Аймақтық экономиканы басқару әдістерінің мінездемесі



ЖОСПАР
КІРІСПЕ ........................................................................................................... 3
І – ТАРАУ. АЙМАҚТЫҚ БАСҚАРУДЫҢ КОНЦЕПЦИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ........................................................................................................ 5
1.1 Аймақ әлеуметтік-экономикалық басқарудың объектісі түрінде........... 5
1.2 Аймақтық басқарудың маңызы, мақсаттары, принциптері және орталықсыздандыру
1.3 Аймақтық экономиканы басқару әдістерінің мінездемесі.....................11
1.4 Аймақтық экономиканы басқарудағы жүйелік тәсіл............................. 16
ІІ - ТАРАУ АЙМАҚТЫҚ БАСҚАРУДЫҢ ЖАҢА ТҮРЛЕРІ МЕН
2.1 Қазақстан Республикасында бірлескен басқаруды дамыту проблемалары………………………………………………………..……....…20
2.2 Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар.................................................. 23
2.3 Аймақтық басқарудың нәтижелілігі мен тиімділігін бағалау............... 29
ҚОРЫТЫНДЫ.............................................................................................. 33
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ............................................... 35
КІРІСПЕ
Мемлекеттің алдында тұрған негізгі мақсат - халықтың әл-ауқатын
Президенттің 2007 жылғы Қазақстан халқына « Жаңа әлемдегі
Осыған байланысты, мемлекеттік басқару жүйесін толық жетілдіру проблемасын
Республиканың экономикалық ғылымы нақтылы бір облыс, аудан және
-тотальдік жүйе кезеңінде орталықтандырылған басқару жағынан республика облыстарының
-қашанда бір күшті болған салалық басқарудың қирауы болды;
-республика экономикасында өндірістің ерекше шарттарымен сипатталатын шаруашылық бірліктердің
-тәуелсіздендіру процесі, әсіресе экономикалық, халық шаруашылығы бұтақтарының жаңа
-нарықтық механизмдер - өзегі аймақтық басқару болып келетін
Бұл жағдайда аймақтық басқару проблемасы жергілікті өкімет органдарының
Зерттеу объектісі - аймақтық басқару жүйесі. Зерттеуге арқау
Қойылған мақсатққа жету үшін келесі шаралар қолданылды:
- аймақтық басқарудың теориясын және халықаралық тәжірибесін талдау;
- аймақтық басқаруға жүйелі түрде жақын келу, зерттеу;
- жергілікті мемлекеттік басқарудың халықаралық стандарттарын зерттеу;
- жергілікті өкімет органдарының нәтижелілігін бағалау жолдарын анықтау;
- аймақтық басқару жаңа түрлері мен әдістерін суреттеу
- аймақтық басқару нәтижелілігін Шығыс - Қазақстан облысының
Осы проблеманы өңдеу библиографиялық және экономика - статистикалық
Бұл көзқараста, осы курстық жұмыс сөзсіз өзекті, жаңа
І – ТАРАУ. АЙМАҚТЫҚ БАСҚАРУДЫҢ КОНЦЕПЦИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Аймақ әлеуметтік-экономикалық басқарудың объектісі түрінде
Мемлекетті дамуытуда аймақтардың және олардың өкімет органдарының ролін
- шешуші роль өмірдің әлеуметтік аспектілеріне, адамдық факторларға
- өзара территориялық байланыстың маңызы өсіп келеді;
- еңбек қорларының мобильділігі жоғарылайды;
- аймақтың өндіріс құрылымы және инфражүйесі күрделенеді;
- еңбектің территориялық бөлінуі тереңдетіліп, оның халықаралық аспектісінің
Бұл тенденцияның дамуы біріншіден, мемлекет пен аймақтар арасындағы
Бұл мінезде Қазақстанға лайық. Себебі, республикамызда мемлекеттікті жасау
Аймақтық басқарудың методологиялық аспектілерін қарастыра отырып, арнайы сөздікті
Шетелдік және біздің ғылыми әдебиетте аймақтық ғылымның анық
Аймақтық экономика облысындағы белгілі маман Некрасов Н. «өзін-өзі
Біздің көзқарасымызша әлеуметтік - экономикалық басқару мақсаттарына келетін
ҚР «Қазақстан Республикасының әкімшілік - территориялық құрылғысы туралы
Тәуелсіз мемлекеттің аймақтық саясаттың айқын проблемасын анықтауы заңды
Аймақ экономикасын басқару және барлық шаруашылық механизмі өзімен
Аймақтардың және шаруашылық етуші бірліктердің өздігінен дамуына арналған
Аймақтау принципін және ұлттық шаруашылық ерекшеліктерін елемеу бұрынғы
Кез-келген мемлекетте (федералды және унитарлы) иерархиясы ұлттық деңгейден
- аралық территориялық құрылым және оларға лайықты өкімет
- төменгі (негізгі) әкімшілік - территориялық бірліктер және
Басқарудың аралық органының кез-келген мемлекеттегі анықтамалары - оның
- автономдық бюджет;
- территориялық бөлімшелердің үстінен әкімшілік бақылау.
Осындай аралық органдар болып өз функцияларын орталық үкіметтің
Жергілікті өкімет органдары өз функциясын қалалық немесе ауылдық
- салықтар - міндетті мемлекетке тегін төлемдер;
- салықсыз табыстар – салықтардан, жәрдем ақшадан (мемлекет
- субсидия - басқа өкімет органдарының қаражаттарынан пайызсыз
Қазақстан экономикасының нарықтық реформасымен байланысты маңызды проблема -
Қазақстандағы өткізілетін негізгі өзгертулердің бірі экономикалық децентрализация, аймақтардың
Біздің ойымызша облысты басқару жүйесі тек қана шаруашылық
Облысты басқару жүйелерінің кіріс мінездемелері ретінде талдап, қорытындыланған,
1.2 Аймақтық басқарудың маңызы, мақсаттары, принциптері және орталықсыздандыру
Ең алдымен, қолданылатын сөздік қорымен анықталып алу керек.
Аймақтық менеджмент (аймақтық басқару) арнайы менеджменттің бір түрі
Сонда:
- муниципальдық басқару - жергілікті өзін-өзі басқару органдарының
- муниципальдық білім - қалалық, ауылдық, жалпы аумақпен
- муниципальдық шаруашылық - халықтың ұжымдық (қоғамдық) қажеттіліктерін
ҚР «ҚРдағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы» заңына сәйкес
« Жергілікті өзін-өзі басқару» (local government ) ұғымы
Жергілікті өзін-өзі басқару – халықтың жергілікті орындарда басқарудан
Бірнеше елдер қатарында « жергілікті мемлекеттік басқару »,
Аймақтық менеджментті нарықтық экономика шарттарында аймақтың әлеуметтік -
Басқару ғылымы ретінде аймақтық менеджменттің алдында аймақтық дамудың
Шаруашылықты басқарудың жоспарлы - нұсқаулық жүйелерінен аймақтық басқаруға
- аймақтың дамуын әлеуметтік проблемалардың шешіміне, қоғамның жоғары
- экономикалық бостандық және шаруашылық дербестікгі принциптарын аймақтың
- аймақтың инвестициялық және құрылымдық саясатын нарықтың қажеттіліктері
- аймақтың ағымдағы және стратегиялық дамуы бағдарламаларын өңдеу
- аймақтағы әлеуметтік - экономикалық, саяси және экологиялық
- аймақтың экономикалық даму деңгейі және халықтың тіршілік
Аймақтық басқару мақсаттары әр алуан. Шаруашылықты реттеудің жоспарлық
Аймақтық басқарудың негізгі мақсаттарының ішіне кіреді:
- аймақ халқының тіршілік әрекеті шарттарын, өмір сапасын
- аймақ шаруашылығының экономикалық және әлеуметтік трансформациясы, талдау,
- қаражат ағымын ықшамдау, аймақтың экономикалық базасының және
- аймақта экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, қоршаған ортаны
- аймақта құрылымдық, инвестициялық және ғылыми - техникалықтың
Жоғарыда көрсетілген аймақтық басқарудың құрылымы мен мақсаттарының мәнінен
- объектіні белгілі бір меншік түріне жатқызуға
- шаруашылық ету субъектісімен шығарылатын өнімнің немесе қызметтердің
- шаруашылық ету субъектісінің аймақтағы экономикалық, әлеуметтік, экологиялық
- халықтың тіршілік әрекеті шарттарын жандандыру, адамдардың өндіріс
Объектілердің келтірілген талдауы аймақтық басқару объектілеріне аймақтың барлық
Аймақта өтетін әлеуметтік - экономикалық процестерге әсер ететін
Аймақтық басқарудың негізгі принциптарына жатады: децентрализация, серіктік, субсидиарность,
1.3 Аймақтық экономиканы басқару әдістерінің мінездемесі
Аймақтық басқару әдістері (менеджменттің) аймақтың нарық шаруашылығы жүйесімен
- әкімшілік (ұйымдастырушылық - басқарушылық);
- экономикалық;
- әлеуметтік – психологиялық;
- тәрбиелеушілік және т.б.
Басқару қызметі ақылменен әкімшілік әдістерді қолданусыз болмайды (оларды
Әкімшілік әдістер бастықтардың, меншік иелерінің өз қарамағындағыларына тура
Экономикалық басқару әдістерінде қажеттілік артуы заңды. Себебі, жеке
Экономикалық басқару әдістерінің ерекшеліктері мынада:
- қорлармен маневр жасауға мүмкіндік беруші жалпы ережелерге
- өндірушілерге және тұтынушыларға жанама әсер көрсетеді, арақатынас
- барлық деңгейлерде оған бір уақытта қабылданушы шешімге
- орындаушыларды баламалық шешімдерді дайындауға және олардан ұжым
Қазіргі заманда экономика территориялық дамудың дифференцияциаланған проблемасымен сипатталады
Мемлекеттік экономикалық бағдарламалау негізінде жататын маңызды ұғымдарды қарастырайық.
экономикалық проблемаларды жою, басу, жұмсарту мақсаттарына бағытталған басқару
Бағдарламалық - мақсаттық жоспарлауға және басқаруға келесі мінездемелер
- мәселенің шешімін табу үшін жету керек мақсаттарды
- жүйелік ұйымдастырушы мақсаттар жиынтығынан мақсатты жүзеге асыру
- берілген мерзімде бағдарламалық шаралардың жүзеге асыруына арналған
- басқарудың ұйымдастырушылық - экономикалық механизмдарын айқындалған іс-әрекетті
Бағдарламалық - мақсаттық әдіс формуласын ең қысқа түрде
Қазіргі уақытта аймақ бастықтарының көпшілігі өз аумағының экономикалық
1 сурет Әлеуметтік - экономикалық даму аймақтық бағдарламаларының
Жоғарыда суреттелген бағдарлама құрастыру әдісі өмірге бейімді аймақтық
- бағдарлама бастаушысынан тәуелсіз, оның табысы маңызды серіктердің
- даму стратегиялық бағыттарының таңдауы аумақтың жалпы проблемаларын
- аймақтық бағдарлама - бұл мақсаттардың және олардың
Аймақтық басқару механизмдарының бірі жоспарлау болуы тиісті. Тарихта
Осы позиция президентің Қазақстан халықына жолдауында қайта көрсетілген
Бұл жерде іс мемлекеттік жоспарлардың қатты, тотальдық жүйесін
Қоғамның әлеуметтік - экономикалық даму мақсаттарына жетуі басқару
Республикада нарықтық қатынастардың құрылу шарттарында іс жоспарлау микроэкономика
Облыстарда жоспарлаудың міндетті элементтері болуы тиісті : халық
Қазақстанда Германия үлгісімен, облыстардың және аудандардың басқару органдары
Аймақтық басқару әдістерінің бірі «секторлық әдіс». Аумақтың бөлек
Бұл әдісте барлық іс-әрекет жағымсыз аймақтық процесті немесе
Аймақтық саясат концепциясында республика аймақтарының дамуын жөнге салудың
Республика экономикасын макроэканомикалық тұрақтандыруда оның негізгі параметрлерінің (өндіріс
Өтпелі кезеңде мақсаттық әдіс бағдарламасы маңызды болып келеді.
Халық шаруашылығының әр түрлі деңгейлерінде мақсаттық әдісті қолданудың
Аймақтық басқаруда мақсаттық территориялық бағдарламалар әдісін қолдану бірқатар
Аймақ приоритеттеріне кейбір құрастырушылармен көрсетілетін оның жұмыс жасау
- сыртқы нарыққа арналған өнім шығаруының орталықтандырылған тапсырмаларын
- халыққа қызмет көрсетуге және халыққа арналған тауарларды
- өндіріс құралдарының бірге қолдануы;
- әлеуметтік инфражүйенің жұмыс жасау механизмі және
Басқаратын процестерді жүзеге асыруда аймақтың дамуы өлшенерлік категория
1.4 Аймақтық экономиканы басқарудағы жүйелік тәсіл
Аймақтық экономиканы басқару күрделі және көп қырлы проблема
Жүйелік талдау әдістері ғылымдарда жиі қолданылады. Рационал емес
Жүйені бірнеше белгі мінездемелейді: эмердженттілік; синергеттілік; мультипликаттілік, сыйысушылық,
Эмердженттілік жүйе мақсатының оның бөлімдеріне кіруші бөліктердің мақсаттарымен
Синергеттілік әрекеттердің бірбағыттылығын анықтайды, жүйе рамкаларында тырысу интеграциясын
Мультипликативтілік жүйе жасаушы белгі ретінде жүйе нәтижелілігін көбейтуге
Жүйе бөлімдерінің өзара икемделушілігін және адаптивтілігін сәйкестілік мінездемелейді.
Жүйенің келесі белгісі обьектілер және элементтердің реттілігін, олардың
Басқарудың аймақтық құрылымы жататын күрделі жүйелердің түпкі қасиеті
Аймақтық экономиканы басқаруға жүйелік жақын келудің негізгі мазмұны
Жүйелік талдау бірінші белгісі болып проблеманы дұрыс қою
- проблеманы ойластыру қажет;
- оның қаншалықты терең қойылу керектігін анықтау;
- сәйкес мақсаттарды келістіру;
- баламалық шешімдердің бағалау белгісін анықтау.
Аймақтық даму көзқарасынан келесі проблемаларды белгілеп қоюға болады:
- толық құнды баспана нарығын жасауы;
- азық базасының жақсаруы және онан ары дамуы;
- елдің өнеркәсіпті - иннервациялық бағдарламасының орындалуы;
- халық өмірі сапасының және әл-ауқаттының жоғары дәрежеге
- нарықтық инфражүйелер институттарының дамуы - құнды қағаздар
Аталған проблемалардан ең бастысын алып қою керек, ол
Екінші белгісі - талдаудың жүйелік бағыттылығы. Бұл проблеманы
Үшінші белгі анықсыздық есебі қажеттілігінде. Бұл құбылыстардың болу
Төртінші белгі бар альтернативаларды жақсартуда емес, жиынтығын максималды
Бесінші белгі нақты жүйеде шешім өңдіруде тәжірибе жасау
- тексеру - процедуралардың және әдістердің негізінде алынған
- айқындық - есеп-қисаптарды, алғы шарттарды, тексерілген деректер,
- объективтлік - қорытынды адамдардан, абырой немесе жеке
ІІ – ТАРАУ. АЙМАҚТЫҚ БАСҚАРУДЫҢ ЖАҢА ТҮРЛЕРІ МЕН
2.1 Қазақстан Республикасында бірлескен басқаруды дамыту проблемалары
Елбасы басқару жүйесі мәселесі бойынша өзінің 2007 жылғы
Тәуекел факторларының арасында жетекші венчурлық бизнеске – мемлекеттің
Заманауи менеджментті әрі қарай дамытуға, компаниялардың әлеуметтілігін нығайту
Бірлескен менеджмент – бүгінгі таңда бұл меншікті басқарудың
Бірлескен басқарудың жұмысы салалық, салааралық және трансұлттық білім
Қазақстанда бір-бірінен көлемімен, меншік құрылымымен, ұйымның типімен
Бірлескен басқару жүйесін сипаттайтын негізгі белгілер деп мыналарды
Меншікті бірлескен басқарудың қатысушысы болып акционерлер, менеджерлер, банктер,
Қазақстандық бірлестіктердің талдауы тиімсіз меншіктік құрылымды, бірлескен
Ұлттық іскерлік идеологияның, корпоративтік нормалар мен құндылықтардың
-меншік иесі және менеджмент табысының жетекші факторы ретіндегі
-ұйымның бірінші басшысы лауазымына орналасқан кезде менеджменттің теориясы
-ұйымдастырушылық аудитке аудит менеджмент бөлімін аудио жүйесін енгізуі;
-Қазақстандағы бірлескен басқару мен менеджментті дамытудағы мәселелерді зерттеу
-жаңа нарыққа шығуға мүмкіндік беретін ұтымды аса ірі
-елдің транснационалдық компаниялар үдерісіне әлемдік технологиялық тізімде еңбекті
-елдегі компаниялардың бірлескен басқару жағдайын тыңғылықты зерттеу үшін
-корпорацияның нормативтік-құқықтық база жұмысын, акционерлер құрылымын, ашықтың деңгейін,
Сонымен менеджмент саласындағы мәселелерді талдай келе, бірлескен басқарудың
2.2 Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар
Тиімсіз мемлекеттік кәсіпорындарға, сондай-ақ мемлекеттің қатысуымен кәсіпорындарға
Мемлекеттік меншік жайына келсек. 2005 жылдың қорытындысы бойынша
Коммуналды меншік турасында айта кетер болсақ. 2004 жылдың
Мемлекеттік меншікті тиімді басқаруға қол жеткізу, өңірлік дамуға
Кооперативтердің құрылуы шағын және орта бизнес өндірістері мүшелерінің
Табысты кооперативтер ауыл шаруашылығынан , тамақ өнеркәсібіннен басқа
Бірқатар кедергілер де кездеседі; өңірдің әлеуметтік-экономикалық дамуы, сонымен
Қазіргі жағдайда Қазақстан үшін келешегі зоры экономикалық
Әлем тәжірибесі көрсеткендей еліміздің экономикалық дамуы өңірлерде қалыптасқан
Бүгінгі күні мемлекеттік меншіктің бір бөлігін жеке сектордың
Республиканың экономикалық және әлеуметтік дамуы меншікті сектордың белсенді
ӘКК міндеттері:
-Инвестицияларды және экономика субъектілерінің кең ауқымдағы экономикалық
- өнімдерді ішкі және сыртқы нарықтарға ілгерілету, табысты
- қаржылық-тұрақты кәсіпорындармен тиісті кластерлерді біріктіру мақсатымен шағын
-тиісті кластерлерді құру, және жұмыс істеп жатқан кәсіпорындарды
-ішкі және сыртқы нарықта аймақтың экономикалық беделін арттыру;
- шағын және орта кәсіпкерлігінің өнімділігін арттыруда жаңа
-бизнес-жобалар базасын қалыптастыру, оны іске асыру үшін қаржыландыру;
-аймақтың әлеуметтік дамуына бағытталған жобаларды дайындап, оларды қаржыландыру.
ӘКК келесі жұмыстарды атқарады:
жерлерді ӘКК меншігіне беру, мемлекеттік меншік активтерінің бөліктерін
ақпараттандыру жұмыстарын өткізу (көрме жұмысы, бизнес-конференция, семинарлар, консалтинг);
-өнімді халықаралық нарыққа шығару;
-кәсіпорындарда басқару технологиялары мен жаңа өнімдерді енгізу, сонымен
-әлеуметтік жобаларды дайындау және оны іске асыруға қатысу;
-инвестицияларды тарту мақсатымен болашағы зор шетел инвесторларымен, даму
-болашақта қаржы бөлуге болатын бизнес-жобалардың базасын қалыптастыру;
-жеке отандық және шетел капиталының қатысуымен бірлескен жобаларды
-мемлекеттік кәсіпорындар немесе ұйымдардың негізінде құрылған жаңа өндірістерді
ӘКК алдына қойған мақсаттарға жету жаңа жұмыс орындарын
Жергілікті мемлекеттік басқару органдары (әкімдіктер, мәслихаттар) ҚР Президенті
ӘКК-ның ұйымдастырушылық-құқықтық формасы – акционерлік қоғам болып
ҚР Президентінің шешімімен 2003 жылдың 13 мамырындағы ҚР-ның
Мемлекеттік республикалық және коммуналдық меншік объектілерінің кейбірлері, жерлер,
Мемлекеттік меншіктегі активтерді ӘКК-ға берудің мақсаты - ӘКК-ның
Осылайша ӘКК аймақтағы жобаларды іске асыру үшін
ҚР-ның үкіметі мен ӘКК арасындағы өзара байланыс Арнайы
Сонымен қатар ӘКК жобаларын іске асыру үшін салық
2.3 Аймақтық басқарудың нәтижелілігі мен тиімділігін бағалау
Әлеуметтік-экономикалық дамудың индикаторы - халықтың тыныс-тіршілігін қамтамасыз
-экономикалық дамудың индикаторы - өнімнің өсу қарқыны мен
-әлеуметтік индикаторлар - өнім шығармайтын саланың дамуы деңгейі
-жалпы көрсеткіштер - инфляция факторы мен деңгейін бағалау,
Аймақтық басқарудың көрсеткіштері деп мыналарды айтуға болады:
-валовтық аймақтық өнімнің ақшалай қорға қарым-қатынасы;
-ақшалай қордың материалдық құндылықтарды есептемегенде кәсіпорындардың айналымдық қаражатқа
-бір жұмысшыға өндірім және басқарудағы бір жұмысшыға келетін
-аймақтағы басқаруға кететін шығын үлесі.
бұл модельді елестету үшін аймақтардың көрсеткіштерін талдау керек.
Оңтүстік Қазақстан облысының негзгі экономикалық даму индикаторы 1-кестеде
Облыстың барлық аймақтарында 2004 жылғы физикалық өнімнің көлемі
ОҚО 2003 жылдағы бюджеті 599,75 млн. теңгеге орындалды,
Соңғы 5 жылда облыстың кәсіпкерлік құрылымдары айналымдағы қаражатты
Облыста кәсіпкерлік құрылымдарға қаржылық қолдау нәтижесінде жаңа
Шығыс Қазақстан облысының негізгі экономикалық даму индикаторы 2
2004 жылы ішкі айналым көлемі 1532,7 млн.долларды құрады,
2-кесте
Шығыс Қазақстан облысы экономикалық дамуының негзгі индикаторлары
Көрсеткіштердің атауы 2001 2002 2003 2004 өсу қарқыны
Үй шаруашылығын қосқандағы өнімнің физикалық көлемінің индексі %
Облыстағы ішкі сауда айналымы млн. доллар 1082,8
экспорт 538,8 599,6 560,2 868,7 - -
импорт 544,0 442,7 526,4 663,9 - -
Тұтыну бағаларының салыстырмалы индексі 108,0 106,5 106,2 107,3
өнеркәсіптегі көтерме бағалардығ салыстырмалы индексі 98,4 11,1 105,1
Номиналды орташа айлық жалақы, теңге 16832 18816 19787
Ресми жұмыссыздық деңгейі % 7,3 7,3 7,3 7,2
Ең төмен шығындармен ең жоғары нәтижелер ретінде анықталатын
3-кесте
Шығыс Қазақстан облысы бойынша трансакциондық шығындар
Көрсеткіштер 2005 жыл 2006 жыл 2007 жыл
Бюджет, барлығы 50 490 562,0 69 794 077,3
Мемлекеттік шығындардың жалпы сипаты (мың. теңге) 3 008
Мемлекеттік басқарудың жалпы қызметін орындайтын өкілетті, атқарушы және
Соның ішінде үкіметтің өкілетті органдары: 141 287,0 153
-Облыс мәслихатының аппараты 16 379,0 17 617,5 20
-аудан мәслихатының аппараты 124 908,0 135 892,6 167
Соның ішінде үкіметтің өкілетті органдары: 2 329 294,0
Облыс әкімінің аппараты 719 599,0 920 060,3 1
Аудан әкімінің аппараты (облыстық мәні бар қалалар)
Қаладағы аудан әкімінің аппараты, аудандық мәні бар қалалар,
Үкіметтің жергілікті органдар аппаратының саны 3 397 3
Облыстағы үкіметтің жергілікті органдарын ұстауға жұмсалатын барлық шығындар
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі уақытта экономика дифференцияциаланған территориялық даму проблемасымен сипатталады
Біздің көзқарасымыз бойынша, аймақтық басқару құрылған шаруашылық субьектілерінің
Облыстың аймақтық басқару жүйесіне кіретін мінездемесі ретінде аймақтың
Бірақ, аймақтық саясатты мінездемелейтін аймақ «дискриминациясы», әлеуметтік көзқараста,
Аймақтық басқару жүйесіндегі негізгі әрекеттесуші элементтер, біздің ойымызша,
Қорыта келе аймақтық проблемаларды зерттеуде жүйелік талдауды қолдану
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде жергілікті басқарудың түрлері мен
- Мемлекеттік саясатты жасау әдістерін конъюнктуралық факторларды емес,
- Әр түрлі әлеуметтік топтардың назарын жақсылап бақылау
- Мемлекеттік қызметтердің сапасын жақсарту және нәтижелілігін жоғарылату,
- Азаматтардың қажеттіліктерін толық қанағаттандыру және қызметті электронды
- Қызметкерлерді ынталандыру жүйесін өзгерту, жұмыс көрсеткішін бағалау
Орта және шағын бизнес кәсіпорындардың кооперациясының халықаралық тәжірибесі
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Қазақстан Республикасының әкімшілік-территориялық құрылымы туралы : Қазақстан
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік жергілікті басқару : Қазақстан Респ.
Айтаханов Е. Қазақстан Республикасының аймақтық дамуының жоспарлау процесстерін
Алдияров С. Қазақстан аймақтарының негізгі әлеуметтік-экономикалық индикаторлары және
Воронин А. Г. Муниципалды шаруашылықты басқару негіздері :
Шығыс Қазақстан сан бойынша - 2005 : жыл
Бердалиев К. Қазақстан экономикасын басқару негіздері /К. Бердалиев.
Шығыс Қазақстан сан бойынша: стат. жинақ - Алматы
Гаврилов А. И. Аймақтық экономика және басқару: жоғарғы
Гамарник Г. Облыс экономикасын басқару жүйесін жетілдіру /Г.
Гамарник Г. Н. Қазақстан экономикасын басқару : методология,
Гранберг А. Аймақтық экономика негіздері : жоғарғы оқу
Дорогов Н. Аймақтың экономикалық стратегия таңдауын негіздеу
Игнатьева А. В. Басқару жүйелерін зерттеу : жоғарғы
Мамыров Н. К. Қазақстан жағдайындағы экономиканы мемлекеттік реттеу
Минакир П. ФГР : федерация және жердің әрекеттесуі
Мухамбетов Т. Мемлекеттік басқару кризисі /Т. Мухамбетов //Транзиттік
Назарбаев Н. Ә. Қазақстан 2030. Барлық қазақстандықтар жағдайын
Назарбаев Н. Ә. Жаңа елдегі жаңа Қазақстан: 2007
Қазақстан Республикасының Ұлттық Статистика Агенттігі //Қолдану режимі :
Нурашева К. Аймақтық экономиканы басқарудағы жүйелік әдіс /К.
Павлов К. Ресей аймақтарындағы жергілікті басқару жүйесі және
Қазақстан аймақтары, 2003 жыл /А. Смаилов ред.. -
Рой О. М. Мемлекеттік және муниципалдық басқару жүйесі
Рустемов Н. Аймақтық басқарудың функциясы мен әдісі /Н.
Садлер Д. Жергілікті басқару органдарының жұмыс нәтижелілігін жоғарылату:
Сапаргали Ш. Аймақтық тұрақты даму моделдерін жасудың әлемдік
Қазақстанның жылдық статистикасы /Б. Т. Султанов ред. //Қазақстан
Чагучиев М. Ч. Аймақтар, экономика және басқару /М.Ч.Чагучиев,
Шыныбекова Д. Аймақтардың жергілікті дамуының бюджеттік бағдарламасының дамуын
Қазақстан аймақтары бойынша халықтың экономикалық белсендігі :
Айтаханов Е. Қазақстан Республикасының аймақтық дамуының жоспарлау процесстерін
Алдияров С. Қазақстан аймақтарының негізгі әлеуметтік-экономикалық индикаторлары және
Айтаханов Е. Қазақстан Республикасының аймақтық дамуының жоспарлау процесстерін
Алдияров С. Қазақстан аймақтарының негізгі әлеуметтік-экономикалық индикаторлары және
Айтаханов Е. Қазақстан Республикасының аймақтық дамуының жоспарлау процесстерін
Алдияров С. Қазақстан аймақтарының негізгі әлеуметтік-экономикалық индикаторлары және
Гаврилов А. И. Аймақтық экономика және басқару: жоғарғы
Гамарник Г. Облыс экономикасын басқару жүйесін жетілдіру /Г.
Гамарник Г. Н. Қазақстан экономикасын басқару : методология,
28
Әлеуметтік - экономикалық даму аймақтық бағдарламаларының мақсаттары
Шараларды орындау құралдарын нақтылау
Бағдарламаны қаржыландырудың негізгі көздерін анықтау
Бағдарламаларды орындау кезінде бақылауды іске асыру
Аймақтық бағдарламаның жалпы құрылымын анықтау
Аймақтың даму бағдарламасын ұйымдастырушылық жоспар жасау






Ұқсас жұмыстар

Аймақтық басқарудың концепциялық негіздері
Муниципалдық басқарудың аймақтық негізі
Ақпараттық жүйенің құрылымына қойылатын талаптар
Жеке тұлғаға несие берудің ақпараттық жүйесі
Бизнес жоспардың қысқаша құрылымы
Жергілікті бюджет түсімдері
Жергілікті бюджетті реттеу мәселелерін талдау
Баға нарық категориясы ретінде
Нарықтық қатынастарға сай қызмет ететін несиелік жүйенің мазмұны мен құрылымдық элементтеріндегі өзгерістерді сараптай отырып, Қазақстан Республикасындағы екінші деңгейдегі банктердің несиелеу тәжірибелері мен даму ағымына талдау жасау
Шағын кәсіпорындардың қызметін басқару