Экономиканы мемлекеттік реттеу



МАЗМҰНЫ:
КІРІСПЕ............................................................................................................. 3
1 ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ, ОНЫҢ ОБЪЕКТИВТІ ҚАЖЕТТІЛІГІ
1.1 Экономиканы мемлекеттік реттеу құрылымы.........................................
4
1.2 Мемлекеттің экономиканы реттеуінің объективті қажеттілігі
6
2 ЭМР ӘДІСІ МЕН МЕХАНИЗМІ, ҚҰРАМЫ ЖӘНЕ ОБЪЕКТИВТІЛІГІ
2.1 Экономиканы мемлекеттік реттеудің әдісі мен механизмі ...................
10
2.2 Экономиканы мемлекеттік реттеудің әдістерінің құрамы және олардың
12
3 ҚР-НЫҢ КЕЙБІР САЛАЛАРЫН МЕМЛЕКЕТТІК БАСҚАРУ ТЕОРИЯЛАР
3.1 Қазақстан Республикасы экономикасын басқару органдарының ұйымдық құрылымы
17
3.2 Табиғи ресурстарды қорғауды және оны ұтымды пайдалануын
19
3.3 Еңбекке қабілетті тұрғындарды жұмыспен қамтамасыз етудегі мемлекеттік
20
ҚОРЫТЫНДЫ .................................................................................................
26
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ .....................................................
27
КІРІСПЕ
Әлемдік жаһандану шеңберінде Қазақстан үшін, бір уақытта үш
Қазіргі уақытта мәселе мемлекеттің араласпауы туралы емес, осы
Бұл «Экономиканы мемлекеттік реттеу: мақсаттары мен мәселелері» атты
Экономиканы мемлекеттік реттеудің нарықтық шаруашылық жағдайындағы мазмұны, қолданылып
Курстық жұмыс 3 тараудан тұрады: 1-тарау - экономиканы
1 ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ, ОНЫҢ ОБЪЕКТИВТІ ҚАЖЕТТІЛІГІ
1.1 Экономиканы мемлекеттік реттеу құрылымы
Экономиканы мемлекеттік реттеудің нарықтық шаруашылық жағдайындағы мазмұны, қолданылып
Нарық шаруашылығының даму барысында, жеке меншік шеңберінде шешілмейтін,
Нарықтық экономикаға мемлекеттің араласу қатынасы оның дамуы мен
Нарықтық қатынастардың дамуымен күш жинаған кәсіпкерлер табы мемлекеттік
А.Смиттің көзқарасы бойынша, пайда алуға ұмтылуға байланысты, жеке
А.Смиттің іліміндегі идеяларының бірі, экономикадан мемлекеттік реттеуді алып
Нарықтық үйлестіру ресурсы тиімді пайдалануды қамтамасыз етпегенде, нарық
Нарық экономикасында мемлекеттің рөлін теориялық танудың маңызды сатысы
Сөйтіп, экономиканы мемлекеттік реттеудің объективті мүмкіндігі экономикалық дамудың
Экономиканы мемлекеттік реттеудің объектілері - бұл автоматты түрде
Экономиканы мемлекеттік реттеудің негізгі объектілеріне шаруашылықтың экономикалық кезеңін,
Мемлекеттің кезеңдікке қарсы немесе шаруашылық жағдаятын реттеу саясатының
Экономиканың ұзақ мерзімді көтерілу кезінде, тауар қорының азаюы,
Экономиканы мемлекеттік реттеу сонымен бірге, аумақтық құрылым мен
Мемлекеттің экономиканы реттеуінің объективті қажеттілігі мен
Экономиканы мемлекеттік реттеу дегеніміз – нарықтық қатынастың тиімділігін
Экономиканы мемлекеттік реттеудің негізгі мақсаты – нарықтық жүйенің
Экономиканы мемлекеттік реттеудің ең басты мақсаты - экономикалық
Экономикалық мемлекеттік реттеудің міндеттеріне мыналар жатады:
1. Экономиканы мемлекеттік реттеу міндеттеріне:
- өтпелі кезеңде бірінші экономиканы ребализациялау жөнінде шаралар
- екінші кезеңде экономиканы тұрақтандыру бойынша шараларды іске
- үшінші кезеңде дамудың тиімділігін арттыру жөніндегі шаралар.
2. Экономиканы мемлекеттік реттеу өзара байланысты көзқарастарды тепе-теңдікке
3. Реттеудің және бір негізгі міндеттердің бірі экономиканың
4. Басқарудағы мемлекеттің ролі, онымен көрсетілетін әлеуметтік экономикалық
5. Мемлекеттік реттеу ҚР-ның барлық аймақтарының өзбетінше әлеуметтік
6. Республикалық бюджеттің принциптерінің негізінде аймақтардың қаржылық дербестігін
7. Аймақтардың әлеуметтік экономикалық дамуының деңгейін теңестіру. Аймақаралық
Экономиканы мемлекеттік реттеудің объектілері:
Жұмыспен қамтамасыз етуді реттеу - бұл нарықтық экономика
Ақша айналымын реттеуде ерекше назар аударылатын негізгі бағыттар:
Реттеудің тағы бір маңызды объектісі баға болып табылады.
Экономиканы мемлекеттік реттеу объектілерінің шешілетін міндеттерге фирманың деңгейінен,
Экономиканы мемлекеттік реттеудің құралдары. Экономикалық қызметтерді жүзеге асыру
Мемлекеттік реттеудің құралдары әкімшілік және экономикалық деп бөлінеді.
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде реттеудің әкімшілік құралы елеусіз
Мемлекеттік реттеудің негізгі құралдары:
- қазыналық саясат, яғни шығын мен салықтың құқықтық
- ақша саясаты;
- табысты реттеу саясаты;
- әлеуметтік саясат;
- баға белгіленімін мемлекеттік реттеу;
- сыртқы экономикалық реттеу.
Мемлекеттік реттеудің экономикалық кұралы ақша-несие, қаржы мен бюджеттік
Негізгі экономикалық құралдар:
- есепке алу мөлшерін реттеу (Орталық банкпен жүргізілетін,
- елдің қаржылық институттары орталық банкте сақталуға міндетті,
- мемлекеттік мекеменің бағалы қағаз нарығындағы мемлекеттік міндеттемелер
Экономиканы мемлекеттік реттеудің экономикалық қызметі. Мемлекет орындайтын қызметтерге
- экономиканың қызмет етуі үшін құқықтық негізді құру
- монополияға қарсы реттеу;
- макроэкономикалық тұрақтандыру саясатын жүргізу;
- ресурстарды орналастыруға ықпал ету;
- табысты бөлу аясындағы қызмет;
- мүліктік қатынастар субъектісі ретіндегі мемлекет қызметі.
Заңдық базаны құру - бұл барлық тауар өндірушілер,
Макроэкономикалық тұрақтану экономикалық өсумен, жұмыспен толық қамтамасыз етумен
Ресурстарды қайта бөлу өнеркәсіптік және ауыл шаруашылығы өндірісіне
Бәсекелестік тетікті қамтамасыз етудегі бөлу - әлеуметтік топқа
Мемлекеттік меншік - сату-сатып алу объектісі болмайтын және
2 ЭМР ӘДІСІ МЕН МЕХАНИЗМІ, ҚҰРАМЫ ЖӘНЕ ОБЪЕКТИВТІЛІГІ
2.1 Экономиканы мемлекеттік реттеудің әдісі мен механизмі
Нарықтық қатынастар макроэкономикалық тұрақтылық және оның тиімді сәйкестіліктерін
Экономикалық дамудың мақсаттарының және саяси құрал саймандардың өзара
Егер экономиканы мемлекеттік реттеудің ғылыми негізделінген тұжырымдамасы болмаса,
Экономиканы реттеу тұжырымдамасын құрастырарда мына Қазақстандағы жағдайлар есептелуі
Экономиканы реттеудің ғылыми тұжырымдаманың басты бағыттары:
1. Меншіктің екі түрі (мемлекеттік, жеке меншік) болуына
Егер мына көрсетілген жағдайлар ескерілсе, онда жоспарлау әдісін
- жоспарлаудың әміршілік - директивтік мәні жойылса;
- жоспарлаудың баланстық, реттеушілік қызметтерін күшейту;
- мақсаттық бағдарламаның тиімділін және рөлін көтеру.
Мемлекеттік реттеу нарықтық қатынастарды кұрастыруға, оның механизмін нығайтуға
2. Макроэкономиканы реттеу процесінде үкіметтің қызметінің бағыты, көзқарасы
Құрылымдық-инвестициялық аяны реттеу макроэкономиканың тиімділігінің көрсеткіштерін жоғарылатуға бағытталуы
Құрылымдық-инвестициялық аяны реттеуде басты мақсат республиканың халық шаруашылығының
Реттеудегі макроэкономикалық көзқарастың тағы бір маңызы - ол
- технологиялық инвестицияны тарту арқылы импорттық тауарды алмастыратын
- экспортқа шығарылатын бәсекеге қабілетті жоғары дайын өнімдерді
Сонымен экономиканы мемлекеттік реттеудің тұжырымдамасы былай қорытындыланады. Ол
Тұжырымдамадан экономиканы мемлекеттік реттеудің принциптері туындайды. Оның басты
- барлық мәселелердің шешімінің табысты болуын қамтамасыз ететін
- нарық шаруашылығын басқару жүйесінің барлық деңгейінде тиімді
- мемлекеттік реттеудің міндеттерінің деңгейіне сәйкес келетін құрал-саймандарды
- қоғамның әлеуметтік-экономикалық жағдайына және макроэкономикалық тұрақтылыққа ықпал
Мемлекеттік реттеудің тұжырымдамасы және принциптері белгіленгеннен кейін, онда
1) болжамдау және стратегиялық жоспарлау;
2) қаржылық – бюджеттік реттеу;
3) салықтық реттеу;
4) ақша - несиелік реттеу;
5) бағаны реттеу;
6) кеден- бажды реттеу;
7) номативтік - тарифтік реттеу;
8) әкімшілік-құқықтық және лицензиялық реттеу;
9) нарықтық реттеу.
Экономиканы мемлекеттік реттеудің әдістерінің құрамы және олардың объектісі
Экономика өзін-өзі реттейтін жүйе. Басқадай кез-келген өзін-өзі реттейтін
Реттеушіден реттеу объектісіне жіберілген ақпараттар байланысы - ол
Кері байланыста катаң және бейімді (адаптационный) болып екіге
Жоғарыда айтылған реттеудің жалпы теориясының іргетасты-қолданбалы экономикалық жүйеде
Нарық механизмі экономикалық жүйені реттеудің негізі болып саналады,
а) реттеу бағдарламасын өңдеу;
б) реттеудің өзі.
Бұл реттеу проблемасы айрықша талдау жасауды талап етеді.
Реттеу бағдарламасын жасар кезде экономикалық жүйенің іс-әрекетінің өткен
Мұндай қозғалыс ықтималдылық көріністе емес, жоспарлық сипатта болады:
Жалпы, қиын жүйелерде экономиканы реттеудің үш түрлі үлгісі
а) өзін-өзі сақтау;
б) өз-алдына даму;
в) өзін-өзі ұдайы өндіру.
Өзін-өзі сақтау. Белгілі жүйенің тұтастығын және оның алдағы
Өз-алдына даму. Бұнда жүйені реттеудің бір қиын түрі,
Мұның өзіндік көрінісі – ақпарат санын көбейту және
Өзін-өзі үздіксіз өндіру тәсілі жүйенің тұтастық сипатын жаңа
Экономикалық жүйе реттеудің екінші түрімен сипатталады: оған тән
Сыртқы ортаның өзгеруінің ықпалыңда тұрған күрделі жүйені реттеу
Экономика «табиғат-қоғам» байланысын өзгертуші ретіңде әртүрлі болады. Экономикалық
Экономикалық жүйені реттеу процесі көп нұсқалы болады. «Табиғат-қоғам»
Күрделі жүйені реттеудің ықпалы оның іс-қимылының үлгілерінің шеңберін
Сонымен қиын өрісті жүйеде (оған экономикалық жүйе де
Мұнда мынадай жағдайды айтып кету қажет. Қоғамдық еңбек
Фирмаларды, нарықтық институттарды басқаратын нақтылы органдардың және экономиканы
Шаруашылық жүйені сипаттау үшін өндіріс ресурстарының және меншік
Әрбір шаруашылық жүйеде айтылған элементтер қатар орын алады.
Меншіктің нысаны және өзгерту механизмі әртүрлі болады. Бірақ
Сыртқы үйлесімділік – бұл шаруашылық жүйенің нақты компоненттерінің
Тұтастылық принципі – шаруашылық жүйенің бірлестіктері арқылы таңдаған
Тұжырымдамада принциптердің, механизмдердің және әдістердің проблемаларын кұрастыру қажет.
Қазіргі экономикалық жағдай (дағдарыс, монополия, нарықтық механизм т.б.)
3 ҚР-НЫҢ КЕЙБІР САЛАЛАРЫН МЕМЛЕКЕТТІК БАСҚАРУ ТЕОРИЯЛАР
3.1 Қазақстан Республикасы экономикасын басқару органдарының ұйымдық құрылымы
Біздің мемлекеттің Конституциясында: «Қазақстан Республикасы - президенттік басқару
Қазақстан Республикасының Конституциясы мемлекеттің Негізгі Заңы ретінде төмендегіге
- республиканың мемлекеттілігін;
- басқару нысанын;
- мемлекеттік және мемлекеттік емес субъектілердің өзара қатынастарының
- адамдар мен азаматтардың құқықтары мен міндеттерін. Мемлекеттік
Қазақстан Республикасының Президенті мемлекеттің ішкі және сыртқы саясатының
Зандық қызметтерді жүзеге асыратын жоғары өкілетті орган, сенат
Заң шығарушы билік экономиканы басқару тетігінің негізі болып
Үкімет әлеуметтік-экономикалық дамудың негізгі бағыттарын әзірлейді; бюджетті әзірлеп,
Үкімет республикада атқарушы билікті жүзеге асырады, атқарушы органдар
Премъер-министрдің міндетіне салалық министрліктер мен ведомстволарды басқару және
Сот билігі биліктің заң органдарымен қабылданған зандардың қатаң
Мемлекет басшысы мәртебесі бар Президентті биліктің бір тармағына
Мемлекетті басқару органдары тікелей президентке есеп береді, оларды
Нарықтық қатынастарды дамыту және шаруашылық нысандарын ұлғайту шаралары
Мұны төмендегінің есебінен жүзеге асырады:
1. Құрылымды ықшамдау.
2. Қайталанатын қызметті жою.
3. Артық штаттарды қысқарту.
4. Барлық басқару иерархиясы бойынша жауаптылықты, құқықты және
5. Республикалық, аймақтық және бағдарламалық бағытта ортақ міндеттерді
Қазақстанда қазіргі уақытта он сегіз министрлік, мемлекеттік комитеттер,
Елдегі экономикалық жағдайға жауапты, маңызды органдардың қатарына: Қаржы
Экономика және бюджеттік жоспарлау министрлігіне елдің экономикалық дамуына,
Қаржы министрлігі елдің мемлекеттік бюджетінде оның әр түрін
Елдің Ұлттық банкіне елдегі ақша-несие жүйесінің жағдайына, теңгенің
Жергілікті өзін-өзі басқару органдарының да маңызды мәні бар
3.2 Табиғи ресурстарды қорғауды және оны ұтымды пайдалануын
Қоршаған ортаны қорғау жөніндегі органдардың нақты жағдайлардағы іс-қимылдары
Осы заңға сәйкес мемлекет экологиялық қауіпсіздіктің жалпы нормаларын,
Қоршаған ортаның сапа нормативтерінің негізгі түрлеріне мыналар жатады:
1) қоршаған ортадағы зиянды заттардың шекті жол берілетін
2) шудың, тербелудің, магниттік өріс пен өзге де
3) радиациялық әсердің шекті жол берілетін деңгейінің нормативтері;
4) қоршаған ортаға шығарылатын және тасталатын ластайтын заттардың
5) ауыл және орман шаруашығында агрохимикаттарды қолданудың шекті
6) қорғау, санитарлық-қорғаныс және өзге де қорғаныс аймақтарының
Табиғатты пайдалануды экономикалық реттеуде дамыған индустриалды елдердің тәжірибесін
АҚШ-та қазіргі уақытта экономикалық реттеудің нарықтық әдістерінің негізінде
«Баббл-қағидасының» артықшылығы, әсіресе, ол тастаудың жалпы лимиті (немесе
Батыс Еуропада, сондай-ақ АҚШ-та Қалдықтар биржалары құрылған. Бұл
Сөйтіп, шетелдік тәжірибені қысқаша талдаудың өзі ғана мынаны
- қоршаған ортаны қорғауды реттеудің экономикалық тұтқалары тек
- ерекше назар шектеу шаралары мен кінәлілерді жазалауға
3.3 Еңбекке қабілетті тұрғындарды жұмыспен қамтамасыз етудегі мемлекеттік
Жұмыспен қамтамасыз ету мен еңбекке қабілетті тұрғындардың жұмыссыздығының
Қазіргі заманғы еңбек нарығы өзінің стихиялы сипатын жоғалтып,
Бұл үдерісте мемлекеттің рөлі екі жақты. Бір жағынан,
Еңбек нарығының басқа нарықтардан айырмашылығы, адамдардың тұтыну мен
«Еңбек рыногы - жұмыс күшіне сұраныс, оған қажеттіліктің
Еңбек нарығы - бұл нарықтық экономика құрылымының құрамдас
Еңбек нарығында бір тарап (сатушы) қолайлы жұмыс іздеуші
Еңбек нарығы жұмыспен қамтамасыз етудің мемлекеттік және мемлекеттік
Еңбек нарығында жұмыс күшінің құны бағаланады, оны жалға
Еңбек нарығы - бұл тек қана жұмыс күшін
Адамның еңбекті жүзеге асыру үшін қажетті табиғи және
Қазіргі уақытта еңбек заңдылығына сәйкес Қазақстанда еңбекке қабілетті
Еңбек ресурсын жұмысбастылар мен жұмыссыздардан тұратын эко-номикалық белсенді
Экономикалық белсенді халық – тауар мен қызмет өндірісі
Жұмысбасты адамдар екі топқа бөлінеді:
I топқа – жалданып жұмыс істейтіндер (жалдамалы жұмысшылар)
II топқа – жалданып жұмыс жасамайтындардың барлығы жатады.
Жұмыссыздарға ҚР-ның «Халықты еңбекпен қамту туралы» заңына сәйкес
а) жұмыссыз болды (табысты жұмысы болмады);
ә) оны іздеумен белсенді айналысты;
б) белгілі бір кезең ішінде жұмысқа кірісуге әзір
Осы аталған үш белгі «жұмыссыздық» ұғымын қалыптастырады және
Кесте 1 - Қазақстан Республикасының экономикалық
2007 2008 2009
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық, мың адам 8228,3 8415,0
Халықтың экономикалық тұрғыдан белсенділігінің деңгейі, % 70,4 71,1
Жұмыспен қамтылған халық, мың адам 7631,1 7857,2 7903,4
Жұмыспен қамту деңгейі, пайызбен:
15 жас және одан жоғары жастағы халыққа шаққанда
Экономикалық тұрғыдан белсенді халыққа шаққанда
65,3
92,7
66,4
93,4
66,1
93,4
Жалдамалы қызметкерлер, мың адам 4973,5 5199,4 5238,8
Жұмыспен қамтылған халық санындағы үлесі, % 65,2 66,2
Өз бетінше жұмыспен қамтылғандар, мың адам 2657,6
Жұмыспен қамтылған халық санындағы үлесі, % 34,8 33,8
Жұмыссыз халық, мың адам 597,2 557,8 554,5
Жұмыссыздық деңгейі, % 7,3 6,6 6,6
Жұмыспен қамту органдарына жұмыс іздеп келген азаматтардың саны,
Жұмыспен қамту органдары жұмысқа орналастырған азаматтардың саны, мың
Жұмыссыздар ретінде тіркелген азаматтардың саны, мың адам *)
1- кесте. Жалғасы
2007 2008 2009
Экономикалық тұрғыдан белсенді халық санындағы тіркелген жұмыссыздардың үлесі,%
Экономикалық тұрғыдан енжар халық, мың адам 3463,2 3416,2
Халықтың экономикалық тұрғыдан енжарлығының (әрекетсіздігінің) деңгейі, % 29,6
Е с к е р т у: *)
Бұл мәліметтерден көрінетіні: экономикалық белснді халықтың саны өсіп,
Жұмыссыздық деп халықтың жеке және қоғамдық қажеттерін қанағаттандыратын
Жұмыспен қамтуды мемлекеттік реттеуде экономикалық, ұйымдастыру, әкімшілік-құқықтық әдістер
Жұмыспен қамтуды мемлекеттік реттеудің негізгі бағыттары (жолдары) мыналар
- жұмыс орындары жүйесінің дамуын
- жұмыс орындарына сұранысты реттеу;
- мемлекеттің білім беру және
Баланстық құрылым жүйе жұмыспен тиімді қамтуды қамтамасыз етудің
Жұмыспен қамту деңгейін арттыру және тиісінше жұмыссыздықты қысқарту
- қоғамдық жұмыстарды ұйымдастыру;
- жеке кәсіпкерлікті ынталандыру және халықтың өзін-өзі
- жетіспейтін мамандықтар мен кәсіптер бойынша қайта
- жұмыспен қамтудың икемді нысандарын пайдалану;
- жаңа жұмыс орындарын құру арқылы кәсіпорынның
- тұрғындарды жұмыспен қамту мүмкіндігі жөнінде ақпараттандыру,
Мемлекет атынан жұмыспен ұтымды қамтуды қамтамасыз ету мәселелерімен
- жұмыс күшіне сұраныс және ұсынысты талдау
- еңбек нарығының жай-күйі жөнінде ақпарат жинау
- бос орындарды және жұмысқа орналастыру мәселелері
- жұмысқа орналасу мен жұмыс күшімен қамтамасыз
- жұмысқа орналастыру жөнінде қызмет көрсету;
- жұмыссыздарды тіркеу, жәрдемақы төлеуді қоса алғанда
- азаматтарды кәсіби оқытуды және қайта оқытуды ұйымдастыру.
Мемлекеттік органдар қызметтерді тегін көрсетеді. Сонымен бірге еңбек
Жұмыссыздықты сипаттайтын негізгі көрсеткіштер: жұмыссыздық деңгейі, жұмыссыздықтың табиғи
Мемлекет тарапынан жұмыссыздық проблемасына жете назар аударылады. Бұл
Кейнсиандық жұмыспен қамту теориясының қорытындыларына сәйкес, нарықтық экономика
Бұдан басқа, нарықтық жүйе өзін-өзі реттейтін жүйе болып
Жұмыссыздық деңгейі - жұмыссыздар санының жұмыс күшінің санына
Жұмыссыздықтың табиғи деңгейі – фрикциондық және құрылымдық жұмыссыздық
Алайда мемлекеттің араласуы жұмыспен қамту, еңбекке қабілетті әрбір
Бірінші бағытты таңдау кезіндегі мемлекет міндеті нақты жұмыссыздықты
Егер ағымдағы жұмыссыздық табиғи жұмыссыздық деңгейінен төмен түсіп
Мәжбүрлі жұмыссыздықтың технологиялық, құрылымдық, өңірлік, кезеңдік және басқа
Алайда, мұны ұйымдастыру оңай шаруа емес. Себебі мемлекеттің
Мемлекет адамдардың жұмыс іздеуге кетіретін уақытын қысқартып, бос
ҚОРЫТЫНДЫ
Жұмысты қорытындылайтын болсақ, экономиканы мемлекеттік реттеудің негізгі және
Экономиканы мемлекеттік реттеудің негізгі мақсаты – нарықтық жүйенің
Экономиканы мемлекеттік реттеудің ең басты мақсаты - экономикалық
Сонымен, экономиканы мемлекеттік реттеудің тұжырымдамасы былай қорытындыланады. Ол
Қазіргі экономикалық жағдай (дағдарыс, монополия, нарықтық механизм т.б.)
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Назарбаев Н.А.
2. А.С.Әбдірахманова. «Экономиканы мемлекеттік реттеу». – Оқу құралы.
3. Қазақстан Республикасының
4. Қазақстан Республикасының
5. «Қазақстан халқының белсенділігі» Статистикалық
Экономикалық теория. Оқу-тәжірибелік құрал /Шумеков З.Ш., Сүйіндіков Ж.С.,
http://www.google.kz/
http://www.enbek.gov.kz
http://www.nur.kz/
http://stud.kz/
3






Ұқсас жұмыстар

Экономиканы мемлекеттік реттеу
Экономиканы мемлекеттік реттеу және басым бағыттары
Экономиканы мемлекеттік реттеу әдістемесінің түсінігі және оның негізгі элементтері
Экономикалық мемлекеттік реттеу мақсаттары, қызметтері, құралдары
Экономиканы мемлекеттік реттеу құрылымы
Құқықтық мемлекеттің экономикасы
Мемлекеттің экономиканы реттеу түрлері
Экономиканы реттеу құралдары
Экономиканы мемлекеттік реттеудің шетелдік тәжірибелері
Экономиканы мемлекеттік реттеу жолдары