Көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің кідірісін есептеу
СОДЕРЖАНИЕ
1 Курстық жобаны орындауға арналған ӘДІСТЕМЕЛІК нұсқама 2
1.1 Көлік ағынның келтірілген қарқындылығын есептеу. 2
1.3 Болашақтағы жүріс қарқындылығын есептеуді анықтау. 3
1.4 Жол қиылысына келудегі жүріс жолақ санын
1.6 Көлік және жаяу жүргінші ағыны қарқындылығының картограммасын
1.7 Бағдаршаммен реттеуді енгізудің негіздемесі 4
1.8 Фазалық айырылу сұлбасының нұсқасын әзірлеу 4
1.9 Жүру бөлігінің енін анықтау 6
1.10 Цикл ұзақтығының және оның элементтерін есептеу 6
1.13 Фазалық айырылу сұлбасын тиімді таңдау 13
1.14 Жол қиылысының жоспарын құру 13
1.15 Бағдаршамдық сигнал беру жұмысының кестесін құру 14
1.16 Курстық жобаны рәсімдеу 14
Ұсынылатын әдебиеттер тізімі 17
1 Курстық жобаны орындауға арналған ӘДІСТЕМЕЛІК нұсқама
Курстық жобаның негізгі мақсаты жеке жол қиылыстарында қатаң
Тапсырманың негізі жол қиылысындағы көлік құралдардың фазалық айырылу
1.1 Көлік ағынның келтірілген қарқындылығын есептеу.
Көлік құралдарының жүріс қарқындылығы Nnpi келтірілген бірлік бағыты
Nкi = , бір/сағат (1.1)
мұнда, Ni – i-бағыты бойынша берілген
і – қозғалыс бағытының нөмірі;
Рж, Ржүк, Рав - жеңіл және жүк
Ккж, Ккжүк, Ккав – жеңіл және ауыр автокөліктері,
Алынған сандық көрсеткіштерді Nкi үлкен мәнге қарай бүтін
1.3 Болашақтағы жүріс қарқындылығын есептеуді анықтау.
Келтірілген жүріс қарқындылығы және сәйкес жүктеу еселігі туралы
Nбi= , бір./сағ.
мұнда, Zi – тапсырма нұсқасында көрсетілгендей,
Алынған сандық мәні Nбi үлкен жағына қарай
1.4 Жол қиылысына келудегі жүріс жолақ санын
Алдын-ала есептеу кезінде тапсырмадағы қиылыс сұлбасында бөлінген, әрбір
Қиылысқа келудегі керекті жүріс жолақ санын максималды болашақтағы
ni = ,
мұнда, nj – қозғалыс жолақ саны;
Nбij – болашақтағы j –келістегі i –бағыттағы ең
j – келіс нөмірі;
к – жол қиылысына j-келістегі жүріс бағытының саны.
Алынған сандық мәні nj үлкен жағына қарай бүтін
1.5. Даулы нүктелер саны мен мүмкін болатын даулы
Даулы нүкте саны рұқсат етілген жүріс бағыты және
Алынған қортындыны nj ескере отырып, еркін масштабта қиылыс
m = nа + 3қос + 5nқ,
мұнда, nа – ауытқу нүктелер саны;
nқос – қосылу нүктелер саны;
nқ – қиылыс нүктелер саны.
Осы көрсеткіштер мөлшері бойынша қиылысты келесі типтің біреуіне
Содан кейін көлік ағындарының қарқындылығы мен даулы нүктелер
1.6 Көлік және жаяу жүргінші ағыны қарқындылығының картограммасын
Көлік және жаяу жургінші ағыны қарқындылығының картограммасы келтірілген
1.7 Бағдаршаммен реттеуді енгізудің негіздемесі
Жол қиылысында бағдаршаммен реттеу мақсатты енгізуді жанжалдасушы көлік
1.8 Фазалық айырылу сұлбасының нұсқасын әзірлеу
Фазалық айырылу сұлбасын әзірлеу кезінде келесі негізгі принциптерге
1 Реттеу циклінде фазаның ең кіші мәнін
2 Бір фазада бірлестіруді ескеру:
- тура бағыттағы қарсы ағынмен фаза ұзақтығын анықтайтын
- жаяу жүргіншілер және онымен жанжалдасушы бұрылатын көлік
3 Әр түрлі фазада қарастырылған, көлік құралдар қозғалысын,
4 Жолақтың біркелкі жүктелуіне ұмтылу. Жүріс қарқындылығы бір
5 Кең көлемді жүру бөлігі (бір бағытта 3
Алдыңғы көрсеткіштерді қолдану және келтірілген шектеуліктерді ескере отырып,
Көрсетілген шартты қолдана және сәйкес тежеуді ескере отырып,
Көптүрлі мүмкін нұсқалар мәселелер шешімінің әртүрлі тәсілдерімен шақырылған.
Оңға бұрылатын көлік ағындарын өткізу оң жолақпен жол
Бірінші жағдайда оңға бұрылатын ағындарды тура бағыттағы
Солға бұрылатын ағындар, «өтіп кететіндерді» өткізетін көлік құралдары
Көрсетілген мәселенің шешімі жол қиылысындағы барлық жағдайларды ескерумен
1.9 Жүру бөлігінің енін анықтау
Жүру бөлігінің ені жалпы қалалық және аудандық көлемде
1.10 Цикл ұзақтығының және оның элементтерін есептеу
Цикл ұзақтығының және оның элементтерін есептеу әдістемесі ағылшын
Есептеу кезінде мынандай бастапқы көрсеткіштерді қолдану керек:
- жол қиылысына келгендегі жүріс және қиылыс
- жол қиылысына келгендегі жүріс және солға
- жүру бөлігі қиылысы кезіндегі жаяу жүргіншілердің жүріс
- тоқтау сызығы алдында тоқтаған кездегі көлік құралдарының
- көлік құралының аумақтық ұзындығы lк=6 м.
Жекелеген жол қиылысы үшін көлік құралдарының кездейсоқ келіп
Т = ,
мұнда, Т – жол қиылысындағы
L – реттеу цикліндегі жоғалған уақыт, с;
Y – жол қиылысының жүктеуін сипаттайтын, жалпы фазалық
Жалпы фазалық еселік жеке фазаның есептік фазалық еселіктер
Y=у1+у2+...+уn= ,
Мұнда, уi – i-реттеу
n – реттеу фазасының саны.
i-фазасының фазалық еселігі мына түрде анықталынады:
yi= ,
мұнда, Nкij – қарастырылған тәулік мерзімі үшін j-бағыттағы
Мнij – i реттеу фазасының j-бағыттағы қаныққан
Қаныққан ағын тура бағыттағы қозғалыс үшін мына формуламен
Мнij=525Вжб, (1.8)
мұнда, Вжб – берілген фазаның берілген бағыттағы
5,4м болған кезде формула (1.8)
Вжб, м
Мнij, бір/сағ
Көлік құралдарының тура, сонымен қатар оңға және
Мнij=525Вжб ,
мұнда, а,в,с – берілген реттеу фазасының қарастырылып отырған
Оңға және солға бұрылатын ағындар үшін, арнайы
бір қатарлы қозғалыс үшін Мнiбұр= .
Бұрылыс радиусы R масштаб бойынша сызылған жол қиылыс
Әрбір фазада фазалық еселігінің көлемдерін анықтау үшін, барлық
yi= . (1.11)
Егер бағыттың біреуі фазалық айырылу сұлбасымен сәйкес екі
Тоқтау сызығы арқылы қозғалыстың жоқ болуының жалпы жоғалтылған
L = , с
мұнда, tжогi - реттеу і фазасындағы
Реттеу і фазасындағы жоғалтылған уақытты тәжірибелік есептеу үшін
Аралық такт ұзақтығы (өтпелі аралық) мына формуламен анықталады
tараi = (1 + (2 ,
мұнда, (1 – тежеу жолына тең, тоқтау сызығына
(2 - тоқтау сызығынан ең алыс даулы
(1 = ;
(2 = ,
мұндағы, i -фазадағы тоқтау сызығынан ең алыс даулы
аt – тоқтау сызығы алдына тоқтағандағы көлік құралдарының
lк - ағында аса жиі кездесетін
Аралық такт кезінде қозғалысты бағдаршамның рұқсат етілген сигналына
Осы жаяу жүргіншілер жолына қажет ететін максималды уақыт
tара = , с
мұнда, Вжж – i- реттеу фазасындағы жаяу жүргіншілермен
Vж – жаяу жүргіншілер қозғалысының жылдамдығы (көбінесе 1,3
Аралық такт ретінде tараi және tара(жаяу)i мәндерінің көбін
Осымен бірге, әр түрлі жағдайлар кездеседі, егер рұқсат
Реттеу циклін есептеу әрбір фазалық айырылу сұлбасының нұсқасы
Жол қозғалыс қауіпсіздік түсінігі бойынша цикл ұзақтығы 120
і- реттелу фазасындағы негізгі такті ұзақтығы t
t = .
Қозғалыс қауіпсіздік түсінігі бойынша tотi көбінде 7
Белгілі бір бағыт бойынша Тжж жаяу жүргіншілерді өткізу
Тжж= + 5.
Егер де қандай да бір Тжж мәндері
Нұсқалған параметрлердегі маңызды айырмашылықтар кезінде циклдағы фаза
1 Циклді есептеудің негізіндегі фазалық еселіктер сақталады. Көрсетілген
Айқындауға тартылмаған негізгі тактілер мәндері негізгі такт қатынасы
t *: t *:...:
Осы кезде аралық такт мәндері өзгеріссіз қалады.
2 Цикл формуласына негізгі тактілер жаяу жүргіншілер қозғалысының
Жаңа, түзетілген цикл ұзақтығын анықтау үшін (1.5) және
*= ;
мұнда, – жаңа түзетілген реттеу
ун и у* - жаяу жүргіншілер қозғалысы шарттары
t * –
(1.20) теңдеу жүйесінде екі белгісіз мүше
А ,
мұнда А=1-ун; В = ун ;
Т .
Т шамасы бойынша у*
у*= . (1.22)
Реттеу циклінің Т түзетілген мәнін
t* =
Циклді түзету оның артуына, сонымен қатар көлік құралдар
, (1.24)
мұнда Nж – екі бағыт бойынша жаяу жүргіншілер
f – қауіпсіздік алаңындағы бір жаяу жүргіншінің алатын
Bж – жаяу жүргіншілер өтпесінің ені, м.
Жол қозғалысын ұйымдастыру тәжірибесінде жол қиылысының барлық өтпесінде
Барлық жаяу жүргіншілер фазасының болуымен байланысты реттеу циклін
Көлік фазасы үшін аралық такт ұзақтығын (1.13) формула
Алынған сандық көрсеткіштерді tкi,
1.11 Бағдаршаммен реттеуді енгізгеннен кейінгі даулы нүкте саны
Әр түрлі даулы нүкте санын бір уақытта көлік
1.12 Көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің кідірісін есептеу
Осы фазадағы осы бағытта жол қиылысын қиып өтетін,
, (1.25)
мұнда, - рұқсат етілген сигнал
- қозғалыс бағытының қанығу дәрежесі ( =
Жол қиылысындағы көлік құралдардың орташа кідірісін барлық бағыттар
, (1.26)
мұнда, m – қозғалыс бағытының саны (жол қиылысына
Жол қиылысының і-қиылысынан өтетін жаяу жүргіншілердің орташа кідірісі,
. (1.27)
Егер жүру бөлігі арқылы жаяу жүргіншілердің кезекпен өтуі
Жол қиылысындағы бір жүргіншінің орташа кідірісі мына формула
, (1.28)
мұнда, - осы қиылыстағы жаяу жүргіншілер
к – жол қиылысындағы өтпелер саны.
және өлшемдері фазалық айырылу сұлбасының
1.13 Фазалық айырылу сұлбасын тиімді таңдау
Жол қиылысындағы қозғалысты ұымдастырудың сапасы қауіпсіздік жағдайын қамтамасыз
, (1.29)
мұнда, , , -
, , - і-бағыттағы жеңіл және
m, к – көлік құралдары мен жаяу жүргіншілер
Әр түрлі көлік құралдары жұмысының көлік-сағаты құнының мәні,
P мөлшері жол қозғалысын ұымдастыру сұлбасының әр салыстырмалы
1.14 Жол қиылысының жоспарын құру
Жол қиылысының жалпы жоспарлы сұлбасы көлік сұлбасы мен
Таңдалған фазалық айырылу сұлбасымен сәйкес қозғалыс қатарларын пайдалануды
Жоспарда қолданылатын жол қозғалысын ұымдастырудың техникалық құралдары көрсетілуі
1.15 Бағдаршамдық сигнал беру жұмысының кестесін құру
Бағдаршамдардың жұмыс істеу кестесі сигналдар ұзақтығы мен олардың
Кестенің әр бір жолы біркелкі жұмыс тәртібімен жұмыс
Бағдаршамдар жұмысының кестесін құру кезінде келесі көрсеткіштер қолданылады
, (1.30)
мұнда, n – реттеу фазасының саны.
Көлік құралдарының фазалық айырылу кезінде бағдаршамдық сигнал беру
1.16 Курстық жобаны рәсімдеу
Курстық жобаны 20-30 беттік түсіндірме хаттама түрінде
Түсіндірме хаттама құрамына келесі бөлімдер кіреді:
лауазым қағаз;
жобаға тапсырма (нұсқа тапсырмасы);
аннотация;
мазмұны;
кіріспе;
негізгі бөлім;
қорытынды;
қолданылған әдебиеттер тізімі;
қосымша.
Лауазым қағаз үлгі бойынша рәсімделеді.
Түсіндірме хаттаманы рәсімдеу жалпыға бірдей құжаттама 2.105 –
Бөлімдердің түсіндірме хаттамасындағы реттік нөмірлері араб сандарымен белгіленген
Бөлімдердің аттары тақырыпша түрінде бас әріппен жазылады.
Барлық формулалар әрбір бөлім көлемінде араб сандарымен белгіленеді.
Барлық суреттеулер бөлім көлемінде араб сандарымен белгінеді. Суреттеулер
Түсіндірме хаттама мазмұны жұмыстың орындалуын, әдістемесі және орындалған
Түсіндірме хаттамада келесі графикалық материалдар (суреттелген) болуы керек:
фазалық айырылу сұлбасының мүмкін болатын нұсқалары;
Бағдаршаммен реттеуді енгізгеннен кейінгі жеке фазадағы даулы нүктелердің
Графикалық материалдар, түсіндірме хаттамасында көрсетілмеуі мүмкін. Бірақ ұқсас
Түсіндірме хаттамасында қысқартылған сөздер мен терминдерді қолдануға болмайды.
Нормативтік қағиданы қолдануда сәйкес келетін құжаттарға нұсқау беру
Қолданылған әдебиеттер тізімін алфавиттік ретте орналастыру керек.
Графикалық бөлімнің беті көрсетілуге тиісті бетте орындалады. Бұл
көлік құралдар және жаяу жүргінші қарқындығының картограммасы;
бағдаршаммен реттеуді енгізгенге дейінгі даулы нүктелердің орналасу сұлбасы;
фазалық айырылу сұлбасының тиімді нұсқасы;
жол қиылысының жоспары;
бағдаршамдар жұмысының кестесі.
Сызбаларды қарындашпен немесе қара тушпен орындауға болады. Техникалық
Сұлбада даулы нүктелердің орналасуын әр түрлі символдармен белгілеу
Фазалық айырылу сұлбасы бірнеше сызбалардан (реттеу циклінің фаза
Даулы нүктелердің орналасу сұлбасы
Фазалық айырылусұлбасы
Жол қиылысының
жоспары Бағдаршамдар жұмысының кестесі
Көлік және
жаяу жүргіншілер ағынының қарқындылық картограммасы
Бұрыштық штамп
1.1 сурет – графикалық материалдардың ұсынылған орналасуы
Жол қиылысының жоспары негізгі өлшемдердің көрсетілімі бойынша орындалады.
Бағдаршамдар жұмысының кестесін тұрғызуда бағдаршам сигналдар түсіне сәйкес
Ұсынылатын әдебиеттер тізімі
1 Аксенов В.А., Попова Е.П., Дивочкин О.А. Экономическая
2 Буга П.Г., Шелков Ю.Д. Организация пешеходного движения
3 СТ РК 1125 – 2003 Знаки
4 СТ РК 1124 – 2003
5 ГОСТ 23457-86 Технические средства организации дорожного движения:
6 Клинковштейн Г.И., Афанасьев М.Б. Организация дорожного движения:
7 Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения:
8 Макенов А.А. Проектирование светофорного регулирования на объекте
9 Правила дорожного движения Республики Казахстан: Введены в
10 СНиП 2.07.01-89 Градостроительство: Планировка и застройка городских
1
3
Жол қозғалысын ұйымдастыру
Жеке жол қиылыстарында қатаң бағдарламалық басқару жағдайында инженерлік есептеулерді тәжірибе жүзінде орындау
Жол қиылысында бағдаршамдық реттеуді жобалау
Техникалық реттеу құралдарын жіктеу
Көлік құралдармен жаяу жүргіншілер қозғалыс бағыты және жол қиылысы сұлбасы
ҚОЗҒАЛЫС ҚАРҚЫНДЫЛЫҒЫН АНЫҚТАУ
Жәңгір хан көшесінде орын алған жол көлік оқиғаларының талдамасы
Жол қиылысының бағыттары бойынша қозғалысты басқару
Алматы қаласындағы көлік ұралдарының кідірісін азайту шараларын жасау
Басып кету - қозғалыстағы көлік құралының кедергіні басып кетуі немесе қозғалыстағы объектінің көлік құралына соғылуы