Жолаушыларды әуе арқылы тасымалдау
КІРІСПЕ....................................................................................................................2
1 ТУРИСТЕРГЕ КӨЛІК ҚЫЗМЕТІН КӨРСЕТУ................................................3
1.1 Көлік саяхаттарын топтастыру мен жобалау................................................-
1.2 Тасымалдау түрлерінің тиімділігін салыстыру............................................8
1.3 Әуе тасымалдауларын ұйымдастыру............................................................
2 ӘУЕ КӨЛІГІНІҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТУРИЗМДЕГІ МӘНІ..........................
2.1 Әуе тасымалдауларының дүние жүзіндегі жағдайы,тенденциялары.......
2.2 Құқық аспектілері............................................................................................
2.3 Әлемдегі әуекомпаниялар ...........................................................................
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ӘУЕ НАРЫҒЫ.............................
3.1 Көлік жүйесінің жағдайы, туризм үшін мүмкіндіктері ..............................
3.2 Әуе көлігінің қазіргі жағдайы.« Эйр Астана »
3.3 « Эйр Астана » әуекомпаниясының негізгі бағыттары..............................
3.4 « Эйр Астана » әуекомпания мәселелері
ҚОРЫТЫНДЫ.......................................................................................................
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР........................................................................
КІРІСПЕ
Жер бетімен және сумен тасымалдау түрлернің қаншалықты жедел
Адамдардың әуе көлігін ойлап табуы, бұл көлік түрінің
Мысалы, Мәскеуден Владивостокқа темір жол арқылы саяхаттау
Туризм мақсатымен трансконтиненталдық тасымалдауда әуе көлігінің бәсекелесі жоқ
Көпшілік туризмі әр жұмыс істейтін адамның бос уақытында
Еңбек қарым-қатынастарын реттейтін Норма бойынша, жұмыс-
шыларға берілетін демалыс 2-4 аптаға созылады. Сондықтан, адамдар
Осы жұмысымда жалпы тасымалдау түрлеріне мағлұмат беріп,әуе көлігінің
1 ТУРИСТЕРГЕ КӨЛІК ҚЫЗМЕТІН КӨРСЕТУ
1.1Көлік саяхаттарын топтастыру мен жобалау
Қазіргі уақытта көлік саяхаттары туризмнің жеке бір түріне
Көлік саяхаттарының топтастырылуында негізгі мінездемелерінің бірі – маршрут
Көлік түрлері моторлы және моторсыз бола алады. Моторлы
Маусымдық көлік түріне және аймақтың табиғи – климаттық
Трассаның құрылуы бойынша маршруттар сызықтық (бірінші нүктеден екінші
Саяхаттың ұзақтығы бойынша ұзақ және қысқа мерзімді болып
Меншік түріне байланысты маршрутта жалдамалы, мамандандырылған, жеке және
Көлік саяхаттарын топтастыру негізінде келесі кестені пайдалануға болады:
Таблица 1.
Әрине, автобус, әуе және темір жол саяхаттары ең
Таблица 2. Көліктің негізгі түрлерінің халықаралық туристік
Бағалау критерийлері
өзен кемесі теңіз кемесі темір жол автобустар жеңіл
Қозғалу қауіпсіздігі 7 5 6
Экологиялық қауіпсіздік 6 6 7
Тасымалдау ақысы 8 6 9
Жылдамдығы 1 2 6
Туристтің қалауы бойынша жол бойында тоқтау мүмкіндігі
2
1
1
8
10
1
Жолда ұзақ өмірлік қамсыздандыру мүмкіндігі
8
10
5
3
2
5
Сыйымдылық 7 10 6
Капиталды шығындар 2 1 5
Жайлылық деңгейі 8 10 2
Мобилділік 1 1 1
Барлығы 50 52 48
Осыдан, көлік түрлерінің рейтингі онша ерекшеленбейтіні көрінеді. Мұнда
Өзінің саяхатын жоспарлағанда, турист баратын жеріне жету жылдамдығы,
Приоритет бойынша, бұл талаптар келесідей бөлінеді: саяхат қауіпсіздігі;
Туристік кәсіпорындардың қызметкерлері көлік ұйымдарының негізгі міндеттерін білу
Жолаушыларды тасымалдау үшін лицензия алу;
Жолаушылардың қауіпсіздігін қамтамассыз ету;
Сертификаты бар көлік түрін ұсыну;
Қызмет көрсетудің жоғары сапасымен қамтамасыз ету(өз уақытында қызмет
Көлік қызметін көрсетумен байланысты құқық негіздерін білу туризм
Қазіргі кезде туристік саяхаттарды жобалаушылар үшін маршруттың көптеген
1) Маршруттың негізгі көрсеткіштері: түрі; қиындық категориясы; ұзындығы(км)
2) Маршрут бойынша туристерге қызмет көрсету және саяхат
3) Инструктор – методист, экскурсовод, гид-аудармашы, т.б. қызмет
4) Жарнамалы – ақпараттық және картографиялық материалдарды дайындау;
Әрине, көлік саяхаттарын құрастыру туроператорлардың қызметімен байланысты. Сондықтан,
Кейде туристерді қарсы алуда мүдделі ақшасы бар туроператор
Фирма жұмысшылары турагенттердің сұраныс азайған саяхатты өзінің жарнамасына
Осылай, сату көлемін ұзаққа сақтап, турөнім үшін әдеттегідей
1.2 Тасымалдау түрлерінің тиімділігін салыстыру
Тасымалдау түрлерінің әрбіреуінің өзіндік тарихы, әдіс, тәсілдерінің, аппарат
Дүние жүзіндегі туристік және пассажирлік тасымалдаудың механикалық түрлерін
автомобильдік 41 %
әуе
темір жол
теңіз және өзен 8
Баратын жерден қаншалықты алыс екені өте маңызды.
Жақын жерлерге жаяу бара салу немесе велосипедпен бару
Бірақ та тасымалдау түрінің тиімділігін бағалау және таңдау
Автомобиль, темір жол және әуе тасымалдауларының тиімділігін салыстыру
Сурет 1.
Мәселен, АҚШ-та жолаушылар мен жүктің автомобильді тасымалдауы дамыған.
Европада автомобиль және темір жол көлігі дамыған. Франция
Германияның темір жолы – маңызды тасымалдаушы. Әр күн
Испания дүние жүзіндегі туризмнің маңыздылығы мен көлемі бойынша
Таблица 3. Туристердің Испанияға келетін көлік түрлері
Туристер саны, млн. адам
1995жыл
1999жыл
Келу көрсеткіші
Көрушілер
Туристер
Экскурсанттар
57 594
38 803
18 791
76 392
51 772
24 642
Тасымалдау түрі
Әуе
Темір жол
Автомобилді
Теңіз
27 746
0 241
9 108
1 707
37 701
0 446
11 644
1 981
Келу мақсаты
Демалыс
Іскерлік және
33 370
3 376
2 057
41 973
3 485
2 289
Кейбір мемлекеттерде темір жол жоқ . Мысалы, Ауғаныстан,
Жолаушылар мен туристерді тасымалдау жүйесінде басқа маңызды фактор
1.3 Әуе тасымалдауларын ұйымдастыру
• Әуе билеттері
Жолаушы мен тасымалдаушы арасындағы Контракттың дәлелі – билет
Әуе билеті атаулы болып келеді де, онда барлық
Әр түрлі әуекомпаниялардың билеттері әртүрлі безендіріледі, бірақ барлық
Жолаушылардың фамилиясы билетте (паспортта француз тілінде жазылса
да )ағылшын тілінде жазылады. Әйел фамилиясының алдында Ms
еркек фамилиясының алдында Mr (мистер) деп жазылады.
Жолаушыларды әуе арқылы тасымалдау
Сурет 2.
Жолаушылардың тұлғасын куәландыратын құжаттар:
1) Ресейдің және ТМД мемлекеттерінің азаматтары үшін жолаушылардың
Құжаттарын жоғалтып алған ТМД азаматтарына, мұнда орналасқан консулдық
РФ азаматтары ТМД мемлекеттеріне барған кезде, олардың ресейлік
2) Шетелдіктер, азаматтығы жоқ адамдар мен саяси эмигранттар
Ұшу маршруты ұшақ отырулар жасаса, әлде жолда рейс
Егер де жолда ұшақ отырып, бірақ ұшақ және
Әуекомпаннияның класы билетте әріпті символ арқылы көрсетіледі: бірін-ші
“Air France” (Франция) ірі әуекомпанияның класы ерекшеленеді:
Espace – 180 (бірінші класқа сәйкес);
Espace – 127 (бизнес-класқа сәйкес);
Economical (экономикалық класс).
Рейс номері және әуе компания коды сәйкес символдармен
Басқа кейбір әуекомпаниялардың кодтары:
SU – Аэрофлот – Ресейдің халықаралық әуе жолдары;
AF – Air France – Франция;
DL – Delta Air Lines – АҚШ;
AY – Finn Air – Финляндия;
BA – British Airways – Англия;
CY – Cyprus Airways – Кипр және т.б.
Күні (мезгілі) “бару” және “қайту” графасында жазылады. Ашық
Ұшып кету уақыты әрдайым жергілікті сағат бойынша көрсетіледі.
Билеттің пайдалану мерзімі билет типіне байланысты қойылады. Бірақ
Билеттің пайдалану мерзімі келесі жағдайда ұзартылады:
егер жолаушы орын сатып алып, рейс іске асырылмаса;
маршрут бойынша тоқтау болмаған жағдайда (бұл жолаушы үшін
егер тасымалдаушы күнтізбе бойынша ұшуды іске асырмаса;
жолаушы сервистің басқа класы ұсынылса;
егер тасымалдаушы билетте көрсетілген орынды ұсына алмаса.
Бұл жағдайларда билеттің пайдалану мерзімі тасымалдау Ережелеріне сәйкес
Жолаушылардың жолда қайтыс болған кезінде ,оның қасында болған
Статус билетте символдармен көрсетіледі:
OK – бұл рейске орын броньдалған болса
RQ – орын сұралып тұр, бос орын болса,
Жоғалып қалған билет ұшудың алдында, оның сатылып алған
Егер де жолаушы рейске кешігіп қалса, тасымалдаушы оны
• Регистрациялану және тасымалдау шектері
Жолаушы регистрациялану орнына рейстің басталуына дейін тасымалдау- шы
Егер де жолаушы белгіленген уақытта келмей қалса және
Қауіпсіздік ережелері бойынша, тек жолаушы жүгін өткізіп, оның
Көптеген мемлекеттерде аэропорттағы бірінші және бизнес-класс жолау- шыларын
Бірінші класс жолаушылары арнайы VIP жоғары комфортабелді күту
Егер жолаушы өзінің мінез-құлқымен, ақыл-ес және физикалық жағдайы-
Тасымалдаушы келесі жағдайларда тасымалдаудан бет бұруы мүмкін:
тасымалдаушы белгілеген нұсқаулар мен Ережелерді бұзу;
қауіпсіздік және т.б. қызметтерге бағынбау;
жолаушының міндетті құжаттарының жетіспеушілігі;
егер тасымалдау билеті заңды түрде емес сатылып алынса
егер ұшу купондарында жолаушы аты біреумен өзгертілсе.
Ересек адамдарсыз балаларды, инвалидтерді, екіқабат әйелдерді немесе ауру
• Туристік жүкті тасымалдау
Жолаушы (турист) жүк түрінде келесі заттарды тасымалдауға құқықсыз:
ұшақ жолаушыларына, борт мүлкіне қауіпті заттарды;
ұшып келу, ұшып кету және транзитті мемлекет заңдары
лерімен тасымалдауға тыйым салынған заттарды;
тасымалдаушының ойы бойынша, өзінің салмағы, көлемі, түрі бойын
ша тасымалдауға ыңғайсыз заттарды;
тез бұзылатын және сынғыш заттарды;
дәрімен атылатын қаруларды (аң аулау және спорттық қарудан
және амуницийді;
6) ақша, зергерлік бұйымдарды, алтын металдарды, күміс
7) жабайы аңдарды;
8) Ережеге сәйкес т.б. заттарды.
Одан басқа жүкте келесі заттарды тасымалдауға тыйым салынған:
Егер регистрацияланған жүк керекті түрде оралмай, қауіпсіздік ережелер-ін
Қауіпсіздікке байланысты жолаушының рұқсатымен тасымалдаушы жүкті тексеруі мүмкін.
Егер тасымалдаушы жүкті қабылдап, оны регистрациядан өткізсе, ол
Кейбір жағдайда, Ережелерде белгіленген, жолаушымен келісіліп, жүкті басқа
Ережелерде белгіленген нормаларға немесе тасымалдаушы талаптарына сәйкес жолаушы
Әдетте, Ереже бойынша, ақысыз жүкті тасымалдау нормасы –
Жүктің арттық килограмы үшін Ережеге сәйкес қосымша ақша
Кейбір тасымалдаушылар жүктің орын санына байланысты жүкті ақысыз
Қосымша төлем арқылы жолаушы шектен асып кететін тексерілген
Жолаушы өзімен бірге ұщақ салонына алатын жүк регистрациядан
Соңғы нүктеге келгенде, жолаушы жүкті анықтайтын бирка мен
Жолаушының ешбір шағымсыз жүгін алуы – жүктің тасымалдауға
Жануарлар (мысық, иттер, құстар, т.б.) тасымалдауға тек денсаулығы
Соқыр және саңырау немесе физикалық қуатсыз жолаушылардың қасын-дағы
• Жаулаушыларға қызмет көрсету атрибуттары
Сервис (қызмет көрсету) және комфорт деңгейі әуекомпанияның класына,
Жайлықты құратындардың бірі – жолаушы орнының типі мен
Кейбір жағдайларда орындыққа портативті телевизорлар қосылған. Кейбір әуекомпаниялар
Осындай жүйенің лидері SAS әуекомпаниясы болып табылады. Ондағы
Ұшақ бортынан жерге факс, телеграмма жіберуге мүмкіндік бар.
Комфорттың ерекше деңгейімен “Air France” әуекомпаниясы ерекшелене- ді.
Трансконтиненталдық рейстерде ыстық тамақ әрбір 4 сағат сайын
Кейбір әуекомпаниялар дәстүрлі емес қызмет көрсетеді: көп рет
Бизнес туризм жолаушыларына комплекті қызмет көрсету үшін әуеком-
Комфорттың маңызды атрибуттары – шу мен вибрацияның ұшақ
2 ӘУЕ КӨЛІГІНІҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТУРИЗМДЕГІ МӘНІ
2.1 Әуе тасымалдауларының дүние жүзіндегі жағдайы, тенденциялары
Халықаралық туризм адамдардың мемлекеттен мемлекетке қозғалуы туралы айтады.
Жартысынан аз халықаралық саяхаттар жер жолдары арқылы жүзеге
Жылдағы халықаралық саяхаттар Европа ішінде ерекше таралған. Өйтке-
1992 ж. саяхатшылардың 5 % ғана халықаралық тасымалдауда
Туризм индустриясында және әлемдік экономикада әуе көлігі маңызды
Өсудің жоғары темптері тек индустриалды және жаңа индустриалды
Тасымалдауда топты тасымалдау өсу темпі басым – жылына
Әуе көлігі индустриясы экономикалық және саяси өзгерістерге өте
Әуе тасымалдауларына сұраныс реактивті двигательдердің пайда болуы- нан
Халықаралық әуе тасымалдаулары негізінен Солтүстік Америка, Европа, Япония
АҚШ ең ірі жоспарланған әуе тасымалдауларының ішкі нарығына
Солтүстік Атлантика әлемнің ең көп баратын маршруты болып
“Боинг” компаниясының “Current Market Outlook” басылымына сәйкес әлемдік
Келешекте толған маршруттар туризм және халықаралық сауда тез
Төмендегі суреттен келешектегі өсудің 40 %-і Азия –
Таблица 5.
Туристік бағыттар
Тасымалдаудың орташа жылдық өсімі, ПМП
Европа-Африка
1,9
Латын Америкасы
2,1
Европа-Латын Америкасы
2,5
Солтүстік Америка-Латын Америкасы
3,8
Азия-Европа
8,8
Солтүстікатланттық маршруттар
9,8
Европа ішінде ұшу
11,2
Транстынықмұхиттық маршруттар
13,3
Солтүстік Америка
22,7
ВАТ ішіндегі маршруттар
23,5
Ең толған европалық маршруттар Лондонда басталып, оған Лондон
2.2 Құқық аспектілері
Жолаушыларды әуетасымалдау халықаралық қатынастарда “халықаралық әуе тасымалдауларының негізгі
(1929 ж. 12 қазанынан 1955 ж. және 1975
Бұл Конвенцияның шарттары жолаушылар мен жүкті әуетасымалдаудың
бәріне қолданылады.
Сонымен қатар, мұндай Ережелер ұлттық заңдармен, үкімет қаулысымен,
кодекстермен реттеледі.
Егер де тасымалдау чартерлік режимде жүзеге асырылса, онда
Осы құжаттар бойынша келесі анықтамалар қабылданды.
Ішкі әуетасымалдау – бұл ұшып кету, ұшып келу
Халықаралық әуетасымалдауы – бұл ұшып кету және ұшып
Жолаушылардың әуетасымалдауына оның ұшу алдындағы тексеруден өту кезінен
Азаматтық авиацияның маңызы зор халықаралық ұйымдары – ICAO
Олар халықаралық азаматтық авиацияның дамуының стратегиялық бағы- ты
Әр ұйымның көпжылдық қызмет ету тежірибесі бар.
ICAO (International Civil Aviation Organization) – 1944 ж.
IATA халықаралық ұйымы (The International Air Transport Association)
көлігін пайдаланушылар үшін әуекомпаниялардың бірігіп, ұшу қауіпсіздігін әуетехникасының
Бүгінгі күнге IATA ұйымында дүние жүзінің 130 астам
Соңғы мәліметтерге қарағанда азаматтық авиация жыл сайын 1
Дүние жүзіндегі әуекөлігі дамуын жобалау ICAO, IATA мәліметтерінде,
негізделеді.
Бұл болжамдардың әлемдегі жалпы мемлекеттері бойынша нәтижесі төмендегі
Европалық Одақ ішінде тасымалдауларды жаңарту, жақсарту сұрақтары-мен көлік
Европалық Одақ жұмыс этаптарының бірі – оған кіретін
Ұшуларды либерализациялау әуекомпаниялар арасындағы бәсекелестікті шиеленістірді. Бұл бағалардың
Эксперттердің мәліметтері бойынша, әр жыл сайын европалық әуетасымалдаушылардың
- Егер борт күнтізбеден 2,5 әлде одан да
- Егер артық билет сатылып, жолаушыға орын табылмай
- Жоғалтылған жүк компенсациясы 1000 және одан да
- Егер жолаушыларды күту залында ә сағаттан
- Егер кешігу 5 сағаттан артып кетсе,
Ресей мен Қазақстанның ешбір әуекомпаниясы Европалық Әуетасымалдаушылар Ассоциациясына
Қазақстан әуекомпаниялары рейстердің ұзақ кешігулері кезінде жолаушылар мүдделерін
Министрлікпен нормативті-құқықты базаны жетілдіру, сонымен қатар, рейстердің ұзақ
Әуе саяхаттарын жоспарлау мен ұйымдастыру барысында мамандарға келесіні
әуе ұшуларының нормативті – құқықты базасын;
класқа байланысты әуекомпаниялардың ұсынатын қызметтерін, және олардың айырмашылығын;
әуебилеттерінің резервация жүйесін;
жүкті дайындау және тасымалдау ережелерін;
чартерлік тасымалдауларды ұйымдастырудың ерекшеліктерін;
аэропорттарда қызмет көрсету жүйесін;
туристік ұйымның әуекомпаниямен қарым-қатынас тәртібін;
әуемаршрутындағы туристік топтың бастығының жұмысын ұйымдастыру, оның міндеттері
ұшулардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жүйесін;
жолаушыларды сақтандыру ережелерін.
«Қазақстан Республикасының көлік туралы» заңы көлік кәсіп-орындарының клиент
Туристік кәсіпорындар мен әуекомпаниялар келіссөзге отырған кезде, туристер
Әуекомпанияларда келісімдердің стандартты формалары бар. Көптеген жағдайларда туристік
Ағылшын тілінен аударғанда, «Чартер» ― кеме иесі мен
Чартерлік авиациялық маршрутты ұйымдастыру ― негізделген есептеуді қажет
Таблица 4.
Әуекөлігі дамуының болжамы
Жылдар бойынша тасымалдау түрлері
1982
1992
1993
2003 1982-1992 1993-2003
Халықаралық 496,5 979,4 1045,6 1960 7,0 6,5
Ішкі 640,3 973,2 925,2 1485 4,3 4,0
Барлығы 1136,8 1952,6 1970,8 3445 5,6 5,5
2.3 Әлемдегі әуекомпаниялар
Әуе тасымалдауларын ұйымдастыру өте қиын. Ол әуекемелерін, жерде-гі
КСРО кезінде бір ғана «Аэрофлот» мемлекеттік әуекомпаниясы бола-тын.
Халықаралық әуетасымалдау нарығында әртүрлі ұлттық компаниялар-дың қуаттары мен
Жоспарланған әуе тасымалдаулары жалпы халықаралық жолаушылық тасымалдаудың 17
Халықаралық жоспарланбаған әуе көлігі нарығында чартерлік компания- лар
Чартерлік әуетасымалдаулары, жеке алғанда, әуе көлігінің сұранысына кризис
Әуекомпаниялардың топтастырылуы белгіленген критерийге байланысты болады, сондықтан ол
Бірақ жекелеп талдағанда, кейбір европалық және жапон әуекомпания-
Солтүстік Америка бірінші 10 компаниялардың 5-іне ие бола
Ал европалық компанияларға келетін болсақ, 1991 ж. 10
“Пан Американ” және “Истерн” әуекомпанияларының жойылуы “Амери- кан
Европалық әуекомпаниялар ішкі өсу (“Люфтганза”, KLM) немесе
Европалық әуекомпанияларының айналым бойынша топтастырылуы ПКП көрсеткіші бойынша
Азия – Тынықмұхиттық аймақ әуекомпанияларына өсудің жоғары темп-тері
“Катэй Пацифик” (Гонконг), “Чайна Эйрлайнс” (Тайвань) компаниялары Оңтүстік-Шығыс
Азия – Тынықмұхиттық компаниялардың айналымы солтүстікамерикалық компанияларға қарағанда
Латын Американың негізгі әуекомпаниялары халқы көп ірі мемлекеттерде
80-жылдардың соңында әуекөлігі индустриясында бірігулер мен құйылу- лар
• бүкіл әлемдегі кең байланыстардағы қажеттілік;
• операциялардағы масштабтан экономдау қажеттілігі;
• терминалдағы кеңісік және бос терезе алудағы
• жаңа дистрибьютерлік каналдарға кіру мүмкіншілігі.
1992 ж. “Эйр Франс” компаниясы ұлттық банктердің қолдауымен
“Иберия” кейбір оңтүстікамерикалық компаниялардың акцияларын сатып алды. Негізгі
Қаржы жағынан күшті “Бритиш Эйруэйс” компаниясы “ЮСАЭР”-дың
6-орын алып, Шығыс жағалауындағы ішкі маршруттардың 40 %
“ЮСАЭР” компаниясының қаржы жағдайы “Бритиш Эйруэйс”-ке қара- ғанда
Дүниежүзіндегі әуе индустриясындағы ең ірі консорциум 1993 ж.
Әуекомпаниялар арасында альянсты құру туралы келісімдері белгілі бір
• Коммерциялық қызметтердің бірігуі, мысалы, “Свиссаэр”, САС және
• Бірге басқару мен қаржыландыру туралы келісім.
• Холдингті топтарды құру туралы келісім. Холдингті
Халықаралық бизнес, әсіресе халықаралық туристік бизнеске тәуелді болмау
Мысалы, “Эйр Франс” компаниясы ТФИ туроператорын, “ТАП Эйр
Екіншіден, туристік компаниялармен серіктес қарым-қатынастарын орна- ту саясаты
Диверсификациялық саясат туристік сектормен шектелмейді. Мысалы, “Эйр Франс”
Соңғы жылдары әуетасымалдау индустриясының өкілдері мен кредиттік карточкалар
Air France (Франция)
Дүние жүзінжегі ең ірі әуекомпаниялардың бірі – Эйр
Қызмет көрсету бірнеше категорияға бөлінеді. Европа ішінде қысқа
Espace – ұшақтың бас жағында жеке салон және
Tempo – туристік, әлде экономикалық класс – жайлы
Ұзақ (4 сағаттан асатын) және трансконтиненталды рейстерде жолаушыларға
Espace Premiere (1-ші класқа сәйкес);
Espace Affaires ( бизнес-класқа сәйкес) – бұл кластағы
Espace Premiere және Espace Affaires типтегі
Әрбір орындық жеке наушниктермен жабдықталған, олар арқылы музыка
Economical - экономикалық класс. Билет бағасы арзан
Бүгін Эйр Франс Мәскеу, Санкт-Петербург және Киев қалаларынан
Рейстерді Boeing 7376 Airbus 320 ұшақтары арқылы орындайды.
Эйр Франс Дельта Эйр Лайнз, Аэромексико және
DELTA Airlines (АҚШ)
«Дельта» әуекомпаниясы 1924 ж. құрылды(АҚШ). Ең алғаш жолаушылық
«Дельта» - дүниежүзіндегі рекордты табысы бар және
3 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ӘУЕ НАРЫҒЫ
3.1 Қөлік жүйесінің жағдайы, туризм үшін мүмкіндіктері
ҚР - ның 2030 жылға дейін дүние жүзінің
Республиканың территориялық ерекшелігіне байланысты Қазақстан көлігі маңызды роль
халық тығыздығының салыстырмалы төмен болуы;
кеңістіктің кең болып, экономикасының біріңғай емес қалуы;
ірі шетел нарықтарынан алыстығы ( Германия немесе Шығыс
Көлік туристерге көрсетілетін қызметтердің негізгілерінің бірі және инфроқұрылымның
Статистикалық мәліметтерге сәйкес жер көлігі магистральдарының ұзындығы ―
ҚР – нан шығу туризммен айналысу барысында туристтердің
данатын көлік түрі ― әуе. Оған бірнеше себеп
авиация – алыс қашықтыққа баратын кезде қолданылатын көліктің
қызмет көрсетудің жоғары сапасы шетелге түрлі мақсаттармен баратын
туристік кәсіпорындардың бизнесінің диверсификациясы болуы мүмкін. Өйткені олардың
Қазіргі кезде ҚР территориясында ондаған әуекомпаниялардың әуе көліктері
Қазақстанның әуе нарығы туристерге қызмет көрсетуде олжалы өйткені
секілді аймақтар арасындағы жолдардың қиылысында орналасқан.
Халықаралық туристік тасымалдауларда темір жол көлігінің маңызы аса
Көліктің дамуының приоритетті бағыттарының арасында қасиет- ті салымдар
Туристік кәсіпорындар үлкен табыстарға жету және мәселелерді шешу
Батыс Европалық мемлекеттерде туристер тасымалданатын көлік түрлері-нің ішіндегі
Мұндай саяхаттарды ұйымдастыру кезінде турфирмалар келесіні зерттеп білуі
туристерге темір жол көлігімен қызмет көрсетудің құқық негіздерін;
өз және басқа мемлекттердің территориясында туристерді темір жол-мен
туристерді және жүкті тасымалдау ережелерін;
тасымалдаушының жауапкершілігі мен міндеттерін;
мамандандырылған туристік поездердегі қызмет көрсету специфи-касын.
Туристік темір жол маршруттарында ргафиктік халықаралық поездермен тасымалдауларды
Алматы – Урумчи, Астана – Берлин, жүзу жолмен,
Соңғы жылдары туристерді тасымалдауда Қазақстанда автобустық сая-хаттар көбейе
Батыс және Солтүстік Қазақстанның, кейбір туристік кәсіпорындары Германия
Шоп-туристер бұрынан бері БАӘ, Пәкістан, Туркия, Қытай, Ираннан
Республиканың халықаралық автомобильді тасымалдауларда қарым-қатынастарды реттейтін 7 негізгі
қол қойылды.
Халықаралық тасымалдауларда Қазақстанда ең аз үлесін – су
Круизді турлардың ең ірі нарықтары – АҚШ, Ұлыбритания,
Өзен саяхаттары мен экскурсияларын назардан тыс қалдыруға болмайды.
Қазақстанда ұзындығы 10 км. басталатын 10 000 өзен
Қазіргі кезде кейбір турфирмалар, клубтар мен спорттық туризм
3.2 Әуе көлігінің қазіргі жағдайы. « Эйр Астана
Бүгінгі күнгі Қазақстандағы әуе саяхаттары көлік саяхаттарының көпшілік
ҚР әуе кәсіпорындары Астана, Алматы және т.б. қалалардан
Әуекомпаниялар ― бұл аймақтық, ұлттық және халықаралық деңгейлерде
Қазақстан дүние жүзінің 188 мемлекеттерінің ішінде халықаралық әуе-көлігі
Туристерді тасымалдауды қазақстандық және шетел әуекәсіпорындары-ның графикті ұшақтарымен
Әуекәсіпорындары көптүрлі қызметтер ұсынады: жолаушыларды тасы-малдау, жүкті, поштаны
Кейбір әуекомпаниялар жолаушыларға ыңғайлы болу үшін рокардты бағыттар
3.3 «Эйр Астана» әуекомпаниясының негізгі бағыттары
• Компания профилі
ЖАҚ «Эйр Астана» Қазақстан Республикасының Юстиция Министірлігі-мен 2001
Әуекомпания біріктірілген кәсіпорын болып табылады (акцияның 51%-і ҚР
«Эйр Астана» халықаралық және ішкі бағытта жүйелі рейстерді
«Эйр Астана» батыс үлгісінің әуекомпаниясы және IATA -
Қызмет көрсетудің жоғары стандарттары «Amadeus» Глобалді Дистри- бьюторлық
2002 жылдың мамыр айында әуекомпания ILFC (АҚШ) компаниясынан
2004 жылдың жазында әуекомпания 5 Фоккер – 50
«Эйр Астана» келесі магистральді маршруттар бойынша әуетасымалдау-ларын орындайды:
Алматыдан: Астана, Атырау, Ақтөбе, Ақтау, Орал, Пекин, Дубай,
Астанадан: Амстердам, Франкфурт, Ганновер және Мәскеуге;
Атыраудан: Амстердам және Франкфуртқа;
Қарағанды мен Қостанайдан: Ганновер және Франкфуртқа;
Оралдан: Амстердамға.
Жазғы маусымдық маршруттар:
Алматыдан: Анталья, Бодрум, Даламан және Измирге (Туркия);
Ақтөбе және Қарағандыдан: Кельн, Штутгартқа (Германия);
Қарағанды және Қостанайдан: Ганновер және Франкфуртқа (Герма-ния);
Павлодар және Өскеменнен: Ганновер (Германия).
Қысқы маусымдық рейстер Алматы және Бангкок ( Тайланд)
Фоккер – 50 әуекемелерін алғаннан кейін аймақ орталықтарын
Қазақстан Республикасының JAA (ұшу эксплуатациясына пайдалануын бақылау бойынша
«Эйр Астана» басқарушылары әуетасымалдауларын ұйымдастыру облы-сындағы тәжірибелі профессионалдар
Екіжақты қарым-қатынастар: • см. Лист
• Қызмет көрсететін аэропорттар
Қазақстан Республикасы территориясында
«Эйр Астана» жүйелі рейстер жасайтын ҚР-ғы аэропорттардың барлығында
Осындай әуежайлардың көбісінде «Эйр Астана» қызметінің арнайы униформадағы
Әуежайлардың көбісінің бақылау пункті (халықаралық және ішкі рейстер
Ерекшеленетін әуежайлар:
Алматы а/п
Ақтау а/п
Атырау
Қарағанды
Уральск
Халықаралық және ішкі рейстер үшін бөлек зоналар
Халықаралық және ішкі рейстерге қызмет көрсететін бөлек аэровокзалдар
Халықаралық және ішкі рейстерге қызмет көрсететін бөлек зоналар
Халықаралық және ішкі рейстерге қызмет көрсететін бөлек зоналар
Халықаралық және ішкі рейстерге қызмет көрсететін бөлек аэровокзалдар
Бір аэровокзал
Бір аэровокзал
Бір аэровокзал
Көптеген әуежайларда бөлек төлемақыға VIP - залдар мен
Алматы қаласының Халықаралық әуежайы ерекше болып келеді. Бизнес-класс
Қазақстан Республикасынан тыс жолаушыларды тексеру, терминалға жет-кізу және
Халықаралық әуежайларда да «Эйр Астана» өзінің бизнес-класс жолау-шыларына
Астында халықаралық шетел әуежайлары туралы пайдалы ақпарат бе-рілген:
//-//-//-// стр. 2 из 2
ҚОРЫТЫНДЫ
Туристерге көлік қызметін көрсету-туризм индустриясын құрастырушы
бөліктерінің бірі.1991 жылға дейін бұрынғы КСРО-да автомобилді,өзендік,теңіздік,темір жол
Қазіргі кезде туризмде қызметпен қамтамасыз ететін бірыңғай көлік
Кез келген адамға күнде немесе жиі болатын
– саяхаттың негізгі және қосымша мақсаттары;
баратын жерінің бағыты мен орналасуы.
Ал таңдаудың альтернативасы болса,келесі факторлар да маңызды әсер
• маусымдық;
• жылдамдық;
• ақпарат алудағы жайлылық(мысалы,терезе жанында отыру қозғалыс кезінде
• қауіпсіздік;
• жүктің болуы;
• тұтынушының төлеу қабілеттілігі;т.б.
Жалпы,жұмыстың басында айтылып кеткендей,ешбір көлік түрі барлық талаптарға
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1 Тынчерова З.В., Ягофаров Г.Ф.Основы планирования и организации
2 Гуляев В.Г. Туристские перевозки. -М.: Финансы и
3 Биржаков М.Б., Никифоров В.И. Идустрия туризма: ПЕРЕВОЗКИ.-С.-Пб.:
4 Гуляев В.Г. Организация туристской деятельности.-М. : Нолидж,
5 Boeng,Current Market Outlook,1994
6 Кулешов А.А. Роль международных организаций в деятельности
7 Развитие туризма в крупнейших странах//Туризм.Практика,проблемы,перспективы.-1997.-№2.
8 Общие условия перевозки пассажиров и багажа(обобщенное изложение
9 Перевозки(глоссарий терминов международного туризма,часть 4).// Под. Ред.
10 Покупаем авиабилет//Спрос(туристские услуги).-1996.-№3.
11 Азар В.И. Транспорт и туризм.-М.:Транспорт,1973.
12 Шамакина К.Е.Организация групповых путешествий на самолетах и
13 Петров С.В., Шапакина К.Е. Планирование и организация
14 Словарь международного воздушного права.-М.: Международные отношения,1985.-251с.
15 Hoare,Robert.The story of aircraft and travel by
16 Тhomas Cook Int.Air Travel Handbook.Thomas Cook LTD,NTC
17 Мамедов Л.А.Технологические системы обеспечения туристских услуг№өМ№;ЦРИБ ТУРИСТ,1988.-81с.
18 Соболин В.А. ,Макаров Е.В. Воздушный транспорт мира
19 Хартия туризма(одобрена в 1985г. На первой сессии
20 Чикагская конвенция о международной гражданской
21 Енев Н. Экономика и организация туристского бюро
22 Ильина Е.Н. Менеджмент транспортных услуг.-М.: РМАТ,1997.
23 Гуреев С.А., Копылов М.Н. Транспортное право.-М.:Издательство Университета
24 Воздушные перевозки пассажиров,багажа,грузов и почты.-М.: Транспортные
25 Шамакина К.Е. Основы организацийтранспортных путешествий.-М.:ЦРИБ,1982.
56
Жолаушыларды әуе арқылы тасымалдау
ЖҮК ТАСЫМАЛДАУДЫҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ РЕТТЕЛУІ
Жолаушы тасымалы
Қазақстанның туристік индустриясын дамытудағы көліктік инфрақұрылымның ролі
Көліктер түрі
Тасымалдау шартының түрлері
Жолаушы мен жүктерді халықаралық тасымалдау
Экспрес ЖШС интермодалды технологияны және GPS жүйесін пайдаланып жүк тасымалдауды жетілдіру
Алматы облысының көлік инфрақұрылымы мен коммуникациясының қазіргі жағдайы мен келешектегі даму жобалары мен олардың негізгі болашақ экономикалық, сондай-ақ саяси тенденцияларын анализдеу
Көлік кешенін және байланысты басқару