АӨК инновациялық саясат жүргізу
МАЗМҰНЫ
Кіріспе.......................................................................................................................3
1 баға саясатының теориялық мазмұны
1.1 Баға ұғымы мәні және оның түрлері...................................................................6
1.2 Мемлекеттің баға және бәсекеніі реттеу саласындағы
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНда баға саясатын қалыптастыру механизмдері
2.1 Қазақстан Республикасында баға саясатына әсер ететін факторлар.............24
2.2 Экономикада бәсекеге қабілеттілікті артырудың және бағаны
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНда баға саясатын қалыптастыру МЕН
қорытынды...........................................................................................................52
Қолданылған әдебитеттер тізімі............................................................57
Қосымшалар
КІРІСПЕ
Зерттеу тақырыбының өзектілігі. Қазақстан Республикасының бәсекеге қабілетті 50 елдің
Қазақстанда экономикалық реформаларды жедел жүргізу нәтижесінде баға ырықтандырылды, тиімділікті
Бағалар елдің әлеуметтік және экономикалық даму деңгейіне елеулі
Зерттеудің мақсаттары мен міндеттері. Диплом жұмысының зерттеудің басты
Зерттеу объектісі ретінде елдегі қалыптасып отырған баға мен мемлекеттің
Зерттеу пәні қазіргі экономикалық ынталандыру жүйесінің теориялық және
Зерттеудің ақпараттық негізі. Зерттеудің ақпараттық негізі ретінде еңбектері, мерзімдік
Диплом жұмысының жұмыстың ғылыми жаңалығы. Диплом жұмысының
Жұмыстың құрылымы. Диплом жұмысының жұмыстың құрылымы кіріспе, үш
1.1 Баға ұғымы мәні және оның түрлері
Мемлекеттің баға саясаты мемлекеттік бюджеттің ресурстары мен экономиканы мемлкеттік
Баға - нарықтық экономикада көптеген факторлардың әсерінен қалыптасады және
Сурет 1- Бағаның қалыптасуына әсер ететін факторлар жүйесі
Экономикалық белгілеріне қарай в бағалардың келесі түрлерін ажыратады
1. Тауар айналымының қызмет көрсету саласына қарай:
өнеркәсіп өнімінің көтерме бағасы;
құрылыс саласы өнімдерінің бағасы;
ауыл шаруашылығы өнімдерін сатып алу бағасы;
жүк тасымалдау саласының тарифтері;
бөлшек бағалар;
тұрғын халыққа көрсетілетін тұрмыстық қызметтің тарифтері;
елдің сыртқы айналымында қолданылатын бағаларт (экспорттық және импорттық
өнеркәсіп өнімінің көтерме бағасы – бұл кәсіпорын өнімін
кәсіпорын белгілеген көтерме баға (өнімді жөнелту бағасы);
өнеркәсіп саласындағы көтерме баға.
б) құрылыс саласы өнімдерінің бағасы бағаның үш түрі бойынша
құрылыстың сметалық құны;
прейскурант бойынша белгіленетін баға (орташа сметалық құн)
мердігерлер мен тапсырыс берушілер арасындағы келісілген бағалар.
в) ауыл шаруашылығы өнімдерін сатып алу бағасы – ауыл
г) жолаушылар мен жүк тасымалдау көліктерінің тарифтері- жолаушылар мен
бөлшек бағалар- бөлшек сауда орындарында тұпғын халыққа сатылатын өнімдердің
тұрғын халыққа көрсетілетін тұрмыстық қызметтің тарифтері;
елдің сыртқы айналымында қолданылатын бағалар (экспорттық және импорттық
Саясат мемлекет қызметiнiң барлық бағыттарын қамтиды. Саяси ықпал жасаудың
Кез келген қоғамда мемлекет бағаны өзiнiң функциялары мен мiндеттерiнің
Материалистiк диалектика жүйесiнде түрлi басқа саясат сияқты баға саясаты
Баға саясаты- бұл бағаны басқарудың түптi мақсаты,
Баға саясаты бюджет, салық, ақша, несие , кеден саясаттары
Бағаны басқарудың бүкiл жүйесi мемлекеттің жалпы әлеуметтік-экономикалық саясатына
Баға саясаты нақты шаруашылық өмiрде қаржы механзмi арқылы iске
Көбiрек жалпы экономикалық категория ретiнде қаржы абстракцияның (салықтардың, бюджеттiң
Мемлекеттің ақша-несие саясаты жалпыэкономикалық реттеудің маңызды құрамдас бөлігінің
Қазақстан соңғы жылдары экономикалық өсудің жоғары қарқынына қол жеткізді,
Қазақстанның экономикасының дамуындағы жетістіктерді көптеген дамушы елдер мойындап, халықаралық
Алайда, Қазақстан экономикасы соңғы жылдары инфляция қысымының күшейе түскенімен
Ресми қайта қаржыландыру ставкасын қоса алғанда, Ұлттық банктің операциялары
1.2 Мемлекеттің баға және бәсекеніі реттеу саласындағы
Баға саясаты туралы заң бойынша, елдегі инфляция деңгейін құрықтау
Мұндай күрделі жұмыстың неғұрлым ауыр сатыларына бәсекелік басымдықтарға жету
Кәсіпорынның бәсекелестік саясатын құру әдістемесінің негізінде бәсекелестік теориясы жатуға
Бәсекелестік дегеніміз – алдарына бір ортақ мақсат қойған әртүрлі
- бәсекелестік баға теориясы негізінде «бәсекелестік» ұғымын бағаны өсіретін
- бәсекелестіктің тиімділігінің негізгі шарттарын анықтады, ол шарттарға –
- алғашқы болып пайда нормасын теңдестіре отырып әртүрлі салалардағы
- толысқан бәсекелестік моделінің элементтерін (құрамдас бөліктерін) анықтады және
А.Смит жасап шығарған толысқан (таза) бәсекелестік моделі нарықтық процестерді
Баға тұрғысынан реттеу идеясын Д.Рикардо еңбектерінде барынша дамытты. Ол
Аталған модельдің басты қағидасы немесе ережесі – бәсекелік күрес
Дж. С. Милль капиталистік экономиканың дамуына жол ашатын ұзақ
XIX – ғасырда гүлдену деңгейіне жеткен неоклассикалық мектеп өкілдері
XIX – ғасырдың соңы, XX – ғасырдың басындағы экономика
Аталған концепция бәсекелік қызметтің динамикасын ескермеді, уақыт факторының маңыздылығын
Бәсекелік қатынастарды реттеу теориясының дамуына қазіргі заманғы ғалымдардың да
Ресейлік ғалымдардың бәсекеге қабілеттілікке көзқарастары бойынша
Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық дамуындағы бәсекелестік қатынастардың маңызы мен орнын зерттеуге
А.Ш.Накипов ел экономикасының бәсекеге қабілеттілігін жоғарылату көбінде
Ж.Ихданов өнімдердің бәсекеге қабілеттілігінің баға белгілеу процесіне
Біздің еліміздегі бәсекелестік қатынастарды реттеу тәжірибесі нарықтық қатынастармен бірге
Бәсекелестікті реттеу саласындағы мемлекеттің жүргізетін саясатын келесі бағыттар құрайды:
Нарықта жаңа бәсекелестердің пайда болуының нәтижесінде нарыққа қатысушылардың үлестері
Сурет 2 – Шаруашылық субъектісінің бәсекелесу ортасының құрылымы
Нарық – бұл тауарлар мен қызметтерді айырбастау сферасы. Маркетингте
Конъюнктура, ең алдымен, сұраныс пен ұсыныстың өзара қатынасымен сипатталады.
Сұраныс – сəйкес ақша құралдарымен қамтамасыз етілген қажеттіліктің көрсетілу
Ассортимент пен сапаға тұтынушылық баға беру – бұл өнімге
1. Сатып алушылардың ағымдық жəне перспективалық қажеттілігін анықтау.
2. Шығарылатын жəне шығару жоспарланған өнімнің бəсекеге қабілеттілік деңгейінің
3. Рыноктағы бұйымның өмір сүру циклын зерттеу, өнімнің жаңа
4. Өнім ассортиментіндегі өзгерістің тəуекел дəрежесі мен экономикалық тиімділігінің
Тұтынушылық баға беру тікелей артықшылық беру ретінде – алу
Бұл қарама-қайшылықты сандық тұрғыдан білдіру ретінде көрсетілген сұраным мен
- өндіріс динамикасы жəне жоспардың орындалу дəрежесін бағалосы көрсеткіштің
- өнімді шығаруды арттыруда шаруашылық ішіндегі қосымша күштерді анықтау;
- анықталған қосымша күшті игеру бойынша шаралар дайындау.
Маркетоглогтар нарықтық сұранысты бағалауды негізгі үш бағытта қарастылрады:
1. Онда сатып алушылар саны аз. Өнеркəсіптік тауарларды сатушы,
тауарларын сатушыға қарағанда аз сатып алушыларға ие.
2. Осы сатып алушылардың аз саны, əдетте ірі компаниялар
3. Сатып алушылар географиялық шоғырланған. Өнеркəсіптердің географиялық шоғырлануы шығындарды
4. Өнеркəсіптік тауарларға сұраныс икемсіз болады.
5. Өнеркəсіптік тауарларды сатып алушылар – мамандар.
Өндірістік құралдар маркетингі кез келген өңдеу деңгейіндегі өндірістік-техникалық бағыттағы
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА БАҒА САЯСАТЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ МЕХАНИЗМІН
2.1 Қазақстан Республикасында бағаға әсер ететін факторларды талдау
20 ғасырдың аяғында толығымен қазіргі экономиканы да, бағаны да
еңбек ресурстарына сұраныс пен халықты жұмыспен қамтудың айтарлықтай білікті
халықаралық еңбек миграциясы масштабтарының кеңеюі, ұлттық еңбек нарықтарында мигранттар
жұмыс істейтін кедейлердің айтарлықтай көп мөлшердегі үлесінің сақталуы және
жұмыспен қамту мен мамандық шеңберінде, оның ішінде гендерлік тұрғыда
еңбек ресурстарын пайдалану шарттарының жұмыспен қамту формала-рының спектрін кеңейту
жастардың жұмыссыздығының айтарлықтай жоғары болуы (әлемнің барлық елінде ол
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің жүргізген экономикалық саясаты мен қаржы
Бірінші кезең. Инфляцияны ауыздықтау, ұлттық валютаның және және қаржы
Екінші кезең. Экономиканы тұрақтандыруға қол жеткізу және банк жүйесін
Банк секторын шоғырландыру және сауықтыру процестері екінші деңгейдегі банктердің
1998 жылғы қаңтардан бастап Қазақстан рыноктық қатынастар негізінде құрылған
дерек көзі: ҚР Статистка Агенттігінің мәліметтері
Сурет 1 – Қазақстан республикасында ЖІӨ өзгерісінің серпіні, 1991-2007
2006 ж. жан басына шаққандағы нақты ЖІӨ $5
Ескерту- дерек көзі: ҚР Статистка Агенттігінің және ҚР ҰБ
Сурет 2 – 1991-2007 ж.ж Қазақстандағы инфляция қарқыны,.(желтоқсан айы
Жалпы 1995-2007 ж.ж. дүние жүзінде инфляция деңгейін өлшейтін тұтыну
Ақылы қызмет түрлеріне бағаның күрт өсуі тұрғын халықтың
Кесте 2- 2008 жылдың қаңтар айында ҚР инфляция
пайызбен, өсім +, төмендеу –
2007 жылдың қаңтары
2008 ж. желтоқсаны 20077. ж қаңтарына 2007 ж. желтоқсанына
Барлық тауарлар мен қызметтер 1,1 8,5 9,5
Азық -түлік 1,6 7,6 9,0
Ақылы қызмет 1,1 12,0 12,8
Экономикадағы өнімділіктің өсуінен басым болып отырған кəсіпорындардың, мемлекеттің, халықтың
Қазақстанда басқа негізгі макроэкономикалық индикаторлар оң жəне тұрақты динамиканы
Сурет 4 - 1991 - 2006 жылдар аралығындағы Қазақстандағы
Қазақстанның аграрлық секторы қазіргі кезде өнеркәсіп көлемiнің өсуiне қарамастан
2.2 Экономикада бәсекеге қабілеттілікті арттырудың және
Шаруашылықтың қазіргі əлемдік жүйесі ресурстардың алғашқы түрлерінің шектеулігіне байланысты
Қазақстан Республикасы дамудың индустриялы сатысына және орнықты дамудың траекториясына
Аграрлық өніміне бағаны қалыптастырудағы факторлар жүйесін зерттей келе, біз
Сонымен бiрге, iшкi рыноктағы өнімдердің шетелдік өнiмдермен бәсекеге түсу
Еңбек ресурстары ауылдық аумақтық құрылымдардың экономикалық дамуына ықпал ететін
а) табиғи ресурстарының (жердің қолайлылығы (сулы, нулы болуы, шаруашылық
б) ғылым мен техниканың дамуы, заман талаптарына сай озық
г) сырттан әсер етуші күштердің (тарихи жағдайлардың қалыптасуы, халықаралық
Ауыл шаруашылығын мемлекеттік қолдау біздің мемлекеттік бюджет шығынының бір
Ауылдық жерлердегі ауыл шаруашылық өндірісінің проблемасы қазіргі Қазақстан үшін
Ауылдың өндірістік жəне экономикалық потенциалының кемуімен жəне жағдайының күрт
Н.Ə.Назарбаевтің атсалысуымен 2004 -2006 жылдар аралығы ауылды дамыту жылдары
Бəрімізге мəлім, 90-жылдардың ортасында барлық ТМД елдерінің экономикасындағы кризис
2001 жылғы ауыл шаруашылық тауарларының нарығын зерттегенде, ішкі нарықта
Тұтынушыларымыз көбіне шетелдік өнімдерді пайдаланып отыр,себебі, отандық өнімдерімізге қарағанда
- кедендік тарифтерді күрт төмендетіп, тарифтік емес шараларды бүтіндей
- ауыл шауашылық өнімдеріне субсидия мен дотацияларды жою;
- кедендік процедуралары БСҰ талаптарына сəйкес келтіру;
- өзінің тауар, қызмет көрсету мен капитал нарығын максималды
- БСҰ-ның барлық міндетті нормалар мен тəртібін ұстану.
БСҰ-ға кіру Қазақстанға не береді? Бірінші кезекте, бұл отандық
Отандық аграрлық секторды шетелдік компаниялардың ауыл шаруашылық өнімдері нарықты
- халықаралық талаптарға сай келетін техникалық стандарттарды барынша жедел
- жоғары технологиямен жұмыс істейтін кадрларды дайындау, яғни еңбек
- аграрлық өндіріс пен ауыл шаруашылық шикізатын қайта өңдеу
- азық-түліктік қауіпсіздікті қамтамасыз ету жəне агроөнеркəсіптік кешеннің бəсекеге
- ауылдық аймақтарды кешенді дамыту жəне ауыл тұрғындарының өмір
- агроөнеркəсіптік секторда қаржылық-инвестициялық жағдайдың жақсаруына жағдайлар жасау.
Қысқаша айтқанда, экономикалық жəне технологиялық тиімді, бəсекеге қабілетті ауыл
Экономика салаларын интеграциялау мен елдің экспорттық мүмкіндіктерін ұлғайтудағы негізгі
Ресейдің белгілі ғалымы А.И.Абалкин жалпы редакциясын басқарған экономикалық энциклопедиясында
Макмилланның қазіргі кездегі экономикалық теория сөздігінде: «интеграцияланған экономика»- бұл
Ж.М. Аяпов кәсіпкерлерге арналған экономикалық терминдердің түсіндірме сөздігінде:
Экономиканың жетекші салаларының бірі болып табылатын ауыл шаруашылығы саласының
Экономикалық дамуды қамтамасыз ететін маңызды факторлардың біріне еңбектің
өндірістің оңтайлы, неғұрлым тиімді жайғасуы;
республиканың барлық өңірлеріндегі шаруашылықтардың кешенді түрде дамуы;
өңірлердің әлеуметтік және экономикалық даму деңгейінің теңдігі;
аймақтардың табиғи ресурстармен қамтамасыздығы.
Мұнда әсіресе, Қазақстанның теңдесi жоқ табиғи ресурстарын кешенді түрде
Ауыл тұрғындарының өмір сүру деңгейінің нашарлауы, дер кезiнде жалақының
АӨК тұрақты дамуына әсер ететін факторлар: Республикада нарықтық экономика
Қазақстан Республикасы халқының саны орнықты дамудың маңызды өлшемі болып
Қоғамның әлеуметтік-экономикалық және саяси жүйелерінде жаппай белең алған 1990-шы
Ауылдағы жұмысбастылық деңгейін арттыруда ауыл халқының және жұмыспен қамтылмаған
Республика бойынша 1997-2006 жылдары үй іргелік мал шаруашылылықтары санының
Республика аумағындағы үй іргелік мал шаруашылылықтарында жұмыспен қамтылған халықтың
Үй іргелік мал шаруашылылықтарының қызметіне социологиялық сауалнама жүргізудің нәтижесі
Ауылдағы әлеуметтік инфрақұрылымның жағдайы да жұмыссыздар санын қысқартуда
Осы орайда, тұрақты жұмысы, яғни нақты табыс табатын ісі
Жұмыссыздық пен кедейшілік деңгейін төменгі шегіне жеткізу мақсатында еліміздегі
Облыста халықтың өмір сүру деңгейі жалпы жоғарылағанымен, облыс аймақтары
Шағын және орта кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау дамыған инфрақұрылымды,
Осы орайда, шағын және орта кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау, автордың
Құрылымдық-технологиялық қайта құрулар кәсіпкерлік ортаны қалыптастыруда маңызды рөл атақарады.
Мемлекет тек экономиканың жекелеген секторларына, салаларына, өндірістеріне қатысты
Мемлекеттің саясаты селективті сипатқа ие болады, оның басымдықтарына: инновацияларды,
Қазақстан, экономиканы интеграциялау жобасын жүзеге асыра отырып, осы заманғы
Шағын және орта бизнес субъектілері жаңа өнім шығарудағы немесе
Инновациялардың үш типін ажыратады: өнімдік, техникалық және процестік, ұйымдастырушылық-басқару.
Техникалық, яғни өндіріске жаңа құрал-жабдықтарды енгізу процесі, жаңа өнім
Жаңа өнім түрін игеру ұйымдастырушылық-басқарушылық инновациялармен үйлесім
Инновациялық кәсіпкерлікті ынталандыру мақсатында мемлекет өндірістің бәсекелік қабілетін арттыру,
Нарықтың талаптарына жедел бейімделіп, қатал бәсекелестікке әзір шағын және
Қазақстан Республикасында инновациялық салада әрекет етеін жүзге жуық шағын
Қоғамдағы шағын және орта бизнес субъектілерінің инновациялық қызметіның объективті
Мұндай жағдайларда кадрларды даярлау тек дәстүрлі-ұйымдастырушылық факторлардан емес, сонымен
Шағын және орта инновациялық кәсіпкерлік үшін кадрларды даярлаудың үш
Қазіргі кездегі оқу бағдарламаларына дәстүрлі емес білім беру нысандарына
Шағын және орта кәсіпкерлік үшін кадрлар даярлау процесін ұйымдастыру
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНда баға саясатын қалыптастыру МЕН
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ə.Назарбаевтің биылғы жолдауында Қазақстанның дамуындағы
Қазақстан БСҰ-ға кіру туралы 1996 жылы ресми өтініш берді
Бүкілəлемдік сауда ұйымының басты мақсаты – дүниежүзілік сауданы мейлінше
сауда жүйесін құру болып табылады. Мақсатын жүзеге асыру үшін
- əлемдік еркін саудаға қарсы келетін шектеулер мен əкімшілік
- пошлиналарды ұстап тұру жəне оны кейіннен төмендету, экспорттық
Көріп отырғанымыздай, бұл принциптер негізінен ауыл шаруашылығы күшті жəне
Ауыл шаруашылығын мемлекеттік қолдау біздің мемлекеттік бюджет шығынының бір
Н.Ə.Назарбаев биылғы Жолдауында осы ауыл шаруашылық саласы бойынша Үкіметке
Аграрлық сектор экономикасында əлі шешімін таппаған проблемалар жеткілікті. Саланың
Сарапшылардың пікірінше, отандық өңдеу кəсіпорындарының өнімдерінің
қымбат болып отыруының бірнеше себептері бар. Біріншіден, кəсіпорындардың басым
Үшіншіден, өнімді стандарттау мен сертификаттаудың, сапаны басқарудың қазіргі жүйесі
- кедендік тарифтерді күрт төмендетіп, тарифтік емес шараларды бүтіндей
- ауыл шауашылық өнімдеріне субсидия мен дотацияларды жою;
- кедендік процедуралары БСҰ талаптарына сəйкес келтіру;
- өзінің тауар, қызмет көрсету мен капитал нарығын максималды
- БСҰ-ның барлық міндетті нормалар мен тəртібін ұстану.
БСҰ-ға кіру Қазақстанға не береді? Бірінші кезекте, бұл отандық
Отандық аграрлық секторды шетелдік компаниялардың ауыл шаруашылық өнімдері нарықты
- халықаралық талаптарға сай келетін техникалық стандарттарды барынша жедел
- жоғары технологиямен жұмыс істейтін кадрларды дайындау, яғни еңбек
- аграрлық өндіріс пен ауыл шаруашылық шикізатын қайта өңдеу
- азық-түліктік қауіпсіздікті қамтамасыз ету жəне агроөнеркəсіптік кешеннің бəсекеге
- ауылдық аймақтарды кешенді дамыту жəне ауыл тұрғындарының өмір
- агроөнеркəсіптік секторда қаржылық-инвестициялық жағдайдың жақсаруына жағдайлар жасау.
Қысқаша айтқанда, экономикалық жəне технологиялық тиімді, бəсекеге қабілетті ауыл
Бәсекеге қабілеттілік жөнінен әлемнің көш бастаушы елу елінің қатарына
Сарапшылардың бағалауы бойынша, əлемдік нарықтардағы алтынның бағасы өсе түседі
Алтынның əлемдік бағасының ауытқулары кезінде сатып алу жəне сату
Əлемнің көптеген елдерінде көзделгеніндей, алтынның ішкі айналымына қосылған құн
Нарықта делдалдық қызметті жүзеге асыру үшін тартымды схемалар құруды
Инвестициялық монеталар жəне алтын құймалары өткізілетін (сатылатын) арналарды (өткізу
Елдің əлуетін өз қорларымен, қымбат металдарды шығарумен жəне өндірумен
Солардың көмегімен тəуекелдерді хеджирлеуге болатын будан бағалы қағаздарды дамыту.
Осы міндеттерді іске асыру белгілі бір дəрежеде қазақстандық инвестициялық
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен, жұмыста зерделенген материалдар, жүргiзiлген талдау мен зерттеу нәтижесiнде
1. Мемлекеттің баға саясаты мемлекеттік бюджеттің ресурстары мен экономиканы
2. Мемлекеттің баға саясаты- бұл бағаны басқарудың түптi
3. Бағаны басқарудың бүкiл жүйесi мемлекеттің жалпы әлеуметтік-экономикалық
4. Баға саясаты нақты шаруашылық өмiрде қаржы механзмi арқылы
5 Мемлекеттің ақша-несие саясаты жалпы - экономикалық реттеудің
6. Қазақстан соңғы жылдары экономикалық өсудің жоғары қарқынына қол
7. Өркениетті нарықты дамытуға бағытталған реформалар нарықтың басқа субъектілерінің
8. Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық дамуындағы бәсекелестік қатынастардың маңызы мен орнын
9. Бәсекелестікті реттеу саласындағы мемлекеттің жүргізетін саясатын келесі бағыттар
10. 20 ғасырдың аяғында толығымен қазіргі экономиканы да, бағаны
11. Экономика салаларын интеграциялау мен елдің экспорттық мүмкіндіктерін ұлғайтудағы
12 Ауыл шаруашылығын мемлекеттік қолдау біздің мемлекеттік бюджет шығынының
13 Н.Ə.Назарбаев биылғы Жолдауында осы ауыл шаруашылық саласы бойынша
14 Алтынның əлемдік бағасының ауытқулары кезінде сатып алу жəне
Нарықта делдалдық қызметті жүзеге асыру үшін тартымды схемалар құруды
Инвестициялық монеталар жəне алтын құймалары өткізілетін (сатылатын) арналарды (өткізу
Елдің əлуетін өз қорларымен, қымбат металдарды шығарумен жəне өндірумен
Солардың көмегімен тəуекелдерді хеджирлеуге болатын будан бағалы қағаздарды дамыту.
Осы міндеттерді іске асыру белгілі бір дəрежеде қазақстандық инвестициялық
Қолданылған әдебитеттер тізімі
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2007 – 2009 жылдарға арналған бағдарламасы
ҚР «Банк және банк қызметi туралы» Заңы 31 тамыз
"Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2004 -2015 жылдарға арналған стратегиясы
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2007 – 2008 жылдарға арналған бағдарламасы
Қазақстанның 2030 жылға дейінгі даму стратегиясын одан әрі іске
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің ресми веб-сайты ww.nationalbank.kz
2007 – 2011 жылдар аралығыгнда №1284 Қазақстан Республикасының қаржы
8. ҚР Ұлттық Банкiнiң заң және нормативтiк актiлерiнiң жинақтары
2001 г.
9. Қaзақстанның Ұлттық Банкiнің жылдық 2007 есебi.
10. 2007 жылдағы Қазақстан Республикасы Ұлттық банкiнiң жылдық есебi.
11. Қазақстан Республикасы Ұлттық банкiнiң статистикалық бюллетенi 2007
12. Қaзақстан Республикасы Ұлттық банкiнiң Жаршысы 2007 ж.
www.stat.kz
www.strategy.kz
Көшенова Б. «Ақша, несие, банктер, валюта қатынастары» Алматы:
Алдаберген Ә. «Банк жүйесінің тұрақтылығы – экономикалық дамудың
Дементьева А. «Қаржыгерлер мен студенттер: тең дәрежедегі
Инфляция: Сдвиги в спросе и предложении денег.//Общество и экономика.-1993
Е.А. Редикульцева. Инфляция и антиинфляционное регулирование. Тверь, 1999 год.
ОҚО ұлттық банк филиалының дайындаған статистикалық мәлiметтерi, 2004 ,2005,2006,2007,2007.
“Қазақстан қаржыгерлерінің V1 конгресі”, Астана қ.,2007 ж.
Қосымша 1
Агроөнеркәсіп кешенінде интеграциялық процестерді жүзеге асрыудың әдістемесі
Қосымша 2
Агроөнеркәсіптік кешендегі интеграциялық процестер
Қосымша 3
Интеграциялық процестер шегінде туындайтын эмердженттік нәтижелер жүйесі
Сурет - Интеграция
Қосымша 4
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін арттырудың негізгі бағыттары
Қосымша 5
кезең аяғында
2006 2007 2007 2008
Инфляция (орташа алғанда кезең ішінде), % 7,6 5,7-7,3 5,0-7,0
Қайта қаржыландыру ставкасы, % 8,0 8,0 7,5 7,5
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің жалпы алтынвалюта резервтері,
өзгеруі %-бен -23,8 37,7 15,4 11,7
Ақша базасы, млрд. теңге 663 939 1184 1416
өзгеруі %-бен 14,7 41,7 26,1 19,6
Ақша массасы, млрд. теңге 2065 2789 3561 4413
өзгеруі %-бен 25,2 35,0 27,7 23,9
Резиденттердің депозиттері, млрд. теңге 1654 2228 2830 3525
өзгеруі %-бен 30,1 34,7 27,0 24,6
Банктердің экономикаға несиелер і, млрд. теңге 2592 3676 4782
өзгеруі %-бен 74,7 41,8 30,1 26,1
«Ценовая политика Республики Казахстан и направления ее совершенствования»
Объектом исследования является ценовая политика РК и направления ее
Предмет исследования – Ценовая политика государства и направления ее
Цель исследования заключается в изучении экономических, организационно-методических основ
В соответствии с поставленной целью решаются следующие задачи:
- проанализировать теоретические подходы к оценке ценовой политики государства;
- исследовать и выявить характеристики показателей для
- проанализировать особенности ценовой политики государства и выявить
- определить основные направления совершенствования политики цен государства.
Цены являются объектом постоянного внимания и регулирования со стороны
ÖZET
Kazakistan Cumhuriyetinin dunyadaki 50 ülkenin safına girme stratecisi hakkında
Genel olarak Kazakistan Cumhuriyetinin iklimi ziraata çok uygundur, ona
İşletme toplumsal gerekliliği yetinme ve kazanma amacında ürünleri üretecek
İşletmenin amacı üretilecek ürünlerine yada hizmet göstremesine zamanında sipariş
Piyasa durumun harekete geçirme gücü rekabettir. O sanayiyi büyületmede,
ҚР ҚР Статистка Агенттігінің мәліметтері бойынша есептелді
Аяпов Ж.М. Русско-казахский, казахско-русский толковый экономический словарь
Бренд (brand – көне норвегиялық ен салу) -
4
57
Еңбек пен ресурстар құны
Тауардың сапасы
Тауардың саны
Өндірістік процестерді механикаландыру деңгейі
Қолданылатын технология
Тұрғын халықтың табысының деңгейі
Рынок конъюнктурасы
Мемлекеттің ақша –несие саясаты
Инфляция қарқыны
Бәсеке
Ішкі рыноктың қауіпсіздігін қамтамасыз етудегі шаралар
Экзогендік факторлар
Эндогендік факторлар
Тауар
бағасы
Тактикалық бақылау
АӨК-ді мемлекет тарапынан реттеудың тұжырымдамасы
АӨК-дегі интеграция мен кооперацияны дамытудың тұжырымдамасы
5. АӨК-дегі интеграцияның тиімділігі, оған қол жеткізудің мақсаттары
4. АӨК-дегі интеграция мен кооперация бағыттары бойынша шаралар
3. АӨК-дегі интеграциялық процестердің басым бағыттарын негіздеу
2. АӨК-дегі интеграция мен кооперацияға әсер ететін факторлар
1. АӨК-дегі интеграцияланудың стратегиялық мақсаттарын
негіздеу
Интеграциялық процеске қатысушылардың
стратегиялық мақсаттары
Мемлекеттің АӨК-ін дамытуға бағытталған стратегиялық мақсаттары
Жеткізушілердің қысымы
Тұтынушылардың қысымы
Сала нарығына өнім жеткізушілер
Салалық өнімдерді тұтынушылар
Ұқсас (ауыстырушы) тауарлардың төндіретін қаупі
Ұқсас (ауыстырушы) тауар өндіретін кәсіпорындар
Нарыққа жаңадан енуші кәсіпорындар
Сала кәсіпорындары
Сала кәсіпорындарымен бәсекелесу
Мемлекет: бәсекелестікті реттеу саласындағы саясат
Жаңа бәсекелестердің төндіретін қаупі
2. Мақсатты кешенді бағдарламалар жасау
7. Өндіріс құралдарын шығару механизмін қалыптастыру
3. Иинновациялық технологияларды енгізу
1. Басым бағытта дамитын салалрдың стратегиясын анықтау
Азық-түліктік
агроөнеркәсіптік корпорациясы
- инвестициялық жобаларды әзірлеу;
- табыстар мен пайданы ұлғайту;
-экономиканы тұрақтандару және тәуекел деңгейін төменгі шегіне жеткізу мақсатында
- инвесторларды тарту мүмкіндігін пайдалану;
- АӨК-де инновациялық саясат жүргізу;
- қаржы қызметін есепке алу, талдау және тексеру.
техникалық қайта жарақтау
өнім өндіру мен өңдеуге арналған иинновациялық технологияларды игеру;
рынокта болашағы бар таураларды бөліп шығару;
ағымдағы, өнімді өткізуге арналған шығындарды төменгі шегіне жеткізу;
өзара бірін-бірі алмастыратын ресурстарды үйлестіру, корпорацияның нарықтағы үлесін арттыру.
Экономикалық–қаржылық стратегиялар
Инновациялық стратегиялар
Агроөнеркәсіп кешеніндегі интеграциялық үрдістер
Қаржы қызметін есепке алу, талдау және тексеру
АӨК инновациялық саясатты жүзеге асыру
Тартылған нвестицияларды мақсатты бағытта пайдалану мүмкіндігін жүзеге асыру
Өндірістің бір-бірімен байланысты емес көптеген түрлерін бір мезгілде дамыту,
Корпорацияның табысы
мен пайдасын арттыру
Инвестициялық жобаларды даярлау
Қаржылық-экономикалық стратегиялар
Корпорацияның нарықтағы «өз орнын» табуы және тұғырын нығайтуы
«Бір-бірін алмастыратын ресурстарды үйлестіру» нәтижесі
Өнімді өндірумен байланысты шығындарды төменгі шегіне жеткізу
Өнімнің тұтынушылар сұранысына ие болатын түрін анықтау
Өндіріс пен қайта өңдеудегі инновациялық технологияларды игеру
Техникалық қайта жарақтану
Инновациялық
стратегиялар
Азық-түліктік агроөнеркәсіп корпорациясы
Стратегиялық бақылау
4. Аймақтық АӨК даму стратегиясын жүзеге асыру
6. Мемлекет тарапынан қолдау көрсету шараларын оңтайландыру
5. Сапасы мен бәсекелік қабілеті жоғары өнім өндірісін кеңейту
8. АӨК инновациялық саясат жүргізу
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігі
3. Иинновациялық технологияларды енгізу
10. АӨК саласында өзара бейімделу мен өзара бірігу механизмін
13. Кооперативтік-интеграциялық ауыл шаруашылығы құрылымдарын қалыптастыру
11. Ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдеу саласында инвестициялық саясатты жүзеге
12 Аграрлық-өндірістік кешен құрамындағы кәсіпорындардың
санын, мақсатын және қызметтерін
9. Ауыл шаруашылығы саласында мамндандыру, шоғырландыру және ҒТП соңғы
Агроөнеркәсіптік бизнесті дамыту Қазақстанның экономикалық өсу драйвері ретінде
Аграрлық саладағы инновациялық қызмет
Агроөнеркәсіп өндірісінде инновацияны игеру тәжірибесі
Агроөнеркәсіптік өндірісінде нарық қатынастарының қалыптасуы
Ауыл шаруашылығының инновациялық әлеуетінің қаржылық тиімділігін талдау
Ауыл шаруашылығын ұйымдастыруды жетілдіру
Шағын кәсіпкерлік субъектісін мемлекеттік қолдау қағидаттары
АӨК салаларындағы инновациялық қызметтің теориялық негізін қалыптастыру
Жаһандану жағдайында ұлттық экономиканың бәсекелестік артықшылығын қалыптастырудағы агроөнеркәсіп саласының әлеуетін және мүмкіншіліктері
Оңтүстік Қазақстын Облысының агроөнеркәсіпті дамытудағы инновацияның рөлі немесе оның қызметін жетілдіру жолдары