Тауар өткізу
Фирманың басқару жүйесіндегі маркетинг
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ.................................................................................................................3-4
1 басқару жүйесіндегі маркетинг негіздері
Маркетингтің мәні, мақсаты, мазмұны және
маркетингтік орта негіздері...............................................................................5-9
Фирманың маркетингтік саясаты.................................................................10-22
1.2 Фирманы басқарудың маркетингтік қағидалары.....................................23-30
2 Қазақстанда фирманы басқару жүйесіндегі
2.1 Қазақстан кәсіпорындарындағы маркетингті ұйымдастыру.....................31-33
2.2 ҚР-ғы фирмалық маркетингтік қызмет көрсетуді дамыту.........................33-35
3 ДАҒДАРЫС ЖАЙЫНДА ФИРМАНЫ
Қорытынды....................................................................................................48
Пайдаланылған әдебиеттер...............................................................49
Кіріспе
Курстық жұмыстың тақырыбы: «Фирманы басқару жүйесіндегі маркетинг негіздері».
Курстық жұмыстың негізгі мақсаты: маркетингтің әлеуметтік-экономикалық мәні және
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде маркетинг фирманың рыноктық және
Маркетингтің негізі болып табылатыны – бұл бірін-бірі толықтыратын
Елімізде болып жатқан нарықтық қатынастардың ықпалымен үнемі қозғалыста
Маркетинг – бұл шын мәнінде, кәсіпорынның кез-келген шаруашылық
Маркетинг – бұл рынокты талдау, кәсіпорындар қызметінің әр
Маркетингтің негізгі мақсатын алу, сату процесінде ең жоғары
Маркетинг қызметі жүйесінде сол сияқты фирманың басқа да
рынок, тауарлар, тұтынушылар және бәсекелестер жөнінде сенімді, дер
фирманың тауар өндірудегі мүмкіншілігі;
тұтынушыларға ықпал ететін сұраныс, рынок, бәсекелестер;
Маркетингтің экономикалық мәні мына төмендегі нәтижелілікті тұжырымдайды:
тауардың бәсекеге жарамдылығын жасау;
сатып алушылардың қажеттілігін қанағаттандыру;
өндірістің тиімділігі және тауарлар сату.
Маркетинг қызметі жағдайында рынок екі түрге ажыратылады:
сатушы нарығы (рыногы);
сатып алушы нарығы (рыногы).
Сатушы рыногы – бұл шын мәнінде, тапшылық
Рынокты зерделеу екі жайғасымда жүзеге асырылады: оның ерекшелік
Ондай және басқадай жайғасымның артықшылығы өнімге бағдарланған маркетинг
Өнімге бағдарланған маркетинг, мынадай жағдайда қолданылады, егер де
Егер де кәсіпорынның қызметі тікелей рыноктық өзінен шығатын
Фирманың шаруашылық қызметі үшін маркетингтің осы екі үлгісі
1 басқару жүйесіндегі маркетинг негіздері
1.1 Маркетингтің мәні, мақсаты мазмұны және маркетингтік орта
«Маркетинг» ұғымы ағылшынның «market» (нарық) сөзінен шыққан, ал
Маркетинг дамуының бірінші кезеңі ХХ ғасырдың басынан бастап
70-жылдардың екінші жартысында маркетинг эволюциялық дамуының үшінші кезеңіне
Маркетинг теориясы экономикалық ғылым жүйесінің қалыптасуымен тығыз байланысты.
«Нарық» түсінігі экономикалық катигориялардың кең тараған түрінің бірі
Тауар – бұл адамдардың нақты қажеттіліктерін қанағаттандыратын және
Айырбас - өндірушілер мен тұтынушылардың баламалы негізде жүзеге
Мәміле – белгіленген шартқа байланысты тауар мен қызметті
Маркетинг жүйесінде сұранысты зерттеу – нарықты кешенді зерттеудің
Сұраныс – сатып алу қабілеті бар қажеттілік. Сұраныс
Нарықтағы сұраныс – бұл фирма және тауар маркаларының
Өнімге сұраныс – фирманың нарықтағы үлесіне сәйкес келетін,
«Сұраныс» пен «қажеттілік» түсініктері арасында тығыз байланыс, айырмашылық
Қажеттілік – мағынасы кең ұғым. Сұраныс қажеттіліктің бір
Өзінің эволюциясы кезінде маркетинг тұжырымдамасы көптеген өзгерістерге ұшырады,
Маркетинг теориясында анықтамалардың екі тобын бөліп көрметеміз, ол:
Маркетингтің дамуына қарай, ғалымдар мен мамандардың көзқарастары өзгеріп
Маркетингті тауарлар мен қызметтерді өткізу және сату ретіндеқарастыратын
Маркетинг – қазіргі бизнес философиясы, ойлау стилі және
Маркетингті адамдардың мұқтаждықтары мен қажеттіліктерін зерттеуге және қанағаттандыруға
Маркетингтің қағидалары мен әдістері тек өндіріс пен коммерциялық
ғана емес адамзаттық қызметтің барлық өрістерінде қолданылады. Сондықтан
Маркетингтің қызметтік және тұжырымдамалық екі жағы бар:
Қызметтік тұрғыдағы маркетинг - ол бұл кәсіпорынның қазіргі
Маркетингтің классикалық теориясының негізгі маркетинг – микс тұжырымдамасы
Мичеган университетінің профессоры Е.Маккарти « маркетинг – микс
Маркетингтік төрт «Р»
Бұл тұжырымдаманы алғаш рет «Дженерал Электрик» компаниясы пайдаланған.
Бұл үлгі элементтерінің санын көбейту қажет емес өйткені
Маркетингтің негізгі мақсаттары
Экономикалық субъектілердің маркетингтік қызметінің табысты болуы үшін дұрыс
Менеджменттің негізін салушыларының бірі Г.Эмерсон өзінің «Өнімділіктің он
Маркетингтік мақсаттар фирманың өз мақсатына жетуін қамтамасыз етеді.
Мақсаттар сатысында, әрине, алғашқы орын фирманын табиғи мақсаты
Маркетингтік орта.
Фирманың маркетингтік ортасы—бұл маркетинг бөлімінің мақсатты
Маркетингтік орта фирманың нарықтағы
Микроорта—бұл фирманың өзіне және оның
Макроорта—бұл фирманың микроортада қызмет етуіне әсер
Микроортаның негізгі факторлары.
Жабдықтаушылар—бұл нақты тауар немесе
Маркетингтік делдалдар—бұл клиентура аумағында фирма
Сауда делдалдары—бұл фирмаға клиент іздеуге
Фирмаға олар тапсырушыларға(тұтынушыларға) орын, уақыт және аз
Жер қолайлылығы—клиенттердің тұрған орындары
Уақыт қолайлылығы—тауарды сатып алғысы
Иемдену тәртіптерінің қолайлылығы—тауарды, сатып алушыға
Бүгінгі таңда өндірушілер ірі және өз
Тауар тасымалдауға маманданған фирмалар--
Макетингтік қызмет қызмет көрсететін
Несие қаржылық мекемелер --бұл фирмаға
Клиентура—Фирма өз клиенттерін мұқият
Бәсекелестер—фирмамен бірге бір нарықта
Қарым қатынас аудиториялары -- фирманың
Қаржы қауымдастықтары- бұл банктер, инвестициялық
Бұқаралық ақпарат құралдары- газеттер, журналдар, радио,
Мемлекеттік мекемелер- заң атқарушы мекемелер, орталық
Әрекет етуші азаматтық топтар- қоршаған
Жергілікті қарым-қатынас аудиториялары-ПСК тұрғындарының
Қалың бұқара-ірі қала, аймақ және
Ішкі қарым-қатынас аудиториялары-фирманың өз
1.2 Маркетингтің фирмалық саясаты.
Маркетинг кез келген өндіріс немесе тауар өткізу процестерін
Ондай кәсіпорындардың әкімшілік-басқару құрамдарының қатарына маркетингтік қызмет бөлімі
Фирманың тауар өткізуіне қалайлы болу үшін маркетингтік қызмет
Фирма шаруашылығынық, өндіретін өнімдерінің немесе көрсететін қызметтерінің нарық
Кәсіпорындағы маркетинг бөлімдерінің қызметтері бойынша ұйымдастырылуы олардың белгілі
Маркетинг жұмыстарының аймақтық принципте ұйымдастырылуы фирма тауарларын белгілі
Маркетинг құрамындағы аймақтарда тұтынушылардың белгілі бір топтарына қарай
Тауар өндіруші немесе оны сатушы фирмалардың өз кезіндегі
Тауар өндірісі үнемі жақарып, жетілдіріліп отыратыны белгілі. Сондықтан
ассортименттік ерекшеліктеріне және олардың тиімділік деңгейіне сәйкес келуі;
Маркетинг фирмаға кызмет ететіндіктен, онық іс-әрекеті фирма шұғалданатын
Маркетингті басқару жалпы басқару жүйесінің нарықтық қатынаста өндіріс,
Коммерциялық әрекеттер тек тауар өткізу жағын ғана көздеп,
Коммерциялық тұрғыдан басқару мәселесінде: өндіріс пен тауарды жетілдіру,
Тауар өндіруді жетілдіру концғепциясы тутынушылардың кеңінен тараған және
Қазіргі өндіріс технологиясының үздіксіз ілгерілеуі нәтижесінде тауардың сұраныстан
Маркетингті басқдрудың жаңа бағыты мына-әлеуметптік-этикалық маркетинг. Онық іс-әрекеті
Қазіргі ғылыми-техникалық жоғары технологиялық жетістіктер табиғи байлықты игеру
Фирмалық тауар өткізуіне колайлы болу үшін маркетийгтік қызмет
Фирма шаруашылыгынық, өндіретін өнімдерінің немесе көрсететін көметтерінің, нарық
Маркетингті басқару мәселелерінің шешімін табу_ең бастан мына үлгідегі
Нарық мүмкіндіктерін үнемі қадағалап отыру тауар өндіруші фирмалардың
Тауар өткізудің бәсекелік жағдайында кәсіпорындардың, жаңа идея және
Фирмалар үйреншікті нарықта тұрақтау, онда тауар сатуды көбейту
Мақсатқа сай келетіп нарықтарды таңдау — көптеген идеялардың
Фирма нарыққа өнудің алғашқы сатысында қазіргі және келешек
Қандай да бір тауар түрі болсын, ол -
Тауардың тұтынушылық қасиеті онық пайдаланылатын бағыттарын белгілейді. Сол
Басқару тұжырымдамасының соңғы нысанасы енді маркетингтік шараларды жүзеге
Маркетник нарықтарда тауарды жылжыту және үдету әдісі фактордың
Жеңілдетілген мағынада жарнаманың мақсаты -потенциалды сатып алушыларды немесе
Тауар өткізуді немесе нарықтағы үлесті өсіру барлық маркетинг
Қолайлы ақпарат, кезінде жақсы жасалған жарнама күдіктенген түтынушылар
Түрлі елдердегі мәдениеті, тілі әр түрді потенциалды сатып
Арнауларды кодтау (кодирование) бір тілден екінші тілге аударма
Әр түрлі мәдени
Халықаралық фирманың байланыс жұмыстарының бағдарламасына көптеген факторлар ықпал
- Фирманың штаб-үйі шетелдегі
Корпорацияның имиджін қалыптастыруда, бір түсті рәсімдеу, шрифтер және
Фирма белгілі бір
Байлаыыстық (коммунйкациялық) кешенді кім анықтауға тиіс?
Жарнаманың тиімділігін бағалауға кім жауапты
болады?
Әр түрлі тілдермен байланысты болған жағдайда,тәрібі үшін және
- Егер мақсаттар
Халықаралық маркетингтегі жарнамалық саясатқа ықпал ететін кейбір маңызды
Заңгершілік жүйе жарнама саласында не істеуге болатынына және
а) Сауда саласындағы заңдылықтар.
сапасы туралы немесе сараптаудың нәтижелерін, ресми мәлімдеулерді бұрмалаумен
ә) Кейбір тауардың жарнамасына (сигарет, дәрі-дәрмектер, арақ-шарап т.б.)
б) Нақтылы бір сөздерді
рұқсатынсыз жазылмайды.
в) Шығындарға шектеулер. Кейде, кейбір елдерде жарнамаға деген
г) Қораптау туралы заңды ескертпелер, талаптар болуы да
д) Құлақтандыру мәнері және мазмүны. Германияда жарнамалық құлақтандыруда
Кейбір тележарнамаға немесе радиожарнамаға рұқсат болмайды. Немесе тележарнама
Бір елде дайындалған жарнамалық арнау басқа рыноктарда да
1) жаргон сөздерден, сөйлемдерден, белгілі ағылшын сөздіктерінен" аулақ
жарнамалық материалдардың мазмұнын бақылайтын заңды талаптар немесе жалпылай
тәржімені білікті кәсіби тәржімешілер жасауға тиіс; Британ аралдарындағы
аудармашыларға мұқият жөн-жобалау керек оларды тауар және қызмет
мәтшдерді лингвистер тексеріп,
6) теру және басгыруды шетелдерден жақсы білімі бар
Маркетингтік бағдарламаларды жалпы фирмалық жоспарларды ескермей жасау мәнсіз
Жоспарлаудан фирманың
а) көптеген, жұмыстары бір
ө) уақиғалардың болашақ дамуын анықтау;
б) уақыты келгенде орын алатын өзгерістерге дайын болу;
в) күтпеген жағдаяттар туғанда тиімсіз қимылдарды минимумға түсіру;
г) орындаушылар арасындағы ең қолайлы өзара іс-қимыл;
д) фирманың мақсаттарын әр түрлі түсіну салдарынан жеке
Жоспарлаудың екі түрі бар, ал дұрыс жол оларды
Бейнелеп айтсақ, ағаш - тұтас корпорация жоспары; ағаш
Әрбір қосалқы жоспардың (әрбір бұтақтың) тағы да "бұтақшалары"
Маркетинг - өте маңызды болғанымен, тек бұтақ. Сондықтан
Жоспарлау (стратегиялық және жедел тактикалық), ұйымдастырушылық даму, басқару-ақпараттық
Осымен қатар стратегиялық жоспарлау жоқта оперативті (жедел) жоспарлау
Жоспарлау қайталамалы итеративті цикл шеңберінде өтеді. "Бұтақтар" өздерінің
көпжақта тілдесулер арқасында қосалқы жоспарлар жан-жақты қанағаттандырарлық қасиетке
Сапалы негізді жасалған жоспардың айнымалы жағдайлардың әсеріне сәйкес
Жоғарыда қатарынан екі бейнелі диаграмма берілді (2-3-суреттер). Солардың
Ішкі маркетиштік тексерудің сапа жағына көңіл аударайық. Әрбір
а) тауар:
- жаңалықтар енгізу сапасы; тауарды халықаралық ауқымда бір
ә) баға саясатында:
- фирманың халықаралық нарықтардағы
б) тауарды жылжытуда:
- әрбір тауарды әрбір нарықта
- жарнама құралдарының сапасы және олардың шығындары;
в) тауар өткізуде:-сауда персоналының және оның жетекшілерінің
сапасы;
- персоналды қабылдау, кәсіби дайындау біліктілігш дамыту және
- клиентке әрбір агенттің барып-келу шығыны (орташа);
- ақпараттың әрбір нарық бойынша, оның ретті жиілігінің
г) тауар таратуда:
- тауар қозғалтуды ұйымдастыру және ол үшін халықаралық
- материалдық-техникалық қамтамасыздандыру құралдары және оларды пайдалану тиімділігі;
Талдау әрбір елдегі осындай құралдарды қамтуға және бұлар
Қоршаған жағдай (ахуал)- Бұл жердегі мақсат -сыртқы күштердің
Сыртқы ортаны зерттеуде өте көп факторларды қамтуға болатындығы
Халықаралық маркетингтік жоспарлау деңгейінде ең пайдалы әдіснама болып
Корпорацияның мақсаттары. Мақсатсыз жоспар болмақ емес. Фирманың мақсаттары
Сапалы мақсаттар қатарына "әр түрлі елдерде адал азаматрөлін
Балама стратегиялар жасау. Корпоративті деңгейдегі стратегиялар маркетингтік және
Естіген уақытта абыржу тудыратын терминдер де болады. "Нарықты
'Тауар жасау" стратегиясы фирма өзі жақсы орналасқан нарықта
Есіңізде болсын: фирма өзінің болашағың күшті жақтарына сүйеніп
Маркетинг жоспары төмендегілерге қол жеткізуі тиіс:
- халықаралық аумақта жоспардың тарауларын (бөлшектерін) оңай түсіну;
Маркетингтік жоспарлау маркетинг-директордың айрықша құзыреті. Ол маркетинг қызметінің
"Пирамидалы" басқару жоғары дәрежеде орталықтанған, фирманың орталық орында
"Шатырлы" басқарудың құрылымы орталықсызданған, мұндай компанияда іс айтарлықтай
Осылайша айналмалы шеңбер көлеміндегі өрістердің біреуінсіз бірі
1.3 Фирманы басқарудың маркетингтік қағидалары
Жоғарыда айтқанымыздай, өндірістік жүйенің мақсаты - барынша жемісті
Өндірістік жүйенің тыныс-тіршілігін басқару қызметін жалпы функциялар деп
Нарықтық экономиканың субъектілері мен болмыстары, өндірістік және басқару
Макроқоршамның элементтеріне: экономикалық, демографиялық, жағрапиялық, саясаттық, құқықтық, қоғамдық-әлеуметтік
Қоршаған ортаны, оның болмысын зерттеу рыноктарды, оларды құрайтын
Нарықты, бәсекелестерді, сұранымды, т.т.зерттеу тауар өндірушілерге керекті ақпарат
Стратегияны дайындау нұсқа таңдаумен бітіп қоймай, басқарудың сатыларын,
Тауарлық саясат нарықты зерттеу барысында анықталатын нақтылы немесе
Инновациялық (жаңартқыштық) саясат тұтынушылардың талғамына сәйкес және
Бағалық саясат тауарлар мен рыноктарға арнайы кәсіпорынның өніміне
1-сурет. Маркетингтің нарықты экономиканы басқару жүйесіндегі орны
Өткізу саясаты шығарылатын өнімдерді тұтынушыларға жеткізудің
Сервистің мақсаты арнайы сервистік саясаттың көмегімен, тауардың пайдалану
Ақыр аяғында, жарнамалық саясат тауар өндірушінің ұзақ мерзімдік
Әрине, маркетингтік саясат өз бетінше тауар да, кәсіпорынның
Маркетинг жөнінде орын алған көзқарастарды, қағидаларды еске ала
Маркетингтің қолданылу аймағы материалдық өнім өндірумен бітпейді, ол
Айта кетелік, маркетинг бірнеше қағидалық тұрғылардың біреуіне немесе
Өндірістік тұрғы немесе өндірісті жетілдіру қағидасы тұтынушылар кең
- осы тауарларды
- сұраныс ұсыныстан басым және осы тауарға қалай
- жаңа тауар өндірушінің шығыны көзге түскендей зор,
Жалпылай келгенде, өндірістік тұрғы маркетингтен фирмаға, оның өніміне
Өндірістік қағиданы кезінде Г. Форд қолданған еді,
Өнімдік тұрғы немесе тауарды жетілдіру қағидасы әрқашан сапасы
Коммерциялық қимылдарды интенсивтендіру қағидасы немесе өткізімдік тұрғы (кейде
Бір жағынан сатушы қалай да қол алысуға
Ф.Котлердің айтуынша, өткізу қағидасының ұзақ уақыт тиімді болуының
Маркетингтік қағида (байырғы маркетингтік тұрғы). Бұл қағида өткізу
Маркетингтік қағида: өндірілуі мүмкінді сатуға тырысқанша, сатуға болатынды
Табалдырықты Мақсатқа жету Мәрелі
объект амалдары мақсат
Өткізу қағидасы
2 - сурет. Өгкізу және маркетинг қағидаларын салыстыру
Аталып отырған қағидаға сәйкес, маркетинг - сату-сұхбаттасудың
Фирма айқындалған қажеттіліктерді өтеуге бағытталған маркетингтік бағдарламаларды жасауды
Әлеуметтік пиғылды маркетингтің қағидасы (қоғамдық маркетинг).
- фирманың негізгі мақсаты сатып алушылардың әр түрлі
- фирма сұранымды толығырақ қанағаттандыратын және тұтынушылардың мүддесін
- тұтынушылар өз қажеттерін
Аталған қағидалардың бір-бірінен белгілі айырмашылықтары бар. Бір
Бұл жолды анық
Сонымен, бірінші - сатушылар (өндірушілер деуге де болады)
Бірақ жалпы қоғамдық даму, ҒТП бірте-бірте өндірісті де
Екінші - алушылар (сатып алушылар) нарығы. Ұсыныс сұраныстан
2. ҚАЗАҚСТАНДА ФИРМАНЫ БАСҚАРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ МАРКЕТИНГТІ ЖЕТІЛДІРУ
2.1 Қазақстан кәсіпорындарындағы маркетингті ұйымдастыру
Маркетингтің ұйымдастыру қызметі – маркетинг бойынша өздеріне жүктелген
Функционалдық ұйым. Тауарлары мен нарық мөлшері аз кәсіпорындарда
Қазақстандық компаниялардың маркетинг жағдайының сипаттамасы
2 кесте
№ Маркетинг жағдайының параметрлері Компаниялар
1 Маркетинг бөлімдері жоқ компаниялар «Қарағанды конфеттері», «Қазақмыс»
2 Маркетинг бөлімдеріндегі адамдар саны
5 адамға дейін
5 пен 10 адамға дейін
«Фудмастер», «Әсем-ай», «Қант орталығы», «Алматы шайы», «Баян сұлу»
«PRG Bottlers», «Беккер және К», «Рахат», «Филип Моррис»
3 Маркетинг ролі:
Негізгі
Қосымша
«PRG Bottlers», Филип Моррис, «Рахат», «Әсем-ай»,
«Алматы шайы», «Баян сұлу», «Қарағанды конфеттері», «Бахус»
4 Маркетингтік зерттеулерді жүргізу
Компаниялар өздері
Өздері және маманданған ұйымдар көмегімен
«Беккер және К», «Рахат», «Алматы шайы», «Қарағанды конфеттері»,
«Фудмастер», «Әсем-ай»,
«Филип Моррис», «PRG Bottlers»
5 Маркетингті
-Ұзақ мерзімді жоспарлаумен
-Қысқа мерзімді жоспарлаумен айналысатындар
«PRG Bottlers» «Филип Моррис», «Фудмастер», «Әсем-ай», «Рахат»,
«Алматы шайы», «Баян сұлу», «Қарағанды конфеттері», «Бахус»
6 Сату көлеміне %-пен маркетинг бюджеті:
8-ге дейін
2-ге дейін
1-ге дейін
«PRG Bottlers» «Филип Моррис», «Маслодел», «Әсем-ай»
«Маслодел», «Әсем-ай»
«Рахат», «Алматы шайы», «Баян сұлу»
Пепси-кола және шырын өндіретін «PRG Bottlers» компаниясының тәжірибесі
Қазақстан кәсіпорындарының маркетинг жағдайын сипаттаушы маңызды фактор, маркетингті
Маркетингтік тұжырымдаманы жүзеге асырудың тиімділігі, кәсіпорын мақсаттары, ұйымдастыру
Нарыққа өтудің бастапқы жылдары маркетинг бөлімдері тауарлық белгі
2.2 ҚР-ғы фирмалық маркетингтік қызмет көрсетуді дамыту
Маркетингтің негізі болып табылатыны — бұл бірін-бірі толықтыратын
Елімізде болып жатқан нарықтық қатынастардың ыңталымен үнемі қозғалыста
Маркетинг - бұл шын мәнінде, кәсіпорыннын шаруашылық қызметін
Маркетинг - бұл рынокты талдау, кәсіпорындар
Маркетингтің негізгі мақсаты — сатып алу, сату процсінде
Маркетинг қызметі жүйесінде, сол сияқты кәсіпорынның басқа
рынок, тауарлар, тұтынушылар және
кәсіпорынның тауар өндірудегі мүмкіншілігі;
тұтынушыларга ыңпал
Маркетингтің экономикалық
тауарлардың бәсекеге жарамдылығын жасау;
тауарларды жылжытуды жеделдету;
сатып алушылардың қажеттілігін қанағаттандыру;
өндірістің тиімділігі және тауарлар сату. Маркетинг
сатушы нарығы (рыногы);
сатып алушы нарығы (рыногы).
; Сатушы рыногы
Рынокты зерделеу екі жайғасымда жүзеге асырылады: ерекшелік
Өнімге бағдарланған маркетинг, мынадай жағдайда колданылады, егер де
Маркетинг кез келген өндіріс немесе тауар өткізу процестерін
Ондай кәсіпорындардың әкімшілік-басқару құрамдарының катарына маркетингтік қызмет бөлімі
Егер де кәсіпорынның қызметі тікелей рыноктың өзінен шығатын
Кәсіпорынның шаруашылық қызметі үшін маркетингтің осы екі үлгісі
Концептуалды құрылым бейнеленген соң фирманың маркетинг облысындағы барлық
Өнеркәсіп өндірісі ғылыми
Сонымен, ұйым құру - компанияның іс-қимылын жоспарлаудың жалпы
Үздіксіз өзгеріс үстіндегі әрбір саланың (өндіріс, сауда жүйесі,
Технологиялык жеделдету — адам ой-санасы мен еңбек құралдарын
Маркетингтіқ әлеуметтік негізі - халықтың төлеу қабілетіне қарай
Сонымен, фирма өзінің ұйымдастырушылық құрылымында іс-қимылдардың (қызметтердің) алуан
3 ДАҒДАРЫС ЖАЙЫНДА ФИРМАНЫ
Қазіргі таңда шағын кәсіпкерлік жаңа даму сатысында. Осы
Белсене жұмыс істейтін кәсәпорындардың аз үлесі кезінде шағын
Сауда мен қызмет көрсету сферасында шағын кәсіпкерлік объектілерінің
Мемлекеттік органдармен өзара әрекеттесу мен салық салуды, несиелеудің
Үлкен қаржылық мүмкіндіктері бар адамдардың осы секторға инвестициялауды
Шағын бизнеспен орта кәсіпкерлікті мемлекеттік қолданудың тиімсіздігі
«Сұлтан» ЖШС-ның қызметінің пәні және мақсаттары.
Ауыл шаруашылығы өнімдерін шығару, өндіру;
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдеу;
Ауыл шаруашылығы өнімдерін дайындау;
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өткізу;
Наубайханалық өндіріс;
Ет – сүт және май өнімдерін өндіру мен
Қоғамдық тамақтану, қонақүй пунктерін ұйымдастыру және тағы да
Бұл қызметтер арқылы серіктесттік халықтың, аймақтық мекемелер мен
Қызмет түрлері Қызмет түсімдері (мың. т г)
1 тоқсан 2 тоқсан 3 тоқсан барлығы
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіру
Барлығы: 3660669 1434272 1091755 618696 100
Соның ішінде:
Өсімдік шаруашылығы 1496390 556089 639702 444223 62
Мал шаруашылығы 2164279 878183 452053 1742473 38
Құқықтық статусы «Сұлтан» ЖШС-гі Қ.Р-ның заңдарына сәйкес заңды
«Сұлтан» ЖШС-ның шаруашылық қызметі.
1 - кесте. Шаруашылық қызметін талдау.
Атауы 2006 ж 2007ж 2008 ж
өнімнің шығуы өнімнің шығуы өнімнің шығуы
Бидай өсірудің барлығы
Оның ішінде:
Күздік бидайы
Яров. бидайы
Яров. сұлысы
Люцерн арпасы
Сенаж
Қант қызылшасы 1077 тонна
413 тонна
529 тонна
135 тонна
306 тонна
820 тонна
1100 тонна 1120 тонна
600 тонна
390 тонна
120 тонна
320 тонна
550 тонна
15000 тонна 1379 тонна
620 тонна
591 тонна
168 тонна
382 тонна
558 тонна
2500 тонна
Мал шаруашылығы:
КРС барлығы
Соның ішінде сиыр
Қойдың барлығы
Соның ішінде қойлар
Тоқтылар
Таналар
122 бас
56 бас
277 бас
100 бас
80 бас
45 бас
150 бас
70 бас
300 бас
130 бас
120 бас
60 бас
150 бас
54 бас
380 бас
150 бас
200 бас
70 бас
Бұл кестеден көргеніміздей өнімді өндіру жыл сайын артып
2 кесте. «Сұлтан» ЖШС – ның 5 жылдық
Атауы 2003ж 2004ж 2005ж 2006ж 2008ж
Өлшем бірлігі Өнім
нің шығуы Өлшем бірлігі Өнім
нің шығуы Өлшем бірлігі Өнімнің
нің шығуы Өлшем бірлігі Өнімнің
Бидай, барлығы 951га 1355тг 865га 1137тг 813га 1077тг
Соның ішінде қыстық бидай 565 га 872тг
Яров бидайы 121 га 172тг 280га 306тг
Ячмень бидайы 265 га 311тг 135га 163тг
Люцерн арнасы 187 га 183тг 187га 191тг
Сенаж - 282тг - 510тг - 820тг -
Қант қызылшасы 30 га 609тг 16га 185тг
Нан бөлке өнімі Бөлке 86000 Бөлке 91000 Бөлке
Мал шаруашылы
ғы - - - - - - -
Сиыр, барлығы Бас 59 Бас 76 Бас
Соның ішінде сиыр Бас 8 Бас 28
Таналар Бас 12 Бас 26 Бас 41 Бас
Сүт Тонна 24 Тонна 39 Тонна 69 Тонна
Қой, барлығы Бас 152 Бас 214 Бас 277
Соның ішінде тоқты Бас 100 Бас 100 Бас
Қой - - Бас 75 Бас
Жалақы Мың тг 19920,0 Мың тг 1888,0 Мың
Өткізу Мың тг 10217,0 Мың тг 17300,0 Мың
Пайда Мың тг 110,0 Мың тг 228,0
Бюджетке төленер Мың тг 330,0 Мың тг
Серіктестіктің мәліметтері бойынша - негізгі
резевтік (сақтандыру)
өндірісті дамыту;
әлеуметтік дамытуға;
тұтынуға;
премиялар төлеуге.
Көрсеткіштер атауы Көрсеткіштер мәні (мың тг)
Жарғылық қор 10 000 000
Резервтік капитал 35 936
Қосымша капитал 331 610
Бөлінбеген таза пайда 636 552
Капиталдың жалпы саласы 10 436 198
Айналым құралдары өзіндік жеке көздерден
3 кесте. Серіктестіктің шығыс пен табыс
Көрсеткіштер атауы Көрсеткіштер мәні
Табыс, мың теңге 4802769
Жалпы пайда (мың теңге) 17011
Таза пайда(бөлінбеген пайда)(мың тг) 1746
Активтердің рентабельділігі% 0,01
Өзіндік капиталдық рентабель – гі % 0,08
Өнімнің рентабельділігі (сату) % 22,6
Өткізілім қоры % 1617
Жалпы бұл кестеде серіктестіктің 2008
7%
1 сурет. Серіктестіктің экономикалық
«Сұлтан» ЖШС – ның 2008 жылғы күтілетін есебі.
Өнім түрлері Өлшем бірлігі Көлемі
Егін шаруашылығы
Қыстық бидай га 506 15 7085 800
Яров бидайы га 350 12 3500 800
Сұлы га 100 12 1000 700 700000
Қант қызылшасы га 70 200 14000 200 2800000
Көпжылдық шөптер га 147 - 3000 120 360000
Соя га 35 12 420 100 420000
Сенаж - 5000 60
Солома - 500 40
Басқалары - -
13350000
Мал шаруашылығы
КРС приплоды бас 45 45 3000
Сүт ц 800 750 15 1200000
Салмақты КРС ц 30,0 30 -
Приплод қой бас 90 90
Жүн кг 400 400 70 28000
Салмақты қойлар ц 30,0 30
Басқалары -
2703000
Басқалары -
Соңғы бес жылға инвестициялық көлемі.
Жылдар Инвестиция көлемі (млн тг)
2004 364476
2005 953666
2006 672182
2007 4135061
2008 2930591
Инвестициялық қызметті табысты жүргізудің арқасында
«Сұлтан» ЖШС – тің қазіргі жағдайы (сандық
Жалпы ағымдық өтемпаздықты талдау бойынша
«Сұлтан» ЖШС – інің қысқа мерзімді несиелік
активтердің айналмалылық коэффициенті;
меншікті айналмалылық коэффициенті;
дебиторлық берешектің айналмалылық коэффициенті;
тауарлық материалдық запстрдың айналмалылық
Активтердің айналмалылығы – сату көлемі сомасының
Нәтижелердің дағдарысы
Өнешпаздық дағдарысы
Банкроттық
Кәсіпорынның дамуының әлеуметіне қауіп
Мақсаттарға, қызметінің нәтижелеріне қауіп өтемпаздықты
Өтемпаздықты жоғалту қауіпі немесе өтімділікке қатысты қабілетсіздік
Дағдарыстан шығудың антиципотивті формасы.
Бұл талдаудан біз бұл серіктестігінің дебиторлық берешегінің 2007
Қорытынды
Осы мәселе бойынша көптеген ғалымдар өз ойларын, өз
1. Өндіріс жүйесі басқару жүйесінсіз тіршілік ете алмайды,
2. Фирманы басқарудың мынадай маркетингтік қағидалары бар:
3. Маркетингті қағидалы басқару деп қарасақ, оны үрдіс
4. Маркетингтің даму мезгілдеріне байланысты, оның бес түрін
Пайдаланылған әдебиеттер
Алтынбаев Б.А, Истаев А.А.
Основы маркетинга/Учебное пособие-А.,Экономика,2002
Есімжанова С.Р., Маркетинг/оқу құралы.- А.:Экономика, 2003
Жолдасбаев Г.Ө. Кәсіпорын экономикасы / Оқу
Кнышова Е.Н., Маркетинг: Учебное пособие.- М.: Форум, 2004
Котлер Ф., Маркетинг негіздері, А.: «Жазушы»,2002
Маслова Т.Д., Божук С.Г., Ковашн Л.Н., Маркетинг-
Сатыбалдыұлы С., Маркетинг- нарықтану: Жоғары оқу орындарының
Шеденов Ө.Қ., Жинісов Б.А., Байжомартов И.С., Комягин Б.И.,
Саясат-№1,2002
Нурсеитов Э.О. Бухгалтерский учет в организациях/Учебное пособие. –
О бухгалтерском учете и финансовой отчетности. Закон Республики
Мычкина О.В. МСФО: Рекомендации по применению рабочего плана
Платова О.В. Международные стандарты финансовой отчетности. Краткий перекрестный
Сейдахметова Ф.С. Современный бухгалтерский учет. Учебное пособие. -
Сариев Д.Б. «1с:кәсіпорын» жүесінің бүгінүгі күнгі жетістіктері //
2
Тұтынушылар
Басқару функциялары
Маркетинг (нарықтану)
Өндіріс
Тауарлар
Коммерциялық әрекеттер және ынталандыру шаралары
Сатудың көлемін өсіру арқылы пайда табу
Тұтынушылардың мұқтаждықтары
Маркетингтің кешенді әрекет - қимылдары
Пайданы тұтыну-шылардың қажетін қанағаттандыру арқылы табу
Жарнама және өткізуді ынталандыру
Маркетингті жоспарлау
Тауар өткізу
Жаңа тауарларды өндіру
Маркетингтік зерттеу
Маректинг бойынша вице-президент
Тауар арналары және тауар қозғалысы
Тауардың өмірлік цикл кезеңдері. Өндіріс. Өнімді сатып өткізу
Тауар қозғалысы
Лекция Маркетинг жүйесіндегі тауар
Қазақстан Республикасының маркетингті жетілдіру жолдары
Маркетинг саласындағы тауарлар және оның жіктелуі
Тауар және оның жіктелуі
Тауар және тауар өткізу
Кәсіпорын қызметінде өнімді өткізудің әдістемесі
Негізгі өткізу арналары, деңгейлері