрасов В.М. Методы стратегического менеджмента в достижении конкурентных преимуществ
Радиожурналистика: Учебник. / Под ред. А.А. Шереля. – М.:
2
Сатушы
Жарнама мәтіні
тұтынушы
Негізгі мақсат
Сатушы
Жарнама мәтіні
тұтынушы
Негізгі мақсат
Еліктіруші мақсат
Тұтынушы жөнінде ақпарат
Әсер ету нысаналары және қармақ жем
Аттракция
Тұтынушыны әрекетке итермелеу
Жарнамалаушы жеңісі




Ұқсас жұмыстар

Жарнама түрлері және жарнама таратушы құралдар
Жарнамадағы нейролингвистикалық бағдарламалау
Жарнама тілі прагматикалық және коммуникативтік аспектісі. Қазақ жарнамаларының стильдік, тілдік ерекшеліктері
Маркетинг пайда болуының және дамуының алғы шарттары
Беделді жарнама мәтіні
Жарнама тілі мен тілдік сана - сезімнің арақатынасы
Жарнама дискурсының қатысушылары - жарнама беруші мен тұтынушы
Иландырушы жарнама мәтіні
Жарнама тілі мен стилі
Жарнама мәтіннің интерлингвистикалық ерекшеліктері