Бағыттар бойынша көлік құралдарының келтірілген бірліктегі қозғалыс қарқындылығын есептеу
МАЗМҰНЫ
Кіріспе
1. Курстық жұмысты орындау үшін тапсырмаларды анықтау.
Жол қозғалысының параметрлерін анықтау.
Бағыттар бойынша көлік құралдарының келтірілген бірліктегі қозғалыс қарқындылығын есептеу.
Бағыттар бойынша көлік құралдарының келтірілген бірліктегі қозғалыс қарқындылығының картаграммасын
Жолдың қозғалыс жолағының қажетті санын және жолдың жүру бөлігі
3 Қиылыстың қақтығыстық жүктемесін анықтау.
4 Жолдардың өткіз қабілеті мен жолдардың қозғалыспен жүктелу коэффициентін
5 Берілген объектдегі қақтығыстық нүктелер мен шиеленістік жағдайларды анықтау
Қиылысу түрлерін анықтау.
Қиылыстардың күрделілігін анықтау.
Жол қозғалысының қауіпсіздік көрсеткіштері.
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
Қосымша А
Қосымша Б
Қосымша В
Кіріспе
Қала тұрғындары контингентінің, автомобиль паркінің артыуы, көлік құралдарының жүрісінің
Әр түрлі елдерде ғалымдар көлік ағындарын ұйымдастыруда бірдей әдістерді
Қала салушылар өздерінің күштерін қалаларда, қала айналысында және халықаралық
Жол қиылыстарында, алаңдарда және қала жолдардың бұрылыстарында жол қозғалысының
Алаңдар мен қиылыстардың пішіні, қозғалыстың түрі мен көлеміне байланысты
Қазақстан Республикасының экономикасының дамуында автомобиль көлігі маңызды роль атқарады.
Автомобильдендіру мемлекет экономикасына орасан зор әсер етуімен қатар, адамдар
Қазіргі уақытта еліміздегі жалпы пайдаланымдағы 91 мың шақырым автомобиль
Осыған байланысты «Жол қауіпсіздігін қамтамасыз ету туралы» Заң талаптарына
Жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету проблемаларын шешу мақсатында жергілікті
Қиылыстарда автомобильдердің топталып қалулары және жиі аялдаулар, қаланың ауалық
Қозғалыс шараларын және қозғалысты ұйымдастыруды іске асыру кезінде ерекше
Берілген крустық жобаның мақсаты – ойдан алынған қиылыс жетілдіру,
Осы мақсатқа сәйкес келесі міндеттер алға қойылды:
- жолдың берілген учаскесіндегі қозғалыс қауіпсіздігін жоғарылату;
- көлік және жаяу жүргіншілер қозғалысын реттеу;
- көлік және жаяу жүргіншілер ағындарының қозғалысын тәртіпке келтіру;
- қақтығысу нүктелерінің санын азайту;
- Ойдан алынған қиылысты және көше-жол торабының зерттеліп отырған
Қала қозғалысының өсуіне қарай қозғалыс қауіпсіздігі мен қолайлылығын, жоғары
Көлік құралдары мен жаяу жүргіншілер қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Бұл курстық жұмыс: түсіндірме хат, ... беттен, ... суреттен
Курстық жұмыстың мақсаты: теориялық білімдерін бекіту, тереңдету және жол
Жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету проблемаларын шешу мақсатында жергілікті
Қарағанды қаласында көшелердің және жолдардың көліктік және жаяулар ағындарымен
Қиылыстарда автомобильдердің топталып қалулары және жиі аялдаулар, қаланың ауалық
Қозғалыс шараларын және қозғалысты ұйымдастыруды іске асыру кезінде ерекше
Берілген крустық жобаның мақсаты – берілген көліктік тораптар учаскесін
Осы мақсатқа сәйкес келесі міндеттер алға қойылды:
- жолдың берілген учаскесіндегі қозғалыс қауіпсіздігін жоғарылату;
- көлік және жаяу жүргіншілер қозғалысын реттеу;
- көлік және жаяу жүргіншілер ағындарының қозғалысын тәртіпке келтіру;
- қақтығысу нүктелерінің санын азайту;
- Қарағанды қаласының көше-жол торабының зерттеліп отырған бөлігінде жол-көлік
Курстық жұмыстың тақырыбы: Жол қозғалысының параметрлерін талдау
1. Курстық жұмысты орындау үшін тапсырмаларды анықтау.
Көлік ағынының құрамы
Вариант Жеңіл
авт-ль
% Жүк
авт-ль
% Автобустар,
% Автопоезд,
% Жылдамдық
км/сағ.
11 30 30 20 20 50
Бұрылатын ағындардың жылдамдығы 25 км/сағ, қозғалыс жолағының өткізгіштік қабілеті
Вертикаль көше
Горизонталь көше
2.1 Жол қозғалысының параметрлерін анықтау.
2.1. Бағыттар бойынша көлік құралдарының келтірілген бірліктердегі қозғалыс қарқындылығын
Аралас көлік ағындарында көлік құралдарының әр түрлігінің әсерін есептеу
Көлік ағындарының қарқындылығының келтірілген бірліктері (бір/сағ) әр бағыт бойынша
Мұнда, N – көлік ағыны қозғалыс қарқындылығының физикалық бірлігі.
Рi –i-типті көлік құралдарының ағындағы пайыздық құрамы.
Кприв – i-типті көлік құрамы үшін келтіру коэффициент.
Келтіру коэффициенттері
Көлік құралының түрі Кприв
1. Жеңіл автомобильдер және мотоциклдер 1,0
2. Жүк автомобильдері толық салмағы 3,5 т. дейін 1,5
3. 3,5-нан 12 т. дейін 2,0
4. 12 т. Жоғары 2,5
5. Автобустар, толық салмағы 5 т. дейін 2,5
6. Автобустар 5 т. жоғары, троллейбустар 3,0
7. Автопоездар, қосарланған автобустар мен трол-
8. 3,5-нан 12 т. Дейін 3,5
9. 12 т. Жоғары 4,0
10. Екі дөңгелекті мотоциклдер және мопедтер 0,5
Есептеу нәтижесі кестеге енгізіледі.
Бағыт-
тар Бастапқы
қарқынды-
лық,
авт/сағ Оның ішінде Келті-
рілген
қарқын- д ылық,
авт/сағ.
Жеңіл,
%
Жүк авто.
12 т.
дейін, %
Автопоезд
12 т.
дейін, %
Авто-
бустар
5т. Жоға
ры%
N12 30 20 50 50 0 0.66
N13 30 20 15 0 0 0.7
N14 30 60 0 25 15 0.67
N21 50 20 50 30 0 0.7
N23 60 40 5 45 10 0.65
N24 210 40 30 10 20 0.66
N32 90 15 25 25 35 1
N33 180 20 50 30 0 0.70
N34 110 25 30 25 20 1
N42 110 45 20 30 5 10
N43 200 30 10 40 20 20
N44 70 25 10 10 55 0.68
N7=(30·0·1,0)+(30·20·2,0)+(30·50·3,5)+(30 ·0 ·3,0) = =64,5 бір/сағ
N13=(30·50·1,0)+(30·20·2,0)+(30·0·3,5)+(30·0·3,0)= бір/сағ
N14=(30·10·1,0)+(30·60·2,0)+(30·0·3,5)+(30·0·3,0)= бір/сағ
N21=(90·0·1,0)+(90·10·2,0)+(90·0·3,5)+(90·0·3)=4,5 бір/сағ
N23=(40·10·1,0)+(40·50·2,0)+(40·0 ·3,5)+(40 ·10 ·3,0) = бір/сағ
N24=(30·10·1,0)+(30·30·2,0)+(30·30·3,5)+(30·20·3,0)= бір/сағ
N31=(40·0·1,0)+(40·20·2,0)+(40·20·3,5)+(40·20·3,0)= бір/сағ
N32=(80·10·1,0)+(80·0·2,0)+(80·10·3,5)+(80·20·3,0)= бір/сағ
N34=(70·0·1,0)+(70·20·2,0)+(70·10·3,5)+(70·0·3,0)= бір/сағ
N41=(70·10·1,0)+(70·10·2,0)+(70·0·3,5)+(70·20·3,0)= =63бір/сағ
N42=(10·0·1,0)+(70·20·2,0)+(70·70·3,5)+(70·40·3,0)= =283,5бір/сағ
N43=(50·80·1,0)+(50·10·2,0)+(50·10·3,5)+(50·0·3,0)= =67,5бір/сағ
2.3 Жолдың қозғалыс жолағының қажетті саны мен жолдың жүру
Көлік және жаяу жүргіншілер қозғалысы жолақтардың қажет саны (2.1)
Ол бұл жолақта және шиеленістік бағыттағы қозғалыс ағындарының мүмкіндігін
Ұсынысқа сәйкес көлік ағындары үшін Ht=600-700 бірлік/сағ., жаяу жүргіншілер
Көлік ағындары үшін қозғалыс жолағының енін b=3.75 м, жаяу
Жол қиылысының пішіні мен мөлшері жолақтың саны жєне олардың
(3 жолақ тағайындаймыз)
(3 жолақ тағайындаймыз)
/
(3 жолақ тағайындаймыз)
(3 жолақ тағайындаймыз)
Бұдан кейін көлік қозғалысы үшін жолақ саны, фазалар бойынша
Қолданыста бар жол қозғалысын ұйымдастыруды жетілдіру, тек қана көліктік
Қозғалыс қарқындылығы - жүріс бөлігі арқылы уақыт бірлігі ішінде
Әрбір ЖКО бір немесе бірнеше себептердің салдары болып табылады,
Жалпылама әдіс - жол қозғалысын үйрену кезіндегі үздіксіздікті қарастырады.
Таңдамалы әдіс – бұл әдісті қолданған кезде ағын сипаттамалары
Жаяу жүргінші – көлік құралынан тыс жолда жүретін және
Жаяу жүргіншілер қозғалысының қарқындылығы нақты бір пункт арқылы уақыт
Таңдамалы әдісті қолдана отырып қозғалыс қарқындылығына зерттеулер жүргізілді, зерттеудің
Осындай әдіспен жаяу жүргіншілер ағынының қарқындылығы анықталды, яғни жүру
3. Қиылыстың қақтығыстық жүктемесін анықтау.
Қиылыстағы қақтығыстық жүктемесі көлік ағындарының өзара қатысымен анықталады және
Ол үшін А4 графикалық парақта еркін масштабта жол қиылысының
Шиеленістік оқытушының лекциялық курсында ұсынылған әдістемелерінің бірімен анықталады. Көлік
Көліктік түйіндердің күрделілігін және потенциалды қауіптілігін салыстырмалы бағалау үшін
Көліктік түйіндерді күрделілік көрсеткіші бойынша бағалау ауытқуды – 1
M=nа+3nқ+5nқ
мұндағы nа – ауытқу нүктелерінің саны;
nқ – қосылу нүктелерінің саны;
nқ – қиылысу нүктелерінің саны.
Noi, Nci, Nni – көлік ағындарының бір-бірімен шиеленісетін жұптарының
4. Жолдардың өткізгіштік қабілеті мен жолдардың қозғалыспен жүктелу коэффициентін
Р-автомобиль жолының өткізгіштік қабілеті, бір/сағ.–бұл автомобильдерінің максималды саны болып,
Көп жолақты көшелердің өткізгіштік қабілеттілігі жолақтардың санына қатаң пропорционалды
Жолдың өткізгіштік қабілетінің түсінігінің қарапайым анықтамасы осы шамаға келтіріледі,
Бірақ автомобильдер қозғалысын қарастыра отырып және ағын қарқындылығының мүмкін
Жол қозғалысын ұйымдастырудың негізгі мақсаттарын (қауіпсіздік, жылдамдық) ескере отырып,
Жол учаскелері өткізгіштік қабілеттерінің келесі түрлерін ерекшелейміз: теориялық (нормативтік),
Практикалық өткізгіштік қабілеті автомобильдердің максимальды санын білдіреді, олар уақыт
Р көп жолақты жолдың өткізу мүмкіндігі бір/сағ. ретке келтірілген
(4.1)
мұнда, РП – қозғалыс жолағының өткізгіштік қабілеті мүмкіндігі, бірлік/сағ.
КМП – көп жолақтық коэффициент
α – реттелген қиылыстың әсер ететін коэффициент
Есептеулер үшін көпжолақтылықтың төмендегі коэффициентін алу ұсынылады:
- бір бағыттағы екі жолақты жол үшін – 1,9
- үш жолақты жол үшін – 2,7
- төрт жолақты жол үшін – 3,5
Жолда бір деңгейдегі қиылыстар болғанда, көлік көп қиылыстарда оларды
Бұл жағдайда аталған бағытта көлік ағындарының қозғалыс үшін жол
Жол Автожолдың өткізгіштік қабілетін бағалау мен мүмкін кідірулердің учаскелерін
Жеткіліксіз көрінулері бар жерлерді және нақытылы ұзындығын (м), жүру
ақтың өткізу мүмкіндігі мына формула бойынша анықталады:
мұндағы, VA – көлік құралдарының қозғалыс жылдамдығы.
LД – автомобильдің динамикалық өлшемі.
Мұнда, Va – көлік құралдарының қозғалыс жылдамдығы;
la – ағындағы көлік құралдарының орташа ұзындығы;
Пайдаланылатын автомобиль жолының негізгі эксплуатациялық параметрлерінің бірі - жолдың
Мұнда, N – автомобиль жолдарындағы қозғалыстың қарқындылығы;
P – жолдың өткізгіштік қабілеті.
Қозғалыс бағыттары бойынша көліктік ағындағы автомобильдердің орташа қимыл өлшемін
1 бағыт:
2 бағыт:
3 бағыт:
4 бағыт:
5 бағыт:
6 бағыт:
7 бағыт:
8 бағыт:
9 бағыт:
10 бағыт:
11 бағыт:
12 бағыт:
Әр бір бағыт үшін қажетті өткізу мүмкіндігін мына формула
1 бағыт: бірлік/сағат
2 бағыт: бірлік/сағат
3 бағыт: бірлік/сағат
4 бағыт: бірлік/сағат
5 бағыт: бірлік/сағат
6 бағыт: бірлік/сағат
7 бағыт: бірлік/сағат
8 бағыт: бірлік/сағат
9 бағыт: бірлік/сағат
10 бағыт: бірлік/саға
11 бағыт: бірлік/сағат
12 бағыт: бірлік/сағат
Әр автомобиль үшін жол қиылысына тақалуының 4 түрінің орташа
1. Тақау: LД=27,03м
2. Тақау: LД=26,43 м
3. Тақау: LД=25,13 м
4. Тақау: LД=28,37 м
Жол қиылысына әрбір тақауда жолақтың өткізу мүмкіндігін анықтаймыз:
1. Тақау: бірлік/сағ
2. Тақау: бірлік/сағат;
3. Тақау: бірлік/сағат;
4. Тақау: бірлік/сағат;
5. Берілген объектдегі шиеленістік нүктелері мен шиеленістік жағдайларды анықтау
Қиылыс түрлерін анықтау.
Қозғалыс ағындарының траекториясы қиылыстың, қосылатын немесе бөлінетін жерлерде шиеленістік
Жол қозғалысын зерттеу тәжірибесінде арнайы жабдықтаусыз бір адамның қол
Осы крустық жобада қарастырылып отырған жол учаскесін зерттеу кезінде
Натуралық зерттеу белгілі бір уақыт аралығында болған жол қозғалыстарының
Жаяу жүргіншілер мен көлік – күрделі қалалық құрылымның жалғыз
Отандық және шетел тәжірибесі көрсеткендей, тіпті қазіргі заманғы жобалар
Коммуникация мен көлік жүйелеріндегі сандық және сапалық өзгерістер жаңа
Қақтығысу нүктелерінің мағынасын бөлшектеп қарастыра отырып, егер маневр жасап
Анықталған қиылысымда 30 қиылысу нүктесі, 8 қосылу нүктесі және
Қиылыстарда автомобильдердің топталып қалулары және жиі аялдаулар, қаланың ауалық
Қозғалыс шараларын және қозғалысты ұйымдастыруды іске асыру кезінде ерекше
қиылысында көлік ағындарының қозғалысын кеңістікте бөлу, жүру бөлігін
Осы мақсатқа сәйкес келесі міндеттер алға қойылды:
- жолдың берілген учаскесіндегі қозғалыс қауіпсіздігін жоғарылату;
- көлік және жаяу жүргіншілер қозғалысын реттеу;
- көлік және жаяу жүргіншілер ағындарының қозғалысын тәртіпке келтіру;
- қақтығысу нүктелерінің санын азайту;
- Қарағанды қаласының көше-жол торабының зерттеліп отырған бөлігінде жол-көлік
Қала қозғалысының өсуіне қарай қозғалыс қауіпсіздігі мен қолайлылығын, жоғары
Көлік құралдары мен жаяу жүргіншілер қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Шартты белгілер: ● – ауытқу нүктесі
○ – қиылысу нүктесі
□ – қосылу нүктесі
Сурет 2.1. Шиеленістік нүктелері көрсетілген қиылысу схемасы
5.2. Қиылыстардың күрделілігін анықтау.
Көліктердің тораптағы жасаған барлық маневрлері, көлік ағынның ауытқуы, қосылуы
Ауытқуы, қосылу сияқты үлкен емес бұрыштарда маневр жасауға ұтымды
Көліктік түйіндердің күрделілігін және потенциалды қауіптілігін салыстырмалы бағалау үшін
Көліктік түйіндерді күрделілік көрсеткіші бойынша бағалау ауытқуды – 1
M=nа+3nқ+5nқ
мұндағы nа – ауытқу нүктелерінің саны;
nқ – қосылу нүктелерінің саны;
nқ – қиылысу нүктелерінің саны.
Бұл тұста көліктік түйін егер m
Көлік құралының түрі
Көлік құралдарының иелері
Жол қиылысының бағыттары бойынша қозғалысты басқару
Қала көшелерін өндеу
Жол қозғалысын ұйымдастыру
Жеке жол қиылыстарында қатаң бағдарламалық басқару жағдайында инженерлік есептеулерді тәжірибе жүзінде орындау
Техникалық реттеу құралдарын жіктеу
Қызылорда қаласының Абай даңғылындағы жол қозғалысын ұйымдастыруды жетілдіру
Алматы қаласы Гоголь көшесі бойындағы жол-көлік оқиғаларын төмендету бойынша іс-шаралар жасау
Жол қиылысында бағдаршамдық реттеуді жобалау