Оқытудың сөйлеу тақырыптары
Мазмұны
Кіріспе................................................................................................3
Негізгі бөлім
1 Оқу үрдісінде инновациялық технологияларды пайдалану.................6
1.1 ҚР ның Болон үрдісіне қосылуы........................................................9
1.2 Болон үрдісінің мақсаты, міндеті, ерекшеліктері.............................10
1.3 Кредиттік оқыту жүйесінің ҚР ның білім
1.4 Шет тілін оқытудағы Еуропалық деңгейлер жүйесіне сипаттама....15
2 Шет тілін оқытудағы Еуропалық деңгейлер жүйесінің
жүзінде қолданылуы ( В1 деңгейіндегі оқушыларға қойылатын талаптар)........................................................................................................16
Қорытынды....................................................................................................26
Әдебиеттер тізімі..........................................................................................28
Кіріспе
Зерттеудің өзектілігі.
Жас ұрпаққа беретін жоғары білімнің маңызы қай уақытта да
Халықаралық білім беру кеңістігін құру, әр түрлі елдің ұлттық
Бір үлкен шаңыраққа айналған бұл әлемде ұлтаралық, мәдениаралық қатынастар
Мәдениетаралық компетенция мәселелері жөнінде Н.Н. Васильева, Л.В. Екшембеева, Ж.А.
тек қана меңгеріп жатқан екінші тілдің тілдік заңдарын білумен
Ұлттық мәдениет, мiнез-құлықтың шағылысулары коммуникацияның арқасында өрнектеледi. Коммуникацияның нақ
Мәдениетаралық қарым-қатынастың нәтижесі ретінде болжауға келетін түсініспеушіліктер болуы мүмкін.
Мәдениетаралық коммуникациялық нормалар байланысының зерттеуі, кроссмәдениетті нормалар, этикеттi нормалар,
Осыған сәйкес екінші тілді меңгеру барысында оқыту процессінде мәдениетаралық
Өзге тілді игеру барысында «бөгде» тіл мен оның мәдениетін
В.И. Карасик бойынша екі мәдениетті салыстырғанда, ең алдымен қарым-қатынастың
Тоқсан ауыз сөздің тобықтай бір түйіні. Күннен күнге қарқынды
Мәдениетаралық коммуникацияда коммуникант өзін еркін сезіну үшін ол өзімен
Егер елімізде әдістемені және оның кезеңдерін жиі және
Ендігі кезекте жоғарыда айтылып келе жатқан “интеракция”сөзінің мағынасын кеңінен
Зерттеу жұмысымызда әдістемені және оның кезеңдерін қолданудың әдістемесіне
Шетел тілін оқыту әдістемесінде тәсіл деген ұғым екі мағынаға
Сонымен қатар әдістемелік әдебиеттерде көрсетілгендей, тәсіл-мұғалім мен оқушының, оқушы
Аталған процесс негізінде оқушылардың шетел тілін меңгеру деңгейі қалыптастырылады,олардың
Н.Д.Гальскованың пікірінше, тәсіл –дидактикалық категория. Ол әдістердің жиынтығы, белгілі
Мұғалімнің оқушылармен педагогикалық қарым-қатынасты ұйымдастыра алу қабілеті қазіргі шетел
Біз интеракцияны біріккен әрекетті ұйымдастыру формасы ретінде қарастырамыз, өйткені
П.М.Якобсон өзінің “адамдардың қарым –қатынасы- әлеуметтік -әрекеттінің термині тұрғысынан
1.Өзара әрекетке түсуші коммуниканттар.
2.Бірлескен әрекет мақсаты.
3.Бірлескен әрекет объектісі.
4.Бірлескен әрекет құралы.
Тілдік қарым-қатынастың интерактивтік жағы- ол шартты термин, ол адмдардың
Зерттеудің мақсаты. Кредиттік оқыту жүйесі негізінде шет тілін меңгерудің
Зерттеу міндеттері:
1. Оқу үрдісінде инновациялық технологияларды пайдаланудың маңыздылығын теориялық
2. ҚР ның Болон үрдісіне қосылуының ерекшеліктері
3. Болон үрдісінің мақсаты, міндеті, ерекшеліктеріне талдау
4. Кредиттік оқыту жүйесінің ҚР ның білім беру
Зерттеу нысаны. Орта мектепте шет тілін оқытуды және бағалауды
Зерттеу пәні. Еуропалық тілді меңгеру жүйесі бойынша оқытуды ұйымдастыру
Зерттеудің жетекші идеясы. Кредиттік оқыту жүйесі негізінде шет тілін
Зерттеудің теориялық негізінде мәдениетаралық компетенция, инновация, технология, кредиттік жүйе
Зерттеудің практикалық негізі. Кредиттік оқыту жүйесі бойынша оқытуды
Жұмыстың құрылымы. Курстық жұмыс кіріспеден, негізгі екі тараудан, қорытындыдан
Коммуникация біріккен әрекет негізінде жүзеге асады, Өйткені осы біріккен
Психологтар шетел тілін оқытуда қазіргі замандағы әдістемесі және оның
● Ол дәріс алушы өзін-өзі еркін және ыңғайлы сезінетін
●Ол оқушылардың жеке тұлғасына тікелей әсер етеді, яғни оқыту
●Ол оқушыларды оқыту процесінде бір-бірімен белсенді түрде бірігіп әрекет
● Ол шетел тілін оқыту процесінде мұғалімнің орнын анықтап,ал
● Ол сыныпта жасалатын жұмысты түрлі формада өткізуді қамтамасыз
Қазіргі замандағы әдістемесі және оның кезеңдерін осындай психологиялық еркшеліктеріне
әдістемені және оның кезеңдерін қолдана отырып құрастырылған тапсырмалар мен
Шетелдік және отандық әдіскерлер еңбектерінде көрсетілгендей, интерактивтік тәсіл тілдік
Әрбір мәселені бірігіп шешу, жұмыс жемісіне бірігіп жету, оны
Білім беру жүйесінің алдындағы жаңа міндеттердің бірі инновациялық педагогикалық
Оқытудың негізгі үш түрі бар: 1.тәрбиелеу, 2.ағарту, 3.дамыту.
Ағылшын тілін оқытудың басты мақсаты – оқушылардың ағылшын тілінде
Бірінші тараудың екінші тарамшасында ағылшын тілін инновациялық технологиялар жүйесімен
Еліміздегі білім беру саласында оқытудың жаңа түрлері, әдістері,жаңа бағыттағы
Оқыту технологиясы дегеніміз- оқыту техникасы туралы ғылым, сондықтан, оқыту
Ақпараттық технологиялар жүйесімен оқытуда көрсетілетін әдістердің барлығы өзара байланыста,араласа
Оқу материалын толықтыру, қорытындылау, қайталау, ал ең бастысы оның
Бірінші тараудың үшінші тарамшасында ағылшын тілін үйретудегі коммуникативтік
1.2 Қазіргі кезде тілді коммуникативтік оқыту мәселесіне
меңгертуді көздейді. Қатынастық әдіс ХIХ ғ 60-70жылдарында ағылшын тілі
Бүгінгі тәуелсіз мемлекетімізде білімге деген көзқарас түбегейлі өзгеріп, оқытудың
Оқыту әдістемесіндегі заман талабына сай әдістердің бірі коммуникативтік оқыту
Оқушылардың сабақта айтылған хабарлардың мағынасын түсінуі, олардың түпкі мақсатын
Коммуникативтік біліктілік мынадай оқу мақсаттарын қамтиды:
1.Когнитивті мағыналық мақсат, яғни оқушы коммуникативтік жағдаяттарды
әңгімелесу, сөйлесу, қарым-қатынас туындайтын жағдайларды таба білуі керек. Ол
2.Әлеуметтік мақсат, оны жүзеге асыру кезінде оқушы өзін өзі
3.Лингвистикалық біліктілік мақсат. Бұл мақсатқа сәйкес оқушы ойларын,іс-әрекетін сөйлеп
Бұл үш компонент бөлек-бөлек емес,керісінше өзара тығыз байланыста болады
Осы аталған коммуникативтік біліктілікке қалай қол жеткізу жолын жолын
Ағылшын тілін оқытуда коммуникативтік мақсатқа жетуде ауызша сөйлеудің маңызы
Сөйлеуге үйрету үшін қажетті ситуацияларды мынадай жолдармен беруге болады:
а) «көз алдыңа елестетіп көр», «қиялдап көр» деген сияқты
ә) белгілі бір ситуацияны жасайтын сурет немесе ситуацияны дамытатын,
б) күнделікті өмірдегі болып жатқан жағдайға ұқсас нәрселерді сипаттау.
Оқытудың ситуативтілігі оқушылар мен мұғалім арасындағы қарым-қатынасқа негізделген жағдайда
Қарым-қатынас процесі оқытудың мақсатына, жағдайына, мүмкіндігіне қарай үнемі өзгерісте
Сонда ғана, оқушылар жаңа материалды іс жүзінде қолдануға тезірек
Екінші тараудың екінші тарамшасында ағылшын тілінде тілдік тіректер арқылы
Ағылшын тілін оқытуда коммуникативті мақсатқа жетуде ауызекі сөйлеудің рөлі
Ағылшын тілін оқытуда тілдік тіректер арқылы оқушылардың білім, білік
Қазіргі кезде ағылшын тілін оқытуда оқушылардың сөйлеу біліктілігін дамытуда
Тілдік тіректерді негізге алып, монолог түрінде оқытуда оқушылардың танымдық
Ауызекі сөйлеуді қалыптастыру үшін оқушы әр сабақта жаңа білім
Негізгі бөлім
1ТАРАУ ОҚУ ҮРДІСІНДЕ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ
Қоғамның сұранысы мен талаптарына сай жаңа технологияларды пайдалану арқылы
Бүкіл дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру мақсатында қазіргі кезде
ғылым деген сөздеріне шыққан. Сонымен технология – шеберлік, өнерлік,
-жоғары оқу орындарында арнайы пәндерді интеграциялау;
-оқу материалының көлемін арттыруға мүмкідік жасау;
-оқу процесіне ақпараттық технологияларды, қазіргі телекоммуникациялық құралдарды енгізу [4].
Оқу үрдісінде инновациялық технологияларды пайдаланудың студенттердің білімін көтерумен қатар
Қазіргі кезеңде әлемдік қоғамдастық Қазақстанды нарықтық экономикасы қалыптасқан мемлекет
Қазақстанның жоғары білім берудің стратегиялық міндеті ұлттық білім беру
1.1 Қазақстан Республикасының Болон үрдісіне қосылуы
Қазақстанның әлемдік білім беру жүйесіне кіру үдерісі 2003 жылдан
болашақ мамандарға өздері қалаған жерде білім алу мүмкіндігін беру;
жоғары білім берудің бағдарламалары мен формаларының оқытудың барлық
кез келген басқа ұлттық білім беру жүйесімен сәйкес
халықаралық сынақ ауысымын жасау мүмкіндігі;
дипломдардың жалпыевропалық дипломдарға сәйкес келуі [7].
Болон үдерісі жоғары білім берудің жалпыеуропалық кеңістігін қалыптастыруға байланысты
Кәсіби маман даярлау жүйесінде өзгерістер жасау қажеттігінің себебі барлық
Алайда қазіргі қоғамда мекемедегі жұмыс маманнан кәсіби білім мен
1.2 Болон үрдісінің мақсаты, міндеті, ерекшеліктері
Еуропадағы жағдайларға байланысты білім беру саласындағы өзгерістердің жасалуына мынадай
Болон үдерісінің мазмұны мынадай мақсаттардан тұрады:
жаппай қабылданатын және салыстыруға келетін ғылыми дәрежелер жүйесін бекіту;
айқын салыстыруға келетін, дипломдарға қосымшалар (бітірушілердің еңбекке орналасуын қамтамасыз
жоғары білім беру жүйесінің екі сатылы: базалық және дипломнан
студенттердің икемділігін арттыру құралы ретінде ECTS-тің аналогы болып табылатын
икемділікті ынталандыру және студенттер мен оқытушылардың, зерттеушілер мен білім
салыстыруға келетін өлшемдер мен әдіснамаларды жасау мақсатында сапаны қамтамасыз
ЖОО басқаруда студенттердің рөлін арттыру, оқыту сапасын бақылауға студенттерді
жоғары білімді, әсіресе, білім беру бағдарламаларын жобалау, ғылыми зерттеулер
әлеуметтік ынтымақтастықты арттыру және ЖОО-ның оны күшейтуге жауаптылығы;
ғылым мен білім берудің ықпалдасуын күшейту;
Еуропаның әлемге ашықтығы, өмір бойы оқу проблемасына көңіл бөлудің
Яғни, Болон үдерісінің мақсаты – бітірушілердің еңбекке орналасу қабілеттілігін
Кезкелген шетелдік білім беру үлгісін қандай болса да сол
Ресей зерттеушілерінің пікірінше, Болон үдерісі жаһанданудың белгісі болғандықтан, Ресей
Білім беру саласын жетілдіруде ұлттық білім берудегі дәстүрлерді сақтай
Болон үдерісіне қатысты әр алуан пікірлерді, еңбектерді талдай келе,
Болон декларациясына қол қойған кез-келген елдің білім беру жүйесі
халқының нағыз патриоттарын қалыптастыруға негізделген. Осыған байланысты біз дүниежүзілік
Болон үдерісіне енуде Қазақстанның жоғары мектебінің дамуының негізгі бағыттары
Қазақстан өзіне алған міндеттемелері бойынша 2020 жылға дейін келесі
«ашықтылықты» қамтамасыз ету, бір типті білім циклдерін кең ауқымды
Бүгінгі таңда Қазақстанның жоғары білім жүйесінің Болон үдерісіне қатысушы
Тұтастай алғанда Болон үдерісі жолына қосылған университеттердің басты міндеті
Бұл жоғары оқу орындарының басшылары Президент Жарлығымен тағайындалатын болды.
бағдарланған. Соған сәйкес ұлттық білім моделі әлемдік білім кеңістігіне
1.3 Кредиттік оқыту жүйесінің ҚР ның білім беру жүйесіндегі
Кредиттік оқыту жүйесінің негізгі ерекшелігі – жеке пәндер бойынша
Кредиттік оқыту жүйесі – ерекшелену, білім беру траекториясының таңдамалылығы
Кредиттік оқыту технологиясы пән сабақтарын жекелей жоспарлау негізінде өздігінен
Бәсекеге қабілетті мамандарды дайындау өлшемінің көрсеткіштері жоғары оқу орны
Қазақстанның жоғары оқу орындарында кредиттік жүйенің ендірілуі әлемдік білім
Болон декларациясының негізгі міндеттерінде айтылған мақсаттарға жету үшін оның
Қазіргі таңдағы ғылыми техникалық прогресс пен өркениетті даму дәуіріне
Қазақстан соңғы жылдары жоғары оқу жүйесінде түбегейлі реформалар енгізілуде.
Қазіргі заманда халықаралық қауымдастық парасатты тұлға қалыптастыруға қажетті шешуші
Кредиттік оқыту жүйесіне көшудегі негізгі мақсат – білім жүйесін
Кредиттік оқыту жүйесін 1869 жылы Гарвард университетінің президенті Чарльз
Қазақстан Республикасы «Білім туралы» заңында «Білім беру жүйесінің басты
Осы заманғы болып жатқан интеграциалық құбылыстар қоғам тіршілігінің барлық
Кеңес Одағының ыдырауы және жаңа тәуелсіз мемлекеттердің құрылуы жаңа
Кредиттік оқыту технологиясы оқытудың бағытсыз жүйесі–оқу процесінің ұйымдастыру тәсілін
Біздің республикамыздың жоғары оқу орындарында кредиттік жүйені енгізуде шетел
Кредиттік оқыту жүйесін іске асырудың жеке жұмысын ұйымдастыру болады.
1.4 Шет тілін меңгерудің деңгейлік жүйесіне сипаттама
Еуропалық деңгейлер жүйесін дайындау барысында түрлі мемлекеттерде кең ауқымды
Сөйлеу әрекетінің жан-жақты ғылыми тұрғыдан зерттелуі тіл білімінде ХХғасырдан
Тілдің қарым-қатынас қызметі жеке бірліктер түрінде емес, өзара хабар
Ондағы мақсат оқушыларды қарапайым болса да өз ойларын еркін
Соңғы жылдардағы тілші, әдіскер ғалымдардың зерттеу жұмыстарының нәтижесіне сүйенсек,
а) Тіл дамыту жұмыстарын көркем-әдеби үлгілермен емес, таза «бала
ә) Тіл дамытуда газет-журналдардың, ресми іс-қағаздардың тілін пайдалану.
б) Тіл дамытуда көркем-әдебиет тілінен үлгі алу.
Тіл дамыту жұмыстарын үш салаға бөледі; 1.сөздікпен жұмыс; 2.сөз
Зерттеу жұмысында коммуникативті оқыту технологиясының теориялық негіздері қарастырылады. Ғалымдар
Зерттеу нысаны. Коммуникативті оқыту технолгиясын енгізе отырып оқушылардың сөйлеу
Зерттеу пәні. Ағылшын тілі сабағында оқушылардың ауызекі сөйлесу әрекеттерін
Зерттеудің мақсаты:
Жалпы білім беретін мектепте міндетті пән болып табылатын ағылшын
Зерттеудің міндеттері:
-әдістемелік әдебиеттерді пайдаланып,ауызекі сөйлеуді қалыптастыруға байланысты талдаулар жүргізу;
-оқушылардың ағылшын тілі сабағында ауызша сөйлеу дағдыларын жаңа технологиялар
-оқушы тілін дамыту әдістемесінің ұтымдылығын эксперимент нәтижелеріне сүйеніп дәлелдеу.
Зерттеу әдіс-тәсілдері: Жұмыста баяндау, тұжырымдау, талдау-жинақтау, қорыту, талқылау, бақылау,
- Ағылшын тілі жүйесінің ішкі құрылымынан қажетті тілдік минимумды
-Ағылшын тілін ақпараттық коммуникативтік технология жүйесімен оқыту
жеке тұлғаның дамуына әсер етуші фактор ретінде танылып, әдістемелік-
-Жалпы білім беретін мектептерде ақпараттық коммуникативтік технологиялармен оқыту үдерісін
психологиялық шарттарын жасау арқылы айқындалды.
Қорғауға ұсынылатын негізгі тұжырымдар. Коммуникативті оқыту технологиясы негізінде оқушылардың
- ағылшын тілін қазіргі заманға сай
-зерттелген заманауи әдіс –тәсілдер эксперименттік тәжірбиеде жүзеге асырылады;
-инновациялық технологиялар жүйесімен оқыту-мақсатты түрде жобаланып саналы түрде ұйымдастырылатындығы
-ақпараттық технологиялар жүйесімен оқытуда көрсетілетін
Зерттеудің теориялық маңыздылығы. Жалпы білім беретін мектептерде ағылшын тілін
Зерттеудің практикалық құндылығы. Жұмыста қарастырылған нәтижелер жалпы білім беретін
Жұмыстың талқылануы мен жариялануы.
Жұмыс Қорқыт Ата атындағы Қызылорда мемлекеттік университетінің «Роман-герман» тілдер
Зерттеу жұмысының құрылымы. Жұмыс кіріспеден, негізгі бөлімнен, қорытындыдан және
1. Жұмыстың бірінші тарауы «Ағылшын тіліне оқыту технологияларының теориясы
Бірінші тараудың бірінші тарамшасында ағылшын тілін оқытудың құрылымдық және
Орта мектепте ағылшын тілін оқытудың тарихы 1947 жылдан басталады.
-оқушылар таныс емес сөздерді оқып білу
-cөздіксіз мәтінді оқып түсіне білу
-шетел тілін өз ана тіліне ауызша аудара білу
-жазбаша аудара білу
-мәтінді көшіріп жаза білу
-қысқа сөйлеуді жаза білу
1961жылғы қаулыдан кейінгі өзгерістер. Бұл кезеңдегі бағдарлама бойынша бірінші
Орта мектепте мынадай талаптар қойылды: ағылшын тілінде әңгімелесе білу;
Жазуға көмекші рөлі берілді. Лексиканың көлемі азайды. Бағдарламада тілді
Тіл - сыртқы дүние мен қоршаған орта туралы білім
Тыңдау, сөйлеу, жазу және оқу дағдыларын қалыптастыру оқушының тілді
ХХІ ғасыр табалдырығын білім мен ғылымды инновациялық технология бағытымен
Сондай-ақ халықаралық қатынастар аясында болып жатқан әлеуметтік-экономикалық, саяси және
Сондықтан, әр мұғалім өзінің шығармашылығын дамыта отырып озық іс-
Білім беру жүйесінің алдындағы жаңа міндеттердің бірі инновациялық педагогикалық
Оқытудың негізгі үш түрі бар: 1.тәрбиелеу, 2.ағарту, 3.дамыту.
Ағылшын тілін оқытудың басты мақсаты – оқушылардың ағылшын тілінде
Бірінші тараудың екінші тарамшасында ағылшын тілін инновациялық технологиялар жүйесімен
Еліміздегі білім беру саласында оқытудың жаңа түрлері, әдістері,жаңа бағыттағы
Оқыту технологиясы дегеніміз- оқыту техникасы туралы ғылым, сондықтан, оқыту
Ақпараттық технологиялар жүйесімен оқытуда көрсетілетін әдістердің барлығы өзара байланыста,араласа
Оқу материалын толықтыру, қорытындылау, қайталау, ал ең бастысы оның
Бірінші тараудың үшінші тарамшасында ағылшын тілін үйретудегі коммуникативтік
1.2 Қазіргі кезде тілді коммуникативтік оқыту мәселесіне
меңгертуді көздейді. Қатынастық әдіс ХIХ ғ 60-70жылдарында ағылшын тілі
Бүгінгі тәуелсіз мемлекетімізде білімге деген көзқарас түбегейлі өзгеріп, оқытудың
Оқыту әдістемесіндегі заман талабына сай әдістердің бірі коммуникативтік оқыту
Оқушылардың сабақта айтылған хабарлардың мағынасын түсінуі, олардың түпкі мақсатын
Коммуникативтік біліктілік мынадай оқу мақсаттарын қамтиды:
1.Когнитивті мағыналық мақсат, яғни оқушы коммуникативтік жағдаяттарды
әңгімелесу, сөйлесу, қарым-қатынас туындайтын жағдайларды таба білуі керек. Ол
2.Әлеуметтік мақсат, оны жүзеге асыру кезінде оқушы өзін өзі
3.Лингвистикалық біліктілік мақсат. Бұл мақсатқа сәйкес оқушы ойларын,іс-әрекетін сөйлеп
Бұл үш компонент бөлек-бөлек емес,керісінше өзара тығыз байланыста болады
Осы аталған коммуникативтік біліктілікке қалай қол жеткізу жолын жолын
Коммуникативтік әдістің жаңалығы неде, ол оқыту ісін қалай ұйымдастырады
3.Коммуникативтілік функционалдықпен де байланысты, себебі кез келген сөз коммуникация
4.Коммуникативтілік, коммуникативті бағытта оқыту әдісі оқытудың ситуативті болуын талап
Коммуникативтік оқыту технологиясы дегеніміз пікір алысуға негізделген әдістеме. Ал,
1.3 Коммуникативтік әдіс мұғалім мен оқушының арасындағы психологиялық кедергіні
1.Әдістің дифференциалдығы әр әдіс нақты бір мақсатқа жету құралы
2.Әдістің оқыту жағдайына байланысты еместігі. Әдіс оқытудың тактикасы емес
3.Коммуникативтік әдістің мүмкіншілігі сөйлеу әрекетінің берілген түрін
4.Әдісте негізгі өзек бар болғандығы немесе М.В.Ляковскийдің сөздерін пайдалансақ
Коммуникативтіліктің қандай жағдайда нәтижелі болатынына мұғалімнің тигізер ықпалы зор
Сондықтан, ағылшын тілдерін оқытуда коммуникативтік оқыту әдістемесін қолдану –оқушылардың
2.1 Жұмыстың «Ағылшын тілі сабағында сөйлеу дағдысын дамытуда инновациялық
Яғни, тілді оқытудағы ең басты мақсат- оқушыны сөйлеуге, яғни
Ағылшын тілін оқытуда коммуникативтік мақсатқа жетуде ауызша сөйлеудің маңызы
Сөйлеуге үйрету үшін қажетті ситуацияларды мынадай жолдармен беруге болады:
а) «көз алдыңа елестетіп көр», «қиялдап көр» деген сияқты
ә) белгілі бір ситуацияны жасайтын сурет немесе ситуацияны дамытатын,
б) күнделікті өмірдегі болып жатқан жағдайға ұқсас нәрселерді сипаттау.
Оқытудың ситуативтілігі оқушылар мен мұғалім арасындағы қарым-қатынасқа негізделген жағдайда
Қарым-қатынас процесі оқытудың мақсатына, жағдайына, мүмкіндігіне қарай үнемі өзгерісте
Сонда ғана, оқушылар жаңа материалды іс жүзінде қолдануға тезірек
Екінші тараудың екінші тарамшасында ағылшын тілінде тілдік тіректер арқылы
Ағылшын тілін оқытуда коммуникативті мақсатқа жетуде ауызекі сөйлеудің рөлі
Ағылшын тілін оқытуда тілдік тіректер арқылы оқушылардың білім, білік
Қазіргі кезде ағылшын тілін оқытуда оқушылардың сөйлеу біліктілігін дамытуда
Тілдік тіректерді негізге алып, монолог түрінде оқытуда оқушылардың танымдық
Ауызекі сөйлеуді қалыптастыру үшін оқушы әр сабақта жаңа білім
Екінші тараудың үшінші тарамшасында тәжірбие жұмыстарының нәтижелері сипатталады.
Қазіргі кезеңде бұрынғы дәстүрлі болған қалыпты сабақ беру әдісін
Ағылшын тілін үйрету барысында коммуникативті оқыту технологиясын төмендегідей
Жүргізілетін эксперимент міндетіне мыналарды атап айтамыз:
1) оқушылардың білім деңгейін анықтау;
2) шетел тілі сабақтарында коммуникативті оқыту технологияларын қолдануда оқушылардың
3) сабақтарға коммуникативті оқыту технологиясын енгізгеннен кейінгі оқушылардың білім
Коммуникативті оқыту технологиясы негізінде оқушылардың сөйлеу дағдысын дамыту
Бұл мектепте бекітілген бағдарлама бойынша Т.Аяпова, З.Әбілдаева, Ж.Тұтбаева жазған
Жалпы сыныпқа эксперимент жүргізгендегі алдымызға қойған міндеттеріміздің бірі берілген
Коммуникативті бағытты іске асыру мақсатында өз сабағымызда сын тұрғысынан
Ал топтық жұмыстар арқылы оқушылар бойында жауапкершілік, сыйластық, достық
«Оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту» бағдарламасы
Оқушы жаңа ұғымдарды, түсініктерді өзінің бұрынғы білімін жаңа ақпаратпен
Read the word at the top of each box.
Fruits
banana carrot
apple lemon
Яғни, б
Яғни, бұл тапсырмада оқушылар тақырыпқа сай келмейтін сөзді көрсетуі
Teacher: What do you like? What don’t you like?
Pupil: I like tea, but I don’t like coffee.
Осы тапсырмалар орындау барысында оқушылардың тапсырманы барынша жақсы деңгейде
Эксперимент жүргізгендегі байқағанымыз, бақыланып отырған сыныптағы оқушылардан гөрі эксперимент
Шетел тілін оқыту процесін мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы жетілдірудің
Соңғы жылдары көз алдымызда адамдардың әлеуметтік, мәдени, ғылыми және
Кез-келген педагогикалық технология - ақпараттық технология болып табылады. Оқу-тәрбие
Білім беруде компьютерлік технологияларды пайдалану оқыту үдерісін толық өзгертуге,
Білім беруді ақпараттандыру кезінде түрлі бағдарламаларды, жүйелер мен орталарды
- оқушылардың өзіндік жұмысын арттыру;
- ақпараттың түрлі көздерімен жұмыс істеу біліктілігін қалыптастыру;
- ақпаратты беру, өндеу, сақтаудың қазіргі заманғы әдіс-тәсілдеріне оқушыны
- олардың интеллектуалдық және шығармашылық қабілетін дамыту;
- өмірге икемдеуге себеп болатын әлеуметтік қызмет дағдыларын қалыптастыру
Ю.К. Бабанскийдің теориясын қолданушылар оқытудың тиімділігін көтеруге келесі тәсілдермен
- оқыту мен оқушылардың еңбегін ғылыми түрде ұйымдастыру формасын
- оқытудың интенсивтендіру тәсілін қолдану арқылы;
- оқытудың қазіргі заманғы технологиялық құралдарын жасап, қолдану арқылы
Ал, мұндай өзгеріс оқушының білімге деген ынтасын арттырып, сабақтың,
Ақпараттық құралдарды қолдану барысында оқытушы мен оқушының өзара әрекетінде
Мультимедиа оқушылардың оқу ақпаратын қабылдаудағы көру және есту бейнелерін
Ж.А. Қараевтың пікірінше "компьютерлік оқыту технологиясы өзіндік танымдық іс-әрекетті
Оқытудың компьютерлік технологиясы оқытушы мен оқушының арасындағы қатынас формасын
Оқытудың ақпараттық технологиялары - компьютерлік техниканың, телекоммуникациялық байланыс құралдарының,
Ал, мультимедиаға зерттеушілер түрліше анықтама береді:
Мультимедиа - әртүрлі типті ақпараттарды компьютердің ұсыну мүмкіндігін дамытатын
Мультимедиа - екі не онан да көп типті ақпараттарды
Мультимедиа - әртүрлі формада ұсынылған ақпараттарды біріктіруге мүмкіндік беретін
Шетел тілі сабағында білім беру траекторияларын жүзеге асырумен байланысты
Интернет жүйесіндегі CD-ROM интерактивті дискілер, хабарландырудың электрондық тақталары, мультимедиа,
Қазіргі таңда мұғалімдердің алдында заманауй технологияларды пайдалану негізінде, оқу
Оған қоса, ақпараттық жүйе ретінде Ғаламтор өз пайдаланушыларына басқа
1) электронды пошта (e – mail);
2) телеконференциялар (usenet);
3) видеоконференциялар;
4) өз мәліметтерін енгізу мүмкіндігі, өзінің жеке бетін қалыптастыру
5) ақпараттық ресурстарға қолжетімділік;
6) анықтамалық каталогтар (Yahoo!, InfoSeek/UltraSmart, LookSmart, Galaxy);
7) ізденіс жүйелері (Alta Vista, HotBob, Open Text, WebCrawler,
8) желіде сөйлесу (Chat) [12. 209].
Қазіргі уақытта дүние жүзінде электрондық пошта көпшілікке белгілі және
Электрондық пошта - мұғалімдер мен алыстағы оқушылар арасындағы ақпарат
Шетел тілін оқытуға әртүрлі жолмен жетуге болады. Әрбір амал
Электрондық оқулықтар оқушылардың шығармашылықпен жұмыс жасауына, яғни танымдық белсенділігін
Қазіргі уақытта дәстүрлі оқулықтармен салыстарғанда электронды оқулықтың артықшылықтары туралы
Электрондық оқулықтардың ерекшелігі мынада:
- тілге үйрету кезеңдерінде табиғи тілдік ортаны қалыптастыру;
-оқыту үдерісінде көрнекіліктің дидактикалық принциптері жүзеге асырылады;
- оқытуда оқушының жеке ерекшелігі ескеріледі;
- оқушылардың барлығы толық қамтылады;
- оқушылардың өз мүмкіншілігін жоғары деңгейде пайдалана алады;
-тыңдау, сөйлеу, оқу, жазу әрекеттері оқытуда сатылай ұйымдастырылады;
- өз білімдерін өздері бақылай алады;
- репетитор қызметін атқарады;
- нақты ақпарат таратушы;
- оқушының көңіл-күйіне әсер қалдырушы;
- нақты білім қалыптастырушы [13. 67].
Диссертацияның екінші тарауы «Мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы сөйлеу және
Қазіргі таңда зерттеушілер шетел тілі сабағын өткізуде жаңа ақпараттық
Жоғарыда аталған мультимедиялық құралдарды (электронды оқулық пен тұсаукесер) қолданудың
Тәжірибелік-эксперименттік жұмыс үш кезеңде жүзеге асты: айқындау, қалыптастыру, нәтижелерді
Тәжірибелік-эксперимент жұмыстарын ұйымдастырудың айқындау кезеңі сауалнама, сұрақ-жауап, бақылау және
Эксперимент барысы мен нәтижесін бақылау мақсатында біз оқушылардын бастапқы
2 ТАРАУ ШЕТ ТІЛІН ОҚЫТУДАҒЫ ЕУРОПАЛЫҚ ДЕҢГЕЙЛЕР ЖҮЙЕСІНІҢ ТӘЖІРИБЕ
Бүгінгі таңда шет тілін оқытудағы Еуропалық деңгейлер жүйесі сабақты
Оқу пәнінің жалпы мақсаттары.
Шетел тілін оқыту 5-9 сыныпта қол жеткен оқытудың бастапқы
«Шетел тілі» (Ағылшын тілі) оқу пәнінің жалпы мақсаттары:
Көптілді тұлға қалыптастыру: әлем мәдениетінің құндылықтарымен танысу, мәдени диалог
Коммуникативті - мәдениаралық құзіреттілік пен оны құрайтын қосымша құзіреттіліктерді
Тілдік құзіреттілік - тақырыптар мен қарым-қатынас аясына сәйкес жаңа
Сөйлесімдік құзіреттілік - ағылшын тілін тыңдап-түсіну, оқу, сөйлеу,
Әлеуметтік-мәдени құзіреттілік- оқитын елдің әлеуметтік – мәдени ерекшеліктерін білу
Лингво – мәдениеттік құзіреттілік- лингво-мәдени жайттарды дұрыс әрі жаңаша
Компенсаторлық құзіреттілік- шет тілін қолдану арқылы қарым-қатынаста тілдік құралдардың
Оқу-танымдық құзіреттілік- арнайы оқу қабілетін дамыту, оқып жатқан тілді
10-11 сыныптарда «Шетел тілі» (ағылшын тілі) Орта деңгей В1
1) пәнаралық байланыстарды (сөз таптарын, синтаксис, морфология, фразеологизм; тарихи
2) оқушыларды әлеуметтік, лингво-мәдени, тұлғалық қасиеттерін нығайту, өзге өмір
3) ағылшын тілін танымдық және қарым-қатынас құралы ретінде қолдану,
4) ағылшын тілін меңгеруде оқушылардың белсенділігін ары қарай дамыту,
Оқытудың мазмұнын іріктеу методологиялық, жалпы дидактикалық және жеке әдістемелік
Методологиялық ұстанымдар: когнитивті, коммуникативті, әлеуметтік-мәдени, лингво-мәдени, рефлексті-дамулық.
Жалпы дидактикалық ұстанымдар:
Сабақтастық ұстанымы оқытудың барлық сатыларының арасындағы жалғастықты әдіснама, мазмұн,
Белсенділік ұстанымы үш ұстаным тобын қарастырады: тұлғалық-бағдарлау, мәдени-бағдарлау, қызметтік-бағдарлау.
Пәнаралық интеграция ұстанымының өткенді шолатын (ретроспективті), қатарлас (параллельді) және
мазмұнының жекелеген бөлімдері «Шетел тілі» пәнінің сөйлесімге бағытталған (речевой)
шет тілдерді меңгеру саласына басқа пән салаларынан әрекет тәсілдерін
Түсініктілік ұстанымы шетел тілін оқыту барысында жоғары сынып оқушыларының
Жүйелілік пен сабақтастық ұстанымы сабақ барысындағы тілдік материалды жүйелеу,
Көрнекілік ұстанымы көрнекі құралдардың барлық түрлерін қолдану, оның ішінде
1. Тіл бөлімі 10 сынып
Сөйлесімнің фонетикалық сипаты.
Тыңдап айту және ритм-ырғақтық дағдыларды дамыту; дұрыс ырғақты сақтау.
Сөйлесімнің лексикалық сипаты.
Өнімді лексикалық минимум – көлемі негізгі мектеп бойынша -
Сөйлесімнің грамматикалық сипаты
Грамматикалық конструкциялар, коммуникативтік жағдайларға байланысты грамматикалық айтылымдардың өзгеруі, ауызша
2. Сөйлесімдік коммуникативтік бөлімі
Сөйлесім. Диалогтық сөйлеу.
Жаңа тақырыптың негізінде және дәлелдерді көңіл-күй бағалау құрылымдарын пайдалана
Монологтық сөйлеу.
Көргеніне/оқығанына байланысты көпшілік алдында сөйлей алулары, ойын жүйелі
мәлімдеме жасау, айту, пайымдау жасай алу, оқиғаларды суреттеу, деректер
Тыңдалым.
Күнделікті сөйлесудің кең таралған жағдаяттарында кездесетін аутентивтік айтылымдардың негізгі
Оқылым.
Алдыңғы кезеңдердегі әртүрлі жанрдағы (публицистикалық әдеби ғылыми/көпшілікке арналған және
Жазылым. Мәтіннен керекті нәрселерді таңдап көшіру, ауызша жазбаша
3. Әлеуметтік-мәдени бөлім
Өз елінің және тілін үйреніп жатқан елдің әлеуметтік-мәдени
4. Оқытудың сөйлеу тақырыптары
1. Әлеуметтік – тұрмыстық сала.
1. Отбасы бюджеті.
Family budget (food, clothes, entertainment and pocket money).
2. Әлеуметтік- мәдени сала.
1.Саяхат және әлемге әйгілі саяхатшылар. (Traveling and famous travellers
2.Денсаулық. (Health and Health Problems)
3.Табиғат және ғылыми-техникалық прогресс. Nature and science.
4.Қазақстан және шетелдік серіктестер. Kazakhstan and Foreign Partners.
3. Оқу – еңбек саласы
1.Жұмыс. Жұмысқа орналасу ( Қазақстан мен тілін үйреніп жатқан
Work. Getting a job in the UK and Kazakhstan.
Оқушылардың білім, білік және дағдыларына қойылатын талаптар
10 сынып оқушылары:
Біледі:
алдыңғы сатыларда қалыптасқан тыңдап айту және ритм-ырғақтық дағдыларды;
ырғақтық үлгіні, сөйлеудің дыбысталуын дұрыс айтуды;
жоғарғы кезеңнің таңдалып алынған тақырыптар шеңберінде ең жиі
оқу бағдарламасында бұл деңгей үшін көрсетілген лексика мөлшерін және
пассивті лексикалық минимумды (оқу мен тыңдауға арналған) (2100-2300 лексикалық
Қабілетін көрсетеді:
үйреніп отырған тілдің басты грамматикалық құбылыстарын білуде, оларды оқу
күнделікті қарым-қатынас жағдаяттарында және профессионалдық қатынастың қарапайым жағдаяттарында аутенттік
тақырыпқа сәйкес тыңдалған қарапайым мәтіндерден өзіне маңызды ақпаратты түсінеді
тыңдалған мәтіндерді, радио мен телехабарларда берілген жаңалықтардың мәліметтерін, дөңгелек
қарым – қатынастың әлеуметтік – тұрмыстық, әлеуметтік – мәдени
сөйлесімнің қарапайым қысқа элементтерін логикалық және жүйелі түрде қолдана
әлеуметтік қатынастар мен іскерлік байланыстар орнатады және сақтайды, өзіне
коммуникацияға қатысушының назарын аудару үшін қолайлы сөйлемді тауып қолдана
көргенін / оқығанын, сондай-ақ орындалған жобаның нәтижелерін көпшілік алдында
өзінің сөйлеген сөзі бойынша қойылған сұрақтарға жауап береді;
оқудың әр алуан түрлерін/ стратегияларын қолданып, әртүрлі жанрдағы аутенттік
қарапайым техникалық ақпаратты оқиды және оны қарым – қатынас
мәтіннен көшірме жасайды, реферат, мазмұндама (аннотация) жазады;
өзі оқыған көркем әдеби шығарманың оқиғаларына, кейіпкерлеріне, тарихи фактілеріне
қарым – қатынастың басты қызметтерін игерген (ақпарат алу; оны
өзінің өмірлік және тіл үйренудегі тәжірибесіне
таңдап алынған бейінге бағытталған проект жұмысының нәтижесін баяндама, мәлімдеме
алдыңғы деңгейлердегі сияқты бейіндік гуманитарлық деңгейде
оқу техникасын жетік меңгереді (мәтіннің бір түрінен келесісіне ауыса
мәтінді талдау әдістерін, кейіпкерлерге баға беру қабілеттігін,
жоба жұмысында, коммуникативті ойындарда қолдану мақсатымен мәтіннен ең
ресми/бейресми жазу түрлерінде (таңдалған бейінге байланысты) жеке басына қатысты
таңдалған бейінді сипаттайтын, негізгі мектеппен салыстырғанда кеңірек, елтанымдық мағлұматты
1. Тіл бөлімі 11 сынып
Сөйлесімнің фонетикалық сипаты.
Тыңдап айту және ритм-ырғақтық дағдыларды дамыту; дұрыс ырғақты сақтау.
Сөйлесімнің лексикалық сипаты.
Өнімді лексикалық минимум – көлемі негізгі мектеп бойынша
Сөйлесімнің грамматикалық сипаты
Грамматикалық конструкциялар, коммуникативтік жағдайларға байланысты грамматикалық айтылымдардың өзгеруі, ауызша
2. Сөйлесімдік- коммуникативтік бөлім
Сөйлесім. Диалогтық сөйлеу.
Жаңа тақырыптың негізінде және дәлелдерді көңіл-күй бағлау құрылымдарын пайдалана
Монологтық сөйлеу.
Көргеніне/оқығанына байланысты көпшілік алдында сөйлей алулары, ойын жүйелі
Тыңдалым.
Күнделікті сөйлесудің кең таралған жағдаяттарында кездесетін аутенттік айтылымдардың
Оқылым. 11 сыныптың соңында оқылым жағынан оқушылар мәтін талдау
Жазылым. Мәтіннен керекті нәрселерді таңдап көшіру, ауызша жазбаша
3.Оқытудың сөйлеу тақырыптары
1.Әлеуметтік – тұрмыстық сала.
Ойлап шығару (Изобретения). Inventions
Қоршаған ортаның ластануы Pollutions (Air, Land,Water)
Денсаулық және спортпен шұғылдану. Health Care and sporting life
2. Әлеуметтік- мәдени сала.
1.Саяси жүйе ( Қазақстан, АҚШ, Ұлыбритания )
Political System. (Kazakhstan, the UK, the USA)
3. Оқу-еңбек саласы.
Жастар және Ғылым
Youth and Time.
11 сынып оқушылары:
Біледі:
тыңдап айту және ритм-ырғақты дағдыларды;
ырғақтық үлгіні, сөйлеудің дыбысталуын дұрыс айтуды;
оқу бағдарламасында бұл деңгей үшін көрсетілген лексика мөлшерін;
араб тіліндегі тыныс белгілердің қызметін біледі.
Қабілетін көрсетеді:
жиі қолданылатын фразеологиялық бірліктер мен сөйлесімдерді (сөйлеу формулалары, қарым-қатынас
түсінбеушілік тудырған жаңылыс айтылған сөздер мен қателерді түзетеді;
үйреніп отырған тілдің басты грамматикалық құбылыстарын біледі, оларды оқу
күнделікті қарым-қатынас жағдаяттарында және профессионалдық қатынастың қарапайым жағдаяттарында
таңдап алынған профилге сәйкес тыңдалған қарапайым мәтіндерден өзіне маңызды
тыңдалған мәтіндерді, радио мен телехабарларда берілген жаңалықтардың мәліметтерін, дөңгелек
қарым – қатынастың әлеуметтік – тұрмыстық, әлеуметтік – мәдени
әлеуметтік қатынастар мен іскерлік байланыстар орнатады және сақтайды, өзіне
егер коммуникация сәтсіз болса, ойды басынан баяндайды және тактиканы
сөйлесімнің қарапайым қысқа элементтерін логикалық және жүйелі түрде қолдана
әлеуметтік қатынастар мен іскерлік байланыстар орнатады және сақтайды, өзіне
әртүрлі жанрдағы мәтіндердің мән-мағынасын толық әрі дәл түсінеді және
күнделікті жазбаша материалдардан (хаттар, брошюралар, қысқа ресми құжаттар) өзіне
қарапайым техникалық ақпаратты оқиды және оны қарым – қатынас
оқытылған тақырып бойынша алдына ала дайындап, қарапайым баяндама жасайды;
мәтіндегі эксплицитті және “жасырын” ақпаратты анықтап, оны қарым–қатынаста және
жоспар құрады және мәтіннің қысқаша мазмұнын, өзінің бағасын бере
автордың ой-пікірін, тұжырымдарын және бағасын түсіндіреді;
бастапқы мәтіннің құрылысы мен тұжырымдарын қолданып, қысқаша жазбаша үзінділерді
оқыған мәтінге өзінің көзқарасын білдіреді. Белгілі бір көзқарастың, пікірдің
оқудың әр алуан түрлерін/ стратегияларын қолданып, әртүрлі жанрдағы аутенттік
қарапайым техникалық ақпаратты оқиды және оны қарым – қатынас
пікірталастың (әңгіменің, сөйлесудің) негізгі тұстарын (сөйлеушілер дыбыстарды анық айтқан
оқытылған және өзі қызығатын мәселелер туралы эссе және баяндама
күнделікті сөйлесудің кең таралған жағдаяттарында кездесетін аутенттік айтылымдардың
көрсетілген тақырыптың көлемінде берілген әртүрлі жанрдағы (функциональдық, жағдаятты
талқылап жатқан мәселенің төңірегінде немесе оқыған/тыңдаған мәтіннің
шет тілінде сөйлейтін адамдарға өзінің елін, оның мәдениетін таныстыра
көрсетілген тақырыптың көлемінде берілген әртүрлі жанрдағы (функционалдық, жағдаяттық-тақырыптық)аудио/видео
қойылған сұраққа / мәселеге байланысты деректерді / мысалдарды /
мәтіннің мазмұнын фондық білімге/мазмұнға, мәтіннің экстралингвистикалық аппаратына және сөздердің
Қорыта келгенде шетел тіліне оқытудың әдістемелік жүйесінің негізін тіл
Ұсынылған ақпараттың мәселелігі оқушыларды ойлануға, жеке қорытынды жасауға, қажетті
Шетел тілін оқытудағы таңдалып алынған деңгейлерге байланысты оқытудың мазмұны
Монологтық сөйлесімге үйрету баяндамалар, хабарландырулар жасау қабілетін дамытады. Әдістемелік
оқытудың әдістемелік ерекшелігіне сөйлесушінің айтқанын әртүрлі жағдайларда тыңдап түсіну
Оқылымға үйретуде қолданылатын төрт басты стратегияға қоса кәсіптік-бағдар материалдары
Осылайша бұл кезеңдегі оқытудың әдістемелік жүйе құрылымдары бірқатар оқыту
Коммуникация біріккен әрекет негізінде жүзеге асады, Өйткені осы біріккен
Психологтар шетел тілін оқытуда қазіргі замандағы әдістемесі және оның
● Ол дәріс алушы өзін-өзі еркін және ыңғайлы сезінетін
●Ол оқушылардың жеке тұлғасына тікелей әсер етеді, яғни оқыту
●Ол оқушыларды оқыту процесінде бір-бірімен белсенді түрде бірігіп әрекет
● Ол шетел тілін оқыту процесінде мұғалімнің орнын анықтап,ал
● Ол сыныпта жасалатын жұмысты түрлі формада өткізуді қамтамасыз
Қазіргі замандағы әдістемесі және оның кезеңдерін осындай психологиялық еркшеліктеріне
әдістемені және оның кезеңдерін қолдана отырып құрастырылған тапсырмалар мен
Шетелдік және отандық әдіскерлер еңбектерінде көрсетілгендей, интерактивтік тәсіл тілдік
Әрбір мәселені бірігіп шешу, жұмыс жемісіне бірігіп жету, оны
Зерттеулер көрсеткендей, қазіргі шетел тілі сабағы мұғалім мен оқушының
Ол оқушының әлеуметтік рөлін көрсетуші
Ол оқушыны белгілі әрекетке бағыттаушы
Осыған орай оқушы деген ұғым да екі мағынада қолданылады:
1. Оқушы ретінде әлеуметтік рөлді атқарушы
2. Әрекетті жүзеге асырушы
Қазіргі кездегі күнделікті сабақтағы мұғалім мен оқушының арасындағы
● Мұғалім сөйлеу тәртібін басқарады, ол оқушылардың рөлін бөліп
●Мұғалім сөйлеу мазмұнын анықтайды;
●Мұғалім оқушылардың айтқан ойын, олардың біріккен әрекетке қосқан үлесін
Бұл аталған жайт схема түрінде мынадай түрге ие бола
А)мұғалім сұрағы, әрекеті
Б)Мұғалімнің айтқан сөзі
Мұнда егер оқушы жауабы ойдағыдай немесе дұрыс болмаса, мұғалім
Ресейлік педагогтар мен психлогтар бірігіп отырып мұғалім мен оқушының
1 демократиялық
2.авторитарлық
А.А.Бодаллев қарым қатынастың үш түрін:
1.автократтық
2.либералдық
3.деморатиялық
Осылардың ішінде бірінші аталған қарым-қатынастың екі түрін,авторитарлық және демократиялық,
Авторитарлық қарым -қатынаста мұғалім оқушыны, оның әрекетін, сөйлеуін
Ал демократиялық қарым –қатынаста екі жаққа да, яғни мұғалім
Мұғалім мен оқушының арасындағы осындай екі қатынастың түріне қарама
Осыдан келіп біз келесі пікірді ұсынамыз:мұғалім мүмкіндігінше альтуристтік қатынасқа
Мұғалім сабақтағы интеракция түріне ұйымдастырушы қызметін атқаруы тиіс.Оның әрекеті
Мақсат белсенділіктің мотиві, стимулы болып табылады, ал мұғалімнің мақсаты
Тілді ауттентік деңгейде, мәдениетаралық қарым –қатынас құралы ретінде қолдана
Мұғалім алдымен сыныптағы оқушыларды сөйлеуге үйретуде, соның ішнде тілдік
1.Шетел тілін оқытуда әдістемені және оның кезеңдерін қолдану
2. Жұмыс түрлері, онда қолданатын оқу құралдары, жаттығулар оқушылардың
3.Тапсырылған жұмыстарды атқару барысында оқушылар жіберген қателерін мұғалім көмегімен
4.Жауап беруде оқушыларға жеткілікті уақыт берілуі тиіс.Оқушы жауапты кешіктірген
5.Жарысып, бәсекеге түсіп оқу оррнына бірлесіп оқу керек.Оқушыларға топ\жұп
Бұл айтылғандардан көретініміз, мұғалім тұлғасының мотивацияны жоғарылата
Осылайша, мұғалім сабақтағы интеракцияны ұйымдастырушы болып табылады, ол
Әлемдік дидактика бүгінгі күнге дейін интерактивті формадағы көптеген
Алдымен мұғалімнің өзі жаттығуларды жүйелеп, саралап алуы керек.Өйткені, жақсы
Сабақта оқушының белсенділігін арттырудың ең тиімді жолы –жұппен жұмыс(2-сурет).Жұмыстың
Белгілі бір әрекетті орындауда әдістемені және оның кезеңдерін
●Өзінің тілдік мінез- құлығын басқара алуын;
●Естігенге көзқарасын білдіруін;
●Біріккен әрекетке түсе отырып өзінің коммуникативтік іскерлігін өзбетінше
●Тілдік жаттығуларды орындай алуы мен тіреніштерді қолдана алуын;
Ал енді осы жоғарыда аталып өткен талаптарды ескере
Жоғарыда айтқанымыздай, бұл тәсілдің негізгі мақсаты- түрлі оқу
әдістемені және оның кезеңдерін пайдалана отырып оқытудың
Жұпқа немесе топқа ортақ тапсырмалар беріледі. Алайда оны атқару
1.Жұпта оқыту
Бұл жерде жұптық жұмыстың келесі түрлерін ажыратуға болады:
а)Ортақ тапсырмаға ие болатын жұп. Бұл жұмыс атқарылуы жағынан
ә)Жеке тапсырмаға ие болатын жұп тапсырманы орындау барысында үлгерімі
2.Топта оқыту.
Ортақ мақсат көзделеді. Әр оқушы өз тобы үшін тапсырманы
►топ жұмыс нәтижесінде ортақ баға алады
►әр оқушының жауапкершілігі артады
►нәтижеге жетудің барлығына бірдей ортақ болуы әрбір оқушының жұмысты
Дәстүрлі сабаққа қарағанда шетел тілін оқытудағы әдістемені қолданылған
а)барлық оқушыларды сабаққа қызықтыру мен белсенді араластыру.
ә) тұйық, ұялшақ оқушыларға мәселені талқылауда тең
б) оқушыларда жауапкершілік, өзбеттілік сияқты қасиеттер дарыту.
Қазіргі замандағы әдістемесі және оның кезеңдерін ерекшеліктерін ескере отырып
.
әдістемені және оның кезеңдерін қолдана отырып шетел тілін оқыту
●Оқушылардың жас және жеке ерекшеліктерін, қабілетін ескеру;
●Оқыту процесінде басты назарды оқушыларға аудару;
●Жасалатын жұмыс жоспарын оқушылармен пікірлесе отырып шешеу, яғни оқушылардың
●Оқушыларға өз жұптасын табуға мүмкіндік беру;
●Оқыту процесінде оқушылардың шығармашылық белсенділігін пайдалану;
●Интерактивтік тәсіпді қолдануға арналған жаттығуларға талдау жасау;
●Оқушы жауабын тыңдаудағы шыдамдылықтың болуы, яғни мұғалімнің бала орнына
●Оқушылардың спонтанды сөйлеуге үйрету;
●Мұғалім оқушылардың кеңесшісі бола отырып оқушыларды бірігіп жұмыс істеуге
3.Практикалық бөлім:
Мектепте шетел тілін оқыту үрдісінде
Мен курстық жұмысты орындау барысында қойылған мақсат, міндеттердің мән,
I. Алматы қалалық №15 лингвистикалық гимназияның оқытушысы Т.Н.Марамзина
►Алдымен оқушылар үйге берілген мәтінді қайталайды (үйге берілген себебі
►Содан кейін олар бірдей болып екі немесе үш
►Әр топ мәтінді жақсылап талқылайды, ондғы мағлұматтарды есіне сақтап,
►Талқылап болғанннан кейін мұғалім тарапынан сұрақтар қойылады.Әр топтан алдымен
►Аяғында мұғалім жеңген топқа силық т.б ұсынады, қалған қатысушылар
II. Бұл жаттығуда алдымен оқушыларды тең етіп екі топқа
Бұл оқушыларды еркін және ашық ойлауға жаттықтырады.Бұл әдіс өте
II. Сыныбымызды тағы екі топқа бөлеміз, оларға әр-түрлі жағдайда
сұрақтар ұсынамыз:
What crime do you think Why is the
the man in the picture the woman? What
committed?
Оқушылар осы сұраққа жауап беру үшін берілген мәтінді оқып,
Осы жаттығуға қарай отырып интерактивтік тәсіл дегеніміз бұл тек
Сабақ өткізгенде бір нәрсені ұмытпауымыз керек:Жоғарыда ұсынылған қызықты тапсырмалар
Мұғалімнің оқушы жұмысына қатынасының үлкен маңызы бар.мұғалім оқушыны тым
Қорыта айтар болсақ, интерактивті тәсіл келесі ерекшеліктермен маңызды болып
►Ол оқыту процесінде барлық оқушылардың белсенділігін
►Ол жалпы оқу процесін әртүрлі формада өткізуге мүмкіндік береді;
►Мұғалім бірден барлық оқушыларды бір уақытта бақылай алады;
►Оқушыларды топпен жұмыс жасауға үйретеді;
►Әрбір оқушының жуапкершілігін арттырады;
►Оқушылардың коммуникативтік іскерліктері мен дағдыларын қалыптастырады;
►Оқушылардың шығармашылық қабілетін арттырады;
►Оқушыларда шетел тілін оқуға деген ниет тудырады.
Қорытынды
Кредиттік оқыту жағдайында студенттердің өздігінен орындайтын жұмыстарын ұйымдастырудың әдістемелік
1. Бүгінгі қоғамның әлеуметтік-саяси, экономикалық және рухани дамуы болашақ
2. Зерттеу тақырыбына байланысты ғылыми еңбектерге оқу-әдістемелік әдебиеттерге жасалған
3. ШТ меңгеру бойынша өз жетістіктерін бағалаудың жалпы құралын
Сонымен қатар, шетелдегі және еліміздегі кредиттік оқыту жүйелерінің мәселелерін,
Әдебиеттер тізімі
1 Сулейменова Э.Д. и др. Словарь социолингвистических терминов.
2 Агманова А.Е. Усвоение второго языка и межкультурный
3 Жибровска А. Роль и место межкультурных компонентов
4 Назарбаев Н.Ә. Қазақстан халқына дәстүрлі Жолдауы// Егемен Қазақстан,
5 Рузавин Г.И. Педагогические инновационные технологии: Учебн. пособие
6 Загвязинский В.И. Методология и методика дидактического исследования:
7 Бұзаубақова К.С. Жаңа педагогикалық технологиялар: -А: Білім,
8 «Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін 2015 жылға
9 Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
10 Конвенция о признании квалификаций, относящихся к высшему образованию
Зона европейского высшего образования. Совместное заявление европейских министров образования.
Қазақстан Республикасының «Еуропа аймағындағы жоғары білімге қатысты біліктілікті тану
Орманова Г.К. Болашақ мамандардың танымдық іс-әрекетін кредиттік оқыту
Загвязинский В.И. Методология и методика дидактического исследования: – М:
Бұзаубақова К.С. Жаңа педагогикалық технологиялар: -А: Білім, 2000.-85б.
16 «Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін 2015 жылға
Долженко О. «Болонский процесс» между Куром и Елчиком или
Медведев С. Болонский процесс, Россия и глобализация. Высшее образование
Әділханова Л. Жаһандану жағдайында ұлттық білім беру жүйелерінің дамуы
Айткожин К.А. Международные измерения образовательного процесса. Высшее образование в
Құсайынов А.Қ. Білім бағдарламасы, ел ертеңі //Егемен Қазақстан. –
Қазақстанда білім беруді дамыту //Егеменді Қазақстан. 2004. –
Основы кредитной системы обучения в Казахстане
С.Б.Абдыгаппарова, Г.К.Ахметова, С.Р.Ибатуллин, А.А. Кусаинов, Б.А.Мырзалиев, С.М.Омирбаев; Под общ.
Қ.Р білім туралы Заңы 2007 ж 27
Ағылшын тілі оқу бағдарламасы - Аяпова Т. Т,
8
bread
rice
Синтаксисті оқыту әдістемесі
Орта мектепте оқыту процесінде көптілділікті дамыту мәселелері
Шет тілін оқытудағы Еуропалық деңгейлер жүйесінің тәжірибе жүзінде қолданылуы
Бастауыш сыныптарда әдеби шығармаларды оқытудың мақсаты мен міндеттері
Қазақ тілін оқытуда жобалап оқыту технологиясын қолдану
Өзбек және қазақ сыныптарында ана тілі оқулықтарының салыстырмалы сипаты
Мектептегі химия сабақтарында жоғары деңгейдегі диалог ұйымдастыру мәселесі
Іскерлік дағды қалыптастыруға арналған тілдік құрылымдар
Білім беру үрдесінде субъектінің коммуникативтік құзыреттілігін және жан-жақты дамыған тұлғаны қалыптастыру
Қазақ тілі оқу пәні