Құқық қорғау органдары
М А З М Ұ Н Ы
К І Р І С П Е
I. Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қорғау қызметінің
Қазақстан Республикасы кеден органдарымен жүзеге асырылатын құқық қорғау
Кеден ісі аясында орын алатын негізгі қылмыстар және
Кеден ісі аясындағы құқықбұзушылықтармен күрес және жауапкершiлiк;
Кеден органдарының құқық қорғау қызметінің әлемдік тәжірибесі;
II. Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қорғау қызметі
Кеден органдарының жедел – iздестiру қызметi және оның
Кеден органдарының жедел бөлiмшелерiнiң жедел-iздестiру қызметтерiн мәлiметтермен қамтамасыз
Кеден ісі аясындағы қылмыстарды анықтау қызметі
III. Қазақстан Республикасы кеден органдары қызметінің тиімділігін арттырудың
Алматы Кеден бақылау Департаментінің құқық қорғау қызметінің тәжірибесі
Кеден аясындағы құқықбұзушылықтармен күрестi жетiлдiрудің мәселелері .
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Қазақстан Республикасы егемендігін алғаннан кейін өз бетінше мемлекет
Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексінің Ерекше бөлімінің 209бабында белгіленген
Дегенмен, соңғы уақыттары қылмыстық құқық теориясында біржақты, түбегейлі
Экономикалық қылмыстылық шаруашылық аясын, экономикалық қызмет саласын
Жалпы менің диплом жұмысымның тақырыбына сай алдына
Сондай ақ Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қоғау
Тақырыптың өзектілігі сонда бүгінгі таңда сауда қатынастарының дамып
I-Тарау. Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қорғау қызметінің
Қазақстан Республикасы кеден органдарымен жүзеге асырылатын құқық қорғау
Мемлекет пен оның органдарының қызметінде басым бағыттардың бірі
Қазақстан Республикасы Конституциясының 1-бабында "Қазақстан Республикасы өзін демократиялық,
Көптеген мемлекеттік органдар үшін олардың қызмет аукымы, әрине,
Құқық тәртібін қорғау органдары үғымына қүкык корғау органдары
Кейбір авторлар құкық қорғау қызметі ұғымын кең және
Тар мағынасында - бұл сол немесе өзге органның
Алайда, сол немесе өзге мемлекеттік органдарды құқық қорғау
ҚР заңдарына сәйкес құкық қорғау қызметінің бірқатар белгілері
біріншіден, құқык қорғау қызметі әртүрлі қылмыстың түрлері бойынша
екіншіден, қолданылатын заңдық ыкпал ету шаралары заң-дар мен
үшіншіден, құқық қорғау кызметі заңның негізінде белгілі бір
төртіншіден, қүқық қорғау қызметін іске асыру сауатты және
Айтылғандарды ескере отырып, қуқық ңоргау қызметі ұғымын айқындауға
Өз мазмұны бойынша құқық қорғау қызметі күрделі болып
конституциялық бақылау;
сот төрелігі;
соттарды ұйымдық қамтамасыз ету;
прокурорлық қадағалау;
қылмыстарды анықтау және тергеу;
заң көмегін көрсету және қылмыстық істер бойынша қорғау.
Осы бағыттардың әркайсысы нақты нәтижелерге қол жеткі-зуге бағытталған:
Құқық қорғау органдары: жалпы сипаттамасы және жүйесі
Құқық қорғау қызметінің негізгі бағыттарын (функцияларын) орындау үшін
Ғылымда сот кұкык қорғау органы болып табылатындығы туралы
Құқық қорғау қызметінің анықтамасын, оның функцияларының (бағыттарының) сипаттамасын
соттардың қызметін ұйымдық қамтамасыз етуді жүзеге асыратын органдар
прокуратура органдары;
қылмыстарды анықтауды, жолын кесуді және тергеуді жүзеге асыратын
құқыктык көмек пен құқықтык қамтамасыз етуді ұйымдастыруды қамтамасыз
Соттар (аудандық және оларға теңестірілгендер, облыстық және оларға
Анықтама жүргізу-алдын ала тергеу немесе алдын ала істі
Анықтама жүргізу нәтиесінде алынған дәлелдемелер және алдын ала
Кеден органдары мына істерде анықтама жүргізіледі:
Контрабанда;
Технологиялардың заңсыз экспорты, қару жарық, әскери техника және
ҚР-ның территориясына халықтың көркем әдеби шығармалары, тарихи, археологиялық
Шетелден шетел валюталарының қайтып оралмауы кезінде;
Кеден төлемдерін төлеуден жалтарғанда.
ҚР - ның Кеден органдарының кеден ережелерінің бұзушылығын
Анықтама жүргізу органы-бұл оның басқарушысы және ол анықтама
Анықтама жүргізу қылмыстық істің қозғалуына алып келеді. Қылмыстық
Кеденнің лауазымды тұлғасы осындай мәлімет алысымен алған мәліметтердегі
Осы кезде кеден органының бастығы немесе оның орынбасары
Қылмыстық істі қозғау жөнінде шешім
Қылмыстық істі қозғаудан і бас тарту жөнінде
Протокол және контрабанда немесе басқа да қылмыстар туралы
Кедендік қылмыстар ауыр қылмыстар категориясына жатқызылған. Кдендік қылмыстар
Кеден органының лауазымды тұлғасы қылмыстық істі қозғап, кейінге
Тінту жүргізу үшін белгілі бір мәліметтерге негізделу қажет.
Заң бойынша жеке тінтуді жүргізуге болады. Прокурордың санкциясыз
Қылмыскерлерді ұстау кезінде;
Тінту жасалып жатқан ғимараттағы, мекемедегі тұлға осы іске
Жеке тінту тінтіліп жатқан тұлғаның жынысымен бірдей айғақтар
Тексеру, тінту куәландыру кезінде кем дегенде 2-айға қатысуы
Ұстауға негіз болатын мәліметтер:
Қылмыс үстінде немесе қымыс жасап болғаннан кейін ұсталған
Куәгерлердің мәліметі бойынша;
Күдіктенушіде, немесе оның киімінде, немесе оның үйінде қылмысты
Егер ұсталған тұлға шетел тұлғасы болса, онда анықтама
Кеден органдары анықтама жүргізу кезінде қылмыстық жауапкершілікке тартылған
Кеден органдары анықтама жүргізу кезінде қылмыстық жауапкершілікке тартылған
Кеден ісі аясында орын алатын негізгі қылмыстар және
Қазақстан Республикасы Кеден Органдарының құқық қорғау қызметі мемлекеттің
Қазақстан Республикасы Кеден органдарының құқық қорғау қызметі «Қазақстан
Қазақстан Республикасы кеден кодексіне сәйкес кеден органдары:
Қазақстан Республикасы кеден заңдылығын және басқа да заңдардың
Өз құзіреті шегінде Қазақстан Республикасы экономикалық қызығушылығын және
Сауда экономикалық қатынастарды реттеуде кедендік құралдарды қолданады;
Қазақстан Республикасы кеден шекарасы арқылы тауарлар мен көлік-құралдарының
Мемлекеттік қауіпсіздікті қорғауда, халық қызығушылығын, адамдардың өмірі мен
Кеден iсi саласын-да орын алатын негiзгi қылмыстардың
Анықтау бойынша ке бабынден органы құзіретіндегі қылмыстарға келесілер
Контрабанда;
Әскери техника және қару жарақ, ғылыми-техникалық ақпарат пен
Шетелдік және Қазақстан Республикасы халөының археологиялық және тарихи,
Шетел валютасынағы құралдардың шетелден қайтпауы және кеден төлемдерінен
Контрабанда
Көптеген елдердің тәжірбиесінде контрабанданы (итальян сөзі contro-қарсы, bando-мемлекет
Қазақстан Республикасы кеден шекарасы арқылы кедендік бақылаудан жасырып,
тауарлар мен басқа заттарды;
есірткі заттарды, психотропты, күшті әсер ететін, улы, уландырғыш,
Қазақстан Республикасы ҚК 209-баптың 1 және 2 бөліктерінде
Республикасы ҚК 209-баптың 1 және 2 тармақтарында көрсетілген
Контрабанда объектісі-Қазақстан Республикасы кеден территориясы арқылы тауарлар мен
экономикалық қауіпсіздікке (стратегиялық маңызды шикізат тауарларын заңсыз әкетуде);
қоғамдық қауіпсіздікке (есірткі заттарын, психотропты, қару жарақ заттарын
Қазақстанның ұлттық қауіпсіздігіне, әлемдік қауымдастық қауіпсіздігіне (жаппай жою
Мәдениет құндылықтарына (мәдени құндылықтар контрбандасы кезінде).
Контрабанда объектісін сипаттау үшін оның маңызды құқықтық мәніне
Контрабанданың бірінші түріндегі заттар еркін айналыстағы кез келген
Контрабанданың екінші түріндегі заттар еркін айнлыстағы кез келген
Контрабанданың екінші түріндегі заттарға еркін азаматтық айналыстан ішінара
Контрабанданың объективті жағы-Қазақстан Республикасы кеден территориясы арқылы тауарлардың
Контрабанда қылмыс келесі жағдайда аяқталды деп саналады; тауарлар
Кеден шекарасы арқылы тауарлардың заңсыз өту кезінен бастап,
Контрабанда субъектісі ретінде азаматтығына қарамастан 16 бапқа толған
Контрабанданың маманданған түріне қарай арнайы субъекті ретінде, өзінің
Заңмен қарастырылған жағдайда кінәлі адам жағдайдың сәйкес қиындығын,
Құқықтық мәндегі контрабанда кезінде матиф пен мақсат қылмыс
Олар көбінесе заңсыз жолмен баюға ұмтылу сипатына ие
Маманданған қылмыскердің бірінші түріне беірнеше рет жасау немесе
Қылмысты бірнеше рет жасау-тұлғаның жалғыз өзі немесе басқа
Өзінің қызмет бабын пайдаланып лауазым иесінің контрабанда қылмысын
Контрабанда кезінде өз қызмет бабын пайдалану келесіні білдіреді:
Кеден бақылауын жүзеге асырушы тұлғаға күш көрсету арқылы
Ұйымдасқан топтың контрабанданы жасауы-ең қатал жазалауға тартылған қылмыстың
Контрабанда кезіндегі ұйымдасқан топтың белгісі қатысушылар арасындағы қызмет
1 тармақ бойынша-5 жылға дейін бас бостандығынан айыру
2 тармақ бойынша-меншігін тәркілеу арқылы 3 жылдан 7
Бұдан да қатал жаза маманданған қылмыс түріне берілуі
3 тармақ бойынша-мүлкін тәркілеу арқылы 5-10 дейін;
4 тармақ бойнша-мүлкін тәркілеу арқылы 7-12 дейін.
Қазақстан Республикасы ҚК-ң баптарында, жаппай жою қаруын жасауда
Қылмыстың объектісі-сыртқы экономикалық қызметте жұзеге асырылатын белгіленген тәртіп,
Өылмыс заты жаппай жою қаруын жасауда қолданылуы мүмкін
Қылмыстың объективті-жағы заңсыз экспорт, яғни жоғарыда аталған мақсатта
Демек, қылмысты жүзеге асыру әдісі қол сұғу затының
Қылмыс аяқталады деп есептелінеді: арнайы экспорт бақылауын бұза
Заңсыз экспортқа бағытталған тұлға әрекеті, оған тәуелсіз жағдайларға
Заңсыз экспорт субъектісі есі дұрыс 16-ға толған, азаматтығына
Қылмыстың субъективті жағы кінәнің өасаөан формасы. Арнайы экспорт
Заңсыз экспорт үшін жаза: жалақы мөлшерінде немесе басқа
ҚР-ы территориясына шет елдің және ҚР-сы халқының көркем,
Берілген қылмысқа жауапкершілік Қазақстан халқының мәдени мұраларын сақтау,
Қазақстан Республикасы заңына сәйкес қайтару міндетті болып табылатын,
Осы қылмыстың заты Қазақстан Республикасы «Мәдени құндылықты әкету
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуде кеден органдары үлкен
Кеден органдары протекционистік шаралар арқылы мемлекеттік өндірісті қорғайды.
Оны қамтамасыз етуге кеден органдары СЭҚ-ті реттеуге жауапкершілікте
Қазақстан Республикасының заңына сәйкес кеден органдарының құзыретіне келесілер
Қазақстан Республикасы кеден саясатын құруда және оны жүзеге
Заңдылықты қамтамасыз етуді, кеден ісін жүзеге асыруда азаматтардың,
Қазақстан Республикасының экономикалық негізі болып табылатын Қазақстан Республикасының
Қазақстан Республикасының экономикалық мүдделерін қорғайды;
Сауда-экономикалық қатынастарды реттеуде кедендік реттеудің құралдарын пайдаланады;
Кеден салықтарын, баждарын және т.б кеден төлемдерін алады;
Қазақстан Республикасының кеден территориясынан өткізілетін тауарлардың өткізу тәртібін
Контрабандамен, салық заңдылықтарын және кеден тәртібін бұзушылықпен, кеден
Кедендік ресімдеу мен кеден бақылауын жетілдіреді және оны
Кедендік сыртқы сауда статистикасын және арнайы статисктиканы жүргізеді;
СЭҚ ТН жүргізеді;
СЭҚ субъектілерінің, сонымен қатар азаматтардың, ұйымдардың, мекемелердің және
Мемлекет қауіпсіздігін, қоғамдық тәртіпті, адам денсаулығы мен өмірін,
Қазақстан мүддесіне стратегиялық маңызы бар материалдардың сыртқа әкетілуін
Өз құзыреттілігі шегінде валюталық бақылауды жүзеге асырады;
Қазақстан Республикасының халықаралық міндеттерін орындауды қамтамасыз етеді, Қазақстан
Кеден ісі саласында консультативтік және ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізеді;
Қазақстан Республикасы Президентінің, Парламентінің, Үкіметінің және т.б мемлекеттік
Біртұтас қаржы-шаруашылық саясатты жүзеге асырады, кеден органдарының әлеуметтік
Қазақстанның кеден қызметінің приоритетті бағыты болып, құрылған программада
Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігін күшейтуде барлық мемлекеттік органдар
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуде кеден органдарының басты
Мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігі, оның экономикалық мүдделері және оны
Ішкі экономикалық мүдделер өндірісті және ауылшаруашылығын дамытумен байланысты
Кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге және мемлекеттің
Құқықтық реттеу құралдары және құқық қорғаушылық қызмет әдісі.
Сыртқы сауда қатынастарын экономикалық реттеу құралдары және әдістері.Олар:
Кеден органдарының экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ету мақсатында қолданылатын
Кеден ісі аясындағы құқықбұзушылықтармен күрес және жауапкершiлiк
Қазақстан Республикасы кеден ісі саласында қылмыстардың бірнеше түрлері
Қазақстан Республикасы қылмыстық кодексінің 209 бабына сәйкес Экономикалық
Қазақстан Республикасы қылмыстық кодексінің 213 бабына сәйкес Шетел
Қазақстан Республикасы қылмыстық кодексінің 214 бабына сәйкес Кеден
Қазақстан Республикасы қылмыстық кодексінің 250 бабына сәйкес Айналыстан
Тарихи қайнар-көздерден ұғынатымыз контрабанда – бұрынан келе жатқан
Көптеген елдердiң тәжiрибесiнде контрабанданы (итальян сөзi
Контрабанда, ең алдымен, мемлекеттiң экономикалық мүддесiне нұқсан келтiредi,
Кеден органдары кеден ісіндегі контрабандалық қылмыстар мен кеден
Шетел валютасындағы қаражатты шетелден қайтармау
Ұйым басшысының Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес Қазақстан Республикасының
үш жылға дейiнгi мерзiмге белгiлi бiр лауазымдарды атқару
Ескерту. Осы бапта көзделген әрекет, егер қайтарылмаған шетел
Кеден төлемдерi мен алымдарын төлеуден жалтару
Кеден бажын, салықтарды, кеден алымдарын, лицензия бергенi үшiн
бес жүзден жетi жүз айлық есептiк көрсеткiшке дейiнгi
Дәл сол әрекет:
а) бiрнеше рет;
б) лауазымды адам өз қызмет бабын пайдаланып;
в) ұйымдасқан топпен немесе қылмыстық сыбайластықпен (қылмыстық ұйыммен)
жетi жүзден бiр мың айлық есептiк көрсеткiшке дейiнгi
Ескерту. Егер төленбеген кеден төлемдерiнiң құны бiр мың
Қазақстан Республикасы кеден ісіндегі контрабанда үшiн жауапкершiлiк
Контрабанданың бiрiншi түрiне еркiн айналыстағы кез келген тауарлар
Қазақстан Республикасының кедендiк шекарасынан кеден бақылауын жанай немесе
Нақ сол әрекет:
а) бiрнеше рет;
б) лауазымды адам өзiнiң қызмет бабын пайдаланып;
в) кеден бақылауын жүзеге асырушы адамға күш қолдана
Осы баптың бiрiншi немесе екiншi бөлiктерiнде көзделген, ұйымдасқан
Экономикалық Контрабанданың негiзгi тiкелей объектiсi – мемлекеттiң қаржылық
Қазақстан Республикасының 2003 жылғы 5 сәуірдегі N 401-2
Сонымен қатар, кедендiк шекара арқылы алып өту үшiн
Кедендiк шекара арқылы алып өтуге тыйым салынған заттардың
Қазақстан Республикасының кедендiк шекарасы арқылы алып өтуге шектеу
Қылмыстың объективтiк жағы – осы кодекстiң 250-бабында көрсетiлгендерден
Жоғарыда аталған Жарлықтың 18-бабының 9-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының
Сонымен, тауарларды немесе басқа заттарды алып кiргенде Қазақстан
Алып өту мына тәсiлдердiң бiреуi арқылы жасалуы мүмкiн:
а) кедендiк бақылауды айналып өту;
б) кедендiк бақыладуы жасыру;
в) кедендiк ұқсастыру құжаттарын немесе құралдарын алдап пайдалану;
г) декларация жасамау;
д) кедендiк шекара арқылы алып өтуге тыйым салынған
Қазақстан Республикасы Жоғарғы Соты Пленумының “Контрабанда үшiн қылмыстық
Басқа жерлерден және Қазақстан Республикасы кеден органдарының жұмысынан
Контрабанда жасаудың екiншi тәсiлi – тауарларды немесе өзге
Заттарды кеден бақылауынан жасырып қалу үшiн қолданылатын айналаның
Контрабанданың үшiншi тәсiлiнде кеден органдарына, сондай-ақ шекара бақылауын
Бұл тәсiл контрабанданың ең көп таралған және қауiптi
Контрабанданы осы тәсiлмен жасағанда айыптының әрекетiн құжаттарды бұрмалағандығы
Контрабанда жасаудың төртiншi және бесiншi тәсiлдерiнде алып өтуге
Қылмыстың субъективтiк жағы – тiке ниет түрiндегi кiнә.
Бұл бапты қалыптастырғанда жаза тағайындау кезiнде ескерiлуi мұмкiн
Қылмыс субъектiсi – жасы 16-ға толған, есi дұрыс
Контрабанда бiрнеше рет жасалынды деп саналады, егер ол
Өз қызмет бабын пайдаланып контрабанда жасаған лауазымды адамға
Өз қызмет бабын пайдаланып осындай адамдар жасаған контрабанда
Қызмет бабын пайдаланып контрабанда жасаған өзге лауазымды адамдар
Контрабанданы кеден бақылауын жұргiзушi адамға күш қолдану арқылы
Психикалық қысым жасағанда денсаулыққа зақым келтiремiн немесе өлтiремiн
Ұйымдасқан топтың контрабанда жасауы – ең қатал
Контрабанда кезiндегi ұйымдасқан топтың белгiсi қатысушылар арасындағы
Контрабанданың екiншi түрiндегi заттарға еркiн азаматтық айналыстан
Кедендiк баєылаудан тыс немесе жасырын жасалған не құжаттарды
Дәл сол әрекет:
а) бiрнеше рет;
б) лауазымды адам өз қызмет бабын пайдалана отырып;
в) кеден бақылауын жүзеге асырушы адамға күш қолдана
Осы баптың бiрiншi немесе екiншi бөлiктерiнде көзделген, ұйымдасқан
Бұл контрабандалық қылмыстың объектiсi – айналыстан алынған заттардың
Қазақстан Республикасының заңына сәйкес бақылауға жататын есiрткiлiк заттар
Қатты әсер ететiн және улы заттардың да тiзiмi
Уландырғыш заттардыє қатарына адамның орталық нерв жүйесiне немесе
Уландырғыш заттар:
а) жүйкенi жансыздандырушы;
б) жалпы улы;
в) терiнi iрiңдетушi;
г) тұншықтырғыш;
д) тiтiркендiрушi болып бөлiнедi.
Қазақстан Республикасы “Атом энергиясын пайдалану туралы” Заңының 1-бабына
Жарылғыш заттар – оқ-дәрi, тротил, нитроглицерин, аммонол және
Қару-жараққа әскери мiндеттi бар өнiмдердiң әр түрлi түрлерi
Әскери техника – бұл қарулы күштердiң әскери дайындығы
Жарылыс жасау үшiн арналып құрастырылµан заттар (механизмдер) жару
Оқ-дәрiнiң не басқа зарядтың энергиясының әсерi нәтижесiнде гранат,
Оқ-дәрi – құрылысы бойынша қарудың өзiне тиiстi түрiнен
Ядролық қару қарсылас жақтың қол күшi мен техникасын
Жаппай қырып-жоюшы химиялық қаруға жақтың қол күшiн жаппай
Өткiзу деп Қазақстан Республикасының кеден шекарасын iс жүзiнде
1. Кедендiк бақылаудан тыс;
2. Кедендiк бақылаудан жасырын;
3. Құжаттарды немесе кедендiк теєдестiру құралдарын алдап
Айналыстан алынған немесе айналысы шектелген заттардың декларацияланбауы немесе
Контрабанда жасаудың алғашқы жолы, ҚР Жоғарғы Соты Пленумыныє
Контрабанданың екiншi жолы заттарды алып өту кезiнде құпия
Кедендiк бақылаудан заттарды жасырып қалу үшiн тұлғалар неше
Үшiншi әдiс бойынша кеден органдарына, сол сияқты шекаралық
Бұл әдiс арқылы контрабанда жасау кезiнде айыптының әрекеттерiн
Контрабанда жасаудың төртiншi және бесiншi тәсiлдерi айналыстан алынған
Контрабанда жасау кезiнде өткiзу кеден шекарасы арқылы жѕзеге
Субъективтi жақ тiкелей ниетпен сипатталады. Тұлға кеден шекарасы
Бұл қылмыстың субъектiсi – 16 жасқа толған тұлға
Өзiнiң қызмет бабын пайдалана отырып контрабанда жасаған лауазымды
Мұндай лауазымды тұлғалардың қызмет пайдалана отырып жасаған контрабандасы
Кедендiк бақылауды iске асырушы тұлғаға күш қолданылып жасалған
Дене күшiн қолдану соққы көрсетуден, денсаулыққа әр деңгейдегi
Егер кедендiк бақылауды iске асырушы тұлға өлтiрiлсе, онда
Психикалық күш қолдану өлтiру немесе денсаулыққа зиян келтiру
Контрабанданы ұйымдасқан топтың, яғни контрабанда жасау үшiн алдын
1.4. Кеден органдарының құқық қорғау қызметінің әлемдік тәжірибесі;
Кедендік-қылмыстық ведомства бұл салада кедендік қылмыстық ведомства (қылмыстық
А) кедендік-қылмыстық
Кедендік-қылмыстық қаулы саласында 500 қызметкер жұмыс істейді. Олардың
Салықтық-қылмыстық және салықтық-әкімшілік құқықбұзушылықтар жағдайында, олардың соңына түсуде
Кедендерге координациялық қызмет бойынша анықтауды жүргізу және кедендік
Контрабандаға қарсы күрес, көлік-құралдары, тауаралардың заңсыз өтуін сонымен
Сыртқы экономикалық құқыққа және қару-жарақты бақылаумен байланысты заңдарға
Құқықтық және әкімшілік көмекті жүзеге асыру мақсатында шетелдік
Ал қазіргі кезде бұл байланыс Федеративті Германия Республикасының
Қылмыстық және әкімшілік құқық бұзушылық бойынша бөлім
Кедендік қылмыстар мен әкімшілік құқықбұзушылықтар бойынша басты кеден
Салықтық-қылмыстық жазалауға, мысалға контрабанда немесе салықтарды төлеуден жалтарған
Сонымен қатар қылмыстық іс бойынша бөлім анықталған қылмыс
Бірақ, ауыр жағдай орын алмаса мысалға әкімшілік құқықбұзушылық
Ақшаны жымқыруға қарсы
1993 жылы 29 қарашада қабылданған ақша жымқыруға байланысты
Кеден органдарының жедел-іздестіру қызметі ұйымдасқан түрде ақшаны жымқырудың
Федеральды қылмыстық ведомства ақшаны жымқыруға өарсы күресті ойдағыдай
Б) Жедел-іздестіру кедендері
Кеден төлемдері мен акциздері алынатын жерлерде, ақшалай құралдарының
Сол себептен ол жерде кедендік тергеушілердің қызметі басталады.
Германияда жедел-іздестіру кедендік қызметі өзінің құрамында кеден қвзметінің
Есірткі сфеарасындағы қылмыстық қызметтер;
Кедендік және акциздік құқық сферасындағы кедендік төлемдерден, салықтардан
Сыртқы экономикалық құқықтв бұзу;
Ауылшаруашылық тауарлары бақылаумен айналысу бойынша белгіленген төлемдер субсидияларына
Кеден органдарының ішкі істер органдарымен өзара байланысы.
Германияда кеден органдары мен полицейлердің қарым-қатынасы жалғасып жатқан
Халықаралық құқықтық және әкімшілік көмек
Қылмыстық және шаруашылық қылмыс шекарамен ғана шектеліп қоймайды.
Мұндай бірлестіктер көбінесе есірткі контрабандасында кездеседі. Сонымен қатар
Жергілікті халық пен қоршаған ортаның қауіпсіздігі
Жалпы бұл бойынша Германияның кеден қызметі төмендегідей қауіпсіздік
Жергілікті халық пен қоршаған орта қауіпсіздігі;
Экономиканы қорғау;
Халықаралық қауіпсіздік.
Есірткі төңірегіндегі қылмыстар
Дүниежүзілік есірткімен айналысатын топтар Германия территориясында да кокаин,
Бұл күресті сәтті жүргізу үшін қатысы бар мемлекеттер
Мұндай ақпарат жүйесіне қазіргі уақытта қолданыста болған «Балкан-инфо»
Халықаралық кеден ұйымы да бұл салалар бойынша іс-тәжірибеде
Мұндай қылмыстарды анықтау бойынша мемлекеттің ішінде кеден қызметі
Кеден органдарының есірткі контрабадасы мен күрес бойынша басты
Қару-жарақ контрабандасы
Қару-жарақ контрабандасы және онымен сауда бұрын соңды болмағандай
Қазіргі уақыттағы Шығыс Европамен ашық шекара және бақылаусыз
Бұл жағдайды жеке тұлғалармен қатар тәжірибелі қару-жарақ саудасымен
Радиактивті материалдардан қорғану
Ядролық жанар-жағармай мен басқа да радиоактивті материалдардың заңсыз
Бұл саладағы тасымалдаудың бақлаусыздығы қаупі туғаннан соң кеден
Кеден қазіргі уақытта радиациялық өлшеуіш қолдануда.Егер радиоактивті материалдардың
Экономиканы өнеркәсіптік қорғау
Тауарларды жалған тауар белгісімен алып өту немесе тауар
Ал бұл болса отандық эканомикаға айтарлықтай шығын алып
Жоғарыда аталып өткен тауарлар кеден органы тарапынан тәркіленіп
II Тарау. Қазақстан Республикасының кеден органдарымен жүзеге асырылатын
2.1. Кеден органдарының жедел – іздестіру қызметі және
Жедел-іздестіру қызметі - бұл қызмет түрі мемлекеттік органдардың
Жедел-іздестіру қызметінің мақсаты-мемлекеттік қоғамның, тұлғалардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
Конспиративтік-бұл Жедел-іздестіру қызметінің маңызды тәртібі және ол жасырын,
Жедел-іздестіру қызметі әртүрлі қызметі түрлерін қамтиды. Негізгі қызметтерінің
Арнайы техникалық құралдар және кримминаллистік құралдар арқылы алынған
Жедел-әздестіру қызметі - бұл бір мезгілде барлаулы-іздеуші қызмет
Кеден органдары келесідей Жедел-іздестіру шараларын жүзеге асырады:
Азаматтардан сұрау, анықтама алу, салыстырмалы зерттеу үшін үлгілер
Құжаттар мен заттарды зерттеу: бақылау; ғимараттарды, мекемелерді, үй
Кеден органдарына почталық жіберулерді, телеграфтық және басқа да
Жедел-іздестіру шараларын ұйымдастыру және жүргізу тактикасы мемлекеттік құпиясы
Кеден органдарының Жедел-іздестіру қызметінің практикасы соны қолданудың келесідей
Кеден органдарының қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі Жедел-іздестіру қызметі;
Кеден ісі саласындағы басқа да қылмыстармен және контраюандамен
Жедел-іздестіру қызметімен айналысатын, кеден органдарының бөлімшелеріне жататындар:
Кеден ісін басқаруға қарсы тұру;
Қылмыстық ойы бар адамдардың кеден саласына өтуіне қарсы
Кеден органы қызметкерлерінің қауіпсіздігіне, олардың жанұя мүшелерінің қауңпсіздігіне
Информациялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету және белгігі бір қауіпті
Кеден органдары өздерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін басқа
Кеден органдары өзінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету бөлімшелері арқасында
Кеден тәртібін бұзушылықпен күресу жөніндегі бөлімше мынадай қызметтер
Кеден тәртібін бұзушылықпен күресуді ұйымдастыру үшін қарсы тұрған
Осыған байланысты бұл жұмыстар мына тізбекте іске асырылады:
Жыл сайын контрабанда түрлері және саны өсіп отырғанына
Қазақстандық кеденшілер жыл сайын мыңдаған килограмм есірткі заттар,
Қазіргі таңда ең ірі проблемалардың бірі: Қару жарақтың
Кез келген жедел-іздестіру шараларын ұйымдастырып, оны жүргізу алдында
Мәліметтермен қамтамасыз ету жедел-іздестіру өызметінің жеке облысы болып
Басқа қызметкерлермен табылған мәліметтерді білгілі бір тәртіп арқылы
Сонымен мәліметтермен қамтамасыз етілу-бұл жедел-іздестіру қызметінің әр түрлі
Жедел-іздестіру қызметін мәліметтермен қамтамасыз ету келесі ерекшеліктермен сипатталады:
Бұл мәліметтермен ұамтамасыз ету жалпылама мінездемеге ие және
Мәліметтермен қамтамасыз ету осы арнайы жұмыспен айналысатын-секретариат, информация-аналитикалық
Мәліметтермен қамтамасыз ету барлық жедел-іздестіру процесін қамтығын. Ол
Жедел-іздестіру қызметін мәліметтермен қамтамасыз ету процесі әртүрлі мағынадағы
Мәліметті табу, жинау;
Табылған мәліметтерді документті түрде жинақтау;
Мәліметтер базасын комплекттеу;
Жедел қызметкерлер мен бөлімшелердің мәліметтік қажеттілігін қанағаттандыру.
Кеден органдары жедел бөлімшелерінің жедел-іздестіру қызметтерін мәліметтермен қамтамасыз
Жедел-іздестіру қызметінің құқықтық негздері:
Қазақстан Республикасының Конституциясы, заңдар және басқа да Қазақстан
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асыратын органдар өз құзыреті шеңберінде
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асыру кезінде тұлғалардың бостандығы мен
Жедел-іздестіру қызметтерін жүзеге асыру кезінде алынған мәліметтерді заңда
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы орган іс-әрекетіне жоғары тұрған
Прокуратура немесе сот талабы бойынша шағымды жан-жақты және
Жедел-іздестіру қызметі нәтижесінде алынған тұлғаның жеке өмірі мен
1996 жылғы 15 шілдедегі Қазақстан Республикасы Президент Жарлығымен
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдардың міндеттері:
Өз құзыретіне сәйкес заңды және жеке тұлғалардың мүддесін,
Қылмыстық іс бойынша жедел-іздестіру шараларын жүргізу жөніндегі тергеушігінің
Мемлекет, қоғам қауіпсіздігіне қауіп төндіруі мүмкін деген анықталған
Келісім-шарт негізінде халықаралық құқық қорғау ұйымдарына және шетелдің
Жедел-іздестіру шараларын орындау кезінде конституцияны, қамтамасыз ету және
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдардың жауапкершілігі:
Жедел-іздестіру шараларын жүргізу кезінде құқыққа қайш келетін іс-әрекет
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырған органның іс-әрекет нәтижесінде жасалған
Жедел-іздестіру шараларын жүргізуге негізге болатындар:
Қылмыстық істің қозғалуы;
Жасалынатын, жасалынып жатқан, жасалып қойған құқықбұзушылық туралы мәліметтің
Азаматтардың белгісіз жағдайда жоғалуы және танылмаған өліктің табылуы
Халықаралық ұйымдар мен шетел мемлекеттерінің арнайы қызметкерлеріні тыңшылық,
Қылмыстық іс-бойынша жедел-іздестіру шараларын жүргізу жөніндегі тергеушінің тапсырмалары,
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдарға іс-әрекетпен көмектесу:
Лауазымды тұлғалар және басқа да мемлекеттік орган қызметкерлері,
Жеке тұлғалар өз еркімен жедел-іздестіру-қызметін жүзеге асырушы органдарға
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдар кәмелет жасқа толған
Жедел-іздестіру қызметі нәтижесін қолдану тәртібі:
Жедел-іздестіру қызметі процесінде алынған материалдар тергеу іс-әрекеттерін жүргізуде
Жедел-іздестіру қызметін ұйымдастыру жөніндегі мәліметтер, белгілі бір жедел-іздестіру
Кәсіби міндетін орындау барысында белгілі болған, ждел-іздестіру қызметі
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдардың шетел органдарымен бірлесіп
Қазақстан Республикасының Заңына және келісім-шартына сәйкес ҚР-ң территориясында
Басқа шетел Заңдарына және сол елдермен орнатылған келісім-шартқа,
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдарды Республикалық және жергілікті
Оперативті-іздестіру қызметін материалды-техникалық қамтамасыз ету мыналармен жүзеге асырылады:
Сот шешімі бойынша тәркіленген: автотранспорт, радиоэлектронлық құралдар, аудио
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы орган қызметкерлерінің әлеуметтік және
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы орган қызметкерлері мемлекет қамқорлығына
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы орган қызметкерлерінің заңды іс-әрекеттеріне
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органның бастықтары өз қызметкерлерінің
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы орган қызметкерлеріне мынадай жағдайлар
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдармен берлесіп іс-атқаратын азаматтардың
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдармен бірлесіп іс-атқаратын азаматтар
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдармен бірлесіп іс-атқаратын азаматтар
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдармен конфиденциалды түрде іс-атқарған
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдармен іс-атқарған азаматтар, сыйлық
Жедел-іздестіру шараларын жүзеге асыру кезінде азамат қайтыс болса
Кеден ісі аясындағы қылмыстарды анықтау қызметі
Қылмыстың сипатына қарай анықтау органдарына:
заңмен белгiленген құзыретiне сәйкес қылмыстың белгiлерi мен оларды
алдын ала тергеу жүргiзу мiндеттi iстер бойынша осы
осы Кодекстiң 37-тарауында көзделген тәртiппен алдын ала тергеу
осы Кодекстiң 288-бабының үшiншi бөлiгiнде көзделген
жағдайларда алдын ала тергеу жүргiзу;
осы Кодекстiң 23-1-тарауында белгiленген сотқа дейiнгi жеңiлдетiлген iс
Мыналар анықтау органдары болып табылады:
iшкi iстер органдары;
ұлттық қауiпсiздiк органдары;
қылмыстық жазаларды орындау және қамауда ұстау тәртiбiмен байланысты
қаржы полициясы органдары;
контрабанда және кеден төлемдерiн төлеуден жалтару туралы iстер
Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерiнде, Қазақстан Республикасының басқа да
Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк шекарасы туралы заңдарды бұзу туралы
Қазақстан Республикасының Қарулы Күштерiнде, Қазақстан Республикасының басқа да
өздерiнiң қызметкерлерi болған елдерiнде жасаған қылмыстар туралы iстер
өртке байланысты барлық қылмыстар туралы iстер бойынша -
Анықтау органының барлық қылмыстар туралы iстер бойынша сотқа
Анықтау органының бастығы Кодекстiң 190-1 және 285-баптарында көзделген
Анықтау органының бастығы қылмыстың белгiлерi мен оны жасаған
Анықтау органының бастығы алдын ала тергеу органдары тергейтiн
кезек күттiрмейтiн тергеу әрекеттерiн жүргiзудi қамтамасыз етедi;
прокурордың, тергеушiнiң тапсырмаларын, оның iшiнде жекелеген тергеу және
соттың тапсырмаларын орындауды ұйымдастырады.
Сотқа дейiнгi iс жүргiзудi анықтау органдары жүзеге асыратын
олардың iс жүргiзуiндегi iстердi тексеруге;
жекелеген тергеу және өзге де iс жүргiзу әрекеттерiн
анықтауды бiрнеше анықтаушыға тапсыруға;
қылмыстық iс қозғауға және iстi өзiнiң жүргiзуiне қабылдап
Анықтау органының бастығы қылмыстық iс қозғау немесе оны
Анықтау органы бастығының қылмыстық iстер жөнiндегi нұсқауы анықтаушының
Анықтаушы - өз құзыретiнiң шегiнде қылмыстық iс бойынша
Анықтаушы Қылмыстық іс жүргізу Кодексте айқындалған нысандарда
Алдын ала тергеу жүргiзу мiндеттi емес қылмыстық iстер
Анықтаушы, алдын ала тергеу жүргiзiлуi мiндеттi қылмыстық iстер
Анықтаушы соттың, прокурордың, алдын ала тергеу органының және
Үкiмдi азаматтық талап қою, басқа да мүлiктiк жазалар
Анықтау органы бастығының нұсқаулары анықтаушы үшiн мiндеттi. Анықтау
Анықтау барысында дәлелденуге жататын мән-жайлар
Анықтау барысында Кодекстiң 117-бабына сәйкес қылмыстың оқиғасы,
Осы баптың бiрiншi бөлiгiнде аталған мән-жайларды анықтау үшiн
Жәбiрленушi (куәгер) ауызша нысанда сұралынуы мүмкiн. Сұраудың нәтижелерi
Анықтаушы жәбiрленушiге (куәгерге) осы Кодекстiң 75 және 82-баптарында
Жәбiрленушiге (куәгерге) сұрау салу туралы анықтама iстiң материалдарына
Жәбiрленушi (куәгер) ретiнде адамнан жауап алу, әдетте, белгiлi
Өзiне қатысты қылмыстық iс қозғалған адамнан сезiктi ретiнде
Iшкi iстер органдары анықтауды Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң
Қаржы полициясының органдары анықтауды 190 (бiрiншi бөлiгiнде), 198,
Кеден органдары анықтауды Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң 214
Әскери полиция органдары анықтауды Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң
Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң 358 (бiрiншi бөлiгiнде), 359,
Шекара қызметiнiң органдары анықтауды Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң
Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексi 330 -бабының бiрiншi бөлiгiнде
Мемлекеттiк өртке қарсы қызмет органдары анықтауды Қазақстан Республикасы
Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң 176 (бiрiншi бөлiгiнде), 177
Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексiнiң 209 -бабының бiрiншi бөлiгiнде,
Осы бапта көрсетiлген қылмыстар туралы iстер бойынша анықтау
Анықтау осы тараудың баптарында көзделген алуларға орай осы
Қылмыс жасады деп анықтау нысанында сотқа дейiнгi iс
Анықтау қылмыстық iс қозғалған күннен бастап отыз тәулiкке
Кодекстiң 190-4-бабының 2) тармағында, 303-1-бабында көзделген жағдайларда бұл
3-тарау. Алматы Кеден бақылау Департаментінің құқық қорғау
3.1. Әкімшілік құқық бұзушылықпен және қылмыстармен күрес жүргізу
ҚР кеден органдары күкык қорғау қызметін орындау барысында
ҚР кеден органдарының маңызды міндеттері экономикалық қылмыстармен және
Қазақстан Республикасы Қаржы Министрлігі Кедендік Бақылау Комитетінің Алматы
экономикалық және ұйымдасқан қылмысқа қарсы күрес бөлімі
әкімшілік құқық бұзушылыққа қарсы күрес бөлімі
есірткі зат контрабандасына қарсы күрес бөлімі
оперативтік-техникалық бөлімше
талдау, бақылау бөлімшесі
анықтау бөлімшесі
иттерді зерттейтін бөлімше
Басқарманың міндеттері
Басқарманың міндеті болып саналатыны:
ҚР-ның кедендік саясатын жүргізуге қатысу;
өзінің құзыреті көлемінде, ҚР-ның экономикалық тәуелсіздігі мен
ҚР-ның кедендік органдарына жүктелген, ҚР-ның кедендік және басқада
кеден ісі аумағындағы сыртқы экономикалық қызмет қатысушыларының заңды
ҚР-ның халықаралық міндеттемелерінің орындалуын, сонымен қатар, өзінің құзыреті
кедендік іс аумағында құқық бұзушылыққа қарсы күрес жүргізу;
кеден ісі аумағында қылмыстарды тергеуді сапалы және уақытылы
ҚР кеден органдары тарапынан заңнамаларды қолдану барысындағы нәтижелі
кеден ісі аумағындағы қылмыстар мен құқық бұзушылық жөнінде
Басқарма өз құзыреті көлемінде, өзіне жүктелген міндеттеріне сай,
кеден ісі аумағында қылмыстарды анықтау,ескерту және жою мақсатында,
Қазақстан Республикасы мен басқада мемлекеттердің кеден органдарының кеден
Басқарманың құзырына жататын, ҚР-ның кеден органдарының лауазымды адамдарының
ҚР кеден органдарындағы кинология қызметінің дамуына бақылауды жүзеге
қызметтік іздестіру иттерін есепке алу, сақтау және қолдануға
басқарманың құзыретінде жататын сұрақтар бойынша, Департаменттің құрылымды бөлімшелерімен
өз құзыреті көлемінде прокурордың, сот органдарының актілерінің орындалуын
қызметтік иттерді оқыту,дайындау және қайта даярлауға бақылау жасау;
Басқарманың құзыретіне жататын сұрақтар бойынша, жеке және заңды
түскен материалдар бойынша, заңды процессуальдық шешімдер қабылдап, ҚР
өзінің құзыреті көлемінде, ҚР-ның құқық қорғау және мемлекеттік
Департамент басшылығына ұсыныстар енгізіп, кеден органдары тарапынан заңсыз
Департамент басшылығына, кеден органдарының лауазымды адамдары тарапынан, Басқарма
Басқарма құзыреті көлемінде, нормативті және құқықтық актілерді өңдеу
бөлек оперативтік-іздестіру шараларын жүргізу барысында, оперативтік-техникалық құралдарды қамтамасыз
байланыс жүйесінде оперативтік іздестіру;
арнайы техникалық құралдар, бейнеаудиотехника арқылы құпия түрде телефон,
техникалық байланыс каналдары арқылы ақпараттарды алуға
компьютерлік жүйелер мен басқада техникалық құралдар арқылы ақпараттарды
қоршаған ортаға, жеке адамдардың денсаулығы мен өміріне қауіп
тұрғын үй, басқада ғимараттар мен белгілі аймақтарға, автокөлік
контрабанданы ұйымдастыру, оның жылжу маршрутын, тығу тәсілі мен
кеден ісі аумағындағы қылмыстар мен құқық бұзушылықтың жағдайы
Басқарманың құқықтары бар:
оперативтік-іздестіру шараларын жүзеге асыруға, кеден ісі аумағында қылмыстар
ҚР-ның кедендік және құқық қорғау органдарының қызметтік ғимараттарына,
Департамент басшылығымен келісе отырып, Департаменттің ақпарат қорынан мәліметтер
ҚР-ның заңнамалы актілеріне сай, фактілер мен оқиға болған
оперативтік-іздестіру шараларын жүзеге асырушы органдарға құпия түрде көмек
оперативтік-іздестіру қызметінің міндеттерін шешетін ақпараттық жүйе мен оперативтік
конспирациялық мекемелерді құрып, бұл мақсатта, лауазымды адамдарға шифрланған
оперативтік-іздестіру қызметімен айналысатын қызметкерді немесе жеке басына байланысты
алдамшы қылмыстық іс-әрекетті білдіретін мінез-құлық үлгісін қолдануға;
ҚР-ның аймағына қылмыстық жолмен алынып келген,алып кетуге дайындаған
ҚР ҚІЖК-нің талаптарына сай, қылмыстық істерді қозғауға, сонымен
қылмыстық процесте қолдану үшін, оперативтік-іздестіру шараларының қорытындыларын беруге;
Басқарманың міндетіне жүктелген қызметті атқару үшін, лауазымды адамдар
меншік нысанына қарамастан, мекеменің басшылары мен басқада лауазымды
Департаменттің құрылымды бөлімшелерінен, Басқарманың міндеттерін орындауға бағытталған қызметіне
хаттамалар толтырып, іс қозғап, әкімшілік құқық бұзушылық жөнінде
өзінің құзыры көлемінде, кедендік іс аумағында, ҚР-ның құқық
Қазақстан Республикасы мен шет ел мемлекеттерінде кеден заңнамаларының
Департамент бөлімшелерінің қатысуымен, тергеліп жатқан қылмыстық іс көлемінде,
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Кедендік бақылау Комитетінің
Кеден Бақылау Департаментінің Ұйымдасқан қылмыс және экономикалық қылмысқа
Бөлім міндеттері болып саналатыны:
ҚР-ның заңнамаларының талаптарына сай, кедендік іс аумағында экономикалық
кеден ісі аумағында ұйымдасқан қылмысқа қарсы бағытталған жұмысты
өзінің құзыреті көлемінде, ҚР-ның экономикалық тәуелсіздігі мен
ҚР-ның кедендік органдарына жүктелген, ҚР-ның кедендік және басқада
ҚР-ның кедендік саясатын жүргізуге қатысу;
ҚР-ның халықаралық міндеттемелерінің орындалуын, сонымен қатар, өзінің құзыреті
Бөлімнің қызметі
Бөлім өз құзыреті көлемінде, өзіне жүктелген міндеттеріне сай,
кеден ісі аумағында қылмыстарды анықтау,ескерту және жою мақсатында,
Бөлімнің құзырына жататын сұрақтар бойынша, Департаменттің құрылымды бөлімшелерімен
Басқарманың құзырына жататын, қылмыстың белгілері бар, материалдар мен
ҚР-сы мен басқада мемлекеттердің кеден органдарының кеден ісі
Біз талдау жасай келе үстіміздегі жылда экономикалық контрабанда
Алматы қаласы КБД де қозғалған әкімшілік істер
2010ж. 2011ж. 2012ж.
Қаңтар - наурыз
Іс қозғалған әкімшілік істер 150 198 231
Кеден органдармен қаралған істер 60 43 68
Сотқа жолданған істер 90 149 163
Айыппұл салынған істер
Кеден органы мен 2 886 941 22 506
Сот органдарымен 3 180 780 57 443 20
Тауарды тәркілеу 10 968 822 21 276 972
2011 жылдың ішінде қылмыстық істер бойынша салыстырмалы талдау
Өткен жылғы кезеңмен салыстырғанда осы жылдың 1 жыл
Соттық тәжірибе көрсеткендей мұндай құқықбұзушылықтар жазаланбай қалып қоюда
Соттық істе осыған ұқсас істі қарау кезінде, заңмен
Бұдан басқа заңға сәйкес кеден органы қылмыстық процестің
Жоғарыда айтылғандарда қылмыстық қүқықбұзушылық туралы заңға ұзартылатын және
Кеден органдарының құқық қорғау қызметін жүзеге асыратын келесі
Бөлім міндеттері болып саналатыны:
ҚР-ның заңнамаларының талаптарына сай, кедендік іс аумағында экономикалық
кеден ісі аумағында ұйымдасқан қылмысқа қарсы бағытталған жұмысты
өзінің құзыреті көлемінде, ҚР-ның экономикалық тәуелсіздігі мен
ҚР-ның кедендік органдарына жүктелген, ҚР-ның кедендік және басқада
ҚР-ның кедендік саясатын жүргізуге қатысу;
ҚР-ның халықаралық міндеттемелерінің орындалуын, сонымен қатар, өзінің құзыреті
Бөлім өз құзыреті көлемінде, өзіне жүктелген міндеттеріне сай,
кеден ісі аумағында қылмыстарды анықтау,ескерту және жою мақсатында,
Бөлімнің құзырына жататын сұрақтар бойынша, Департаменттің құрылымды бөлімшелерімен
Басқарманың құзырына жататын, қылмыстың белгілері бар, материалдар мен
ҚР-ы мен басқада мемлекеттердің кеден органдарының кеден ісі
кеден ісі аумағында экономикалық қылмыстарды анықтау мақсатында, оперативтік-іздестіру
ҚР-ның кедендік және құқық қорғау органдарының қызметтік ғимараттарына,
Департамент басшылығымен келісе отырып, Департаменттің ақпарат қорынан мәліметтер
ҚР-ның заңнамалы актілеріне сай, фактілер мен оқиға болған
ҚР ҚІЖК-нің талаптарына сай, өндірісте бар және келіп
алдамшы қылмыстық іс-әрекетті білдіретін мінез-құлық үлгісін қолдануға;
ҚР-ның аймағына қылмыстық жолмен алынып келген,алып кетуге дайындаған
оперативтік-іздестіру шараларын жүзеге асырушы органдарға құпия түрде көмек
оперативтік-іздестіру қызметінің міндеттерін шешетін ақпараттық жүйе мен оперативтік
Бөлім міндетіне жүктелген қызметті атқару үшін, лауазымды адамдар
меншік нысанына қарамастан, мекеменің басшылары мен басқада лауазымды
өзінің құзыры көлемінде, кедендіс іс аумағында, ҚР-ның құқық
өзінің құзыреті көлемінде, Комитеттің басқармалары мен қызметтерінен, аймақтық
Департамент пен басқарма басшылығының тапсырмасы бойынша, инспекторлық және
Қазақстан Республикасы мен шет ел мемлекеттерінде кеден заңнамаларының
өзінің құзыреті көлемінде, кеден істері бойынша сұрақтар жөнінде,
өз құзыреті көлемінде, нормативтік және құқықтық актілерді дайындап,
Департамент бөлімшелерінің қатысуымен, тергеліп жатқан қылмыстық іс көлемінде,
3.2. Кеден аясындағы құқықбұзушылықтармен күрестi жетiлдiрудің мәселелері
Біріншіден, мемлекеттік шекараны техникалық қамсыздандыру қажет. Екіншіден, құқық
Үшіншіден, контрабандамен күресте азаматтардың көмектері қажет. Республиканың әрбір
Есірткі заттардың контрабандасымен күрестің тиімділігін арттыру үшін кеден
ҚР құқық қорғау органдары мұндай жағдайлармен бірнеше бағытта
Келесі кезеңде контрабандамен күреспен Ішкі істер министрлігінің қызметкерлері
Сонымен қатар, контрабандистер өздерінің әдістерінің арсеналын күн сайын
Контрабанданы тауып, анықтап, ұстау үшін кеден қызметкерлері мен
Көп жағдайда проблема ол – атқарушы органдар контрабандалық
Кедендік одақтан Қазақ елі үлкен үміт күтеді. Әрине,
Кеден органдарының қызметі еліміздің дамуына үлкен ықпалын тигізеді.
Елбасы Жолдауы жария етілді, оның басты бағыттары мен
Қорытынды
Қорыта келе, Қазақстан Республикасы Кеден органдарының жұмыстарының жағымды
Бірінші мәселе, кеден ісі саласындағы қылмыстардың жалпы санының
Тәжікстан мемлекеттерінен келген тауарлардың осы өңірден ішке енуі.
Екінші мәселе. Кеден органдарының жалпы қазіргі заманға сай
Жоғарыда аталған талдаулар мен негіздерге сүйене отырып мен
1) тауарлар мен көлік құралдарының Қазақстан Республикасының кедендік
2) экономикалық контрабанда мен кедендік құқық бұзушылықтарға қарсы
күрестің нысандары мен әдістерін жетілдіру;
3) құқық бұзушылықтарды тергеудің әдістемесі мен Қазақстан Республикасының
4) есірткілердің, қару-жарақ пен оқ-дәрілердің, валюталардың, энергия таратқыштардың
5) кеден ісі саласындағы қылмыстар мен құқық бұзушылықтарды
жедел есеп пен қылмыстық статистикаға кіргізу;
6) кеден ережелерін бұзушылықтарымен, өткізіліп жатқан кеден процедураларын
7) Кеден ісі саласындағы қылмыстарды ашуда әдістемелік жасайтын
8) Экономика және заңсыз есірткі заттардың айналысы саласында
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Қазақстан Республикасының Конституциясы, 1995 жыл 30 тамыз.
Қазақстан Республикасының Кеден кодексі, 2010 жыл 30 маусым.
Қазақстан Республикасының құқық қорғау қызметін жетілдіру жөніндегі шаралар
Лауазымды адамдардың Қазақстан Республикасының кеден органдарында қызмет өткеруі
Қаржы Министрлігі Кедендік Бақылау Комитетінің Алматы қаласы бойынша
Әкімшілік құқықбұзушылық туралы Қазақстан Республикасының Кодексі 2001 жылғы
Қазақстан Республикасының Қылмыстық Кодексі;
Әлібеков С. Т. Қазақстан Республикасының Кеден құқығы
Андриашин Х. А., Свинухов В. Г. Таможенное право.
Сандровский К. К. Международное таможенное право. учебник. 3-изд.,
Мадиярова Д. М. “Кеден ісін ұйымдастыру және басқару”
Андриашин Х.А.,Свинухов В.Г.Таможенное право.М., 2006 г.
Основы оперативно-розыскной деятельности учебник. Под ред. А.Ю.Шумилова, Н.Е.Симонова.М.,
Қаржы министрінің 2008 жылғы «24» cәуірдегі № 200
Ү. Құланбай “Кеден – мемлекеттің шекарадағы сенімді қалқаны”
Н. Назарбаев “Қауіпсіздікке мән бермеу – нақты қатерді
Ағыбаев А. Н. Қылмыстық құқық: Ерекше бөлім [Текст]
Е. О. Алауханов “Есірткіні ауыздықтау қауіпсіз қоғамға жол
Жакашев Д. С. Кеден органдарының құқықтық мәртебесі: теориясы
Нұрахметов Б. Т. Қазақстан Республикасының кеден ісі: сұрақтар
Таможенное дело в Республике Казахстан [Текст]. Вып. 1:.
Кембаев Ж.М. Евразийское экономическое сообщество: правовые основы деятельности
Кеден одағының кеден кодексі [Текст]. - Алматы :
Нұрмашев Ұ. Қазақстан Республикасының қылмыстық іс жүргізу
Төлеубекова Б. Қ . Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс
Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс жүргізу кодексі Алматы :
Қазақстан Республикасындағы Кеден ісі туралы :
Қауіпсіздік қадамдары қаралды. // Егеменді Қазақстан сайты// 12
Болашағы зор кедендік одақ. // Егеменді Қазақстан сайты//.12
Муратова Т. Добро пожаловать в таможенный союз. /
Что изменил Таможенный союз?.skifs.ukoz.kz.октябрь.2010 г.
Алибеков Р. Таможенный союз - это потенциал,
Айдарбаев С. Ж. Перспективы развития Таможенного союза Казахстана,России
Қазақстан Республикасының Кедендік
бақылау агенттігі төрағасының
2004 жылғы «____» ______________
№ ______ бұйрығымен бекітілген
Қазақстан Республикасының кеден ісі мәселелері жөніндегі уәкілетті орган
1-қосымша
Қазақстан Республикасы Кедендік бақылау агенттігі
«____» ___________ 200__ жыл
Н ұ с қ а м а
Қазақстан Республикасының Кедендік бақылау агенттігі
____________________ департаментінің (басқармасының) мынадай құрамдағы лауазымды адамдарына:
____________________________________________________________________________
(Аты-жөні, лауазымы, атағы)
___________________________________________________________________________
(кеден органының атауы және тексеру жүргізу орны)
қызмет аймағындатексеру жүргізу үшін берілді.
Қазақстан Республикасының Кеден кодексіне және «Қару-жарақты бекіту туралы»
___________________________________________________________________________
(қарудың маркасы және номері, арнаулы құралдардың түрлері)
Қолданылу мерзімі: 200__ жылғы «____» ___________
200__ жылғы «____» __________ дейін
Негіздеме:
___________________________________________________________________________
(тексеруді жүзеге асыру туралы Қазақстан Республикасының Кедендік бақылау
Қазақстан Республикасы Кедендік бақылау агенттігінің басшысы
___________
(қолы)
Қазақстан Республикасы Кедендік бақылау агенттігінің мөрі
Қазақстан Республикасының Кедендік
бақылау агенттігі төрағасының
2004 жылғы «____» ______________
№ ______ бұйрығымен бекітілген
Қазақстан Республикасының кеден ісі мәселелері жөніндегі уәкілетті орган
2-қосымша
Нұсқамалардың есебін жүргізу және тіркеу кітабы
Нұсқаманы тіркеу номері Нұсқаманың тіркелген күні, уақыты Құқықтық
1 2 3 4 5 6 7 8
ЖЕДЕЛ-IЗДЕСТIРУ ҚЫЗМЕТIН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУШЫ ОРГАНДАР
Құқық қорғау органдары
Кеден ісі саласында кездесетін қылмыстардың түрлері
8
9
9
1
3
5
Жедел-iздестiру қызметiн жүзеге асырушы органдар
Iшкi iстер органдары
Ұлттық қауiпсiздiк органдары
қаржы полициясының органдары
Қорғаныс министрлiгiнiң әскери барлау органдары
Қазақстан Республикасы Президентiнiң күзет қызметi
Әділет министрлігінің қылмыстық-атқару жүйесі органдары
кеден органдары
Құқық қорғау органдары
ҚР Сот жүйесі
Конституциялық кеңес
ҚР Ұлттық Қауіпсіздік кеңесі
ҚР Ішкі істер министрлігі
Қаржы полициясы
Кеден органдары
Әділет органдары
Заң қызметін көрстеу органдары
(нотариат, адвокатура)
Кеден ісі саласындағы қылмыстар
ҚР ҚК 209 бабына сәйкес -Экономикалық контрабанда
ҚР ҚК 213 бабына сәйкес - Шетел валютасындағы
ҚР ҚК 214 бабына сәйкес - Кеден төлемдерi
ҚР ҚК 250 бабына сәйкес - Айналыстан алынған
Құқық қорғау органдары
Құқық қорғау қызметінің қағидалары
Құқық қорғау қызметі туралы
Құқық қорғау органдары қызметкерлерінің кәсіби іс-әрекетінің психологиялық құрлымы
Құқық қорғау органдарының жалпы сипаттамасы туралы
Құқық қорғау органдарының жалпы сипаттамасы
Әділет органдары
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҚҰҚЫҚ ҚОРҒАУ ОРГАНДАРЫ ЖҮЙЕСІНДЕ ОРЫН АЛҒАН РЕФОРМАЛАР
Тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша ҚР-ның құқық қорғау органдары
Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі