Маршруттағы автобустардың жүріс кестесі
Жоспар
Кіріспе 4
1 Зерттеп - талдау бөлімі 7
1,1 Қолданыстағы тасымалды ұйымдастырудың жалпы сипаттамасы 7
1.2 Қолданыстағы жолаушы тасымалын ұйымдастыруды жетілдіру бойынша
2 Технологиялық бөлім 14
2,1 Жолаушы ағынын анықтау және оның нәтижелерін пайдалану
2.2 Жылжымалы құрам түрін таңдау және желідегі автобустардың
2,3 Қолданыстағы және жетілдірілгеннен кейінгі ұйымдастыру жұмыстарының
3 Ұйымдастыру бөлімі 25
3,1 Маршруттағы автобустардың жүріс кестесі 25
3,2 Тариф, ақша түсімі және оны тапсыруды ұйымдастыру
3.3 Диспетчерлік басқаруды ұйымдастыру, қозғалысты реттеу және
3,4 Жүргізушілердің жұмысын ұйымдастыру 31
4 Еңбек және қоршаған ортаны қорғау 33
5 ЭКОНОМИКАЛЫҚ БӨЛІМ 35
5,1 Автобус тасымалынан түсетін табыстың жылдық кірісі 36
ҚорЫтынды 41
Пайдаланылған әдебиеттер 43
Кіріспе
«Жолаушыларды тасымалдау технологиясы және оны ұйымдастыру» пәні
Курстық жобада №40 қалаішілік автобус маршрутының
Қолданыстағы №40 автобус маршрутына енгізілген өзгертулер мен жаңа
Көлік- халық шаруашылығында маңызды орын алып, көптеген мақсаттар
Көлік және көлік қызметінің саласын дамытудың
1.Көліктің негізгі міндеті – халықты бір жерден екінші
2. Автокөлік мекемелерін пайдалану тиімділігі жоғары жылжымалы құрамдармен
3. Жол инфроқұрылымының сапасын арттырып, жаңа техникалық құрал-жабдықтармен
4. Көлік қызметін ұсынушылардың арасында нарықтық бәсекелестікті жандандыру.
Кез-келген автокөлік мекемесі даму бағдарын негізге ала отырып,
көлік құрамының техникалық жай- күйін қадағалау керек;
жолаушы ағыны мен жол аралығына сәйкес көлік
жолаушылар мен жүктерді тасымалдаудың оңтайлы маршрутын құрастыру;
маршрутты автобустардың бос жүрісін және соңғы аялдамаларда
тасымалдау көрсеткіштері бойынша мәліметтерді зерттеп-талдап, сараптама жасай отырып,
қозғалыс қауіпсіздігін арттыру және қоршаған ортаға келтіретін зияндылығын
жүргізушілердің шеберлігін арттыру және қоғамдық көліктердегі
жыл мезгілдері мен ауа-райының ерекшеліктеріне тәуелсіз, тұрақты тасымалмен
Жолаушыларды тасымалдау көліктері қалаішілік, қаламаңдық, қалааралық және халықаралық
Автомобильді-көліктік жұмыс екі негізгі көрсеткішпен сипатталады: тасымалдау көлемі
Автомобиль көлігінің жолаушы айналымы немесе жүк айналымының артуы
Жолаушы тасымалдарын қанағаттанарлық деңгейде қамтамасыз ету үшін жолаушы
Жаңа маршруттар бойынша жылжымалы құрам қозғалысын қамтамасыз етуші
Халық санының өсімі мен қаланың үлкеюі көлік қозғалысын
1 Зерттеп - талдау бөлімі
1,1 Қолданыстағы тасымалды ұйымдастырудың жалпы сипаттамасы
Автокөлік қызметінің болашақтағы дамуына жол ашатын негізгі басым
Автокөлік паркін жетілдірудің негізгі бағыттары болып:
пайдалану тиімділігі жоғары жылжымалы құрамды енгізу;
автокөлік саласында бәсекелестікті дамыту;
жеңілдетілген несие жүйесімен қаржыландыру;
заман талабына сай техникалық жабдықтар мен техникалық ұйымдастыру
Қозғалыс жылдамдығына сәйкес белгіленетін айналым уақыты дұрыс анықталса
Егер айналым уақыты дұрыс анықталмаса, көп болса: жүріс
Кез келген автобус маршрутын ашпастан бұрын пайдалану бөлімі
Ал негізгі қарастырылып отырған маршрут бойынша және тағайындалуы
1.2 Қолданыстағы жолаушы тасымалын ұйымдастыруды жетілдіру бойынша
Қалалық жолаушылар көлiгi қозғалысының қауiпсiздiгiн арттыру бағдарламасын жетілдіру;
Қалалық жолаушылар көлiгiнiң қоршаған ортаға келеңсiз экологиялық әсерiн
Қалалық қозғалысты реттеу орталықтарын құру мен жарақтандыруды;
Бейiмделген реттеу технологияларын қолдана отырып қозғалысты автоматты реттеу
Көлiк қызметтерi нарығында ашық та әдiл бәсекелестiктi қамтамасыз
Реттеу схемаларында қалалық жолаушы көлiгiнiң басым қозғалысы үлгiлерiн
Жол қозғалысы ережелерiн бұзуды тiркеу, нөмiр белгiлерiн тану
Трамвай, троллейбус, бөлiнген автобус желiлерi, монорельстi көлiк және
Барлық аялдамалар жол қозғалысына кедергі жасамайтын жерде орналасуы
Аялдамаларда жолаушының бару пунктіне дейін тез және бір
Автобустарда билеттік жүйені жетілдіру, билеттік жүйені автоматтандыру;
Барлық аялдамаларда жол өтпелерінің болуы тиіс. Және жол
Жолаушылардың қауіпсіз тасымалдануы үшін жолдардың сапасын жақсарту;
Автобустарда жолаушылардың сығылыспай тасымалдануы үшін және автобустарды ұзақ
Кесте 1.1 Жол маршрутындағы аялдамаларының техникалық сипаттамасы
№
Аялдамалардың атауы Жол аралықтары, км
Ерекше белгілер
Басынан соңына дейін, м. Аялдама
аралық-тары, м.
1 Автостанция - -
2 13-мкр 135 135 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
3 Кольцевая 599 464 Мактуб сауда үйі
4 Библиотека 908 309 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
5 Горняк 1565 657 Базар
6 Ласточка 2195 630 Жол қиылысы
7 Спортак 2993 798 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
8 ДКГ 3577 584 Жол қиылысы
9 11-мкр 3968 391 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
10 19-мкр 4620 652 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
11 Мечеть 5298 678 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
12 ТД Умай 5961 663 Жаяу жүргіншілерге арналған
13 Восток 2 6308
14 Восток 3 6743 435 Жаяу жүргіншілерге арналған
15 Восток 5 7228 485 Басты жол
16 Г.Пруды 7944 716 Жылдамдық өлшегіш құрал,көпір
17 Ст. Аэропорт 12570 4626 Жол қиылысы
18 Ул. Космонавтов 13209
639 Жаяу жүргіншілерге арналған жол өткелдері
19 Мелькомбинат 13821 612 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
20 Кондитерский фабрика 14416 595 Жол қиылысы,бағдаршаммен реттеу
21 Сельхозтехника 14716 300 Темір жол өтпесі
22 Айсулу 15498 782 Жол қиылысы
23 Мечта 15784 286 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
Кесте 1.1 жалғасы
№
Аялдамалардың атауы
Жол аралықтары, м
Ерекше белгілер
Басынан соңына дейін Аялдама
аралық-тары
24 1000 мелочей 16202 418 Жер-асты өтпесі
25 45 кв 16848 646 Жол қиылысы
26 Вокзал 17414 566 Айналмалы жол,көпір
27 Шығыс 18792 1378 Жылдамдық өлшегіш
28 Новый
29 16 магазин 19849 599 Жаяу жүргіншілерге арналған
30 Ул.Луговая
31
32 Университетская 21917 632 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
33 29 мкр 22421 504 Бұрылыс
34 КФИ 22607 186 Оқу орны
35 Диагностика 23445 838 Жаяу жүргіншілерге арналған жол
36 30 мкр 24000 555 Айдың тақ күндерінде
Кесте 1.2 Аялдамалар арасындағы жүріс уақыттары мен
№ Аялдамалар-дың
атауы
(тура бағыт) Аялдама-да тұру уақыттары, мин. Аралық
жүріс
уақыт-
тары, мин
№ Аялдамалар-дың
атауы
(кері бағыт) Аялдама-да тұру уақыттары, мин Аралық жүріс
уақыт-тары, мин.
1 Автостанция 10 - 37 30мкр 10 -
2 13-мкр 0,3 0,6 38 Диагностика 0,3 0,9
3 Кольцевая 0,3 0,9 39 КФИ 0,3 1,9
4 Библиотека 0,3 1 40 29 мкр 0,3
5 Горняк 0,3 1,3 41 Университетская 0,3 1,3
6 Ласточка 0,3 1 42 КарГУ 0,3 0,9
7 Спортак 0,3 0,8 43 УЛ.Луговая 0,3 1
8 ДКГ 0,3 1,6 44 16 магазин 0,3
9 11-мкр 0,3 1 45 Новый Рынок 0,3
11 Мечеть 0,3 2 47 Вокзал 0,3 6
12 ТД Умай 0,3 1 48 45кв 0,3
13 Восток 2 0,3 1,1 49 Валют Транзит
Кесте 1.2 жалғасы
№ Аялдамалар-дың
атауы
(тура бағыт) Аялдама-да тұру уақыттары, мин. Аралық
жүріс
уақыт-
тары, мин
№ Аялдамалар-дың
атауы
(кері бағыт) Аялдама-да тұру уақыттары, мин Аралық жүріс
уақыт-тары, мин.
14 Восток 3 0,3 0,7 50 1000 мелочей
15 Восток 5 0,3 0,9 51 Мечта 0,3
16 Г.Пруды 0,3 0,9 52 Айсулу 0,3 1,1
17 Ст. Аэропорт 0,3 11 53 Сельхозтехника 0,3
18 Ул. Космонавтов 0,3 1,4 54 Кондитерский фабрика
19 Мелькомбинат 0,3 2 55 Мелькомбинат 0,3 1
20 Кондитерский фабрика 0,3 1 56 Ул.Космонавтов 0,3
21 Сельхозтехника 0,3 1,2 57 Ст.Аэропорт 0,3 1,2
22 Айсулу 0,3 1,1 58 Сырдария 0,3 10
23 Мечта 0,3 1,1 59 Г.Пруды 0,3 1,1
24 1000 мелочей 0,3 1,6 60 Восток 5
25 45 кв 0,3 1,1 61 Восток 3
26 Вокзал 0,3 1,2 62 Восток 2 0,3
27 Шығыс 0,3 4,1 63 ТД Умай 0,3
28 Новый Рынок 0,3 1,2 64 Мечеть 0,3
29 16 магазин 0,3 0,9 65 19мкр 0,3
30 Ул.Луговая 0,3 0,7 66 11мкр 0,3 1,2
31 КарГУ 0,3 1 67 ДКГ 0,3 1,7
32 Университетская 0,3 0,9 68 Спортак 0,3 0,7
33 29 мкр 0,3 1 69 Ласточка 0,3
34 КФИ 0,3 0,7 70 Горняк 0,3 1,2
35 Диагностика 0,3 1,4 71 Библиотека 0,3 1
36 30 мкр 10 0,8 72 Кольцевая 0,3
73 13 мкр 0,3 0,7
74 Автостанция 10 1
Барлығы 30 50
Барлығы 30 50
Кесте 1.3 Автобустардың пайдалану сипаттамалары
Автобустың
моделі Тағайындалуы Габариттік өлшемдері
(ұзындығы,ені,биіктігі,базасы), мм
Жолау-
шы
сыйым-
дылығы,
жолаушы Есік
саны,
бірлік
Толық салмағы ,кг Бұрылу бұрышы ,м Жылдамдығы ,
Барлығы Отыратын орын саны
Мерседес- 405
қ
16000, 3000, 2400,
102
36
2
15000
11
120
Д
40
200
Guleryz COBRA қ 16000,3000, 2500 102 36 2
Ман-202 қ 16000,3000, 2400 102 34 2 14000
Кестеде қолданылған шартты белгілердің мағынасы: Қ – қалаішілік,
2 Технологиялық бөлім
2,1 Жолаушы ағынын анықтау және оның нәтижелерін пайдалану
Жолаушы ағыны деп автобусты маршрут аялдамалары аралығындағы жолдың
Жолаушы ағыны сипатталады:
а) маршруттың жеке аймақтары немесе жалпы ұзындығы бойынша
б) тасымалдар көлемімен, яғни жалпы маршрут бойынша тасымалданған
Жолаушылар ағыны графика, картограмма, эпюра түрінде көрсетіледі немесе
Әдеттегідей, жолаушылар ағыны тәуліктің әр уақытында, сонымен бірге
Желі бойынша жолаушылар ағынын үлестіру тұрғын массивтеріне, өнеркәсіптік
Жолаушылар ағынының уақыт бойынша ауытқуы автомобильді тасымалдың әр
«Часпик» уақытында (таңертеңгі және кешкі) тәулік бойынша тасымалданатын
Тәжірибеде жолаушылар ағынын зерттеудің бірнеше әдістері қолданылады.
Зерттеудің сауалнамалық әдісі халықтың арнайы сауалдарға жауап бере
Зерттеу материалдары қаланың маршрут кестесіне түзетулер енгізу, болшаққа
Зерттеудің кестелік әдісі әрбір автобустың ішіндегі санақ құралы
Цикл соңында кестелерді диспетчерлік пункттерге тапсырады немесе зерттеу
Кестелік әдіс материалдары жолаушы ағынының тәулік сағаттары және
2.2 Жылжымалы құрам түрін таңдау және желідегі автобустардың
Жылжымалы құрамды пайдалану жоспарын әзірлеуді автомобильдерді пайдалануға және
Техникалық-пайдалану көрсеткіштер деңгейі жылжымалы құрам түрі мен оның
Автобус жұмысының уақытын эксплуатациялық жылдамдыққа көбейту арқылы оның
Қатынас жылдамдығын көрсету жолаушылар үшін маңызды көрсеткіш болып
1. Маршруттардың ұзындығы - Lм=24км.
2. Жарты айналым уақыты - tр=80 мин.
3. Толық жұмыс уақыты - Тм=16 сағ.
4. Соңғы аялдамада аяңдау уақыты - tк-о=10 мин.
5. Маршруттағы автобустардың саны - Аm=26 дана.
6. Техникалық жылдамдық - =30 км/сағ.
Толық бір айналым уақытын есептеу
,мин
Мұндағы, - жартылай айналым
Қозғалыс жиілігін анықтаймыз:
, авт/сағ.
, авт/сағ.
Мұндағы, Аm - маршруттағы автобустардың саны;
tоб - толық бір айналым уақыты, сағ.
Жүріс аралықтарын анықтау (интервал):
, мин
Ауыспалық коэффицентін анықтаймыз:
(2.4)
Мұндағы, Lм- маршруттың ұзындығы, м;
lср- бір жолаушыны тасымалдаудың орташа қашықтығы, км.
(2.5)
Мұндағы, Р - жолаушы айналымы,
Q - жолаушы ағыны, жолаушы.
Р=Q1L1+Q2 L2+ ... +QnLn , (2.6)
Q=Qт.б.+ Qк.б.
Нақты тәуліктік тасымал көлемін тәжірбие жүзінде анықтау мүмкіншілігінің
Айналым санын анықтаймыз:
Мұндағы, - автопарктен автостанцияға дейінгі нөлдік
- техникалық жылдамдық, км/сағ.
tn.o=
tn.o=
, мин
n.o.=80-(48+10)=22мин
, мин.
Мұндағы, - автобустың жолдағы жүріс
- автобустың аралық аялдамаларда тұру уақыттары, мин;
tк-о - автобустың соңғы аялдамада аялдау уақыты,
- маршрут бойынша аралық аялдамалардың саны:
Жолаушылар жиынының коэффиценті:
(2.12)
Мұндағы, qвм – автобустағы тұрақты жолаушы
q - автобустың сыйымдылығы, адам.
Автобустың пайдалану жылдамдығын анықтаймыз:
, км/сағ.
Мұндағы, tр - жарты айналым уақыты,
Автобустың жол қатынасындағы жылдамдығы:
,км/сағ
Автобустың жұмысының тәуліктік өнімділігін анықтаймыз:
, жолаушы
Тәуліктік жолаушы ағынын анықтаймыз:
жолаушы
Тәуліктік жолаушы айналымын анықтаймыз:
жолаушы-км
Берілген маршрутқа қажетті автобустың саны:
, автобус
Автобус маршрутының есептелген техникалық пайдалану көрсеткіштері бірінші есептеуде
2,3 Қолданыстағы және жетілдірілгеннен кейінгі ұйымдастыру жұмыстарының
Қолданыстағы автобус маршрутын жетілдурі үшін қосымша жылжымалы құрамды
Қозғалыс жиілігін анықтаймыз:
авт/сағ
H2=
автобус
Am=12*2.6=32дана
Жүріс аралықтарын анықтау (интервал):
мин
I=
Тәуліктік жолаушы ағынын анықтаймыз:
жолаушы
32*12*3*2*31=71424 жолаушы
Тәуліктік жолаушы айналымын анықтаймыз:
жолаушы-км
Pсут=71424*12=857088жолаушы-км
Берілген маршрутқа қажетті автобустың саны:
автобус
Am=
Бір аялдамада жолаушыларды мінгізіп-түсіруге
(2.10)
мин
tn.o=
Кесте 2.1 Қолданыстағы және жетілдірілгеннен кейінгі ұйымдастыру
№
Көрсеткіштердің атаулары Шартты белгісі мен өлшем бірлігі
Қолданыс-
тағы шамасы
Жетілдіріл-геннен кейінгі шамасы
1 Толық жұмыс уақыты ,
2 Бір тәуліктегі маршрутта жұмыс істеу уақыты Тм
16
3 Маршруттың ұзындығы Lм , м 24 24
4 Жарты айналым уақыты
5 Толық бір айналым уақыты ,
160 160
6 Соңғы аялдамада аялдау уақыты tк-о, мин.
7 Техникалық жылдамдық , км/сағ.
8 Пайдалану жылдамдығы ,
9
Жүріс аралықтары
, мин
6,2
5
10 Қозғалыс жиілігін анықтаймыз
11 Ауыспалық коэффиценті 2 2
12 Қажетті автобустың саны , авт.
13 Автобустың сыйымдылығы q, адам.
36 36
14 Тәуліктік жолаушы ағыны
Кесте 2.2 Маршрут бойынша жолаушы ағынын анықтау
Маршрут № Тура бағыт Тура бағыт Тура бағыт
тәуліктік жолаушы ағыны.
Айналым нөмері №3 №9 №17
Айналымның
басталу уақыты 7сағ.00 мин. 16сағ.10 мин. 18сағ.30 мин.
№ Аялдамалар К Ш Т К Ш Т
1 Автостанция 15 - 15 3 - 3
2 13-мкр 5 - 20 5 2 6
3 Кольцевая 1 2 19 2 - 8
4 Библиотека 4 - 23 - - 8
5 Горняк 7 3 27 6 1 13
6 Ласточка 4 4 27 10 2 21
7 Спортак 10 5 32 5 - 26
8 ДКГ 12 6 38 7 11 22
9 11-мкр 3 1 40 2 3 21
10 19-мкр 6 2 44 4 5 20
11 Мечеть 8 5 47 3 1 22
12 ТД Умай 4 3 48 1 5
13 Восток 2 8 6 50 4 4
14 Восток 3 5 2 53 2 3
15 Восток 5 7 4 56 2 4
16 Г.Пруды 10 6 60 7 6 16
17 Ст. Аэропорт 13 1 72 5 -
18 Ул. Космонавтов 3 5 70 1 -
19 Мелькомбинат 8 12 66 2 2 22
20 Кондитерский фабрика 9 8 67 3 -
21 Сельхозтехника 4 5 66 3 3 25
22 Айсулу 7 3 70 5 1 29
23 Мечта 5 6 69 7 6 30
24 1000 мелочей 8 4 73 9 12
25 45 кв 9 15 67 10 1
26 Вокзал 3 8 62 3 - 39
27 Шығыс 5 9 58 16 3 52
28 Новый Рынок 8 7 59 1 1
29 16 магазин 2 4 57 3 10
30 Ул.Луговая 3 10 50 1 10 36
31 КарГУ 1 20 31 3 12 27
32 Университетская 2 5 28 - 6 21
33 29 мкр 3 6 25 - 9
34 КФИ - 11 14 1 - 13
35 Диагностика - 9 5 - 3 10
36 30 мкр - 5 - - 10
Барлығы: 202 202
136 136 - 108 108 -
Айналымның аяқталу уақыты 8сағ.20мин. 17сағ.30мин. 19сағ.50мин.
Кесте 2.3 Маршрут бойынша жолаушы ағынын анықтау кестесі
Маршрут № Кері бағыт Кері бағыт Кері бағыт
тәуліктік жолаушы ағыны,
Айналым нөмері № № №
Айналымның
басталу уақыты 8сағ.30мин. 17сағ.25 мин. 20сағ.00 мин.
№ Аялдамалар К Ш Т К Ш Т
37 30 мкр. 2 - 2 1 -
38 Диагностика 5 - 7 6 - 7
39 КФИ 2 1 8 4 - 11
40 29мкр 1 2 7 3 1 13
41 Университетская 3 - 10 4 - 17
42 КарГУ 5 3 12 5 1 21
43 Луговая 4 2 14 11 - 32
44 16 магазин 2 - 16 - 2
45 Новый Рынок 3 3 16 2 2
46 Шығыс 5 4 17 6 5 31
47 Вокзал 8 3 22 22 7 46
48 45кв 3 2 23 8 1 53
49 Валют Транзит 2 - 25 9 7
50 1000 мелочей - 3 22 1
51 Мечта 4 2 24 3 5 54
52 Айсулу 5 4 25 1 2 53
53 Сельхозтехника 3 2 26 1 1 53
54 Кондитерский фабрика 2 1 27 4 3
55 Мелькомбинат 3 2 28 2 - 56
56 Ул.Космонавтов 1 4 25 - 1 55
57 Ст. Аэропорт 4 2 27 5 3
58 Сырдария 3 - 30 - - 57
59 Г.Пруды 4 3 31 2 2 57
60 Восток 5 2 2 31 2 1
61 Восток 3 3 1 33 3
62 Восток 2 2 - 35 5 10
63 ТД Умай 4 4 35 4 -
64 Мечеть 2 5 32 3 2 60
65 19 мкр 7 2 37 - 5
66 11 мкр 4 3 38 1 1
67 ДКГ 2 5 35 1 - 56
68 Спортак 3 3 35 1 5 52
69 Ласточка 2 12 25 - 6 46
70 Горняк 1 8 18 10 12 44
71 Библиотека 0 5 13 - 5 39
72 Кольцевая 1 4 10 - 14 25
73 13 мкр 1 5 6 - 14
74 Автостанция - 6 - - 11 -
Барлығы: 108 108 - 130 130 - 127
-
Айналымның аяқталу уақыты 9сағ.50мин. 18сағ.45 мин. 21сағ.20 мин.
Ескерту: К-кірген, Ш-шыққан, Т-автобуста толыққан жолаушылар саны
3 Ұйымдастыру бөлімі
3,1 Маршруттағы автобустардың жүріс кестесі
Маршрут – белгіленген бастапқы, аралық және соңғы аялдау
Қауіпті учаскелер – автомобиль жолдарының, олар бойынша жүріп
Жолаушыларды отырғызу және түсіру пункттері (аялдама пункті) –
Қозғалыс кестесі – жолаушылардың және багаждың тұрақты автомобиль
Рейс – маршруттың бастапқы пунктінен соңғы пунктіне дейінгі
Маршрут схемасы – аялдама пункттері, олардың арасындағы қашықтықтар,
Жылжымалы құрамның бекітілген кестеге сәйкес жүруі қалалық жолаушы
Кестені арнайы инженерлер (техниктер) құрайды. Кестені құрастырушылар қалаішілік
Жұмыс тәжірибиесінде қалаішілік маршруттарда қозғалыс кестесін құрастырудың келесі
Кестелік әдіс негізгі тәсіл болып табылады және ол
Кестелік әдістің кемшілігі жылжымалы құрам бірліктерінің қозғалыс интервалдарын
Трафареттік әдісті кестелік тәсілдің орынына қолданады. Кестені рейстердің
3,2 Тариф, ақша түсімі және оны тапсыруды ұйымдастыру
Жүктердi, жолаушыларды, теңдеме жүктердi тасымалдауға және тасымалдауларға байланысты
Көлiк қызметтерiнiң жеке түрлерi бойынша мемлекеттiң әлеуметтiк саясатын
Тасымалдаудан түскен табыстар – бұл жүктерді (почтаны қоса),
Көлік құралдарын жүргізушісімен (экипажымен) қоса жалға беруден түскен
Қосалқы және қосымша көлік қызметінен түскен табыстарға:
өзге де қосалқы көлік қызметтерінен (терминалды қызметтер (темір
Жүктерді тасымалдауды ұйымдастыру (жүкті экспедициялау, жолдама қағаздары мен
Жолаушыларды автобуспен тасымалдау қолданылатын тафиртерге қарамастан қалалық, қаламаңдық,
Қалалық қатынаста маршруттық автобустармен тасымалданған ақылы жолаушылар санын:
- кондуктормен автобустарда сатылған билеттердің саны бойынша;
- маршруттық автобуспен жол жүру абонементтік талондар
- айлық жол жүру билеттерін сатқан кезде-сатылған
Автобустағы маршруты бойынша тәуліктік ақша түсімін анықтау.
Дcyт=Q`сут*Va теңге
Мұндағы, Qcyт - маршрут бойынша тасымалданған жолаушылардың
тәуліктік саны, адам.
Va – бір реттік жол жүру құны, 50
Q`сут=Qсут*Х%
Q`сут =58032*70%=40622 адам
Дcyт=40622*50=2031100 теңге
3.3 Диспетчерлік басқаруды ұйымдастыру, қозғалысты реттеу және
Диспетчерлік басшылық ету қозғалысты басқару, кестенің сақталуын үздіксіз
Диспетчерлік басшылық етуді диспетчерлік қызметтер жүзеге асырады.
Диспетчерлік қызметтің негізгі функциялары:
1) автобустардың, шағын автобустардың жөнелтілуін және автовокзалға (автостанцияға)
2) маршруттар бойынша автобустардың, шағын автобустардың қозғалысын қадағалау
3) тасымалдаушыларды, жолаушыларды және басқа автовокзалдардың диспетчерлік қызметтерін
4) маршруттағы, соның ішінде ауа райы-климаттық немесе жолдағы
5) маршрут бойынша ауа-райы климаттық немесе жолдағы басқа
6) жол органдарын, жол полициясы органдарын, төтенше жағдайлар
7) жолаушылар отырғызылу және багаж тиелу үшін автобустардың,
8) жүргізушілердің рейс алдындағы (ауысым алдындағы) медициналық тексеруден
9) автобустардың, шағын автобустардың жүргізушілері еңбек және демалыс
10) басқа автовокзалдардың (автостанциялардың) диспетчерлік қызметтерін автобустардағы бос
11) жол құжаттамасын ресімдеу және диспетчерлік журнал жүргізу;
12) жүргізушілерде нақты маршрут бойынша жолаушыларды тасымалдауды жүзеге
13) жергілікті атқарушы органдарды жолаушылардың және багаждың тұрақты
Автовокзалдардың (автостанциялардың) диспетчерлік пунктінің үй-жайы операциялық (кассалық) залдан
Диспетчердің жұмыс орны отырғызу алаңдарын, автобустардың келуі мен
Диспетчердің жұмыс орны сонымен қатар қызмет көрсетілетін маршрут
3,4 Жүргізушілердің жұмысын ұйымдастыру
Қазақстан Республикасының еңбек кодексінде еңбектің заңдық негізі белгіленген.
Жүргізшілердің еңбегін мөлшерлегенде рейстерді орындауға кететін уақыт шамаларын
Жолаушыларды тасымалдау қауіп-қатер туғызатындықтан, жұмысшылардың еңбегін ұйымдастыру көлік
Жүргізушілер мен кондукторлар келесі құқықтарды пайдалана алады:
жұмыс ауысымы ішіндегі демалуға және тамақтануға арналған үзілістер;
күн сайынғы және апта сайынғы демалыс;
мерекелік күндердегі демалыс;
жыл сайынғы ақы төленетін демалыс.
ҚР заңында белгіленген қосымша және де өзге де
Жүргізушілерге және кондукторларға жұмыс басталғаннан 4 сағаттан кейін,
Қалалық жолаушы тасымалдау көлігіне жүргізуші ретінде тиісті көлік
4 Еңбек және қоршаған ортаны қорғау
Табиғатты қорғау және табиғат байлықтарын үнемді пайдалану –
АКК жұмысшылары аймақтағы жұмыстары табиғатқа зиян келтірмес үшін,
Автокөлік қызметінің өндірісінің шаруашылықты тұрмыстық, сонымен қатар су
Шаруашылықты-тұрмыстық бағыт каналдардан өтетін пайданы жүзеге асыруға арналған
Автокөлік қызметінің автокөлік штабына бағыныштылар белгілі орында бастығының
сәуле түсіру күзет орны және химиялық бақылау;
баспанасыз тәртіпті қорғау тобы;
өрт сөндіру бөлімі;
көмек беретін зерттеу тобы.
Әр звеноның өз міндеті бар. Топ бастығының функциясы
Автокөліктің объектісін жарлығына таксокомбинаттың директоры жауап береді.
объектінің сенімді қорғауын қамтамасыз ету;
қоғамдық тәртіпті қолдау, пайда болған төтенше жағдайларға көмек
жарықты тасалағандарды бақылау;
қызмет бөлімшелердің жеке құрамын сайлап, айына 1 рет
5 ЭКОНОМИКАЛЫҚ БӨЛІМ
Жолаушыларды тасымалдау қызметінің кіріс-шығысы, экономикалық тиімділік көрсеткіштері есептелінетін
Жолаушы тасымалын ұйымдастыру және техникалық жетілдіру шараларының экономикалық
- автокөлікті пайдалану жоспарының өндірістік бағдарламасын, жолаушы тасымалын
- автобустарды пайдалану шығындары мен жолаушыларды тасымалдаудың өзіндік
- автокөлік мекемесінің кіріс – шығысын және
- кеден және салық саясатын жетілдіру;
- өзара бәсекелестік пен шағын және орта бизнес
- пайдалану тиімділігі жоғары техникалық жабдықтар мен жылжымалы
Жолаушыларды тасымалдау көліктерінен түсетін негізгі пайда жолаушылардың жолақысынан
Автокөлік мекемесінің пайдалану шығындары тұрақты және ауыспалы деп
- әкімшілік - шаруашылық қызметкерлерінің жалақысы;
- жүргізушілер мен кондукторлардың жалақысы;
- ғимараттар мен көлік нысандарының шаруашылық қажеттіліктеріне жұмсалатын
Ауыспалы шығындар:
- автокөліктерге қажетті жанармай шығыны;
- майлау және басқа да пайдалану материалдарына жұмсалатын
- автокөлік дөңгелектеріне қажеттілік және оны қалпына келтіру,
- техникалық қызмет көрсету және ағымдағы жөндеу жұмыстарына
- жылжымалы құрамдардың амортизациялық тозу шығындары.
5,1 Автобус тасымалынан түсетін табыстың жылдық кірісі
Бір автобустың жолаушыларды тасымалдаудан түсетін жылдық табысы:
(5.1)
7344*70%=5141 теңге
1=365*26*50*5141=2,038,406,500 теңге
2=365*32*50*5141=2.508.808.000 теңге
Мұндағы, - күнтізбелік жылдық
- бір реттік жол жүру құны, 50 теңге;
- автобус жұмысының тәуліктік өнімділігі, жолаушы.
Автобустарды пайдалану шығындары және жолаушыларды тасымалдаудың өзіндік
Егер курстық жоба бойынша автобустардың саны және түрі
5.2.1 Автобустардың жанармай шығынының есептемесі
Маршруттағы автобустардың бір жылдық жанармай шығыны:
литр
Тгр1= 365*781=285065 литр
Тгр2=365*941=343392 литр
Мұндағы, - автобустың бір күндік жанармай
литр
Мұндағы, - автобустың бір күндік толық
- автобустың 100 км жолына жұмсалатын жанармай шығынының
- аялдамаларда тоқтау, жолда бөгелу уақыттарында жұмсалатын
= *10%=36*0,1=3,6
(5.4)
Lобщ1=26(12*24+2*6,2)=7810км
Lобщ2=32(12*24+2*6,2)=9613км
Мұндағы, - маршруттағы автобустың саны;
- бір тәуліктегі айналым саны;
- маршруттың ұзындығы, км;
- автопарктен автостанцияға дейінгі нөлдік жүріс, км.
Жанармай шығынының өздік құны:
теңге
CТ1=285065*90=25,130,250теңге
CТ2=343392*90=30,905,280теңге
Мұндағы, - бір литр жанармайдың өздік
5.2.2. Жүргізушілер мен кондукторлардың еңбекақысының есептемесі
Бір жүргізушінің бір жылдағы жұмыс күнінің қоры:
күн
Мұндағы, - күнтізбелік жылдық жұмыс
- негізгі еңбек демалысы, күн;
- себепті жұмыс босату күндері, шамамен 10
- бір жылдық жұмыс күніндегі демалыс күндерінің саны.
(5.7)
күн
Мұндағы, - бір жүргізушінің нақтылы жұмыс
демалысынан тыс әртүрлі кездейсоқ жағдайларды ескере
отырып шамамен 10-10,5 ай деп шамалап аламыз;
- ауысым түрі бойынша бір айдағы демалыс күндерінің
Маршрутқа қажетті жүргізушілердің санын есептеу:
,жүргізуші
Nв1=
Nв2=
Мұндағы, - маршруттағы автобус
бір жылдағы жұмыс сағаттары;
- бір жүргізушінің бір жылдық жұмыс сағаты.
,сағ
АЧмг1=365*26*16,4=155636 сағ
АЧмг2=365*32*16,4=191552 сағ
,сағ
АЧвг1=220* =1804 сағ
Мұндағы, =365 күн
- маршруттағы автобустардың саны;
- маршруттың толық жұмыс уақыты, сағат.
Маршрут бойынша қажетті жүргізушілерге берілетін бір жылдық еңбекақы:
теңге
ЗПВ1= 12*72*85000=73,440,000 теңге
ЗПВ2= 12*89*85000=90,780,000 теңге
Мұндағы, - бір жылдағы
- маршрутқа қажетті жүргізушілердің саны;
- бір жүргізушінің айлық еңбек ақысы, теңге.
Қажетті кондукторлардың санын шамамен анықталған қажетті жүргізушілердің
Кондукторларға жұмсалатын бір жылдық еңбекақы шығыны:
теңге (5.12)
ЗПК1=12*72*42000=36,288,000 теңге
ЗПК2= 12*89*42000=44,856,000 теңге
Мұндағы, - қажетті кондукторлардың саны:
- бір кондуктордың айлық еңбек ақысы, теңге.
Автобустардың амортизациялық шығындары мен жөндеу жұмыстарына жұмсалатын шығындарын
теңге (5.13)
∑Эр1= 25,130,250+73,440,000+36,288,000+10,000,000=144,858,250 тг
∑Эр2=30,905,280+90,780,000+44,856,000+12,000,000=178,541,280тг
Автобус тасымалынан түсетін қаржы кірісі мен пайдалану шығындарын
теңге
ЭП1=2,038,406,500-144,858,250=1,893,548,250 тг
ЭП2=2,508,808,000-178,541,280=2,330,266,720 тг
Берілген маршрутты жетілдіру бойынша жасалған жобаның экономикалық тиімділігін
теңге (5.15)
ΔЭ=2,330,266,720-1,893,548,250=436,718,470 тг
ҚорЫтынды
Тасымалдауды маршруттандыру автомобильдік көлік өнімділігіне және тасымалдаудың өзіндік
Курстық жоба барысында көптеген зерттеулер жүргізілді:аялдамалардың ара қашықтығы,
Пайдаланылған әдебиеттер
Бекмағамбетов М.М., Жұмағұлов Р.Б.
көлік жүйесінің даму перспективалары. Алматы, 2007.
Варелопуло Г.А. Организация движения и перевозок на городском
пассажирском транспорте. М.: Транспорт, 1990.
Блатнов М.Д. Пассажирские автомобильные перевозки. М.:Транспорт,
1981.
Дуднев Д.И. Организация перевозок пассажиров автомобильном
транспорте. М.: Транспорт, 1974.
Афанасьев Л.Л и др. Пассажирские автомобильные перевозки. М.:
Транспорт, 1986.
Қарағанды облысындағы автомобиль көліктері және олардың жұмысы.
Статистикалық мәліметтер. Алматы, 2002.
Спирин И.В. Городские автомобильные перевозки (спровочник). М.:
Транспорт, 1991.
Силкин А.А. Грузовые и пассажирские автомобильные перевозки./
Пособие по курсовому
Транспорт, 1985.
Касаткин Ф.П. и др. Организация перевозочных услуг
транспортного процесса. М.: Академический проект, 2004.
Атькен Е.А. « Әдістемелік нұсқаулық ». Қарағанды, 2011.
Текс:
ПКАК 1202063.011-01 ТЖ Бет
Орын:
Өзг Бет Құжат №
Қолы Күні.
Автобус маршрутының жалпы сипаттамасы
Автобус маршруттары
Аялдамалық пункттар
40 қалаішілік автобус маршрутының жүріс жиілігін арттыру арқылы жолаушы тасымалын жүзеге асыруды жақсарту жұмыстары
Жолаушылар тасымалданатын маршруттың сипаттамасы туралы
Қалалық маршрутта жолаушы тасымалын ұйымдастыру
Автобустың рейс уақыты
«Автомобиль тасымалдары» пәнінен курстық жұмысты орындауға арналған әдістемелік нұсқаулар
Жолаушылар тасымалданатын маршруттың сипаттамасы
Жолаушы тасымалын уйымдастыру