Қайта өрлеу дәуіріндегі педагогика және мектеп
Жоспар:
1. Кіріспе...............................................................................................................3-4
2. Оқытуды ұйымдастыру түрлерінің даму тарихы.................................5-44
2.1.Батыс Еуропадағы орта ғасырдағы тәрбие және мектеп...................5-8
2.1.1.Орта ғасырдағы діни мектептердің пайда болуы.......................................5
2.1.2.Қайта өрлеу дәуіріндегі педагогика және мектеп....................................6-8
2.2.Кеңестік дәуір кезіндегі оқытуды ұйымдастыру түрлері...................9-33
2.2.1.Ресейде мектеп білімінің мемлекеттік жүйесінің құрылуы..................9-10
2.2.2.Декабристердің Ресейдегі педагогикалық ой-пікірі мен мектептердің дамуына әсері..............................................................................................11-12
2.2.3.1917-1941 жылдардағы кеңес мектебі және педагогика.....................13-14
2.2.4. Жалпыға бірдей орта білім беруді жүзеге асыру................................15-17
2.2.5. Ұлы Отан соғысы жылдарындағы оқытуды ұйымдастыру түрлерінің
2.2.6. Ұлы Отан соғысынан кейінгі жылдардағы мектеп және
2.2.7. 1980-1991 жылдардағы мектеп және педагогика................................27-33
2.3. Егеменді Қазақстанда оқытуды ұйымдастыру түрлерінің даму
тарихы.............................................................................................................34-44
2.3.1. Білім беру мазмұнын жетілдіру мен оқытудың белсенді
2.3.2.Отандық ғалымдардың ғылыми-педагогикалық зерттеулерінің негізгі бағыттары..........................................................................................................38-39
2.3.3. Қазақстанның білім мәселесі кеше, бүгін, болашақта........................40-44
3. Қорытынды...................................................................................................45-47
4. Қолданылған әдебиеттер.............................................................................48-49
Кіріспе
Менің курстық жұмыстың тақырыбы: Оқытуды ұйымдастыру түрлерінің
Курстық жұмыс құрылымы: кіріспеден, негізгі бөлімнен, қорытындыдан және
Негізгі бөлім 3 бөлімшеден құралады: Батыс Еуропадағы орта
тәрбие және мектеп, Кеңестік дәуір кезіндегі оқытуды ұйымдастыру
түрлері,Егеменді Қазақстанда оқытуды ұйымдастыру түрлерінің даму
тарихы.
Курстық жұмыстың мақсаты: оқытуды ұйымдастыру түрлерінің даму
Курстық жұмыстың өзектілігі: курстық жұмысты жазған кезде еліміздің
Курстық жұмыстың міндеттері: оқытуды ұйымдастыру түрлерінің даму тарихын
Курстық жұмыс жазу барысында педагогика, педагогика тарихы бойынша
Адам тəрбиелеу жөніндегі ғылым педагогика деп аталады. Ол
Барша дəуірлерде педагогтар балалардың табиғаттан берілген мүмкіндіктерін іске
Педагогика мұғалімдерді белгілі жас тобындағы балаларды тəрбиелеу ерекшеліктері
Бұдан бұрынғы мыңдаған жылдардағыдай-ақ баланың өмірлік мектебі оның
Қазіргі заман педагогикасы үлкен қарқынмен дамудағы ғылым. Сол
Сонымен, педагогика - тəрбие жөніндегі ғылым. Оның басты
Осы курстық жұмыс арқылы оқытуды ұйымдастыру түрлері мен
2.1.Батыс Еуропадағы орта ғасырдағы тәрбие және мектеп.
2.1.1. Орта ғасырдағы діни мектептердің пайда болуы.
Құлдық қоғамның ыдырауы және құлауы оны жаңа феодальдық
Феодалдық құрылыстың идеологиялық тірегі және ірі саяси күші
Католиктік діниелері ертедегі мәдениетке қарсы болды: ғылымға, өнерге,
Манастырлардың жанында манастырлық мектептер, шіркеулердің – приходтық мектептер
Епископтің соборы мен кафедрасының жанынан кафедралық немесе собор
Феодалдар (рыцарлар) ерекше тәрбие мен білім алды, олар
Феодалдардың қыздары білімді үйде және әйелдер монастырларында алды,
ХІІ-ХІІІ ғ.ғ. Батыс Еуропада қолөнердің, сауданың дамуы және
Қалаларда қолөнершілер өз балалары үшін цехтық мектептер аша
2.1.2. Қайта өрлеу дәуіріндегі педагогика және мектеп.
ХІҮ-ХҮІІ ғасыр тарихқа қайта өрлеу дәуірі деген атаумен
Қайта өрлеу дәуірі кезінде өмір туралы діни түсініктерге
Қайта өрлеу дәуіріндегі гуманизм, сөзсіз, прогрессивтік құбылыс болып
Гуманистердің жариялаған “адамға табынуы” адамды сүюі, қастерлеуі тек
Педагогтар гуманистер дені сау, әртүрлі қызығуларды меңгерген, өмірге
Гуманистер айтуынша, оқыту үрдісі көрнекілікке негізделген болу керек
Қайта өрлеу дәуірінде математика, астрономия, механика, жағырафия, жаратылыстану
Әртүрлі елдерде қайта өрлеу дәуірі кезінде педагогикалық ой-пікір
Мәселен, Италияда античный философияның белгілі білгірі, гуманист Витторина
Бұл мектепті ұйымдастырудың негізіне гуманистік педагогиканың қағидалары жатқызылды.
Мектеп тамаша сарайда, табиғат аясында ашылды. Ғимараттың барлығы
Барлық балаларға тегіне қарамастан, әкелік қамқорлық жасады. “Қуаныш
Гуманизм идеялары Италиядан Францияға енді.
Қайта өрлеу дәуірі педагогикалық ой-пікірінің көрнекті қайраткерлерінің бірі
Рабле романда кароль қалай өз баласы Гаргантюаны тәрбиелеу
Содан кейін әкесі схоласт-мұғалімдерді қуып жіберіп, орнына гуманист-мұғалімдерді
Адамзат рухының қайта өрлеуінің тамаша көрінісі болып табылатын
Томас Мор өзінің белгілі “Мемлекеттің дұрыс құрылысы туралы
“Барлық ерлер мен әйелдердің бір ғана ортақ ісі
Мордың замандастарына өте маңызды идея болған балаларды тек
Өте қызықты да, әрі прогрессивті идеяларды ұсыну да
Томазо Капманелланың педагогикалық идеялары оның “Күннің қаласы” деп
“Күннің қаласы” – бұл мемлекет қиял мемлекеті сияқты
Кампонелла Морға қарағанда, жетілген қоғамда бала тәрбиелеу жүйесін
Кампонелла 2 жастан бастап, балаларға қоғамдық тәрбие берілуі
Алғашқы социалистер-утопистердің педагогикалық идеялары прогрессивті педагогикалық теорияландыру одан
2.2.Кеңестік дәуір кезіндегі оқытуды ұйымдастыру түрлері
2.2.1. Ресейде мектеп білімінің мемлекеттік жүйесінің құрылуы.
ХІХ ғасырдың бірінші жартысында Ресейдің ішкі жағдайы ең
Патша үкіметінің қоғамдық пікірге жекеленген, кейбір шектеулі жеңілдіктер
1804 жылғы мектеп жарғысы. 1802 жылы алғаш рет
“Халық ағарту ісінің бастапқы ережелері” негізінде 1804 жылы
Приход училищелері жарғысы бойынша әр қалалар мен селоларда
Оқу жоспарына “құдай заңы” және “дәстүрді үйрету”, оқу,
Приход училищелерін халықтың өзінің қаражатына ұстау жоспарланды. Мемлекет
Уездік училищелер губерниялық және уездік қалаларда бір-бірден ашылу
Оқу мерзімі уездік училищелерде екіжылдық деп белгіленді. Олардың
Гимназияларды әрбір губерниялық қалаларда ашу жоспарланды, олардың міндеті-жастарды
Гимназияның оқу жоспары құдай заңы енгізілмеді. Бұл 1804
Университеттер халыққа білім беру жүйесінің жоғарғы сатысын құрайды,
Бірақ университеттердің негізгі міндеті мемлекеттік қызметтің барлық түрлеріне
2.2.2.Декабристердің Ресейдегі педагогикалық
ой-пікірімен мектептің дамуына әсері
Патша үкіметі мен крепостнойлық құрылысқа қарсы өзінің революциялық
Жасырын декабристік ұйымдар, сол сияқты жекеленген декабристер, солдаттардың
Қоғамның дамуы туралы өздерінің көзқарасында дворян революционерлері идеалистер
П.И.Пестельдің құрастыруымен жарық көрген “Орыс правдасында” тәрбие адамдардың
Декабристердің айтуынша, деспатизмнен және басы байлылықтан еркін жаңа
Жаңа тәрбие өзінің мазмұны жағынан патриоттық, халықтық болуы
Декабристер жаңа, ерекше әділетті қоғам жағдайында жас ұрпақты
Дворян революционерлерінің пікірі бойынша, тәрбиешілер болып жұмыс істейтіндер,
Дворян революционерлері балаларды оқытудың алдыңғы қатарлы әдістерін қолдады,
Декабристер “еркін одағын” ұйымдастырды – халық үшін мектептер
құрумен, оқу әдебиеттері мен кітаптарын шығарумен, мұғалімдер даярлаумен,
Декабристердің көтерілісі жеңілгеннен кейін “Еркін одағы” жабылып қалды,
Николай І өкіметі декабристер көтерілісінің негізгі себептерінің бірі
1728 жылы “Университеттер қарамағындағы гимназиялар мен училищелердің жарғысы”
Приход училищелері төменгі сословиеге арналса, оларды уездік училищелерге
2.2.3.1917-1941 ж.ж.кеңес мектебі мен педагогикасы.
Халық ағарту ісінің барлық жүйесін қайта құру революцияның
Халық ағарту комиссары А.В.Луначарский (1875-1933) жұртшылыққа мұғалімлерге және
Халық ағарту ісін басқарудың ескі жүйесін тарату басталады.
1918 жылы 30 мамырда барлық оқу орындары мен
Мұғалімдер қауымы революцияға әртүрлі көзқараспен қарады. Көптеген мұғалімдер,
Контрреволюциялық Бүкілресейлік мұғалімдер одағына қарсы интернационалшыл-мұғалімдердің І Бүкілресейлік
1918 жылдың бойына Ағарту ісі туралы мемлекеттік комиссияда
“Бірыңғай еңбек мектебінің негізгі қағидалары” педагогика-жұртшылықтың арасында “Бірыңғай
2.2.4. Жалпыға бірдей орта білім беруді жүзеге асыру
1958 жылы 24 қыркүйекте СССР Жоғарғы Кеңесі қабылдаған
Сонымен, сегізжылдық мектепті бітіргендер төмендегі оқу орындарында орта
1) Жалпы білім беретін толық орта мектептерде (ІХ-Х
2) 3-4 жылдық оқу мерзімді техникумдарда олар жалпы
3) кәсіби және жалпы білім беретін даярлықты ұштастыратын
4) жұмысшы және ауыл жастары мектептерінде өндірісте жұмыс
Ғылым мен техниканың дамуының өскелең деңгейі, әрбір оқушыға
Екінші кезеңінде 15-16 жастан бастап, жастар толық орта
а) жұмысшы және ауыл жастарының кешкі (кезекті) орта
ә) өндірістік оқытумен орта жалпы білім беретін еңбек
б) техникумдарда және орта арнаулы оқу орындарында онда
Мектеп туралы заң мектеп-интернаттарды одан әрі жетілдіру және
Мектептердің оқу-материалдық базасын нығайтуда 60 жылдары және
2.2.5. Ұлы Отан соғысы жылдарындағы оқытуды ұйымдастыру түрлерінің
Кеңес халқының фашистік Германияға қарсы соғысы көптеген материалдық
Сан мыңдаған жоғары сынып оқушылары, мұғалімдер мен студенттер
Соғыстың алғашқы айларында мектеп мұғалімдері мен оқушылар қолына
Көптеген жасырын жастар ұйымдарды, олардың ішінде ерекше белгілі
Соғыстың алғашқы жылдарында шалғай тылдағы республика ретінде Қазақстанға
Соғыстың және экономикалық жағдайдың қиындығына қарамастан, партия мен
Соғыс жылдарында ұйымдастыру бағытындағы көптеген кешенді шаралар алынды:
Партия мен үкімет ата-аналарынан айырылған және еліміздің шығыс
1942 жылдың басында Халық Комиссарлар Кеңесі панасыз балалармен
1943 жылы желтоқсан айында Халық Комиссарлары Кеңесінің балаларды
Партия мен үкімет мұғалімдерді материалдық жағынан қамтамасыз етуге
Соғыс жылдарында мектептің оқу-тәрбие жұмысының мазмұнына кейбір өзгерістер
Соғыс жыларында тимуровшылар қозғалысы мен госпитальдерге қамқорлық көмек
Мектептегі оқу жұмысының тиімділігін арттыру және оқушылардың үлгерімін
Соғыстың қиын жағдайына қарамастан педагогика ғылымы саласында ғылыми-зерттеу
Сонымен, Ұлы Отан соғысы біздің құрылысымыздың мызғымас беріктігімен
- мектепте оқыту үшін міндетті оқу материалын іріктеп
- жалпы білім берудің, еңбек және политехникалық оқытудың
- оқытудың дамытушылық сипатының күшейтілген жолдарын іздестіру және
- оқушылардың оқу жұмысы мен еңбегінің тәрбиелік мәнін
Үшжылдық бастауыш оқытуға көшу мәселелері өте күрделі және
Халық ағарту органдары мен ғылыми-зерттеу мекемелерінің жүргізген І-ІІІ
Бағдарламалардың негізгі кемшілігі, әсіресе бірінші сынып оқушыларының оқу
Оқушылардың таным қызметінің тиімділігін арттырудың, оқытудың әдістері мен
Дамыта оқытуға көшу оқытудың әдістері мен ұйымдастыру түрлерін
60-жылдары дидактикаға психологтар негіздеген білімді кезеңмен қалыптастыру теориясы
60-жылдардың бас кезінен бастап, оқушылардың оқытудағы белсенділігі мен
60-жылдардың бас кезінде сабақты одан әрі жетілдіруде алдыңғы
Липецкінің мұғалімдерінің тәжірибесіне қызығушылықтың себебі мұғалімдер мен оқушылардың
Липецкінің мұғалімдерінің тәжірибесі мұғалімдердің шығармашылық ізденістеріне жаңа импульс
2.2.6. Ұлы Отан соғысынан кейінгі жылдардағы мектеп және
Соғыстан кейінгі жылдарда республика еңбекшілерінің алдында орасан зор
1946-1950 ж.ж арналған халық шаруашылығын қалпына келтіру және
Соғыс жылдарында қиратылған мектептерді қалпына келтіру және жаңа
Осындай шараларды іске асырудың нәтижесінде 1949 ж.жалпыға бірдей
1955-56 оқу жылы ауылдық жерлерде еліміздің орта мектептерінің
Ұлы Отан соғысына дейінгі қалыптасқан халыққа білім беру
Партияның ХІХ съезі өзінің шешімдерінде жалпы білім беретін
50-жылдары орта мектептің жоғары мынып оқушыларының саны біршама
50-жылдардың екінші жартысында, ХХ съезден кейін оның шешімдеріне
40-жылдардың аяғы мен 50-жылдардың бас кезінде педагогика ғылымы
Партияның ХХ съезі (1956) педагогика ғылымының алдына көптеген
Осыған байланысты Педагогикалық ғылымдар академиясының және педагогикалық институттардың
Педагог-теоретиктер 7-10 жастағы балалардың бастауыш мектепте оқыту үрдісінде
Профессор Л.В.Занковтың басшылығымен "Оқыту және даму” атты өте
Қарастырып отырылған кезеңде педагогика тарихынан зерттеу жұмыстары кеңінен
Аса көрнекті орыс педагогтары К.Д.Ушинскийдің, Д.Д.Семеновтың, В.Я.Стоюниннің, В.И.Водовозовтың,
2.2.7. 1980-1991 жылдардағы мектеп және педагогика
80-жылдардың бас кезінде жалпы алғанда халыққа білім берудің
Реформаның қағидаларының дамуына партия бірнеше қаулылар қабылдады, онда
70-80-жылдары мектептің жағдайы күрт төмендеді, кризис пен тақыраудың
Елде қалыптасқан крезисалды жағдай қоғамдық өмірдің тереңдей және
Бірінші қайшылық ерекше өскелең қоғамдық өмірдің жалпы адамға
Екінші қайшылық мектептің барлық өмірін ұйымдастыру сипаты мен
Көпшілік ақпарат құралдарының дамуы балаларды жан-жақты хабардар етті.
Акселерация балалардың физиологиялық жағынан жетілуін тездетті. Мектепте, бір
Осындай негізгі қайшылықтардың шиеленіскен жағдайында мектеп реформасының қажеттігі
Реформаның эволюциялық сипаты қайта құрудың революциялық мәнімен қайшы
М.Постников кеңес мектебінің “құрылымын, оның тамырымен қатты сынға
Ал екінші жобаның, Ю.Азаровтың ұсынған жобасының мәні М.Постников
Жоғарыда келтірілген жобалардың қай-қайсы да сол кездегі мектеп
Бұл кезеңде мектептердің оқу жоспарына реформаға байланысты бірнеше
Реформаның негізінде мектептерде оқу-өндірістік комбинаттары негізінен кеңінен ұйымдаса
1980 жж. тоқырау жылдары деп аталса, бұл кезеңде,
“Тоқырау” М.Горбачевтің “қайта құруымен” ауысты. Сонымен, жүргізілген қайта
1980 жж. аяғында жалпы сенімсіздік жағдайында демократияға, жариялыққа,
Сөз жоқ, бүкіл Ресейлік білім беру жүйесін қамтыған
Жекеменшік оқу орындары ақылы оқытылды, кейбіреулері өте қымбат
Жалпы білім беру жүйесі үш сатыдан тұрады:
1-саты – бастауыш мектеп (3-4 жыл); 2-сатысы –
Пәндерді тереңдетіп оқыту мектептерінде (лицейлер, гимназиялар және т.б.)
Кәсіптік мектептердің оқу-жоспарлары мен бағдарламалары жалпы білім беретін
Жоғары білім беру жүйесіне университеттер, академиялар және институттар
Жоғары оқу орындарының нарықтық қатынастарға көшуге байланысты жоғары
1980 ж.ж.аяғына дейін Ресей әлемдегі ең алдыңғы қатарлы
Ресейде мұғалімдердің мәртебесін арттыру үшін арнаулы шаралар алынды,
Ресей ғалымдары идеалдық мұғалімнің және оны даярлаудың моделін
1990 жж.арнаулы тәрбие стратегиясында өзгерістер іске асты. Мектептің
Тәрбиенің жаңа парадигмасы идеялық төзімділікті қарастырды.
Көп мәдениеттік тәрбие интернационалдық социалистік тәрбиеге баламалы түрде
Даралап оқытудың ең негізгі бағыттарының бірі дарынды, талантты
Көп мәдениетті тәрбиеніңауқымы ұлғая түсті. 90-жылдардан бастап, орыс
1990 жылдары жалпы білім беретін мектептердің бағдарламаларында тәрбиенің
Діни тәрбие идеяларына да көзқарас өзгерді. Мектепте дінді
Азаматтық тәрбие міндеттеріде жаңаша шешілді.
80-жылдары жаңашыл мұғалімдер Ш.А.Амонашвили, В.Ф.Шаталов, С.Н.Лысенкова, И.П.Волков, Е.Н.Ильин,
Жаңашыл-мұғалімдердің ішінде донецкінің мұғалімі Виктор Феодоровичтің есімін ерекше
В.П.Шаталовтың еңбектерімен қатар “Педагогика” баспасы басқа да жаңашыл-педагогтардың
Мәселен,жаңашыл мұғалім, әрі көрнекті психолог ғалым Ш.А.Амоношвили алтыжасар
Москваның бастауыш сынып мұғалімі, РСФСР мектептеріне еңбек сіңірген
Москваның Реутова қаласының 2 санды мектебінің сызу және
В.Ф.Шаталовтың әдістемелік жүйесі бірден-бір өте күрделі педагогикалық міндеттерді
Ленинградтық әдебиетші Е.Н.Ильин оқушылардың рухани дамуын жетілдіруге жол
Дәрігер және педагог А.А.Дубровский тәрбиені және ауру балаларды
1918 жылы қабылданған мектеп жүйесі азамат соғысы жылдары
1920 жылы құрылған Кәсіптік білім берудің бас комитеті
Жастарға кәсіптік білім берудің негізгі техникумды (индустриялдық, ауылшаруашылық,
1923-1924 оқу жылынан бастап, ауылдық жерлерде І саты
1921-1922 жылдардағы еліміздің қиын экономикалық жағдайы мектептердің жағдайына
Халық ағарту ісінің мұқтажына бөлінетін қаржыны амалсыз орталық
1923 жылдан бастап, халыққа білім беру ісінің бюджеті
Мектептердің материалдық-техникалық базасы біршама жақсарды. Оқулықтар, оқу және
2.3.1.Білім беру мазмұнын жетілдіру мен оқытудың белсенді әдістерінің
Ұлы Отан соғысынан кейін жалпыға бірдей міндетті жетіжылдықты
Соғыстан кейінгі жылдарда партия идеология мәселелер бойынша қаулылар
Қоғамдық ғылымдар сталиндік дәуірде жаппай орын алған партия
Бүгінгі күні бұл идеология мәселелері туралы қаулыларға баға
1956 жылы Педагогика ғылымдарының акадеимясы мен РСФСР оқу
1959 жылы 29 тамызда бекітілген оқу жоспарлары мен
Бұл оқу жоспарында әр циклдердің арасында сағаттар төмендегіше
1959 жылғы бағдарламаның негізгі ерекшелігі практикалық бағыттылығында, мектептің
50-жылдардың аяғы мен 60-жылдардың бас кезінде жалпы білім
Жалпы орта білім берудің мазмұнын және оның теориялық
Орта мектептің барлық сыныптары үшін жаңа бағдарламалар жасау
Жаңартылған бағдарламалар эксперимент түрінде байқап көру іске асырылды.
Төмендегі мәселелер ең негізгі мәнге ие болып табылады:
- мектепте оқыту үшін міндетті оқу материалын іріктеп
- жалпы білім берудің, еңбек және политехникалық оқытудың
- оқытудың дамытушылық сипатының күшейтілген жолдарын іздестіру және
- оқушылардың оқу жұмысы мен еңбегінің тәрбиелік мәнін
Үшжылдық бастауыш оқытуға көшу мәселелері өте күрделі және
Халық ағарту органдары мен ғылыми-зерттеу мекемелерінің жүргізген І-ІІІ
Бағдарламалардың негізгі кемшілігі, әсіресе бірінші сынып оқушыларының оқу
Оқушылардың таным қызметінің тиімділігін арттырудың, оқытудың әдістері мен
Дамыта оқытуға көшу оқытудың әдістері мен ұйымдастыру түрлерін
60-жылдары дидактикаға психологтар негіздеген білімді кезеңмен қалыптастыру теориясы
60-жылдардың бас кезінен бастап, оқушылардың оқытудағы белсенділігі мен
60-жылдардың бас кезінде сабақты одан әрі жетілдіруде алдыңғы
Липецкінің мұғалімдерінің тәжірибесіне қызығушылықтың себебі мұғалімдер мен оқушылардың
Липецкінің мұғалімдерінің тәжірибесі мұғалімдердің шығармашылық ізденістеріне жаңа импульс
2.3.2.Отандық ғалымдардың ғылыми-педагогикалық
зерттеулерінің негізгі бағыттары.
Кеңестік педагогика өзінің өмір сүрген алғашқы жылдарынан бастап
Ғылыми-педагогикалық мекемелердің қызметінің басты қағидасы мұғалімдермен, мектептің практикалық
Бұл жылдары әдіснамалық жалпытеориялық сипаттағы зерттеулер орындалды. (Ф.Ф.Королевтің
Ғылыми-техникалық және әлекметтік прогресс педагогика ғылымы дамуының негізі
Педагогиканың теориялық терең зерттеудің қажеттілігі олардың зерттелмегендігі көп
Оқыту мен тәрбиенің мазмұнын, әдістерін, түрлерін және тәсілдерін
Кеңес мектебінің тарихында оның дамуының әрбір кезеңі бағдарламалық-әдістемелік
Педагогика ғылымының қайраткерлері мұғалімдермен ынтымақта мектепте оқу-тәрбие үрдісін
Оқытудың мазмұны және әдістері ғылыми-зерттеу институтының алдына ғылымның,
Дидактиканың жетістіктеріне негіздей отырып, ең алдымен дамыта оқытудың
Оқытудың мазмұны мен әдістері мәселелерін іргелі және қолданбалы
60-70-жылдары негізделген әдістерін түсінуге және оқу-тәрбие үрдісіне енгізуге
Тәрбие саласында зерттеу жұмысын қорытындылай келіп, бұл жылдары
Еңбек тәрибесі және кәсіптік бағдар беру мәселелері өте
Оқу-тәрбие үрдісінің тиімділігін арттыру жас және педагогикалық психологияның
60-жылдары мектептегі оқытудың тәсілдері мен оқушының дамуының арасындағы
Бұл жылдары оқыту мен тәрбиелеудің оздыру сипаты туралы
2.3.3.Қазақстанның білім мәселесі кеше, бүгін, болашақта.
Қазақ халқы – рухани зор байлықтың мұрагері. Оның
тары, сондай- ақ Алтын Орда дәуірінің даналары: Хорезми,
XIX ғасырдың аяқ шені қазақ жерінде саяси- әлеуметтік,
Бұл қазақ даласындағы араб, татар тілдеріндегі оқулардың, діни
Ежелден тағдырлас, көршілес болып келе жатқан Ресей жеріндегі
Қазақ топырағындағы алғашқы мектептердің негізін салушы, дала қоңырауы,
Адамзат тудырған алыптардың қатарындағы ұлы Абай мұрасының, оның
Қазіргі мектеп қандай болу керек? Бұл өте ауқымды
Оқу – тәрбие ісінде қоғамдық пайдалы еңбекті дамыту
Оқу тәрбие - ісін ізгілендіру әсіресе тіл- әдебиет,
«Әке көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер»
Әрине ұлттық шеңберде тоқталып қалмай әлемдік педагогиканың асыл
Осыған орай, мысалы: физика, химия, биология, астрономия, география
Сонымен қатар, мұғалімдердің өздері жоғары дәрежелі - әр
Ой - өрісі жоғары дамыған оқушылар үшін ерекше
Ең алдымен алған пәндері бойынша ғылымның әр саласынан
Өздік ойлауға, өздік ізденіске, білім алуға үйрету де
Дегенмен дәл бүгінгі мектептегі білім беру тәрбие жүйесі
Келесі білім жетілдіру институтының рөлінде өзгерту қажет сияқты.
Мұғалімдер білімін жетілдіру институты сондай – ақ алдыңғы
Тағы бір айта кететінн мәселе - тіл мәселесі.
Техникалық құралдарсыз ЭЕМ компьютерлерсіз тілді тез үйренуге болмайды.
Бүгінгі әлемдегі елдер мен халықтардың өзара тарихи байланысының
Сондықтан әр түрлі елдер мен халықтардың экономикалық көрсеткіштерін,
Өркениетті елдердің бәрінде де білім беру ісін реформалау
Сондай жаңа талпыныс, жаңа ашылған жолдың бірі –
Дегенмен де, жаңарту үрдісі үлкен қиындықтарға ұшырауда, экономика,
Кейбір кезде «реформалау» терминінің мәні асығыс және жан
Бұрынғы жүйедегі деп «октябрят», «пионер», «комсомолдың» орнын басарлықтай
Біздің ұландарымызды сыныптан тыс жан- жақты ойластырылған, бір
Қорытынды
Курстық жұмыста педагогикада теория мен тәжірибенің жалпы
Тәрбие және білім беру мәселелері қызу талқыланды, әсіресе,
Тәрбиенің мәнін жаңаша тұжырымдау “Бірыңғай еңбек мектебінің негізгі
Бұл курстық жұмыста педагогикалық мұраны қайта қарауға
Пікір талас кезінде көптеген өзекті мәселелер талқыланды: педагогиканың
Педагогикалық пікір талас дидактика мәселелерін жедел талдауға көмектесті.
Оқыту әдістері мәселесіне тоқтала келіп, жеке әдістемелер сабақта
20-жылдары өзінің жан-жақты педагогикалық және ғылыми қызметімен белгілі
Еңбек мектебі құрылысының алғашқы онжылдығында кеңес дидактикасы бұл
Кеңестік педагогиканың алдына бірінші күндерден бастап, балалар ұжымын
Кеңестік педагогиканың 30-жылдарда барлық салаларда ғылыми-зерттеу жұмысының дамуымен
Ұжым мәселесін зерттеуде А.С.Макаренко елеулі үлес қосты. Ұжымдық
Дидакт-ғалымдар және әдіскерлер жалпы білім беретін мектептердің оқу
Бұл курстық жұмыс жеке тұлғаның психикалық даму заңдылықтарын
Курстық жұмысты қорытындылай келе оқытуды ұйымдастыру түрлері өте
Батыс Еуропа педагогикасының қалыптасуы мен ондағы оқуды ұйымдастыру
Кеңестік педагогика педагогика тарихын бірнеше кезеңге бөліп жеке
Қазіргі кездегі отандық ғалымдардың оқуды ұйымдастыру түрлері мен
4. Қолданылған әдебиеттер
Әбиев Ж.Ә., Бабаев С.Б., Құдиярова А.М. Педагогика: Оқу
Сапарғалиев Г. Оқушыларға праволық тәрбие беру туралы. -А.,
Смайылова М. Тәрбие жүмысын жоспарлау туралы. //Қазақстан мектебі,
Степаненков Н. О планировании работы классного руководителя. -Минск,
Сабыров Т. Оқыту теориясының негіздері. - Алматы, Қазақстан
Сабақберутаімділігін артгыру/Қүрастырган Б. Сманов. -А, 1989.
Төлеубеков А. Р. Адамгершілік тәрбиесінің негіздері. -Алматы, 1991
Уишнский К. Адам-тәрбие нысанасы. Тандамалы шыгармалары. Орыс тілінде,
Ұзақбаева С. Эстетикалық және экономикалық тәрбие негіздері. -А.,
Ұзақбаева С. Балаларға эстетикалық тәрбие берудегі халық дәстүрі.
Ұстаздың шеберлікке жету жолдары. /Құрастырған Ж. Нүржанова.
Фролова Г. Организация и методика клубной работы с
Харламов Н. Педагогика, -М., 1990.
Хрипкова А, Колесов Д. Жаманнан жирен. -А., 1988.
Шешенханова М. Мектеп басқарудың демократиялық алғы-шартгары //Қазақстан мектебі
Этические беседы с учащимися. /Под ред. И. Ф.
Н.Елікбаев. Ұлттың психология. - А., 1992.
Ж.Қоянбаев, Р. Қоянбаев. Педагогика. - Астана, 1998.
.Н.В.Савин. Педагогика. - Алматы, 1983.
20. В.А.Сухомлинский. Рождение гражданина. - Москва, 1971.
21. А. Б. Ложечко «Воспитатель, учитель, боец». Москва
22.М. Ф, Шабаева «История педагогики» Москва 1961 г
23. Методическое пособие по курсу "Введение в специальность
24.«История педагогики» Ч.2 - с XVII в.
25.«История педагогики в России». Хрестоматия /сост. Егоров С.
26.Педагогика /В. А. Сластёнин, И. Ф. Исаев, А.
27.«Развитие идей А. С. Макаренко в теории и
28.Джуринский А. Н. «История педагогики» – М.: ВЛАДОС,
29.Кроль Т. Г. «А. С. Макаренко» – М.
30.Макаренко А. С. «О воспитании» /сост. И авт.
3
Орта ғасырдағы және қайта өрлеу дәуіріндегі діни мектептердің пайда болуы
Педагогика тарихы курсының мазмұны
Батыс Еуропадағы орта ғасырдағы тәрбие және мектеп
Ерте ортағасырда Еуропадағы білім берудің ерекшеліктері. Катехумендер мектептері. Кафедралды немесе собор мектептері. Монастырлар
Қайта өрлеу дәуірінің педагогикалық ой- пікірлер өкілдері
Орта ғасырдағы діни мектептердің пайда болуы. Қайта өрлеу дәуіріндегі педагогика және мектеп. Философияның қалыптасуы
Жеке тұлғаны жан - жақты дамыту міндеттері
Ресейде мектеп білімінің мемлекеттік жүйесінің құрылуы
Бастауыш мектеп оқушыларының экономикалық тәрбиесі
Жалпы білім беретін орта мектептегі оқушылармен орта және жоғарғы сыныптарындағы вокалдық-хор ұжымы