Салық салынатын табыс Салық ставкалары



Жоспар
Кіріспе
Бөлім. Жеке табыс салығының экономикалық негіздері
1.1 Салықтар ұғымы, мәні, қалыптасуы
1.2 Жеке табыс салығының әлеуметтік – экономикалық мәні
2. Бөлім. Жеке табыс
2.1 Жеке табыс салығының төлем көздері
2.2 Жеке табыс салығының бюджет кірісіндегі алатын
3. Бөлім. Жеке табыс салығының даму перспективалары
3.1 Дамыған нарықтық экономикалы мемлекеттердегі жеке табыс
салығының алыну ерекшеліктері
3.2 Қазақстан Республикасындағы жеке табыс салығының жетілдірілуі
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер тізімі
КIРIСПЕ
Қандай да болмасын мемлекеттің өсіп – дамуының материялдық
Сонымен салықтар дегеніміз - мемлекеттік бюджетке заңды және
Экономикалық категория ретінде салықтар – шаруашылық жүргізуші субъектілердің,
Салықтардың экономикалық мәні:
Салықтар шаруашылық жүргізуші субъектілер мен халық табысының қалыптасуындағы
Шаруашылық жургізуші субъектілер мен халық табысының белгілі-бір мөлшерін
Қазіргі кезде еліміздің бюджетінің кіріс көзін 90 пайызы*
1. Бөлім. Жеке табыс салығының
1.1 Салықтар ұғымы,мәні,қалыптасуы
Жеке табыс салығы классикалық салық түрі. С.Г.Пепеляевтің айтуы
Бұл ең танымал және кең тараған салық түрі.
Осы салықтың өндіріс және де әлеуметтік құралына әсеріне
Осылайша кейсияндықтар байларға прогрессивті салық салу мен қатар
Монетаристер мен «Ұсыныс экономикасы» теориясының жақтаушылырының ұстанымдары мен
Монитарстер мен «Ұсыныс экономикасы» теоретиктері бай таптарға жеке
Сонымен, бүгінде теоретикалық мектептер жеке табыс салығын реформалау
Жоғарыда көрсетілген теоретика мектептерінің пікірлері жеке табыс салығын
Негізінен жеке табыс салығы дамыған елдерде прогрессивті шкаламен
Дамыған елдердегі жеке табыс салығының прогрессивті шкаласын енгізу
Жеке табыс салығының экономикалық рөлін бағалай келе, Батыс
Жеке табыс салық жүйесі соққының белгілі бөлігін өзіне
Ал ең алғаш рет Қазақстан Республикасында жеке табыс
Жеке табыс салығы басқа да салықтар сияқты көптеген
Мемлекеттен басқа, салықты еш кім алалмайды. Салықты енгізуде
Салық – ол ақшалай төлем, мемлект алдындағы борышы.
Жеке табыс салығы эквивалентсіз төлем болып табылады. Экономикалық
Салық-Е.В.Пороховтың айтуы бойынша “салық тек құқықтық форма түрінде”-
Салық – ол заңмен бекітілген төлем: Қазақстан Республикасының
Жеке табыс салығы салықтық түсімдердің жалпы 11пайызын құрайды
2-кесте
Атауы 2002 % 2003 % 2004 %
Жеке табыс салығы 77381 10,3 93281 9,8
Табыс көзінен алынатын және табыс көзінен алынбайтын табыстар
Салық Кодексі бойынша жеке тұлғалардың табыс салығының көлемі
3-кесте
Салық салынатын табыс Салық ставкалары
10 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін Салық салынатын
10 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 20 еселенген жылдық
20 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 30 еселенген жылдық
30 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 40 еселенген жылдық
40 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 50 еселенген жылдық
50 еселенген және одан жоғары жылдық есептік көрсеткіш
Ал енді 2002, 2002, 2003 жылдары Салық Кодексі
4-кесте
Салық салынатын табыс Салық ставкалары
15 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін Салық салынатын
15 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 40 еселенген жылдық
40 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 600 еселенген жылдық
600 еселенген және одан жоғары жылдық есептік
Қазіргі таңда жеке табыс салығын есептеу механизмі бойынша
5-кесте
Салық салынатын табыс Салық ставкалары
15 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін Салық салынатын
15 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 40 еселенген жылдық
40 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 200 еселенген жылдық
200 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен 600 еселенген жылдық
600 еселенген және одан жоғары жылдық есептік
Осыдан қорыта айтқанда жеке табыс салығының ставкасы алдыңғы
Салық салудың альтернативті және перспективті даму бағытын талдай
-салықтар адам өмірі сүру жағдайының деңгейіне қалай әсер
-Ұлттық табыс пен әр субъектінің қажетті тұтыну көлемі
Осы тұрғыда Дж.М.Кейнстің тұжырымдамаларында көрсетілген салық салу теориясын
Yd=Y-T
Мұндағы: Y – жеке тұлғаның жиынтық табысы
Yd – таза жеке табыс
T – жеке тұлғаға салық салу көлемі
Салық салу көлемі заң шығарушылармен экзогенді анықталады, онда
C=C (Yd)
Ал сызықтың функциясыда: C=a + c (Y-T)
Мұндағы С – тұтыну жиынтығы
«С» - жеке табыстың тұтынудағы шектік сипаты.
Математикалық тұрғыдан салықты қысқартсақ мынаны көреміз:
Y=-C/1-C*∆T
Мұнда салық салуды төмендетсек ұлттық табыстың өсуіне әкеледі.
-С/1-С - коэффициенті салық мультипликаторы болып саналады.
Бұл жағдайда біз табысқа салық салу деңгейлер арасындағы
салық салу төмен болған сайын, ұлттық табыс жоғары
Салық салумен ұлттық табыс өзгерістері арасындағы ара қатынастың
Салық пен ұлттық табыс арасындағы графикалық қатынасын қарастырайық
Салықтың төмендеуінің ұлттық табыс көлеміне әсері
E
D11
D11
D1
D1 D
D C1
C1 C
C ∆T C
I I
Ye Ye1 Y f
Мұнда СС – салық төмендегенге дейінгі тұтыну сызығы
II және DD инвестиция және жиынтық сұраныс.
Т көлеміне тең салықты төмендету тұтыну қисығын С+Т
Кейнспен жасалынған салық ауыртпашылығының өсуі, тұтыну деңгейі және
Мемлекеттік салықты өсіргенде, бұл тек ғана тікелей әсерімен
Табыстың төмендігі тұтынуда жоғарғы шекпен шектеледі, шындығында да
Сонымен кез-келген мемлекетте субъектілердің үш катогориясы кездеседі:
табыстылық деңгейі төмен
орта табыстылық деңгейі
жоғарғы табыстылық деңгейі
2 және 3 категория субъектілері көп болған сайын,
Y=Aa+Ca (Ya-Ta) + Ab+Cb (Y b-Tb) + I+C
Егер белгілі көлемде «а» санатына салық салуды төмендетсек
Экономикалық тұрғыдан салық салуды қайта бөлу «в» санат
Ол белгілі-бір табыс алушы санаттарының тауарлаы мен бағасының
1.2 Жеке табыс салығының әлеуметтік-экономикалық мәні
Жеке табыс салығы мемлекеттік бюджеттің кірістерінің басты көздерінің
Салықтар және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер
Салық Кодексі бойынша салық салу объектілері болып ондағы
- төлем көзінен салық салынатын табыстар;
- төлем көзінен салық салынбайтын табыстар.
Салық Кодексіне сәйкес салық салынуға жатпайтын табыстарға мыналар
- (еңбекақы төлеуге байланысты төлемдерді қоспағанда, - алып
балаларға және асырауындағы адамдарға алынған алименттер;
- жеке тұлғаның өмірі мен денсаулығына келтірілген зиянды
- жеке тұлғалардың қаржы рыногы мен қаржылық ұыймдарды
- мемлекеттік бағалы қағаздармен және агенттік облигатциялармен жасалған
- әскери қызмет міндеттерін атқарған кезде әскери қызметшілерге,
- лотерея бойынша 5 айлық есептік көрсеткіш шегінде
- тиісті жылға арналған республикалық бюджет туралы Қазақстан
- гранттар қаражаты есебінен төленетін төлемдер (еңбекақы түріндегі
- тұрақты жұмысы жолда өтетін немесе жүріп-тұру сипатында
- экологиялық апат немесе ядролық сынақ полигонындағы ядролық
- 1941-1945 жылдардағы Ұлы Отан соғысына қатысушылардың және
(((-ші топтағы мүгедектердің бір жыл ішіндегі – айлық
- өткізілер күні қор биржасының “А” және “В”
- мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен төленетін біржолғы төлемдер
- салық жылы ішінде медициналық қызмет көрсетулердің (косметалогиялық
- қызметтік іс-сапарлар кезінде Салық Кодексінде белгіленген мөлшерде
- қызметкер ұйымымен бірге басқа жерге жұмысқа ауысқан
- Қазақстан Республикасының азаматтары болып табылмайтын дипломатиялық немесе
- шет мемлекеттің мемлекттік қызметінде жүрген шетелдік жеке
- Қазақстан Республикасының азаматтары болып табылатын және Қазақстан
- Зейнетақы төлеу жөніндегі мемлекеттік орталықтан берілетін зейнетақы
- жұмыс берушінің жылдық жиынтық табысты алуға байланысты
- Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген мөлшерде дала жағдайында
- Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген мөлшерде республикалық бюджет
- Жұмыс берушілер қызметкерлерін мамандық бойынша оқутуға және
- Жұмыс беруші вахталық әдіспен жұмыс істейтін адамдарға
- Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорынан төленетін әлеуметтік төлемдер;
- Жүкті немесе босанған әйелдерге, ұл немесе қыз
- Білім беру ұйымдарында оқитындарға заңға сәйкес берілетін
- Берілген арнаулы киімдер, аяқкиімдер, алғашқы медециналық көмек
- Адвокаттар мен жеке нотариустардың- заңдық көмек, нотариялдақ
- Ізгілік, қайырымдылық көмек түрінде алынған мүліктің құны;
- Он алты жасқа толмаған балалар үшін балалар
- Заңға сәйкес қызметкерлерге еңбек міндеттерін орындау кезінде
- Еңбек міндеттерін орындау кезінде қызметкердің өміріне зиян
- Шартың қолданылуы кезеңіндегі сақтандыркдың кез-келген түрінде, өз
- Төлем көзінен салық ұсталғандығын растайтын құжат болған
- Материялдық нұсқаның орнын толтырудың сот шешімі бойынша
- Жинақтаушы зейнетақы қорлары салымшыларының жинақтаушы сақтандыру шарты
- Сақтандырылушы қайтыс болған жағдайда жинақтаушы сақтандыру шарты
Салық төлеушінің салық жылы ішінде салық салынатын табыстарына
Жеке тыбыс салығының ставкалары
6-кесте
Салық төлеушінің салық салынатын табысы
Ставкасы
15 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін Салық салынатын
15 еселенгеннен бастап 40 еселенген жылдық есептік көрсеткішке
40 еселенгеннен бастап 200 еселенген жылдық есептік көрсеткішке
200 еселенгеннен бастап 600 еселенген жылдық есептік көрсеткішке
600 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен бастап және одан
Ескерту, Қызметкерлердің тиісті қаржы жылына арналған республикалық бюджет
Дивиденттер, сыйақылар мен түрінде табыстарға 15 проценттік ставка
Адвакаттардың және нотариустардың табыстарына 10 проценттік ставка бойынша
Жеке табыс салығы бойынша салық салу объектісі болып,
- қызметердің табысы қызметкердің жұмыс
Табысы болып табылады. Жұмыс беруші материялдық пайда түрінде
- Бір жолғы төлемдермен алынатын табыс – салық
- Дивиденттер, сыйақылар,ұтыстар түріндегі табыстар.
- Степендиялар- білім беру ұйымдарында оқып жүргендерге төлеуге
- Жинақтаушы зейнетақы қорларына берілген зейнетақы төлемдері-салық төлеушілердің
- Сақтандыру ұйымдары жүзеге асыратын сақтандыру төлемдері бойынша;
Салық төлеушінің төлем көзінін салық салынбайтын табыстары мыналар;
- Мүліктік табыс, оған:
а) бағалы қағаздары, сондай-ақ заңды тұлғадығы қатысу үлесі:
б) қымбат бағалы тастар мен қымбат бағалы металдарды,
в) мүлікті жалға беруден алынған табыс:
г) мүлікті сату құны мен бағалау құны арасындағы,
- Жеке кәсіпкерлердің салық салынатын табысы. Ол жылдық
- Адвокаттар мен жеке нотариустардың- заңдық көмек, нотариялдық
- Басқа да табыста Қазақстан Респбликасының шегінен тыс
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстар бойынша жеке табыс
Жеке табыс салығы бойынша декларация резидент салық төлеушілер
Төлем көзінен салық салынбайтын табыстары барлар
Тұрғын үй салу мен осындай құрылыс үшін құрылыс
Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерден табыстар алатын жеке
Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлердегі шетел банктеріндегі шоттарда
Қазақстан Республикасының сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы заң
Қазақстан Республикасы Парламентінің депутаттары, судьялар.
Жоғарыда көрсетілген жеке тұлғалар жеке табыс салығы бойынша
Жеке табыс салығы бойынша декларация есепке тіркелген орны
Жеке табыс салығының болжамды сомасы туралы мәлімдеме және
2.Бөлім. Жеке табыс салығының бюджеттегі орны
2. 1.Жеке табыс салығының төлем
Жеке табыс салығы мемлекеттік бюджеттің кірістерінің басты көздерінің
Осы табыс салығын төлеуші болып салық жылы ішінде
-төлем көзінен салық салынатын табыстар;
-төлем көзінен салық салынбайтын табыстар.
-қызметкердің табысы – қызметкердің жұмыс беруші есептеген салық
-бір жолғы төлемдерден алынатын табыс-салық төлеушілердің Қазақстан Республикасының
-жинақтаушы зейнетақы қорларына берілетін зейнетақы төлемдері-салық төлеушілердің зейнетақы
-дивидендтер,сыйақылар,ұтыстар түріндегі табыс;
-стипендиялар- білім беру ұйымдарында оқып жүргендерге төлеуге арналған
Сақтандыру ұйымдары жүзеге асыратын сақтандыру төлемдері бойынша жинақтаушы
Салық төлеушінің төлем көзінен салық салынбайтын табыстарына табыстың
1.мүліктік табыс,оған:
а .бағалы қағаздары, сондай-ақ заңды тұлғадағы қатысу үлесі;
б .қымбат бағалы тастар мен қымбат бағалы металдарды,
в. мүлікті жалға беруден алынған табыс;
г. Мүлікті сату құны мен бағалау құны арасындағы,
2.Жеке кәсіпкерлердің салық салынатын табысы.Ол жылдық жиынтық табыс
3.Адвокаттар мен жеке нотариустардың-заңдық көмек,нотариалдық іс-әрекеттер ақысын қоса
4.Басқа да табыстар- Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерден
Қазақстан Республикасының шегінен тыс жерлерде төленген жеке табыс
Салық төлеуші жыл ішінде енгізілген аванстық төлемдерді есептей
2.2. Жеке табыс салығының бюджет кірісіндегі алатын рөлі.
Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасында өзекті мәселелердің бірі болып,
Сонымен қатар кейбір мамандардың ойынша Қазақстанда
Жеке табыс салығының тез дамуы салық салу аймағында
1-кесте
Мемлекеттік және республикалық бюджеттер атқарылуының салыстырма
АТАУЫ Бір жылға түзетү енгізілген бюджет,млн.тн. 2005ж.қаңтар-қазаң үшін
1.Кірістер
Салықтық түсімдері, оның ішінде:
Жеке табыс салығы
1657013
1574962
118042
1588191
1516685
96345 95,8
96,3
81,6 154,3
161,1
121,9
Қазақстан Республикасындағы салық жүйесінің 2002-2004 жылдардағы дамуын
2-Кесте. Мемлекеттік бюджеттегі салықтық түсімдердің мөлшері, миллион теңге
Атауы 2001 % 2002 % 2003
Салықтық
түсімдер 635792 100 750777 100 947251 100 1186137
Корпоративтік
табыс салығы 169048 26,6 207354 27,6 272632 28,9
Жеке табыс
салығы 68574 10,9 77381 10,3 93281 9,8 98535
Әлеуметтік
салық 124284 19,5 133852 17,8 157676 16,6 167995
Қосылған кұн салығы 159913 25,2 175893 23,4 231338
Акциздер 21830 3,4 25443 3,4 26986 2,8 81500
Мүлік салығы 20944 2,9 24458 3 27189 3,1
Жер салығы 5454 0,5 5489 0,6 5497 0,7
Басқа да
салықтар мен
міндетті төлемдер 92143 14,5 130854 17,4 165338 17,4
Жоғарыдағы кестеден көріп отырғанымыздай жеке табыс салығының түсуін
3. Бөлім. Жеке табыс салығының даму
3.1 Дамыған нарықтық экономикалы мемлекеттердегі жеке табыс
салығының алыну ерекшеліктері.
Шет мемлекеттердің салық жүйелері әр түрлі экономикалық, саяси,
Салық төмендегідей тәсілмен алынады:
Төлем көзінен
Декларация негізінде
Кадастр бойынша.
Көпшілік шет елдерде салықтарға жеке тұлғалардың табысынан салынатын
Салық жеңілдіктерін стандартты және стандарты емес деп екі
Көптеген елдерде фермерлік шаруашылықтардың, жеке бизнестің дамуына басым
Жеке табыс салығының ең алғаш пайда болған елі
Ұлыбританияның салық жүйесінің негізі 19 ғасырда қалыптасты. Ең
Салық салу мақсатында салық төлеушілер резидент және бейрезидент
Жай резидент дегеніміз Ұлыбританияда тұрғылықты мекені бар, қысқа
Домицилий дегеніміз тұрғылықты мекені орналасқан елде тұратын жеке
Табыс салығы жылдық жиынтық табыс пен заң бойыеша
Табыс салығының ставкалары
Ставка типі Табыс диапазоны, ф. ст. Салық ставкасы
Төменгі 1500-ге дейін 10
Негізгі 1501-ден 28000-ге дейін 23
Жоғарғы 28001-ден жоғары 40
Ұлыбританияның салық заңнамасы бойынша, заттай нысанда берілген жәрдемақы,
Келесі алған мемлекетіміз - Германия мемлекетінің салық жүйесіндегі
Германияның салық жүйесі Л.Эрхард заманнан бері бірнеше қағидаларға
Салыққа жұмсалған шығындар мүмкіндігінше аз болуы керек
Салықтар құрылымдық саясатқа сәйкес болуы керек
Салықтар табысты әділ бөлуге бағытталуы керек
Салық жүйесі екі жақты салық салуды болдырмауы керек
Салықтар бәсекеге кедергі болмауы керек
Салық жүйесі адамдардың жеке өмірін құрметтеуі керек және
Жеке тұлғалардың табыс салығы азаматтығынан тәуелсіз барлық жеке
Салық салу обьектісі ретінде жеке тұлғанаң барлық табыстары
еңбекақысы
капиталдан алған табыстары
бағалы табыстардан алған табыстары
мүлікті жалға беруден алған табыстары жатады
Әрбір категориядағы салық төлеушілер үшін дербес шегерістер қарастырылған.
Салық салынатын табыс, марка Салық ставкасы
13477 дейін 0
13950-ден 17495-ке дейін 22-90-25,00
17496-дан 114695-ке дейін 25,00-51,00
114695-тен жоғары 51
Салық төлеушілер қызмет түріне байланысты бірнеше категорияға бөлінеді.
жалғыз басты салық төлеушілер
ажырасқандар. Бірақ асырауында баласы бар салық төлеушілер
ерлі-зайыптылар, әрі олардың тек біреуі ғана жұмыс істесе
ерлі-зайыптылар, әрі олардың әрқайсысы салықты бөлек өз алдына
салықты бірге төлейтін ерлі-зайыптылар
бірнеше жерде жұмыс жасайтын салық төлеушілер
Ерлі-зайыптыларға және олардың балаларына, 64-жастан асқан қарттарға, мүгедектерге
Табыс салығы декларация негізінде немесе төлем көзінен төленеді.
Декларация негізінде табыс салығын есептеу барысында күнтізбелік жыл
Келесі алып отырған мемлекетіміз көршілес жатқан Ресей Федерациясы.
Жеке тұлғалардың табысына салынатын салықты Ресейдің резидент және
Салық төлеушілердің табысына жататындар:
- дивиденттер мен пайыздар
- сақтандыру төлемдері
- өткізуден түскен табыс
- мүлікті жалға беруден және өткізуден түскен табыс
- зейнетақы, жәрдемақы, шәкірақы
- авторлық және басқа да құқықтарды пайдаланудан түскен
- атқарылған жұмыс үшін шарапат
- кез-келген еөлік құралдарын пайдаланудан түскен табыс.
Жеке тұлғаның мынадай табыстарына салық салынбайды:
мемлекеттік бюджеттен алған зейнетақы, жәрдемақы, шәкіртақы
24 жасқа дейінгі жетім балаларлың білім алуына төленетін
мемлекеттік меншікке қазына өткізгені үшін берілетін шарапат
банктегі салымдар бойынша пайыздар
мерзімді әскери қызметті тұлғалардың табыстары
кәсіподақ комиттерінің төлемдері
мемлекеттік зайым облигатциялары бойынша ұтыстар
донарларға төленетін марапат
жеке тұлғаның мұра немесе сый ретінде заттай және
Жеке табыс салығын есептеу барысында стандартты, әлеуметтік, мүліктік,
Ресейдің бейрезиденттері барлық алған табыстарынан 30 пайыздық ставкамен
Салық агенттері есептелінген табыстан салық соммасын есептеп ұстап
Осы үш мемлекетті ала отырып біз олардың салық
3.2 Қазақстан Республикасындағы жеке табыс салығының жетілдірілуі
Қазіргі экономикалық жағдайда жеке табыс салығы және оның
Салық ставкасының жоғары болуы салық төленгеннен кейінгі еңбек
Салықты реттеудің теориясы мен тәжірбесі көрсеткендей белгілі –
Мемлекеттің бюджетті ұлғайту жобаларын салық есебініе қаржыландыру және
Халықтың жеке табыстарына салық салу мәселесін шешу қиыншылығы
Демократиялық шаруашылық құрылымында жеке табыс салығының қандай болатыны
Қазақстандағы жеке кәсіпкердерден салық алу жағынан салық әкімшілігін
Республикамыздағы салық жүйесін одан әрі жетілдірудің маңызды мәселесі
Халықтың көп бөлігінің жалпы деңгейінің төмендеуіне қарамастан салық
Дамыған елдер арасындағы ең жоғарғы жеке табыс салығын
Біздің тәжірбиеде үкімет халықты әлеуметтік қорғауда жоғары деңгеймен
Біріккен Ұлттар Ұйымының анықтамасы бойынша минималды өмір сүру
Сондықтан да қазір біздің экономикамыздың тығырықшық жағдайында автоматикалық,
Өтпелі кезеңдегі жағдайында жеке табыс салықты жалдамалы еңбекті
Ал жеке тұлғалардың өздері жеке табыс салығынан босатылатын
Бұл жағдайда әлеуметтік сақтандыру салығы жойылады, себебі ол
Бұл салық қызметкерлерінің өздерінің жұмысын жеңілдетеді. Мемлекет жалақыны
Қазақстандағы халық табысының қалыптасқан жағдайда коммерциялық аясында әрекет
Қазірдің өзінде декларация толтыру механизімі өзін-өзі ақтамай жатыр.
Салықтық салада бақылау іс-шараларының нәтижелілігі ұйымдастырушылық әдістемелік факторларға
Бақылау, салықтық органдарының басты мазмұны ретінде, олардың кез
Салық заңдарын сақтау;
Салықтар мен басқа міндетті төлемдердің дұрыс есптелуін тексеру;
Салық салу объектісінің бухгалтерлік есеп жүргізуі мен оның
Төлемге қатысты салықтар сомасын бюджетке өз уақытылы және
Салықтық құқық бұзушылықтар профилактикасы.
Бұл мемлекеттік салық органдарының бақылау іс – шараларын
Бақылаудың теориясы мен тәжірибесі бақылау кезінде күрделі тексерулердің
Тауарлар, жұмыс және қызмет өткізу;
Айналым саласы мен баға құру;
Есепті – төлемдік тәртіп;
Мүлікті пайдалану, негізгі құралдар амортизациясы, материалды емес активтер,
Еңбекақы төлеуді құру және материалдық ынталандыру;
Салық салынатын табысты анықтау.
Салықтық бақылаудың негізгі мақсаттырның бірі – салықтан кетуге
Моралжды;
Саяси;
Экономикалық;
Техникалық.
Көптеген азаматтардың түсінігінше қазынадан ұрлау – ұрлауға жатпайды.
Салық төлемеудің саяси себептері де бар. Мемлекетте экономикалық
Бірақ жеке төлеушілердің тек экономикалық жағдайы ғана салықтық
Экономикалық құлдырау кезеңінде , үкімет рынокты реттеуге мәжбүр
Салықтан кетудің техникалық жағдайы ұлттық салық заңдарының күрделілігі
Салық салу базасын кеңейту әрі технологияларды пайдалана отырып,
Экономиканың даму перспективаларын ескерген және мемлекет пен салық
2002 жылы мемлекеттік органдардың сыртқы сауда қызметіне орынсыз
Үкімет 2002 жылы кеден баждарының ставкаларын бірдейлендіретін және
Бұдан басқа, кеден төлемдері мен салықтарының төмендеуіне жол
Салықтық және кедендік әкімшілік жасаудың негізгі прцесстерін автоматтандыру
2002 жылдың соңына дейін:
Қазақстан Республикасының ықпалдастырылған салықтық ақпарат жүйесінің бірінші кезегі;
Салық аудитін электронды бақылаудың ақпарат жүйесі;
Кедендік автоматтандырылған ақпарат жүйесінің екінші кезегі;
2003 жылдың ішінде:
Қазақстан Республикасының ықпалдастырылған салықтық ақпарат жүйесінің екінші кезегі;
«Салықтық есеп берудің электронды нысандары» ақпарат жүйесі;
«Қосылған құнға салықты төлеушілерді тіркеу. Қосылған құнға салынатын
«Төлем көздерінен алынатын жеке тұлғалардың кірістерін есепке алу»
2003 жылы ұлттық ресурстардың есебін жүргізу үшін жауапты
Инвестициялардың өсуін ынталандыру үшін амортизациялық саясатты жетілдіру және
Есепке алу – бақылау таңбаоарын пайдалана отырып, алкоголь
Мемлекет пен жер қойнауын пайдаланушылар экономикалық мүдделерінің теңгеріміне
ҚОРЫТЫНДЫ
Салық нарықтық қатынастардың бір бөлігі, оның қызмет етуі
Салықтық қатынастар - бұл мемлекет арасында пайда болатын
Тап осы уақытта Қазақстан эконмикасының дамуында жеке тұлғаларға
Дегенмен, экономикалық тиімділік
Жеке тұлғалармен төленетін салықтардың
Біз жүргізген зерттеулердің нәтижесі келесідей тұжырымдарды шығаруға болады:
- Жалпылама жеке тұлғаларға салынатын салық жүйесі дүние
- Жеке табыс салығы бойынша әділеттік қағидасын іске
Халықтың төмен төлеу қаблеттілігі бар азаматтарға салық ауыртпашылығының
Салық салу жүйесі ғылымдық жетістктерге және шетелдік тәжірибелерге
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Ермекбаева Б.Ж. Салықтар және салық салу. Оқу
Ермекбаева Б.Ж., Лесбеков Г.А. Основы налогообложения. /учебное пособие/-
Қазақстан Республикасының « Салық және бюджетке төленетін басқа
Мельников В.Д., Ильясов К.К. «Финансы» - Алматы Каржы-Каражат,1995
Карагусова Г.Д. Налоги: сущность и практика использование. Алматы,
Құлпыбаев С., Ілиясов Қ. Қаржы. Оқу құралы. Алматы,
Пушкарева В.М. История финансовой мысли и политики налогов.-
Раимбаев А., Классификация налогов.// «Қаржы-қаражат»,-1999 , №7,- с.81
Кучукова Н.К.,Финансы ,кредит, банки.- Алматы: Гылым, -1992.- 220
Трошин А.В. Сравнительный анализ методик определения налоговой
Ермекбаева Б.Ж., Арзаева М.Ж. Шет мемлекеттердің салықтары. Алматы,
В.Г.Князев, Д.Г.Черник. Налоговые системы зарубежных стран./ учебник/ Москва.
Құлпыбаев С., Ілиясов Қ. Қаржы. Оқу құралы. Алматы,
Черник Д.Г., Починок А.П., Морозов В.П. Основы налоговой
Финансы Республики Казахстан. Статистический ежегодник. Алматы, 2003 год.
Елубаева Ж.М. “Основные направления совершенствования налоговой политики” Вестник
Ермекбаева Б.Ж. “Налговая система Казахстана: опыт и проблемы”
Налоги и налогообложение. Учебник под ред. Русаковой И.Г.,
Худяков А.И. Налоговая система Казахстана «Подоходный налог» А.
37







Ұқсас жұмыстар

Тікелей және жанама салықтар
Тіркелген салықтың ставкасы
МЕНШІККЕ САЛЫНАТЫН САЛЫҚ САЛУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Қаржы құқығының негіздері туралы
Ауылшаруашылық жерлерге салық салудың экономикалық мәні
Аймақтық бюджеттi қалыптастырудағы меншiкке салынатын салықтың экономикалық мазмұны
Құрылыстарға салынатын жер салығы
Салық салу бірлігі
Қазақстан Республикасы салық жүйесіндегі меншікке салынатын салықтардың экономикалық мәні
ҚР-ның салық жүйесі жайлы