Kami travel туристік фирмасының қалыптасуы
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ..................................................................................................................5
1. ТУРИЗМНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ ҚОҒАМДЫҚ
ДАМУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ КРИТЕРИЯСЫ РЕТІНДЕ
Туризмнің пайда болуы мен дамытудың теориялық негіздері.....................8
Туризмді жіктеудің теориялық-экономикалық көзқарастары....................13
Туризм инфрақұрылымының дамуы және кластерлік басқару,
Қазақстанның шетелдерге насихатталуы............................................................19
2. ТУРИСТІК БИЗНЕСТІҢ ОТАНДЫҚ ШЕТЕЛДІК ТӘЖІРИБЕСІНЕ САЛЫСТЫРМАЛЫ ЭКОНОМИКАЛЫҚ
2.1 “Kami travel” туристік фирмасының қалыптасуы........................................26
2.2 “Kami travel” туристік фирмасының қоғамдық қызмет түрлері мен
2.3 “Kami travel” туристік фирмасындағы маркетинг және нарықтық талдау......................................................................................................................45
3. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТУРИЗМДІ ДАМЫТУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ СТРАТЕГИЯСЫ
3.1 Қазақстан Республикасында туризмді дамыту болжамы........................... 56
3.2 Ұлттық экономиканың тиімді дамуына туризмнің тигізетін әсері.............62
ҚОРЫТЫНДЫ....................................................................................................66
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.....................................................70
Кіріспе
Туризм – демалыспен, бос уақытпен, спортпен, сондай – ақ
Туризм әлемдік экономикада басты рольдің бірін атқарады. Бүкіл әлемдік
Қазақстанда қазіргі заманғы инфрақұрылым салаларының дамуына, соның ішінде туризмге
Б.э. дейінгі үшінші мыңжылдықта басталған Ұлы Жібек жолының құрылуы
Қазақстанның тәуелсіздік алуы туристік қызметті реттеу мен халықтың тарихи
Қазақстанда туризмнің дамуы үшін нормативтік – құқықтық база құрылды.
1993 жылы Қазақстандағы туризм индустриясын дамытудың ұлттық бағдарламасы, 1997
Қазіргі уақытта 2003-2005 жылдарға арналған туризмді дамыту жөніндегі республикалық
Қазақстанның мәдени – тарихи және демалыс зоналарын жетілдіру мен
Туризмнің қазірігі индустриясы табысы жоғары және серпімді дамып келе
Қазіргі туризм енбекшілердің жыл сайынғы ақылы енбек демалысына шығуы
Қазіргі туризм – бұл әлемдік экономиканың құлдырауы болмайтын саласы.
Туризм тек қана экономикалық емес, сонымен бірген әлеуметтік- мәдени
Қазақстанда туризмнің хаостық дамуы, мемлекеттің, қоғамдық-құқықтықжәне жеке құрылымдардың арасында
Қазақстандағы қазіргі заманғы туризм дамуының деңгейі қолда бар туристік
Отандық туристік нарықтағы қазіргі жағдай маркетингтің қағидаттары мен тәсілдерін
Дипломдық жұмыстың мақсаты туризмнің теориялық аспектілері қоғамдық дамудың критериясы
туризмнің қалыптасуымен дамуының теориялық негіздерін зерттеу;
туристік бизнестің отандық шетелдік тәжірибесіне салыстырмалы экономикалық талдау
Қазақстан Республикасында туризмді дамытудың экономикалық стратегиясын анықтау.
Дипломдық жұмыстың құрылымы мен логикасы зерттеудің мақсаттары және тапсырмалары
БӨЛІМ 1. ТУРИЗМНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ ҚОҒАМДЫҚ ДАМЫУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ КРИТЕРИЯСЫ
Туризмнің пайда болуы мен дамытудың теориялық негіздері
Ұзақ даму тарихи бола тұрып, туризм әлі күнге дейін
Туризмнің іс жүзінде бар анықтамаларын екі топқа біріктіруге болады.
Туризмнің статистикалық анықтамасы. Статистикада туризмді тұрғындардың мекен-жайын немесе жұмыс
Турист терминіне алғашқы анықтамалардың бірін Ұлттар Лигасының статистика мәселелері
Қазіргі уақытта халықаралық тәжірибеде саяхат пен туризм статистикасы жөнінде
турист – бұл 24 сағаттан 1 жылға дейінгі мерзім
Ұсынылған анықтама саяхаттаушы тұлғалардың туризмдегі статистикалық зерттеудің обьектісі болып
Туристтер мен экскурсанттарды келіп-кетушілер категориясына біріктіруге және сол уақытта
Күнделікті орта шегінен асып сапарлау бұл саяхаттаушыларды жіктеудің бірінші
Күнделікті орта термині айналымға Оттава конференциясында келіп-кетушілер қатарынан күнделікті
Бүкіләлемдік Туристік Ұйымның туризм статистикасы жөніндегі ұсынымдамаларында күнделікті орта
Сонымен қатар, күнделікті ортаға адамдардың бұл нысандарды психологиялық түрде
Келген жерде болу ұзақтығы – бұл келіп-кетушілердің статистикалық жиынтығын
Сапар мақсаты (себебі) – келіп-кетушілердің үшінші белгісі. Басқа саяхаишылардан
Жай көзбен қарағанда келіп – кетушілердің статистикалық жиынтығы өте
Жоспарлы мақсаттар (себептер) бойынша жіктеу мигранттардың екі санатының әртүрлі
Ежелгі Қазақстан тарихындағы ұйымдастырылған алғашқы саяхаттар – аса
Аталған кезеңде Ұлы Жібек жолының солтүстік түркі тармаға бойынша
Қазақстан аумағындағы ең бірінші туристік нысандар түркі тайпаларын жаулап
Бірақ Қазақстан туризмі тарихындағы ең елеулі табыстардың көбі жаңа
1991 жылға дейін Қазақстанда үдемелі дамып отырған әлеуметтік туризм
Қазіргі уақытта Қазақстандағы әлеуметтік туризмнің орнын экономикалық туризм ығыстыра
Шетелдік азаматтарға Қазқстанға саяхат ұйымдастырудың экономикалық тиімділігі мен әлеуметтік
Қазақстан тәуелсіз мемлекетке айналғаннан кейін туристік қызметті реттеудің және
Бүгінгі күнде біздің мемлекетте турузмнің даму бағыттарын Қазақстан Республикасының
Туризм саласында халықаралық қатынастарды дамытуға байланысты қадамдардың бірі –
Алматы, Шығыс Қазақстан, Қарағанды, Павлодар, Оңтүстік Қазақстан облыстарындағы, сонымен
Қазіргі уақытта Қазақстанда мемлекеттік, жеке және ресейлік филиалдарды қоса
Туризмді жіктеудің теориялық-экономикалық көзқарастары
Экономикалық көзқарастан, шетелде жұмыс орның тапқан тұғалар тауарлар мен
Саяхаттаушы тұлғалар санаты ретіндегі материалды игіліктер мен қызметтерді өндірушілерден
Саяхатқа жұмсалатын шығындар жайлы ақпараттар өте аз. Бірақ Ұлыбританияда
Шекарадан тыс жерлердегі келіп – кетушілердің тұтынушылық сипаты әлемдік
Туризм инфрақұрылымын, ең алдымен орналастыру базасын дамытудың болашағын анықтау
Сонымен «турист» ұғымына келіп – кетушінің жеке жағдайы ретінде
Саяхаттаушы тұлғалар
Күнделікті орта шегінен тыс шыға ма?
Иә Жоқ
Шығу құралы 12 айдан аспайма?
Жоқ
Сапардың басты мақсаты барған жерде
ақылы қызметті іздеуден тыс па?
Жоқ
Иә
Басқа саяхаттаушы тұлғалар
Туризм статистикасы
аймағы
Келіп – кетушілер
Берілген жерде түнейді ме?
Иә Жоқ
Түнеуші келіп – кетішілер (туристер)
Бір күндік келіп - кетушілер
Сурет2 Келіп – кетушілердің және «нағыз» туристердің
Туризмнің мәндік анықтамасы. Туризм мәселелері жайындағы ғылыми әдебиеттерде оның
Туризм – бұл адамдардың тұрақты тұрғын орны мен жұмыс
Туристік қызметті кеңейту жаңа рекреационды территориялар салу,курортық кешен құрылыстары
Ақша құралдарын туристік нысандардың жаңа құрылысымен бастан – аяқ
Қазіргі заманғы туризм түрлерінің ең толық жіктелуін беру үшін
І Тризмнің ең басты түрлері – бұл халықаралық жеке
Халықаралық туризм саяхаттаушы тұлғалардың туристік мақсаттармен тұрақты тұрғылықты елінен
Мемлекеттік шекараны кесіп өту олар үшін белгілі ресми істермен
Ресмилікті жеңілдету (қатаңдандыру) адамдардың қозғалысын оңайлату (немесе керісінше, қиындату)
Ұлттық туристік әкімшіліктер мен көптеген халықаралық ұйымдар ресмилілікті жеңілдетуді
Туристік ресмиліліктің жеңілдетілудің ерекше маңыз бере отырып, Бүкіләлемдік Туристік
төлқұжаттық ресмиліліктерде: төлқұжаттық қызметтердің орталықтандырылмауы; шетелдік төлқұжатты ресімдеу мерзімін
визалық ресмиліліктерде:3 айға дейінгі мерзімге визасыз шығу;визалық жарамдылық мерзімін
валюталық ресмиліліктерде: кедендік дикларацияларда көрсетілген көлемде валютаны әкетуге рұқсат
кедендік ресмиліліктерде: туристерге тауарлардың әрбір жеке түріне және олардың
медициналық ресмиліліктер мен туристерге медициналық қызмет көсетуде: ұлттық туристік
Бұл кепілдемелер Будапешт конвенциясында құралып, туризм жайлы
Халықаралық туризмнің келесі ерекшелігі экономикалық сипатта және ол халықаралық
Ішкі туризм. Халықаралық туризмнен айырмашылығы мемлекеттік шекараны кесіп өтумен
Осындай айырмашылықтарына қарамастан туризмнің халықаралық және ішкі түрлері бір
ІІ Туристік саяхаттың мәнің ашатын қажеттіліктерге байланысты туризмнің мынандай
1) емдік (медициналық) туризм. Туризмнің бұл түрінің негізінде әр
2) рекреациялық туризм. Мұнын негізінде адамның физикалық және
а) көріністі – ойын сауық (театр және кино, жәрменкелер
ә) өз қызығушылығымен айналысу (аңшылық және балық аулау,
б) үйретуші (сопрт түрлері, өнер, кәсіп тағы басқа);
в) «этникалық» және тұрмыстық (ұлттық мәдениетті және дәстүрлі емес
г) туристік – сауықтырушылық ( суға шомылу, тау шаңғысы
3) спорттық туризм. Екі түрі бар:белсенді және енжар. Бенлсенді
4) танымдық туризм. Мұның түп негізінде білімін әр түрлі
5) іскерлік мақсаттағы туризм. Бұған әр түрлі серіктестермен іскерлік
6) табынушылық (діни) туризм. Екі түрі бар;
а) табыну орындарына діни мейрамдарға бару;
ә) қасиетті орындарға күнәсінен арылу мақсатында бару;
7) ностальгиялық туризм. Бұл адамдардың тарихи орындарға бару қажеттілігіне
8) транзиттік туризм. Мұның негізі екінші бір елге бару
9) көркемөнерпаздық туризм. Мұнда белсенді демалуды ұнататындар, шаңғы, тау,
ІІ Қозғалыс құралдарына қарай:
1) автомобиль туризмі. ХХғ. ІІ жартысынан бері қарқынды дамуда;
2) темір жол туризмі. ХІХғ. 40-жылдарынан бастап дамуда;
3) әуе туризмі. Мұның даму болашағы зор, өйткені туристерді
4) су туризмі;
5) автобустық туризм;
6) велосипед туризмі;
7) жаяу туризм;
III туристерді орналастыру құралдарына қарай:
қонақ үйлердегі туризм;
мотельдердегі туризм;
пансиондағы туризм;
кемпингтік туризм;
туристік ауылдағы туризм, туристік базадағы туризм.
Қонақ үйлер, әдетте, не қала орталығында, не әуежайға немесе
бекетіне жақын орналасады.
Мотельдер не автомобиль жол бойында, не қала шетінде орналасады.
Қонақ үй типтестуристік пансиондарда бір басқару, жеке ас үй
Кемпингтер, туристік базалар – бұл қаладан тыс жерде орналасқан,
Туристік ауылдар – туристердің демалуы мен түнеп шығуына арналған,
V Саяхаттың мезгіліне қарай: маусымдық және маусымдық емес.
VI Саяхат ұзақтылығына қарай: ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді
VII Топ құрамына қарай:
1) топтық туризм (туристердің топ құрамында саяхаттауы);
2) жеке туризм;
3) отбасылық туризм, яғни отбасы мүшелерімен бірге саяхаттауы;
4) жастар (студенттік) туризм;
5) туризмі. Жастар және балалар тиризмі шеңберінде саяхаттаушылар қызметтерге
VIII Туристік өнім бағасының қалыптасуын анықтаушы қағидатқа қарай: әлеуметтік
Әлеуметтік туризмде өз демалыстарын ұйымдастыруға қажеттілікті ақша қаражаты жоқ
Туризм инфрақұрылымының дамуы және кластерлік басқару, Қазақстанның шетелдерге насихатталуы
Қазір туризм инфрақұрылымын дамытуға мемлекет тарапынан көп көңіл бөлініп,
Туризм инфрақұрылымының дамуы тек жылжымайтын мүліктерге ғана емес, сондай
Ал, экономикамыздың күретамыры – темір жолға келсек, шетел туристерін
Туристерді автокөлікпен тасымалдау мәселесі де өзінің маңыздылығын ешқашан жоймақ
Туристік инфрақұрылым, оның менеджментін жақсарту саласында келімді – кетімді
Тарихи және мәдени орталықтардың тағы бір ерекшелігі – олардың
Қазақ елі, қазақ табиғаты кімді таң қалдырмаған. Заты поляк,
Міне, осындай асыл табиғат, саф ауа Жетісу жерінің берекесі
2001 жылдың 13 маусымында күшіне енген «Қазақстан Республикасындағы туристік
Осы жерде бұрынғы Үйгентас ауданының Көкжар елді мекенінде марал
Египет пирамидалары жанындағы түйемен, Үндістандағы пілмен қыдырту үлгісі біздегі
Тарихи мекен – жайлар ежелгі салт – дәстүрмен, этнографиялық
Осы заманғы инфрақұрылым, туристік менеджментті ұйымдастыру үшін спутниктік, талшықты
Біз ұсынар және бір бағыт – шет елдік туристерді
Біздің тарихи және мәдени ескерткіштерді қорғау, сақтау хақында жаңа
Міне, осындай өзара көмек, демеу арқылы жанданған салаға мемлекет
Туристік бизнес туралы сөз қозғағанда, біз оның бұрынғы дәстүрлі
Еліміздің әрі арзан, әрі тиімді дәл мұндай бизнес саласын
Дүниежүзілік Туристік Ұйым (ДТҰ) жылма – жыл статистикалық жинақ
Осындай өнеге көршілес Қытайда, Үндістанда бар. Мысалы, Джавахарлал Неру
Тарихи және мәдени байланыстар, туризмді дамыту бағыттары туралы елшілік
Туристік индустрия саласында бұл мемлекет айта қаларлықтай көмек көрсетіп
Орталық Азия мен Үндістанның арасындағы рухани сабақтастықтың материалдық белгісі
Ендеше, ұлы Мұхтар Әуезов, кейіннен Әнуар Әлімжанов салған жолды
Қазақстан туризм саласында дүниежүзілік тәжірибені, ғалымдар болжамын ескере отырып,
Кластер – бір – біріне жақын орналсқан, біріне –
Жақында Индустрия және сауда министрлігінің Сауда және туризм қызметін
Бүгінде туризм – қай елде болсын бәсекеге қабілетті, қаржыны
Бұл көрмелерден басқа, біз тағы мынадай үкен шараны өткізіді
Жалпы айтқанда, қазіргі таңда Бүкіләлемдік туристік ұйымның біздің елге
Қазіргі таңда кез келген елдің туризмдегі имиджін қалыптастыруға ақпараттық
БӨЛІМ 2. ТУРИСТІК БИЗНЕСТІҢ ОТАНДЫҚ ШЕТЕЛДІК ТӘЖІРИБЕСІНЕ
2.1 “Kami travel” туристік фирмасының қалыптасуы
Соңғы жылдары туризмнің барлық түрі дүниежүзі елдерінің артықшылықты шаруашылық
Туристік іс – жеңіл емес және бірден жоғары таббысты
Егер, өзінің барлық қимылдарын, яғни бағытты таңдаудан бастап, жарнамалық
Бірінші, бұл қызмет түрі маусымдық сипатта болғандықтан, әр маусымға
Екіншіден, туристік сапар – бұл адамның адамның бірінші ретті
Үшіншіден, біздің мемлекетімізде сыртқы туризм басым екендігі белгілі және
Ұлттық өмірде туризм, аз дегенде басқа да экономикалық және
“Kami travel” туристік фирмасы мына мекен жай бойынша орналасқан:
480004,Алматы қаласы
Қонаев көшесі 43, офис 201
Банктік реквизиттері:
АҚ «Еуразия банкі» Алматы қаласы
СТТН(РНН) № 600400519738
Факс: 2730536
Тел: 2663394
Ж.Ш.С. “Kami travel” 2003 жыл құрылған. Мемлекеттік лицензиясының берілген
“Kami travel” тур фирмасының шығу тегі “Kami” – Камилла
Заңды мәртебесі. Жарғылық қор
Кәсіпорыннң ұйымдастырушылық – құқықтық формасын тандау мәселесін шешу барысында,
Себебі, бұл нарықтық қатынастар шарттарында – ең икемді форма
ЖШС – бұл құрылтайшысы жеке немесе заңды тұлға болып
Жарғылық капиталдың минимальды көлемі 500 М.Р.П – ден (1
Құру уақытында қоғамның жарғылық қорға құрылтайшылардың үлес көлемі келесіні
1-Кесте.Қоғамның жарғылық қорға құрылтайшылардың үлес көлемі
№ Аты – жөні Қор көлемі, тг Пайыз есебімен
1 Ауызбаева Г.С 15.000000 50% 2
2 Абдрахманова А.К. 15.000000 50% 2
2.2 “Kami travel” туристік фирмасының қоғамдық қызмет түрлері мен
Туристік қызмет – туроператорлық және турагенттік қызмет, сонымен қатар
Туристік операторлық қызмет (туроператорлық қызмет) қызметтің рсы түріне лицензиясы
Туристік агенттік қызмет (турагенттік қызмет) – қызметтің осы түріне
Тур – туристерді орналастыру, тасымалдау, тамақтандыру бойынша көрсетілетін қызметтер
Турист – жиырма төрт сағаттан бір жылға дейінгі мерзім
Ішкі туризм: келуші – резиденттің осы ел экономикасының аумағы
Келу туризмі: келуші – резидент еместің осы ел экономикасының
Шығу туризмі: келуші – резиденттің осы ел экономикасының аумағы
Ел ішіндегі туризм: келуші – резидент пен келуші –
Ұлттық туризм: келуші – резидент пен келуші – резидент
Халықаралық туризм, келу туризмінен және шығу туризмінен тұрады.
Резидент – [латынша resident – орнында қалушы]- белгілі бір
Резидент емес – заңды ұйым немесе жеке адам, оның
1993 жылдан бастап, қызмет көрсетілген резидент пен резидент еместердің
Рекреация – адамның демалу арқылы дене күші мен рухани
Аумақтың емдік – сауықтыру әлуетін айқындайтын табиғи – климаттық
Қоғамдық қызмет түрінің мақсаты заң тарапынан тиым салынбайтын қызметтен
Қоғамдық қызмет түрі болып:
Қазақстан Республикасында шетел туристеріне қызмет көрсетуді ұйымдастыру, коммерциялық негізде
Гидтер – тілмаш (аудармашы) қызметін ұйымдастыру мен ұсыну, кездесу
Брондау, транспорт және қонақ үйлер және басқа да қызмет
Виза мен төлқұжаттарын рәсімдеу;
Мемлекет ішінде және оның сыртында делдалдық қызмет көрсету;
Шетел және шекарадан тыс туризмнің экономикалық тиімділігінің аз шығын
Ғылыми – техникалық, лизингтік, жарнамалық, патентті – лицензиялық, ақпараттық
Қоғамдық тамақтандыру сферасында қызмет ету (мейрамхана, кафе, асханаларды қолдану);
Ойын – сауық индустриясы (казино, парктер, аттракциондар, концерттік
Сонымен қатар, қоғам Қазақстан Респуьликасының заңдылығы бойынша тиым салыбайтын
Лицензиялауды қажет ететін қызметтің барлық түрлері, сәйкес келетін лицензияны
Туристік фирманың жұмысы. Қандайда бір турда сұраныс болса, сло
Бұл жұмысты бағытына қарай сату жөніндегі менеджер немесе директор
Содан кейін клиенттің көзіңше орынның бар – жоғы жайлы
Директор немесе менджер, өздерінің бағыттары бойынша оператоға брондау тапсырысын
Тур құның операторға турды бекіткеннен кейін жібереді, тур құны
Содан кейін тұру, авиабилеттер ( таңдалған турға байланысты темір
Сонымен қатар, жолдама беріледі, ол туристік фирма мен клиент
Ереже бойынша тапсырысты алдын – ала жасайды, бірақ саяхаттың
Төменгі кестеден 2000 – 2005 жылдардағы туристік қызметпен айналысатан
2-Кесте Туристік қызметпен айналысатын, кәіпорындармен ұйымдардың саны.
Жылдар Кәсіпорындар саны
2000 352
2001 450
2002 454
2003 494
2004 500
2005 551
Диаграмма 1. Алматы қаласындағы туристік фирмалардың саны,2006ж
Жоғарыдағы диаграммада 2006 жылғы туристік фирмалардың саны көрсетілген. Алматы
Туризм – дем алыспен, бос уақытпен, сондай-ақ мәдениетпен және
Біз туризм туралы айтқанда, туыстарымен, достарымен арым-қатынас жасайтын демалыстарын
туризімді дамыту;
туристерді барынша, мүмкіндігінше Қазақстан Республикасына тарту, шақыру;
ҚР мәдениетін дамыту;
туристік нарыққа толық шығу;
қаржының тұрақтылығына қол жеткізу;
кәсіпорынды кеңейту, шығарылатын туристік өнімдер көлемін өсіру;
бәсекелестік орта туралы маркетингті ақппараттарды жинау және талдау, тұтыну
баға билігіндегі бірегей және серпімді жүйесін құрау;
жаңа туристік қызмет түрін қосу,
туризімдегі қызметтің басқа түрлерін жүзеге асыру, ол қызметтің пайдалаылығына,
Біздің жеке тәжірибемізде көріп жүргендей көп туристік фирмалар оның
Өткен жылдағы (2006 жылғы) статистикалық көрсеткішке тоқталатын болсақ, онда
3-Кесте. Туристік қызметпен айналысатын, кәсіпорындар мен ұйымдардың және жұмысшылардың
Кәсіпорындар саны, бірлік Есептік кезеңдегі жұмысшылардың орташа саны
барлығы Соның ішіндегі туристік қызмет түрі барлығы Соның ішінде
туроператорлық турагенттік экскурсиялық басқалары
әйелдер ерлер
Алматы қаласы 553 194 338 3 18 2565 1898
Алмалы ауданы 176 61 109
6 658 491 167
Әуезов ауданы 51 14 33 1 3 185 134
Бостандық ауданы 106 35 69
2 562 408 154
Жетісу ауданы 87 31 50 2 4 365 257
Медеу ауданы 114 47 65
2 713 549 164
Түркісіб ауданы 19 6 12
1 82 59 23
Барлық тур фирмаларды басқарылуына осылар белгілі;
ақппараттың тым артып кетіп, оның ішінде қажеттілердің жоқ болуы;
ақппараттың келіспей қалмағаны, яғни әр бөлімшелердің ұсынған мәліметтері;
стратегиялық жоспарлаудың пайдасыздығы мен жоқтығы;
қаржы ағымы бақылауға көнуі өте қиын, әсіресе жоспарлауы;
баға белдгілеідің ойланбаған және серпімді саясаты, нарықты және бәсеке
Осыған байланысты қажет тиімді менеджмент бизнес- үрдісін оң ұйымдастыруда.
Жоғарыда айтылған барлық мәселелерді ескере отырып, Ж.Ш.С. “Kami travel”
Ж.Ш.С. “Kami travel” туристік фирмасының атқаратын қызметтері;
туристік операторлық қызмет. Бұл қызметтің түріне лицензиясы бар жеке
тур агенттік қызмет. Қызметтің осы түріне лицензиясы бар жеке
тур. Туристерді орналастыру, тасымалдау, тамақтандыру бойынша көрсетілетін қызметтер кешені;
экскурсиялық қызмет.
Гид аудармалы қызметі- кәсіби мамандандырылған жеке тұлғаның туристерді белгілі
“Kami travel” тур фирмасының негізгі жұмысының бірі болып виза
Виза ашу процессі – бұл әр мемлекетте, әр ұлтқа
Авиа билеттерді брондау - “Kami travel” туристік фирмасы Air
Туритерге қызмет көрсету бағдарламасы.
Қызмет көрсету бағдарламасы – бұл негізгі және қосымша қызметтердің
Егер, тур операторлар танымдылық турларды ұсынатын болса, онда бағдарлама
Диаграмма 2. 2006 жылғы туристердің болу ұзақтығы
Жоғарыдағы диаграммада 2006 жылғы Алматы қаласындағы туристердің болу ұзақтығы,
Мысалы, Алматы қаласындағы 10 күндік (10 түндік) туристерді қабылдау
1 – ші күн
15.00 – туристердің келуі, кездесуі, орналасуы, демалуы.
18.00 – 20.00 мейрамханадағы кешкі ас (туристермен танысу кеші)
2 – ші күн
9.00 – 10.00 – таңғы ас
10.00 – Оңтүстік Астанамен экскурсия
13.00 – 14.00 – түскі ас
14.00 – Қазақ Ұлттық аспаптар музейіне экскурсия
18.00 – 19.00 – кешкі ас
20.00 – ойын –сауық саябақтарында болу
3 – ші күн
9.00 – 10.00 – таңғы ас
10.00 – табиғи және архитектуралық экскусия
13.00 – 14.00 – түскі ас
14.00 – 17.00 – «Атакент» орталығына экскурсия
18.00 – 21.00 – «Түнгі Алматы» экскурсиясы немесе кешкі
4 – ші күн
9.00 – 10.00 – таңғы ас
10.00 – 14.00 – тарихи – этнографиялық экскурсия «Бет
13.00 – 14.00 қымызханада немесе қазақтың ұлттық мейрамханасындағы түскі
16.30 – 17.30 – (немесе 21.00 – 22.00) –
18.00 – Абай атындағы мемлекеттік опера және балет театрында
5 – ші күн
8.00 – 9.00 – таңғы ас
9.00 – бір күндік тауға шығу немесе жаздың күні
17.00 – 17.30 – кешкі ас
18.00 драма тетрында болу
6 – шы күн
8.00 – 9.00 – таңғы ас
9.00 – «Тамгалы тас» тарихи экскурсия
13.00 – 14.00 – жеңіл түскі ас
17.00 – 18.00 Мемлекеттік орталық тарихи мемлекеттік маржаймен экскурсияның
18.00 – кешкі ас
19.00 – концертте немесе би кешіне бару
7 – ші күн
9.00 – 10.00 – таңғы ас
10.00 – 13.00 – қаланың ұлттық мәдени орталықтарында болу
13.00 – 14.00 – ұйғыр мейрамханасындағы түскі ас
14.30 – 17.00 – Қастеев атындағы өнер мұражайында болу
18.00 – 21.00 –словян мейрамханасындағы кешкі ас
8 – ші күн
9.00 – 10.00 – таңғы ас
10.00 – саябақтарда қыдыру
13.00 – 14.00 –түскі ас
14.00 – 18.00 – бос уақыт
18.00 – 22.00 – корей мейрамханасындағы кешкі ас
9 –шы күн
7.00 – 19.00 – Бішкекке бір күндік экскурсия
19.00 – 20.00 – кешкі ас
20.00 – 21.00 – емдік – сауықтыру комплексі «Арасан»
10 – шы күн
8.00 – 8.30 – таңғы ас
8.30 – 19.30 – табиғи экскурсия «Түрген сарқырамасы»
13.00 – 14.00 – түскі ас
20.00 – 22.00 – қоштасу кешкі асы
23.00 – туристердің кетуі
Бұл бағдарлама әртүрлі экскурсиялаларды қалайтын адамдарға арналған. Туристердің кетуіне
жатақханада немесе қонақүйде тұрған бағасының квитанциясы,
тамақтану пунктінің квитанциясы;
Тағы басқа да жиналған квитанциялар.
4-Кесте. Қызмет көрсетілген туристер
Жылдар барлығы Соның ішінде
ТМД Қалған әлем мемлекеттері
Резиденттер емес
2000 20759 1653 19106
2001 1153* 375 778
2002 27392 531 26861
2003 41705 1627 40078
2004 24281 2504 21777
2005 28746 4181 24565
Резиденттер
2000 40977 5525 35452
2001 8955* 2868 6087
2002 37464 6568 30896
2003 42240 5000 37240
2004 53826 11748 42078
2005 95251 16994 78257
* әдіснама есебін өзгерту арқасында азаю
Шетелдерге шығатын Қазақсатн Республикасының азаматтары үшін еске сақтау:
Қазақстан Республликасының ШІМ (МИД) консулдық қызмет департаменті Қазақстан азаматтарына
1. Төлқұжатты алу кезінде аты – жөні, туған жылы
2. Егер шет мемлекет территориясына кіруге визалар қажет
3. Шетел мемлекетінің визасын алғаннан кейін, бұндағы мәліметтердің
Визадағы жіберілген қателіктер, сіздің кінәніз болмаса да, бұл қателер
4. Сапар кезінде төлқұжаттың, визаның және де шақыру
5. Кейбір мемлекеттердің заңдылығында (Шенген келісімдей мемлекеттер, Израиль,
Сонымен қатар сол территорияға кіру үшін, егулер жасалғаны туралы
6. Шетел мемлекетінің шекарасына өткеннен бастап, сол елдің
7. Сізді қандай да себептерге байланыссыз ұстап қалса,
Қазақстан Республикасының дипломатиялық өкілдері немесе консулдық мекемелері жоқ елдерде,
8. Шетелде білім алу, жұмыс істеу немесе сол
9. Қазақстан Республикасынан тыс жерде тұрақты тұратын Қазақстан
Қазақстан Республикасының дипломатиялық өкілдерінде немесе консулдық мекемелерінде жаңа төлқұжатты
10. Шетелге жұмыс істеуге бара жатқан азаматтар үшін,
11. Халықаралық эксперт мәліметтері бойынша, әр жыл сайын
Қазақстандағы туризімнің тарихи ағылшарттары біздің эрамызға дейінгі ІІІ мыңжылдыта
Кеңес Одағының тұсында Қазақстандағы туризм басқа да экономика салалары
Қазақстан 1991 жылы желтоқсанның 16 – да өз тәуелсіздігін
Бүгіні күні біздің мемлекетімізде туризімді дамыту “Туризм туралы” Қазақстан
Бұл заң қаулы-жырлықтар Тәуелсіздіктің алғашық жылдарында қабылданғандықтан негізіне оларда
Олардан кейінгі нақты іс шаралар белгіленген құжат Қазақстан Республикасы
Ел экономикасының басым секторы ретінде туристік саланы дамытудың бірінші
1. Қазақстан Респуликасының сыртқы істер министірлігі:
Қазақстан Республикасының Қаржы министірлігімен, Ішкі істер министірлігімен,Мемлекеттік кіріс министірлігімен,
2.Қазақстан Республикасының Ішкі істер министірлігі:
Облыстардың, Астана және Алматы қалаларының әкімдерімен, Қазақстан Республикасының туризм
Қазақстан Республикасының Үлттық қауіпсіздік комитетімен, Қазақстан Республикасының Туризм және
3. Қазақстан Республикасының Туризм және спорт жөніндегі агенттігі белгіленген
4. 2001 жылғы 24- мамырдағы №708қаулысымен 4-тармақ алынып тасталды.
5. Қазақстан Республикасының Көлік және коммуникациялар министірлігі:
Облыстардың, Астана және Алматы қалаларының әкімдерімен, басқа да мүделлі
Қазақстан Республикасының Табиғи монополияларды реттеу, бәскелестікті қорғау және шағым
6. Қазақстан Республикасының Мәдениет, ақпарат және қоғамдық келісім министірлігі
7. Қазақстан Республикасының Табиғм ресурстары және қоршаған ортаны қорғау
2001 жылдың 31 қаңтарына дейін ұлттық табиғи саябақтардағы туристік
мүделі министіріліктері мен және ведомстволарымен бірлесіп, туристік ұйымдар үшін
8. 2001 жылғы 26 - қарашадағы Қазақстан Республикасы Үкіметінің
9. Қазақстан Республикасының сыртқы істер министірлігінің Инвестициялар жөніндегі комитеті
10. Қазақстан Республикасының Статистика жөніндегі агентігі Қазақстан Республикасының Туриз
11. Стандарттау, метрология және сертификаттар жөніндегі комитеті белігіленген тәртіппен
12. Облыстардың, Астана және Алматы қалаырының әкімдері шетелдік туристерді
Келесі заңдық – құқықтық құжатнама-бұл Қазақстан Республикасының 2001 жылғы
1–бапта туризмдегі негізгі ұғымдар (турист,экскурсант,жолдама және тағы басқа, барлығы
2–бапта Қазақстан Республикасының туристік қызмет туралы заңдарының Қазақстан Республикасының
3–бапта туристік қызметтің субъектілері мен объектілері анықталған.
4–бапта туристік индустрия және ондағы қызмет көрсету түрлері жайлы
5–бапта туристік ресурстар, оларды сыныптау мен бағалау, қорғалу режимдері,
6–бапта туризмнің ұйымдық нысандары мен түрлері белгіленген.
7–бапта туристік индустриядағы көрсетілетін қызметтердің экспорты мен импорты анықталған.
8–бапта туристік қызметті мемлекеттік реттеудің қағидаттары, ал, 9-бапта оның
10–бапта туристік қызмет саласындағы Қазақстан Республикасы Үкіметінің құзіреті көрсетілген
11–бапта уәкілетті органдардың құзіреті жайлы мәлімет берілген және Қазақстан
12–бапта облыстық (Республикалық маңызы бар қалалық, Астаналық) атқарушы органдардың
13–бапта туризм жөніндегі кеңес құрылымы, қызметтері және оның ережелерінің
14–бапта туристік ақпарат орталығы жайлы жазылған.
15–бапта туристік қызметті лицензиялау, лицензиясының қолданылуын тоқтата тұру негіздері
16–бапта туристік қызмет саласындағы сертификаттау мен стандарттау мәселерері айқындалған.
17–бапта туристік қызмет көрсету шартының жағдайлары белгіленген.
18–бапта залалар мен моральдық зиянды өтеу, туристік қызмет көрсету
19–бапта туристік ұйымдардың құқықтары, лицензиялану тіртіптері жазылған.
20-бапта туристік индустрия ұйымдарының бірлестіктері, 21- бапта туристердің бірлестіктері
22–бапта туристік қызмет сласындағы мамандарды кәсіптік даярлау тәртіптері жазылған.
23–бапта гид (гид-аудармашы), туризм нұсқаушысы, экскурсоводтар көрсетілген.
24–баптан 27-бапқа дейін (24,25,26,27) туристің құқықтары мен міндеттері, туристің
28–бапта туристік қызмет туралы заңдарды бұзған жағдайда қандай жауап
Ал 29–бапта “Осы Заң қолданысқа енгізілген кезде туристік қызметті
Қазақстан Республикасындағы туризмді дамыту мақсатында қабылданған келесі заңдық-құқықтық құжат
Келесі құжат бұл Қазақстан Республикасының Туризм және спорт жөніндегі
5-Кесте. Қазақстан азаматтары баратын негізгі мемлекеттер (қорытынды пайызбен)
Мемлекеттер
2000 жыл 2001 жыл 2002 жыл 2003 жыл 2004
Түркия 23,2 11,6 12,0 17,0 16,7 24,5
Қырғызстан 11,7 30,7 16,7 9,4 15,0 1,7
БАЭ 7,4 14,8 5,0 6,4 10,0 15,8
Қытай 24,0 2,8 19,7 25,7 17,3 13,5
Ресей 1,7 1,2 0,8 2,2 6,1 12,6
Германия 16,9 13,8 24,6 13,4 8,7 6,7
Франция 1,3 4,3 2,8 2,5 1,9 1,6
Египет 0,1 0,1 1,7 1,2 2,2 3,2
Өзбекстан 0,0 0,1 0,0 0,1 0,4 3,2
Тайланд 2,6 4,5 2,9 3,4 4,3 2,1
Ұлыбритания 0,44 1,5 1,2 1,0 1,6 2,8
Басқалары 10,67 14,6 12,6 17,7 15,8 12,5
Жоғарыда көрсетілген кестеде Қазақстан Республикасының азаматтарының қай мемлекеттерге
Ал келесі кестеде Қазақстан Республикасына 2005 жылы келген негізгі
6-Кесте. Қазақстанға қонаққа келетін негізгі мемлекеттер (қорытынды пайызбен)
Мемлекеттер
2000 жыл 2001 жыл 2002 жыл 2003 жыл 2004
Қытай 0,7 0,3 7,5 7,8 15,9 17,6
Германия 51,9 8,9 31,1 49,5 17,0 12,3
Ресей 4,8 18,6 1,5 2,0 6,5 10,8
АҚШ 7,7 8,5 5,3 6,5 8,5 6,6
Ұлыбритания 7,8 3,4 1,5 4,1 5,7 5,8
Италия 1,5 2,2 0,8 2,2 3,6 4,0
Түркия 0,5 0,8 0,6 2,3 3,6 3,6
Иран 0,6 0,4 1,7 1,1 1,0 0,6
Израиль 0,7 1,0 3,2 1,8 3,1 2,2
Жапония 3,2 6,9 0,7 1,3 2,5 3,5
Литва 1,0 0,2 2,6 2,0 4,7 3,4
басқалары 19,6 48,8 43,5 19,4 27,9 29,6
2.3 “Kami travel” туристік фирмасындағы маркетинг және
нарықтық талдау
Маркетиг және нарықты талдау.
1. Дислокацияны таңдау.
Бұл кезеңде құрылтайшыларға олардың қай жерде орналасатының шешу керек
Бұл дипломдық жұмыста біз Алматы қаласы сияқты ауданды алып
Негіздеме: Алматы қаласының туристік нарығы бай клиенттерге толы. Осы
2. Бәсекелестікті талдау.
Бұл кезеңде біз, белгіленген ауданда тіркелген фирмалардың сандық статистикасын
7-Кесте. Маркетинг және нарықты талдау
№ Аты Орналасқан жері Нарықтың бөлігі
1 Жана Арка Қарасай батыр көшесі -85, Сейфуллин даңғылы
2 World Travel Service Шевченко көшесі - 112,Байтұрсынов даңғылы
3 Grand Tour Қонаев көшесі, 132 15%
4 Басқа фирмалар
20%
Тур бойынша сұранысты көбейту мүмкіндігін беретін, сенімді және тексерілген
Қызметтің туристік саласындағы ең қатаң бәсекелестіктің затына (түріне) келесілерді
баға;
фирманың беделі;
сапа;
«Жана Арка» фирмасы жарнамаға ең ерекше көңіл бөледі (
«World Travel Service» (кірістегі хабарландыру, баспалар арқылы хабарландыру, телефон
«Grand Tour» (кірістегі хабарландыру, қаланың стенттеріндегі жарнамалар, визиткаларды тарату).
«Kami Travel» туристік фирмасы осы мәліметтерді талдап қызметтің бірінші
Атап көрсеткен сұрақтар бойынша, салыстырмалы артықшылықтарын бағалау үшін, ақпаратты
8-Кесте. Бәсекелестері бойынша нарықты сегменттеу
№ Бәсекеге қабілетті факторлар Kami travel Жана -
1 Сыртқы жарнама және ақпарат 10 9 7 7
2 Офистің интерьері 9 9 6 6
3 Менджерлердің сыртқы түрі және қабілеті 10 8 7
4 Энтузиазм 10 9 6 7
5 Мамандылық 7 10 10 9
6 Білім бағыты 8 9 8 8
7 Визалық сұранымдағы сақтандыру түсінігі 9 9 9 9
8 Төлем қабілеті 6 6 6 6
9 Компьютерді қолдану 10 10 10 10
10 Каталогтарды қолдану 10 10 10 10
11 Клиенттің сұранысына сәйкес келуі 10 8 7 6
Жалпы ұпай: 99 97 86 85
Бағалау 10 ұпайлық жүйеде жүргізілген. Берілген мәлімет бойынша «Жана
Сатып алушыларды зерттеу. Тауарды сатып алушыларын табу және сұранысты
Туризм әртүрлі түрлер мен формаларға бөлінеді. Біз ішінен тек
Туризмнің келесі түрлерін анықтауға болады:
ішкі туризм;
сыртқы туризм;
қысқа мерзімді туризм;
ұзақ мерзімді туризм;
Сапардың орташа мерзімі 7 – 14 күнге дейін. Демалыс
- интенсивтілігі бойынша.
Алматыда туризм маусымдық сипатта болады. Жаздық (60% сатылым),
саяхат мақсаты бойынша.
Курортты сауықтыру, спорттық, көңіл – көтеру, танымды – істік,
Зерттеу жұмысының нәтижесінде, адамдар туризмнің келесі түрлерін таңдайды:
шетелге шығу;
қысқа мерзімді;
жаз немесе қыз маусымында;
көңіл – көтеру мақсатында.
Әрі қарай сауалнаманы ұсынамын.
Сауалнама
Жасы ______________________________________________________
Жұмысы ( оқиды немесе жұмыс істейді) ________________________
_____________________________________________________________
Жынысы __________________________________________________
Жылдық табысы ____________________________________________
Тұрмыстық жағдайы ________________________________________
Ұлты _____________________________________________________
Тұрғылықты жері __________________________________________
Сізде 18 жастан төмен қанша баланыз бар (жасын көрсетіңіз)
____________________________________________________________
Білімі ____________________________________________________
Сіз демалысқа көбіне қанша ақша жұмсайсыз ____________________
Туристік сапарларға барған негізгі мақсаттарынынызды атаныз
_____________________________________________________________
12. Қандай тасымал қызметтерін қолданасыз (әуе-, көлік-, темір жол-,
_____________________________________________________________
13. Сіз Қайда барғанды қалайсыз (керегін сызыңыз)
А) Қазақстан Республикасы
В) Шетел
14. Сіз ҚР-да әлде, шетелде тұрғанды қалайсыз ____________________
15. Сіздің ең ұнаған саяхатыныз (қызмет керсетуін көрсетіңіз)
_____________________________________________________________
Қолда бар мәліметтердің қолдануын талдау. Туристік фирма болып табылатын
халықаралық туризм;
ішкі туризм;
Қазақстан бойынша сапарлар;
экскурсиялық туризм.
Бізде бар, материалдық базаны ескере отырып, оны пайдалану мүмкіндігіне
Ғимаратты жалға алу. Материалдық – техникалық база.
Туристік фирманы құру барысында, оның құрылтайшылары туристік фирманың жарғылық
Кіргізілетін меншік болып келесілер болып табылады:
Pentium 4 маркалы жеке компьтер (бағалау құны 200000 теңге
HP Laser Jet 6L принтері (бағалау құны 20000 теңге
EPSON 3L ксероксі (бағалау құны 30000 теңге (отыз мың
PANASONIC телефаксі (бағалау құны 40000 теңге (қырық мың теңге));.
Өз ғимаратымыз болмағандықтан, біз жеке иеленушінің 57 кв.м –
Еңбек қоры.
Ж.Ш.С «Kami travel» туристік фирмасы Қазақстан Республикасының азаматтарымен негізделген
Сурет 3. Туристік фирманың құрылымы
Мұндай қызметкерлар арасында қарым – қатынас тығыз байланыстыы. Кейде
Егер, біздің туристік фирма осылай әрі қарай жұмыс істейтін
Сурет 4. Болжалып отырған туристік фирманың құрылымы
9-Кесте. Туритік фирма қызметкерлерінің жалақы көрсеткіші
№ Аты, жөні Айлық жалақы Жылдық жалақы
1 Ауызбаева Г.С. 85.000 1.020.000
2 Абдрахманова А.К. 50.000 600.000
3 Нусупова Г.Е. 40.000 480.000
Барлығы 175.000 2.100.000
10-Кесте. Туристік фирманың қаржылық – экономикалық көсеткіштері
№ Экономикалық- техникалық көрсеткіштердің атауы Бірлік өлшем Көрсеткіш
1 Реализацияның жылдық көлемі Мың теңге 7000000
2 Реализацияның жылдық өлшемі (салықты қоспағанда) Мың теңге 5200000
3 Негізгі персонал саны Адам 2
4 Негізгі персоналдың жылдық жалақы көлемі Мың теңге 2.100.000
5 Рентабелділік %
6 Жылдық баланстық табыс Мың теңге 20000000
7 Жылдық таза табыс Мың теңге 18000000
Саяхаттаушы тұлғалар санаты ретінде материалды игіліктерімен қызметтерді өндірушілерден айырмашылығы
Саяхатқа жұмсалатын шығындар жайлы ақпараттар өте аз. Бірақ Ұлыбританияда
Шекарадан тыс жерлердегі келіп – кетушілердің тұтынушылық сипаты әлемдік
Туризм инфрақұрылымын, ең алдымен орналастыру базасын дамытудың болашағын анықтау
Сонымен «турист» ұғымына келіп-кетушінің жеке жаағдайы ретінде күнделікті ортасынан
Төменгі диаграммадан біз 2000 – 2005 жылдар арлығындағы негізгі
Резиденттер емес құрылым: 2000 жылы (29,5%) 2001жылға (6,4%) қарғанда
Резиденттер: 2000 жыл (58,2%) 2001 жылдан (49,5%) 8,3% жоғары;
Ішкі туризм: 2000 жыл (12,3%) 2001 жылдан (44,1%) 31,8%
Диаграмма 3. Туристер мен экскурсанттар санының құрылымы
Туристік өнімнің калькуляциясы
Франция (50 путевка)
Жол ақысы
Қонақ үй
Трансфер
Экскурсия
Сақтандыру
Қосымша қызмет
Комиссия
Шығын соммасы
Барлығы:
Греция (50 путевка)
Жол ақысы
Қонақ үй
Трансфер
Экскурсия
Сақтандыру
Қосымша қызмет
Комиссия
Шығын соммасы
Барлығы:
Турция (100 путевка)
Жол ақысы
Қонақ үй
Трансфер
Экскурсия
Сақтандыру
Қосымша қызмет
Комиссия
Шығын көлемі
Барлығы:
Есептік бөлім.
Маркетингтік зерттулерге сәйкес (бәсекелестер және тұтынушылар) жылдық өткізу көлемі
Бір саяхаттың орташа құны 600 – 700$.
350 турды 600$ бағасымен өткізгенде, түсетін пайда: 210000$.
Орташа % комиссия 15% тең
210.000$: 100% × 15% жылына = 31.500$
08.05.2007жыл 1 АҚШ доллар құны 119.28 теңге
210.000$ × 119, 28 теңге = 25.048.800 теңге
3) Салықты қоспағандағы айналым = 25.048.800 теңге
4) Сатылым айналымы салықты қоспағанда:
25.048.800 : 105% × 100% = 23.856.000 теңге
5) Салық қосылмаған құн айналымы:
23.856.000: 120% × 100% = 19.880.000 теңге
Шығын сметасы:
Жалақы көлемі = 2.100.000теңге
20% сақтандыру қорына:
2.100.000 : 100% × 20% = 420.000 теңге
2) Арендалық төлем: 20.000 теңге × 12 ай
3) Негізгі қор амортизациясы 10% құрал – жабдық
20.000 – 2.000 + 3.000 + 4.000 = 25.000
4) Ғимарат шығындары:
- жылуға қуатына төлем – меншік иесі өзі төлейді
- электр қуатына 500 теңге (айына) × 12 ай
5) Телефон және факс байланыстарына төлем:
- қалалық, қала аралық байланыстар және факс 5.000 теңге
6) Банк қызметі – 20.000 теңге
7) Жарнама – 500.000 теңге жылына
8) Таныстыру шығындары – 40.000 теңге жылына
9) Жолға шығу (командировка) – 50.000 теңге жылына
10) Кеңсе тауарлары, бухгалтерия бланктер және т.б – 20.000
Қорытынды: барлық шығын көлемі жылына 3.481.000 теңгені құрайды.
Енді табысымызды табамыз
210.000$ - 31.500$ (комиссия) = 178.500$ × 119,28 теңге
Салық төлемі (НДС)
17.810.480 – 14% (2.493.467) = 15.317.013 теңге
Басқа да салықтар ( әлеуметтік салық, зейнетақы қоры, меншік
15.317.013 - 30% (4.595.103 теңге) = 10.721.910 теңге +
Қорытындылай келе, өткізілген талдау, «Kami Travel» туристік фирмасы әрі
Туризм нарығы әлі де толығымен зерттелмеген және әрі қарай
Бізлің мемлекеттеріміз бойынша «Kami Travel» туристік фирмасы – тек
БӨЛІМ 3. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТУРИЗМДІ ДАМЫТУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ СТРАТЕГИЯСЫ
3.1 Қазақстан Республикасында туризмді дамыту болжамы
Соңғы кездері азақстанда туризмді дамыту арқылы экономикалық жағдайды жақсартып,
Қазақстан туристік ел болуға толық мүмкіндігі бар бірден –
Қазақстанда туризмнің қанат жаюы үшін, шекаралық тексерулер мен туристердің
Қазақстанда қазіргі жаңа экономиканың қызмет етуі жағдайында, салаларды дамыту
11-Кесте. Қазақстан Республикасында туризмді ұйымды-экономикалық қолдау бағасы
Сала деңгейінде туризмді ұйымдық және экономикалық қолдау шаралары
Мемлекетпен құрылған шаралар Ұсынылатын шаралар
Мазмұны Күшті жақтары Әлсіз жақтары
Интегра-циялық процестер ДСҰ-мен қолдау және ынтымақтасу Дүниежүзілік туристік агенттіктер
Ұлы Жібек Жолының қайта жаңғыруы Жібек Жолында визалық рәсімдеулерді
Саланы инвести-циялау Инвестицияның негізгі бөлігі қонақүйлік секторды дамытуға,коммуника-цияны салуға,
Маркетингті қолдану Туристік биржар мен көрмелерге қатысу, каталогтар мен
Статисти-калық есепті ұйымдас-тыру Статистикалық есептілікті жетілдіру, ТЭ-1 есебін қалыптастыру
Визалық режим Визалық рәсімдеудің жеңілдетілуі, ішке кіру визасын алуды
Туристік фирмалар қызметінің экономикалық жағдайларының шамалас жүйесін және оның
Туристік фирмалардың қызметтерін жақсартуға мүмкіндік беретін негізгі шаралар –
Қазақстанда «Қазақстан Республикасында туризм индустиясын дамытудың ұлттық бағдарламасы» құрылды,
Қазақстан туризм саласында дүниежүзілік тәжірибені, ғаламдар болжамын ескере ортырып,
Дүниежүзілік туристік ұйымның болжамы бойынша, 2020 жылға қарай саяхатшыларды
Өркениетті елдерде туризмді дамыту басты мақсаттардың біріне жатады және
Осы туризм арқылы қалтасын қампайтып отырған елдерде жетерлік. Кіп
Ал, бізде сыртқа шығатын туристік сапарлардың мөлшері –
12-Кесте. Қазақстан Республикасында туристік фирмаларды ұйымды-экономикалық қолдаудың бағасы
Кәсіпорын деңгейінде туризмді дамытуды қолдаудың ұйымдық және экономикалық шаралары
Мемлекетпен құрылған шаралар Ұсынылатын шаралар
Мазмұны Күшті жақтары Әлсіз жақтары
Лицензиялаудың эволюциялық жүйесі Қызмет көрсету сапасының жоғарылауы Туроператорлық және
Алматы қаласын-да KIFT туризм бойынша жыл сайын халықаралық көрмелерді
Туристік фирмаларды инвестиция-лау Негізінен ірі ұлттық компаниялар инвестициялайды Шағын
Маркетингті қолдану Каталогтар мен жарнамалық проспектілерді шығару, жарнамалық құралдардың
Туризм бойынша көрсеткіштерді болжау кезінде орналастыру орындарының өткізілімдік мүмкіндігін
Осымен бірге туристік ағымды шектейтін негізгі факторларының бірі неғұрлым
Туризмдегі физикалық жүктелім туризм мен қоршаған орта арасындағы сандық-сапалық
Күнделікті тұтынушылар циклі бір күндегі туристік қызметтер сағытының санын
Туристік жүктелімді анықтау туристік ағымды болжау кезінде неғұрлым объективті
«Қазақстан Республикасында туризм индустриясын дамытудың ұлттық бағдарламасы» бойынша болжамдық
Болжамдарды салыстыру туристік сыйымдылық шегі 1020 мың адамды құрайтынын
Туристік ағымдарды болжаудағы маңызды мәнге неғұрлым аттрактивті туристік аймақтардың
Бұл туристік қызмет көрсетуді болжау мен жоспарлау тәжірбиесінен шығады,
13-Кесте. Қазақстан Республикасында туризм бойынша болжамдық көрсеткіштер
№ Көрсеткіштер 2010 жылға туристік толығу бойынша болжамдық көрсеткіштер
Туристердің саны (мың адам)
1020
1510
2 Туристік ағым (жылына млн. адам/күніне)
17,9
26,7
3 Шетелдік туристердің саны (мың адам)
153
154
4 Шетелдік туристердің туристік ағымы (жылына млн. адам/күніне)
1,7
1,8
5 Отандық туристердің саны (мың адам)
867
1356
6 Отандық туристердің туристік ағымы (жылына млн. адам/күніне)
16,0
25,0
Осыған орай, ежелде «Ұлы Жібек Жолы» өткен туристік аймақтарда
Тәжірибеде болжалынған көрсеткіштерді алу үшін келісілген инвестициялық саясатты жүргізу
3.2.Ұлттық экономиканың тиімді дамуына туризмнің тигізетін әсері
Туристік ағымдарды болжаумен қатар, туризмнің Қазақстан Республикасының экономикасына тигізетін
Ұлттық экономикаға туризмнің тигізетін әсерлерін оқып-үйрену үшін бірқатар әдістерді
1. Кіріс мультипликаторы, оған туристік шығыстардың әсер етуінің үш
- тікелей әсер ету, яғни туристік индустрияда өндіруге жұмсалған
- жанама әсерлері туризм үшін тауарларды жеткізуші-ұйымдарда байқалады, өйткені
- ынталандырушы әсері елдің немесе аймақтың экономикасында туристердің шығыстары
2. Өнім шығару мультипликаторы туристік шығыстардың жалпы өсімінің нәтижесі
3. Жұмыспен қамту мультипликаторы алдындағыларына қарағандағы айырмашылығы туристік шығыстардың
Олардың алдындағы тұрған тапсырма – мультипликаторлық эффект қандай болатынын
Жоғарыда атап кеткен параметерлерді есепке ала отырып, туризм экономикасына
Бірқатар басқа салалардан туристік индустрияның айырмашылығы жоғары капитал салымдылығымен
«Туристік мультипликатордың» әрекеті шетелдік туристерден алынған ақшалай қаражаттарды дұрыс
Туризмге деген халықтың қажеттіліктерін анықтау үшін, ең алдымен, жеке
Туристік қызметтерді тұтынушыларды сегменттеу көпфакторлы сегменттеу әдісі бойынша іске
Шоп-туризмдегі үлес салмақтың төмендеуіне қарамастан, салыстырмалы ақыл-ой еңбегіндегі адамдар
Әлеуметті-экономикалық топтар рангісінің көтерілуіне қарай элитарлы туризм үлес салмағының
Барлық сапарлардың құрылымда үлкен үлес салмақ спортты-ойын-сауықтық туризмнің үлесіне
Толығымен туристік қозғалыс, тұратын ел шекарасының ішінде, сондай-ақ шетелдік
Әрбір әлеуметті-кәсіби топтардың ішінде туристік қызметтерге төлемқабілетті сұраныс айырмасы
Сонымен бірге, әрбір топта респонденттер бар екенін айтып кеткен
Туристік тұтынуды оқып-үйрену мен туризмді дамытуды болжау
Толығымен, экономикалық және маркетингтік аспектілер туристік саланың дамуын анықтайды
2001 жылдың 13 маусымында күшіне енген «Қазақстан Республикасындағы туристік
Туризм саласының болашағын айқындайтын ұсыныстар әзірленіп жатыр. Алдымен туристік
ҚОРЫТЫНДЫ
Дипломдық зерттеуді жүргізу барысында біз келесідей шешімдер мен қортындылауларға
1. Нарықтық экономика – туризм үшін неғұрлым жағымды орта.
Қазақстанда соңғы 12 жылдың ішінде туризм сферасында түбегейлі институционалды
Қазақстанның аймақтарын рекреациялық аймақтандыру сапарлық мақсаттар бойынша туризмді қайта
Шетеледер тәжірибелері көрсетіп отырғандай, туризм сферасында дұрыс қалыптастырылған мемлекеттік
2. Экономикалық күйзеліс жағдайында, белгіленген экономикалық және саудалық байланыстардың
Туристік сферадағы бар сертификациялау мен лицензиялау жүйесі өз қызметтерін
Туристік қызметтің жақсаруы маркетингті тиімді қолдану көмегімен қамтамасыз етілуі
Туризмде фирмалар арасындағы бәсеке жоғарылауда, сондықтанда бәсекелестерінің артықшылықтары мен
3. Дипломдық жұмыста ішке кіру туризмін дамытуға мемлекеттік қолдаудың
4. Туризмді дамытуға ынталандырушылық әсер ету инвестициялаудың арқасында жүргізіледі.
Туризм әлемдік экономикада басты рольдердің бірін атқарады. Туризімнің қазіргі
Қазіргі туризм – бұл әлемдік эконмиканың құлдырауын білмейтін саласы.
Қорыта айтқанда жалпы туризм мемлекетке 3 оңтайлы нәтиже береді:
1. Шетел валютасының құйылуын қаматамасыз етеді және төлем теңгерімі
2. Халықтың жұмыспен қамтылуын қаматамасыз етеді. Бүкіл әлемдік
3. Елдің инфро құрылымын дамытуға жәрдемдеседі.
Туризм елдің тұтас аудандарының экономикасына белсенді әсер етеді.
Туризм саласындағы шаруашылық жүргізуші субъектілерінің құрылуы немесе жұмыс істеуі
Туризм жеке және ұжымды жетілдіру құрамы ретінде жоспарлануы
және тәжірибеге іске асырылуы тиіс демалыспен, бос уақытты өткізумен
Туризм жылдам және тұрақты дамуы, оның қоршаған ортаға барлық
Осы тұжырымдама туризм саласында тұтас мемлекеттік саясатты қалыптастыруды, Қазақстанда
Қазақстанлда туризмнің тенденциясы кереметтей болмай тұр. Агенттік тарапынан ұйымдастырылған
Ендігі сөзді еліміздегі туризмнің қадам басуына бұрсақ, республикада туристерге
Туристердің көпшілігі әуе қатынасын пайдаланады. Ал, теміржолмен тек Ресей,
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Браймер Р.А. Основы управления в индустрии гостеприимства,
Москва, 1995 г.
Папирян Г.А. Экономика туризма, Москва: Финансы и статистика,
1998 г.
Зорин И.В. и др. Менеджмент туризма, Москва, 1996 г.
Сапрунова В. Туризм: эволюция, структура, маркетинг, Москва,
1997 г.
Борисова Ю.Н., Гаранин Н.И., Забаев Ю.В., Сеселкин А.И.
Экономика туризма: учебное пособие,- Москва: 1996 г.
Азар В.И. Экономика и организация международного туризма,
Москва: Экономика, 1996 г.
Алтынбаев Б.А., Смыкова М.Р. Экономика и организация туризма.
Алматы, 1999 г.
Материалы семинаров по вопросам развития туризма. Агентство
Республики Казахстан по туризму и спорту. Астана, 2003 г.
Щурова А., Кантарбаева Ж., Саурамбаев О. Рынок туристических
услуг в Казахстане // Альпари 2000 г., №2,с.17.
Статистический пресс-бюллетень. Агентство Республики Казахстан
по статистике, Алматы, №4, 2005 г.
Национальная программа развития индустрии туризма в Республике
Казахстан, Алматы, 1994 г.
Статистический пресс-бюллетень. Агентство Республики Казахстан
по статистике. - Алматы: 2005 г., №1.
Ердавлетов С. Почему в Казахстане слаба индустрия туризма //
поколение, 16 декабря, 1994 г.
Программа действий Правительства Республики Казахстан на 1998-
2000 годы. Примечание №3 к Указу Президента РК от
года №3834, Казахстанская правда, 15 апреля, 1998.
Программа развития туристской отрасли на 2003-2005гг., Алматы,
2003 г.
Целевая программа. Концепция развития туризма в Республике
Казахстан, Алматы, 1993 г..
Котлер Ф. Основы маркетинга, Москва, 1994 г.
Баймуратов У.Б. О долгосрочном комплексном прогнозе// Экономика
и статистика 2000 г.- №2
Баймуратов У.Б. К вопросу о маркетинге и направлений его
в Казахстане// Наука научно-технический прогресс Казахстана:
Сборник научных трудов - Алматы: Экономика, 2000 г.
20. С.С.Шназбаева,
Н.В.Маркевич, Г.Д.Шопобаева,Л.С.Кажигали «Статистикалық
Жылнамасы 2004» Қазақстан Республикасының статистика агенттігі,
Алматы қаласының статистика басқармасы, Алматы, 2006 жыл.
21. Бартон Ю.А
22. «Гостиничный и
Издателей «Тандем», 1998г.
23. Квартальнов В.А
2000 г.
24. Туристік қызмет туралы:
ЮРИСТ,2002 жыл.
25. Қазақстан Республикасында туризмді
Туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2001 жылғы 6
Наурыздағы №333 қаулысымен мақұлданған.
26. Қазақстан Республикасындағы
Республикасының Заңы 2001 жылғы 13 маусым №211-11 2002 жылғы
22 ақпандағы №296-11 Заңымен енгізілген өзгертулер.
27. Безрукова.Н Туристы
28. Сенин В.С
Финансы и статистика, 2000 г.
29. Биржаков Т.Б
Дом Герде, 2002 г.
30. В.А Квартальнов
Туризма, Москва «Финансы и статистика» 2000 г.
31. Янкевич В.С,
И туризме: российский и международный опыт/Под ред.В.С.Янкевича
Москва, Финансы и статистика, 2003 г.
7
Туризм маманы
Туризм маманы
Бухгалтер
Туризм маманы
Менеджер
Директор
Бухгалтер
Директор
Туристік бизнестің отандық шетелдік тәжірибесіне салыстырмалы экономикалық талдау диплом жұмысы
Туристік фирманың жұмысы
Туризмнің пайда болуы мен дамытудың теориялық негіздері
Туристік бизнесті жоспарлау
Дипломалды есеп беру жұмысы - «MIT Travel Group» ЖШС
Туризм саласындағы жарнама қызметтерінің арнайы сипаттамасы
Энергетикалық кәсіпорын “AYT International Travel” ЖШС бизнес-жоспары мысалында қаржылық-шаруашылықтық қызметін талдау
«Туристік қызметтер менеджментінің ерекшеліктері («ABDI Travel» ЖШС-ның материалдары негізінде)»
Қазақстандағы туризмді дамытудағы қолданылатын PR - технологиялар
Туризм кәсіпорынында маркетингтік зерттеу