Атмосфера және атмосфера ауасының ластануы



Мазмұны
І. Кіріспе.
ІІ. Негізгі бөлім.
1. Атмосфера және атмосфера ауасының ластануы......................4
2. Тасымалдаушы көліктердің ауа атмосферасына әсері...........10
2.1. Тасымалдаушы көліктің атмосфераны ластаушы қайнар
3. Автотасымалдау көліктерінде пайдаланатын негізгі отындар.
3.1. Автомобиль жанармайлары......................................................14
3.2. Газ балондарымен жүретін автокөліктердің
4.Эксперименттік бөлім.....................................................................18
4. 1.Көліктердің көміртек оксиді, көмірсутек, азот
ІІІ. Қорытынды.
Қолданылған әдебиеттер...................................................................22
Кіріспе.
Адамзат қоғамның белгілі бір даму барысында,
Табиғат пен оның тепе-теңдігі адамдар жер
Жиырмасыншы ғасыр тарихқа еш уақытта болмаған
Соңғы онжылдықта көліктердің жылдам өсуіне байланысты
Көліктер мұнайдан жасалған майларды өте көп
Жыл сайын көліктердің саны көбеюде, соған
Біздің қалада қоршаған ортаны қорғау ең
Негізгі ауаның ластану көздері көліктердегі іштен
Осы Жоғарыда ітеп жатқан жұмыстардың проблемасы
а) әртүрлі бөлшектер (аэрозоль) қатты заттар
б) газ тәрізді және бу тәрізді
Аэрозольды заттарға ұшып жүретін әр түрлі
Шаң-дегеніміз дисперсті тұрақсыз жүйе, оның құрамы
Неорганикалық шаң дегеніміз тау жыныстарын бұзу
Өңдірістік шаң дегеніміз – ол органикалық
Түтіндерге тартылыс күшіне қарай жай қозғалыста
Екінші бөлігі – газ (алау) будың
Қазіргі таңда қалдықсыз өнім техналогиясы әлі
1. Атмосфера және атмосфера ауасының ластануы
Атмосфераның ластануы ГОСТ 17.21.04.77 келісім бойынша
Атмосфераның ластануын әр түрлі бөледі
Шымкент қаласы үлкен өндіріс орталығы онда
І кл - АО «ПК
ІІ кл – АО «Құрылыс
ІІІ кл – ТОО «Спецстрой», ТОО
IV кл – кіші және орта
ЖЭО-1 мен ЖЭО-2 жағуға пайдаланатын отындары
Қалалық СЭС – тің мәліметтері бойынша
Соңғы 5 жылда лас шығындылар көлемі
Атмосфераны ластаушы (ЗВ) зиянды заттарының ауаға
Автокөліктер санынң қарқынды өсуі 200- ге
Атмосефраның ластануын және оның ішіндегі қоспаларды
Қаланың атмосферасының ластануын мемлекеттік бақылау жүйесі
№ 1 пункт – Абай проспекті,
№ 2 пункт – Ордабасы даңғылы;
№ 3 пункт Попов көшесі қиылысы
№ 8 пункт – Сайрам көшесінің
Бақылау негізін төрт ауданы латсаушылар негізінен
Төмендегі В кестесінде ауа атмосферасындағы осы
1. Кесте. Шымкент қаласының атмосфералық ауасындағы
Пост нөмірі
Қоспаның аталуы Орташа құрамы Максималды құроамы
мг/м ПДК айналу қысқалығы мг/м
1 Шаң
Күкір дикосиді
Коміртегі оксиді
Азот диоксиді 0,36
0,008
303
0,032 2,4
0,2
1,1
0,8 1,7
0,036
14
0,16 3,4
0,1
2,8
1,9
2 Шаң
Күкір дикосиді
Коміртегі оксиді
Азот диоксиді 0,33
0,008
3,4
0,064 2,2
0,2
1,1
1,6 1,9
0,036
19
0,42 3,8
0,1
3,8
4,9
3 Шаң
Күкір дикосиді
Коміртегі оксиді
Азот диоксиді 0,38
0,007
3,4
0,036 2,5
0,1
1,1
0,9 1,5
0,23
17
0,19
3,0
0,5
3,4
8 Шаң
Коміртегі оксиді
Азот диоксиді 0,3
3,0
0,036 2,0
1,0
0,9 1,4
9
0,15 2,8
1,8
1,8
Қала бойынша Шаң
Күкір дикосиді
Коміртегі оксиді
Азот диоксиді 0,34
0,007
3,3
0,042 2,3
0,1
1,1
1,0 1,9
0,036
19
0,42 3,8
0,1
3,8
4,9
Шаң тозаң ПДК- бойынша белгілі болғаны
Шаң тозаң мен көміртегі оксиді концентрацяиыс
Атмосфераның латсану жағдайын (көлемін) оның құрамындағы
Атмосфераның орташа тазалығын бағалау үшін оны
Біркүндік және атмосфера ауасының бір рет
Атмосфераға өте көпмөлшерде зиянды заттар бөлініп
Бірінші топқа жататындар – шаң күкіртті
Екінші топқа жататындар – қоғасын, кадмий,
ОҚО гидрометрология орталығының мәліметтері бойынша Шымкент
Азот пен көміртегі оксидінің концентрациясының өсуі
Ауа бассейінің ауыр металдарымен өте көп
Бірақ, мыстың ең жоғары көрсеткіш мағынасы
Қаланың ауа бассейінің тазалығын комплексті көрсеткіштер
Шымкент қаласыбойынша жасалған ИЗА бойынша 2006
Ал экологиялық Ал, экологиялық шиеленушілік көрсеткіштері
Ауа бассейінің ең бұзылған жері ол
Көлік тынымсыз жүріп тұру к езінде
Атмосфераның ластануын төмендету мақсатында қаладағы барлық
2. Тасымалдаушы көліктердің ауа атмосферасына әсері.
2.1. Тасымалдаушы көліктің атмосфераны ластаушы қайнар
Автомобиль кәсіпорындары өздерінің міндеттері мен жол
8 –адамнан көп емес адам тасуға
Жеңіл автокөліктер қозғалғышының жұмыс көлеміне қарай
Қаланың ішінде жүруге арналған және қала
автобустар ұзындықтарына қарай мына класстарға бөлінеді:
Жүк тасымалдаушы автокөліктерді олардың жүк көтеруші
Ал, арнайы автокөліктер олар тасымалдау жұмыстарын
Жол жағдайларына қарай ыңғайландырылған автомобильдерді жәй
Автокөлік қозғалғышының (двигателінің) типтеріне қарап оларды
Қоршаған ортаны бұлдіруші автокөліктер шыққан
Іштен жану қозғалғышы деп – бұл
Автокөліктерден шығатын улы шығындыларға негізінен жататындар:
Қозғалғыштан жанып біткен шығынды газ (от)
Картер газдары бұлар жанған газдан қалған
Сұйық отыннан бөлінген бұлар қоршаған ортаға
Карбюратерлі двигательден бөлінетін шығындылар құрамы мыналар:
Улы шығындылардың бөлінуіне автокөліктердің техникалық жағдайына
Двигательдің іштен жану кезіндегі жанған газдың
2. Кесте. Қозғалғыштың ОГ негізгі типті
Құрамдары ДВС ОГ токсинді компоненттері сыбағасы
Карбюраторлық қосылғыштар Дизельді қосылғыштар
В % Жанармай кг 1000л не
1 2 3 4 5
СО 0,5-12,0 200 дейін 0,01-0,5 25
NOx 0,8 дейін 20 0,5 дейін
СnHm 0,2-3,0 25 0,009-0,5 8
Бенз(а) пирен - 10 мкг/м3 дейін
Альдегидтер 0,5 мг/л дейін -
Сажа 0,04 г/м3 дейін 1,0
3. Кесте. Рұқсат берілген концентрация
№№
Зиянды зат Рұқсат берілген концентрация, мг/м
ПДКр.з ашық ауа жұмыс аймағында ПДКсс
1 2 3 4 5
1 (СО) көміртегі оксиді 20,0 3,0
2 (NOx) азот оксиді 2,0 0,04
3 Көміртегі (СnHm) - - 1,0
4 Бензин буы юо
5 Альдегидтер: - формальдегид
(СН2СРСНО)- акролеин 0,5
0,7 0,035
0,03 0,035
0,03
6 Күкірт тотығы
(Күкіртті ангидрид SO4) 10,0 0,05 0,5
8 Бенз(а) пирен (С2Н12) 1,5х10-5 1х10-6
9 Сажа - 0,05 0,15
3. Автотасымалдау көліктерінде пайдаланатын негізгі отындар.
3.1. Автомобиль жанармайлары
Автокөлік қозғалғышының жұмыс істейтін бензиндері ГОСТ
А әрпі – автокөлік бензині дегенді
Этил бензиндері өте улы ол сұйық
Дизель отындары
Дизельді отынмен жүретін автомбольдер қозғалғыштары пайдаланатын
Қазіргі кезде ГОСТ бойынша 305-73 –
Ал , автокөліктер үшін арналған дизель
ДЖ- жазғы дизель отынын тек айналаны
3.2. Газ балондарымен жүретін автокөліктердің
Газ баллондары пайдаланатын автокөліктер үшін газ
Мына маркалы газдар белгілі: - СПБТЗ-
Сұйытылған пропан – бутона газы стандартқа
Қысымдалған газ деп қоршаған ортадағы қалыпты
Сұйытылған газ – деп газ жағдайынан
Газ балаларды пайдаланатын автокөліктер үшін қысымдалған
Улы заттардың пайда болуы - өнімнің
Азот тотығының пайда болу реакциясы
Аавтокөліктің негізгі улы заттары бөлу
Көмірсутектер (СхНу) азот тотығы (NOx) бенз(а)
Картер газдары – жағылған газдың бір
Негізгі улы заттар –егер өнім толық
Улы заттарды-регламенттелген немесе регламент етілмеген деп
Улы заттар: - СО2, NO3, СхНу,
Ол поршиннің үстінде жәгне цилиндр қабырғаларында
Дизель жұмыс істеп тұрғанда Со концентрациясы
4.Эксперименттік бөлім.
4.1.Көліктердің көміртек оксиді, көмірсутек, азот оксиді,
1. Жұмыстың
Көліктерден шығатын зиянды заттардың есеп әдістемесін
Жалпы жағдайы:
Автомобильдердің қанауы қоршаған ортаны қорытылып шыққан
Қорытылып шыққан газдың ішіне улы заттар
Атмосфераны ластайтын транспорттық ошақтардың бірнеше
Адам денсаулығына орасан зиян келтіретін,
Қорғасын іштен жану двигателінде тетраэтилқорғасын жанғанда
Егер жеңіл ластау фракциялары үлкен қашықтыққа
Осылайша нәтижесінде көлік жүргенде қорғасынмен жер
Көптеген зерттеулер 70% -ке дейінгі зиянды
Сонымен қатар қорғасынның таралу жолдары оның
Ауадағы қорғасынның үлесі 10-нан 60нг\м3
Улы заттар атмосфераға қорытылып шығарылған газдың
Бірақ көліктер аэрозольдің күшті бөлініп
- аэрозольдердің бірінші бөлігі қалалардың атмосферасына
- аэрозольдің екінші бөлігі көлік шинасымен
2. Автомобильді көліктерден шығатын газдардың есебі.
Автомобильді көліктердің бұл көшемен Mj
Mij = mij * LNжалпы10-6
Бұл жердегі mij – келтірілген жүргендегі
m ij = mi *
mi – көлік жүріп өткендегі
К ri – коэффициент , көлік
К li - коэффициент , көліктің
LNжалпы – көліктің белгілі көшеден жүріп
Белгілі көшеден жүріп өткен жолдың маусымдық
LNжалпы =∑ L N мау
Бұл жердегі υкөл –көліктің жылдамдығы;
N Nмау – белгілі көшеден жүріп
t g – белгілі көшеде көліктің
t g = L/ υкөл
бұл жердегі L- көшенің ұзындығы,км
Бұл екі формуланы қортындылай келе ,
LNжалпы = ∑ L* N Nмау
Бұл көшеден өткен көліктердің жалпы саны
N Nмау = t * (
t = уақыт, 6 - сағат
n = маусымдағы күндер саны
Қорытынды
Табиғатты қорғау бұл ғасырдың ең басты
Адамның қоршаған ортаға әсері күннен-күнге кемудің
Бұл жағдайларды қазір шешпесек ертен кеш
Бұл жерде атмосфералық ауаға тигізетін негізгі
Қаладағы көлігі ең тола көшелерге зерттеу
Нақты көліктерден шығатын зиянды көмірсүтек, азот
Сонымен, Шымкент қаласының қазіргі уақыттағы Тәуке
1. Экология: Жоғары оқу орнына түсетін
2. Агаджанян Н.А.,Тройкин В.И./Адамзат экологиясы. М.:1997.
3. Протасов В.Ф.,Молганов А.В. /Экология,денсаулық және
4. Реймерс Н.Ф./Табиғатты қорғау және адамзаттың
5. Бобылев С.М.,А.Ш.Ходжаев./Табиғатты қорғау экономикасы.М.:1997.
6. Біздің ғаламшар;М.:1985.
7. Пьер Агесс;Экология кілті;Л.:1982.
8. В.З.Черняк;Жеті керемет және өзгелері/ М.:1983
9. Г.Хефлинг.2000-шы жылға баяндама./М.:1990.
10. В.В.Плотников.Экология шекарасына./М.:1985.
11. Экология, охрана природы, экологическая безопасность.
12. Федорова А.И., Николськая А.Н. Практикум
13. Сабинин А.А. Автомобили с дизельными
14. Малов Р.В. Автомобильный транспорт и
15. Корчагин В.А., Филоненко Ю.А. Экологические
16. Защита окружающей среды от техногенных
17. Голубев И.Р., Новиков Ю.в. окружающая
18. Величковский Б.Т. и др. Здоровье
19. Луканин В.Н., Буслаев А.П., Трофименко
20. http://www.google.kz/
21. http://www.google.ru/
22. http://www.edu-cip.kz/
23. http://www.ontustik.stat.kz/
23





Ұқсас жұмыстар

Атмосфера және атмосфера ауасының ластануы
Атмосфераны ластаушы көздер
Атмосфера құрамы және ластану проблемалары
Атмосфераның ластаушы көздері
Атмосфераның ластануы және қоршаған ортаға әсерін бағалау
Атмосфера - бүкіл әлемнің тіршілік тынысы
Оттегінің маңызы
АУАНЫ ЛАСТАУШЫ НЕГІЗГІ КӨЗДЕР
Микроорганизмдерден, иiстерден ауаны тазалау құрылғылары
Қоршаған ортаның химиялық ластануы туралы