Жапония елінің салық салу ерекшеліктері
МАЗМҰНЫ
Кіріспе
( Салықтардың экономикалық мәні мен түрлері
1.1. Салық жүйесі және оның даму тарихы
1.2 Ресей Федерадиясының салыќ салу ерекшеліктері
II Дамыған елдердің салық салу ерекшеліктері
2.1 Жапония елінің салық салу ерекшеліктері
2.2 Италия елінің салық салу ерекшеліктері
2.3 Америка Құрама Штаттарындағы салыќ салу ерекшеліктері
2.4 Германияда салыќ салу ерекшеліктері
2.5 Франция елінің салыќ салу ерекшеліктері
2.6 Швейцария елінің салык, салу ерекшеліктері
Қорытынды
Қолданылдған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Салық – құрылған және анықталған заңмен белгiленген тәртiп
Салықтың мәнi мынада: салық, салық төлеушiге мемлекет тарапынан
Ал салықтардың экономикалық маңызы олардың қызметiне тiкелей қатысты.
Дүниежүзiлiк тәжiрибе бойынша салықтардың бiрнеше қызметтерi бар:
фискалдық функция;
бөлу функциясы;
реттеушiлiк функциясы;
бақылау функциясы;
қолдау және мадақтау функциясы.
Салықтардың фискалды немесе бюджеттiк қызметi ең
Бөлу қызметi - салықтардың көмегiмен мемлекеттiң қоғамдық табысты
Салықтардың реттеушiлiк қызметi арқылы салықтар ел экономикасына өз
Жоғарыда аталған салықтық реттеудiң тетiктерi тек қана
ынталандыру- мемлекетке тиiмдi өндiрiстердi салық ставкасын төмендету немесе
шектеу-мемлекетке тиiмсiз кәсiпорындарды салық ставкiлерiн жоғарлату арқылы
( Салықтардың экономикалық мәні мен түрлері
1.1. Салық жүйесі және оның даму тарихы
Қазiргi мемлекеттердiң көптеген жақтары Ежелгi Римде
Басқа да құндылықтарға салық салынатын қозғалмайтын
Провинцияның әрбiр тұрғыны бәрiне ортақ
Мұраға салынатын салық тек Рим тұрғындарына
ХlХ ғасырдың соңы ХХ ғасырдың
Дамыған мемлекеттерде капиталға және меншiкке салық
Мұрагерлiктен салық – бұл мұраға алу құқығы
Көптеген елдерде салықтың бұл тұрлерi жеке –жеке
Барлық дамыған мемлекеттерде мұрагерлiк және
1.2 Ресей Федерадиясының салыќ салу ерекшеліктері
Жеке тұлғалардың табысына салыќ салу объектісі болып оның
1) жеке тұлғаға банктегі салымдары негізінде төленетін пайыздар
2) егер еркін саќтандыру келісімі бойынша
3) егер жеке
Жеңілдіктің ќолдану мәні-бұл тұлғалардың Ресей Банкі белгілеген ставканың
Бұрыңғы Ресей Федерадияның "Жеке тұлғалар табысына салыќ"атты заңының
1) салыќ төлеушінің ұйым немесе жеке кәсіпкерден
2) салыќ төлеуші ќатынасында өзара тәуелді болып
3) бағалы ќағаздарды иемденіп алудан түскен материалдыќ пайда.
а) Ресей Федерадиясының ¦лттыќ Банкі белгілеген әрекет етуші
б) жылдыќ 9 пайызынан шетел валютада есептелген зайымдыќ
Салыќ төлеушімен материалдыќ пайда түрінде аныќталған табысты алу
Материалдыќ пайда дегеніміз-салыќ төлеушінің ұйымдар мен жеке кәсіпкерлерден
Материалды пайданы аныќтау міндеті зайым мөлшері мен оның
Материалдыќ пайда Ресей Банкі бекіткен ставканың 3/4нен есептелген
1) егер зайымдыќ ќұралдар рубльден алынса: Мв= Зс*І/к
2)егер зайымдыќ ќұралдар шетел валютасында алынса: Мв= Зс*1/к(9%-Пр).
Кесте 7
Ресей Федерадиясының заңы мен кодексі арасындағы айырма
Көрсеткіштер Ресей Федерадияның "Жеке тұлғаға табыс салығы"туралы заңына
Материалдыќ
пайданы
аныќтауды
негіздейтін
жағдайлар.
Егер зайымдыќ ќұралдарды пайдаланғаны үшін рубльде төленетін пайыздар.
Егер зайымдыќ құрал-дарды ќолданғаны үшін төленетін пайыздар. Ресей
Материалдыќ пай-даны аныќтаудағы
ескерілетін Ресей-дің Банкісінің рефинанстыќ ставкасы Рубльдік зайымдыќ ќұралдар
Материалдыќ пайдаға салыќ ставкасы. Материалдыќ пайда жылдыќ жиынтыќ
Материалдыќ пайданы есептеу тәртібі.
Материалдыќ пайданы есептеу және оған салќ салуды салыќ
Материалдыќ пайда түріндегі табысты алу кезінде салыќ базасын
Зайымдыќ ќұралдарды ќолданғаны ќойылатын пайыздарды үнемдеуден материалдыќ пайданы
Ресей Федерадиясында
Жеке тұлғалардан, ұйымдар мен жеке кәсіпкерлерден тауарларды (ќызмет,
( 29.000-15.000), ал 13%-бен есептелген салыќ соммасы 820
( 14.000*13%) /10/. Мысал: 2005 жылдың 3 ќаңтарында
Зайым келісімі бойынша зайым соммасын ќайтару, одан ќолданғаны
Бағалы ќағаздарды иемденіп алудан алынған материалды пайда: мұндай
Сауданы ұйымдастырушы арќылы айналымға жіберілген эммисиялыќ бағалы ќағаздардың
1) егер сауда құның ағымында сауданы ұйымдастырушымен
2) егер сауды құның ағымында 10 келісімнен
Салыќты есептеу, ұстап ќалу және бюджетке аудару салыќ
II Дамыған елдердің салық салу ерекшеліктері
2.1 Жапония елінің салық салу ерекшеліктері
Дамыған Батыс Еуропа елдерінде салыќ жүйесі Америка Ќұрама
Франция, Австрия, Дания, Бельгия, Нидерланды, Швецияда-40%-дан жоғары. Америкада
Жапонияның салыќ салу жүйесі Америка Ќұрама Штаттарынан және
Жапонияның салыќ жүйесі Америка Ќұрама Штаттары және Еуропаның
1-ші топ- заңды және жеке тұлғаға тікелей табыс
Бюджетгің негізін тікелей салыќтар ќұрайды. Мемлекетке ең жоғарғы
Токио тұрғындарының орташа жылдыќ табысы 90 жыддары 7.100-7.500
Мемлекет жергілікті органдарға жалпы ұлттыќ шараларды жүргізу үшін
Жергілікті салыќтардың ќұрылымына келетін болсаќ, 1995 жылғы көрсеткіштері
Жалпы мемлекеттік салыќтардың өзара ќатынасы басќаша, біраќ жалпы
Мемлекеттің табыс салығы
Жапонияда мемлекет пен жергілікті басќару органдары арасында салыќтың
1998 жылы Жапонияның мемлекетгік салыќтар соммасы 61 трлн
Олардың үлестік салмағы өзгермейді, себебі бір мезетте жергілікті
Кесте 1
Жапонияның 1995 жылғы табыстар бойынша ќұрылымы
Салыќтар Барлығы (трлн иен) Соның ішінде
Мемлекеттік Жергілікті
сомасы үлесі Сомасы үлесі
Табыс салығы 5274 3394 644 1880
Мүлік салығы 2553 1505 58,9 1049 41
Тұтыну салығы 15,29 11 12 17,8 417
Барлығы 9356 6011 642 3345 358
2.2 Италия елінің салық салу ерекшеліктері
Италияның мемлекеттік табысының ең маңызды көзі-жеке тұлғаларға салынатын
Салыќ салу маќсатында кешенді таза табысты есептеуде жал
Капиталдан табыс өз ќұрамына салымдардан және ағымды банк
Жеке тұлғалар табыс салығы прогрессивті сипатќа ие. ¤згертулер
1993 жылы 7,2 млн лирға дейінгі табысќа салыќ
2.3 Америка Құрама Штаттарындағы салыќ салу ерекшеліктері
Американың салыќ жүйесі 200 жылдан бері дамып келеді
Жоғарыдағы кестеден көріп отырғанымыздай, федеративті бюджеттің негізгі бәлігін
Кесте 2
Америка Ќұрама Штаты федеративті бюджетінің табыс ќұрылым (%)
Салыќ аты Жылдар
1970 1980 1982 1984 1986 1989 1995
Жеке тұлғаларға салыќ 482 472 482 448
Корпорадия ға салыќ 175 125 80 85
Акциз 84 47 54 56 43 35
Мұра салығы 1.9 12 19 09 0,9
Әлеуметтік саќтандыру жарналары 209 305 326 359
Басќада түсімдер З,1 2,5 26 26 26
Табысты есептеу 3 кезеңде жүргізіледі:
1) жиынтыќ табысты есептеуде табыстың жалпы соммасы: жалаќы,
2) түзетілген жиынтыќ табыс аныќталады. Жиынтыќ табыстан әртүрлі
3) салыќ салынатын табысы түзетілген жиынтыќ табыстан жіктелген
Табыс салығы-бұл төлем көзінен салыќ салынатын салыќ болып
Жиынтыќ табыстан сол табысты алуға кеткен іскерлік шығындар
Табыс салығын салу бағытының дамуы салыќ шкаласының ќысќыруына,
Кесте 3
Америка Ќұрама Штатаға ќолданылатын жеке табыс салығының ставкалары
Салыќ салынатын табыс, доллар Салыќ ставкасы, %
Ерлі - зайыптылар Жанұяның жалғыз басшысы Жалғыз тұратын
Жиынтыќ табыстары Бөлек табыстар
0-29.750 0-14.875 0-23.900 0-17.850 15
29.751-71.900 14.876-35.950 23.901-61.650 17.851-43150 28
71.901-149.250 35.951-113.300 61.651-123.790 43.151-89560 33
149.250-ден жоғары 113.300-ден жоғары 123.790-нан жоғары 89.560-тан жоғары
Кесте 4
Америка Ќұрама Штаттағы табысќа салынатын салыќ ставкалары
Табыстар Мөлшері (%)
Жеке тұлғалар табысына салынатын жеке табыс салығы
Корпорацияға табысына салынатын салыќ 10
Әлеуметтік саќтандыру жарнамалары 34
Акция салығы 3
Мүлік салығы 4
Зайыдыќ ќұралдар 8
Барлығы 100
Америка Ќұрама Штаттарындағы табысќа салынатын
Төмендегі кестеде Америка федералді бюджетінің 1980 жылдардағы табыс
Кесте 5
Америка Ќұрама Штат федеральді бюджетінің 80-жылдардағы
табыс динамикасы, (млрд.дол).
Баптар 1980 1982 1985 1987 1990 Өсу ќарќыны
Жеке табыс салығы 2441 2977 3345 3926
Корпорадиялық
салыќ 646 492 613 839 107 165
Акциия 243 363 360 32,5 340 140
Әлеуметік саќтандыру 157,8 2015 2652 3033 3639
Мұраға салыќ 64 80 64 75 78
Баж салығы 72 89 121 151 163
Барлығы 5171 6178 7341 8541 9755 188
2.4 Германияда салыќ салу ерекшеліктері
Германияның салыќ түрлерінің ішіндегі негізгілері: жеке тұлғалар табысына
2.5 Франция елінің салыќ салу ерекшеліктері
Францияның салыќтары 3 үлкен топќа бөлуге болады:
1) табыс салыќтары (табыс алынатын мезетте салынатын салыќ
2) тұтынуға салыќтар ( табыс жаратылу бойында салынатын
капиталға салыќ ( меншіктен алынатын салыќ түрі).
Франдия мемлекетік бюджетінің ќұрылымы тәмендегі кестеде келтірілген /9
Кесте 6
Франция мемлекетгік бюджетінің ќұрылымы
Салыќ түрі Пайызы (%) Млн. франк
Жеке тұлғалардан табыс салығы 18,1 293110
Кәсіпорын табысы 10.6 170140
Қосылған ќұн салығы 41.4 669 962
Мұнай өнімдеріне баж 7.3 118618
Басќада салыќтар 15.2 145 120
Салыќтыќ емес түсімдер 7.4 120267
Барлығы 100 1617217
Табыс салығының ішінде жеке табыс салығы ерекше орында.
1 жыл ішінде алынатын барлыќ түсімдер жатады: жалаќы,
2.6 Швейцария елінің салык, салу ерекшеліктері
Швейцарияда салыќтар былай бөлінеді: конфедерадияларға-40%, кантондарға-34%, муниципалитетке-26%. Кантондар
Швейдарияның салыќ заңы бойынша жанұяның табысы мен активтері
1) 2 реттік шедула 1 реттік шедулаға
2) табыстың бөлінуі-жанұяның жалпы
Қорытынды
Салық жүйесін мемлекет пен жеке және заңды тұлғалар
Салық жүйесі мемлекет қаржы көздерін жасаудың ең
1 кезең (1992-1995 ж.ж) – жаңа салық жүйесі
2 кезең (1996-1998 ж.ж) – нарықтық экономика талаптарына
3 кезең (1998-2000 ж.ж) – барлық қағидалардың ескерілуі
4 кезең (2001-2002 ж.ж) – Жаңа Салық Кодексі
Қазақстан Республикасының 1991 жылдың 25 желтоқсанында қабылданған ҚР
Осы Заң бойынша алғаш рет ҚРда 42 салықтың
- жалпы мемлекеттік салықтар - 10;
- міндетті түрде төленетін жергілікті салықтар мен алымдар
- жергілікті салықтар мен алымдардың түрлері –
Бұл салықтардың негізін табыс салығы, пайдаға салынатын
Алғашқы салық жүйесінің көптеген кемшіліктері де болды. Атап
Аталмыш концепцияны іске асырудағы негізгі кезең болып ҚР
1999 жылы салық жүйесі 5 рет күрделі өзгерістерге
Қазақстан Республикасының салық жүйесiн мемлекет
Салық жүйесi мемлекет қаржы көздерiн
Қазақстан Республикасы егемендік алып, тәуелсіз мемлекет болғанына да,
Қазақстан Респубикасының Салық кодексін қабылдаудағы ең негізгі ерекшеліктері
Қазақстан республикасы Конституциясының 35-бабында, заңды түрде белгіленген
Салықтар мемлекеттің саяси және экономикалық қызметтерін қаржыландырудың негізгі
Бүгінгі күні салық салу және салықтардың құрылымы бүкіл
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1. Каможного Е. Салыќ жүйесі /Ќазаќстан экономикасы.-1995.-Ю
2. Черник Д.Г. Салыќтар.-М,-1995
3. Есенбаев М. Жаңа салыќ жүйесі жолында
4. Бүлғақбаев Б. Ќазаќстанның салыќ жүйесі //
5. Ќазаќстан.Республикасының салыќ кодексі
6. Түленбаев К.М / Ќаржы ќаражат.-А.-2005.
7. ЗейнелгабдинА.Б. Ќаржы жүйесі.- А.-1995.
8. Юткина Т.Ф . Салыќ жүргізу тәртібі.-М.-1999.
9. Столяров В.Ф. Салыќ салу және нарыќтыќ
10. АкуленокД.Н / Салыќ портфелі.-М.-1995.- 35
11. Чингазов .М.Н. Некоторые проблемы налоговой
12. Байдуйсенов .Д. Ќазаќстанның салыќ
13. Сатыбалдин А.Е. Жеке табыс салығына ќатысты
14. Муканов Т.А. Пути совершенствования механизма исчисления индивидуального
15. Арыстанбеков К./ Саясат.-А-2004.-97 б.
16. Сабиров И. / Экспресс,-
17. Прохоров Е.
18. Бабкина С. Новая налоговая
19. МусиновС.М.
20. КарагусоваГ. Салыќтар: мәні мен
21. Поздняков Б. Ќазаќстаңдағы салыќтар
22. Кадырбеков Б. Грисюк С.
23. Киперман.Г.Я. Кәсіпорын мен азаматтарға
24. НаумоваН.Н. Салыќ жүйесінің реформасы
25. Салыќ-1999 / Экономика және
Маметова Р.А / Бюллетень бухгалтера.-А.-2005.-46 б
27. Абдракимова Ж. Табыс салығы
28. Айдаров Д.Б.
29. Дуканич Л.В. Салыќ және
30. Амрекулов Н. Бірыңғай салыќ
28
Дамыған елдердің салық салу ерекшеліктері
Халық санағын жүргізудің басты ерекшеліктері
Жапония мемлекетінің саяси-экономикалық дамуы
Жапонияның қарсы тұруы
Францияның салық жүйесіне сипаттама
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстарға салықтарды есептеу және рәсімдеу әдістері
Жапон өнеркәсібі және экономикалық перспективасы
Жапония экономикасының қазіргі жағдайы
Жапония экономикасының қазіргі жағдайын талдау
Жапония мемлекеті туралы