Тәрбие жұмысының қорытындысы тәрбиенің деңгейі




Жоспар
I Кіріспе
Теория бµлімі
Тєрбие мақсатты бағытталған ‰рдіс ретінде
Мектептің тєрбие ж‰йесі т±жырымдамасының
жобасы.
Зерттеу бµлімі
Тєрбие ж‰йесінің қ±рылымы, мазм±ны, мµлшері
Қорытынды.
Єдебиеттер.
Кіріспе
Мемлекет пен қоғам дамыту ‰шін жастар мен балалардың
Қазіргі таңда тєрбиеге ғылыми негізде жаңа концепциялық қатынас
Курстық жұмыстың мақсаты мектептегі тәрбие жүйесінің моделін жасау.
Зерттеу обьектісі: мектептің тәрбие үрдісі.
Зерттеу пәні: тәрбие жүйесінің үлгісі.
Болжам: Мектептегі тәрбие жұмысының моделін жасағанда тәрбие жүйесін
оқушылар мен ата-аналар, мұғалімдер, негізгі субьектілер арасындағы байланыс;
барлық компоненттер арсындағы өзара байланыс (мақсаттылық, мазмұндылық, ұйымдастыру
оқу әрекеті мен сабақтан тыс жұмыс жұмыстардың өзара
оқу орны мен қоршаған ортаның өзара байланысы;
өз мектебіміздің өткені, қазіргісі мен болашағының өзара байланысы.
Қосымша 1
Сынып ұжымының психо – педагогикалық мінездемесі.
1.Сынып туралы жалпы мәлімет.
Оқушылар саны, оның ішінде ұлы мен қызы, ұжымның
2.Сынып ұжымының құрылымы және топішілік үрдіс.
Белсенділер,жетекшілік,оқушылардың бар болуы,тұйық және ешкіммен араласпайтын оқушылар,оларды
3.Топтағы оқушылар қатынасының мінездемесі.
Ұйымдастыру дәрежесі, ұжымның топтасуы және бірауыздылығы. Ұлдар мен
4.Оқушылардың танымдық қуатын және тагнымдық қабілетін арттыру.
Сабаққа үй тапсырмасының орындалуына назар аудару,оқушыларды шашыраңқы және
Оқушылардың нашар қабылдауы,оқу материалдарын есте сақтауы.Ойлау қабілеті танымдылығы
5.Оқушылардың шығармашылық таным және шығармашы лық белсенділігі.
Танымдық қабылдау қабілеті және ойлау қабілеті жоғары оқушылардың
6.Ұжымның әлеуметтік тәрбиені меңгеруі және тәрбиелік деңгейі.
Сыныптағы тәртіпке жалпы мінездеме. Сабақтағы және сабақтан тыс
Қорытынды: Проблемаларды анықтау, ауа райын,тапсырманы білу.
Қосымша 2
Ұжымының тәрбие жұмысындағы сызба анализі.
Ұжымның және жеке оқушылардың қысқаша мінездемесі.
оқушы және отбасы жайында жалпы мәлімет
қоғамдық және танымдық белсенділігі
жалпыіске жауапкершілігі
өзін ұстай білуі
қиындықты жеңу дағдысы
мектеп ішіндегі мәдениет және мінез-құлық артықшылығы
еңбексүйгіштігі
заңға деген құрметі.
Өткен жылғы тәрбие мақсаты және тапсырмалары.
(орындалмау себептері)
Тәрбиенің мазмұны: қандай әдеттер қалыптасты, ойлау, білім,
Тәрбие жұмысында пайдаланатын формалар:(сынып сағаттары, жиналыстар, экскурсия, ұжымдық
Қолданылған әдістер ( мысалы, жеке үлгі, сендіру, талап
Тәрбиенің шарттары:
-тұрмыстық – санитарлы
- гигиеналық
- эстетикалық
- табиғи орта
- әлеуметтік-мәдениет
- құндылық
Тәрбие орталығы
балалардың тәрбиелік ұжымдары (ынтымақтастық, жалпы пікірдің қалыптасуы, дәстүрлер,
оқушылардың өзін-өзі басқарудың дамуының заңдылығы
( сапалылық).
Жеке тәрбие жұмысы нәтижелілігінің анализі
педагогикалық қиын оқушылар (есепте тұрғандардың саны, есептен шыққандар,
оқуға деген ынтасы жоқ балалар
дарынды оқушылар.
Педагогикалық ұжыммен жұмыс.
оқушыларға бірыңғай педагогикалық талаптар қою;
оқушылардың оқу процесіндегі тәрбие деңгейі;
мұғалімдердің сабақтан және сыныптан тыс тәрбие жұмысы;
үйірме жетекшілерімен біріккен әрекет, ұйымдастырушы мұғалімдердің мөлтек ауданмен
Ата – аналармен және жұртшылықпен жұмыс.
отбасымен қарым – қатынас;
тақырыптық ата – ана жиналысы, олардың қорытындысы.
Тәрбие жұмысының қорытындысы
тәрбиенің деңгейі;
мақсаттың айырмашылығы және олардың нақты қорытындысы, себептері.
Тәрбие деңгейінің өсу қозғалысы (динамикасы)
Мазмұны: денсаулық картасы, тәрбиешілік картасы.
Мектептегі тәрбие жұмысының сызба анализі
1.Өткен оқу жылында тәрбие жұмысына қандай мақсат пен
2. Тәрбие жұмысында қандай даму бағыты болды?
3. Мектепте қандай зерттеу жүргізілді, оның мақсаты, қорытындылары.
4.Тәрбиенің қандай шарттары мен әдіс-тәсілдері іске асырылды?
-кадрлар 1-әдістері
-формасы
-мектептің ішкі ұйымдастырылуы
-сабақ арқылы тәрбиелеу
-қоршаған әлеуметтік және табиғи орта
-мектептіңсанитарлық-гигиеналық жәнеэстетикалық жағыдайы
-өзара қарым-қатынас(мұғалім-оқушы, мұғалім-мұғалім, оқушы-оқушы, мұғалім-ата-ана, мұғалім-әкімшілік)
-балаларды тәрбиелеуші ұжым (қоғамдық көзқарас қалыптастыру дәстүрлері)
5.Тәрбие жүйесіне факторлар мен шарттардың әсер ету жағыдайы
-қандай шартар мен фактарлар қолданылады (себептер)
-не жоқ(себеп)
6.Педагогикалық ұжыммен жұмыстың көрсеткіші қандай?
-нұсқаулы жұмыс және оның әдістемесі
-жеке жұмыс және ашық тәрбие шараларына қатысу
-үйірмелер ,секциялар, клубтар және бірлестіктер жетекшілерімен жұмыстар
-инновациялық даярлық
7.Тәрбие жұмысында ғылыми таным қалай қөолданылады?
8.Мектептегі тәрбие жұмысының қорытындылары қандай? (оқушылардың тәрбиелік деңгейі)
Білім деңгейі мен балалар қарым-қатынасынан жалпы адамзаттық құндылықтар
(Жер,Отан,Отбасы,Еңбек,Білім,Мәдениет,Әлем,Адам)
9.Жаңа оқу жылына тапсырма.
Мектептің тєрбие ж‰йесі
Мектептегі тєрбие ж‰йесінің теориялық концепциясы
Пікірлер, басқарылатын ойлар
Дамушы педагогтардың педагогикалық теориясы
Жеке т±лға дамыту ‰шін жағдай жасау
Тєрбиелік қ±рылымдарға дейін
Тєрбиелік қ±рылымдардан кейін
Мақсаттық блогы
Жалпы адамдар, м±ғалімдер, оқушылар, ата-аналар,ж±ртшылық
Іс-єрекет
Қарым-қатынс-тары
Технология
Білімді меңгерген мектеп, орта
Мектеп тєрбие ж‰йесінің даму сатылары
Қ±ру
Ж‰йені қолдану
Соңғы кµркемдеу
Мақсатты анықтау. Басты бағыттарды қ±рау. ±жымдық бағалықтарды жобалау.
Ж‰йелік қ±рылушы іс-єрекетті бекіту. Нєтижелі технологияларды µңдеу.
‰лкендер мен балалардың татулығы. Ортадағы оқушының т±лғалық кµңілі,
Сатылардың басты мақсаттары
Жаңа педагогикалық ойлауды табу. ±жымда м±ғалімдердің бірпікірлігін қ±ру
Оқушылар ±жымын, µзін-µзі басқару ±жымын, ±жымдық дєст‰рлерді дамыту
Балалар мен ‰лкендердің ынтымақтастығы
Тєрбие мақсатты бағытталған ‰рдіс ретінде
Мектептегі тєрбие тєрбие ‰рдісі арқылы ж‰зеге асады, б±л
Оқу пєндерін оқытумен қатар тєрбие ж‰йесі маңыздылығын сезінгенде
Тєрбие ж‰йесі – б±л ересектер мен балалардың бірлескен
Мектептің тєрбие ж‰йесінің мазм±ны, єдісі жєне технологиясы оның
Мектеп µзі т±жырымдамасына сай тєрбиелєк жєне дидактикалық кіші
«Тєрбие ж‰йесі – негізгі тєрбие компаненттерінің (субьектілер, мақсат,
Тєрбие ж±мысының ж‰йесі келесі компоненттерден т±рады.
1.2. Мектептің тєрбие ж‰йесі т±жырымдамасының жобасы
Қ±рылымы:
Тєрбие ж±мысының бастапқы жағдайы
Білім беру мекемесінің негізгі параметрлері
Білім беру мекемесінің жєне оны қоршаған ортаның тєрбиелік
Оқушыларды тєрбиелеуде жєне білім беру мекемелерінің тіршілігіндегі жетістіктер
Маңызды жетістіктер:
оқу орнының бєсекелестік қабілеті біршама артты, жоғары оқу
оқушы т±лғасының дамуына педагогикалық єсер ету ‰рдісі нєтижелірек
тартымды єрі µзіндік қайталанбас єлпетте жеке т±лғалық ерекшелік
Дегенмен тєрбие ‰рдісінің мазм±ны мен оның ±йымдастырылуының бєрі
Диагностикалық єрекет пен ±жымдық талқылау ‰рдісінде тєрбие ж±мысы
ізгілікке бағытталған оқушы т±лғасының қалыптасуы жеткілікті жоғары деңгейде
оқушының кµп бµлігінің педагогтармен қарым-қатынаста қанағаттанбауы
Моделі жасалып отырған тєрбие ж‰йесінің кілт сµздері мыналар
т±лға индивидтердің қасиеттерінің т±рақтанған жиынтығы т‰рінде кµрінетін жєне
µздігінен µзектелген т±лға – адам белсенді єрі сезінген
Мен – т±жырымдамасы – адамның µзі туралы сезінген
Таңдау – адамның немесе топтың µз белсенділігін кµрсету
Ж‰йелі келу – єрекетте таным обьектісі немесе басқару
Тєрбие ж‰йесі - компоненттердің тєртіптенген т±тас жиынтығы,
Мектептің тәрбие жүйесі оқу сабақтарын, балалардың сабақтан тыс
Тәрбие жүйесінің келесі құрылымы бар:
- мақсат – оны жүзеге асыру үшін туындайтын
- оны жүзеге асыруды қамтамасыз ететін әрекет;
- оны ұйымдастыратын және оған қатысатын субъектілердің әрекеті;
- әрекетте және қатынаста туындайтын субъектілерді бір ортаға
компоненттерді тұтас жүйеге біріктіруді және осы жүйенің дамуын
Тәрбие жүйесінің мақсаты мектепте бала тұлғасының дамуына кезеңдермен
өзін-өзі тану
өзін-өзі анықтау
өзін-өзі жүзеге асыру
өзін-өзі реттеу, түзету
Мектеп баланың әр жас ерекшелігі кезеңдерінде бес негізгі
1.Таным өрісі (оқу, ақпарат, білім)
2.Практикалық әрекет өрісі (еңбек әрекеті, біліктілік, дағды)
3.Ойын өрісі (ойын белсенділігі, шығармашылық және табиғи мүмкіндіктерді
4.Дене дамуының өрісі (дене мүмкіндіктерін жүзеге асыру)
5. Қарым-қатынас өрісі (өзін, адамды тану, олармен бірлесе
Сөйтіп, мектепте тұлғаның дамуына жағдай жасау – мектепте
Мектептің тәрбие жүйесін құру принциптері:
табиғи және мәдени түсінік
гуманизм (ізгілендіру)
тұлғаға бағытталған білім
ынтымақтастық педагогикасы
білімнің тұрақтылығы, беріктігі және нәтижелілігі
жүйелілік
Табиғатты түсіну принципі – білімнің табиғи және
Табиғатты түсіну принципі білім мазмұны мен формасының, педагогтар
Мәдениетті түсіну принципі. Білім беру балаға наұқты ұлттық
Білімді (ізгілендіру) принципі
Білім жүйесін ОТП ұйымдастыруда тұлғаға бағытталған білімді жүзеге
Баланың жеке қызығушылығын өзектендіру және қанағаттандыру балалардың барлық
Тұлғаға бағытталған білім оқуды оқушы тұлғасына мейлінше жақындата
Оқыту мен тәрбиелеуде білімді әр оқушының оңтайлы тәсілмен,
Кіріктіру принципі білім мазмұнын реформалаудың негізі ретін қарастырылады
Жүйелілік принципі. Бұл принцип тек барлық
Тек мектептің өмір сүруін ұйымдастыруға жүйелі түрде келу
Мектептің ішкі даму беталысын, мүмкіндігін және оның қоғамдағы
Мақсатты жүзеге асыру үшін келесі міндетерді шешу қажет.
1.Келешекте бірегей тәрбиелік ұжым мен мектепішілік гуманистік қарым-қатынасты
2. Жүйе құрайтын әрекеттердің тәсілі мен әдістерін, формаларын
3. Тәриеленушілердің сабақтан тыс әрекетін ұйымдастыру жүйесін жетілдіру
4.Ұйымдастырудың технологиясы мен бағдарламалық-әдістемелік қамтамасыз етуді ОТП нәтижесінде
Қазіргі заман талабына сай мектеп баланың бүгін дамуы
Педагогикада білімділік деңгейіне құндылықтарға бағытталған, коммуникативті және меңгерген
Әлемдік мектеп практикасында тұлға шешуге қабілетті міндеттермен ерекшеленетін
сауаттылық
ақпараттанушылық
қызметтік сауаттылық
құзырлық
Сонымен, қазіргі қоғамда мектеп тәрбиеленушілердің зияткерлік, ізгілікті және
Мектептің тәрбие жүйесінің мақсаты мен міндеттері басқару объектісі
мектеп өмірінің ерікті, дені сау, рухани бай,
азаматтық, ұлтжандылық, зияткерлік, адам құқығы мен еркіндігін құрметтеуге
гуманистік әлемдік көзқарасты, әлеуметтік табиғи және мәдени ортада
тәрбиеленушілердің, алдымен, өз халқының және Қазақстанның басқа да
қазіргі жағдайда тұлғаның әрі қарай дамуы мен өзін-өзі
Тәрбие жүйесінің мақсаттары мен міндеттерін жүзеге асыру
Тәрбие жүйесінің мақсаттары мен міндеттерін жүзеге асыру,
тұлғаның толыққанды дамуы үшін, балалардың денсаулығы мен өмірін
оқушылардың жеке бас ерекшеліктеріне ықпал ететін білім
отбасындағы тәрбие жүйесін жандандыру және отбасын ОМТ-не енгізу
адамның рухани жан-дүниесін қалыптастыруын қамтамасыз етуші болып танылған
тәрбиеленушілердің әлеуметтік маңызды әрекеттерін әр түрлі салада
ғылыми білім, біліктілік жүйесін және оларды әр түрлі
білім алудың үздіксіз жүйесін дамыту; білімнің деңгейлері мен
балаларды әлеуметтік –педагогикалық қорғаумен қамтамасыз ету; өз құндылығы
Бүгінгі таңда тәрбие міндеттерін жүзеге асырудың ең тиімді
Қарым-қатынас түрі тәрбие үрдісінің алғашқы мінездемесі болып табылады.
Тәрбие кеңістігінің екінші мінездемесі – бұл оның жүйелілігі
Тәрбие кеңістігінің үшінші мінездемесі – олар арқылы сипатталуы
Тәрбие кеңістігі бірнеше деңгейде болады:
1-ші деңгей – жеке тұлғалық
2-ші деңгей – білім мекемесі
3-ші деңгей – аумақтық тәрбие кеңістігі
Әр тәрбие кеңістігі әр тәрбиеленушінің тұлғасы сияқты қайталанбас,
Тәрбие кеңістігі тұлғаның дамуы мен өзін-өзі жүзеге асыруы
Нағыз мектеп – парасатты өзгере келіп, әр уақытта
Әрқашан жаңару принципі – оқыту мен тәрбиелеудің жаңа
кез келген орасан өзгерістерге ұжымды нақты психологиялық жағымды
өзгерістер міндетті түрде сәттілікке әкелетіндей егжей-тегжейлі жоспарға және
қажетті деп табылған жерде ұжымды теориялық түрғыдан алдын-ала
өзгерістерге дейін ұжымда өзгерістердің қажеттілігі мен табандылығы сезімін
өзгерістерге қарсылық болған; бар және болады да. Бұдан
мектептегі өзгеріс – бұл мұғалімнің өзгеру үрдісі, оның
Енді мектепішілік менеджменттің құрылымдық ядросын, оның құрылысына
Мектептегі ең бағалы, ең негізгі – ол адам.
Дегенмен мектеп басшылары өз идеяларын сәтті жүзеге асыру
Адамға деген құрмет, оған деген сенім, оқушы мен
Егер педагогикалық үрдісте ең бастысы тұлғаның дамуы болса,
Мектепішілік басқаруға дамытушылық кейіпті енгізу басқару үрдісіне оның
Бұл үрдістер, өз кезегіндемектепішілік менеджменттің мақсаттылығын, педагогикалық ұжымның
Бұнымен бір сәтте мектепішілік басқаруды гуманизациялау және демократизациялау
Мектепішілік басқаруды қайта құруға түпкілікті келу мектептің «жаңа
Мектеп басқару сахнасына психологиялық – педагогикалық аспектілерді шығару
Мектептің «жаңа философиясы» менеджерден мектеп басқару үрдісіндегі өзінің
Мектепті тұлғаны дамытатын жүйе ретінде қабылдасақ, бұл менджердің
Егер осылай болса, онда бұл үрдістегі мұғалімнің ролі
Бұның бәрі оқу үрдісіндегі оқушының жағдайына көзқарасты өзгертеді.
Басқаруды адамға бағыттау менеджердің көзқарасын тәрбиенің идеалогиясына, оның
Тәрбиенің жаңа идеологиясы – біздің мектептерімізді қауіпті тығырыққа
бас тартып, оқушылардың қоршаған ортаға қарым-қатынасының белсенді формаларын
Тәрбиешінің роліне деген көзқарас та өзгереді. Ол балалардың
«Басқарудың жаңа философиясы» менеджердің жекелеген мұғалімдердің еңбегіне де
Оқушы мен педагогты бағалауда тұлғаға бағытталу принципі болуы
Мұғалім мен педұжымның жұмысы сапасының өлшемі әр жағдайда
2.1.Тәрбие жүйесінің құрылымы, мазмұны
Қазіргі уақытта педагогиканың феноменды үлкен мамандар тобы
Тәрбие жүйесі – педагогикалық ақиқаттық жартылай бөлігі болып
Тәрбие жүйесінің тапсырмасы – барлық тәрбиелік қозғалысты біртұтас
Тәрбие жүйесі белгілермен қатар жалпы басқа да әлеуметтік
Тәрбие жұмысының нақты білім беру мекемесі иерархиялық
Тәрбие жұмысының нақты белгісі ашықтығы, қоршаған ортамен байланысы.
Тәрбие жұмысы кері байланысқа ие бола отырып оған
В.А.Карковский, А.М. Новиков, Н..Селиванов оның жүйелілік мінездемелерін басты
Жетпісінші жылдардың соңына қарай жүйелілік идеялары тәрбие теориясына
Мектептің тәрбие жүйесін “бір-бірімен тығыз байланысты компоненттер
Тәрбиенің негізгі мақсаты – дені сау, ұлттық сана-сезімі
Тәрбиенің мазмұны, оны жүзеге асыратын әдіс-тәсілдердің негізі
Тәрбиенің негізі – ұлттық тәлім-тәрбие.
Әр халықтың тәлім-тәрбиелік мұрасы – мәдениеттің құнды бөлігі.
Тәрбие жүйесін құруда ең алдымен мақсатты белгілеу
Қазіргі мектептің ұлттық тәрбие жүйелерінің мақсаттары:
біртұтас әлем туралы ғылыми негізделген көзқарас қалыптастыру
оқушыларды жалпы адамзаттық құндылықтарға тарту, сол құндылықтарға сәйкес
Қорытынды.
Оқушылардың тәрбиелілігіне қоғамдағы барлық әлеуметтік – мәдениетті жағдайлар
ұлттық құндылықтарды жоғалту;
қоғамның әлеуметтік жағдайға қарағанда бөлінуі;
ұлттық мәдениетті айырылу жағдайы.
Екінші топта білім беру жүйесінің ішкі себептерінен туған
тәрбиенің жаңа пардигмасының ғылыми әдістемелік жағдайынан толық қамтамасыз
мұғалім, тәрбие технологияларын жетік меңгермеуі;
қоғамдық балалар ұйымдарының тәрбиелеу потенциалының тиімділігінің төмен болуы.
Тәрбие жүйесін жаңа сапалы деңгейге көтеру үшін мыналар
Тәрбиешілердің кәсіптік құзырлығын көтеру, бар потенциалды тиімді пайдалану
Басқару және тәрбие үрдісінде жаңа технологияларды меңгеру.
Дәстүрлі емес ресурстық және жаңа білім көздерін меңгеру
Сонымен, тәрбиелеуде жұмыстарды жақсарту үшін негізгі жол барлық
Қолданған әдебиеттер тізімі
1. Бухвалов В.А.
2. Петрушин В.И. Психологические
3. Созонов В.П. Организация воспитательной работы
4. Бондаревская Е.В. Теория и
5. Гуткина Л.Д. Планирование и организация воспитательной
6. Щурова Н.Ф. Нравственное воспитание школьников.
7. Железовская Г.И. Формирование
8. Лихачёв Б.Т. Образование: идеология и политика.
9. Шакурова Р.Х. Социально - психологические проблемы
10.В.Е. Клочко, О.М.красноярцев.
потенциала педагогического коллектива./Методическая
Караганда 1990. 11 .Т.И. Шамова исследовательский подход в
12.Л.М. Фридман. Настольная книга школьного психолога. М.,1991. 13.И.С.
прогрессе. М. пр., 1991.
15.Қожахметова К.Ж. Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары.
Мектептен тыс тєрбие
Ата-аналармен, қоғаммен ж±мыс
Сыныптан тыс тєрбие ж±мысы
Сабақтан тыс (оқудан тыс) єрекет
Мектеп ±жымындағы қарым-қатынас стилі, ырғағы, моральдық-психологиялық климат
Оқыту ‰рдісіндегі тєрбие
Мектептің тєрбие ж±мысы
МЕКТЕПТІҢ ТӘРБИЕ ЖҮЙЕСІ
Принциптері
Мақсат
Жүзеге асыру құралдары
Табиғат және мәдениетті сезіну
Тұлғаға бағыттай оқыту
Гуманизм
Білімнің тұрақтылығы, әсерлігі және сенімділігі
Ынтымақтастық педагогикасы
Білімнің тұрақтылығы, әсерілігі және сенімділігі
Даралау және саралау
Жүйелілік
Нәтиже
Өзіндік дамуға және өзін-өзі жүзеге асыруға қабілетті, еркін,
Денсаулық
Танымдық әрекет
Өмірлік адамгершілік көзқарастың, тұлғаның мәдениеті
Білім және
біліктілік
Мектепте танымдық жүйе құрушылық әрекетімен гуманистік жүйені
Басқару
Мектеп құрыымын дамыту
Сабақта және сабақтан тыс жұмыста жүйе құрушы
Білім мазмұнын дамыту
Педагогикалық технология
Педагогикалық жүйені дамыту



Ұқсас жұмыстар

Тәрбие мақсатты бағытталған үрдіс ретінде
Мектептегі тәрбие жүйесінің моделі
Тәрбие жүйесінің құрылымы, мазмұны
Мектеп тәрбие үрдісіндегі мұғалімнің кәсіби бағыты
Бастауыш сыныпта оқушылардың отбасымен жұмыстың педагогикалық шарттары
ОБСӨЖ сабақтары
АТА-АНАЛАРМЕН ЖҰМЫС
Ғылыми іздерістің әдіснамасы
Мектептегі тәрбие жұмысы
Сынып жетекшісі жұмысының негізгі міндеттері