Объектіні белгілеу
Мазмұны
Кіріспе 3
І тарау. 3D Studio Max интерфейсіне шолу. Негізгі
1.1. Интерфейске қысқаша түсінік 6
1.2. Интерфейс элементтері 6
1.3. Негізгі аспаптардың панелі. 7
1.4. 3D Studio Max-та мәзірді қолдану. Мәзір командаларының
ІІ тарау. Интерфейстің қосымша элементтері. 33
2.1. Интерфейстің қосымша элементтерін қолдану. Уақытты басқару элементіне
2.2. MaxScript Hisfener құралдары. 36
2.3 Жылжымалы және бекітілген панелдер. 37
2.4 Батырмалар әрекеті. 38
2.5 Арнайы сұхбаттасу терезелері 38
ІІІ тарау. Модельдеу. 40
3.1. 3ds Max-тағы күрделі объектілерді жасау.
3.2 Модификаторларды пайдалану. 40
Қорытынды 42
Қосымша. Электрондық оқыту құралын жасау мен пайдалану. 43
Пайдаланылған әдебиеттер: 46
Бағдарлама листингі 47
Кіріспе
Қазіргі кезде зерттеу тәжірибесінде бұрын мүмкін болмаған
Барлығы да өндіріске және тауар тұтынуға бағытталған индустриялдық
Компьютерлік технологиялардың дамуы қазіргі қолданыстағы барлық дерлік
Сонымен қатар қазіргі кездегі мектептен бастап кез-келген оқу
нақты ғылыми пәндерге сәйкес эксперименттерді, электрондық көмекші құралдардағы,
лабораториялық жұмыстарда қажетті материалдық бұйымдардың орнына компьютерлік анимациялар
Сондықтан да бұл бағдарлама электрондық оқыту көмекші
3ds max бағдарламасы әр уақытта дамып отыратын бағдарлама.
Адамның даму процесі– оның мүмкіндіктерінің үнемі жетіліп отыруы.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып 3DS Max бағдарламасын мектеп
Оқыту әдістемелік құралдарын жасау және оларды оқу үрдісіне
Зерттеудің маңыздылығы. Қазіргі білім жүйесінің дамуы оқыту үрдісіндегі
Теориялық зерттеулердегі қажеттіліктер мен білім беретін оқыту
Мақсат пен болжамға (гипотеза) байланысты зерттеудің
Дидактикалық және технологиялық жайларды ескере отырып
Сыртқы психолого – дидактикалық белгісі сияқты классификациялық жүйелердің
Синтез және анализ міндеттерін шешудің технологиясы ретінде білім
І тарау. 3D Studio Max интерфейсіне шолу. Негізгі
1.1. Интерфейске қысқаша түсінік
Интерфейс деген не және бағдарламалық интерфейстің ролі қаншалықты
Интерфейс – бағдарламаның мүмкіндіктеріне кіруді қамтамасыз ететін
Жалпы, кез-келген бағдарламаның нәтижесінің жетістілігі осы интерфейске байланысты.
3ds max интерфейсінің мүмкіндіктерінің деңгейі өте жоғары, онда
1.1-сурет.3ds Max программасының терезесі.
1.2. Интерфейс элементтері
Интерфейс бағдарламаның қызметтеріне кіру мүмкіндіктерін қамтамасыз етеді, осыған
1.3. Негізгі аспаптардың панелі.
Негізгі аспаптар панелін зерттеу
Жұмыс терезесінің үстіңгі бөлігіндегі панель, оның батырмалары бағдарламаның
Қаттау панелі.
Кеңейтілген аспаптар панелі және оның жеке қаттауында 3ds
Мәзір.
Терезенің үстіңгі бөлігіндегі бағдарламалар сериясы, ол көптеген функцияларға
Command панелі.
Оң жақта орналасқан негізгі панель құрамынына Create (Жасау),
КвадМәзір.
Обектінің үстінен тышқанның оң жағын басқаннан кейін шығады.
Трек панелі.
Анимацияның кадрларына және кілттеріне жеңіл кіру мүмкіндігін қамтамасыз
Қалып-күй жолдары.
1.2-сурет.Команд панелі
1.4-сурет.Аспаптар панелі
Қажетті мәліметтер және оның баптауын бейнелейді. Уақытты басқару
Негізгі аспаптар панелін зерттеу
Негізгі аспаптар панелі, бұл қаттау панелінің алғашқысы. 3
Аспаптар панелінің барлық батырмаларында түсіндірмелер (tooltip), немесе дәлірек
Негізгі аспаптар панелінің батырмалары:
1. Undo (Әрекетті аластау) Соңғы орындалған команданы алып
2. Redo (Қайталау) Undo командасының көмегімен алынып тасталынған
3. Select and Link (Бөліп тастау және байланыстыру)
4. Unlink Selection (Байланысты бөлу) Объектілердің арасындағы байланыстарды
5. Bind to Space Warp (Қисық кеңістікпен байланыстыру)
6. Select Object (Объектіні белгілеу) Объектіні белгілейді.
7. Rectangular Selection Region (Тік бұрышты аймақты белгілеу)
8. Selection Filter (Фильтрді белгілеу). Белгіленетін объектінің түрін
9. Select By Name (Аты бойынша белгілеу) Объектіні
10. Select and Move (Белгілеу және орын ауыстыру).
11. Select and Rotate (Белгілеу және бұру). Объектіні
12. Select and Uniform Scale (Белгілеу және бір
* Select and Men – Uniform Scale (Белгілеу
13. Select and Manipulate (Белгілеу және өзгерту). Объектіні
14. Reference Coordinate System (Координаттар жүйесіне сілтеме ).
15. Use Pivot Point Center ( Қорған нүктесін
16. Restrict to X (Х осьі бойынша шектеу).
17. Restrict to Y (Ү осьі бойынша шектеу).
18. Restrict to Z (Z осьі бойынша шектеу).
19. Restrict to XY Plane (ХҮ жазықтығы бойынша
20. Mirror Selected Objects (Белгіленген объектіні айнаға шағылыстыру)
Белгіленген объектінің айналық копиясын жасайды.
21. Array (Жиын). * Shapshot (Бейне түсірілімі (снимок).
22. Align (Түзеу). *Normal Align (Нормальдарды түзеу).
23. Named Selection Sets (Аты бойынша белгіленген
24. Open Schematic View (Schematic View ашу). Schematic
26. Material Editor (Материал редакторы). Material Editor терезесін
27. Render Scene (Сценаны көрсетушілер). Көрсетушілік параметрлерін орнату
28. Quick Render (Production). *Quick Render (Draft). Quick
29. Render Tupe (Көрсетушілік түзеу). Көрсетушілік аймағын белгілейді.
30. Rendert Last (Соңғысын көрсетушілеу). Соңғы көрсетушіленген жоба
31. Active Shade Floater (Active Shade жылжымалы терезесі).
* -қосымша ішкі батырмалар.
Қаттау панелін қолдану.
Қаттау панелі үлкен мөлшердегі қаттауы бар аспаптар
Қаттау панелін шақырудың бірнеше түрі бар. Мұны Customize-
Қаттау панелінің құрамына тағы да келесі
Main (Негізгі), Objects (Объект), Shapes (Форма), Compounts (Қосу),
Command панелін қолдану
Command (Команда) панелі 3 ds max интерфейсінің жүрегі
Create қаттауы
Create қаттауының элементі объектінің көрінісін түрлендіруге қолданады. Осы
Object Type (Объектінің типі) панелінің бұрылушы батырмалары таңдалған
Modify қаттауы
Modify (Толықтыру) қаттауында қолданылатын толықтырушылар белгіленеді. Олар белгілі
Объектіге қолданылатын толықтауыштарды басқару Modify қаттауындағы Modifier
Hierarchy қаттауы
Hierarchy (Иерархия) қаттауы (Pivot) қорған нүктесінің құрылғысына кері
Motion қаттауы
Motion (Қозғалыс) қаттауында 2 негізгі батырма бар: Parameters
Trajectories батырмасы объектінің сплайн сияқты объектінің қозғалу бағытын
Display қаттауы
Display (Бейнелеу) жоба терезесінің ішіндегі объект бейнелерін басқарады.
Utilities қаттауы
Utilities (Утилиттар) қаттауы әртүрлі жабдықтарға кіруге мүмкіндік береді
1.4. 3D Studio Max-та мәзірді қолдану. Мәзір командаларының
Экранның жоғарғы жағында орналасқан ашылатын мәзір 3ds max-тің
Негізгі мәзір бағдарламасына келесі ашылатын мәзір кіреді: File
Ашылатын мәзірдің кейбір командаларын батырманын қажетті комбинациясын басу
File мәзірі
File мәзірындағы файл бағдарламаларын басқару командаларының көмегімен файлды
Файлдарды ашу және сақтау
File мәзіріне файл көрінісімен жұмыс істеуде қажет болатын
File Type (файл типі) өрісінің ашылатын тізімінің
3ds max-тың объектілерімен (сценарийді) көріністерді біріктіру
File Мәзірының құрамына әртүрлі Мах файлдың элементтерін
Merge (Біріктіру) және Merge Animation (Анимацимацияны біріктіру) командалары
Интерфейстің бастапқы параметрлерін қалпына келтіру
Reset (Бастапқы қалыпқа келу) командасы жұмыс ортасын 3ds
Файлдарды импорттау және экспорттау
Import (Импорттау) және Export (Экспорттау) командасын қолдану арқылы
Сцена туралы мәліметтерді бейнелеу
Summary Info (Қорытынды мәлімет) командасы ағымды көрініске жататын
Summary Info сұхбаттасу терезесіндегі Plug– ln Info (Қосымшалар
Файлды қарап шығу
View File (файлды қарау) командасын таңдау, біратты сұхбаттасу
Файлды қарау үшін (View File) сұхбаттасу терезесінде бірнеше
View File сұхбаттасу терезесінің төменгі бөлігінде ағымды файлдың
Edit мәзірі
Бұл Мәзір командалары қателерді түзеу үшін объектіні клондау
Қателерді түзету
Edit (түзету) мәзірінде алғашқы екеуі болып мына екі
Объектіні жою және клондау
Delete (жою) командасы көріністен барлық белгіленген объектіні жояды.
Объектіні белгілеу
Edit мәзірінің құрамына тағы да объектіні белгілейтін бірнеше
Region (аймақ) командасын таңдау объектіні белгілеуге мүмкіндік
Объектінің қасиеттерін көру
Edit мәзіріндегі соңғы Object Propereties (объектінің қасиеті) командасын
Tools мәзірі
Tools (сервис) мәзірінің көмегімен 3ds max-тың көтеген негізгі
Объектінің сұхбаттасу терезесі
Tools мәзірінің алғашқы бірнеше командалары жекленген объектілерді басқару
Isolate (айырушы) белгіленген басқа объектілердің барлығын жасырады. Ол
Клондаудың қосымша командалары
Негізгі Clone командасына қоса Tools мәзірі объектіні
Mirror (айналық шағылыстыру) командасы, мысалы, Mirror сұхбаттасу терезесін
Объектіні туралау
Tools мәзірінің құрамына, тағы да, объектіні түзейтін командалар
Place Highlight (жарықты ауыстыру) командасы ()
Өзге сұхбаттасу терезелері
Light Lister (жарық көздерінің тізімі) командасы көріністің жарықтануы
Group Мәзірі
Group (топ) Мәзір командасы көріністегі объектіні қалай топқа
Views мәзірі
Views (түрі) мәзір командасы барлық жоба терезесінің аспектісін
Undo View Change (түрдің өзгеруін алып тастау) командасы
Save Active View (озық түрді сақтау) және Restore
Жоба терезесін бейнелеуді басқару
Жоба терезесінде тордың болуы үшөлшемді кеңістікке тезірек жобалануға
Viewport Background (жоба терезесінің фоны) командасы () бір
Shade Selected (Белгілеуді көлеңкелеу) командасын таңдау барлық жоба
Жоба терезесінің өзге құрылғылары
Views мәзірінде жоба терезесін басқаратын өзге бірнеше командалар
Add Defaults to Scense (Үнсіз келісім бойынша көрініске
Redraw All View (Барлық түрді қайта суреттеу)
Deactivate All Maps (барлық карталарды деактивациялау) командасы барлық
During Spinner Drag (Өзгеру уақытындағы санауыш мағынасы) командасы
Тәртіпті сараптаушымен жұмыс
Expert Mode (сараптамалық тәртіп) () командасы интерфейстің мәзірінің
Тәртіпті сараптауда қажетті құралдарға және командаларға кіру батырмалар
Create мәзірі
Create (Жасау) мәзірі Create қаттауы Command панеліне кірмей-
Modifiers мәзірі
Modifiers (Модификаторлар) мәзірі Modify қаттамасы Command панелін ашпай-
Modifiers мәзірінің элементін таңдасақ, таңдалған модификаторлардың параметрлерін
Animation мәзірі
Animation (Анимация) мәзірінде анимациялық тізбек үшін жасалған IK
Create Bones (Сүйектер жасау) Мәзір командасы Create панеліндегі
Dummy (Бос объект) Point нүкте координатасы, Create Мәзір
Add System Attribute (Қолданылатын атрибут қосу) командасы объектіге
Graph Editors мәзірі
Graph Editors (графикалық редактор) мәзіріне Track View (Тректі
Track View терезесі
Track View терезесі иерархиялық түрде барлық проект аспектілерін
Schematic View терезесі
Schematic View терезесі көптеген жағдайда Track View-ға ұқсас.
Rendering мәзірі
Rendering (көрсетушілік) мәзірі – бұл соғ-ңғы нәтижеге жетуге
Videopost (Бейнемонтаж) командасы біратты сүхбаттасу терезесін ашады, оның
Material Editor (материалдар редакторы) және Material/Map Browser (материал/карталарды
Effects (Эффект) командасын таңдасақ, Rendering Effects (Көрсетушілік эффекті)
Құрылғыларды қайталап көру үшін көрсетушілікке көп уақыт жібермей,
RAM Player командасын таңдасақ, бейнелеудегі және анимацияны компьютер
Customize мәзірі
Customize (Орнықтыру) мәзіріне басқару командалары және 3ds max
Load Custom UL Scheme (Қолданылатын интерфейсті жүктеу) және
Show Ul (Қолданылатын интерфейсті көрсету) Мәзірінің құрамына мынандай
Configure Paths (Ену бағыты) командасы үнсіз келісім бойынша
Preferences командасын таңдағанда шығатын Preference Settings сұхбаттасу терезесінде
Viewport Configuration (Жоба терезесін конфигурациялау) сұхбаттасу терезесін ашсақ,
Plug- In Manager (қосымшалар менеджері) командасы барлық жүктелген
MAX Script мәзірі
MAX Script (көрініс) мәзір командасын қолдана отырып, коріністі
Help мәзірі
Help (Анықтама) мәзірі сілтеме материалдарға және басшылыққа үйренуге
Tutorial (оқулық пособиесі) командасы 3ds max Tutorial оқыту
ІІ тарау. Интерфейстің қосымша элементтері.
2.1. Интерфейстің қосымша элементтерін қолдану. Уақытты басқару элементіне
3ds max терезесінің төменгі бөлігінде жұмыс процесінде көріністі
Уақытты басқару элементін қолдану
3ds max-та бұл тізбектелген анимацияны басқару үшін қолданылады.
Уақытты басқару элементінің сипаттамасы
Toggle Animation Mode (Анимация тәртібін ауыстыру).
Анимация тәртібін қосады және өшіреді. Бұл қосылған тәртіпте
Go to Stars (Басына бару)
Бірінші кадрға көшу.
Previous Frame (Алдыңғы кадр)
Бір кадр артқа көшеді.
Play Animation (Анимацияны шақырып қайта орындау)
Play Selected (Белгілеуді шақырып қайта орындау)
Барлық кадрды тізбекті түрде шақырып отырып орындау. Анимацияны
Next Frame (Келесі кадр)
Бір кадр алдыға көшу
Go to End (Соңына көшу)
Тізбектелген кадрдың ең соңғысына көшу
Key Mode Toggle (Тәртіптің кілтін қосу)
Кілтті қолдану үшін басқару– әлем өзгертеді. Кілттің тәртібін
Current Frame (Ағымдағы кадр)
Ағымдағы кадрларды белгілейді. Одан да дәлірек басқару үшін
Time Configuration (Уақытты конфирациялау)
Time Configuration сұхбаттасу терезесін ашады. Онда кадрдың жылдамдығы,
Time Slider жүгіртпегі
Time Slider жүгіртпегі шын мәнісінде уақытты басқару элементінің
Трек панелі
Time Slider жүгіртпегінің астында анимация кілттерін бейнелейтін трек
Қалып- күй жолы және еске түсіру
Жұмыс процесінде қалып- күй жолы қажетті мәліметпен қамтамасыз
1. Plug- in Keyboard Shortrееd Toggle (Қосымшалар
2. 2-ші әдісті қолданғанда белгілеу терезесіне толығымен кіретін
3. Degradation override (Қабаттастық деградациясы) визуалды анимациясының деградациясын
4. 3d Snap Toggle (3 өлшемді үйлестіргішті ауыстыру).
* 2,5d Snap Toggle (2,5 d үйлестіргішін ауыстыру).
5. Angle Snap Toggle (бұрылатын үйлестіргішті ауыстыру). Белгілі
6. Percent Snap (Пайыздық үйлестіру). Белгілі масштабтауды анықталған
7. Spinner Snap Toggle (Санағыштық үйлестіруді ауыстыру). Әрбір
2.2. MaxScript Hisfener құралдары.
Қалып күй жолының оң жағында MAX Script Listener
Интерфейспен іс- әрекет
3ds max-та инетрфейспен іс- әрекетті жүзеге асыруды қамтамасыз
КвадМәзір жүйесі
Тышқанның оң жақ батырмасын басқанда шығатын Мәзір интерфейстің
2.3 Жылжымалы және бекітілген панелдер.
Барлық аспаптар панелі, вкладка панелі және Command панелі
Түрлі – түсті еске түсіргішті қолдану
3ds max интерфейсінде түрлі– түсті еске түсіргіштер ағымдағы
Алып беру әдісі.
Файлдармен жұмыс істейтін сұхбаттасу терезесі «алып бару және
Санауыштың қадамын басқару.
Санауыштар Command панеліндегі мағыналар өрісінің оң жағында орналаскан
2.4 Батырмалар әрекеті.
Батырма комбинациясы
Бағдарламаның көптеген құрылғыларына кіру үшін батырма комбинацияларын
2.5 Арнайы сұхбаттасу терезелері
3ds max- тың коптеген сұхбаттасу терезелері модальды емес
ІІІ тарау. Модельдеу.
3.1. 3ds Max-тағы күрделі объектілерді жасау.
3ds мax-тың негізгі жұмыстарының бірі-ол үш өлшемді объектіні
Көптеген объектілер біздің күнделікті өмірімізде көріп жүргендей
3 ds Max тың Geometry категориясындағы объектілер өте
Үш өлшемді модельдеудің әр түрлі жолдары бар:
премитивті негізінде модельдеу;
модификаторларды пайдалану;
сплайндық модельдеу;
редакциялаушы сыртқы беттерді түзету:Editable Mesh (Сыртқы редакциялаушы), Editable
объектілерді Буль амалдарының көмегімен құру;
үш өлшемді сценаларды бөлшектерді пайдаланып құру;
NURBS-модельдеуі (Not Uniform Rational B-Splines,бір текті емес,рационалды емес
3.2 Модификаторларды пайдалану.
Модификатор деп-объектілерге арналған қасиеттерін өзгерту нәтежесінде объектіні өзгеріске
Тізім- Modifier Stack (модификаторлар стегі) 3ds max
Модификатор стегі сценада объектілерді тасымалдаудың толық тарихын
Объектіде модификаторларды қолдану үшін алдымен объектіні белгілеу керек
Қорытынды
Кез келген бағдарламалық ортада жұмыс істей алу үшін
Қазіргі таңда қазақ тіліндегі оқулықтардың тапшылығы, қазақ тіліндегі
Сонмен қатар қолданбалы бағдарламалардың ішіндегі графикалық редакторларды пайдалануға
Үшөлшемді кеңістікте графикалық объектіні анимациялау үшін пайдаланылатын қолданбалы
Қосымша. Электрондық оқыту құралын жасау мен пайдалану.
1.Электрондық оқыту құралын жасау
Барлық электрондық басылымдарды жасау тәрізді біз бұл
Кәдімгі электрондық оқыту құралдарын жасау технологиясын негізге ала
- 3ds Max бағдарламасының электрондық оқулығы;
- 3ds Max бағдарламасынан электрондық лабораториялық жұмыстар.
1.1. Электрондық оқулықтың жасалу барысы:
- электрондық оқулықты жасауға қолданылған бағдарламалық жабдықтар ретінде
html гипермәтіндік бағдарламала тілінің өзін және ең негізгі
бағдарламалаушы орта ретінде HTML тілінің редакторларының бірі және
суреттерді өңдеуші қолданбалы бағдарламалар пайдаланылды, мәселен, АdopePhotoshop, CorelDraw;
графикалық анимацияларды өңдеуші құрал ретінде және
Бағдарламаның құрастырушысы ретінде VisualBasic тілі қолданылды.
- жасалынған электрондық құралды пайдаланушыға берілетін нұсқаулар:
бағдарлама толық қанды жұмыс істеу үшін, Pentium типті
компьютер қазақша драйвермен жарақтандырылған болуы қажет.
Сонымен, электрондық оқулыққа сипаттаманы келесідей етіп баяндаймыз:
алдымен оқулықтың мазмұны түлектік жұмыста берілген әдістемеге сәйкес
бағдарламалау ортасы таңдалынды.
Мазмұны негізгі екі бөлімнен тұрады, әр бір бөлім
1- сурет. 3ds Max электрондық оқулығы.
2. Электрондық оқыту құралында анықтама жүйесі берілді, онда
2-сурет. Анықтама жүйесі.
3. Электондық оқыту құралының авторлар коллективі мен авторлық
3-сурет. Авторлар коллективі.
4. Лабораториялық жұмыстарды жасау.
Лабораториялық жұмыстарды жасау теориялық бөлімнен алған білімді тиянақтау
4-сурет. Лабораториялық жұмыстар терезесі.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.3D Studio Max. Библия пользователя.Келли Л. Мэрдок
Компьютерное издательство «Диалектика»
Москва – Санкт- Петербург – Киев, 2002
2. Орысша- қазақша- ағылшынша информатика сөздігі. I-II –
3. 3ds Max 8.
Москва Санк-Петербург Нижный Новгород Воронеж Ростов на Дону
Е.Ы.Бидайбеков., С.Григорьев., В.В.Гриншкун. Информационное интегрирование и анализ образовательной
Теоретико-методологические основы разработки, мониторинга качества и ээкспериментального апробации
Бидайбеков Е.Ы.,Григорьев С.Г.,Гриншкун.В.В Создание и использование образовательных электронных
М.М.Ерекешева., З.Р.Мурзабекова., WEB- парақтарды құру технологиясы Оқу құралы
А.Ю Гаевский., В.А. Романовский. Самоучитель по созданию Web-страниц
Джон Р. Левин және басқ. Internet «для ЧАЙНИКОВ».-М.:Диалектика,
М.Қ.Байжұманов ., Л.Қ Жапсарбаева. Информатика.Астана 2004ж-53б
«Информатика оброзование» және «Информатика негіздері»журналдары 2002-2005ж
Э.Шафран. Создание Web-страниц. Питер.1999г
Под редакцей С.В.Симоновича. Информатика Базовый курс. Санкт-Петербург 2002г.-533с.
С.В. Симоновича., Г.Есеев., А.Алексеев. Спецальная информатика: универсальный курс.-
Бағдарлама листингі
2. Басты іске қосушы файлдың мәтіні:
Private Sub lab1_Click()
Form2.W1.Navigate ("c:\nazira\l1.htm")
End Sub
Private Sub lab2_Click()
Form2.W1.Navigate ("c:\nazira\l2.htm")
End Sub
Private Sub MDIForm_Load()
'1: If InputBox("Пароль енгізіњіз", "Пароль") = "nazira" Then
'GoTo 2
'Else: GoTo 1:
'End If
'2:
End Sub
Private Sub mnua_Click()
Form2.W1.Navigate ("c:\nazira\help.swf")
End Sub
Private Sub mnuav_Click()
Form2.W1.Navigate ("c:\nazira\av.swf")
End Sub
Private Sub mnuexit_Click()
End
End Sub
Private Sub mnuo_Click()
Form2.W1.Navigate ("c:\nazira\infor_book\index.html")
End Sub
2. Электорндық оқыту құралы мен лабораториялық жұмыстың бағдарламалық
3Ds Max оқулығы
3
құралы
Оқушыларға және
арналған электрондық оқу құралы
3DS Max бағдарламасын мектеп оқу бағдарламасына сәйкестендір
AutoCAD-ң негізгі құралдары
3ds max программасымен жұмыс істеу
AutoCAD
Сызба парамтерлерін баптау
AutoCad бағдарламасы
АВТОМАТТАНДЫРЫЛҒАН ЖОБАЛАУ МЕН ӨҢДІРІС ЖҮЙЕЛЕРІ
Түзу салу құралдары
ОБЪЕКТІЛЕРДІ ТРАНСФОРМАЦИЯЛАУ
Қылмыс объектілерінің түрлері бойынша квалификациялау