Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке
ДИМЛОМДЫҚ ЖҰМЫС
Оқушыларды зергерлік бұйымдардың жасалу технологиясының әдістемелік
Мазмұны
Кіріспе.....................................................................................................................3
І - тарау. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке
1.1. Оқушыларды кәсіпке даярлаудың педагогикалық негізі ..........................10
1.2. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке даярлау жүйесі......16
1.3. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке даярлаудың мүмкіндіктері
ІІ - тарау. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай даярлаудың
2.1. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай оқытудың мазмұны ...........23
2.2. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына даярлаудың тиімді әдістері мен
ІІІ - тарау. Зергерлік бұйымдардың өңделу
3.1. Зергерлік бұйымдарға қажетті құралдар
3.3. Әшекей бұйымдарды дайындаудағы технологиялық
Қорытынды .........................................................................................................
Пайдаланылған әдебиеттер ..............................................................................
Қосымша...............................................................................................................
Кіріспе
Жұмыстың көкейкестілігі: Әрбір мемлекеттің мәдени - экономикалық
Нарықтық экономика жағдайында жалпы білім беретін мектептерде оқушыны еңбекке
Солай бола тұрса да, соңғы кезде еңбекке және кәсіпке
Қазіргі кезде нарықтық оқу - материалдық жағдайында жастарды мамандық
Елімізде жаңа экономикалық арнаға көшу мәселесі қолға алынып, көптеген
Оқушыларды кәсіптік еңбекке даярлау процесі заңымен үйлестіре отырылып, күрделі
Оқушыларды қазіргі заман мәдениетіне сай даярлау, баспасөз құралдары, жүздесулер,
Оқушыларды еңбекке және кәсіпке даярлау жүйесінде талдау жасау, жаңа
"Технология" интегративті білім саласы ғылыми - жаратылыс, гуманитарлық -
Мәдениет - халықтың шығармашылығы. Мәдениет дегеніміз - адамның өзін,
Баланы еңбекке үйрету барысында оның қабілет - икемін, дағдысын
еңбек үстінде бала бойына халықтық ізгі қасиеттерді сіңіріп, дарыту.
Жалпы оқушыларды еңбекке баулу барысында имандылық, адамгершілік тәрбиелерде бірқатар
Қазіргі заман мәдениеті талабына сай бұйым әзірлеу технологиясын жүзеге
Қазіргі заман мәдениеті стиліндегі киім үлгілерін пайдалануға, "Технология" интегративті
Зерттеу жұмысының мақсаты: Оқушыларды еңбекке баулу арқылы, технология сабағында
Зерттеу жұмысының объектісі: мектеп оқушыларын қазіргі талабына сай кәіспке
Зерттеу жұмысының пәні: оқушыларға қазіргі мәдениет талабына сай кәсіби
Зерттеу жұмысының ғылыми болжамы: оқушыларды қазіргі заман мәдениеті талабына
оқушыларды қазіргі заман мәдениеті талабына сай кәсіпке даярлауда, оларды
Оқушыларды кәсіпке даярлау міндеттері әдетте еңбекке даярлау мақсаттарын туындайды.
Оқушыларды кәсіпке бейімділігін, қабілетін, дағдысын шыңдауға және дамытуға бағытталған
педагогикалық әдебиеттерді зерделеу арқылы оқушыларды қазіргі заман мәдениетіне қатысты
еңбекке және кәсіпке даярлау процесі барысында оқушылар бойында танымдық
оқушының жеке тұлға болып қалыптасуына байланысты мәдени - эстетикалық
Еңбекке және кәсіпке оқыту бағдарламасындағы қазіргі заман мәдениеті талабына
"Технология" интегративті білім саласының мазмұнындағы қазіргі мәдениет талабына сай
оқушылар зердесінде қазіргі заман мәдениеті талаптарына сай оқытудың тиімді
оқушыларды кәсіпке даярлау бағдарламасының қазіргі заман талабына сай тарауларында
Техника, технологиялық даярлығына байланысты міндеттер:
еңбек объектісіне қажетті материалдарды таңдау;
бұйымды конструкциялау және модельдеу;
бұйымды өңдеу технологиясы;
бұйымның құнын есептеу;
Зерттеу жұмысының ғылыми - әдістемелік жаңалығы:
қазіргі заман мәдениеті талабына сай оқушыларды кәсіпке даярлауда
ақпараттық технологиялық тігін машиналарына мәлімет берілді.
Зерттеу жұмысының практикалық құндылығы:
Мектепте оқушыларды еңбекке және кәсіпке даярлау барысында қазіргі заман
І - тарау. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке
1.1.Оқушыларды кәсіпке даярлаудың педагогикалық негізі
Жалпы білім беретін мектептерде соңғы екі жыл көлемінде "Еңбекке
Оқулық қай заманда да сол тұстағы ғылым жетістіктерін, мәдениет
Оқулыққа нақтыланған, айқындалған, қоғам талабына сай зерттеу талқысынан өтіп,
Оқулық мазмұны оқытудың тиімділігін арттырудағы басты тірек. Қандай пәнді
осылардан бастау керек. Экологиялық проблемалармен байланысты денсаулық сақтау. Оқулықтардың
Сабақ барысында мұғалім оқушыларға қазіргі заман мәдениетіне тән әлеуметтік
оқушылардың жас ерекшелігіне байланысты тақырыптар мазмұнын ашатын материалдар көлемінің
мәтін көлемі шағындығымен қатар, тақырып мазмұнының ғылымилығы, әсерлілігі, бейнелілігі;
берілген тапсырма оқушылардың ойын, тілін дамытуға, олардың сабақ барысында
берілетін білімнің оқушылардың өмір тәжірбиесімен және қоршаған ортамен байланыстылығын
Оқушылар жанұя, табиғат, қоғам мен ортамен арасындағы қатынас. Мәдениетті
Оқушыларға білім беруге арналған құралдардың ең негізгісі оқулық болып
Осы тұста Ы.Алтынсарин атындағы Қазақтың білім академиясының Республикалық баспа
Қазақстан тарихында алғаш шыққан "Технология" оқулығында бұрынғы кезде еңбекке
Мысалы, қазақша мата атаулары, қазақтың ұлттық киімдерінің аттары, ыдыс
Ал, бағдарламаның мақсаты: оқушыларды ұлттық тәрбие негізінде өздігінен еңбек
Қазақстан Республикасының Білім беру туралы заңында және жалпы білім
Міне, осы жоғарыда аталған технологиялар жайлы "Технология" оқулығында мәліметтер
Тарихи деректемелерде қарағанда "камзол","жилет" терминімен сәйкес келеді. Мұндай жағдайда
Оыс секілді, 8-ші сыныпта "батик" технологиясы берілген. Батиктің суық
9-ші сыныпта мынадай сөйлем берілген: "Моншақтан бас киім, камзол,
Кілем түрлері және тоқылу технологиялары жайлы мәліметтер оқулықтарда өте
Сол секілді, мектеп оқушыларын алаша, терме алаша, "жұлқыш", бау-
Қазіргі таңда дамыған елдердің ақпараттары мен технологияларын кеңінен қолдауына
Кестелеу жұмыстары бүгінгі таңдағы тәрбиенің негізі болып саналатын қолөнер
Бағдарламада тақырып бойынша пәнаралық байланыстар берілмеген.
Қолөнер түрлері толық қамтылған.
Бағдарламаның түсінік хатында оқушыларды қалыптастырылуға тиіс еңбектік және кәсіби
Бағдарламада кейбір сөйлемдері үйлеспеген.
1.2.Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке даярлау жүйесі
Оқушыларды кәсіпке даярлау жүйесі, оларды еңбекке даярлау жүйесінің үш
Ғылыми еңбектер, оқушыларды еңбекке және кәсіпке даярлау жүйесінің өзге
Оқушыларды еңбекке және кәсіпке даярлау екі ерекшеліктен тұрады. Біріншісі-интегралды
Оқушыларды еңбекке және кәсіпке даярлаудың педагогикалық негізін зерттеуде алдымен
Оқушыларды кәсіпке даярлаудың негізгі диактикалық және политехникалық методологисымен бір
Оқушыларды кәсіпке даярлау жүйесі құрылымдық-функциональдық жағынан үнемі дамып отырады.
Жүйелік тәсіл кешенді тәсілді жоққа шығамайды. Кешенді тәсілге іс-әрекет
Орындалатын тапсырмалардың ерекшелігіне қарамастан өндіріске баулу мен еңбек сабағының
Еңбекке баулудың негізгі 6 жүйесі белгілі:
Заттық жүйе (предметная) - оқушы өзі меңгеретін мамандығының сипатына
Заттық жүйе - өндірісте ұялы (кустарный) тәсілді айқындады, сондықтанда
Мануфактуралардың өркендеуіне байланысты еңбектің бөлінуі технологиялық процесстерді бөлшектенуге әкеп
Операциялық жүйе бойынша оқушылар мамандық мазмұнын өздері меңгеретін, еңбек
Операциялық жүйе - кешенді оқу жүйесінде 2-3 операцияларды үйреніп,
Операциялық - заттық жүйе алғашқыларда қарағнада нәтижелі болды. Бұл
Операциялық - заттық жүйе бұйымның жеке бөлшектерін өңдеу барысында
Моторлық - жаттығулар жүйесі 20-шы жылдары оқытуда кең тарады.
ЕОИ жүйесінің өзіне тән жетістіктері де болды. Бірінші рет,
Операциялық - кешенді жүйе қазіргі уақытта кәсіби техникалық оқу
Еңбектік операцияларды меңгеру және оларды кешенді жұмыстарды орындауда пайдлану-
ЕОИ жүйесі техниканың дамуы мен технология жабдықтарының жетілуіне байланысты
Автоматизация және механизация процесінің жетілуіне байланысты жаңа жүйелерді басқаратын
1.3. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке даярлаудың мүмкіндіктері
Даярлау - оқыту үрдісінің дамуын қамтамасыз ететіндіктен оның ұйымдастырылуы
Бұйымның практикалық сипатын
Практикалық тапсырмаларды орындау мен алған білімді қалыптастыруда еңбектің шығармашылық
Еңбек іс - әрекетінің жалпы тәсілдерін
Дәстүрлі оқытуымен қатар ауыл мектептерінде белгіленген варианттар мен жеке
Себебі оқыту процесі нәтижесінде технология жетістігі оқушы игілігіне айналады.
әлеуметтік - гумантарлық даярлық;
ғылыми даярлық;
эстетикалық даярлық;
физикалық даярлық;
арнайы даярлық;
оқушының өз таңдауы бойынша оқытылатын пәндер. Мұнда үшін алдымен
Оқушыларды кәсіпке даярлаудың шартты түрдегі топтасуы.
Педагогика ғылымдарының жамып отыруына байланысты мұғалімдерге қойылатын талап анықталғаннан
белгілі бір психологиялық жағдай (Селиванов В.И.);
жеке тұлғаның тұрақты сипаты (кандыбович Л.А. т.б.);
мотивациялық және процессуалдық компоненттерінің ажырамас бірлігі.
"Оқушылардың әртүрлі іс - әрекеттерінде белгілі бір материалды пайдалану
"Қазіргі уақыттың мәнділігін түсінуін, өнертану мен кәсіптік білім және
Даярлықтың мотивациялық компонеті оқушылардың қазіргі заман мәдениетіне дұрыс қатынасының
Мазмұндық компонент қазіргі мәдениет туралы теориялық білімдерінің болуын білдіреді.
Процессуалдық компонент қазіргі заман мәдениетінің оқыту процесінде пайдалануындағы ептіліктері
Сонымен біздіңше: "мәдениет - адамдардың рухани, қоғамдық және өндірістік
Анықтаманың мазмұны бізге "оқушыларды қазіргі заман мәдениеті талабына сай
Төмен: қазіргі заман мәдениетіне деген қызығушылығы, қатынасы бар, оның
ІІ - тарау. Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай даярлаудың
2.1Оқушыларды қазіргі заман мәдениеті талабына сай кәсіпке даярлығының мазмұны
№ Компоненттері Критерийлері Көрсеткіштері
1 Мотивациялық Оқушылардың қазіргі заман мәдениетке дұрыс қатынасының
қызығушылық болуы;
мәдениет оқушының кәсіптік даярлығына дұрыс ықпалын түсінуі;
әлеуметтік құбылыс ретіндегі түйсігі;
іс-әркеттерде пайдалануы
2 Мазмұндық Қазіргі мәдениет туралы теориялық білімдерінің болуын
мәдениеттің мазмұндық жағынан ерекшеліктерінен білімі;
қазіргі мәдениет талаптарын іріктей білуі;
оларды оқушының кәсіптік даярлығына дұрыс ықпалын білуі;
3 Процессуалдық Қазіргі мәдениет талаптарын оқыту процесінде пайдалануындағы
оқушылардың оларды әртүрлі іс - әрекеттерді ұйымдастыруға ептілігі;
шығармашылық жұмыстарда қолдану ептілігі
Орта: қазіргі заман мәдениетін эмоционалдық тұрғыда қабылдай алады, оған
Жоғары: қазіргі заман мәдениетін эмоционалдық тұрғыда қабылдай алады, оған
Оқушылардың кәсіптік даярлығының бастапқы күйін анықтау мақсатында констатациялау (белгілеу)
Сауалнама, әңгімелесу, тест, бақылау әдістерін қолдану негізінде оқушылардың қазіргі
Оқушылардың мәдениет ұғымының мәні жөніндегі білімін анықтау үшін жүргізген
Ал, мектеп мұғалімдерінен сабақ барысында "Қазіргі мәдниетке санауға болатын
Даярлық деңгейінің анықтаудағы І "бақылау" нәтижелері
Даярлық деңгейі Бастапқы І "бақылау"
"бақылау"
105 105
Төменгі
Орта
Жоғары 58,3 % (63)
41,7% (45)
- 26,9% (29)
52,8 % (57)
20,3 %(22)
Технология пәні мұғалімдердің дайын материалдарды қолданудан кейінгі нәтижелер, яғни
Экономика талаптары. Өйткені, экономикалық іс - әрекеттен туындап жатқан
Білім беру ісін жаңа мазмұнмен байтып, ұлттық дәстүрмен, жаңа
Әлеуметтік ықпал. Ата - аналардың оқушыларды еңбекке даярлау мазмұнына
Мәдени факторлар. Оқушыларды еңбекке даярлауға байланысты әлеуметтік және экономикалық
Технологиялық факторлар. Технологиядағы прогесті қолдану аясын кеңейту. Кесте
Аталмыш факторлар оқушыларды кәсіпке қазіргі заман талабына сай даярлауға
2.2.Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына даярлаудың тиімді әдістері мен формалары
Қайсы қоғамда болмасын қоғамның дамуындағы еңбектің шешуші рөлін, оның
Еңбек адамдарының қандай қоғамда болсын алатын орнын оның қоғамды
Жеке адамның дамып жетілуінде еңбектің негізгі құрал екенін, еңбек
Осындай адамның міндеттері орындаудағы іс - тәжірбиелерді насихаттау, озат
Бұрын еңбекке баулу сабағы оқушыларға екі бағытта ұлдарға техниканы,
Қазіргі таңда дамыған елдерде ақпараттық және телекоммуникациялық технологияның кеңінен
Сондықтан, адамдардың алдына жаңа функционалдық талаптар қойыла басталды. Жұмыскер
Ғылымның тез қарқынмен дамуы және жаңа технологиялармен енуіне
“Технология” атты жаңа интегративті білім саласының базалық бөлімдерін
Технология білім саласының басты мақсаты оқушыларды өздігінен еңбек етуге
1.Экономикалық, экологиялық және кәсіпкерлік білімдерді қабылдау барысында затты, энергияны
2.Оқушылардың шығармашылық және эстетикалық дамуы оқушылардың өзін - өзі
Технология саласын оқыту барысында мынандай міндеттер іске асырылуы қажет:
Кең тараған және болашақтық технология жайында политехникалық білімді ақыл
Жанұя шаруашылығы мен экономикасын жүргізуге қажетті білім мен іскерлікті
Оқушылардың өз бетімен және қабілеті арқасында жобалау
Кәсіптіліктің өзіндік айқындалу мақсатында ҚР жергілікті және ұлттық ерекшеліктерді
Нарықтық экономика, менеджмент, маркетинг туралы негізгі түсініктер
Тұтыну бұйымдарды еңбек объектісі ретінде пайдалана алуға және оларды
Жастарды еңбекке тәрбиелеу бағытындағы педагогикалық білім беру құрылымының негізгі
Педагогикалық зеттеулерде “модель” терминін нақты арнайы саладағы маманға берілетін
Осы үлгі қазіргі талапқа ғана сай емес, болашақта да
Арнайы кәсіби ортада оқытылатын мамандардың қызметі.
Маман қызметіне психологиялық мінездеме.
Мұғалімнің кәсіпқой маман ретінде құрылымын зерттей келе, тұжырымдамада көрсетілген
Модельдің бірінші бөлімі арнайы кәсіби ортадағы маман қызметі жұмыс
Модельдің екінші бөлімі негізінен мына аспектілерді - кәсіптік тәлім
Менің пайымдауымша, жалпы мұғалімнің қызметі, оның ішінде технология пәнінің
Технология пәні мұғалімінің шешетін мәселелері.
Олардың орындайтын міндеті.
Жұмыста кездесетін қызмет түрлері.
Мамандығына сәйкес білімі.
Кәсіптік шеберліктегі дағдысы мен біліктігі.
Маман моделін қалыптастыруда көрсетілген сипаттама зерттеушілердің еңбектерінде жиі қолданылады.
Технология пәні мұғалімінің модельдік қызметін жасау үшін Ю.Васильевтің ғылыми
Маман моделінін қызметін зерттеушілер мен талдаушылардың еңбектерін саралай келе.
Үшінші бөлімде маман қызметінің психологиялық сипаты қарастырылады. Бұған технология
Жаңа технологияларды қолдану барысында оқушылармен бірлесе отырып, олардың шығармашылық
Қазақстан Республикасының “Білім туралы” Заңында оқытудың жаңа технологияларын енгізу,
Зергерлік бұйымдардың өңделу технологиясы.
3.1. Зергерлік бұйымдарға қажетті құралдар мен
өңдеу тәсілдерін таңдау.
Әйел әшекейі - әйел затының
Әйел - әшекейі жасалу жолдары бірінші
Қазақ зергерлері көбіне жеке дара
Бұларды әсемдеу үшін көбіне алтынды,
Көбіне зергерлер жұмысты өзінің жанұясының
Археологиялық заттар зерттеу нәтижелері осыны
Күміс жұмсақ, қақтауға төзімді, оңай өңдейтін
3.2. Әшекей бұйымды өңдеу тәртібі.
Алқаның жасалу тәсілі.
Алқаны жасау тәсілі мұнда да
Білезіктің жасалу тәсілі.
Мұнда да жүзік тәрізді жұмсақ
Жүзіктің жасалу тәсілі.
Тұтас мельхиорды алып бетін жоба
Сырға жасау тәсілі.
Тұтас мельхиорға сырғаның кескінін түсіріп
3.3. Әшекей бұйымдарды дайындаудағы
технологиялық реттіліктерді өңдеу.
Алқаны жасау тәсілі мұнда
Мұнда да жүзік тәрізді
Тұтас мельхиорды алып бетін жоба
Тұтас мельхиорға сырғаның кескінін түсіріп
Қорытынды.
1. Еліміз егемендік алып, келешекке үлкен үмітпен бұрыс жасап
Олай дейтін себебіміз, ұлттық тәрбие алмаған жастың ұлттық рухы
Еліміз тәуелсіздік алғалы бері “Қазақ халқы рухани мұрасы” пәні
Қоғам жаңашаланып, өткеннің мәдени – тарихи мұралары ортамызға қайта
Осы орайда, қазіргі кезде қоғам алға қойып отырған мәселе
“Халықтық педогогика” дәстүрлерін оқу – тәрбие процесінде пайдаланған әрбір
Тіршіліктің тұтқасы, өмірдің шамшырағы өнер мен білім деп түсінген
Осы мақсатта мектеп мұғалімдеріне тәлім-тәрбиелік мәні бар, қыз
Атадан-балаға жалғасып келе жатқан ұлттық киімдерімізді; қолөнерлерімізді өткен ғасырда
Осы ұлттық педагогиканы насихаттап, қазақтың ұлттық киіміне, қолөнерге үйрету
Қасиетті халық тәрбиесінің үлкен ықпалы мен пайдасын ұқтырып, ұлттық
Менің оқушыларға жалпы білім мен еңбек дағдысын игеруде, жаңа
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. "Азбука домоводства"
2. Әбдуәлиева Ш "Қазақтың қолөнері" - әдістемелік құрал
3. Әбдуәлиева Ш "Халық қолөнері" Алматы. Рауан. 1992
4. Байжігітов Б "Бейнелеу өнерінің теориялық мәселелері" Ақтөбе. "А-полиграфия"
5. Болатбаев Қ, Ибрагимов Ұ "Бейнелеу өнері" Алматы "Ата-мұра"
6. Бапанов И.В. Бисер "Народное творчество" 2001
7. Бағдарлама "Қолөнер" (8-11 тереңдетілген сыныптар үшін) Шымкент 2002
8. Валя - Валентина Издательский дом "ОВА-Пресс" 2003
9. Вышитые картины ЗАО "Эдипресс конлига" 2004
10. Газарян "Прекрасная своими руками" Москва 1986
11. Джанибеков У "Культура Казахского ремесла" Өнер 1982
12. "Еңбекке баулу" Алматы "Атамұра" 2000
13. Егорова Р.И. Монастырная В.П. "Іс тіге біл" "Рауан"
14. Жанибеков О. "Эхо" Өнер Алматы 1990
15. Исламгулова С.К. Дидактические условия проектирования учебгого процесса
16. Касиманов С. "Қазақ халқының қолөнері" Алматы 1995
17. Құтпанбаев Ә "Ұстаз ұлағаты" Ғылым 2002
18. Караев Ж.А. Момынбаев В.К. Устимиров К. Государственные стандарты
19. "Лена - рукоделие" ЗАО "Эдипресс-конлига" 2004
20. Литвинец Э.Н. "Низание Бисером и ручное вашивание" Хэлтон
21. Лученкова Е. "Как сделать нужные и полезные вещи"
22. Маргарита Максимова. Марина Кузмина "Вышываем крестом" Москва "Эксмо"
23. Мектептегі технология Алматы 2004
24. Морков Л. Большая школа Энциклопедия, Москва 2000
25. Өмірбекова М.Ш. "Қазақ халқының дәстүрлі өнері" "Алматы кітап"
26. Поеная энциклопедия женских рукоделий "перевод французского" 1992
27. Программа технологии 2000 года
28. Педагогика педагогические теории системы, технологии "Академия" 1999
29. Русакова М. "Аппликация" Москва "Посвещение" 1987
30. 8 жылдық мектеп программалары (еңбекке баулу 1-3, 4-8
31. "Технология" Алматы "Атамұра" 2003
32. Тәжімұратов Ә "Шебердің қолы ортақ" Алматы 1977
33. "Шаңырақ" үй тұрмысы энциклопедия, Алматы 1989
34. "Энциклопедия рукоделие" Москва 2000 Борисовский Г: Красота и
. Сенешаль М. Дж.Флекс. Узоры симметрии. 1980.
. Схнамеровская Т.П. Направление, творческий метод и стиль в
Ақайқызы З. Ою-өрнек ой айтар. (Монғолия қазақтарының ою-өрнектері мен
Әбдіғаппарова Ұ.М. Қазақтың ұлттық ою-өрнектері. Алматы.1999.
Маргулан А.Х. Казахское народное прикладное искусство. 1-том. Алматы.
Муканов М.С. Казахские домашние художественные ремесла. Алматы. 1979.
Нурмухаммедов Н. Искусство Казахстана. М. 1970.
Тоқтабаева Ш.Ж. Қазақтың зергерлік әшекейлері. Алматы.1985.
Жәнібеков Ө. Жолайырықта. Алматы. Рауан. 1995.
Шаңырақ. Үй-тұрмыстық энциклопедиясы.
Маргулан А. Казахская юрта и ее убранство. М. 1964.
Қалиев С. Оразаев М. Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы. Рауан.
Әбдалаева Ш. Халық қолөнері. Алматы. Рауан. 1992.
38
Оқушыларды зергерлік бұйымдардың жасалу технологиясының әдістемелік ерекшеліктеріне бейімдеу
Оқушыларды қазіргі мәдениет талабына сай кәсіпке даярлау жүйесі
Технология сабағында қолөнер бұйымдарын әзірлеу
Ою-өрнекті әр түрлі әзірлемелерді дайындауда дағдылы сәндік жұмыстарды қолдану
Ақпараттық технология мүмкіндіктерін қолдану арқылы болашақ мамандардың даярлау
Мектеп оқушыларын ұлттық өнерге баулудың теориялық негіздері
Оқушыларды еңбекке баулу арқылы технология сабағында оқушыға ұлттық киімде ою-өрнектердің орналасу тәсілдерін үйрету жолдары
Жасөспірімнің өзін-өзі кәсіпке бейімдеуі
Жоғары сынып оқушылардың кәсіптік бағдарын қалыптастыру жолдары
8-сынып оқушыларына сәндік-қолданбалы өнерді оқытуда дәстүрлі мәдениетке баулу