Түс материалдардың компазициясы



МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ..................................................................................................................3
1. ПЕЙЗАЖ ЖАНРЫ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ЖИВОПИСЬ ТЕХНОЛОГИЯСЫНДА
1.1. Живопись өнеріндегі табиғат жанрының заңдылықтары..............................................................................................................8
1.2. «Туған өлке» атты дипломдық жұмысты талдаудың
2. ТУҒАН ӨЛКЕ АТТЫ ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫСТЫ, МЕКТЕПТЕ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ
2.1. Мектепте бейнелеу сабақтарында пейзажды оқытудың жолдары мен формалары..................................................................................................................38
2.2.Табиғатты майлы бояу живописін жазу техникасының пайда болуы мен
ҚОРЫТЫНДЫ....................................................................................................58
ӘДЕБИЕТТЕР......................................................................................................61
ҚОСЫМШАЛАР.................................................................................................63
Кіріспе
Қазақстанда білікті маман, парасатты жеке тұлға даярлаудың, нәтижелі болуы
Сондықтан да өмірге жан-жақты дайындалған, еңбек сүйгіш, ынталы, шығармашылықпен
Зерттеу тақырыбының көкейкестілігі:
Бүгінгі күнде пейзаж, яғни табиғат көріністерін тек қазақ әдебиеті
Республика бойынша жалпы білім беретін орта мектептерде бейнелеу
Түптеп келгенде бұл мәселенің маңыздылығы мынада:
Оқушылардың пейзаж туралы түсінігін қалыптастыру.
Пейзаж көріністерінің қыр-сырын, ерекшеліктерін ажыратуға көмектеседі.
Табиғаттың құпия сырларын бояу түстерімен композициялық шешімде таба білу
Зерттеу мақсаты
Табиғи пейзаждардың композиция мен колориті, сюжеттік құрылымы мен эмоциялық
Т Зерттеу объектісі:
Пейзаж туралы мағлұматтарды болашақ ұрпақ тәрбиелеуде негізгі құралға айналдыру.
Зерттеу пәні:
Пейзаждың тәлімдік және тәрбиелік мәнін жалпы білім беретін орта
Зерттеу міндеттері:
Өнердің даму кезеңдеріндегі пейзаж ерекшеліктерін көркемдік тұрғыдан талдау жасап,
Табиғат көріністерін бейнелеуде рухани бастауларды меңгеру және әлеуметтік, тарихи
композиция ерекшеліктерін көркемдік тұрғыдан талдау жасап алатын орнын зерттеу.
бояу түрлерінің ұлттық сипатын анықтау.
халқымыздың ұлттық дүниетанымынң табиғи сипатын және тәрбиелік мәнін
Зерттеу болжамы:
Егер пейзаж ұғымының ғылыми – педагогикалық негіздері жан-жақты зерттеліп,
Жетекші идея:
Пейзаждық шығармада туған өлекені бейнелеуде оның колориттік шешімі мен
Зерттеудің әдіснамалық және теориялық негіздері:
Қазақ өнеріндегі пейзаж туралы диалектикалық, педагогикалық зерттеулер алынды.
Зерттеу көздері:
Пейзаж туралы суретшілер мен мәдениеттанушылар, өнертанушылар еңбектеріне сілтеме
Қазақстан Республикасы Білім Министрлігі бекіткен ұлт мектептерінде бейнелеу өнері
Зерттеу тәсілдері:
пейзаж туралы мәліметтерді көркем әдебиеттерден іздей
пейзаж туралы батыс Европа мен ресей, қазақ бейнелеу өнеріндегі
Пейзаж бейнелеуде бояу түстерініңэмоциальды мазмұндық мәні, семантикалық ерекшеліктерін талдау.
Зерттеудің практикалық мәнділігі:
Оқушыларға осы алғашқы қағаз
Зерттеудің ғылыми жаңалығы:
Пейзажды әлеуметтік, тарихи, мәдени, көркем мәдени-эстетикалық, дүниетанымдық тұрғысынан талдау
Халық мұрасында дәстүр проблемаларының рухани бастауларына терең талдау жасалды.
Пейзаж бейнелеудегі нақыштылық, стильдік, ырғақтылық ерекшеліктері, түр мен түс
Жұмыстың тәжірибелік мәні:
Картинаны түсіну үшін оның көркем образын қабылдай алу керек.
Дипломдық жұмыс кіріспеден, екі тараудан, қорытынды, қолданылған әдебиеттер тізімінен
Жалпы білім беретін орта мектептерде бейнелеу сабақтарының оқу жоспарлары
1. ПЕЙЗАЖ ЖАНРЫ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ЖИВОПИСЬ
1.1. Живопись өнеріндегі табиғат жанрының заңдылықтары.
Живопись – бұл бояулармен жасалған және багет рамаға салынған,
Живопись шығармаларын орындаудың алуа түрлі техникаларын құрастыруға көшпестен бұрын
Түстану жөнінде бірер сөз. Түстану – туралы ғылым –
Бейнелеу өнерінде үш түс: сары, қызыл және көк негізгі
Осы түстердің кезкелген екеуін араластыру үшіншіге қосымша түс береді
Егер ахроматикалық (сұр) дақты хроматикалық (мысалғы, жасыл) фонмен қоршаса,
Осы заңдылықтарды қолдано отырып тақырыптың колориттік шешімдерін таптым.
Живопись өнерінің шеберлігіне жету ол бір күндік немесе бір
Живописьте картина жасау – қиын, уақыты жағынан ұзақ жұмыс.
Живопись техникасында аса мән беретін түстік шешім компазиция.
Компазиция негізінен үш заңдылыққа сүйенеді өміршілдік, әсершілдік және
Обьектілерді құрастыру компазициясы;
Денелердің бір – бірімен үйлесім компазициясы;
Денелердің холст бетінде ұтымды орналастыру компазициясы;
Түс материалдардың компазициясы;
Қатпарлардың үйлесімдік компазициясы;
Пейзаж жанрна жататын компазициясы;
Обьектіні тану компазициясы;
Холст бетіне орналастыру компазициясы;
Табиғаттағы кеңістік компазициясы;
Түс – рең ауқымдық компазициясы;
Көп фигуралы живопись компазициясына жататындар:
Тақырыптың ашатын компазиция;
Фигуралар байланысын нақтылыайтын компазиция (орналастыру);
Оқиғаға байланысты түстер компазициясы;
Идеялық компазиция;
Компазицияда түстер қатынасы бір бірімен үлкен ритм жасап
Компазицияда барлық картинаның диагональ бойынша бөле алдыңғы үш обьектінің
Жалпы компазицияның түстік колориті жартылай түрде көрінеді.
Кескіндеме – қандай да бір үстінгі қабатқа бояу көмегімен
Барлық өнер түрі секілді кескіндеме де қоғамдық сананың формасы
Кескіндеме әлемі бай, әрі күрделі, оның қазынасы адамзат көмегімен
Монументалды кескіндеме. Бұл кескіндеменің екі түрі ажыратылады – бірі
Фреска – балғын, шикі сылау үстінде таза немесе әктелген
Мозаика – топырақ – әк немесе цемент қабатына бекітілген
Фреска және мозаика – өзінің бояуының тұрақтылығы мен ұзақ
Станокті кескіндеме. Өзіндік сипат пен мәнге ие. Шынайы өмір
Монументальдіге қарағанда станокті кескіндеме қабырға жазықтығына байланысты емес, сондықтан
Кескіндеменің аталған түрлерін басқа декорациялық – тетрлық және кинодеклорациялар
ХҮ ғасырдағы ескі орыс кескіндемесінің жоғарғы шеберлігінің ескерткіші болып
Орыс икона өнерінің әлемдегі, Феофан Грек, Андрей Рублев, Дионский,
Өкінішке орай, өнерді жеңіл түсіну белең алуда, яғни туындыларда
Тұрмыстық жанр, немесе жай «жанр» (француз тілінен genre –
Орыс бейнелеу өнерінде тұрмыстық жанр келесі белгілі демократтық бағыттағы
А.А.Пластовтың (1843-1972) шығармашылық сәтті жұмысы болып «Көктем» туындысы табылыды,
Тарихи жанр орыс өнерінде ХІХ ғасырдың екінщі жартысында қалыптасты.
Пейзаж – көбіне тұрмыстық тарихи және күрес туындыларына маңызды
Пейзажды кескіндеме туындысы кенепте адам бейнесі болмаса да жақын
Табиғат бейнесі барлық адам баласын ұқсас көңіл – күй,
Пейзажист – суретшілер табиғатты өзінше көріп, өзінше жеткізе білді.
Бұл жанрда келесі пейзажисттердің еңбектері керемет: «Зима» (1939) және
Портрет (француз тілінен – portmire - бейнелеу) – өмір
Портреттік кескіндеменің негізгі маңызды белгілері болып бейненің түп нұсқасымен
Портреттік кескіндеме өнері орыс тарихында ХҮІІІ ғасырдыың басында басталды.
ХІХ ғасырдың басында орыс суретшілері В.А.Тропинин (1776-1857) және О.А.Кипренский
Майлы бояумен узак, уакыт жұмыс істеу техникасы. Майлы бояумен
Әрбір шебер өз жұмыс технологиясын, өз тәсілдерін таңдайды. Екі
Б. Иогансон картина жасау үстінде өз жұмыс техникасын былай
Оның мақсаты — картинадағы басты жарық пен көлеңкелердегі және
Кейде бастапқы боямалау бір бояумен, мысалы, охрамен жасалады. Осылайша
Боямалау жасаған кезде бояуларды сұйылту үшін майдың, лак пен
Холстың үш күн ішінде игеруге болатын белгісі ғана боямалаған
Сурет салуды картинадағы ең күңгірт жерлерден — меншікті және
Живописьтегі жарық былай беріледі, ақ бояулармен жекелеген жерлерге купт
Пейзажист Я. Ромас композициялық шешімі жағынан күрделі картиналар ушін
Мен сұйылтылған өте ашық көк бояумен холст бетіне жартастың
Пейзаждың алыс түкпірінде көк мұнар жамылып керіліп тұрған таулар
Картина үстінде жұмыс істей отырып, мен заттың өзін зерттеуден...
Ою түрлі суретшінің картина жасау үстінде жұмыс процесін осылай
Темперамен және гуашьпен салынған живопись. Темпералық живопись майлы бояумен
Элладалық Египет обаларынан табылған фаюмдық портреттер деп аталатындардың кейбіреулері
Темпера мен гуашь бояуларын олардың жұмыс кезінде суға ертлетші
Темперамен жұмыс істеу техникасы негізінен майлы бояумен жұмыс істеу
Темперамен едәуір жерді өте біртегіс етіп (мысалы, аспан) бояп
Колданылып отырған байланыстырушы заттарға байланысты темпера казеиіннің-майлы, жұмыртқалы және
Біздің өнеркәсібіміз синтетикалық негізде поливинилацетатті темпераны шығарады.
Бұл бояулардың қай-қайсысы да өте жақсы, бірақ оларды жеке-жеке
Жұмыртқа темперасын суретшілер, аздап шыланған пигмент ұнтағын эмульсиямен араластыра
Егер кейбір ұнталталған пигменттерді табудың сәті түсе қоймаса, оларды
Жұмыртқа темперасын оңайырақ жолмен — түткіштен сығып шығарылған акварель
Поливинилацетатті темпера — корпустық (бояуды калың етіп жағу) жолмен
Жұмыртқа темперасымен салынатын живопиське арналған ағашты дайындау мейлінше қиын.
Левкас бетіне сурет жаншу әдемі екінші жағынан жұмсақ графит
Темперамен жұмыс істеуге арналған қылқаламдар және басқа аспаптар негізінен
Гуашь — ең тығыз күңгірт бояу. Онымен сәтсіз жерлерді
Гуашқа пигменттің өзінен, байланыстырушы заттан (мысалы, декстриннен), жұмсартушы және
Гуаштың негізгі кемшілігі — кепкен кезде түсі өзгертетіні ойдағыдай
Гуашты сұйық қаймақтың қоюлығына жеткенге дейін еріту ұсынылады, бірақ
Әдетте гуашпен кағаз бетіне грунтсыз, салады. Картонда немесе матада
Қазіргі кезде біздің елімізде гуаштың плакаттық және көркем-суреттші сияқты,
Акварель живописінде жұмыс істеу техникасы мен әдістері майлы бояумен
«Акварель» сөзі латынныц аква—«су» деген сезінен шыққан. Акварель бояулардың
Акварель бояулар қолдануға ыңғайлы да карапайым, қағазға оңай жағылады
Майлы бояудан немесе темперадан айырмашылығы сол, акварель қайта жасау
Акварель техникасының ерекшелігі — оның барынша дымқылдығында. Қылқалам
Акварель астындағы сурет өте жеңіл, контурлы болуға тиіс. Егер
Акварельмен жұмыс істеудің үш әдісі бар. Біріншіден, алғашқыда бояулармен
Көбіне үш әдістің бәрі бір жұмыста, бейнеленіп отырған деталдың
Тәжірибесіз акварельшіге алғашқыда құрғақ кағазға сурет салған жақсы. Дымқыл
Кейде жұмысты бастар алдында кағаздың бүкіл бетімен бейненің жалпы
Ерекше нәзік детальдарды нақтылап жасауды әдетте жұмыстың соңына калдырады.
Балауыз негіздегі ашық түсті қарындаштарды немесе жәй үшкірленген таза
Балауыз карындаштарды XVIII—XIX ғасырлардағы акварель живописінің шеберлері, әсіресе миниатюралық
Акварель живописінің техникасы материалдық жарақтандырылуы жағынан мейлінше карапайым. Жалпақ
Қылшықты қылқаламдар акварельде біршама сирек, тек қандай да бір
Ең үлкен қылқаламның бірі бояудың жеңсіз іздерін жою
Жаңа бояуды алмастан бұрын қылқаламды суға шайып алу керек.
Жақсы акварель бояулар оңай еруге және кылқаламға тез жуғуға,
Отандық акварель бояуларының ішінде «Ленинград» (астаушаларда) және «Нева» (тюбиктерде),
Акварель бояуларға да майлы бояуларға немесе темпераға пайдаланатын пигменттер
Жұмысқа кірісе отырып, барлық бояуларды, олар біраз жібуі және
Акварельге арналған палитра, темпераға арналған сияқты, не
металдан, немесе пластмассадан жасалған болуға тиіс. Үй жағдайында
үлкен жайпақ фарфор тарелканы пайдалануға болады. Көбіне
акварелшілер өздері сурет салатын қагаздың бір кесегін пайдала-
нады, мұның өзі онша жақсы емес: қағаз жібін, ұйпаланып
лады; одан желім шайылып кетеді де оньң бетіндегі бояулар
шама лайланады. .
Акварельде қағаз сапасының — оның бұдырлығының, тығыздығының және әсіресе
Акварель живописі ушін ең жақсы қағаз — акварельге арналған
Акварельмен жұмыс істеу үшін кағазды периметрі бойынша міндетті түрде
Стиратор деген — екі рамка болып табылады, олардың бірі
Акварельге арналған этюдниктер, майлы бояумен жұмыс 1С-теуге арналғандарға карағанда,
Этюдниктің орнына дерматиннен (былғары сияқтандырып тоқылған мата) немесе клеенкадан
Акварельдер әдетте паспартуға (сурет рамкасы иә кағаз) және әйнек
Пастельмен жұмыс істеу. Пастель — біраз үстемелер қосылып, ұсақ
Кептеген таяқшалардың құрамына, таза пигментпен қатар, тағы қандай да
Бұл бояулар, живопись сияқты, өз атауын итальян сөзінен
Пастель жұмыстар өңдерін ерекше жұмсақтығымен және нәзік-тігімен, барқыт фактурасымен
Қазіргі заманғы көрерменді бояуларының сонылығымен тәнті еткен бұл картина
Пастельдің жұмсақ таяқшаларымен жұмыс істеу бояу ұнтағын ұстап қалуға
Қаазіргі кезде бұл ушін бұдырлы кағаз, картон немесе оған
Пастельмен зімпара немесе шыны кабықшасында да жұмыс істейді, оның
Суретшілер пастельмен ақ негіз бетінде емес, өзгертілген, әдетте
Пастельдің өзіндегі ерекшелігі мынада: бұл материал бір мезгілде әрі
Бірақ пастельмен заттың өзінде түстің катынастарының бүкіл күр-делі гаммасын
Пастельдің жиынтығы ете кеп, оларда әдетте жүз немесе одан
Пастельмен жұмыс істеу техникасын үйренуді жылдың өтпелі мез-гілдерінде —
Көптеген құнды жақтары бола отырып, пастель жалғыз елеулі кемшіліктермен
Кейде суретшілер бәрі бір фиксативті пайдаланады. Егер пастельді бастапқы
Пастель дайын күйінде топтап сатылады, бірақ оны өздерінде жасап
1.2. «Туған өлке» атты дипломдық жұмысты талдаудың композициялық
Туған өлке табиғатында түс және реңкті кескіндеу басты қасиеттер.
Табиғат көрінісі өнердегі сюжеттік картинаның құрамдас бөлігі немесе өз
Табиғат көрінісі (пейзаж) композициясы – болашақ суретшілерді дайындауда композиция
Картина жасау үстінде жұмыс процессі жалпылама айтқанда көптеген
Бұл колористік контраста өзектесіп жатқан «Туған өлке» картинасында
Табиғат көрінісі (пейзаж) бейнелеу өнерінде ең эмоционалды аймақтардың бірі.
1) Композициялық қажетті этюдтер жазу кезінде натураны тұтас қабылдау
2) Негізгі түстік қатынастарды беру және қабылдау.
3) Ортақ түстік және реңдік жағдайы.
4) Табиғат көрінісі (пейзаж) аймағының колориттік біртұтастығы және түстік
5) Табиғат көрнісі (пейзаж) композициясы бөлшектерін бейнелеу.
6) Табиғат көрінісі (пейзаж) композициясындағы кеңістік.
Композициялар жасауды заттың өзіне қарап мүмкіндігінше көп жұмыс істелінеді,
1. Сюжет
2. Қағаз көлемі.
3. Болашақ жұмыс орны, суретшінің көзқарасы, орналасуы.
4. Объектінің үлкен-кішілігі, денелердің байланысы, пішім бетіне орналасуы.
5. Композициялық ортаның анықталуы.
6. Жарық.
7. Композиция элементтерін біріктіретін түс реңінен табылуы.
Композиция- грек тілінде «құрастыр», «қиылыстыру», «бейнелердің көріністерін дұрыс ұтымды
Пейзаж жанрындағы композицияға жататындар:
- объектіні табу композициясы;
- қағаз бетіне орналастыру
- табиғаттағы кеңістік композициясы;
- түс-реңк ауқымдық композициясы,
- көрініс-мезгіл, құбылыс композициясы;
Пейзаж—бұл ландшафты, табиғатты бейнелеу. Пейзаж дербес жанр ретінде, Қытайда,
Пейзаж — қайсы бір жерлерді жәй айнытпай бейнелей салу
XVII ғасырдағы голланд суретшілерінің картиналарында теңіз үнемі дерлік романтикалық
Біздің атақты маринисіміз Айвазовскийде теңіз — әрдайым дерлік үрейін
Бір табиғи мотивтің өзі суретшінің қылқаламынан мүлде басқа толысуға,
Оның үстіне, «мәңгілікке» табиғат тіршілігне уақыт өтуімен бірге жаңа
Пейзаж және натюрморт, әлбетте, тақырыптық картинаның құрамдас бөліктері де
Бұл жанр басқалардан бұрын пайда болды — үш мың
Үлкен шебердің шабытты қолымен жазылған әрбір портрет шынында да
2. ТУҒАН ӨЛКЕ АТТЫ ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫСТЫ, МЕКТЕПТЕ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ
2.1. Мектепте бейнелеу сабақтарында пейзажды оқытудың жолдары мен формалары
Қай заманда болмасын адамзат алдында түратын ұлы мұрат -міндеттерін
Ал жастардың жан - жақты қабілетті азамат етіп өсіруде
Өзге халықтар сияқты, қазақ елінің де бала тәрибесі жөнінде
Мектеп жасындағы өсіп келе жатқан оқушылардың өмірін, «әдемілік заңы
Эстетикалық тәрбиелеудің мақсаты қиындайды, егер тікілей көз қараспен елестетуді
Сегіз жылдық мектептен бастап мұғалім суретшінің басты образды қалай
5-8 сыныпқа дейін элементар суреттерді дамыту керек, яғни оқушыларды
' Оқушыларды
анықтамаларымен таныстыру 'керек. Эстетикалық идеал тарихи' түрде дәуірмен
Сыныптағы сияқты сыныптан тыс жағдайда да бейнелеу өнеріне эстетикалық
Сыныптан тыс жүмыстарды былай құру керек, балалар салған суреттері
Конструктивті құралған бейнелеу натурасын түсіне білу. Оның жарық көлеңкелерін
Мұғалім балалардың көңілін оятындай оқу әдістемелік тәрбиелеу жүмыстарын табу
Сыныптан тыс жұмысты жақсы жетекшілендіру үшін алдын-ала жоспар құрып,
Сыныптан тыс жүмыстың формасы мен характері әр түрлі болады.
Эстетикалық тәрбие барлық пәндерді оқытуда ықпалын тигізеді. Оның жүлделі
■ Өнер балалардың дамуына, қоршаған ортаның, табиғаттың объективтік
Сабақ барысында біз көбінесе түстерді үғындыруда айналаны, қоршаған эсем
■ Оқушыларға түстерді үйретуде қазақ халқының қолданбалы сәндік
Осы тақырыпты оқытудың дидактикалық жолдары туралы қандай түсінік беруге
Біріншіден, оқушыларға түстер туралы айтқанда мүғалімдер өздері қолданған заттардың
Мұндай ұғымдарды даярлық немесе бастауыш класстарда оқыту өте қажет.
Мұндай терең үғымды жеке - дара талдау бейнелеу өнері
Жан-жақты дамыған адам тәрбиелеуде бейнелеу өнерін пайдаланудың, өның ішінде
Бейнелеу өнері сабағында түстер туралы ұғымды түсіндіруде халықтың қолданбалы
Баланы жас шағынан-ақ өнердегі дұрыс көруге, қабылдауға, түсіңуге үйрету,
Бейнелеу өнері пәнінде алғашқы сезімдерді дамыту үшін оларға «мынау
Бейнелеу өнері сабағында түстерді қабылдау тек қана әңгіме түрінде
Әрбір жаңа тақырыпты талдағанда қазақтың өрнек
Бейнелеу өнері сабағында түстерді қабылдап, ұғына білуге үйрету, әсіресе,
Қоғамның басты міндеттерінің бірі, әрбір сәбиден бастап мектеп жасындағы
Осы мақсатта мектептегі бейнелеу өнері сабағынан беретін мұғалімдердің орны
Олар мектептегі әрбір балаға жеке түлға ретінде қарап, олардың
Ұяда не көрсе үшқанда соны көреді дегендей, біз ең
Диалектикалылық, эстетикалық идеалмен байланысты және осы арқылы көрінеді. Ол
Өнер хайнауынан табыла отырып, адамдық эстетикалық дәмін қарап талдап
Әдетте осындай қызықты пікірлесуді жалғастыруға оқушылар құлшына кіріседі. бейнелеу
Оқушылармен картинаға анализ жасай отырып, дұрыс өлшем жасай отырып
Мұғалім өзінің шәкірттерінің жұмыс жүргізуін қадағалып, жалпы дамуына бағыт
Осы проблемаларға сай, өзі ойларын қағаз бетіне бейнелеу арқылы
Мұндай тәрбиелік жұмыстар қөздері қоршаған ортадағы, өмірдегі болып жатқан
Біздің еліміздің жалпыға білім беретін мектептерінің жасөпірімдері қазіргі мәдениет
Жалпы тапсырмадан бөлек, мектеп курсындағы бейнелеу өнері мындай мақсаттар
1. Еліміздің шаруышылық өміріне ,
2. Эстетикалық тәрбие, көркемдік талғамын дамыту;
3. Балаларды қоршаған ортамен таныстыру,
4. Суретті пайдалану, адамға деген суреттің мағынасын
5. Элементарлық негіздермен таныстыру, бейнелеудің
6. Еңбекке деген құштарлықты
7. Оқушылардың
8. Оқушыларды әлемдік
Әсемдік адамның жан-дүниесін байытады, ақылына, жанына, еркіндігіне әсер етеді,
Балалардың эстетикалық талғамын дамыту үшін олардың назарын әдемілікке аудару
Талғам адамға туа бітпейді, ол дамиды, ал оны дамытатын
2.2. Табиғатты майлы бояу живописін жазу техникасының пайда болуы
Майлы бояу техникасының дамуы қиын да көп аспектілі. Жылдам
16 ғасырдың басында европа контингентіне жайылған италян шеберлерінің әсері,
Итальян шеберлері осы кезеңде көпқабаттың байланыстарын дәл бере
16 ғасырда венециан мектерінде Тициан мектептерінде живописьтік формаларды бояумен
Италиян Барокко стиліндегі живопись ақ түсті, мөлдір бояумен көмкеріле
Ғасырдың соңына қарай Англия живописінде мөлдірлік дәстүрге айналды. ХІХ
ХІХ ғасырда Француз мектептеріндегі шебердің басым бөлігі, Писсарро, Сезанн,
Өмірдегі бар шындықты айнытпай көшіріп беру, яғни картина бетінде
Живопись тілінде жазу - дегеніміз ол сан қырлы бояулар
Ол - адамның жан
Творчестволық жұмыстың негізгі этаптарын ен бастысы -композициялык шешім қабылдау.
Дипломдық жұмыста мен майлы бояумен орындауды шештім. Майлы бояумен
Грунт байланыстырушысы (
Майлы бояумен жұмыс істеу мындай құрал- жабдықтарды қажет етеді:
Ал егер техникалық жағынан келетін болсақ - колориттік стилде
Пейзаж мотивтің таңдағаннан кейін нәрсе көңіліңді аударады, мысалы: жарық
Бастағанда заттардың тоңдық және түстік байланысына тоқталу керек.
Жұмысты бастамас бүрын ойша көзге елестетіп көру керек. Пейзаждың
Колориттің эмоциясы, көрерменге әсер ету күші жарықтың белгілі жағдайына
Кез келген детальдан бастамай, жалпылап бейнелеу керек. Баста жалпы
Пейзаждың, этюдтің ең үлкен мәселесі әр- түрлі ауа -
Колориттік жағдай мен спектр құрамының арасындағы бағыныштылық табиғатта әрқашан
Пейзаждың мағынасы, оның өмірлік мотиві композициясыз өмір сүре алмайды.
Осы сәттен бастап,
Сонымен ортақ және үлкен түстік қатыныстар, пейзаждың этюдтің живописьтің
«Жыл мерзімі» атты жүмыстың жазылу технологиясы станокті живописте (мольбертте)
Кұрал жабдықтар: бізге жұмыс барысында алдымен живопись техникасындағы құрал
Жұмыс өлшемі: жұмыс барысында эскизде болашақ композиция нұсқасы белгілі
Жұмысты кұру: нұсқаның алғашқы құрылысын көрінісін, оның қатынастар арқылы
Ерте кездегі тіпті қазіргі уақытта да ірі суретшілеріміз осындай
Осындай жолмен живописті қолданған суретшілерді атап өтсек те болады.
«Туған өлке» жұмыстың эскиздік шешімі түрліше көлемде
Орындалу: «Туған өлке» атты композициялық шешім нақтылағаннан кейін оны
1 этап «Туған өлке» атты жұмыстың көлеміне (өлшемі)
Тартылган кенепті енді грунттау жұмысы басталады. Грунтқа жилатинді ерітінді
2 этап. Эскиздік жобада бекітілген композицияны дайын кенепке
Орналастыру композициясы: Эскиздік жобаны көмірдің көмегімен, композицияның нақтылай шешімін
Обьектілер барысын нақтылайтын композиция: Қандай да болсын картина тұтастық
Тұтастық заңдылықты негіздей обьектідегі теңізді алдық.
Оған бағынатындағы екінші обьект (табиғат
Көркем өнерде қолданылатын сызық пен дақ, рең
пен көленке, бет пен бедер,
Түстер композициясы:
1. Табиғи түс, қызыл, сары, көк.
2. Сәуле (күші) арқылы өзгеріске ұшыраған түс.
3. Хроматикалық немсе ахроматикалық түс.
Әдеттегідегі жазу техникасында түстер түрімен жұмыс жүргізуде политраның нақтылы
Модельдеу яғни түс көлемін беруде жалпы нұсқа көрінесіне тендей
Сол себепті рет - ретімен бірнеше дүркін бейнелеп отырған
Аяқтау композициясы: Бұл жерде жүмыстың аяқтау кезеңі, яғни картинадағы
Осы кезеңде үш қабаттағы көрініс өздеріңнің орналасу тәртібіне байланысты
Суретшінің басты міндеті осы үш кабаттағы көріністі рең түстеріне
Аяқталаған станокты жұмысты не картинаны безендірілнесе ол тіптен бітпеген
Картина жиегіне жүргізілген рамалық матеирал картинаның құндылығын арттырумен қатар,
Ерекше талғаммен безендірілген жұмыс кұндылығы оның сапасын арттырумен қатар,
Багет кетігін 1 немесе 1,5 мм артықтау алған абзал,
Қорытынды
Мектеп жасындағы жасөспірім оқушыларға бейнелеу өнерінен сабақ беру үшін
Мұғалімдердің басты міндеттерінің бірі біліммен тәрбие беру. Соның ішінде
Бүгінгі күнде пейзаж, яғни табиғат көріністерін тек қазақ әдебиеті
Қазақтың бас ақыны. Абай атамыз шыгармаларында шебер, ұста, іскерлер
«Өнер, білім бар жұрттар, тастан сарай салығызған» - өлеңінде
«Ермектің бір нышаны - өнер», «Еңбек - өнер өрісі»,
Ұлттық мұрамен бүгінгі ұрпақты таныстыру барысында көркемдік білім, тәрбие
Эстетикалық тәрбие негізінен жеке адамның эстетиқалық талғамының қалыптасуына, өнер
Балаларға эстетиқалық тәрбие мен көркемдік білім берудің нәтижелі болуы
Бейнелеу өнері - ақиқат көрінетін дүниенің бейнесін кеңістікте немесе
«Баланы бір затпен таныстырмақшы болсаң, сол зат туралы сөйлеп
қана қоймай, оны балаға алып келіп көрсет, көрсетіп қана
ғана қанағаттанба, балшықтан мүсін жасауға үйрет».
Мағжан Жүмабаев.
Істелген жұмысымның соңында нәтижесін шығаруын қалаймын. Ойымдағы істелген жұмысымның
Менің дипломдық жұмыс тақырыбым өзекті және көрермендер назар аударады.
Қорыта айтқанда, өнерге деген ыстық ықылас, аялы
Адамды, гүлді, күнді сомдау сүю - бұл өте ғажап,
Өнер- үғымы мәдениеттануды сөздің тар және кең мағынасында қолданылады.
Біз бұл тақырыпты зерттеу барысында халқымыздың отанға деген
Қолданылған әдебиеттер:
Альбом «Изобразительное искусство Казахской ССР». М.: Советский художник, 1974.
Беда Г.В. «Живопись и ее изобразительные средства. М.:
История искусство зарубежных стран. Издане 4 - ое. Москва
Искусство. 85.А45 Издотельство «просвицение» Москва; 1969г
Алексива. Что такое искусство: Советскии художник; Москва: 1979
Энциклопедический словар юного художник Сост. Н.И.Платонова,
В.Д. Синюков, - М. Педогогика, 1983- 416с, ил.
Молева Н.М Дмитри Григорьевич Левицкий - М; Искусство 1980
Советское изобразительное искусство: Живопись. Графика. Скульптура. Монументальное искусство. Соств.
Молодые советские художники: Живопись. Графика. Скульптура (Сост. В.П.Сысов. -М:
А.С.Щипанов. Әуесқой жас суретшілер мен мүсіншілерге. Алм: Мектеп. -
У. Жанибеков. ЭХС.Издательство «Өнер» 1990
Халель Аргынбаев. Қазақ отбасы дэстүрлері - Алматы: .Қайнар баспасы.
Күйеу келтір қыз үзат тойыңды қыл. Әдеби этнографиялық таным
Қазақы неке (салт-дэстүр жөніндегі жазбалар) Б.Қожабекова -Алматы. Жалын. 1984-646.
Күйеу келтір қыз үзат... Ш.Керімов. фил.ғ.д. Алматы: Анатілі. 1992-1126.
X. Арғынбаев. Қазақ отбасы. - Алматы: Қайнар баспасы. 1996-2886.
Тал бесіктен жер бесікке дейін. Қүраст. - К.Іслэмжанүлы.-Алматы: Анатілі
Жүнісов Ахмет. Фэниден бақиға дейін (қазақтың байырғы түрмыс салты)
Кенжеахметүлы С. Қазақ салт дэстүрі мен эдет - ғүрып.
А 12. Оразолинов Сүлтан. Шэріп үлы Абай елі: Альбом
Арғынбаев X. Қазақтың отбасылық дэстүрлері. Алматы; Қайнар. бас панас.
Мизанбаев Р. Живопись; Оқулық - Алматы; Ргіпі - 8.
К 30. Кенжеахметүлы С. . Қазақ халықның салт -
Ж. 87. И.Жүмаүлов, Түйе өсіру «Қайнар» баспасы. Алматы -
Қ. 17. Қазақтар. Көпшілікке арналған тоғыз томдық анықтамалық -Алматы;
А. 75 Арғынбаев X. Қазақ отбасы. (Қазақ отбасының кешегісі
Ш. 24 Шаңырақ. энциклопедия. Қазақ совет. энциклопедия Алматы; Бас
Қазақ совет энциклопедиясы № 11 Т
С28 Сабденов Қ. Төрт түлік Алматы; - Қайнар, 2002
Қазақ халқының түрмысы мен мэдениеті. С. Кенжеахметүлы. Алматы Алматы
Қ. 17 Қазақ халқының дәстүрлері мен әдет - ғүрыптары.
Қ 17. Қазақ халқының салт - дэстүрлері. Алматы «Рауан»
ҚОСЫМШАЛАР
3





Ұқсас жұмыстар

Композициялық шығарманың түстік үйлесімі
Пейзаж жанры туралы түсінік және оларды живопись технологиясында бейнелеудің теориялық ерекшеліктері
Бүйірлік сызықтардың құрылысы
Ұлттық сәндік қолөнері тоқыма бұйымдарының түрлері
«Қан түзуші жүйе» пәні бойынша электронды оқулық дайындау
Қазақ халқы ою - өрнегінің ішкі мәні
Абель ласерд атындағы автомобиль мұражайы
Гобелен шығармаларының композициясын бағалау өлшемдері
“Құлап бара жатқан” мұнараның тарихы
Бірліктің бөлшектенуі