Адамгершілік тәрбиесі
Кіріспе.
Қазақстан тарихының тәрбиелеушілік мүмкіндігін жүзеге асыру жолдары.
Тарих пәнінің тәрбиелік маңызы.
Адамгершілік тәрбиесі.
Тәрбиенің түрлері.
Оқушыларды отаншылдыққа, ұлтжандылыцқа, барлық халықтармен достыққа тәрбиелеу.
Бейбітшілікке тәрбиелеу.
Тарихты оқыту барысында оқушыларды еңбекке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
Экологиялық тәрбие беру жолдары.
Діннің адамзат тарихындагы рөлін әділдік тұрғысынан ашып көрсету
Қазақстан тарихын оқыту барысында окушыларга эстетикалық тәрбие беру.
Қорытынды.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
Кіріспе.
Тақырыптың өзектілігі:
Қазақстан Республикасы тәуелсіз даму жолына енді ғана түсті,
Мұны жүзеге асыратын Қазақстанның қазіргі жас азаматтары, мектеп
Тақырыпты мақсаты:
Сондықтан да біз қазір (Қазақстан мектептеріндегі) тәрбиенің мақсатын
Тарих сабақтарында оқушылардың дүниеге ғылыми көзқарасы қалыптастырылады, адамгершілікке,
Оқушылардың дүниеге ғылыми көзқарасын қалыптастыру дегеніміз — табиғаттың
Тақырыптың міндеттері:
-Тәрбиенің маңызын жалпы ғылыми түрде түсінік беру
-Тәрбиенің турлерін толық баяндап өту.
Тәрбиенің түрлерінің арқайсысының қоғамға қажет екендігін кең түрде
-Адамгершілік тәрбиесіне оның Қазақстанда алатын орны туралы айтып
- Тарихты оқыту барысында оқушыларды еңбекке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
-Оқушыларды отаншылдыққа, ұлтжандылыққа, барлық халықтармен достыққа тәрбиелеу.
-Діни тәрбиенің қазіргі қоғамға қажеттілігін айқындау.
I.ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫНЫҢ ТӘРБИЕЛЕУШІЛІК МҮМКІНДІГІН
1.1.Тарих пәнінің тәрбиелік маңызы.
Тарих пәнінің тәрбиелеушілік мүмкіндігі өте мол. Өйткені ол
Бірақ мұндай құнсыз оқиғалар білім, тәрбие ретінде құнды,
Қазақстан Республикасы тәуелсіз даму жолына енді ғана түсті,
Мұны жүзеге асыратын Қазақстанның қазіргі жас азаматтары, мектеп
Кеңес елі тұсында тарих пәнін оқыту барысында оқушыларды
Сондықтан да біз қазір (Қазақстан мектептеріндегі) тәрбиенің міндеттерін
Оқушылардың дүниеге ғылыми көзқарасын қалыптастыру дегеніміз — табиғаттың
Бұған Қазақстан тарихынан нақты мысалдарды көптеп келтіруге болады.
Ежелгі Қазақстан тарихы оқулығында алғашқы адамдардың пайда болуы,
Сол өзгерістердің бәрі қажеттіліктен, демек даму зандылығынан туды.
Туыстық жақындығы бар адамдар ғана бірігіп үй салатын
Қазіргі заманғы сурет өнерінің тамаша туындыларының түп-тамыры ежелгі
Сол сияқты осы заманғы биіктігі 150 қабатқа дейін
Оқушылардың дүниеге ғылыми көзқарасын қалыптастыру күрделі жұмыс. Осы
1.2. Адамгершілік тәрбиесі.
Адамгершілік (мораль) қоғамдық сананың бір формасы. Адамның қоғамдық
Демек адамгершілік тәрбиесі, тәрбиенің басқа салаларымен, ба-ғыттарымен тығыз
Мектеп үлкен де маңызды қоғамдық орын, мемлекеттік мекеме.
Мектепте адамгершілікке тәрбиелеу жұмысы балада туғаннан бастап отбасында
Тарихты оқу барысында оқушылар отаншылдыққа, өз халқына, басқа
Бұлар тарихты оқыту барысында халық бұқарасының қоғам дамуындағы
Құндылықты, игілікті, ізгілікті істерді құрметтей білу де адамгершілікке
Адамгершілік мәселесіне тікелей қатысты ұғымдарды талдап, оларды алда
Тарих сабақтарында жергілікті материалды тиімді пайдаланудың оқушыларды адамгершілікке
Ұстаз өзінің осы салада жүргізген жұмысының нәтижесін көріп-біліп
1. Егер де оқушылар өз жауаптарына нақты оқиғаның
2. Қарастырылып отырган қоғамдық құбылысқа, оқиғаға, фактіге, тарихи
3. Қоғамдық құбылыстарды, тарихи қайраткерлердің қызметін, өмірдегі келеңсіз
4. Оқушылардың ұжымға, от басының мүшелеріне, жолдастарына, айналасындағы
5. Оқушы мектепте, сыныпта және басқа да ұйымдастырылатын
Жалпы оқушының тәрбиелілігі оның кез-келген іс әрекетінен де,
II. Тәрбиенің түрлері..
2.1.Оқушыларды отаншылдыққа, ұлтжандылыцқа, барлық халықтармен достыққа тәрбиелеу.
Патриотизм (грекше рагіоек — отандас, — Отан,
Интернационализм — латынның іпіег — аралық, паііо —
Кеңес елінде, әсіресе жастарды, мектеп оқушыларын тәрбиелеуде патриоттық,
Бірақ та коммунистік идеологияның үстемдік етуі салдарынан Кеңес
Оқушыларды отаншылдыққа, халықтар достығына тәрбиелеудің мынандай жолдарын ұсынуға
- Халықтардың алдыңғы қатарлы дәстүрлерін нақты мысалдар мен
- Халықтар тағдырының ортақтығына, әдет-ғұрыптарының, салт-дәстүрлерінің ортақтығына назар
- Халықтар арасында пайда болған, қалыптасқан достықты, оған
- Көрнекті қайраткерлердің де, қарапайым халық өкілдерінің де
- Туған өлке материалын тиімді пайдалану;
- Отаншылдықты, халықтар достығын дамыту сияқты тамаша қасиеттерді
Қазақстандық отаншылдыққа, ұлтжандылыққа, елдегі барлық халықтарға достық қатынасқа
Сондықтан да алдымен қазақ жастарын отаншылдыққа, ұлтжандылыққа тәрбиелеу
Ұлттық намыс толық қалыптасу үшін ұлттық сана, ұлттық
Оқушыларды ерлікке, жауынгерлікке, батылдыққа тәрбиелеу де отаншылдыққа тәрбиелеумен
Адам қалыпты өмір сүруі үшін, қоғамдағы, өзін қоршаған
Ал, окушьіларды тарих сабақтарыңда тарихи материалдарды оқьгга отырып,
Оқушыларды ерлікке, батырлыққа тәрбиелеуге қолайлы, тиімді оқу материалы
1) Қатысушыларының көпшілігі халық бұқарасы болған шетел басшыларына
3) Сырттан келген басқыншыларға қарсы күреске бүкіл халық,
4) Халық арасынан шыққан ер-жүрек батырлар мен қолбасшылардың
2.2.. Бейбітшілікке тәрбиелеу.
Әрбір саналы адам қоғамда тыныштық өмір, бейбіт тұрмыс
Соғыстың адам баласына орасан апат екені белгілі. Адамзат
Осыған қарамастан Кеңес кезіндегі оқу-тәрбиеге байланысты жарияланған әдебиеттерде
Кеңес елі ыдырағаннан кейін біздің еліміздің жастарын соғысты
Қазіргі мектеп оқушылары келешекте түрлі дәрежелі лауазымды қызметтерде
Иран — Ирак, АҚШ — Ирак, Ресей —
2.3.Тарихты оқыту барысында оқушыларды еңбекке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
Адам баласы алғаш пайда болғаннан бастап осы күнге
Осыған орай ертеден-ақ ойшыл-ғұлама ғалымдар да, ақын-
Қазақстан Республикасының қазіргі қоғамдық-саяси, әлеуметтік-экономикалық дамуына байланысты жастарды,
Осыған байланысты қазіргі мекгепте еңбекті оқытып үйретуге, оқушыларды
Бұл мақсатты жүзеге асыруға мекгепте жүргізілетін бүкіл оқу-тәрбие
Бүған Қазақстан тарихының ежелгі дәуірінен бастап бүгінгі күнге
Тарих пәнін оқыту барысында оқушыларды еңбек сүйгіш етіп
1) Адамзат тарихында жасалған игіліктің бәрі еңбектің нәтижесі
2) тарихтағы тікелей еңбек үрдісін, еңбек озаттарының үлгісін
2.4.. Экологиялық тәрбие беру жолдары.
Тарих пәнінің тағы бір тәрбиелік міндеті — оны
Қазақстан Кеңес Одағы құрамында болған кезде оның жері
Қазақстанда Семейден басқа да ондаған полигон болды. Оларды
Қазақстан жерінде шаруашылық мақсатқа деп бүрын кіші жа-рылыстар
Қазақстан тәуелсіздік алғаннан кейін еліміздің жерінде ядролық қаруларды
Экологиялық тепе-тендікті сақтау, қоршаған ортаны қорғау бүкіл халықтық
Еліміздегі зауыт-фабрика, басқа да шаруашылық мекемелер басшыларының табиғатты
Сөйтіп республикамыздың табиғатын қорғау, экологиялық жағдайын жақсарту баршаға
Тарих бағдарламалары мен оқулықтарын мұқият қарайтын болсақ, сонау
Сондықтан да біздің мемлекетіміз қоршаған ортаның экологиялық жағдайын
Осы айтылғандардың бәрі мұғалімге тарихи материалдың тербиелеушілік мүмкіндігін
Экологиялық тәрбие мектептің бүкіл оқу-тәрбие жұмысының құрамында жүргізілгенде
Экологиялық білім мен тәрбие беруде жақсы нәтижеге жеткен
2.5. Діннің адамзат тарихындагы рөлін әділдік тұрғысынан ашып
Қазақстанның кеңістік мектептерінде коммунистік идеологияның нұсқауымен діннің адамзат
Ал, шындығына келсек, дін алғаш пайда болғаннан бастап,
Бұл айтылғандарға ислам діні мысал бола алады. Ислам
Қазақстан тарихын оқытқанда дін туралы тарихи материал жиі-жиі
Мұғалімнің тағы бір ескеретін жағдайы тарихта қай дін
Кейбір зерттеуші — ғалымдардың пікіршше: Ежелден көшпенділер басқа
Тәуелсіз жас мемлекетімізді нығайту үшін де, ұлт және
Жаңа пәннің бағдарламасы мен оқулығын жазуға Республикамыздағы осы
Қазақстан тарихы курсында дінге қатысты мәселе ең алғаш
Курстың мұнан кейінгі алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігі, қола дәуірі
Салыстырмалы түрде қарасақ дінге қатысты оқу материалдары басқа
еңбектер, газет-журналдар осы әріппен жазылғанын ашып көрсетеді. Бұл
8-9 сыныптарда оқылатын тарихи дәуірде ислам дінінің ықпалы
Ислам діні туралы мәселелерді оқытып үйреткенде оның халық
2.6.. Қазақстан тарихын оқыту барысында окушыларга эстетикалық тәрбие
Оқушыларда бастауыш мектепте-ақ эстетикалық тәрбиенің негізі қаланады. Ал
Тарих бағдарламаларындағы оқу материалын алдын-ала мұқият қарап талдасақ,
5-сыныптағы Қазақстан тарихының бірінші бөлімінде "Біздің өлке Қазақстан
6-сыныптағы Қазақстан тарихы да эстетикалық тәрбие беруге қолайлы.
7-сыныптың бағдарламасы мен оқулығындағы мәдениет тарихы құрамындағы баяндалатын
9-сыныптағы 30-жылдары болған тарихтың трагедиялық беттеріне қарамастан мәдениеттің
Осы сыныптағы соңғы Тәуелсіз Қазақстан тақырыбында мәдениет тарихын
Қорытынды.
Қазақстандық тәрбиенің арқауы қазақ мемлекетіне деген сүиіспеншілік, ұлтына
Туған халқымыздың өткен тарихына көз жіберсек, отансүйгіштіктің (патриотизмнің)
Қоғамның өз азаматтарына қызмет етуі адамның өзіне байланысты
Жаңа тарихи әлеуметтік жағдайда патриотизм жаңа сипатқа ие
Пайдаланылған әдебиеттер
1..Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте Қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
2.Жансбекова Г.А.
Тарихты оқыту әдістемесі. Семинарға дайындық құралы. М.
3.Абдуғулова Бағлан.
Жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан тарихын оқытудың
4.Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
5.Жансбекова Г.А.
Тарихты оқыту әдістемесі. Семинарға дайындық құралы. М.
6.Абдуғулова Бағлан.
Жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан тарихын оқытудың
7. Қазақ тарихы.журналы Алматы. 2006.
8. Қазақ тарихы.журналы Алматы. 2006.
9. Қазақ тарихы.журналы Алматы. 2006.
10. Қазақ тарихы.журналы Алматы. 2006.
11.Тұрсын Хәзретәлі.
Мектепте тарихты оқыту әдістемесі.(Жоғары оқу орындарының тарих мамандығының
12.Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
13.Жансбекова Г.А.
Тарихты оқыту әдістемесі. Семинарға дайындық құралы. М.
14.Абдуғулова Бағлан.
Жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан тарихын оқытудың
15. Қазақ тарихы.журналы Алматы. .
16Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
Адамгершілік тәрбиесі
Сабақты дене жаттығулармен құру негіздері
Тұлғаны қалыптастыруда дене тәрбиесінің маңызы
Мектеп оқушыларын адамгершілікке тәрбиелеу жолдарын анықтау
Ақыл-ой тәрбиесі туралы жалпы түсінік
Отбасындағы адамгершілік тәрбиенің әдістері
Бастауыш мектепте адамгершілік тәрбие берудегі әдіс - тәсілдеріне сипаттама
Мектептегі оқу тәрбие үрдісінде оқушыларды рухани адамгершілікке тәрбиелеу
Халық педагогикасында оқыту мен білім берудің принциптері қазіргі ғылыми педагогика тұжырымдарымен ұштасып жатыр
Бастауыш оқушыларының оқу барысындағы адамгершілік тәрбиесінің психологиялық педагогикалық негізі