Бәсекелестік факторы
ЖОСПАР
1. Ауыл шаруашылығындағы бәсекеге қабілеттілік 3
1.1 Бәсекелестік факторы 3
((( Бәсекеге қабілеттіліктің негізгі көрсеткіштері және оған
1.3 Өнімнің бәсекеге қабілеттілік деңгейін бағалау 11
( «Алатау» ЖШС өнімінің бәсеке қабілеттілігіне
((( Қазақстан Республикасындағы құс еті және
((( «Алатау» ЖШС-нің техника – экономикалық
((( «Алатау» ЖШС-нің маркетингтік қызметін және бәсекеге
( Кәсіпорын өнімінің бәсекеге қабілеттілігін жетілдіру жолдары 29
3.1 Бәсекеге қабілетті өнім өндірудың тиімді тетігі –
((( «Алатау» ЖШС-нің бәсекеге қабілеттілігін көтеру
Қорытынды 33
Пайдаланылған әдебиет көздері 37
1. Ауыл шаруашылығындағы бәсекеге қабілеттілік
1.1 Бәсекелестік факторы
Ауыл шаруашылық салалардың ел экономикасындағы маңыздылығы, оның ішкі
Қоғамдық қайта өндіруді анықтайтын фактор бәсекелестік болып табылады.
Қазақстандағы бәсекенің қалыптасуы мен дамуы экономикалық өсудің негізгі
Сыртқы нарықтарда тұтыну үшін күрес шын мәнде бәсекеге
“Мемлекеттің бәсекеге қабілетті елдің халықаралық аренадағы рөлі мен
Сондықтан қазіргі таңда маркетингтің Қазақстанда қалыптасуы мен бәсекеге
Бұл дипломдық жұмыстың мақсаты – маркетингтің және өнімнің
Маркетинг және бәсекеқабілеттіктің териялық және әдістемелік мәселелені зерттей
Қазақстандағы құс еті нарығын зерттеу;
Кәсіпорындағы маркетинті басқару процессін қарастыру;
Кәсіпорынның маркетингтік қызметін және өнімнің бәсекелік қабілеттілігін талдау
Сапа мен бәсекелестік - өзіне нарық жағдайында сәйкес
Сапа - тауар бәсекелестігі элементі ретінде үлкен күш
Әрбір экономикалық бірлік өзіне тиімді істі ғана жүзеге
Бәсеке – бұл өнімді өндіру мен тауар және
Халықаралық ИСО 9000 анықтамасына сәйкес: «Өнімнің сапасы –
Қазақстан экономикасының бәсекелестігін арттыру отандық өнімдердің сапасын арттыру
Негізгі мақсаты мен міндеттері болып:
көзделген өткізу нарығы стандарттарының талаптарына сай және тұтынушылардың
отандық өнімдердің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға бағытталған ғылыми-техникалық прогресс
өнімдер мен көрсетілген қызметтер сапасын және бәсекеге қабілеттілігі
Мемлекетте экономиканы тиімді реформалау процесінің жеделдетуін қамтамасыз ететін
Өнімнің сапасын арттыруды түрлі аспектілерде, сондай-ақ макро және
Өнімнің сапасын көтеру:
- өткізілетін өнім және қызмет көлемін
- экспорт құрылымын жақсартуға;
- ҒТП-ті және басқаларын қолдануға мүмкіндік береді. Өнімнің
Өндіріс технологиясы мен адам қажеттілігінің дамуы әсерінен сапа
Өнім сапасы мәселесі - тауар өндірушілер алдында тұрған
1. Өнімнің бәсекелік қабілеті келесі элементтерден тұрады:
− бағаның негізгі бәсекелестердің бағасымен
− сұраныс пен ұсыныс қатынастарына байланысты, бәсекелестер
− жеңілдіктер жүйесінің тұтынушыларды тартуы.
2. Өнім сапасы:
− өнімнің техникалық -
− қосымша пайдалылықтың болуы;
− өнімнің танымалдық деңгейі.
3. Өткізу, жарнама және қызмет көрсету жүйелерінің
− өткізу жүйелерінің тұтынушыларға қолайлылығы;
− жарнаманың тиімділігі;
− қызмет көрсету жүйелерінің қолайлылығы мен
Жалпы өнімнің бәсекелік қабілетін арттыруға сыртқы және ішкі
Сыртқы факторларға мемлекет деңгейінде қабылданатын бағдарламалар мен заңдар
Ішкі факторларға кәсіпорын деңгейіндегі шаралар, білікті менеджмент, сапа
Сатып алушылардың 80% өнімді әлемдік нарықта сатып ала
− функционалдық қасиеттер тұтыну.
- әлеуметтік арналымы;
- эргономиялық қасиеттер –
эстетикалық қасиеттер
- экологиялық қасиеттері,
- гигиеналық қасиеттер
. ұзақ мерзім қолданылуымен, сақталымдығымен, жөндеуге жарамдылығымен т.б.-мен
((( Бәсекеге қабілеттіліктің негізгі көрсеткіштері және оған
Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін құрайтын көрсеткіштерді толығымен қарастырып өтейік:
Техникалық көрсеткіш - нарықта тұтынушылар ұсынатын талаптарға өнімнің
Тұтынушылардың техникалық көрсеткіштерге талаптары ұлттық және халықаралық стандарттардан
Стандарттау дегеніміз – шығаруға дайындалған өніміне, оны маркировкалау
Стандартталатын затпен анықталатын құжат – стандарт деп аталады.
Өнім сапасы – тауар өнімінің бір бірлігін өндіруге
Өнімнің техникалық бәсекеге қабілеттілігі - өте икемді және
Коммерциялық жағдай. Өнімнің бәсекеге қабілеттілігін анықтайтын коммерциялық шарттарға
Бағалық көрсеткіштер;
Жеткізілетін тауар төлемі мен жеткізу шарттарын сипаттайтын көрсеткіштер;
Өндірушілер мен тұтынушылар нарығындағы кеден және салық жүйесінің
Сатушылардың міндеттері мен кепілін орындау дәрежесін бейнелейтін көрсеткіштер.
Бәсекеге қабілеттілікке тауар өндірші беретін кепіл мен көрсетілген
Өнімнің бәсекелік қабілеттілігіне көптеген факторлар әсер етеді. Енді
Жалпы жоспарда кәсiпорынның бәсеке қабiлеттiлiгiне әсер ететiн факторларды
Макроэкономикалық факторларға:
Мемлекеттiң ролi бәсекелестiк жағдайы - нарыққа қатысуын бақылау,
Еңбектi және капиталды бөлу;
Айырбас курсы, пайыз мөлшерлемесi;
Қоғамдық сектордың нарықтық жүйеге салықтық жүйемен және өнеркәсiптiк
Әлеуметтiк тұрақтылық деңгейi.
Ал микроэкономикалық факторларға келесiлер жатады:
Негiзгi қорлар
Жұмыс күшi (
Технологиялық мүмкiндiктер
Басқару (
Коммуникация және инфрақұрылым
1.3 Өнімнің бәсекеге қабілеттілік деңгейін бағалау
Өнімнің бәсекелік қабілетін бағалау бүгінгі күні өндіруші үшін
Өнімнің бәсекелік қабілетін бағалау ең алдымен оның сапалық
Нарықтағы өнімнің сапалық қасиеттерін бағалау үшін, ең алдымен
Өнімнің бәсекелік қабілетін бағалаудың келесі кезеңі, яғни оның
Жалпы алғанда, отандық өнімдердің бәсекеге қабілеттіліктерін арттыру мәселесі
( «Алатау» ЖШС өнімінің бәсеке қабілеттілігіне
((( Қазақстан Республикасындағы құс еті және
Әлемде жұмыртқаны тұтыну динамикалық түрде дамуда. 2000 жылы
1 диаграмма - Әлемдегі ең ірі жұмыртқа
1 кесте - Дүние жүзіндегі жұмыртқаны тұтыну
Мемлекет Жан басына шаққандағы тұтыну дана/жыл
Дания (((
Жапония (((
Чехия (((
АҚШ (((
Германия (((
Қытай (((
Франция (((
Ресей (((
Қазақстан (((
1 Кестеден көріп отырғанымыздай Қазақстан мен Ресейдегі
Қазақстанда 1 дана жұмыртқаның бөлшек бағасы 5
Құс етін әлемдік өндіру мен пайдалану ерекше
Қазақстанда отыз жыл бұрын өнеркәсiп негiзiнде жұмыртқа және
Бiздiң мемлекетiмiздiң құс шаруашылығының дамуы үшiн ең маңыздысы,
1990 жылдары құс басының тез қысқаруы нәтижесiнде сала
1992 жылы жұмырқа өндiру көлемi 3 565 млн.
Кесте түрiнде оны былай көрсетемiз. Бұл кестеден көрiп
2 кесте - ҚР өңірлері бойынша жұмыртқа өндірісі
Жұмырқа өндiрiсi 2001 жыл 2002 жыл 2003 жыл
Қазақстан Республикасы 1512,4 1692,2 1855,3 2102,3
Ақмола облысы 132,8 162,9 185,1 22,5
Ақтөбе облысы 70,8 71,1 72,4 83,8
Алматы облысы 328,8 418,9 415,6 494,8
Атырау облысы 0,9 0,8 0,9 4,8
Шығыс Қазақстан облысы 190,6 207,4 240,2 257,
Жамбыл облысы 45,0 53,9 65,5 74,4
Батыс Қазақстан облысы 27,0 28,3 33,3 37,4
Қарағанды облысы 128,8 147,5 172,2 190,9
Қостанай облысы 258,4 253,2 246,8 284,9
Қызылорда облысы 18,8 23,6 24,3 28,6
Маңғыстау облысы - - 3,5 1,7
Павлодар облысы 48,8 65,5 112,0 126,8
Солт. Қазақстан облысы 105,2 141,3 143,2 142,8
Оңт.Қазақстан облысы 94,6 111,1 132,6 154,2
Астана қаласы 0,3 0,3 0,3 0,5
Алматы қаласы 7,9 6,4 8,2 6,1
Республикада құс өндiруден ең жоғарғы жыл 1990 деп
соңғы үш жылдың iшiнде өңдеушi кәсiпорындардың саны ауыл
((( «Алатау» ЖШС-нің техника – экономикалық
«Алатау» ЖШС-гі өзiнiң қызметiн 1998 жылы наурыз
«Алатау» ЖШС мен “Алматы Құс” АҚ
«Алатау» серіктестігінің негізгі қызметі:
- Құс өнiмiн өндiру және
Ел қолданатын тауар өндiру және сату;
Көтерме және жеке сауда;
Сыртқы экономикалық қызмет;.
Құс фабрикасындағы жаңарту және қайта құру жұмыстарының нәтижесiнде
Бройлер етiнiң алғашқы өндiрiсi 2002 жылдың тамыз айында
Ұйым жылдам қарқынмен дами отырып 2003 жылдың мамыр
Кестеден көрiп отырғанымыздай артықшылығы бар акциялардың ең үлен
5 кесте - «Алатау» ЖШС-нің негізгі техника-экономикалық
көрсеткіштері
№ Көрсеткіштер
өлшем
бірлігі 2003 жыл 2004 жыл Ауытқу
+/- %
1 Өткізілген өнім көлемі мың тг 1 581
2 Өткізілген өнімнің өзіндік құны мың тг
125
3 Жалпы табыс мың тг 133 920 224
4 Кезең шығындары мың тг 298 747 447
5 Негізгі қызметтен түскен табыс мың тг 264
6 Негіізгі емес қызметтен түскен табыс мың тг
7 Таза табыс мың тг 470479 498395 27898
8 Жұмысшылар саны адам 610 592 -18 97
9 1 жұмысшының еңбек өнімділігі мың тг 2571
10 Жұм-дың еңбекақы қоры мың тг 170 990
11 1 жұмысшының орташа айлық еңбекақысы. тг 23
12 Негізгі қордың орташа жылдық құны мың тг
13 Өнім рентабельдігі % 41 33 -8 80
14 Өндіріс ретабельділігі % 83,3 61,4 - 26,9
15 Қор сиымдылығы мың тг 0,34 0,39 0,05
16 Қор қайтарымдылығы мың тг 2,94 2,56 -0,38
17 Қормен қарулану мың тг 866 1 371
18 1 тг өткізілген өнімге шаққандағы шығын тг
4 кесте
5 кесте - «Алатау» кәсіпорынының қаржы тұрақтылығын бағалайтын
№
Көрсеткіштер
2003 ж.
2004ж. жыл бойғы өзгеріс пункт б/ша өзгеріс
мың тг % мың тг % мың тг
А Б 1 2 3 4 5 6
1
1.1
1.2 Авансталған капитал, оның ішінде:
меншікті капитал
қарыз капиталы 6247282
1769647
4502635 100
28,3
71,7 6436072
1937425
4478647 100
30,4
69,6 +163790
+167778
+196002 2,6
10
-0,6 х
2,1
-2,1
2 Тәуелсіздік коэф.
( 1,1 / 1)
х
0,283
х
0,304
х
х
0,021
3 Қаржыландыру коэф.( 1,1 / 1,2)
х
0,393
х
0,437
х
х
0,026
4 Меншікті капитал мен қарыз к. қатынас коэф.
х
2,544
х
2,288
х
х
-0,25
Әр құс фабриканың технологиялық процесте өзiнiң қызметi бар.
Әдетте жұмыртқалайтын тауық 560 күн өмiр сүрiп 50
Мұндай тауықтар 116 күнiнде жұмыртқалап бастайды. Тағы 440-445
Осылардан жаңа ата-аналық отар басталады. Ата – ана
((( «Алатау» ЖШС-нің маркетингтік қызметін және бәсекеге
«Алатау» ЖШС-нің маркетингтiк қызметiне келетiн болсақ
Маркетингті зеттеу бөлімі, мұнда ең бастысы әлеуетті тұтынушуларды
Баға бөлімшесінде
Өткізу бөлімінде
Жарнама бөлімінде
Маркетингті бақылау
Бөлiм өз қызметiн жақсы атқарады десек те болады.
4 сызба - Өнімді өткізу нарығы
Компанияның талаптарына сәйкес iрi диллерлер уақытылы және белгiлi
Кәсіпорын жабдықтаушылармен сенімді байланыста және олармен ұзақмерзімді келісімшартқа
6 кесте - Негізгі жабдықтаушылыр
Өндіріске қажетті шикізат Жабдықтаушы ел
1 күндік балапандар Испания, Украина
Ветеринарлық препараттар мен вакцина Нидерланды
Премикстер( дәрумендер мен минералдар) Польша
Гофротаралар Қазақстан
Электр энергиясы қазақстан
Көмір Қазақстан
Соя шроты Қазақстан
Ашытқы Қазақстан
Тары, арпа Қазақстан
Күнбағыс майы Қазақстан
Балық ұны Ресей
7 кесте - «Алатау» ЖШС өнім түрлері.
Атауы Салмағы, гр.
“Супер” ((
«Экстра» ((
«Стандарт» ((
«Оптима» ((
«Мелкое» ((
6 Кестеден көріп отырғанымыздай жабдықтаушылардың көп бөлігі Қазақстанның
Ал енді «Алатау» ЖШС жұмырқа түрлерінің ассортиментін қарастырып
«Сеймар» жұмыртқалары сатылу алдында құс фабрикаларының лабораторияларында түрлi
7 кесте - «Алатау» ЖШС өнім түрлері.
Атауы Салмағы, гр.
“Супер” ((
«Экстра» ((
«Стандарт» ((
«Оптима» ((
«Мелкое» ((
Жұмырқаның салмағына қарай да бағасы белгіленеді.
Қазiргi таңда я жұмыртқа өндiрiсi болсын, не болмаса
10 кесте - “Алматы Құс” АҚ-ң негізгі бәсекелестері
Бәсекелестiк факторлар “Алматы Құс” АҚ “Бент” АҚ “Rube-Rose”
Өнiм
Сапасы 4,5 4 4
Стиль 4,5 3 3,5
Сауда белгiсiнiң танымалдығы 5 4 4
Талғамдық сапасы 5 3,5 3,5
Қорабы 4,5 3 4
Сақталу мерзiмi 5 5 4
Бағасы
Прейскурант 4,5 3 3
Жеңiлдiктер 4 4 4,5
Төлем нысандары мен мерзiмдерi 4,5 4 3
Өткiзу арналары
Тiкелей жеткiзу 0 4 0
Сауда адамдары 3,5 4 3
Көтерме делдалдар 4 4 3
Диллерлер 4 4 3,5
Нарықта шоғырлану көлемi 4 4 3,5
Тиiмдiлiгi:
Қоймалық бөлмелердiң 4 4,5 4
Қорларды бақылау жүйесiнiң 5 4 3,5
Тасымалдау жүйесiнiң 4,5 4,5 3,5
Нарықта өнiмдi жылжыту
Тұтынушылар үшiн жарнама 5 0 0
Сауда делдалдарына жарнама 4 0 3
Персоналды дайындау және даярлау 4 3 3
Өнiмдi көрсету 4 3 3
Бәсекелестiк негiзде сату 4 3 3
Сауда делдалдарын марапаттау 3 3 5
БАҚ өнiм туралы айту 5 4 3
Жалпы қорытынды 98,5 82,5 77,5
Компания негiзгi бәсекелестiк артықшылықтар келесi бағыттар бойынша алынады:
Бағасы – Hubbard ISA және ROSS 308
Сапасы – компания өнiмi үнемi санитарлы – ветеринарлы
Қорабы – қорабы-ең көп көңiл тауар сапасына
Бройлер өндiрiсi процессiн ұйымдастыру, толық циклға негiзделген: инкубациялық
Өндiрiсте қолданылатын құрал жабдықтар 100 % ауыстырылған. Бұл
11 кесте - SWOT – талдау
Күшті жақтары Әлсіз жақтары
нарықтағы 6 жылғы тәжірибе
банктердің несие берудегі сенімі
жоғары профессионалды команданың болуы
салада брендттің танымал болуы
жекешелендіру мен тоқтап тұрған құс фабрикаларын қалпына келтірудегі
өндірістік құс өсіру бойынша білімділік
ҚР-ның Үкметі тарапынан ұйым стратегиясын саяси қолдау жобаларды
иелікке алған құс фабрикаларындағы негізгі қорлардың жоғарғы тозу
ұйым брендінің халықаралық деңгейде айтарлықтай танымал болмауы
ТМД елдерінде саяси байланыстың жеткіліксіздігі.
Мүмкіндіктері Қауіпті тұстары
ТМД елдерімен салыстырғанда Қазақстанда «ұзақ» және «арзан» ақшаның
ТМД елдеріндегі экономикалық өсу
ТМД елдеріндегі тұтыну секторының өсуі
жоғары рентабельді, өте ауқымды сала
тұтынушылардың отандық тауарларды көбірек тұтынуға бейімделуі
жергілікті шикізаттың болуы
өндірістік қуаттың болуы саяси тәуекелдер
заңдық реттеу
құс өнімдеріне импорттың жоғарылауы
негізгі өндірістік қорлардың тозуы
күшті бәсекелестердің пайда болуы
саладағы профессионалды кадрлар дефициті
Ал енді “Алматы Құс” АҚ-ғы маркетингті ұйымдастыру мен
( Кәсіпорын өнімінің бәсекеге қабілеттілігін жетілдіру жолдары
3.1 Бәсекеге қабілетті өнім өндірудың тиімді тетігі –
Әлемдік нарықта қалыптасқан өнімді ұсыну мен оның сұранысына
1. Тұтынушыныңы қажеттілігін ескеру.
2. Өзгермелі сұранысқа тез икемделу.
3. Өндірістің тиімділігін арттыруда маркетинтік кешенділік сипатын ұстану.
Сонымен аталған бағыт кәсіпорынның тарапынан басқаруға келетін, нақты
Қазақстан Республикасында жұмыртқа және құс еті өнімдерінің бәсекелік
Қазіргі кезде жұмыртқа өнімдерін өңдеуші кәсіпорындарға нарықтағы сұраныстың
Ұсынылатын жаңа өнімнің тартымды келбеті мен сату мәдениеті
Өнімнің сұранысын қалыптастыруда ішкі нарықтағы тұтынушылар мен сыртық
Отандық кәсіпорындардың өнімді өткізу саясатындағы ең бір әлсіз
((( «Алатау» ЖШС-нің бәсекеге қабілеттілігін көтеру
Біздің ойымызша қазақстандық тауарлардың бәсекеге қабілеттігін көтерудің шаралары
Маркетингтік зерттеулердің негізінде бәсекеге қабілеттілік саласындағы жүйелі зерттеулерді
Микродеңгейдегі маркетинг және менеджментті жақсарту. Маркетинг өндірістік шығындарды
Пайыздық мөлшерлеменің төмендеуі. Несие алуды жеңілдету.
Мемлекеттік деңгейде ішкі нарықтағы тауарды жылжытуда ақпаратты қолдау.
ҚР-ң “Теріс пиғылды бәсекелестік” Заңының бұзушылығына жол
Өндірістің техникалық және технологиялық деңгейін көтеру мақсатында жекелеген
Осындай шараларды жүзеге асыру отандық тауар өндірушілердің ішкі
Өнiмнiң бәсекеге қабiлеттiлiгiнiң мәнiн тереңiрек критерилерiн және факторларына
- Сапа деңгейi және оның тұрақтылығы;
- Жаңашалдықтың деңгейi ;
- Имидж;
- Тұтыну бағасы;
Тұтынудағы жаңашылдық тауардың жаңалық дәрежесi ретiндегi тұтынушы позциясымен
Ассортименттi тиiмдi жаңалаудың басты шарты құрастырылатын жаңалықтарға инвестиция
“Алатау” серіктестігінің өнімінің өзіндік құны жұмыртқаға ( теңге,
Кәсіпорынның барлық маркетингтік қызметі маркетинг тұжырымдамасының негізі болып
Жарнаманың тиімділігін көтеру үшін кәсіпорынға ақпараттық толқын бағытталған
Жалпы айтқанда , “Алатау” ЖШС-нің маркетинг қызметін жоғарылату
Тауар қозғалысының есебін үнемі жүргізу және көбірек сатылатын
Сату және жылдам жеткізу арналарын жетілдіру (жаңа тоңазытқышы
Тиімді жарнамалау жұмыстарын жүргізу, әсіресе көп шоғырланған халықтың
Маркетинг бөлімінің сыртқы нарықтардан келетін ақпаратты өңдеу жұмыстарын
Қорытынды
Курстық жұмысты орындау барысында біз сапаның өнімнің бәсекелік
Тауар сапасын арттыру стратегиясын дайындауда қозғалыстағы сапа көрсеткіштерінің
Тауардың сапасын көтеру стратегиясын жүзеге асырудағы кері байланысының
Курстық жұмыстың орындалуы барысында статистикалық, ақпараттық және т.б.мәліметтерді,
Қазіргі таңда біздің елімізде маркетингке жаңадан көп көңіл
Ал өнімге сұраныс болды деген сөз кәсіпорынның пайдасының
БСҰ-на мүше болу қарсаңында жүргізіліп жатқан жұмыстар мен
Ауыл шаруашылығындағы өндірілетін өнімнің сапасын арттыруда басты рөлге
Тәжірибе көрсеткендей, бизнестегі жетістіктер маркетинг қызметінің сапасына байланысты
Аталған жағдайлар маркетинг мәселесінің теория және практикасын тереңірек
Нарықтық жағдайда қызметін жүргізетін кез келген ұйымға нөмірі
Дипломдық жұмысты орындау барысында біз тауардың сапасына ішкі
- өндіріс тиімділігінің жоспарлы өсуіне септесуі;
- қазіргі заман ғылымы мен техникасының жетістіктерін және
- тұрақты болуы;
- өнімнің жарамдылығын көрсететін барлық ерекшеліктерін сипаттауы;
- бағытталуына қарай белгілі бір сұранысты қанағаттандыруы;
Кәсіпкерлік стратегиясына жаңаша көзқарас - сапаның тұтынушының
Осы орайда “Алатау” серіктестігінде маркетингтік қызметінің болашақтағы позициясы
Шетелдік маркетинг жолдарын қазіргі Қазақстан экономикасына енгізуді қолға
Қазақстан Республикасында жүргізіліп жатқан реформалардың түрлі қиындықтарға кездесуінің
Уақыт - әділ қазы, көш – жүре түзеледі
Пайдаланылған әдебиет көздері
Назарбаев Н.Ә. Қазақстан- ((((: Барлық Қазақстандықтардың өркендеуі,
Бәсекеге қабілетті Қазақстан үшін, бәсекеге қабілетті экономика үшін,
ҚР “Бәсеке және монопольдік қызметті шектеу туралы” Заң
ҚР “Тамақ өнімдері сапасы мен қауіпсіздігі туралы” Заң.//
ҚР “ стандарттау және сертифмкаттау туралы” Заңы //Егемен
Закон РК “ О недобросовестной конкуренции” // Азия
Абрамова Г.П. Маркетинг : вопросы и ответы; М;
Алтынбаев Б.А. Истаева А.А. Основы маркетинг Алматы, Экономика
Ассель.Г. Маркетинг :принципы и сратегия; М: Инфра –
АзоевГ.Л. Конкуренция: сратегия анализ и практика. Москва Центр
АзоевГ.Л., Членков А.Т. Конкурентные приемушества фирмы. – ОАО
Баринов В.А. , Макаров Л.В. Основы маркетинга ;М:
Басовский Л.Е. Маркетиг: курс лекции; М: Инфра –
Березин И. Маркетинг и исследование рынка. М: Русская
Беляевский И.К. Маркетинговый анализ . М:Финансы и статистика
Джумагельдиева Т.Л. Конкуренция: иеория и механизм развития. Алматы
Голубков Е.П. Основы маркетинга. М: изд-во “Финпресс”
Генри.А. Мар
Дюсембаев К.Ш. Анализ финансового положения предприятия. А:
Есімжанова С.Р. Маркетинг. Алматы, Экономика (((( жыл.
Ильюшенко Е.В. Маркетинг на предприятии. М. “Экоперспектива”
ҚР Стасистикалық Агенттігінің жинақтары.
ҚР БСҰ кіруі. 2004 часть 2. Опредиление конкурентоспособности
Материалы международной конференций 18-20 мая 2005 Измаханова А.А.
Мамыров Н.К.,СахановаА.,Ахметова Ш.,Брузатии Ш., Госудаоство и бизнес.Алматы, Экономика
Мамыров Н.К., Менеджмент и рынок: казахстанская модель.Қазақ энциклопедиясы,
Нысанбаев С.Н., Садыханова Г.А. Маркетинг негіздері, Қазақ Университеті
Критерий и факторы конкурентоспособности продукций //Каз ЭУ
Ковалев А.И., ПривалавВ.П. Анализ финансового состояния предприятия. М:Центр
Протасов В.Ф.Анализ деятельности предпиятия: производство, экономика, финансы, маркетинг.
Савицкая Г.В. Анализ хозяиственной деятельности предприятия. Миск:ООО “Новое
Савицкая Г.В. Методика комплексного анализа хозяйственной деятельности.Москва :ИНФРА
Хожаназаров Қ. Маркетинг негіздері. Алматы, Экономика (((( ж
Маркетинговые игры стран восходяшего солнца.// Маркетинг в России
Исследование концептуальных аспектов маркетинг в Китае. Маркетинг в
Влияние факторов конкурентоспособнасти предприятии. // Вестник КазЭУ ((((,
Өнімнің бәсекелік қабілет деңгейін бағалау. // ҚазЭУ хабаршысы,
Кәсіпорынды басқару жүйесіндегі маркетингтің ролі. Саясат, қаңтар ((((
Бәсекеге қабілетті өнімді шығарудың тиімді тетігі – кәсіпорынның
Кәсіпорындарындағы маркетингті пайдалану ерекшіліктері. // Қаржы қаражат ((((,
2
Тұтынушылар
Бөлшек торы
Бас дистребьютор
Алматы Құс
«Алатау» ЖШС (өндірушілер)
Ақсай нан НБК ЖШС-нің технико-экономикалық көрсеткіштерін талдау
Инновация Қазақстан Республикасының экономикалық өсімінің қайнар көзі
Менеджменттің мақсаты, принциптері және құрымы
Еңбек нарығын қалыптастыру механизмі
Білім беру экономиканың бәсекеге қабілеттілік факторы ретінде
Мұнай-газ саласындағы бәсеке қабілеттіліктің теориялық аспектілері
Қазақстан өнеркәсібіндегі бәсекеге қабілетті инновациялық жобаларды жүзеге асыру
Экономиканың бәсекеге қабілеттілік ерекшеліктері
Қазақстанда кластердің қалыптасу және дамуы
ЖОҒАРЫ БАҒА СҰРАНЫС ДЕҢГЕЙ